- 1343 megtekintés
Hozzászólások
Csak a pontosítás kedvéért:
{1,1,2,2,3,3}
Ez nem halmaz ám :)
--
Keep it simple, stupid.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehe, teljesen igazad van. Mindig így járok, ha megpróbálok nagyon pontos lenni. :)
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"elvileg elég a lista felén végigszaladni, ha addig helyes, akkor végig helyes (legalábbis azt hiszem)."
Ezt nem látom. Mi van, ha egy hosszú lista végén van ez?
..., 1, 2, 3, 1 }
Az eleje lehet jó, csak a végén derül ki, hogy hibás.
Megj.: Persze, az lehet, hogy nem értettem meg a feladatot. :-)
KisKresz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát az én ötletem az volt, hogy azért, mert a lista hosszúsága és elemei fixek , így ha a végén el van rontva vmi (rossz helyen van, mint az egyes), akkor más elemek is el lesznek rontva. Ha ellenben a feléig nincs semmi elrontva akkor valamiért úgy tűnt, hogy már onnan sem lehet benne hiba (hiszen ha hiba lenne, akkor már előbb kijött volna). Ezt biztod be lehet bizonyítani könnyen, de nekem ez egyenlőre csak megérzés. :)
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rossz ötlet volt.
[3,1,2,1,3,2,4,4]
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tekinthetsz a számpárokra, mint középen üres blokkokra:
1x1
2xx2
3xxx3
4xxxx4
5xxxxx5
...
amiket egy 2*n hosszú területre kell bezsúfolni.
Ha n=5, akkor az 5-ös blokkot négyféleképpen rakhatod le (illetve szimmetriaokok miatt csak kétféleképpen), a 4-est ötféleképpen, stb.
Ha nem tudod lerakni az adott blokkot, akkor visszalépsz, és így végessok lépésben megáll a keresés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erre is gondoltam, sőt igazából ez volt az első ötletem. (a második meg az, hogy szerzek pár LEGO darabot, és... ) :)
A gond az, hogy nincs ötletem, hogy hogyan álljak neki ábrázolni ilyen objektumokat (*), és hogyan játszam le velük a keresést. Tudsz javasolni vmi könyvet/tutorialt/howto-t?
(*) Mármint szépen és átláthatóan.
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy megfelelő hosszú vektor tele nullával; ha le tudod rakni az adott helyre az adott blokkot, akkor beállítod a két értéket, visszalépéskor pedig kinullázod.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is minden n-re van megoldás, pl. 5, 6, 9, 10-re nincs.
Viszont például 23-ra:
[23, 21, 22, 18, 16, 20, 12, 19, 11, 8, 17, 4, 1, 15, 1, 14, 4, 13, 8, 12, 11, 16, 18, 21, 23, 22, 20, 19, 17, 15, 14, 13, 10, 7, 9, 3, 5, 2, 6, 3, 2, 7, 5, 10, 9, 6]
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamelyest hasonlo konstrukcio:
http://en.wikipedia.org/wiki/Golomb_ruler
Esetleg erdekes lehet meg ez is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Constraint_logic_programming
http://labix.org/python-constraint
Persze ha programozast akarsz gyakorolni akkor targytalan :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát esetleg nézd meg ezt:
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Tényleg nincs más hátra mint eltenni a SICP-et és elővenni a TAOCP-ot.
Köszönöm a végső lökést. :)
-----------
"Generally, Russian technology assumes dumb machines and smart humans, not the other way around." -- The Russian Tea HOWTO
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni