Sziasztok!
A következő problémára keresem a megoldást:
Digitális alközpont (Pana KXTDA-15) (ISDN fővonallal), analóg telefonokkal. Szeretném megtartani ezt a központot, de ebből a központból VoIP-on keresztül át szeretném vinni a mellékeket egy másik helységbe. Az új helységben lévő mellékek száma (3db ) nem igényel újabb alközpontot, de IP kapcsolat van, adódna a megoldás, hogy VoIP-on oldjuk meg.
Tudtok ilyen problémára megoldást jelentő céleszközt esetleg?
Thx!
Crowd
- 2276 megtekintés
Hozzászólások
Nagyságrendileg mekkora távolságra van egymástól a két helység? Km-ek, néhányszor tíz km, esetleg 100 km-es nagyságrend?
-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IP-s kapcsolat megoldott kettő közt. Ezért is gondoltam a VOIP megoldásra.
-------------------------------------------------
Fórumozós 1x1: Nem érdekel a hitvallásod! Érvelj és ne hirdess!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Panasonic központokat nem ismerem, de ha jól látom, akkor ebben van egy négycsatornás IP Gateway. Ezt esetleg ki lehetne használni. A másik végre -- ha képes együttműködni vele -- egy asterisk kártya + a telefonok (kártya típusától függően analog, vagy IP). Így a másik telephelyen belüli beszélgetések a telephelyen belül maradnának.
-----
Innen most töltsünk tiszta vizet a nyílt kártyákba: ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos alapból nincs benne, a VoIP kártya meg rettenetesen drága. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
két SPA3102-vel át tudod "bridzselni" az analóg melléket. ekkor a dolog "központfüggetlen".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó megoldásnak tűnik! Ilyesmire gondolok, de nincs olyan eszköz, ami 4-6 ilyen analóg vonalat összefogva képes az átvitelre?
-------------------------------------------------
Fórumozós 1x1: Nem érdekel a hitvallásod! Érvelj és ne hirdess!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De vannak. Úgy hívják őket, hogy FXO (a központhoz) és FXS ( a végpontokhoz) gateway. pl. Welltech 3804/3504 4 portosak, de lehet venni Planet-et, Granstream-et, Linksys-t.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha Linksys (Sipura) akkor pl. SPA8800, ami 4FXS - 4FXO.
sajnos nincs a Linksys termékkínálatban olyan eszköz, ami csak 4FXS vagy 4FXO lenne önmagában.
más gyártó viszont játszhat, kérdés, hogy azok is tudnak-e SIP központba regisztrálás nélkül közvetlen kommunikálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL 115k -ba kerül szerintem nem éri meg :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pár perc guglizás után találtam 75k+áfáért is.
valóban, 4 egymás mellé helyezett SPA3102 pár ezressel olcsóbb. csak azt nehezebb esztétikusan 1U rackhelyre bezippelni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak úgy kötözködésképpen ;)
- Úgy olvastam, hogy 3 melléket szeretne átvinni nem 4-t
- Nem olvastam, hogy van neki rack szekrénye egyáltalán
- és ráadásul 4 db SPA3102 bőven ráfér egy tálcára ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól gondolom, hogy a túlvégi voip telefon esetén elég egy ilyen SPA3102 is a központ és a végkészülék közé per mellék?
-------------------------------------------------
Fórumozós 1x1: Nem érdekel a hitvallásod! Érvelj és ne hirdess!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg egy Linksys SPA400?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SPA400 nem jó, mert a telefonoktól jövő hívást nem fogod tudni routeolni a megfelelő portra csak voip szerverrel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
legújabb firmware-rel tudja, de ettől függetlenül az SPA400 helyett az SPA8800-at ajánlom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy ilyenem eladó
http://www.vatera.hu/analog_telefon_interneten_toteno_tovabbitasa_16819…
Gyakorlatilag 4 analóg vonalat tudsz átvinni hálózaton (internet pl).
Két telephely között működött. Az egyikben volt a központ és a másikban volt 4 melléke a központnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"YODA vagyok magáért" :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Panasonic KX-TDA15 -ös központhoz csak KX-TDA3480 4 csatornás SIP fővonali kártya van ami a nevéből adódóan nem mellékállomás :) .Ahhoz, hogy neten tudd vinni a melléket KX-TDA30 -as központodnak kellene lenni amibe belemegy a KX-TDA3470 4 csatornás SIP mellék kártya.
Ebből adódóan venned kell 3 db SPA3102-t és 2 db PAP2-t, de evvel a megoldással az a baj, hogy nem fogod tudni átkapcsolni a hívást. Ahhoz, hogy át is tudd kapcsolni ahhoz kell egy voip szerver analóg fővonali kártyával az SPA3102-k helyett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sziasztok!
Lényegét tekintve hasonló problémával küzdök.
Van egy analóg telefonközpont, és két vonal, aminek egy olyan épületben kel végződnie, ahova csak optika megy, vagyis csak hálózat van. Jelenleg a központra kapcsolódik két SPA400, és az analóg telefon, meg egy riasztó egy SPA9000-re csatlakoznak.
Ez jelen pillanatban néha ugyan működik, de alapvetően használhatatlan.
Nem venné ki magát túl jól, ha vetetnék egy másik készülékpárost, és az ugyanúgy nem működne.
Olyan tippek lennének jók, ami mögött tapasztalat is van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó lenne egy kis plussz info. pl. mit állítottál be az eszközökbe ? mit jelent az, hogy "néha ugyan működik, de alapvetően használhatatlan" ? van -e elég sávszélesség ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A dolog története a következő.
Nekem nincs különösebb VoIP tapasztalatom. Igaz otthon évek óta használok VoIP TA-t, de az egy kicsit más felállás.
Adva volt a feladat:Analóg központ (nagy több száz mellék) és egy új épület, ahova nincs réz kábel. Ide kell egy mellék, hogy telefonálni lehessen, meg egy közvetlen vonal, hogy tudjon jelezni a riasztó.
Én néztem egy bizonyára jó eszközt, felhívtam a "szakértőt", az rábólintott, megrendeltük, Ő beállította.
A problémák:
Nem lehet beállítani egyik vonalat sem úgy, hogy transzparens legyen. Ez mondjuk csak kényelmetlen, ettől még akár használható is lenne.
A rendszer lomha. Lassan ismeri fel a vonalat, ha újra kell próbálkozni. percekig foglaltat jelez. A riasztót ekkora time-out-okra nem lehet beállítani, így viszont esélytelen. Tulajdonképpen a felhasználók time-out-ja sem állítható ekkorára :(, tehát ők sem tudnak telefonálni. Ebből ered a konklúzió: nem működik.
Ezek sajnos "intelligens" eszközök, amik a nekünk szükséges "buta" transzparens módon nem igen akarnak működni. Ráadásul a fogalmam sincs milyen szabványt használó Siemens központtal sem igazán értenek szót.
Nekem enélkül is van annyi dolgom, hogy többször is ki tudom tölteni a munkaidőmet, nem aktuális VoIP szakértővé való átképzésem.
A kérdés az volt, van-e tapasztalat és tipp, a feladatot maradéktalanul ellátó (transzparens!!) eszközre.
Persze az is játszik, ha a jelenlegi eszközök beállíthatóak a kívánt módon. Az, hogy ehhez képest milyenek a jelenlegi használhatatlan beállítások, szerintem érdektelen.
Ui.:Valószínűleg a riasztó már nincs a buliban, az kap egy GSM kártyát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A rendszer lomha...percekig foglaltat jelez"
Fel kell venni a központ foglaltsági hangját, hogy be tudd állítani a "Disconnect Tone"-t, hogy gyorsabban bontsa a vonalat az SPA400.
Ahhoz, hogy a riasztó működjön az "RTP Packet Size" 0.02 -re (20ms) vagy inkább 0.01-re (10ms) kell állítani valamint lehet, hogy ki kell kapcsolni a visszhang elnyomást azon a melléken (természetesen akkor nem tud beszélni egy ember azon a melléken, mert nagyon funky lesz a hang).
Megoldható a "transzparens" üzemmód csak jól kell beállítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A variáció: SPA9000 a bejövő vonal elejére, nem tudom hány bejövő fővonalat támogat a központotok, de ha mondjuk egy, v. kettő akkor ata egységgel analógót csinálsz belőle, majd az SPA9000 osztja a fővonalat a pana központnak, amire már ip alapon rádugdoshatsz mondjuk SPA 921 telefont és lehet telefonálni, hívást fogadni, igaz nem egy szép hurok analóg -> digitális -> analóg, de működ(het) rendesen emelett nem túl nagy a költségvonzata.
(rövid távon jó)
B variáció: SPA 9000 helyett egy Asterisk analóg fővanalak fogadására alkalmas kártyával, fővonalak tovább madzagolása a Panasonic központba Ata-val majd szintén asterisk továbbítja a hívásokat a túloldalon lévő Ata (spa3102, grandstream, akármilyen tipusú) melléknek, vagy kitenni valamilyen ip telefont, ez is belátásodra bízva.
aztán szépen lassan főnökséget rávenni, h. a vonalakat átvinnni egy voip szolgáltatóhoz, ha van bérelt vonal, majd szépen lassan minden melléket lecserélni ip alapúra. (drágább ám végeredményben probléma mentesebb út), és ezt még meg lehet fejelni valamilyen olcsó voip szolgáltató freecall, voipbuster, etc... előfizetéssel és akkor 3 hónapra 20euró környéki összegből lehet kifele telefonálni, mindenzt persze orrvérzésig.
(hosszabb távú alternatíva könnyebb végpontáthelyezés, rugalmasabban bővíthető, kezdeti beruházási összeg magas, de ha öt-hat számjegyű telefonszámla van vezetékes irányba akkor akár fél év alatt behozza az árát)
(véleményem szerint)
Nálunk már 4. éve megy Asterisk voip fővonalakkal, ha nem működne a másik voip szolgáltató akkor a saját fővonalon telefonálunk ki. egyetlen szívás, ha mondjuk elmegy a net, de bérelt vonalnál elég magas a rendelkezésre állás, úgyhogy elhanyagolható hibaforrás.
P4 DC 3,2Ghz 2g ram raid 1 2x 160hdd bejövő hívások rögzítése minőségbiztosítási célokkal. havi archiválással
kb 30 mellék 8 fővonal eddig a max kimenő-bejövő hívásszám 14 mellékről/melléken zajlott és zökkenőmentesen megy...
------------------------
Nincs a világon se jó, se rossz. A gondolkodás teszi azzá... (W. Shakespeare)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni