Hogyan spóroljunk 1000 milliárdot?

Jelen pillanatban az ország éves gazdálkodási kerete 8500 milliárd forint körül mozog. Ennyi a bevétel, ezzel szemben a kiadási oldalon 9000-9500 milliárd szerepel. Évente ennyivel nő a hiány, ennyi pénzt költünk el különféle hitelekből és támogatásokból. Ahhoz, hogy az ország képes legyen tartósan növekedni, ezt a hiányt kéne lefaragni és átbillenteni a mérleget pozitív állásba. Az alábbiakban felsorolok, a teljesség igénye nélkül, pár lehetőséget, miképp és miből tudna (tudta volna) mindenkori kormány lefaragni ezt a hiányt és mik lennének a következményei. Az ötleteket nem kell túlságosan komolyan venni, lévén nem vagyok közgazdász sem politikus.

A nagypénz
Éves szinten az államadóssági hiány kezelésére, az-az az eddig felvett hitelek visszafizetésére 1000 milliárdot költ az állam évente. Ezt egy összegben megspórolhatnánk egy államcsőd bejelentésével.
Ezen lépés hatása: A devizahitelesek sorba kötnék fel magukat az elszállt törlesztőrészletek miatt, az EU és több hitelező ország közt kissé fagyossá válna a viszony.
Megtakarítás: 1000 milliárd

A közepes pénzek:
Felsõoktatás fizetõssé tétele.
Jelen pillanatban a felsõoktatás 433 milliárdba fáj az országnak évente. Amennyiben ezt 80%-ban fizetõssé tesszük ez 346 milliárdot spórolhatnánk meg. További 40-50 milliárdot lehetne költeni a hiányszakmák képzési támogatására.
Ezen lépés hatása: Nagyjából 400 ezer szavazó elvesztése, megszűnik a diplomás túlképzés, nagyjából 10-15%-al nőne az aktív keresők száma, oktatás minőségi javulása a felek érdekelté válása miatt, javulna a diplomák munkaerőpiaci értéke, megjelenne a magántőke (tanulmányi hitelek, tanulmányi szerződések, felsőfokú célképzések).
Teljes megtakarítás: 300 milliárd körül

Nyugdíjak befagyasztása
Különféle nyugellátásra 2700 milliárd körül költünk, amin éves szinten 4.4%-os nyugdíjfejlesztést hajtanak végre, ez átlagnyugdíjakkal számolva évi 44000 forintot jelent fejenként. Jelen pillanatban 2.65 millió nyugellátású ember van az országban, ami 116 milliárd forint pluszkiadást jelent évente.
Várható hatása: Nagyjából 2.5 millió szavazat elvesztése.
Teljes megtakarítás: 80 milliárd körül

MÁV privatizálása vagy szanálása
a MÁV évente százmilliárdos nagyságrendű veszteséget termel, miközben éves szinten 183 milliárdba kerül az államnak. Jelen pillanatban a MÁV csoport az egyik legnagyobb elfektető telep, ahol különféle "régi motorosok" és hû pártkatonák húzhatják meg magukat nyugdíjig.
Várható hatása: A közlekedési tarifák 20-25%-os növekedése, 2000 fő körüli munkahely megszüntetése
Várható megtakarítás. 100 milliárd

Közbeszerzések, közberuházások alvállalkozókon keresztüli teljesítésének megszüntetése
Ez egy igen fogós kérdés. Jelen pillanatban a közbeszerzéseknek egy-egy nyertese van, akik legtöbbször alvállalkozói hálózatokon keresztül végeztetik el a munkát. Ennek eredményeképp a közbeszerzések 8-10%-a tűnik el kézen közön, arról nem beszélve, hogy igen gyakran vezet körtartozásokhoz, vagy épp a tényleges munkát végző cégek ki nem fizetéséhez. Ez megelőzhető lenne, a közbeszerzések feldarabolásával, és az alvállalkozói munkavégeztetés megtiltásával. Az előbbi a kisebb vállalatoknak kedvezne, mert a kisebb kiadási oldalukkal alacsonyabb ajánlatokat tudnának adni a munka elvégzésére, a másik a holding jellegű óriásvállalatok kialakulásához vezetne.
Várható hatása: 3-4000 munkahely, 2-300 kisvállalat megszűnése.
Várható megtakarítás:200 milliárd körül

Állami működések és kiadások racionalizálása aka a nagy-nagy leépítés
Az államot működtető közszférának nevezett fekete lyukban jelen pillanatban 1800 milliárd körüli összeg tűnik el. Ezen az oldalon működő e-kormányzat bevezetése, helyi okmányirodák megszüntetés és helyette regionálissá tétele (ugye csöppet sem ironikus, hogy az országban több helyen 5 km-ként található egy okmányiroda), a különféle beadások, okmány igénylések elektronikussá tétele segítene sokat.
Ugyanebbe a kategóriába esik az állam működését közvetlenül nem támogató, de milliárdos tételeket felemésztő kamu, tanácsadói szerződések felszámolása.
Várható hatás: 20-30000 közszolga utcára kerülése
Várható megtakarítás: 150-200 milliárd körül

Aprópénz:
Illetékek csökkentése és megszüntetése
Adók és egyéb sarcok mellett különféle kamarai és egyéb érdek-képviseleti díjak is nyomorítják az átlagembereket. Ebből talán a legismertebb az Artijus által kivetett sarc, amiből a fenn nevezett intézménynek éves szinten 2 milliárd bevétele származik. Arról viszont nagy csend van, hogy ugyanezen sarc éves szinten 8 milliárdnyi adóbevételt vesz ki az állam zsebéből, mert nagyjából ekkora a környező országokból „magáncélra "behozott adathordozók mennyisége. Összehasonlításképp, míg nálunk egy 30 forint körüli DVD-n 45 forint jogdíj van, addig Szlovákiában ez csak 8 forint.
Ugyanez vonatkozik a különféle jövedéki termékek, jövedéki adójának a csökkentésére.
Gazdaságilag ezen visszásságok megszüntetése pozitív hatással lenne, mert az így harmonizált termékek az országnak termelnék az adóbevételt. Amennyiben sikerül ezáltal az árakat a környező országok szintje alá csökkenteni jelentős bevételhez jutna az állam.
Várható megtakarítás: 12-15 milliárd

Magyar filmipar állami támogatásának megszüntetése
Évente 25 milliárd forint körüli összeg megy el nézhetetlen magyar filmek termelésére és életképtelen magyar filmesek lélegeztetésére. Ezen műtüdő kikapcsolásával megspórolnánk évi 2-3 új kórház árát.
A veszteség? Pár hosszúsnittes Jancsó film.
Várható megtakarítás: 20 milliárd

Szociális támogatási rendszer átszervezése
Jelen pillanatban egy egyszeri melósnak több tíz éves munkaháttérrel ugyanannyi jutalék jár mint egy 1-2 évet dolgozó embernek. Éves szinten rendelkezésre állási támogatásra 41.5 milliárd megy el, ami segély szinten nem sok, de sok embernek elég ahhoz, hogy ne kelljen aktívan munkát keresnie. A munkanélküli támogatások egyéni számlássá és befizetés arányossá tételével javítaná az átlag dolgozók esélyeit és munkakeresésre ösztönözne.
További kiadás csökkentést lehetne elérni, a tartósan munkanélküliek 2-3 éves foglalkoztatásáért kapható jövedékbefizetés csökkentésével. Ha egy munkáltatónak egy ilyen dolgozó után csak a 20%-át kell kifizetnie annak az összegnek, amit ugyanezen ember után az állam fizet segélyként, a büdzsé oldalon 20%-os megtakarításként jelenne meg. Hasonló a helyzet a szocpollal, ami a lakáshoz jutást erőlteti, ami fiatal családok esetében sokszor a röghözkötéssel egyenértékű. Ehelyett, egy kedvezményes bérlakásrendszer javítaná ezen korosztály mobilitását és megakadályozná a támogatások felélését.
Várható megtakarítás: 10 milliárd

Szóval, van itt pénz dögivel, csak épp bármit is tenne a kormány a nagy szocializmusból még fel nem ébredt embertársaink pillanatok alatt az utcára vonulnának.

Hozzászólások

3000 Milliárdot fognak spórolni.
Hamarosan kiderül, hogy nemcsak a nyugdíjad, hanem a bankbetéteid sincsenek biztonságban. Én várom ezt a pillanatot.
"Utálom, hogy folyton igazam van"

Így néz ki ha egy laikus akarja átszervezni a gazdaságot, mondván szüntessünk meg, fagyasszunk be mindent és jelentsünk államcsődöt, akkor nem lesznek kiadások.

Az ezután történő rendfenntartásra és egészségügyre költött pénzt nem vetted figyelembe és ezek még csak a rövid távú hatások, hosszabb távon egy versenyképtelen gazdaság még kisebb kiadások mellett is képtelen helytállni.

A MÁV privatizálásával azonban egyetértek, ahogy a kiadások racionalizálása, közszféra leépítése is egy megfelelő lépés.

A munkaerőpiacnak abszolút nincs szüksége arra, hogy több tízezer fővel megnöveljék a létszámát. Az amúgy is nyomott helyzetben levő munkavállalói rétegnek ez egy újabb pofon lenne. A gazdaság önmagában nem fog több tízezer főt felszívni, ezt vegyük észre.

Viszont arra alkalmas, hogy a munkaadók még erősebb nyomást fejtsenek ki a "bértárgyalásokon". Még több kifizetetlen túlóra, még több papíron részmunkaidős teljes munkaidőben, estébé, még több minimálbérre bejelentett.

az idő komponensről elfelejtkeztél. A felesleges közszolga sok-sok évig kiadás, a munkanélküli támogatások meg időkorlátosak. Másrészt meg ha túlkínálat van a munkaerő-piacon, akkor olcsóbb lesz az ember, több külföldi jön majd ide dolgoztatni.

további előnyök: gyorsabbá válhat az államigazgatás, ha kevesebb közszolgával kell elvégezni a feladatokat.

"Így néz ki ha egy laikus akarja átszervezni a gazdaságot, mondván szüntessünk meg, fagyasszunk be mindent és jelentsünk államcsődöt, akkor nem lesznek kiadások.

Az ezután történő rendfenntartásra és egészségügyre költött pénzt nem vetted figyelembe és ezek még csak a rövid távú hatások, hosszabb távon egy versenyképtelen gazdaság még kisebb kiadások mellett is képtelen helytállni."

+1

A dolgok nem ilyen egyszerűek sajnos.

Ha azt vennénk alapul, hogy a középkorban csak a földesúrnak és az egyháznak kellett 10-10%-ot fizetni a terményből, meg még valamit a királynak, hogy eltarthassa a fényűző udvarát, akkor mondhatnánk, hogy az semmi ahhoz képest, hogy most a többszörösen megadózott termék vagy szolgáltatás után is adót fizetsz. Csak akkor nem volt rendőrség, tűzoltóság, katonaság – ja, az most sincs... –, egészségügy, oktatás, nemzetvédelem, önkormányzatok, bürokrácia, az idősek halálukig dolgoztak és a gyerekeik tartották el őket, mikor már nem ment, vagy éhen haltak.

Ha a MÁV-ot akarnátok megszüntetni, annak az egész országra kiható súlyos, hosszan tartó következményei lehetnének. Ha a MALÉV-ot csődbe vinnék, akkor a ruszkik elzárnák a gázcsapokat, mert az állam eladta a céget egy Putyin-közeli vállalatnak, majd visszavette adóssággal együtt, jó drágán és most még az oroszoknak is tartozunk. Ha a BKV-t szüntetnék, akkor kocsival kéne bejárnom. :)

A lényeg, hogy mindennek van hátulütője és azok a közgazdászok és szociológusok, akik ezzel foglalkoznak, valószínűleg a társadalmi és gazdasági változások figyelembevételével folyamatosan megbecsülik, hogy minek mekkora költsége lenne, illetve mekkora kárt okozna a gazdaságban és az érintettek életszínvonalában. Vagy csak naiv vagyok.

Egy szóval sem mondtam, hogy ezek az ötletek demokratikusnak csúfolt országunkban kivitelezhető lenne. Mindaddig nem amíg az inygenélőknek is ugyanolyan szavazati joga van mint a dolgozóknak.

A MÁV esetében nagy gazdasági veszteség nem lenne, mert a nyereséges részét (fuvarozását) már kiszervezték, a vonalfenntartást pedig üzemeltethetné az állam is nyereségesen (vonalbérletidíj). Egyedüli vesztesek megint csak az ingyen utazgató nyugdíjasok lennének.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Nem tudom, feltűnt-e, de a gazdaság versenyképtelenségének az oka pont az államháztartási deficit.
Mindaddig, amíg a vállalkozások nem képesek masszívan nyereséget termelni, csak mert minden élősködőt el kell tartani, és mindaddig amíg a dolgozók nem képesek tartalékokat teremteni, addig nem fog tudni versenyképessé válni. A vállalkozó, csak tartalékokból tud fejleszteni és csak a fejlesztésekkel tudja a versenyképességét javítani. A dolgozó, csak tartalékokból tud extra fogyasztást generálni, ezáltal mozgatni a gazdaságot.
Hogyan versenyezzen egy magyar kereskedő, egy szlovákkal ha 45 forintot kell DVD-nként rátenni illetékben?
Hogyan versenyezzen a magyar munkaerő, ha durván 16%-al kerül többe a szomszédos országbelinél?
Hogyan versenyezzen egy magyar fuvarozó, ha 10-15 forinttal olcsóbban tankol egy szlovák?
Hogyan versenyezzen egy magyar munkaadó, ha a bérterhei 20%-al magasabbak egy környező országbelinél?
Hogyan versenyezzen egy magyar árutermelő ha jogdíjat kell fizetnie a vetőmagra?

A golyó és egy sekély sírhant kevesebbe kerül, mint egy embert eltartani. És elhiheted, a második sortűz után hirtelen megszűnne az ellenkezés a reformokkal szemben.
De nyitott vagyok a te ötleteid meghallgatására.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Jogos felvetesek. Kb. egy oraja tortent, hogy az egyik hiperben camambert sajtot vettem. Magyar1: 256 Ft. Magyar2: 215 Ft. Lengyel: 195 Ft (es a szavatossaga is jobb volt a hazai versenytarsainal). Szerinted melyiket vettem meg?

SPAMtelenül - MX spamszűrő szolgáltatás, ahogyan még sosem próbálta

Ez is egy lehetoseg, es bennem is van valami protekcionista szemlelet, de egyre erosebb mostanaban az a hang, hogy minden forintot a leghatekonyabban elkolteni, ami adott esetben a kulfoldi termek fele billen a hazai rovasara...

SPAMtelenül - MX spamszűrő szolgáltatás, ahogyan még sosem próbálta

bemegy a lengyel a krakkói boltba: lengyel1: 200 zloty, lengyel2: 220 zloty, magyar: 180 zloty.
megveszi a magyart.

ennek az oka az unió ostoba exporttámogatási rendszere, ahol megéri kivinni a magyar terméket külföldre, behozni a külföldi ugyanazt, hogy lenyúlhassák az agrár- és az exporttámogatást.

van, hogy az unióban is ülőtestrész van a nyakukon. törölnék el inkább az agrártámogatást, az nekünk jó lenne.

Ha tényleg szereti valaki a camembert sajtot, akkor vegyen egyszer franciát. Az kb. 6-7-szeresébe kerül a magyar és lengyel verziónak, de megéri legalább egyszer megkóstolni. Ha ízlett, akkor tényleg szereted a camembert sajtot.
Azonban a franciához viszonyítva, nincs jelentős különbség a magyar és lengyel verzió között.

-----
"Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál."

Kóstoltam már a lengyelt (és a tihanyit is, amikor tihanyiként lengyel volt), és szar volt. Azóta megint magyar, nem csak "forgalmazza a veszprémtej" szerepel rajta, hanem gyártja (és a matrica is HU és nem PL).

suckIT szopás minden nap! A javaisten bármikor lealázza a C-s webszervered grizzlyvel, pl.

Bár vannak vadhajtások a gondolatmenetben, de például az általános felsőoktatási tandíjjal, a nyugdíj befagyasztásával, és a nem létező film-ipar kiiktatásával nagyon egyet tudnék érteni.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Jelen pillanatban a felsõoktatás 433 milliárdba fáj az országnak évente. Amennyiben ezt 80%-ban fizetõssé tesszük ez 346 milliárdot spórolhatnánk meg.
Kovetkezmeny:
Aki szegeny csaladba szuletett az szegenyen fog meghalni, meg a gyerekei is. Az oktatas szinvonalanak csokkenese, mert rentgeteg ember aki letehetett volna egy phd-t, az most a mcdonaldsban dolgozik, de a nagy tobbseg harmas atlaggal beesik a bsc kepzesbe, mert apu fizeti. Hosszu tavon versenykepesseg csokkenese.

1. Aki most a tehetősebbek közé tartozik, azt nem az egyetem differenciálja az életben. Aki vagyonos családból származik, az így is, úgy is jobban fizető állásban végzi, mivel a család kapcsolati tőkéje oda fogja juttatni. Aki szegény annak most is ugyanúgy küzdenie kell, hogy arra a szintre jusson el ahol egy pénzesebb kartársa van.
2. Aki szegény és akar tenni magáért, az képes lesz előteremteni a diplomára az összeget. Mert felvehet tanulmányi hitelt amit később visszafizethet, vagy épp munka mellett járhat egyetemre. Ha tényleg tehetséges és akarja, hogy elérjen valamit annak sikerülni is fog.

A diploma csak egy jelzés a megszerzett ismeretekhez, és nem pedig a szent grál a jóléthez.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Szerintem nem lenne baj ha fizetni kellene az oktatásért, az viszont igen hogy sok (vagy inkább a legtöbb) családban nem futja rá, mert egyszerűen alacsonyak a bérek és drága az élet.
Szerintem semmi sincs ingyen az életben, nem lenne rossz dolog ha a saját oktatását egyfajta szellemi és anyagi befektetésként kezelné mindenki. Az ingyenességnek megvan az a hatása hogy: "Hát nem is tudom hogy kell-e, á ingyér' van, gyerünk!".
Szóval ne legyen ingyen, de fussa rá annak aki tanulni akar :-)

______________________
echo crash > /dev/kmem

Anno meg beleestem abba a kategoriaba akinek tandijkoteles volt a felsooktatas, majd annak eltorlesevel mindenfele mas cimszavakkal beszedtek ugyanazt az osszeget evente a suliban. Eleg massziv motivacio volt anno ez es nem csak lebecoltunk a suliban, mint ahogy azt most sok suttyo teszi. A hallgatok sokkal nagyobb szazaleka azert megy felsooktatasba mert anyuka/apuka azt mondta, mindekozben nincs hasznalhato vizvezetek/villany/akarmi szerelo.

Aki pedig - es ez jobbara az ertelmesebbjere volt igaz - tovabb akart tanulni mert legrosszabb esetben csak a kitartasa volt meg hozza, az eddig is megtudta oldani a kerdest. En is meloztam anno a foiskola mellett.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Ezzel szemben a jelenlegi helyzet: tehetős családok gyerekei államilag finanszírozott szakon tépnek be nap nap után, kevésbé tehetősek gurcölnek a suli mellett, hogy legyen pénzük az albérletre, mert hiába tanulnak jól, az ösztöndíj-rendszer egy vicc, 4.5-ös átlagra sok helyen 8-10 ezer forintot utalnak havonta. Mennyivel jobb tényleg...

Szerintem kiváló megoldás lett volna a "patásördögék" által bevezetett, aztán jól lenépszavazott rendszer az egységes általános 125/150ezer / év tandíj, és a jól tanuló 10-20%-nak pedig megemelt ösztöndíj rendszer.

Egyébként aki a jövője érdekében _AKAR_ tovább tanulni, az meg tudná oldani akkor is. Bokros mondta: tudomásul kellene venni már végre, hogy a felsőoktatás nem alanyi jogon járó állami ajándék, hanem a jövőbe történő komoly befektetés. Elvégre diplomásként elméletben sokkal jobb állásokat tudnál megcsípni.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

a felsőoktatás nem alanyi jogon járó állami ajándék, hanem a jövőbe történő komoly befektetés. Elvégre diplomásként elméletben sokkal jobb állásokat tudnál megcsípni.

Ne kerdezd, miert, de beugrott par posztgimnazistanak az a jopofa "**csog allashirdeto, hogy nem erti meg, hogy az IT-s diploma egy kaka" nyavalygasa :-) Btw. mostanaban pl. Angliaban erosen emelkedik a diplomas munkanelkuliek szama. Nem lennek meglepve, ha ez a trend nalunk is megjelenik majd. Bar az IT meg jol tartja magat...

Ami a mai osztondijakat illeti, en Gyorben (1995 korul) 16k HUF/ho osztondijat kaptam egy korrekt atlagra, amibol meg tudtam elni egy honapig (+egy kicsit felretenni). Mondjuk erre szukseg is volt, mert az elvalt es fizikai munkas anyam kb. addig tudta dotalni a felsofoku tanulmanyaimat...

SPAMtelenül - MX spamszűrő szolgáltatás, ahogyan még sosem próbálta

"az ösztöndíj-rendszer egy vicc, 4.5-ös átlagra sok helyen 8-10 ezer forintot utalnak havonta. Mennyivel jobb tényleg..."

Nincs ösztöndíj rendszer, mindenhol más van. Van, ahol a legjobb tanuló lóf.szt sem kap, van, ahol kettes-hármas átlagra már jár a 15-25k ft. Mondjuk ennek általában az az oka, hogy nagyon gyenge a szak teljesítménye.

--
eladni a' eladhatót! http://napivatera.blog.hu/

Piha!

Ne higgyük már azt, hogy csak diplomásan van élet. Egy jó mesterember, aki ért a szakmájához, megkeres annyit, mint sok szerencsétlen média, kommunikáció, könyvtár meg ki tudja milyen szakos, ha egyáltalán dolgozik valahol... Elég sok diplomást meg nem diplomást ismerek, és a diplomások egy jelentős része szakmailag katasztrófa.
Ez a mindenkinek diplomát szemlélet ez borzasztó, közben meg senki nem tud egy nyomorult utat építeni, ami 10 évig kitartana.

Még mielőtt a diplomások rám támadnak:

Vegyük pl. az IT szektort. Mennyivel jobb lenne, ha a PL1 és társai kivételkezelése helyett megtanítanák szerencsétlen programozót valami ma is használatos nyelvben programozni... Mi lenne, ha a matek nem 60 % lenne, hanem 40, és jutna még 1-2 félév valami olyan ismeretre, aminek tényleg van gyakorlati haszna. Az, hogy valaki elvégzi az egyetemet, semmire nem garancia. Ha elég szorgalmas, és magától megtanul használható dolgokat, jó szakember lesz. Ha a minimumra szorítkozik, kipuskázza az egészet, stb., akkor nem lesz jó semmire. Egy ilyen színvonalú oktatás fizetőssé tétele nem hiszem, hogy probléma lenne. Vagy az, ha 50% -kal kevesebb használhatatlan diplomát bocsátanának ki. Aki igazán tehetséges, az lediplomázhat 30 évesen is, munka mellett (ismerek ilyen embereket).

Ezen lépés hatása: A devizahitelesek sorba kötnék fel magukat

Ez ari volt...

Btw. hianyolom a listarol az egeszsegugy gatyaba razasat, ill. az adozas megreformalasat: minden kereso ember fizessen valamennyit (meg a minimalberesek is), ill. menjunk el a fogyasztasi jellegu adok fele, amibol egyetlen szemetlada* sem tudja kivonni magat, legalabbis amig zabal. Egyebkent az tenyleg gaz, hogy egyetlen politikai ero sem kepes magaeva tenni az 'addig nyujtozkodj...' tanmese konkluziojat.

Btw. ha mar otletek. En bevezetnem a stupid-adot. Ezt azok az emberek fizetnek, akiknek az egeszsege onhibajukbol tropa (es akinek a gyogykezeleset a tobbiek fizetik). Ide automatikusan 'berletesek' lennenek a bagosok, piasok, kabszeresek, a falank disznok, stb. Szoval lenne rendszeres (pl. evi) kontroll, es akinek az egeszsegi allapota nem eri el a 'normalisat'**, az fizessen havi jelkepes (pl. 1000 HUF) "megerdemlem, mert marha-vagyok" adot.

Otlet2: a nyugdijas koruak, ha munkat vallalnak, kedvezmenyesen adozhassanak a fizetesukbol (a nyugdijbol ne, mert az amugy is ado/jarulek/sarc/whatever-bol all elo).

*: azok (a vallalkozok), akik sportot uznek a nemfizetesbol, es noha tudnanak (tehat nem a szajuktol kene elvenni a falatot), de nem akarnak
**: nyilvan esszel meghuzva a hatart

SPAMtelenül - MX spamszűrő szolgáltatás, ahogyan még sosem próbálta

Az egészségügyet azért nem vettem be, mert jelenleg a 450 milliárdos a támogatottsága, viszont súlyos kzegészségügyi következmények nélkül hirtelenjében nem lehetne rajta spórolni.
Az általad felvetett "stupid adó" simán életképes lenne, amennyiben a magán TB pénztárak üzemelnének, ugyanis rögtön egyénre szabható lenne a befizetés mértéke. További előnye lenne, hogy a pénztár "előírhatna" (értsd. kevesebbet fizetsz, ha elmész rá) kötelező szűrővizsgálatokat ami javítaná az össz egészségügyet. A másik előnye az lenne, hogy javulna a minőségbiztosítás az egészségügyben, mert az biztosítók igen hamar elkezdenék figyelni, hogy melyik orvos a kifizetődő számukra és melyik nem. Sajna, ez is a kivitelezhetetlen kategória.

A nyugdíjaskorúak, kedvezményes munkavállalása nem új ötlet, de spórolni nagyon nem lehetne vele.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A megboldogult SZDSZ otlete volt a tobb-biztositos rendszer, en is sajnalom, hogy nem lett belole semmi (a szocialistak fatokusege miatt).

A nyugdíjaskorúak, kedvezményes munkavállalása nem új ötlet, de spórolni nagyon nem lehetne vele.

Hacsak nem ugy, ha ilyen esetben kevesebb az allami apanazs (pl. a fele)...

SPAMtelenül - MX spamszűrő szolgáltatás, ahogyan még sosem próbálta

"súlyos kzegészségügyi következmények nélkül hirtelenjében nem lehetne rajta spórolni.": téves.
ami ma az egészségügyben zajlik, azon bárki tudna hirtelen nagyon sokat javítani, hogy spórolni lehessen. ha meg kicsit is értene a dolgokhoz, öt perc alatt ki lehetne gyalulni belőle a közgazdasági anomáliákat és rendet lehetne rakni.

csak nem kellett volna alkotmányellenesen népszavaztatni, most előrébb lennénk.

Hááát.... Én nem vagyok amnéziás, és emlékszem, hogy volt egy olyan ötlet, hogy gazdasági vezetőket nevezzenek ki a kórházak élére, aki szakmai szempontok alapján eldönti, a kórház mire, és mennyit költhet, de az orvos-kiskirályok megvétózták. Emlékszem egy vizitdíj/kórházi napidíj nevű intézményre is, és az egyetlen évre, amikor egyetlen kórház sem táncolt a csőd szélén.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

"Emlékszem egy vizitdíj/kórházi napidíj nevű intézményre is, és az egyetlen évre, amikor egyetlen kórház sem táncolt a csőd szélén."

Igen, de a népszavazás eldöntötte, hogy ott álljanak.
Emlékszem, amikor ezt követően a orvosok siránkoztak, hogy milyen jo volt a vizitdij, mert pl. az asszisztens bérét nem hitelből kell fizetnie.

* Ez manapság ugye tömegsport, mindennapos challengeday.

Az a gond, hogy a jelenlegi adórendszer:
a., Személyes jövedelem esetén nagyon sokat elvon.
b., Törvényes és szürkezónás kiskapukat hagy: EVA, Ekhó, Offshore holdingok, kitudja még mi. Egyáltalán miért van ekkora különbség attól függően, hogy milyen módon kerül zsebbe a jövedelem? Ez örök táptalaja az ügyeskedésnek.
c., Gyengén ellenőrzött, még egy közönséges, mezei áfacsaló is csak 5 milliárd körül bukik.
d., Nincs érdembeli, érezhető, stabil ellenszolgáltatása. Az egészségügy katasztófa, a nyugdíjrendszerre se lehet építeni, minden mást te fizetsz.
e., A nem ritka korrupciós ügyek tovább tépázzák a morált (- Fizetni..? Ezeknek?!)

Én abszolút támogatója vagyok a fogyasztási és vagyon jellegű adóknak HA cserébe enyhülnek a jövedelem jellegű adók de sajnos erre még nem volt példa. Az egyetlen, aki ezért a helyzetért felelős, az az állam. Az adófizetés nem etikai kérdés, mindenkit rá kell kényszeríteni, lehetőleg persze úgy, hogy ne roppanjon bele egy társadalmi réteg se. Már csak azért is, mert a rossz példa itt különösen ragadós.

A vagyonosodási vizsgálatok nagyon rossz megközelítés volt, csak mélyebbre ásta a harcállásokat. Az EVA, Ekhó pedig egy minden következetességet nékülöző baromság. Ha valamelyk kormány ezt rendbeteszi, újra eljárok szavazni.

Na tessék, újabb facepalm, 16% -os teszkóakciós személyi jövedelem-adó. Mi ennek az üzenete..? Ügyeskedj, szürkézz-feketézz, aki tisztességesen csinálja, az balek. Másrész ezzel elismerik a kiskapuk meglétét is. Katasztrófa ez az adórendszer. Egy ilyen rendszerben azt a vállalkozót nem lehet megérteni, aki tisztességesen adózik, ezzel versenyhátrányba juttatva magát.

Töredéke?
A 450 Ft os cigaretta jövedéki adója cca 200 HUF + az ÁFA-t nem számítva. Milyen kárt okozok? Azt, hogy leszarnak az orvosnál (és még azt is csak hálapénz ellenében)?
Gondolkodjál már, ember, vagy legalább olvass!
Ha a dohányzásban nem lenne biznisz, akkor az államnak nem lenne külön intézményrendszere ennek megadóztatására; pártfüggetlenül.

Elolvastam a hivatkozott blogot, de semmit nem talaltam benne, ami barmilyen modon cafolt volna. De hogy milyen kart okozol: szennyezed a kornyezetet, mergezed a korulotted levoket, szemetelsz, foloslegesen terheled az egeszsegugyet, amely igy kevesebb eroforrast tud allokalni a _valoban_ sulyos esetekre, es a gyogykezelesed (java reszben) masokkal fizetteted meg. Mondjuk ugy inditaskent ennyi.

Ha a dohányzásban nem lenne biznisz

Van benne biznisz, sosem allitottam az ellenkezojet. A marhakat kihasznalni mindenhol mindig biznisz.

Remelem, nem haragszol meg a kendozetlen oszintesegemert...

SPAMtelenül - MX spamszűrő szolgáltatás, ahogyan még sosem próbálta

Pár hete volt téma az MR1-en a zacskós dohány. Akkor azt mondták, hogy egy doboz 540 Forintos cigi esetén az adó ~400 Ft. Ilyen arányok mellett elkepzelhető, hogy a dohányosok előre "kitermelik" az esetleges gyógykezelésük árát.
--
"my mind had skipped town and left me behind to pay the rent"

Nos Németország nagyobb bajban volt a 30-as években és néhány év alatt pozitívra állították a mérleget. Annyira, hogy egy példaértékű szárnyaló gazdaságuk volt. Nekem ez a helyes út, egész egyszerűen le kellene másolni.

(természetesen most elvonatkoztatok a holokamu negatív propagandától)

Ja... egyik nagymamám nyugdíja bőven meghaladja egy nagyobb család eltartására is elegendő összeget csak azért, mert az özvegyi nyugdíjat egy régebbi pártállami fejes után kapja. Tisztelem az ősöket, ha arról van szó, de ezt a jelenséget mindenképpen megszüntetném és igazságtalannak tartom a másik nagymamával szemben, aki ilyen 30 000Ft körüli nyugdíjat kap, pedig az egész életét végigdolgozta.

--
http://sandor.czettner.hu

Növeljük a rendfenntartó erők (rendőrség, honvédség, titkosszolgálatok) létszámát, indítsuk be a hadiipari termelést. Az utóbbi, az előbbiek létszámának megnövekedése miatt is szükséges, illetve fel kell készülni a háborúra. Ennek hatásaként az itt dolgozóknak megnövekszik a vásárlóereje, így a többi iparág is felfuttatható. A termelési költségek leszorítása érdekében zárjuk munkatáborokba a politikai ellenzéket. Majd keressünk egy vagyonos társadalmi csoportot vagy réteget, vegyük el a vagyonukat, és őket is zárjuk munkatáborokba. (Vegyük észre, hogy vagyonos csoportot kell találnunk!) Támadjuk meg szomszédainkat. ...

-----
"Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál."

Nem akarom bántani a szegényebbik nagymamádat, de nagyapám is végig dolgozta az életét, soha nem volt tapsikolós párttag, kétkezi munkás volt, mégis jómódúan élhet a nyugdíjából.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

A múltkor a nagyszülőknél véletlenül megtaláltam nagyapám munkakönyvét egy ócska szerszámosládában. Nagymamával együtt olyan 35-40 évet dolgoztak le kétkezi munkásként (a munkakönyv szerint is), kettejük nyugdíja összesen 89.000Ft. Fogalmam sincs hogy számolták ki nekik, de aki ennek a reálértékéből elvonna, az nem normális. Inkább valami felzárkóztatási programot kéne indítani, bár fogalmam sincs mekkora a szórás, de ezek szerint jelentős lehet.

A szám itt is kb ennyi. És akkor a viszonyítási alap: egy tervhivatalban ezredesként tevékenykedő férj után az özvegyi nyugdíj 200 000 Ft felett van.

Amúgy a lengyeleknél a pártállami vezetők nyugdíját a minimálbérhez igazították, ezt nyugodtam meg lehetne csinálni itt is, én támogatnám annak ellenére is, hogy ellenérdekelt vagyok.

--
http://sandor.czettner.hu

Ha arrol a tuzoltorol van szo aki nap mint nap feldarabolt hullakat szed ki autokbol, vagy tuzet olt, vagy arrol a katonarol aki latta Afganisztanban felrobbanni a tarsat, stb, azt mondom rendben van es jogos a korai nyugdij. De az eleg idegesito, h az az irodista is ugyanugy 40+ evesen elmegy nyugdijba aki csak egy sima konyvelo valamelyik berszamfejtesen.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Tudtommal Afganisztanba/Koszovoba onkentesek mentek, akik tipikusan nem a normal hadallomany resze.
Sot meg azt is el tudom kepzelni, hogy akik az ilyen kulfoldi missziokra elmennek onkent, majd azt kovetoen leszerelnek (mert csak az akkor kaphato nagy fizu kellett), nem mehetnek el 40+ evesen nyugdijba, hiszen 25 (?) ev fegyveres szolgalat kell hozza, pedig hat ok szortak/kaptak az olmot...

Terézanyu az önkéntes. Meg amikor a miskolci kutyás csapat elmegy világvégére menteni, az is önkéntes.
Afganisztánba szerződéses katonák mennek, falusiasan szólva profik. (legalábbis a szónak abban az értelmében profik, hogy főállású, zsoldért dolgozó katonák).

Ennek ellenére én nem bánom, ha a katonákat/rendőröket elengedik hamar, mert ez nem egy olyan nagy összeg. A tömegeket kellene először rendszabályozni, nem a kivételt.

elvileg van kb. 5-6 ezer fős profi hadseregünk, ebből egyenletes eloszlást feltételezve minden évben nyugdíjba vonul 500 ember. Meg mellé másik 30 ezer indokolatlanul leszázalékolt.

melyikkel kezdenéd? kénytelen vagyok azt mondani, hogy sajnálom a jogszerűen öregségi nyugdíjba vonulókat, de a költségvetés egészét nézve nem a katona meg a rendőr a nagy érvágás, hanem a szabálytalan többség.

De azt is szamold hozza, hogy egy oregsegi nyugdijas ember varhatoan csak 10-20 evet el, ellenben egy 40+ evesen nyugdijbavonult katona/rendor viszont tovabbi 40 evet is elhet kiemelkedoen magas nyugdijjal (200k+).

Egyebkent vmi nem tiszta szamomra. Szerintem a "szerzodeses katona" az az onkentes (ahogy en hivtam a korabbi hsz-aimban), hiszen barki jelentkezhet ra:
http://www.hm.gov.hu/toborzas/hogyan_lehetek
A hivatasos katona meg az, aki pl. a ZMNE-n vegez, majd vegigseggeli a 25 evet egy irodaban. Es nem ezek mennek ki a frontra.
Vagy nem jol latom a helyzetet?

Én továbbra is azt gondolom önkéntesnek, aki saját döntésére és ellenszolgáltatás nélkül csinál valamit. Pl. elmegy szemetet szedni egy akcióban. Amikor valaki pályát választ és szerződéssel pénzért dolgozik (most éppen pukkangat), az nekem nem önkéntes.

De ezen nem fogunk összeveszni.

"ellenben egy 40+ evesen nyugdijbavonult katona/rendor viszont tovabbi 40 evet is elhet kiemelkedoen magas nyugdijjal"
kivétel amikor a stressz-hiány miatt agyvérzés, infarktus, illetve "agyi hamar elfáradás" miatt feldobja a pacskert.
egyébiránt pedig az volt a hivatása, hogy "a haza fegyveres védelme".

nagyon kevés adminisztratív beosztású tiszt/főtiszt mocorog az állományban, vonulj be szerződésesnek 2-3 évre, hátha jobban belelátnál.

--
blackPanther 10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

1. azért őrzik külsősök, mert politikailag ez a húzás nagyon gazdaságos volt. (megnézném ha fegyverhasználatra kényszerülnek, mi lesz)

2. akik külszolgálatra mentek az elmúlt 15 évben, azok mind mind hivatásos állomány, akiknek egyrészt _normális_ alapképzés, szakképzés adatott meg a tiszthelyettesi iskolában, vagy a tiszti fősulin, valamint mielőtt kiindultak volna, pl táborfalván képezték ki őket az adott iránynak megfelelően.

3. önkéntesekről még nem lehet beszélni, mert még csak tervbe van ennek kialakítása, melyeket korábban tartalékosoknak hívtak.

--
blackPanther 10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

na, leszerel a katona hamar, meg a rendőr, elmegy ezekhez a külsős cégekhez és rögtön szakképzett őrzés lesz:) egyébként abban lehetne ráció, hogy minden feladatot olyanok lássanak el, akik pont alkalmasak rá, ne legyen túlképzés, mert az drága. csak mindig mocorog bennem a kisördög, hogy valahogy mindig megtalálják a kevésbé optimális verziót.

Nem hiszem, hogy az önkénteseket korábban tartalékosnak hívták volna. Önkéntes az, aki szabad akaratából ment katonának. Tartalékos az, aki törvényi kötelezettség folytán teljesítette az aktív szolgálat előírásait és utána tartalékos állományba rakták, szintén törvényi előírásból, nem pedig önként. Úgy igazán önként. Ha már szóltak fentről... (C)Hofi

Értem, hogy mire gondolsz, de a törvény másképpen fogalmaz.
Jelenleg egy katona hivatásos vagy szerződéses lehet. A törvény megemlíti, hogy békeidőben vannak még önkéntes tartalékosok is, de gyakorlatilag az ehhez szükséges további törvények nem léteznek, így önkéntes tartalékos sincs. (Továbbá létezik a hallgatói állomány is, de ez most nem lényeges, mert jó esetben belőlük lesz a hivatásos katona.)
Elvileg önkéntes tartalékos az lehet, aki már valamilyen katonai kiképzést kapott, volt katona, és vállalja, hogy szükség esetén behívják. Illetve hosszabb-rövidebb továbbképzésekre is behívhatják. Ennek egyrészt pénzügyi, másrészt gazdasági következményei vannak. Például amíg behívták, addig kivégzi el a munkáját az eredeti munkahelyén? Az ezt tisztázó törvények és a pénz hiányzik.

Azon persze lehet rugózni, hogy miért szerződésesnek neveznek el valakit, aki önként jelentkezik katonai szolgálatra. Erre nincs jó megoldás, mert a hivatásos katona is önként jelentkezett. A különbség az, hogy a hivatásos katona akár nyugdíjba is mehet a honvédségtől. Ezzel szemben a szerződéses katonának meg van határozva a maximális szolgálati ideje. Azután csak akkor maradhat, ha kéri hivatásos állományba vételét (, és természetesen teljesítik is a kérelmét).

-----
"Ha javulni látod a dolgokat, akkor valami fölött elsiklottál."

ne hasonlíts pl engem a kotroncos sorállományhoz, melyek tagjai inni se tudnak normálisan, mert az ötödik sör után sapka részegen hőbörögnek.
amúgy pedig a HT állomány nem szokott kiesni a sorból.

--
blackPanther 10.1.1
"amióta esténként kikapcsolom a mobilomat, utolérhetetlen vagyok az ágyban." - ismeretlen szerző

A tisztek sem egyformák voltak... én nyúl voltam, hozzánk került a ht állomány legallja. Azoknál a századoknál, ahova ész is kellett, sokkal jobb anyag volt (tüzérek, vv).

A századtársakkal sem volt minden fenékig tejfel, több, mint 15 év letöltött volt nálunk összesen a táposok mellett...

Nem tudom kitől származik a szöveg, de
1, tipikusan demagóg
2, a számok igen távol vannak a valóságtól
3, soha nem látott még 30nál több főt együtt dolgozni

Persze ettől van benne értelmes is, de addig csak hangulatkeltésre jó.

Nincsen verzióm amit szívesen hallanál... Ha lesz akkor sem gondolom hogy itt kellene..

Mindenesetre egy olyan analitika ami számokkal dolgozik de nem veszi figyelembe hogy idei (nem a jövő évi amit most terveznek) költségvetés fő számait: 13500/12700 milliárd forint illetve sok esetben csak azt az oldal vizsgálja (nem egyenleget képez hanem bevételi felszorzást azt is exhas) nem érdemes vitára. A demagógiáról nem is beszélve.

Arra, hogy vitatkozzunk arról mit kellene. Arra már érdemesebb a fórum, csak sajnos ez ilyen Don Quijote - Sancho Panza - Ellenség(szélmalom) vita itt.

Arról érdemesebb beszélni mi volt, mi van és abból látható mi lehet:
1, 90 óta sokat változott a kerék futása, sokan észre se veszik (igen az emberek 90% -a sokkal jobban él)
2, 98-ban a mostani államfővel egy kedvező gazdasági környezetbe sikerült átvenni a kormányzást
3, mivel eléggé makacs agresszív (aki nem velünk van az ellenünk van) politikát folytattak kigolyózták magukat a kormányzásból (tudatosan nem említem kaya ibrahimot meg josip tot ügyeket meg a hasonló lopásokat, mert bármilyen vezetése lesz az országnak, lesz holdudvara a vezetésnek amelynek tulajdonsága hogy 60%-ban ugyanazon emberekből áll minden aktuális vezetésben. Igen most is.)
4, A fent említett agresszió után jött egy új kormány a felhalmozott eredmények szétosztása, az egyetlen választási ígéreteinek betartására hivatott kormány jelentősen megemelte a kiadási oldalát a költségvetésnek (tanárok, eü dolgozók, stb nagyarányú béremelése). Ez volt az első nyúlbéla kormány, miután rájöttek nem jó az irány módosítottak, valaki el kezdett sírni, hogy ne ne ne akkor megint módosítottak, cikkcakkban sikerült "egyhelybe" küzdenie magát.
5, Jött a másik kormány aki sikerpropagandát csinált még a 2001-2004 közötti eredmények terhére (amit mindenki kritizált) de legalább irány volt, majd jött a nem arra kéne mégse menni vonal "józan ág" erre megint elkezdték rángatni a gyeplőt, az a fontos, hogy az istenadta nép örüljön... Persze a "lopásról" zeng a sajtó, és szentül meg van győződve mindenki ez a baj... Jó lenne ha nem lenne lopás de ez utópia, inkább működő kormányzás kell, mint "nem lopós"
6, "Begyűrűzött" /Hofi/ a válság hozzánk is megjött a harmadik kormány amely kijózanodva próbálta a helyzetet jobb mederbe terelni, a gazdasági helyzetet nézve, és az eredményeket, kellene nekünk még 10 évig ilyen kormányzás.. Persze senki nem akarná. Meg egyébként is meg voltak bélyegezve.
7, Eljött a megváltás korszaka (az ország legalább 20% -a így gondolta, és szerintem 10 még mindig) visszajöttek ugyanazok a módszerek ami előtte volt. Különbség:
- van irányvonal, talán tartják (már 2 esetben meginogtak, és lesz még itt nemi szervre lépés különadó és nyugdíj ügyben is)
- tagadhatatlanul nincs érzékük a gazdasági helyzetre, lassan fogják kérni a 8 év alatt őket támogatók a jutalmakat, az elmúlt 6 hónap azzal telt, hogy néhány "várni nem tudó" elemet beköltöztessenek olyan helyekre ahol pénzhez juthatnak.
- a kormányt támogató(párt, képviselő, stb) és közvetlen kapcsolatot a vezetéssel nem ápolók nagyon nagy része azt gondolja, fönt tudják a megoldást, csak várnia kell, de mindegy hogy sikerül ő jó helyen van, mindenesetre jobb helyen mintha a másik táborban lenne most.
- a lopás elleni harc abban testesül meg, hogy van elég erő arra, hogy törvényi felhatalmazással tudjanak elvenni (így nem hívják lopásnak), de mint mondtam engem ez annyira nem zavar, inkább lopjon mint ne dolgozzon, vagy összevissza csinálja
- a mostani kormány átlépett néhány határt (erre érzéketlen) ami miatt még k. nagy pofonok várhatóak.
- fél éve is mondtam, ez a kezdet.

Na most akkor feltételezve, hogy kutyából nem lesz szalonna:
1, elég hamar falnak megyünk k. nagy sebességgel
2, sikerül nekik

Én teljes erőből a másodiknak drukkolok, bár hányni tudnék ezért magamtól.

Ja és igen: A válasz: K. nem érdekli őket, én vagy te hogy akarod :)

A szuperbruttósítás miatt jövő májusban az arra jogosultaknak visszafizetendő összeg vajon mennyire rúghat? És vajon lesz-e rá fedezet? Kiszámolhatnád :)

hogy hogy lehetne rendet rakni...
nehéz ügy, sok évtizedik arra szocializálták az állampolgárt, hogy keressen kiskapukat. most mit csodálkoznak, ha meg is találják azokat?

az átlagember fejében kellene rendszerváltást csinálni, rendet rakni, mert anélkül itt nem lesz rend.
lehetne példának mondani a porig bombázott japánt vagy a németeket, akik meghúzták a nadrágszíjat és most egy kicsit jobban megy a szekerük, mint a mienk.

lehet, hogyha 89-ben nem ennyire simán megy a rendszerváltás, hanem nagyobb a ramazuri, jobban tudatosul a fejekben is, hogy letelt a jóvilág.

Jelen pillanatban az ország éves gazdálkodási kerete 8500 milliárd forint körül mozog. Ennyi a bevétel, ezzel szemben a kiadási oldalon 9000-9500 milliárd szerepel. Évente ennyivel nő a hiány, ennyi pénzt költünk el különféle hitelekből és támogatásokból.

Ez csak a központi költségvetés, nincs benne a nagyobb állami vállalatok pl. MÁV / Igen, a MÁV hiánya ebben nincs benne, amit írsz /, BKV, kórházak, estébé, ill. az önkormányzatoknak is a folyamatosan növekvő hiánytermelése, az itt csak akkor jelenik meg, ha már a bankok olyan szinten nem állnak szóba a kórházzal, bkv val , estébével, hogy a fél éve lejárt számlákat ki kell fizetni.

Szóval ez az 1900 mrd így kevés lesz. Pláne úgy, hogy azért ez a bevételeket is jócskán agyonvágja. Direktben kb. 35000 munkahely megszűnésével számolsz, az áttételesekről most ne is beszéljünk (devizahitelesek, megszorítások következtében a fogyasztás visszaesése, kevesebb megrendelés, válság, leépítés, 22es csapdája, valamint akiket a felsőoktatás helyett idepakolsz), ekkora mennyiség a munkaerőpiacon jókora túlkínálatot okoz, ami lenyomja az amúgy is eleve agyonnyomott béreket / pláne a mostani 16%os cucc után /, tovább erősítve az általános munkaadói kizsákmányoló jelleget. (Itt a fekete és szürkefoglalkoztatásra gondolok), ami miatt még kevesebb lesz az adóbevétel (is).A munkavállalók meg majd a hsz. végén meglátod mit tesznek veled. A gazdaságnak nincs akkora felszívó ereje, hogy ekkora munkaerőmennyiséget felszívjon, nincs is ekkora igénye.

A '90es évek elején az első MDF kormány megpróbálkozott az ún. vállalkozói réteg támogatásával, laza szabályozással, 4 évvel később már majdnem csődbe is mentünk. Állítom, hogy a Guiness rekordok könyvébe bekerülhettünk volna, mert annyi vállalkozót, kft, bt tulajt aki évente köbö -40.000 Ft éves önbevallott jövedelemmel fenntartott családi házat, kocsit miegymást, az világrekordnak is beillett (volna) (?). ;-)

Itt nincs európai vállalkozói kultúra, itt csak a vasmarok, vasszabályok, és a vasököl segít. Ez itt nem Európa.

a tartósan munkanélküliek 2-3 éves foglalkoztatásáért kapható jövedékbefizetés csökkentésével. Ha egy munkáltatónak egy ilyen dolgozó után csak a 20%-át kell kifizetnie annak az összegnek, amit ugyanezen ember után az állam fizet segélyként, a büdzsé oldalon 20%-os megtakarításként jelenne meg.

Felvesznek papíron részmunkaidőre pár ilyet de 8 órában dolgoztatják minimálbérre bejelentve és még állami szupport is jár utána, tiszta haszon a kkv-knak, meg túlórát se kell fizetni. ;-) 2 év után lapát, felvesz egy másikat. Nesze neked 2évre tervezhető életpálya. ;-) Plusz államilag supportált adócsalás . ;-)

a nagy szocializmusból még fel nem ébredt embertársaink pillanatok alatt az utcára vonulnának.

Ha minden levegőt elveszel előlük, nem marad veszítenivalójuk, akkor ne csodálkozzál ha utcára vonulnak, kiszednek a bársonyszékből és kiakasztanak a Halászbástyára több darabban.

Ezt úgy kell megoldani, hogy az embereknek azért maradjon valami amibe kapaszkodhatnak, egy álreménysugár, egy mézesmadzag kell amit elhúzhatsz előttük.