"Lecseréli a Windowst a Google"

Címkék

"Ott rúg a Google a Microsoftba, ahol az a legjobban fáj: a keresőóriás biztonsági okokra hivatkozva megtiltotta dolgozóinak a Windows használatát a gépeiken és helyette a Mac OS X-et vagy Linuxot preferálja." A teljes cikk itt.

Hozzászólások

\ő/
A Micorosft valasza egy tukrozes: A Windows is megtiltja a felhasznaloinak a Google hasznalatat :D
-----------
Happy, satisfied and completely up-to-date Archlinux user since 2009 september (KDE)
"Which version do you use?" "The latest stable" (a random archlinux user)

na, én voltam már ms devek előadásán. pl. azt fixre tudom, hogy vista megjelenése előtt kötelező volt használniuk, és bugreportolni. aztán előadáson mondja a gyerek, hogy ha jobban érdekel minket, írjuk be a go... live search-be (akkor még nem bing volt a neve). de volt olyan is, hogy látszott a csávón, hogy nincs túl jó véleménnyel a dologról, aztán elkezdi mondani, hogy hát, ez a megoldás igazából fos, mert... najó, nem szóltam. szóval ennyit arról, hogy mennyire van szabad tudat :)
szerintem.

Coh. En siman meglennek MAC-essel csak kicsit dragabb. Semmi problemam nincs a lecserelessel, oda adom nekik az X licenszem csak adjanak helyett komplett MAC asztali gepeket.

Ez a tipikus.. "Get a job, work, to get a car. | Work to be able to keep/pay your car".. erted.. tehat. Ez olyan hogy keresek eleget, veszek egy MacBook Pro-t, az e-penisem a nyakam kore tekerem mert mar a zsebemben nem fer el. DE. Az ember atesik a lo tuloldalara. Olyan mint egyik ismerosom. Mindenfele elektromos sz.rt vesz mert ugyis megkeresi. De minek? Csak tengodnek a dolgai, nem rak felre, etc. Meghiszem ez is egy fetish, de inkabb felre rakom, akkor adomanyozok, de ilyen sz.rokra kidobni penzt... nonsense.

Nem kell tulkomplikalni. Ugyanazt a munkat boldogabban, gyorsabban megcsinalja a dolgozo Linux / OSX alatt. [az most nem szamit, neked mi az erzelmi viszonyulasod az Apple-hez] Cegnek, nagy tetelben olcsobb is beszerezni. Siman kinezem belole, hogy a Google-nak ez 2-3 honap alatt megterul.

Ha csak azt vesszuk, mennyi macera van CEGES kornyezetben Windows-al [es itt nem aktakukacokrol, hanem programozokrol van szo, ami dupla problema :)], en is siman kidobnam, amint lehet.

Jo hat a Google az... az a Google. :)

Ha felajanlanak hoy mit kerek uj gepnek, en is MacBook-ot kernek termeszetesen, szivtam mar eleget. (Bar itt meg johetne hozza VMWare fusion is mivel sok gepen ugye Windows alapu szamlazos program, etc. Ezeket ketlem valaha MAC-en lehet hasznalni.. ehh.)

Persze cegeknel ez oke. Nem errol van szo. Sima , egyszeru vallalatok. Itt nem lehetne lecserelni mert _minden_ Windows alapu. Tehat ahhoz elobb kene program MAC-re. De. Az alkalmazottak attanittatasa es a programok teljes irasa (mivel nem mienk a forraskod tehat ujbol kene irni scratch).... ez nem kis koltseg, gond.

Sokaknak jobban bejon az OSX/KDE, es az adott munkajukhoz kezreallobbra lehet okat alakitani. Azert nem szetem pl. a windows-t, mert nincs mount mint linux alatt, nincs autofocus, nincs meg sok segedprogram, ahogy linux alatt stb. de mivel linux kell az elethez, sok ido elmegy a linux server / windows desktop kozotti valtogatassal.

Lehetne ezt meg ragozni a vegtelensegig.

te hülye vagy.

ssh: putty
ftp: beepitett lehetoseg a windowsban, de mind1 :)))
nfs: nfsv3 van default a windowsban, de mind1 :)))
mount: default van, iso fileokra es egyebekre fel kell rakni egy kemeny 1 megas programot, daemoon toolsnak hivjak :)
digikam: LOL, racsatlakoztatod a fenykepezogepet a szamitogepedre es leszeded rola driver nelkul a kepeket, minek kell a digikam windowsra?
aptitude: ez minek windowsra?

Nyerj Dell Mini 10et. katt :)

Hát, a daemon tools nem a windows része, hanem third-party, tehát a képességét ne soroljuk a windows képességei közé. A windows nem képes mountolni.
Amúgy meg daemon toolst csak az rakjon a gépére, akinek nem hiányzik egy-két féreg meg más miazma. Akkor már inkább a Virtual CloneDrive.

Ave, Saabi.

Van akinek tényleg elengedhetetlen... (de az általában nem használ windows-t) Ha nem is a kernel, minimum a gnu környezet... de erre is van alternatíva, pl.: cygwin. Személy szerint a natív irssi-t hiányoltam win alól, ezért felhúztam a cygwin-t és úgy használtam. Kb olyan ez, mint utorrent-et wine-al használni linux alatt.

Pont erről van szó... crown felsorolt pár dolgot hogy nincs winben ezért szar, ezekről sorra kiderült hogy vagy van winben, vagy semmi értelme mert linux-specifikus feladatot lát el (amit winben teljesen máshogy oldanak meg).
GNU környezetet simán felhúzol, és működik is rendesen (wine-nal ellentétben ahol pár sw megy, a többi meg nem).

Lehet mondani hogy a windows szar, mert nincs benne fbgetty. Csak éppen hülyeség.

Nem pont.. ez egy oda-vissza dolog. Szinte mindenre van alternatíva mindkét irányba, vagyis akár mindhárom irányba (win,linux,osx), és (felőlem) mindenki szabadon eldöntheti, hogy neki melyik operációs rendszer áll jobban kézre, vagyis hogy melyiket szereti használni. Azzal én sem értek egyet, hogy azért kéne szapulni 1-1 adott rendszert, mert "csak", habár az lehet ok, hogy neki az általa megszokott eszközök jobban kézre állnak, de csak azért, mert ő nem tudja, hogy mivel és hogyan lehet egy szoftvert kiváltani/helyettesíteni a másik rendszeren, (véleményem szerint) nem jogosíthatja fel arra, hogy a tudatlanságából fakadóan butaságokat terjesszen. ( Főleg egy olyan közegben nem, ahol még értik is hogy mit beszél.)
Egyébként meg a cygwin csak egy fokkal jobb, mint a wine (sajnos), pedig a cygwin fejlesztőinek kicsit könnyebb dolguk van, mert nem nekik kell "kitalálni", hogy a futtatandó program által kiosztott feladatnak milyen értékekkel kellene visszatérnie.

"ssh / ftp / nfs / afs /"

mind van, ha nincs le lehet tölteni, akár opensource-ban is

"mount?"

Én is ez kérdezem: mi van a mounttal? Van mount win-en.

"ez ugye csak focust ad az ablaknak, es nem hozza eloterbe?"

De, előtérbe is hozza. Katasztrofális, épp az előbb próbáltam ki, feljött a képernyő közepére egy leokézandó ablak, addig nem tudtam fölé vinni az egeret, amig le nem csuktam minden más ablakot, mert ahogy közelitettem felé, fölé ugrott az az ablak amin az egér volt. Zseniális feature :)

"aptitude"

nem értelmezhető winen, programok és függőségeik AD alól telepithetőek, kezelhetőek, távolról fel és le lehet szedni őket policy-val szabályozva.

"digikam"

van, első találat gugliban

nfs-t lejjebb irták, afs-t használtam kb 1 éve, nekem simán működött, annyit volt, hogy lassabban másolt mint az SMB.

digikam-mal nem tudom mi a gond, teljesen nativ, hivatalos portja van winre. Ha bug-os be kell jelenteni. De egyébként mit tud az, amit bármelyik hasonló wines program ne tudna?

De én úgy látom, hogy a nagyjából valósnak mondható érvek-ből 1-2 maradt, olyan marginális kérdésekben, amelyek a userek 0.000001%-át ha érinthetik. Ha számukra pl nem nélkülözhető a digikam (és annak valóban elbénázták a saját készitői a nativ wines portját) akkor ők igy jártak, használjanak linuxot. De azért látszik, hogy az úgymond komolyabb dolgok (pl. mount) ezer éve ott vannak a winben.

"De azért látszik, hogy az úgymond komolyabb dolgok (pl. mount) ezer éve ott vannak a winben."

Igen, csak itt egyesek így állnak hozzá: nincs ilyen funkcioja a windowsnak mert annak idejen a windows 1.0ban neztem, és ott nem volt.

!!!!!!!!!11111111

érdekes hogy hupon mindenkinek a legfrissebb opensource oprendszer van fent, de tovabbra is a windows xpvel peldaloznak, probaljanak mar ki a fikazok egy win7 ultimatet :)

Nyerj Dell Mini 10et. katt :)

Szerintem errefele kevesebben warezolnak, egyébként meg túl drága nekik. Ha tudnék ingyenes próbaverziós Windows 7 rendszerről ami tud pendrive-ról futni, tuti kipróbálnám, de jelenleg sajnos se szabad merevlemezkapacitásom, se pénzem arra, hogy Microsoft technológiákat próbálgassak – ami mellesleg viszont abban is megakadályoz engem, hogy akárhova javasolni tudjam.

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

Szerintem ez elsősorban azoknak szól, akik fentebb valótlan állításokkal próbálták alátámasztani saját igazukat. Nyílván nem kötelező senkinek sem kipróbálni a windowst, csak akkor nem mondjon róla véleményt, amikor nem ismeri. (Mellesleg én ismerem, és utálom is, de legalább olyat nem mondok, hogy nincs benne ez meg az, legfeljebb ismerem benne a bugokat is.)

"Szerintem errefele kevesebben warezolnak"

Jóvicc :)

Azzal egyébként semmi baj sincs, ha valakinek nincs pénze winre (megjegyzem 90 napos trial van belőle kliens oldalra, 180 napos szerver oldalra) de akkor azt kell mondani, hogy bocsi, nem értek hozzá és nem kitalálni butaságokat ellenérvként, amik már 10 éve sem állták meg a helyüket.

Csak sajnos a win is olyan mint a foci, mindenki azt hiszi, hogy ért hozzá. Pedig az itt lévő emberek 90%-a jó, ha felhasználói szinten ismeri nagy vonalakban, de a főbb menüpontok kattintgatásán kivül semmit se tud a rendszerről. Ami szintén nem volna baj, ha tisztában volna vele, hogy a rendszer 20%-át se ismeri, sőt még azt se tudja, hogy mennyi mindent nem tud a rendszer képességeiről. Ezek az ilyen viták alkalmával percek alatt kibuknak, ősrégi feature-ökről sem tudják, hogy léteznek winben.

De, előtérbe is hozza. Katasztrofális, épp az előbb próbáltam ki, feljött a képernyő közepére egy leokézandó ablak, addig nem tudtam fölé vinni az egeret, amig le nem csuktam minden más ablakot, mert ahogy közelitettem felé, fölé ugrott az az ablak amin az egér volt. Zseniális feature :)

XP esetén a Tweak UI programmal lehet állítani a késleltetést. Ha ez az út nem tetszik, a registryben is lehet állítani.

:)

Ez nem tűnt fel, köszi :)

De szörnyű ez igy is. Mire a késleltetés letelik, addigra már 3x kattintottam volna az ablakon, ha előtérbe akarnám hozni. Kisebb késleltetésnél meg szinte menekülni kell az ablakokból, elő ne jöjjön. Nem tudom elhinni, hogy ezt valaki bármelyik rendszeren használja és gyorsabban tud vele dolgozni, mint nélküle :)

egyszerűen nem neked van, spéci hw/user környezetben lehet ez jó, nem kell panaszkodni hogy minek a 18 kerék hisz még a csomagtartóba se tudom begyömöszölni :)

viszont normál desktop használatra még mindig nem találtam a nevét se annak hogy ne mint ablak kerüljön előtérbe, hanem csakis a görgetés fókusza kövesse az egeret, tehát pl explorerben ha bal oldalon a fában kattintottam vamire a jobb oldalon már tudjak görgetni, ne kelljen újra kattintani (programok pl firefox néha kezelik ezt hogy ott görget ahol a kurzor van, de a winben, inaktív ablakban se lenne ez rossz)

(pontosabban találtam egy flyingw*ndows nevű programot, pont jó lenne de egyrészt elég vírusgyanús másrészt meg ez azért a win része kell legyen)

már volt róla szó, de annyit nem ér hogy ilyen sokmegás rezidens programot használjak, akkor már inkább az orosz vírus:)

(maximum registry-re lennék kíváncsi, vagy arra hogy ez miért van úgy a windows-ban ahogy van.. mert egyszerűen nem értem, a görgő azért van (lényegében) hogy ne kelljen görgetni, de alapból még az explorerben is oda kell kattintani ahol görgetni akarok kattintás helyett)

Erősen olyan érzése van az embernek, hogy ez valami szerencsétlen akadálymentesítési feature akart lenni, de nem lett mainstream… ☺ – nekem a sloppy focus itt Linux alatt remekül szuperál, annyi a titka, hogy nem hozza előtérbe az ablakot. Jóval gyorsabb a munka így, mert az egér arrább lökéséhez elég a hüvelykujjam is a touchpaden, a többi ujjam maradhat a billentyűzeten.

Meg lehet szeretni a sloppy focust, én szívesen látnám űrlapelemeknél is. Firefox alatt userscriptet is összeütöttem rá, máshoz buta vagyok :)

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

Az miert hanyas? Marmint sokkal egyszerubb es gyorsabb megoldas, ha valami egyszerubb es gyorsabb, az miert rossz? Oszinten: nem igen windows-ozok, de ha hasznalnam, ez biztos tutira hianyozna, csak edesapam esetet tudom emliteni, aki ubuntu-t hasznalt, aztan lett egy darabig win, es ez volt a legfobb probelamaja, hogy miert van a windows-ban ez ennyire tulbonyolitva? Lehet az o velemenye hitelesebb mivel tipikus "csak kattintgatok" user, nem ismer egy rendszert se melyen, de pont ilyen embereknel fontos a user elemeny jobban, mert a felhasznalok nagy resze szerintem inkabb ebbe a kategoriaba tartozik.

Pl. a Daemon Tools-t iszonyatosan redundánsnak tartom, egy loopback device mount szerintem nem kéne, hogy gondot okozzon bármilyen segédprogram nélkül. Főleg, hogy olyat már a grub2 is tud ;) (persze a Windows is tud nem egy dolgot, amit a Linuxnak is kéne már 2010-ben)

Active Window Tracking: köszönöm a tippet, XP alatt valami tweak programmal oldottam meg, nem tudtam, hogy ez egy registrymódosítással megoldható. Alapjában véve úgy látom csomó dolog nagyon el van dugva Windowsban, aminek nem kéne, mert jók. Persze két oldala van az éremnek: lehet, hogy Windows alatt nem tudtam úgy beállítani a touchpadet, hogy nekem tessen, de cserébe Linux alatt jobban bele kellett ásnom magam a dolgokba, mint szerettem volna :)

Ami nekem szokott hiányozni az a középső gombos vágólap, a natív többdesktopos rendszer, valamint a kevés billentyűkombináció (pl. az ablakkezelőnél). Kb. mindre van hack – de én nem azt a felhasználói élményt szeretem ;)

Ellenben a linuxos programok szerintem valóban elérhetőek nagyrészt Windows alá is. Ami picit hiányzik, hogy ha valamit forrásból szeretnék feltenni, arra még nem találtam olyan felhasználóbarát (sic!) lehetőséget, mint akár Linux alatt az Autotools.

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

A windows nativan vhd-kat tud mountolni, az a saját formátuma, még bootolni is tud róla. De valóban nem ártana bele alapból egy iso mounter, de valós problémát ez sem okoz, ezernyi ingyenes van.

A tweak progik "tudásuk" 99%-át a winbe beépitett, csak nem aktivált feature-ök ki-be kapcsolávásával érik el a registry-ből. Ez mondjuk nem is baj, én is egy csomó trükköt úgy tudtam meg, hogy megnéztem milyen registry kulcsokat irogat pl. a tweakxp.

"Ami picit hiányzik, hogy ha valamit forrásból szeretnék feltenni, arra még nem találtam olyan felhasználóbarát (sic!) lehetőséget"

Ez jogos. Mondjuk szerintem a userek 95%-át lefedi a win alap tudása, 4%-ot pedig a külön letölthető programok (akár opensource-ban is) a maradék 1%-nak pedig kényelmetlen.

a VHD-król jó, hogy hallok :)

A tweak progik "tudásuk" 99%-át a winbe beépitett, csak nem aktivált feature-ök ki-be kapcsolávásával érik el
A tweak programokról ezt tudtam, épp azt szerettem volna kiemelni, hogy kár, hogy ezek el vannak rejtve – az ember nem szívesen rak fel third party cuccot, annál mindig ott motoszkál a gondolat, hogy mi mást csinálhat még a szükségesen kívül? (pl. egy autoupdate a rendszerindításkor már rosszpont:))

Tulajdonképpen még azt sem értem meg, miért volt szükség Windows 7-ben külön a „God Mode”-ra: amennyire tudom, általában ezeket a beállításokat egy „Haladó beállítások (ha módosítod, elkárhozol (főleg, ha hülye is vagy hozzá))” link mögé szokás rejteni :)

Egyébként a fordítós érvem valóban sántított, arról jutott eszembe, hogy fentebb az egyik elvtárs a digikamot hiányolta, amit meglepne, ha nem lehetne lefordítani Windows alá is – ahogy igen sok nyílt forrású projektet.

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

Nekem vm-ben van egy tesztkörnyezetem, ott lerögzitem mit csinál és éles rendszeren nem is kell futtatni magát a programot.

Én soha nem használtam még a god-mode-ot, anélkül is minden előszedhető. Én adott feladatokhoz/távoli rendszerekhez szoktam specifikus mmc összeállitásokat csinálni, amibe én összedobom a menedzsment eszközöket és elmentem az egészet egy file-ba.

nekem egy szimpla nfs / ssh / ftp dir mount is nehez esetnek tunt. kulso (nem igazan jo) segedprogramokkal megoldhato csak, ami csokkenti a rendszer stabilitasat. lasd. megeszi a geped.

az afs mountolo meg egy hulladek pl.

unix4win az szerintem vicc. alaktigathatom a windows-t, de a vegen rajonnek, hogy jobban jarok, ha az egeszet lecserelem :) [bye bye dll hell]

"helyette a Mac OS X-et vagy Linuxot preferálja"

ROTFL

Kínaiak betörtek a Google-höz egy IE6 hiba kihasználásával. És erre "biztonsági okokból" nem a IE frissítése (ingyen) a megoldás, vagy az XP nyugdíjazása (drágán), hanem OSX-re váltás (nagyon drágán)?

Ez az ami vicces.

Nyilván nem ez az ok. (És nyilván nem a rendszer használhatósága. Az OSX nem annyival jobb mint páran hinni szeretnék, főleg ha végre nem az XP-hez hasonlítjuk.)

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee." -- Ted Ts'o

Tudom hogy nem annyival jobb az OSX errol szo sincs. A toresrol is tudok.

(Minden esetre en meg mindig ugy vagyok hogy kiprobalnek egy MAC-et. Csak ugye mivel olyan olcse es elterjedt, nem talaltam meg ismerost akinel akar kiprobalhatnam az ujakat vagy cseregepkent tesztuzemre foghatnam megis milyen.)

Nyilván normális biztonsági vezető úgy gondolkozik, hogy ha kihasználtak egy IE6 hibát, amikor már IE8 az alapértelmezett böngésző és a Microsoft is ez utóbbit javasolja már igen régóta, akkor nem a Windows lecserélése a megoldás, hanem elgondolkozni az MS ajánlásainak betartásán és a Windows hardening lehetőségek bevezetésén.

Mivel a Google-nél is van egy-két nagy security arc (pl. Julien Tinnes és Tavis Ormandy), akiket - remélhetőleg - megkérdeztek egy ilyen átállás előtt (és biztosan nem a MacOSX átállást javasolták :), ezért feltételezem, hogy ez inkább csak egyfajta propaganda a Microsoft ellen, amelyből a Google tőkét akar kovácsolni. Talán pont a hamarosan megjelenő ChromeOS bevezetésének és népszerűsítésének előjátéka ez, ahol remek manipulációs^Wmarketing érzékkel először még szót se ejtenek a termékről, csak a figyelmet próbálják megnyerni, valamint azt, hogy a média majd úgy tudja tálalni a történetet, hogy a Google először csak alternatívákon gondolkozott, de végül a saját oprendszerük mellett döntöttek, mint legbiztonságosabb megoldás. ;)

Lehet csak belemagyarázás, de azért én még elgondolkodtam 1-2 dolgon..
IE6 - fene se tudja.. nem 1 cégnél van az, hogy még mindig az IE6 a favorizált böngésző, mert a régi céges szutyik csak abban futnak normálisan.. Google-nél mondjuk nem hiszem, hogy ez lenne a szitu, de a fene se tudja. Az mindenesetre tényleg nagyon gáz, hogy mit keresett anno az IE6 a google alkalmazottak gépén
Linux/OS-X - tényleg LOL.. Főleg a biztonságra hivatkozva.. Ha esetleg nem XP lett volna a gépen, hanem mondjuk win7, akkor a kínaiaknak is jóvalta nehezebb dolguk lett volna.. Pláne, hogy 1ik alternatív OS-ben sincsenek meg azok a fajta security megoldások amelyek Win7ben már elérhetőek ( vagy google felkarolja a grsecurity-t és elkezdi belepakolni a saját home linuxukba, plusz megszögelni az alkalmazásokat, hogy menjenek?? Nem hinném ). Esélyesebbnek tűnik az a lépés, hogy google-nél is elkezdtek gondolkodni, hogy lehet drága lenne már átállni nekik újabb Win-re, és inkább így szeretnének spórolni, csak a részvényeseknek ez így jobban jön le, minthogy "Hát nincs mit tenni, spórolnunk kell, ha ismét rekordnyereséget akarunk elkönyvelni"
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

vagy google felkarolja a grsecurity-t és elkezdi belepakolni a saját home linuxukba, plusz megszögelni az alkalmazásokat, hogy menjenek?? Nem hinném

Pedig nem lehetetlen... Julien és Tavis konkrétan nagy grsec/PaX fanek, a saját gépeiken is ilyen kernelek futkorásznak és a Chromium OS design doksiban is javasolják a használatukat, úgyhogy van remény.

Na ott jönne el a pillanat, hogy elkezdenék gondolkodni, hogy a linuxot és a security-t egy mondatban használjam :)))
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Hogy ugy van, en is tudnek peldakat mondani, hogy a "platformfuggetlenseg jegyeben" (hehe) keszitett belso webes rendszerek nem hasznalhatoak, csak IE6 alatt. Sajna ilyenkor, ha nincs penz ujat iratni, vagy modositani, jon ez a problema. Sokszor meg ellenorzik is a user agent-et, hogy tuti IE6 vagy-e. Ha meg atvered, akkor ugy szetesik az oldal, hogy mukodni nem igazan fog. Viszont az tetszik, hogy megis az a cimke van az egeszen, hogy ez milyen coooool fejlesztes, mert nem vmi desktop win app, hanem webes, igy platformfuggetlen .... Hmm.

Hozzáértés nélkül minden OS használhatatlan, és úgy tele van biztonsági résekkel, hogy jobban hasonlít sajtra, mint páncélajtóra. Esetleg a Plan9 kivétel, de a többi nem.

Ezek alapján egy rosszul/egyáltalán nem beállított Win ugyanúgy kompromittálható, mint egy OSX, vagy egy linux.

Egyébként: http://images.apple.com/support/security/guides/docs/SnowLeopard_Securi…

"The way to find what the mainstream will do tomorrow is to associate with the lunatic fringe today." -- 1995, Jean-Louis Gassée
/ http://haiku-os.org /

Már az önmagában növeli a belső biztonságot, hogy elhintik azt, hogy szanaszét migrálnak.

Az amúgy nem tűnt fel senkinek, hogy a gugli gyakorlatilag szabad kezet ad a dolgozóinak oprencer választásban? Hogy lehetséges h ennyire "komolytalanok", hogy nem használják a legújabb windows-os nyalánkságokat, meg a szokásos zsolozsmázott AD/GPO/WSUS/jászkaszafasza jokerfogalmakat?

honnan szeditek ezeket a baromsagokat? !Windows != szabad kez, szerintem igenis lesz olyan munkahely a Google-nel, ahol kotelezoen OS X-nek kell mennie, nem valaszuthatsz Linuxot, es forditva, meg ahol muszaj Red Hatnek mennie, nem valaszthatsz Ubuntut, es vegkepp nem Haikut.

Es en a Google-nek jobban elhiszem, hogy a Linux hasznalhato desktopon (foleg hogy worksforme), mint az itteni onjelolt _szakembereknek_ az ellenkezojet, teny, hogy ezeket a szakembereket nem mindig hivjak jogosan MS-bérencnek.

Ami meg a Xorgot illeti: nagy szar, driverek alatta még szarabbak, de produktiv munkara boven eleg egy xf86-video-nv is, vagy akar egy xf86-video-trident pl
-----------
Happy, satisfied and completely up-to-date Archlinux user since 2009 september (KDE)
"Which version do you use?" "The latest stable" (a random archlinux user)

Először is a magam részéről bubit használok munkára, nem kell bemutatni; sztem is ökörség használhatatlannak nyilvánítani.
Másodszor több forrásból írták tech oldalak, hogy a guglinál nincs eredendően megkötve a jómunkásember keze, sokan valóban szabad kezet kapnak, választhatnak. Nyilván vannak olyanok, akik egy platformért felelősek fejlesztési vagy tesztelési feladatkörben, így nekik megszabják

Szerintem nekik sem szabják meg, hanem egyszerűen kiadják, hogy ezen termékeknek jól kell futnia Windows XP/Vista alatt. Ha Ők ezt megoldják Haiku alatt is, akkor az is lehet fent, csak a lényeg az, hogy a végeredmény jó legyen. Nekem sem kötik meg az oprendszert a munkahelyen, bármit felrakhatok (Legálisan van Xp, Vista, Win 7 vásárolva), de ha nekem az opensuse a kényelmesebb, és a munkát meg megoldom azalatt, akkor minek is kötnék ki...

nem vagyok mernok, jelenleg még kozgazdasznak tanulok, de szeptembertol szakvaltas gazdasagi informatikus iranyba. Atlagember nem cadozik, de aki igen, annak tenyleg muszaj a Windows (illetve nem tudom Macre van-e)
-----------
Happy, satisfied and completely up-to-date Archlinux user since 2009 september (KDE)
"Which version do you use?" "The latest stable" (a random archlinux user)

Hehe.. Egy újabb elégedett vásárló :DD Kíváncsi leszek majd, hogy mi lesz a céggel pár év múlva a jelenlegi helyzetüket elnézve..
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Hála az égnek nekem se sok dolgom volt vele, de volt ismerősöm cégen belül.. volt 1-2 érdekes sztori :))) Mindenesetre a cég jelenlegi helyzetét elnézve nem sok jövőt jósolok neki ( hiába ette be magát annyira sok állami helyre )
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

Hát azért, ha belegondolsz, elég régóta létezik. Nem emlékszem van-e saját formátuma, én valamikor a DAT mánia kezdetekor adtam fel geodéta mivoltomat, és már akkor de facto szabvány volt - szóval csak kialakult azóta egy a mindent behálózó vendor lock-in, ami biztosítja egy darabig a túlélést. Jellemző az ilyen állami helyekre fejvesztő cégekre, hogy a felhasználói igényekre rohadtul nem adnak, de gondolom, akkor nem kell bemutatni.

Pár példát én is szívesen felhoznék, de nem itt. :)

Az ITR készítőinek (DigiCart Kft?) volt egy olyan kedves húzása, hogy igen komoly rendőrségi nyomozással járó pereskedést akasztott a főiskolások nyakába, akik hardverkulcs-emulátorral használták a szoftvert beadandó házi feladatok készítésére. (Persze a háttérben a program szépen "hazaszólt" neten keresztül, hogy ilyen és ilyen IP-ről használják ezzel és ezzel a kulccsal.)

A warezt ugyan elítélem, de ahogy ez az egész ügy lezajlott, igen gennyes dolog volt, tekintve, hogy nem haszonszerzésre használták a szoftvert. Nem vagyok geodéta, de ismerek pár érintett embert.

Ha én ilyen szoftvert készítenék, a minimum az lenne, hogy oktatási-tanulási célra ingyenes lenne, legfeljebb az elkészített munkákban lenne egy vízjel. Talán a főiskolás/egyetemista is szívesebben ajánlaná a majdani munkahelyén az adott szoftvert utána. Ja, hogy monopól helyzetben van a cég, és nem kell ilyennel foglalkoznia? Jaaa, az más...

Na mindegy, túl naiv vagyok.

Az ITR-t nem másolnám akkor se, ha fizetnének érte. :)
Amúgy meg letölthető a DagiKraft oldaláról, csak kell hozzá a 'kulcsdrájver'.

Egyébként az hogy hazaszól a szofver, eléggé valószínű, mert általában egy vírusírtó megsértődik az ITR jelenlététől, ami arra enged következtetni, hogy néhány közkézen forgó rootkit/trójai kódját is felhasználhatják e-nemes cél érdekében - erről árulkodik az említett cég saját oldala is.

Ilyen alapon amúgy az sem kizárt, hogy akár egy keylogger, vagy egyéb hasonló logging feature is a csomag része.

Az biztos, hogy hasznalhatatlan fos a lisp-es szarakodassal egyutt, de kvazi mindenhol hasznaljak.

Egy csomo villamos rajz, villamos tervet ezzel csinalnak. Kb. ha valakinek gepen kell megrajzolnia valamit (ugye papiron ezerszer gyorsabb leskiccelni;-) rogton az autoCAD-hez nyul.

Mondjuk ami komolyabb villamos tervezesre vannak alternativak (eplan, meg meg vagy harom, de most nem jut eszembe a nevuk) azok kb. ilyen 2 hetes brainstorming es 40 ember osszecsapott hanyadek munkaja. De ezt csak az erti igazan, aki csinalt mar 40 oldalas kapcsolasi rajzot.

Es epuletvillamossagban is kb. autoCAD az alap. Az epitesztol jo ha dxf-ben sikerul kicsikarni a rajzot, aztan abba rajzol bele a villamos csoka.
A tobbi programnak a dxf/dwg importja meg nagyobb hanyadek.

Szoval az autocad ilyen legnagyobb kozos oszto szerep. A tobbi programrol mas szakma nem is hallott.

Szoval igen, az autocad alap a mernoki szakmaban. Es igen, egy hanyadek program.

De ez csak maganvelemeny;-)

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Van az autocadnak is 3D-je;-)

Egyebkent a SolidEdge az nem rossz program. Bar en csak nehany dolgot lattam megcsinalni vele, de le a kalappal.

A Catia-t meg csak internetrol ismerem..

De ott van pl. a statikusok programja az AxisVM. En ugy tudom, hogy az is win only.

Azert lassuk be, hogy windows alatt az *osszes* mernoki cucc fut, es a legtobbje csak azon. Egyik se ket filler...

(maganvelemeny: amit csak egy platformra irnak meg, az tele van haxokkal, es lehetetlen bugokkal. Sajnos ez keseru tapasztalat. Persze, ami multiplatformos, az meg nem jelent semmit, lehet attol meg egy kalap szar).

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

"Es en a Google-nek jobban elhiszem, hogy a Linux hasznalhato desktopon"

Használható, csak kényelmetlen és szar.
Próbálj ki egy rendes desktop oprendszert, majd meglátod te is.
Ez nem azon múlik, hogy valaki önjelölt szakember-e, vagy sem, azt, hogy egy rendszer kényelmes, jól használható, szakember nélkül, saját tapasztalat alapján el tudja dönteni az ember.

"max volt némi küzdelem anno."
Érted, én pl. ezt a küzdelmet akarom elkerülni.

" Ma már nem kell küzdenem vele, mert minden jön zsigerből."
Te is végod, ha ma is kell istápolgatni a linux os-edet.
Én nem akarom istápolgatni az os-t, nemérzem jól használható, kényelmes os-nek azt, amit istápolganti kell.

Nekem a legkevesebb istápolgatás a mac-kel volt.
Kinyotottam az új gépet a dobozból, azóta is megy.
Bedugtam a konnektorba a time capsule-t, azóta is van backupom.
Amikor új gépet vettem, csak kinyitottam, és a migration assistant megkérdezte, hogy a régi gépről húzzon-e át mindent, vagy a time machineból? Ráböktem, hogy a time machineból, csak a jelszót kellett beírni, nemsokára az új gépen a régi rendszerem fogadott, nulla hekkeléssel, matatással.
Windows-szal ugyanúgy "törődni" kell, mint linuxszal.
Nekem a mac jött be, az a legkényelmesebb eddig, nem kell istápolgatni. Persze ez sem 1000%-ban tökéletes, majd ha lesz még jobb, váltok.
De úgy érzem, hogy bármilyen linuxtól fényévekre vagyok, és tényleg nem kell istápolgatni semmit, csak megy.

"Azt gondolom, hogy szakértelem kérdése melyikkel mennyit szívsz."
Én ezt hibás hozzáállásnak tartom, nem akarom, hogy szakértőnek kelljen lennem, hogy egy nyamvadt desktop rendszert szívás nélkül használjak.

"az Apple nem tetszik, mert jobban szabályoz, mint az MS."

Én mondjuk mac felhasználóként nem vettem ilyet észre. :)

"Google és a Linux kombó lesz az én barátom és varom, hogy az Android nameg a ChromeOS kiteljesedjen ugyanis ott megkapja az ember ugyanazt, mint a MAc-nél csak szabadabban."

Ezt mondom mindig, hogy mindenki használja azt, ami neki a legjobb/legszimpatikusabb.
Felesleges ezen oldalakat vitázni, max. mindenki elmondja, hogy ő miért kedveli a saját rendszerét.

(Nem is értem, hogy tudnak az ilyen szálak mindig anyázásokba torkollani.)

? :) gond nelkul mennek fel az updatek magyaritott 10.5.8-ra (vagyis meg talan 10.5.6-volt mikor telepitettem a nyelvi csomagot, frissitesek utan nehany dolog visszaallt angolra, allitolag ezt is meg lehet oldani, ha nem a frissiteskezelot hasznalod, hanem a kumulativ 10.6.8-ra frissito csomagot szeded appletol, de engem (vagyis anyam, akinek vettem a minit) nem zavarta annyira, hogy elolrol kezdjem :))

Van ahol a szakértelemnek vége van, mert nem lehet megoldani hacsak nem állsz be a fejlesztőcsapatba teljes munkaidőre.
Linuxon ilyen pl. egy csomó hw támogatása... ez már túlmutat az "értek hozzá ezért megoldom" témán sajnos.

Konfigurálás, telepítés, hasonlók terén egyetértek, csak vágni kell mi hol van és megy... ebben meg ott lehet szintén falba ütközni, hogy xy program kéne, de nincs Linuxra.

Hardware problemak? A radeonhd 5000+-os sorozaton kivul mutass mar barmilyen hardware-t, aminek 2%-nal nagyobb a piaci reszesedese, es nincs ra linuxos driver (jo, nehany Inteles kartyara a driver csak szimplan szar, de van) Még talan wifi-csatolokat tudok elkepzelni, de valamiert az altalam latott configokban (nem keves) _sose_ ilyen egzotikus wifi kartyak voltak

Hozzatennem, hogy 2010 van, ha mondasz egy Red Hat 9 vagy Fedora 4 ideji peldat, nem fog megfelelni a topikba
-----------
Happy, satisfied and completely up-to-date Archlinux user since 2009 september (KDE)
"Which version do you use?" "The latest stable" (a random archlinux user)

Házi feladat:
- Válassz ki random 10 db notebookot egy üzletben.
- Bootolj be egy aktuális Ubuntu vagy Fedora live CD-t
- Írd fel mi működik ezek közül: suspend, kártyaolvasó, kamera, TV kimenet, wifi, bluetooth, videolejátszás szaggatás nélkül

Elég siralmas lesz az eredmény.

A hw támogatása nem azt jelenti hogy valamelyik funkciója úgy-ahogy működik (Linux), hanem azt hogy minden funkciója használhatóan működik.

suspend: sose erinteett, bar atinal valoban fejlesztes alatt all tudtommal :D kartyaolvaso: szerintem mukodnie kell, tv out: ennek is, wifi: sok gepen neztem, egyiken volt vele mindossze egy csomagvesztesi gond, amit egy frissites megoldott (debian lenny) bluetooth: latam mar par blutooth sticket, amire en hasznaltam (obex, search kbluetooth-tal) arra tokeletes volt, videolejatszas szaggatas nelkul: ezt csak a catalyst fogja elrontani, még egy trident videokartyan is out-of-the-box ment kaffeine kde3-mal
-----------
Happy, satisfied and completely up-to-date Archlinux user since 2009 september (KDE)
"Which version do you use?" "The latest stable" (a random archlinux user)

suspend: elég változó hogy megy-e, megtörténhet hogy előző kernelverzióval jó volt, újabbal nem, aztán megint megcsinálják, aztán kezdődik előről
kártyaolvasó: a Richoh elterjedt modelljeinél setpci-al le kell tiltani az xD/MS olvasót hogy az SD menjen. Aztán reboot, ha xD kártyát akarsz beletenni. Egy rakás szar a drivere, magyarul.
wifi: vannak problémás gyártók, és nem a gagyi/nemgagyi a kategóriaválasztó
bluetooth: ld wifi (bár speciel az új ubuntuval az intel wifi kártyámon lévő is baszik menni, úgyhogy inkább azt mondanám mint a suspendre)
TV-out, video: az ati és az intel erősen problémás (chipje válogatja, min melyik teljesen szar)

Ubuntunal valamit kulon mindig elrontanak (pl Catalystot beleteszik, old card fail). Meg szerintem lts kernelekkel ezesetben mennie kell a suspendnek (fixme). Wifinel ugyanez, ha mar regi kernellel jo volt, azt kő főtenni
-----------
Happy, satisfied and completely up-to-date Archlinux user since 2009 september (KDE)
"Which version do you use?" "The latest stable" (a random archlinux user)

> Házi feladat:
> - Válassz ki random 10 db notebookot egy üzletben.
> - Bootolj be egy aktuális Ubuntu vagy Fedora live
> CD-t
> - Írd fel mi működik ezek közül: suspend,
> kártyaolvasó, kamera, TV kimenet, wifi, bluetooth,
> videolejátszás szaggatás nélkül

Pontosan igy kell laptopot/netbookot vasarolni. De tenyleg. En igy csinaltam, mukodott, elhoztam. Nincs utana siras, hogy ez nem megy meg az nem megy.

A puding probaja az eves. Egy live dvd meg egy BKV jegy 5-ode sincs, szoval nem lehet azt mondani hogy nem engedheted meg laptopvasarlas elott, hoyg irj egy dvd-t.

Es mielott azt mondod, hogy ez nonszensz, egy csomo dolgot igy kell vasarolni. Egy peldat mondok: DVD-lejatszo

Csomo nem tud ezt-azt lejatszani, nem tamogatja a magyar feliratot, a felirat tul kicsi, nem lehet valtani a feliratok kozott. Szoval igen, hardvert vasarolni tudni kell.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Gondolom kiteszteled az elkövetkező 5 kernel és xorg verzióval is (ld feljebb, elég változó hogy mikor mit basznak el a kedves fejlesztők), illetve amikor rátalálsz a megfelelő darabra és 3x annyi az árcédula mint amennyit szántál volna rá és/vagy teljesen más hw van benne mint amit szerettél volna, boldogan megveszed, hiszen csak ez működik Linuxszal.

Nagyjabol igazad van. En igazabol egy tukrozodesmentes laptopot akartam volna intel 4500mhd videokartyaval. Sajnos ilyet nem kaptam.

De ez windowstol, linuxtol fuggetlen.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

keresot nem tudod hasznalni?

SL es Edge szerian kivul mindegyik ThinkPad matt kijelzos, es az intelnel jobb videokartya felaras dolog, nem hiszem hogy nehez lesz ilyet talalni. 4500MHD a T400tol van.

( ezekben 4500 van, es mindegyik matt kijelzos: T400, T500, X300, X301, T400s, X200, X200s, R400, R500 ( r szeriat nem ajanlom ) )

Nyerj Dell Mini 10et. katt :)

GP-n kívül némi saját szoftver bevetésével megoldhatóak a felsorolt dolgok (jászkafaszát kivéve) Linuxon. OSX-en sztem van rá kész megoldás (FIXME) -- más kérdés, mennyivel drágább így.

Engem arra emlékeztet ez a lépés, amikor a náci Németország komoly pénzeket áldozott kőszenet olajjá alakító technológia kidolgozására (bármi áron, akár ezerszeres energiabefektetésel is, de csökkenteni a függést a nem saját/ellenséges erőforrástól).

A Google az utóbbi időben kezd "érdekes" lépéseket tenni, mintha kicsit átgondolatlan lenne (a VP8-ról is kiderült hogy távolról sem szabadalommentes, inkább csöbörből vödörbe). Vagy készülnek valamire?

Beszédes, hogy a Chrome OS-t nem ajánlja :D
________________________________________________
Attól, hogy más hülye, te még lehetnél normális.

Ez azért elég hatásvadász megfogalmazás. Szerény meglátásom szerint, nem formázzák, particionálják, majd kohóban beolvasztatják a windowsos gépeket és gazdáikat
csak elhatározták, hogy nem fizetnek többet windows licenszért. Mivel a software ami hozzá tartozik szar (pont)

(annyira szar, hogy inkább Mac - lol - vagy csak a Mac-fanatikusok nem olvadnak)

Kb mindenki XP-t használ. Lassan 10 éve. A gép előbb rohad ki alóla... kétszer.

Linux disztroknak mennyi is a supportja? Ja hogy kijön a következő és annyi? Aztán ha nagyobb a hw igénye vagy elbaszták "fejlesztés" közben az egyik neked kellő drivert, akkor szívhatsz (downgrade, réginél leragadás). Az API változásokról és a libverziók miatti bináris inkompatibilitásról nem is beszélve...
És neked a Windows support idejével van bajod.................

Amúgy, ennyi? "Mivel a software ami hozzá tartozik szar" mert szerinted (tévesen) rövid az OS support ideje? Ez csak nekem WTF?

"Kb mindenki XP-t használ. Lassan 10 éve. A gép előbb rohad ki alóla... kétszer."

A dicsőséges 10 évben hányszor lett feltelepítve, vagy azt nem is számolod már?! Hányszor adott kékhalált egy új driver feltelepítése?

Valóban megszűnik a distrok supportja is, de egy fillért nem kell fizetni az újért. Nem kell leszedni a régi verziót sem. Windowsnál a biztonság kedvéért az átlagemberek formatálják a rendszer partitiót, nehogy valami szemét maradjon a régi után.

"Aztán ha nagyobb a hw igénye..." hw igénye?? Bizonyára annyit változik mint pl. 98 << XP << Vista :D

Az xp-nek 3 service packje van és mindegyik után voltak olyan programok amik nem futottak tovább rendesen. Windows update! Ne nevettess. Évente rászánják magukat, hogy kijavítsanak egy hibát amit már elvitt az aggkor.

A dicsőséges 10 évben hányszor lett feltelepítve, vagy azt nem is számolod már?! Hányszor adott kékhalált egy új driver feltelepítése?
Ahányszor a felhasználó szakértelme megkívánta?

Valóban megszűnik a distrok supportja is, de egy fillért nem kell fizetni az újért.
Most nem arról beszélünk, hogy nem lehet frissíteni, hanem arról, hogy az új verzió talán elközösül valamit ;)

Nem kell leszedni a régi verziót sem. Windowsnál a biztonság kedvéért az átlagemberek formatálják a rendszer partitiót, nehogy valami szemét maradjon a régi után.
A rendszer tehát rossz, mert a felhasználói hülyék. Logikus.

"Aztán ha nagyobb a hw igénye..." hw igénye?? Bizonyára annyit változik mint pl. 98 << XP << Vista :D
Igen :) Win98 kb. mindenen elfutott, XP szintén, de egy mai Linuxot egy akkorival összehasonlítva is ég és föld a különbség.

Az xp-nek 3 service packje van és mindegyik után voltak olyan programok amik nem futottak tovább rendesen. Windows update! Ne nevettess. Évente rászánják magukat, hogy kijavítsanak egy hibát amit már elvitt az aggkor.
10 év időtartam alatt szerintem Linuxon is akad pár program, amely egy-egy komponensfrissítés után már nem működik… A Windows Update-tal kapcsolatban mire alapozod állításaidat?

—-—-—
int getRandomNumber() {
	return 4;//szabályos kockadobással választva.
}		//garantáltan véletlenszerű. xkcd

"Ahányszor a felhasználó szakértelme megkívánta?"

Tehát szakértelem kell a használathoz. Akkor ebben nem emelkedik ki a többi OS közül, tehát még lehet szar is.

"az új verzió talán elközösül valamit"
Egy új win-nél sohasem "közösült" még el semmi egy új verziónál. hmm

Teljesítmény: Fogj 10 éves ex-XP-s gépet és rakjál rá Vistát vagy 7-et. Ja, hogy nem is engedi. Akkor talán fel lehetne rakni valamelyik distrót...

"A Windows Update-tal kapcsolatban mire alapozod állításaidat?"

Ez annyira jó, beteszem a kedvencekbe :D
http://pcforum.hu/hirek/12046/Harom+kritikus+hibat+javit+a+Windows-okba…

>Tehát szakértelem kell a használathoz. Akkor ebben nem emelkedik ki a többi OS közül, tehát még lehet szar is.
en meg lehet helikopter vagyok.
>Teljesítmény: Fogj 10 éves ex-XP-s gépet és rakjál rá Vistát vagy 7-et. Ja, hogy nem is engedi. Akkor talán fel lehetne rakni valamelyik distrót...
Fogj egy 10 eves ex-XPs (vagy ex uhu 1.0as) gepet, es rakjal ra friss Ubuntut/Suse-t/Fedorat. Ja, hogy el se indul a live-cd. Alternativ telepitessel esetleg felkuszik, de a gnome/kde/(lassan mar az xfce is bloat) reakcioidejenel egy diavetio is jobb user experience-t produkal.

Jahm de meg mindig nem talalt a csapat neki normalis iranyvonalat. Mindig ide-oda csapong a team merre kene elindulni aztan egy harmadik iranyban indul el. Elegge maszek tehat meg mindig jo sok idot adnek neki mire kiforr. Illetve ha vegre hivatalos Ubuntu branch lenne, sokat segiteni. (Bar alapbol kene egy nativ toolkit s nem pedig GTK-val szopatna magat a csapat. E17 libekkel ilyen teren mi helyzet?)

? :) a szemelyeskedo hupperek viccesek :) jobbak, mint a reszeg kocsmapolitikusok.
azt hittem, vista/win7 guival, es funkcionalitassal megy az osszehasonlitas
(amugy gnome/kde usabilitije is eleg lol win7-hez kepest, es compiz is borzasztoan le van maradva
technologiailag aero-tol, de np) mainstream os-t 'mainstream' linuxal, es nem
egy geek szubkultura igenyeit kielegito (amugy nagyon is jo) alternativ DE-vel.
Es tokmindegy milyen DE-t/ablakkezelot hasznaltsz, mert 10 eves gepen a mai firefox/openoffice
hasznalhatatlanul lassu lesz.

Pedig nala a pont. Ha van egy gyengebb gep, rakhatok ra XP-t es akkor sehol nem terhelodik, ha meg Windows7-et akarok felrakom, s kb ugyanaz a terheles ha nem alacsonyabb mint egy uj Ubuntu-n pl.

A Linuxnak is megvan a maga ara. LXDE-vel+APT-Install-Suggests/Recommends false+expert install-al talan kozelebe megy XP-nek de XP igy is gyorsabb volt az adott gepen. Meg kulon kernelt forgatni miegymas.. oh mekkora elvezetek. :D

Ja, win98 elment 486-oson, XP elmegy P2-n, Vista FIXME (talán P3).
Ezek az adott OS megjelenésekor jó 3-4 éves konfigurációk voltak... Hobbiból tartott őskövületre DOS kell, nem a legújabb OS -- a szoftverek amikhez kéne, el se indulnának rajta.

A Linuxok konzol módja valóban működik ezeken de a normális GUI (Gnome, KDE, még az XFCE is) és pl. az OOo sokkal több erőforrást használ így nem használható.

Pl. szívtunk sokat anno P2 gépekkel a suliban, win98-nak, msoffice-nak simán elég volt 32 MB RAM is, akkori Uhu (asszem 1.0) desktop+akkori OOo 64-el nagyon szarakodott, 96 már épp elég volt neki.
1100 MHz-es Celeronon XP-n FF hasít, Ubuntun a görgetés sokszor akadozik (pedig nvidia VGA van benne, tehát a driver nem ment át a Linux driver QA-n szerencsére)

UI: én egy gépre egyszer teszek Windowst. Évek óta semmi baja... nem kell adminként nyomulni, vírusos warez szarokat feltenni csőstül meg illegális gyereklópornó oldalakra mászkálni és ennyi. Persze az itteni windows szagértőknek akik utoljára 98-at láttak, magyarázhatom, nekik "tapasztalatuk" van.

Numennek adott teljesítményes válasz passzol ide is szerintem.

"nem kell adminként nyomulni, vírusos warez szarokat feltenni"

Ehhez csak annyi, hogy amíg XP-m volt sohasem tartózkodtam adminban sokáig, nem is volt nagyobb malware gondom. Pusztán a telepítések száma miatt lett tele szeméttel a rendszer. Természetes, hogyha nagymama nézi meg rajta az emilt, meg a tvműsort akkor kevés hibalehetőség lép fel. A legbiztonságosabb ha a telepítő CD-n hagyjuk békén ahogy van és akkor biztosan nem lesz probléma. :D

"amortizálva jön" szar a VGA driver, sok wifi driverrel bajok vannak, nem működik a kártyaolvasó, nem látja a laptop akkut, lefagy a suspend, stbstb
Persze, félnapos szopásokkal és a rendszerkomponensek random cserélgetésével ("mi nem inkompatibilis a másikkal") biztos pár dolog pl. az akkus baromkodás, megoldható, de valahogy erre nincs sok kedvem.

Hát, ha alaphelyzetben nem működik, és bugfix sincs rá, mit csináljak?
Néha behánynak a bugtrackerbe olyat hogy "fixed in upstream -- closed". De az adott csomaghoz, adott rendszerverzióhoz nem adják ki a javítást, az marad ugyanolyan szar (pl. TV kimenet kezelés intel VGA-val Ubuntu 8.04 long term supported rendszeren)

Nehogy már nekem kelljen gugliznom helyetted. Írd be a keresőbe, hogy windows folder too big és láss csodát hány ember sír miatta. Ha pedig már érdekli őket a probléma, akkor gondolom nem a legelvetemültebb userekről van szó.
Ráadásul ez a jelenség fennált az összes windows-nál.

>Nehogy már nekem kelljen gugliznom helyetted
a kerdezoknek mond ugyanezt. nem kell felrakni 2473452135 programot, amik mind mas verzioju dll-eket igenyelnek. xp-alatt hotfix backupokat egyszeru eltavolitani (pl ccleanerbe integralt)
vista sp1 utan vsp1cln.exe, sp2 utan compcln.exe, a winsxs regi komponenseinek eltavolitasara (ezutan mar nem allithatoak vissza az rtm verziok)

egy szoval nem mondtam, h problemat okoz, a winsxs hizasat indokoltam meg.
ezzel lett megoldva a dll-hell, amit meg mindig sokan mantraznak ha winrol van szo.
es tokeletesn mukodik btw. szvsz egyik legnagyobb ujitas xp-ota (mar ott is jelen volt, csak nem hasznaltak ki ennyire), csak sokan nem fogjak fol mire valo. gyakorlatilag az az egesz rendszer, minden mas win komponens oda van hardlinkelve. (programok libjei, frissitesek mind oda kerulnek, a regi verziok megtartasaval, talan kicsit tul ovatos megkozelites, de nagyon megbizhato. minden app pontosan azzal a lib verzioval futhat, amivel a keszito akarta)

Igen, te meg írd be a keresőbe hogy "linux intel vga (slideshow|kernel panic|suspend black screen)" és nézd meg hányan sírnak miatta... persze biztos ez is a Windows hibája ezért is a Windows a szar.

Dobálózhatunk még bugreportokkal... van elég sok mind a RH/Debian, mind a MS bugtrackerében. Linkflood háború mehet? :P

ezt alairom, ntfs hajlamos toredezni, talan jobban is, mint nehany linuxos fajlrendszer.
de a rendszer, es az adatok kulonvalasztasa sokat javit a helyzeten (ahogy linuxon is javallott kulon /home-ot tartani) kevesbe is fog toredezni, es a toredezettsegmentesites is gyorsabban fut le
ja, hogy linuxos fs-eket (legtobbet) nem lehet defragolni? akkor ettol most szar lesz? :)
(fyi: osx-re is van defrag tool, ami dramai sebessegjavulast tud okozni egy ido utan, pedig az unix. jee..)

Linuxra is kéne, nagy telítettségnél egy idő után az ext3 ugyanúgy ripityára töredezik mint az NTFS.
Kis telítettségnél meg az NTFS-en sincs probléma, FAT32-n Win98-ban volt, 12 éve. Igen, amikor a Linux ext2 meg egy áramkimaradástól összeborult... szóval lehet régi anekdoktákat mesélni, csak hülyeség.

Ha másra nem is jó, legalább hírverés a linux-nak, és lehet ettől jobban fog haladni a chromeOs fejlesztése, meg az androidé, de ha már csak annyit nyerünk vele h minden sajtóban ott van h a google a saját dolgozóinak tiltja a win-t, és mac-et meg linuxot ajánlja, már nyertünk vele.

Hirnek erdekes, de rugasnak azert nem olyan nagy.

Es akkor csak a linuxos gepeken lesz flash?..
Mert akkor hamarosan a Goolge is berág az Adobe-re.

Nézzük a tényeket(?):
- A Financial Times szerint(!) a Google új dolgozóinak vagy Linux, vagy OSX lesz a gépén.
- A jelenleg Windows-t használó régi dolgozók többségének le kell cserélnie az oprendszert. Ha nem kapnak új gépet, akkor ez egyértelműen Linux lesz. Aki új gépet kap, az választhat.
- A Google biztonsági okokra hivatkozik.
- A Financial Times szerint a valódi ok az, hogy nem kívánja a versenytársát pénzelni a Windows licencek kapcsán.

Ezek után lehet találgatni. Az én tippem:
- Valamilyen ok miatt nem akar Windows-t a Google. A pénzügyi ok kissé sántít, mert akkor az OSX-et sem lehetne választani.
- Ha a dolgozó munkája olyan, akkor nincs választási lehetősége.
- A váltásról kiszivárogtat némi információt. Az információhiány miatt megindul a találgatás.
- Kész az ingyenreklám.

-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...

a pénzügyi nem sántít, mert egyrészt _versenytársát_ nem akarja pénzelni, ami így _duplán_ kiadott pénz lenne, másrészt az apple nem hogy nem ellenfele (tehát szimpla ára lenne a licensznek) a googlenak, hanem pont hogy versenytársának ellenfele, tehát nemhogy egyszer sem kell kiadnia a pénzt hanem egyszerűen befektetés az a pénz :)

reklám pedig mindig van, mindig tesznek valamit amit nyilvánosságra lehet hozni, szóval ez nem érv, most éppen ez jutott

Btw mostantól leállítják az összes fejlesztést ami windowsra megy? (pl. Google Chrome) :)

--
Don't be an Ubuntard!

Idézek a belinkelt cikkből:

"Persze a vállalat egyes részlegeinél biztosan maradni fognak még windowsos gépek, mivel a Google számos szoftvere (pl. Google Talk, Google Maps, Picasa) fut Windowson, ezek fejlesztéséhez és teszteléséhez nélkülözhetetlen a redmondiak operációs rendszere."

--
trey @ gépház

Dehát az epöllel is rugdalják egymást... Vagy az ilyenkor nem számít?

Ez totális gyökérség, a Mac OS X 10.6 semmivel se biztonságosabb a Windows 7-nél, sőt!

---
http://xkcd.com/258/

Apple MacBook Pro 13"
C2D 2.26GHz/3MB | 4GB@1067MHz | 160GB@5400rpm SATAII