Sziasztok,
Egy kollégám kért meg HUP felhasználó hiányában, hogy ezt a kérdést feltegyem itt a HUP-on:
"Tisztelt Mindenki,
A cégünknél ismét nekifutnánk, hogy új pénzügyi rendszert válasszunk, és szeretnénk olyan irányba menni, ahol más magyar cégek is jártak, és
így járt úton tudunk haladni. Tehát nem tanácsot kérek, hanem egyszerűen csak azon válaszokat, akik valamely rendszert ténylegesen használják. Itt lehet jelezni:
http://doodle.com/34ubx6xnpqm23hei
(fontos: ha nem találod a tiéteket, akkor scrollozz jobbra, mert nem fért ki minden opció - vagy írd meg ide a fórumba kérlek, ha az egyéb kategóriába esik a tiétek)
Nagyon köszönöm azoknak, akik jeleznek!
Üdv,
Török Ákos"
- 4353 megtekintés
Hozzászólások
Mindenki Navisiont használ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es vaj ki fogja bevezetni?
mgb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én a szavazás bevezető szövegén csodálkoztam el egy kicsit.
"Szeretném megtudni, hogy ERP érdemes elkezdeni használni, ..."
Mintha egy magyarul most tanuló külföldi írta volna. De a neve meg magyar.
Amúgy tényleg jó lenne tudni, hogy a nyílt forráskódú ERP rendszerek közül melyiket hány helyen használják Magyarországon? A vállalati tevékenység mely részét fedik le vele? Mennyire elégedettek vele? A bevezetés során milyen nehézségek adódtak? Mennyire jó a honosítása az adott szoftvernek? stb.
No meg lényeges lenne tudni, hogy mely cégek vállalják a bevezetés szervezését, lebonyolítását?
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba és kész!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, javítottuk a szöveget.
"No meg lényeges lenne tudni, hogy mely cégek vállalják a bevezetés szervezését, lebonyolítását?"
Tudtommal összesen 2-3 cég van Magyarországon, aki OpenSource ERP bevezetéssel foglalkozik. Mi pár éve önerőből megpróbáltunk bevezetni egyet, ráment kb 6 emberhónap (ezt kb 5 munkatárs tette bele, 2-3 hónap alatt) meg ezen kívül még némi pénz külső erőforrás igénybevételére, de végül kiderült, hogy nem felel meg az igényeinknek a rendszer és nem nagyon volt lehetőség a továbbfejlesztésére, ezért maradtunk a jelenlegi megoldásnál. Jövő év elején viszont újra nekiesnénk a projektnek, remélhetőleg nagyobb sikerrel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg elárulnál kicsit többet a sikertelen projektről?
- Nagy vonalakban mivel foglalkozik a cég?
- Milyen méretű (hány ember, hány tranzakció / hónap)?
- Belső gazdasági osztály kezeli a könyvelést, vagy külső könyvelőcég? Ők mit szólnak a tervekhez?
- Milyen modulokat terveztetek bevezetni?
- A modulokat egyszerre, big-bang módszerrel, vagy egymás után terveztétek bevezetni?
- Melyik eszközt választottátok?
- A projekt lezárásakor milyen okokat állapítottatok meg, ami a sikertelenséghez vezetett?
- Miben fog különbözni az új projekt az előzőtől?
Nehogy félreértsd, nem kötözködésből kérdezem, hanem a negatív tapasztalatok ugyanolyan fontosak, mint a pozitívak. Ezért volt jó pl. a Navision-os topic is.
Korábban több eszközt is megnéztem részletesebben (tehát felraktam, megnéztem a tutorialokat, megnéztem, hogy mennyire nehéz testreszabni: Compiere (még amikor csak Oracle-lel ment), OpenBravo és OpenERP, de mostanában nem követtem a fejlődésüket, ezért nem tudom, hogy hogyan állnak magyar lokalizációval például. Az OpenERP 6-os verziójának webes UI-ja kifejezetten tetszetős egyébként.
Üdv,
Gergely
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a sikertelen open source ERP projektek erdekelnek, akkor tobb olyanrol is tudok meselni: tobb olyan ugyfelunk van, ahol valamilyen mas ERP rendszer tervezese/bevezetese indult el, de aztan megsem az valosult meg, hanem a mi sajat rendszerunket vezettuk be.
"- Nagy vonalakban mivel foglalkozik a cég?"
Dominansan szolgaltato es kereskedelmi cegek voltak.
"- Milyen méretű (hány ember, hány tranzakció / hónap)?"
Dominansan 10-50 fo kozotti letszam.
"- Belső gazdasági osztály kezeli a könyvelést, vagy külső könyvelőcég? Ők mit szólnak a tervekhez?"
Mindenhol kulso konyveles volt, ahol sajat konyveloprogramot hasznaltak. A feladat resze volt vallalatiranyitasi rendszer iranyabol exportalni a konyvelo program iranyaba.
"- Milyen modulokat terveztetek bevezetni? "
A teljesseg igenye nelkul: keszletnyilvantartas, szamlazas Ft-ban es tobb mas penznemben is, szerzodesnyilvantartas, automatikus tomeges szamlakeszites szerzodesek alapjan, penzugyi hatter (tobb hazipenztar es tobb bankszamla kezeles kulonbozo penznemekben vezetve, szallitoi es vevoi szamlak kiegyenlitettseg kezelese ide ertve a tobbszoros reszteljesites kezeleseket, telephelyek eseteben telephelyenkent kulon penztar kezelese, kesedelmi kamatlevelek, fizetesi felszolitasok, automatikus exportalas kintlevosegkezelo cegnek, email ertesitesek szamlakiallitasrol es fizetesi felszolitasokrol, stb.), tobb telephely kezelese telephelyenkent kulon tobb raktar kezelesevel es atado raktarakkal, bizomanyos raktarkeszlet kezelese, munkalap kezeles, dokumentumkezeles, kommunikacio kulso rendszerrel majd az innen kapott meresi adatok alapjan tomegesen szamlazni az elofizetoknek, tavkozlesi szamla keszites, webshophoz illeszthetoseg biztositasa, stb. Meglehetosen valtozatos osszeallitas :)
"- A modulokat egyszerre, big-bang módszerrel, vagy egymás után terveztétek bevezetni?"
Legtobb esetben egyszerre tortent probalkozas a bevezetesre. Ahol volt mar korabbi, lecserelendo rendszer, ott egy rovid ideig parhuzamosan mukodott a regi es a bevezetendo rendszer is.
"- A projekt lezárásakor milyen okokat állapítottatok meg, ami a sikertelenséghez vezetett?"
A sikertelenseg oka szinte minden esetben a nem megfelelo bevezetes volt. Konkretan az lehetett, hogy az open source rendszer alapkiepitesben nem biztositotta 100%-ban az igenyeknek megfelelo funkcionalitast, es nem lattak biztositva, hogy belathato idon belul ez normalis minosegben megtortenhet, valamint az egyedi fejlesztesuk hosszu tavon mennyire marad kompatibilis az alaprendszer kesobbi verzioival.
Remelem sikerult kivancsisagodat kielegiteni :) Ha megsem, akkor kerdezz :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia,
Köszi a választ, hasznos volt, de érdekelnének a topiknyitó tapasztalatai is.
Üdv,
Gergely
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- Nagy vonalakban mivel foglalkozik a cég?"
Elsősorban rendszergazda cég vagyunk. Vagy csúnyábban mondva IT OutSourcing. De ERP szempontjából gondolom az számít, hogy szolgáltató cég vagyunk és csak minimálisan kereskedünk.
"- Milyen méretű (hány ember, hány tranzakció / hónap)?"
20-30 fő. Tranzakciószám alatt a bejövő és kimenő számlák szummáját kell érteni? Ha igen, akkor passz :) Szerintem minimális, néhány száz számla lehet havonta.
"- Belső gazdasági osztály kezeli a könyvelést, vagy külső könyvelőcég? Ők mit szólnak a tervekhez?"
Jelenleg külső cég és le lett volna váltva.
"- Milyen modulokat terveztetek bevezetni?"
Ami eszembe jut és tuti volt:
Raktár és pénztárkezelés, szállítói és vevőszámlák (tömegesen és automatizáltan kezelve, valamint összekapcsolva az ügykezelő rendszerünkkel), utalások kezelése (bejövők automatikus allokálása).
"- A modulokat egyszerre, big-bang módszerrel, vagy egymás után terveztétek bevezetni?"
Egymás után. Sőt 1-2 dolgot át is vittünk és párhuzamosan futott a jelenlegi rendszerrel.
"- Melyik eszközt választottátok?"
Ledger.
"- A projekt lezárásakor milyen okokat állapítottatok meg, ami a sikertelenséghez vezetett?"
Nincs normális OpenSource ERP :)
Legalábbis olyan, ami alapból kielégítené az igényeinket, olyan szinte biztos, hogy nincs. Fork-olni nem akartunk semmit, mert jó lenne a mainstream-el együtt menni, hogy ne legyen szívás a frissítésekkel, viszont olyan fejlesztésekkel, ahol a core team külföldi, nehéz megbeszélni, hogy hagyják, hogy belegyúrjuk a speciálisan magyar dolgokat és a saját spéci (?) igényeinket. Akkoriban a Ledgeresek sem szívesen fogadták be a külső fejlesztéseket (ez szerencsére azóta megváltozott). Tehát a lényeg, hogy csomó munkával kb ugyan oda jutottunk volna, ahol most vagyunk, azaz hogy van egy saját fejlesztésű cuccunk, amit csak mi használunk. Elég fontos szempont lenne, hogy mi csak felhasználók legyünk, mivel elsősorban nem fejlesztő csapat vagyunk. A program magától javuljon funkcionálisan és a hibákat is javítgassák tőlünk függetlenül. Ettől persze még szívesen segítünk a fejlesztésben, hibajavításban vagy támogatjuk pénzzel a dolgot, de ne mi legyünk a fő fejlesztők. Szerencsére az elmúlt években sok dologgal sikerült elérnünk, hogy együtt tudunk úszni az árral, ha pl a linuxos dolgokat nézem, akkor az üzemeltetési scriptektől kezdve a monitorozásig, az általunk használt disztribúciókon keresztül a felhasznált csomagokig/szolgáltatásokig, stb. Ez lenne a cél az ERP-vel is.
"- Miben fog különbözni az új projekt az előzőtől?"
1. Eltelt némi idő és remélem fejlődtek a programok (vagy legalább több van testreszabva Magyarországra).
2. Okosabbak vagyunk annyival, hogy ez már a második nekifutás lesz és megpróbálunk a hibákból tanulni.
3. Most már sokkal pontosabban tudjuk az igényeinket, erre is jó volt az első kísérlet. Pontosabban dokumentáltak a folyamataink is.
4. A Ledgeresek hozzáállása változott (lásd előző pont) - ez csak akkor számít, ha újra ennek futunk neki.
5. Kevesebb kollégával kell egyeztetni, mert bizonyos feladatok végzése koncentráltabb lett.
6. Elszántabbak vagyunk :)
"Nehogy félreértsd, nem kötözködésből kérdezem, hanem a negatív tapasztalatok ugyanolyan fontosak, mint a pozitívak."
Így van. Én meg remélem elég pontosan válaszoltam, mert egyébként a projektben csak technikai oldalról vettem részt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subscribe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Adempiere, I-Logic. ( http://i-logic.hu )
Már nem az első bevezetést csinálják, értenek hozzá, a rendszer a magyar szabályoknak megfelel.
--
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te most a saját cégedről beszélsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már nem én vagyok az ügyvezető, "csak" tulajdonos. Ettől függetlenül amiket leírtam, igazak.
A cégnek nincs szüksége az üzletre, tele vannak melóval enélkül is.
--
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.heliumv.com
http://www.heliumv.org
Nézd meg ezeket. Magyar méretű cégekhez jó választás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kar, hogy nem toltogeti senki a tablazatot, mert a felmeres eredmenyere en is nagyon kivancsi lettem volna. Nem hiszem el, hogy senki nem hasznalja az ott felsorolt rendszereket...
--
http://demo.royalcomputer.hu
eSystem, a web alapú ügyviteli rendszer
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senki? Én beleírtam.
--
Gábriel Ákos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a demoban a partnerlista nekem a wikipedia-t hozza be..
--------------------------------------------
blackPanther OS v11.1 * www.blackpanther.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszi, hogy szoltal, orvosoltam :)
Mindig van olyan jatekos kedvu emberke, aki oromet leli abban, hogy ilyeneket csinal, mint most is a 85.67.231.32 IP cimrol bejelentkezo kedves felhasznalo :) Normal uzemszeru mukodes eseten a felhasznalok nem szoktak tonkre tenni a sajat rendszeruket, igy nem zarjuk ki annak a lehetoseget, hogy a rendszereink hivatkozzanak kulso oldalakra. Pontosan ilyen modon van megoldva egy olyan uzemmod, amikor egy keretrendszerbol lehet tobb, latszolag fuggetlen eSystem kozott egyszeruen mozogni (valos, eleteszeru igeny az ugyanolyan tulajdonosi korhoz tartozo cegcsoportok eseten) :)
--
http://demo.royalcomputer.hu
eSystem, a web alapú ügyviteli rendszer
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni