Szvsz. be kene fejezni a slidek esz nelkuli publikalasat es inkabb rendes cikkeket (ismetelten megjegyzem: formatum az mindegy, tolem egy blog.hu-ra felturt bejegyzes is lehet, nem ragaszkodok a tudomanyos igenyesseggel megszerkesztett LaTeX doksihoz) vagy jegyzetet kellene publikalni, vagy, ha mar mindenkepp ragaszkodunk a slidekhez, akkor az, mint egy komplett eloadas legyen publikalva.
- Szerintem -
- saxus blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 997 megtekintés
Hozzászólások
Egy esetben latom ertelmet: ha az eloado az eloadas elott/utan teszi fel a halora, igy a hallgatosag eloadas kozben elorelapozhat, es utana is konnyebb felidezni a latottakat.
De aki nem volt ott az eloadason magan, annak tenyleg nem er semmit.
--
"A Mikulás azért olyan vidám, mert tudja, hol laknak a rossz kislányok." - George Carlin
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, legjobb, ha az előadás videón rögzítve van, és akkor a tisztelt színtársulatnak be se kell jönnie az előadásra.
Nálunk ez van. Az egyik kurzusom két egyetem hallgatói számára is meg van hírdetve, és mivel fizikailag csak egy helyen tudok lenni, a másik egyetem hallgatói a videón nézhetik az előadást, akár live, akár utólag. (És persze a slide-ok is elérhetőek.) Naná, hogy az itteniek is inkább a meleg ágyból otthonról néznek, mint az előadóból.
Eredmény: Előadást a kamerának tartok, volt olyan alkalom, hogy kettő darab hallgató jelent meg. A vizsgán meg meglepődtem, mennyien vannak.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es interakcio hogy van? Csorog a skype? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, nem skype, Acrobat Connect Pro rendszer, van integrált instant messenger a rendszerben.
Annyiból jó, hogy a problémásabb részeket többször is meghallgathatják a diákok, nem kell ugyanazt ötszázszor megkonzultálni.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha több százan ülnek egy előadóban, akkor az interakciónak eleve lőttek. Egyébként rögzített előadások a legjobbak: kipihentem, mindenki saját tempójában hallgathatja végig. Az más kérdés, hogy az előadónak ez frusztráló lehet.
szerk: eggyel lentebbire válasz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy egyetértek, de remélem nem az általam belinkelt cuccról beszélsz. Ezek tényleg rövidre szabott, címszavas slide-ok, előadáshoz. Jegyzet azt hiszem konkrétan ehhez az anyagrészhez nincs, hanem figyelni kell + írni + kérdezni.
Illetve az egyetemeken szeretik a slide-okat PDF-ben kitenni (vagy eleve abban készíteni), mert kismillió hallgatónak kell majd megnyitnia, + egy csomó kollégának is, és a PDF-el alig szokott probléma lenni. (rendes prezentációs formátumnál mindig van valami sirám).
--
eladni a' eladhatót! http://napivatera.blog.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nah, ez a problema, hogy nagyon sokszor nincs jegyzet...
PDF... Aaaaaargh, ne legyel mar ennyire troll :)
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó az a PDF slide, majd meglátod ha idegen helyeken / gépeken kell rögtön és azonnal működő prezentációt lebonyolítanod, és nem szeretnél azon agyalni hogy vajon miből milyen verzió van fent és hogy jaj menni fog-e.
Láttam már élőben (igen, élőben), hogy egy más verzióval mentett .ppt teljesen behalt egy régebbi verzión, és tíz-húsz percekig ment a kábeldugdosás meg idegeskedés mire minden rendbejött. Vannak olyan helyek ahol a projektor fent van három emelet magasan, a számítógép pedig ami rá van kötve, be van építve a katedrán levő asztalba, és azon a gépen _kell_ megnyitni a prezit.
--
eladni a' eladhatót! http://napivatera.blog.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Troll :)
----------------
Lvl86 Troll
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddigiek alapján úgy tapasztaltam, hogy 3 csoportba sorolhatóak az egyetemi tárgyak a segédanyagok alapján:
- Vannak a rendes jegyzettel rendelkező tárgyak. Jellemző, hogy megcsinálják egyszer a jegyzetet, és utána évekig azt használják, persze a tananyaghoz már nem igazítják megfelelően hozzá. Azaz vannak olyan részek a jegyzetben, amiket egyáltalán nem kérnek számon, nem is adnak le. Ugyanakkor ettől nem lesz könnyebb a tanulás, mert a jegyzet általában sokkal tömörebb is, a megértés gyakran nehezebb, ezért lassan lehet csak haladni vele. Általában ezen tárgyakból az órai jegyzet használhatóbb, már csak azért is mert nincs prezentáció és az oktató rendesen leadja az anyagot.
- Vannak azok a tárgyak, melyeken a prezentáció csak az előadás segítésére szolgál. Azaz gyakorlatilag lehetetlen tanulni belőle, mert a lényeget az oktató szóban mondja el, és ezt kellene lejegyzetelni. Viszont egyrészt mivel az oktató nem ír le semmit, másrészt mivel megtévesztő a prezentáció jelenléte, elég nehéz az ilyen előadást jól lejegyzetelni.
- Végül vannak az olyan tárgyak, amik prezentációi tartalmazzák a teljes anyagot. Ennek előnye, hogy lehet belőle tanulni, és csak az van benne amit számon kérnek. Viszont ez általában az előadás rovására megy, mert vagy az van, hogy az előadó nincs teljesen szinkronban a prezentációval, vagy felolvassa szó szerint azt, ami bele van írva.
--
Don't be an Ubuntard!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja ez kb. így van. De kihagytál egy kategóriát.
Vannak olyan tárgyak ahol se prezentáció, se hivatalos tematika, se jegyzet, se segédlet nincs. Van valamilyen cuccos amit meg kell tanulni használni és valamit elkészíteni benne, úgyhogy minden órára szépen bejársz és buzgón figyelsz, majd pedig a zh-kon, ahol ugye a világon bármit kérdezhetnek, megpróbálsz átbukdácsolni, a beadandó elkészítésére pedig kétszer annyi energiát fordítasz, mint bármelyik másik tárgy beadandójára, vizsgájára vagy zh-jára. Ez nekem most live, bár mostmár csak a jegybeírást várom. :)
--
eladni a' eladhatót! http://napivatera.blog.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jogos, én eleve csak azon tárgyakat vettem számításba amiknek van bármilyen digitális segédanyaga, de sajnos ez nem kötelező.
--
Don't be an Ubuntard!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Saját gyakorlatomban a 2. verziót próbálom megvalósítani.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni