Digitális alközpont VoIP kiegészítéssel

Fórumok

Sziasztok!

A következő problémára keresem a megoldást:

Digitális alközpont (Pana KXTDA-15) (ISDN fővonallal), analóg telefonokkal. Szeretném megtartani ezt a központot, de ebből a központból VoIP-on keresztül át szeretném vinni a mellékeket egy másik helységbe. Az új helységben lévő mellékek száma (3db ) nem igényel újabb alközpontot, de IP kapcsolat van, adódna a megoldás, hogy VoIP-on oldjuk meg.
Tudtok ilyen problémára megoldást jelentő céleszközt esetleg?

Thx!

Crowd

Hozzászólások

Nagyságrendileg mekkora távolságra van egymástól a két helység? Km-ek, néhányszor tíz km, esetleg 100 km-es nagyságrend?

-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...

A Panasonic központokat nem ismerem, de ha jól látom, akkor ebben van egy négycsatornás IP Gateway. Ezt esetleg ki lehetne használni. A másik végre -- ha képes együttműködni vele -- egy asterisk kártya + a telefonok (kártya típusától függően analog, vagy IP). Így a másik telephelyen belüli beszélgetések a telephelyen belül maradnának.

-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...

két SPA3102-vel át tudod "bridzselni" az analóg melléket. ekkor a dolog "központfüggetlen".

A Panasonic KX-TDA15 -ös központhoz csak KX-TDA3480 4 csatornás SIP fővonali kártya van ami a nevéből adódóan nem mellékállomás :) .Ahhoz, hogy neten tudd vinni a melléket KX-TDA30 -as központodnak kellene lenni amibe belemegy a KX-TDA3470 4 csatornás SIP mellék kártya.

Ebből adódóan venned kell 3 db SPA3102-t és 2 db PAP2-t, de evvel a megoldással az a baj, hogy nem fogod tudni átkapcsolni a hívást. Ahhoz, hogy át is tudd kapcsolni ahhoz kell egy voip szerver analóg fővonali kártyával az SPA3102-k helyett.

Sziasztok!

Lényegét tekintve hasonló problémával küzdök.
Van egy analóg telefonközpont, és két vonal, aminek egy olyan épületben kel végződnie, ahova csak optika megy, vagyis csak hálózat van. Jelenleg a központra kapcsolódik két SPA400, és az analóg telefon, meg egy riasztó egy SPA9000-re csatlakoznak.
Ez jelen pillanatban néha ugyan működik, de alapvetően használhatatlan.
Nem venné ki magát túl jól, ha vetetnék egy másik készülékpárost, és az ugyanúgy nem működne.
Olyan tippek lennének jók, ami mögött tapasztalat is van.

A dolog története a következő.
Nekem nincs különösebb VoIP tapasztalatom. Igaz otthon évek óta használok VoIP TA-t, de az egy kicsit más felállás.
Adva volt a feladat:Analóg központ (nagy több száz mellék) és egy új épület, ahova nincs réz kábel. Ide kell egy mellék, hogy telefonálni lehessen, meg egy közvetlen vonal, hogy tudjon jelezni a riasztó.
Én néztem egy bizonyára jó eszközt, felhívtam a "szakértőt", az rábólintott, megrendeltük, Ő beállította.
A problémák:
Nem lehet beállítani egyik vonalat sem úgy, hogy transzparens legyen. Ez mondjuk csak kényelmetlen, ettől még akár használható is lenne.
A rendszer lomha. Lassan ismeri fel a vonalat, ha újra kell próbálkozni. percekig foglaltat jelez. A riasztót ekkora time-out-okra nem lehet beállítani, így viszont esélytelen. Tulajdonképpen a felhasználók time-out-ja sem állítható ekkorára :(, tehát ők sem tudnak telefonálni. Ebből ered a konklúzió: nem működik.
Ezek sajnos "intelligens" eszközök, amik a nekünk szükséges "buta" transzparens módon nem igen akarnak működni. Ráadásul a fogalmam sincs milyen szabványt használó Siemens központtal sem igazán értenek szót.
Nekem enélkül is van annyi dolgom, hogy többször is ki tudom tölteni a munkaidőmet, nem aktuális VoIP szakértővé való átképzésem.

A kérdés az volt, van-e tapasztalat és tipp, a feladatot maradéktalanul ellátó (transzparens!!) eszközre.
Persze az is játszik, ha a jelenlegi eszközök beállíthatóak a kívánt módon. Az, hogy ehhez képest milyenek a jelenlegi használhatatlan beállítások, szerintem érdektelen.

Ui.:Valószínűleg a riasztó már nincs a buliban, az kap egy GSM kártyát.

"A rendszer lomha...percekig foglaltat jelez"

Fel kell venni a központ foglaltsági hangját, hogy be tudd állítani a "Disconnect Tone"-t, hogy gyorsabban bontsa a vonalat az SPA400.

Ahhoz, hogy a riasztó működjön az "RTP Packet Size" 0.02 -re (20ms) vagy inkább 0.01-re (10ms) kell állítani valamint lehet, hogy ki kell kapcsolni a visszhang elnyomást azon a melléken (természetesen akkor nem tud beszélni egy ember azon a melléken, mert nagyon funky lesz a hang).

Megoldható a "transzparens" üzemmód csak jól kell beállítani.

A variáció: SPA9000 a bejövő vonal elejére, nem tudom hány bejövő fővonalat támogat a központotok, de ha mondjuk egy, v. kettő akkor ata egységgel analógót csinálsz belőle, majd az SPA9000 osztja a fővonalat a pana központnak, amire már ip alapon rádugdoshatsz mondjuk SPA 921 telefont és lehet telefonálni, hívást fogadni, igaz nem egy szép hurok analóg -> digitális -> analóg, de működ(het) rendesen emelett nem túl nagy a költségvonzata.
(rövid távon jó)

B variáció: SPA 9000 helyett egy Asterisk analóg fővanalak fogadására alkalmas kártyával, fővonalak tovább madzagolása a Panasonic központba Ata-val majd szintén asterisk továbbítja a hívásokat a túloldalon lévő Ata (spa3102, grandstream, akármilyen tipusú) melléknek, vagy kitenni valamilyen ip telefont, ez is belátásodra bízva.
aztán szépen lassan főnökséget rávenni, h. a vonalakat átvinnni egy voip szolgáltatóhoz, ha van bérelt vonal, majd szépen lassan minden melléket lecserélni ip alapúra. (drágább ám végeredményben probléma mentesebb út), és ezt még meg lehet fejelni valamilyen olcsó voip szolgáltató freecall, voipbuster, etc... előfizetéssel és akkor 3 hónapra 20euró környéki összegből lehet kifele telefonálni, mindenzt persze orrvérzésig.
(hosszabb távú alternatíva könnyebb végpontáthelyezés, rugalmasabban bővíthető, kezdeti beruházási összeg magas, de ha öt-hat számjegyű telefonszámla van vezetékes irányba akkor akár fél év alatt behozza az árát)

(véleményem szerint)

Nálunk már 4. éve megy Asterisk voip fővonalakkal, ha nem működne a másik voip szolgáltató akkor a saját fővonalon telefonálunk ki. egyetlen szívás, ha mondjuk elmegy a net, de bérelt vonalnál elég magas a rendelkezésre állás, úgyhogy elhanyagolható hibaforrás.

P4 DC 3,2Ghz 2g ram raid 1 2x 160hdd bejövő hívások rögzítése minőségbiztosítási célokkal. havi archiválással

kb 30 mellék 8 fővonal eddig a max kimenő-bejövő hívásszám 14 mellékről/melléken zajlott és zökkenőmentesen megy...

------------------------

Nincs a világon se jó, se rossz. A gondolkodás teszi azzá... (W. Shakespeare)