- Hiena blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 2298 megtekintés
Hozzászólások
Kösz, made my day. Ilyenek ezek a mélymagyarok. A legjobb, amikor a Tescot szidják, a szomszéd Mari néni üzletét nem, pedig a Tesco a második legnagyobb foglalkoztató az országban, és pl. a Lays chips, a Danone Kefir, a Marlboro cigaretta a Mari néni boltjában pont ugyanaz a termék, mint a hipermarketben. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ezzel a második legnagyobb foglalkoztatóval vigyázz! Azt is vedd hozzá hány kiskereskedőt és beszállítót tett tönkre a hasonszőrű társaságokkal egyetemben, amik ráadásul a profitjuk nagy részét szépen kiviszik az országból, és a kép máris nem olyan fényes!
Egy gyakorló mélymagyar, aki kerüli a multikat és hajlandó 20 Ft-tal többet fizetni a magyar tejért.
> BERUS
Motor: Debian GNU/Linux- Lenny
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És még a billentyűzete is szürkemarhából van!
--
"I tried to get into business school, but on the qualifying exams, I passed the ethics test."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igazán elmés volt, de tényleg...
> BERUS
Motor: Debian GNU/Linux- Lenny
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó hát én is csak addig ragaszkodom az elveimhez, amíg kényelmes.
--
"I tried to get into business school, but on the qualifying exams, I passed the ethics test."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet tudni mennyi a profit.
http://index.hu/gazdasag/vilag/2009/06/22/veszesen_eladosodott_a_tesco/
http://www.profitline.hu/index.php/hircentrum/hir/140424
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Azt is vedd hozzá hány kiskereskedőt és beszállítót tett tönkre a hasonszőrű társaságokkal egyetemben"
Ha nem versenykepes (== dragan ad szart), akkor nyugodtan menjen csodbe, es adja at a helyet olyannak, aki versenykepes (== olcson ad szart).
"amik ráadásul a profitjuk nagy részét szépen kiviszik az országból"
Es? Ugysem te kapnad.
"Egy gyakorló mélymagyar, aki kerüli a multikat"
Akkor vigyazz, nehogy a MOL-nal vegyel benzint, a balabittol tuzfalat, vagy az EGIS-tol gyogyszert.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor ennyi erővel számoljuk fel az egész mezőgazdaságunkat, mert drágán termel.
aztán utána meg végképp a külföldiek fognak diktálni, mert nem lesz hazai alternatíva, és azt és olyat kell megvenni, amit kínálnak, és annyiért, amennyiért kínálják, csak azért mert nem nagyon lesz más választás.
__________________________________________________________
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.
Slackware Linux 12.1 | 2.6.26.7-janos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"akkor ennyi erővel számoljuk fel az egész mezőgazdaságunkat, mert drágán termel."
Vagy kicsit kevesebb erovel racionalizaljuk. Ha nem megy, akkor hajra, szamoljuk fel - nem kell sokat varni, amig valaki meglatja a sok-sok megmuveletlen teruletben az uzleti lehetoseget.
"aztán utána meg végképp a külföldiek fognak diktálni, mert nem lesz hazai alternatíva, és azt és olyat kell megvenni, amit kínálnak, és annyiért, amennyiért kínálják, csak azért mert nem nagyon lesz más választás."
Mint pl. most procigyartasbol? Tenyleg, de szornyu lesz nekunk.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltételezem, hogy a HUP-ra viszonylag értelmes emberek járnak, ezért különösen ijesztő számomra, hogy Ti is így gondolkoztok! Ha ez az általános vélemény, akkor Simon Peresz "úrnak" igazán nem lesz nehéz dolga, hogy izraeli gyarmatot csináljon belőlünk, már pedig én nem szeretnék sem izraeli, sem más gyarmaton élni.
> BERUS
Motor: Debian GNU/Linux- Lenny
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mélyária közgazdász megmondja a tutit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2007.11.14 Simon Peresz: "we are buying up Manhattan and we are buying up Hungary and we are buying up Romania and we are buying up Poland. And the way I see it, we have no problems.''
http://www.youtube.com/watch?v=FwmUUhsfKuc&NR=1
Örülök, hogy ez Téged nem zavar, engem kurvára!
Nem vagyok közgazdász, csak nyitott szemmel járó, és józan paraszti ésszel gondolkodó mélyária.
ui.: és itt fejezzük be a dolgot, mielőtt trey kivág innen mindnyájunkat. A további észrevételeket szívesen látom itt: palotahosp@freemail.hu
> BERUS
Motor: Debian GNU/Linux- Lenny
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hallatom már mástól is ilyesmit, aki azt magyarázta, hogy mienk Erdély, miénk a felvidék...
Nagyagymarországos H betűkkel furikáznak szerte európában...
Meg hogy 15 m. magyar miniszterelnöke...
meg hogy aki nem úgy szavaz mint ö, az hazaáruló...
meg hogy, vigyázzunk, mert szingli hordák, és homoszexuálisok fognak fel le masírozni a nagykörúton...
meg aki magyar velünk tart...
Az persze nem volt baj.
Az sem baj hogy a 12. ker. megszegi a saját építésügyi előírásait, miközben fröcsög a szájukból a nyál, és azt üvöltik, hogy törvényességet de azonnal.
Persze ez rendben van.
Különben meg nem vitatkozom. Egy szinten vagytok perezel. egymást hülyítsétek.
OTT LENT.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy megjegyzes: csak azt tudjak megvenni, ami elado.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az felmerült már, hogy azért gondolkoznak így, mert értelmes emberek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
annyi kérdésem lenne, hogy az is az ésszerűség tünete, hogy a GM kínai kézbe került, így most már a Humveeket is ők gyártják majd az amerikai hadseregnek?
sebaj, a kínaiaknak max lesz ezután távirányítójuk az amerikai hasereg terepjáróihoz.
további hint: a Kínában gyártott US Army IR-láthatósági matrica, amit az élelmes kínaiak a táliboknak is eladnak.
éljen a mindenhat láthatatlan kéz.
__________________________________________________________
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.
Slackware Linux 12.1 | 2.6.26.7-janos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én csak annyit tudok, hogy ha nem lennének külföldiek, akkor ezt a hozzászólást se tudtad volna megírni.
szerk.: btw, a hmmwv-k lecserélése már egy ideje folyamatban van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lathatatlan kez elmelete mar reg megdolt ( ne feledd, egy tobb mint 200 eves elmeletrol van szo), azonban igen, az termeszetes, hogy az vasarolja fel a piaci szereploket, amikor eladoak, aki tobb penzt ad erte. Kina mar most is az USA legnagyobb hitelezoje, foleg az iraki haboru soran. Ez teljesen esszeru. A Thinkpad is kinai gyartmany, meg meg nagyon sok minden. Es ne higgyuk, hogy a kinaiak csak szart tudnak gyartani. Persze, ha valamibol 300m darab kell evente, akkor nehez tartani a magas minoseget, foleg ha meg elvaras is, hogy olcso legyen, mert hat "kinai" termek. Azonban Vonderviszt F. kinai korutja utan szepen elcsodalkozott, hova fejlodtek. Van olyan vallalat, amely 60E mernokot foglalkoztat (hint: a legnagyobb magyar foglalkoztatonal a takaritokkal egyutt vannak 30 ezren), igy talan tudnak valamit. Mindenesetre az olcso es rettenetesen sok munkaero es az emberi jogok semmibevetele hatalmas piaci elonyhoz juttatja oket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno sokan mondták azt, hogy ennek a kommunista piacgazdaságnak nincs létjogosultsága.
Valóban...
"-Pedig vegetariánus vagyok; csak növényevő állatokat fogyasztok!"
azenoldalamponthu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"annyi kérdésem lenne, hogy az is az ésszerűség tünete, hogy a GM kínai kézbe került, így most már a Humveeket is ők gyártják majd az amerikai hadseregnek?"
En azt nem ertem, hogy akik kitalaljak ezt a sok epuletes marhasagot, azok siman hulyek, vagy csak nem erdekli oket a valosag?
A HMMWV-ket (a katonai verzio) az AM General gyartja kizarolagosan, ehhez a reszhez a GM-nek sohasem volt semmi koze, igyhat - surprise - a kinaiaknak sem lesz.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nagyon nem tetszik, hogy azon cegek uraljak a piacot, amelyek tobbsegi tulajdonosa kulfoldi (a vallast es az allampolgarsagot ne keverjuk ide, az egy szemelyes tema, es az uzlethez semmi koze), akkor ket dolgot lehet tenni. Eloszor meg kell probalni meghoditani a piacot magyar cegkent. A CBA hasonloval probalkozik - bar a franchise rendszer miatt siman megtortenhet, hogy a boltok tulajdonosi kore nem magyar, attol meg a licencet arulo CBA Kft. magyar, de ez nem sokat jelent, termeszetesen a verseny miatt nem tud os sem 100%-os magyar termekeket arulni, mert senki nem venne meg, annyival tobbe kerul kozel azonos minosegert. Masodsorban ki kell vasarolni a kulfoldi cegeket. A brit tulajdonu Tesco, a francia Auchan es az egyeb kulfoldi tokevel rendelkezo szereploket pedig nem egyszeru kiszoritani a piacrol, mivel rendelkeznek olyan infrastrukturaval, amelyhez hasonlot kiepiteni 10-15 ev lenne. Azonban addig ok sem ulnek tetlenul. Minden a piaci versenyrol szol, es melysegesen tudom sajnalni azt, aki ezt nem akarja/tudja felfogni, es vallasi es allampolgari hovatartozassal keveri a kozgazdasagtan alapveto mukodeset.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy tévedek, de a CBA >2000 bolttal (ebből a szempontból most mindegy, hogy franchise) egy _normális_ központi logisztikai megoldással tarolhatna is akár... (vö. magyarországi multik, kényszerpálya beszállítóknak, nyomott árak, lokális beszállítói kör problémái stb.). Tehát szerintem multitőke ellenére igenis képes lenne nagyon komoly szereplővé válni hazai piacon - ha összefogna saját magával.
A magyar vs külföldi áru kérdése nem olyan egyszerű, mint elsőre látszik, teljesen igazad van a versennyel kapcsolatban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Simon Peresz "úrnak" igazán nem lesz nehéz dolga, hogy izraeli gyarmatot csináljon belőlünk"
OMFG.
--
Fontos feladatot soha ne bizz olyan gepre, amit egyedul is fel tudsz emelni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bezony. Ezt a szuper okos, szíriuszról származó, kiválasztott szent magyar felsőbbrendű népet simán igába hajtja egy béna kisebbség. Érezhető némi ellentmondás, de akkor is.
--
"I tried to get into business school, but on the qualifying exams, I passed the ethics test."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó ember, már régóta "mások (köz)érdekei" diktálnak itt, valamint eleve azt veszed meg, amit adnak és arra szavazol, amire szavazhatsz a felkínált listából.
--
http://opensolaris.org/os/project/indiana/
http://www.opera.com/browser/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A magyar mezőgazdaság termelése a rendszerváltás éveiben igencsak visszaesett ( az 1970-1985 évek átlagához képest is )
De ez a nyomott termelés is 25-30 % -al több volt mint amit a hazai fizetőképes kereslet meg birt venni.
Igaz is a "keleti" piacok már nem akartak dollárért rohadt almát venni sem III. osztályú takarmány gabonát. A nyugati piacra pedig már harmad áron sem lehetett eladni az ottani kínálathoz képest igen szerény mennyiséget sem.
Ja és hogy akkor miért nem belföldön adtak túl rajta esetleg olcsóbban?
Azért nem mert a magasan tartott hazai ár kompenzálta azt hogy külföldre az előállítási költség negyedéért tudták csak eladni.
No az ilyen a zsebemből támogatott exporttámogatásból nem kérek.
Akkor inkább legyen alacsonyabbb a hazai termelés, legyen kevesebb termelő és kevesebb kupec nyerészkedjen.
( Miért is van az, hogy pl: a cseh tej olcsóbb a lengyel sonka olcsóbbb nem csak nálunk, hanem otthon náluk is? És a termelők is megélnek belőle. )
* te tudod hogy qju vagyok ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No, annak idején az ilyenek miatt hagytam fel az élelmiszer-kereskedelemmel.
Kis boltba is ezt csinálja az ilyen. Részvétem a kollégáknak.
"-Pedig vegetariánus vagyok; csak növényevő állatokat fogyasztok!"
azenoldalamponthu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont adidas cipot vesz, a jo magyar tisza cipore ra se nez. Szornyu ez a viselkedesforma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ha annyira turbómagyar, akkor úgyis Dr. Martenst fog venni, nem űbertrendi Tisza cipőt.
__________________________________________________________
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.
Slackware Linux 12.1 | 2.6.26.7-janos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hunszoc egyik lelkes tagjával futottál össze, aki éppen napi szinten gyakorolta a duplagondolt Két Perc Gyűlölet keretében.
A háború: béke, a szabadság: szolgaság, a tudatlanság: erő.
Mellesleg, ha így fojtatod a gondolatbűnözős vásárlásaidat, a Nagy Testvér Szeretetminisztériuma elgőzösít.
--
http://opensolaris.org/os/project/indiana/
http://www.opera.com/browser/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nem baj, csak a 101-es szobat ne... :-)
--
()=() Ki oda vagyik,
('Y') hol szall a galamb
C . C elszalasztja a
()_() kincset itt alant.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, ott nincs sötét soha... ?! :)
-------------------------
Trust is a weakness...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért kell a "magyar" szót bemocskolni ilyen értelmetlenül kitalált jelzőkkel, mint a "mélymagyar" és a "turbómagyar"? Attól még h vannak olyanok akiknek az Összeesküvés-elmélet a kedvenc filmje, nem kéne lenézni azokat, akik még büszkék arra, hogy magyarnak születtek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mélykonzol, mélymagyar, mélyszegénység
Mi jöhet még? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mélyközösségi közlkedés.
"-Pedig vegetariánus vagyok; csak növényevő állatokat fogyasztok!"
azenoldalamponthu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mélyszlovák, mélyromán, mélynémet, mélyfrancia, mélyangol, mélyosztrák, mélyorosz, ... stb.
__________________________________________________________
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.
Slackware Linux 12.1 | 2.6.26.7-janos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mélytorok kimaradt..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majdnem úgy van ez mint a szőke nőkkel. Nagyon sok értelmes szőke nő van, de sajnos mégtöbb buta nő festtette a haját -- a munka nélküli dolce vita reményében -- szőkére. Ezért aztán a szőke nők megitélése általában negatív.
A fő eltérés a "magyarok"-hoz képest az, hogy ezek a "magyarok" szerencsére kevesen vannak, de a hangjuk sajnos túl nagy. És lejáratják az egyszerűen csak magyarokat.
Másrészt, nem baj ha valaki büszke arra, hogy magyar. Az viszont már baj, ha a bűszkesége mellett lenézi azokat akik másra büszkék. Ha valaki arra akar büszke lenni, hogy magyar, hát legyen büszke rá. Ha arra akar büszke lenni, hogy szépen énekel, hát legyen. Ha arra akar büszke lenni, hogy informatikus, hát legyen. Ha arra akar büszke lenni, hogy.... A baj akkor következik be, ha nem ismeri el a másik jogát arra, hogy saját maga válassza meg a büszkesége tárgyát/alanyát, és még jogot érez arra is, hogy többnyire erőszakos módon a többiek tudomására hozza ezt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak egy jelző, egy melléknév, nem kell érzelmeket társítani hozzá és máris csökken a fájdalom. Senki nem tehet arról hogy hova született.
--
"I tried to get into business school, but on the qualifying exams, I passed the ethics test."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de arról már tehet hogy ostoba!
hülyének születni kell, ostoba mindenki önerőből lesz:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Csak valahogy én arra tudok büszke lenni, ha elértem, alkottam, létrehoztam valamit. Azzal hogy ide születtem, nem tudok mit kezdeni, nem az én érdemem, nem lehetek rá büszke, csak egy állapot. Jó hát ha másra nincs mire, akkor jól jön a származásra való büszkeség, csakhát.. elég gyenge örömforrás, sokszor kell ordibálni, hogy elhiggye magának az ember.
--
"I tried to get into business school, but on the qualifying exams, I passed the ethics test."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert -emlekeim szerint- pont a melymagyarok talaltak ki magukra a "melymagyar" jelzot. De lehet, hogy rosszul emlekszem. Egyebkent a legjobb megfogalmazas ezekre az emberekre:
foglalkozasa=magyar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt most talaltam Szoval 70 eves a kifejezes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha problémái vannak a tojásokkal, neveljen tyúkot. Bár akkor az lesz a baja, hogy a tyúk tojása nem Mo-n keltetett, hanem pl. Dániában.
Ha magyar bort szeretne, akkor meg ültessen szőlőt a kertjében. Majd aztán szürtelje le, darálja le, préselje meg érlelje a bort. Ha magyar tejet akar, akkor vegyen tehenet és fejje. Nem pedig multicégeknél menjen vásárolni. Utánna megérti, miért kérnek ilyen sokat a nagy cégek a magyar termékekért.
Mert:
-A tyúknak venni kell tápot, különben nem fog tojni. Meg inni kell neki adni. A táp nem olcsó mulatság.
-A szőlőt gondozni, metszeni, permetezni kell, különben eleszik a bogarak, elviszi az egészet a peronoszpóra és egyéb betegségek. A vegszer sem olcsó, és a jó vegszereket kitiltotta az EU. Valami kék színű húgyokal kell permeteznünk aminek semmi hatása, drága, az eredménye pedig a pocsék termés. Kevés termés -> Exportálnunk kell.
-A tehénnek lesz húsa, teje, de őt is el kell tartani :). Táp drága, kukoricát kell darálni, ha beteg gyógyszerrel kell kezelni, az sem olcsó. És a táp sem.
Nah, ezért drágábbak a magyar termékek. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ezek a költségek más országokban is fölmerülnek, nem?
--
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.uni.cc
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, mindenhol felmerulnek. Csak amikor a magyar tenylegesen kisgazda, tobbezer tarsaval egyutt 50M HUF-os traktoron megy tuntetni (a traktort jokora allami tamogatasra vette), akkor eppen nem veszi eszre, hogy a multi beszallitoi olyan termelok, akiknek megeri, mert hatalmas teruleten termelnek, igy a koltseg csokken. Nyilvan, ha az ember nem 20-30 ha muvelesere vesz egy db traktort, hanem 300-500 ha megmuvelesere kettot, akkor maris kevesebb a koltsege. A fajlaogs koltseg lehet ugyanannyi (egy baromfira juto tap, viz, stb), de az allando koltseg csokken, pl. cska egy konyvelot kell tartani 10 helyett, stb. Sokan nem tudjak felfogni, hogy a csaladi gazdalkodas bizony draga mulatsag, draga vegtermekkel, amelynek a minosege nem biztos, hogy er annyival tobbet, mint amennyivel tobbe kerul eloallitani. A tomegtermelesnek vannak hatalmas elonyei es hatranyai, elonye az alacsonyabb egy termekegysegre juto koltseg es a viszonylagos termekminoseg-allandosag. A McDonals's szar, de a vilagon mindenhol ugyanolyan szar, sokan emiatt kulfoldi kikuldetesen inkabb esznek mekis termeket, mint ismeretlen eredetu helyi etelt, amitol ismeretlen eredetu allaergiajuk lehet, stb. Hatrany nyilvan a minoseg esetleges csokkenese, a nemzetkozi beszallitopiac miatt a helyi beszallitok ellehetetlenulese (mert Jozsibacsi nem tud az uzemnek napi 3000 tonna nyersanyagot szallitani az egy db platos ifaval, amilye van), stb.
Nem volt olyan rossz dolog az a tsz anno. Csak esszel kell csinalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért az állami támogatásokat sem a gazdák két szép szeméért adják ám oda, hanem pályázniuk kell, amiben igazolniuk kell, hogy az adott gép megvásárlása mennyiben segíti őket az előrejutásban, mennyire lesz tőle életképesebb a vállalkozása, és hogy tényleg szüksége van rá az adott eszközre.
arról nem is beszélve, hogy a támogatások jellemzően utólag kerülnek kifizetésre, ezért is vannak sokan gondban, mert alapból nincs meg az önerejük az adott eszköz megvásárlására, ezért kénytelenek hitelt felvenni, hogy az szükséges összeg meglegyen, hogy aztán utólag megkaphassák a támogatást, és visszafizethessék a hitelt.
__________________________________________________________
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.
Slackware Linux 12.1 | 2.6.26.7-janos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A palyazas nem amiatt szukseges, hogy a legjobbak kapjanak csak tamogatast, hanem az elszamolas miatt.
Lasd:
"A Magyar szakemberek célja a támogatás igénybevételének egyszerűsítése és gyorsítása, ezért a következő változásokra lehet számítani:
- A pályázatoknál a Mezőgazdasági Gépkatalógusban szereplő árak lesznek figyelembe véve és nem kell árajánlatokat csatolni a pályázathoz és támogatás igényléséhez
- A gépek és eszközök módosíthatók lesznek külön adminisztratív teher nélkül ha az új választott eszköz ugyan azt a cél szolgálja és szerepel a géplistában.
- Az elszámoláshoz számlát kell benyújtani.
- Nem csak Unióban gyártott gép lesz pályázható.
- Nem szerződéskötés lesz, hanem egy egyoldalú határozatot kap a nyertes.
- Nem kell biztosítékot adni a megítélt támogatásra, mert a pályázat nem teljesülésekor a támogatási összeg adóként behajtható lesz.
- Jelenleg nem lehet pénzügyi lízing konstrukciót alkalmazni, de ez ügyben folynak már tárgyalások az Unióval.
- A támogatások megítélésekor nem lesz előre meghatározott pontozásos rendszer, hanem a pályázati ciklus lezárását követően (határidő letelte után) az összes igénylés egyszerre lesz vizsgálva és a mennyiségtől függően húzzák meg a határt.
- Aki megfelel a követelményeknek annak a támogatás jár. Ilyen követelmények az általános APEH, VPOP tartozások, pályázati követelmények stb.
- A projekt fenntartása esetén ha hiányosságokat tapasztal az irányító hatóság szankciókat vezetnek be a hiányosság vagy hiba mértékének megfelelően.
"
Forras:
http://www.lizimeter.hu/index.php?keret=cikk&id=98
Kiemelnem az utolso elotti pontot. Aki teljesiti a kovetelmenyeket, annak JAR a tamogatas. Akkor is, ha nem versenykepes, soha nem fog megterulni, es kidobott penz az egesz. Jar az, mert az jar.
Vagy egy friss:
http://www.szilberhorn.com/gepvasarlasi-tamogatas.html
Vagy itt van meg 10 millio Ft, csak ugy, tetszoleges celra:
http://www.szilberhorn.com/fiatal-gazdalkodok-indulo-tamogatasa.html
Ezutan persze meg kerelmezik, hogy a garantalt felvasarlasi ar nagyobb legyen, mert rossz lett a termeny (amelynek sok oka lehet, pl. hozza nem ertes, szar idojarasi korulmenyek, nem megfelelo muveles, fajta rossz megvalasztasa, stb.).
En az egeszbol azt szurom le, hogy agyontamogatjuk a mezogazdasagot, de a versenykepesseget nemhogy novelni, hanem kifejezetten csokkenteni sikerult csak ebbol a sok penzbol. 5 eve EU tagallam vagyunk, megis inkabb lengyel es roman eredetu termekeket lehet megvasarolni a magyarorszagi eladok nagyreszenek. Ezek szerint ok jobban versenykepesek tudtak lenni ugyanennyi ido alatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mondjuk arrafelé mintha kissé tehetségesebb emberek ülnének a kormányrúdnál...
szerk: nem azt mondom, hogy a román és/vagy lengyel vezető politikusok aztán annyira jók lennének, de azért el kell ismeri, hogy az itthoniakat nem telik sok erőfeszítésükbe lekörözni.
__________________________________________________________
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.
Slackware Linux 12.1 | 2.6.26.7-janos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En nem a kormanyban keresnem a hibat, azt mi valasztottuk, magunknak. A sok kisgazda mentalitasaval van a baj. Sokszor videken az emberek keptelenek felfogni (tenyleg, tapasztaltam), hogy miert eri meg az, ha mondjuk 10 gazda osszefog, es kozosen termel, mintha mindenki csinalna a maga kis uzletet, jo dragan. Mondjuk nem a mezogazdasag kapcsan, hanem a karacsonyi fenyok kapcsan jott elo a dolog, de akkor is, erdekes volt latni, hogy azok az emberek, akik ebbol szeretnenek megelni, mennyire nem kepesek feldolgozni azt az alapfoku ismeretet, hogy van olyan, hogy fajlagos es van olyan, hogy allando koltseg, stb. Amit latnak: penz be - penz ki = eredmeny. Messze vezet ez, de minimum altalanos 8-kban, meg kozepiskolaban alapfoku allampolgari ismereteket es alapfoku kozgazdasagi ismereteket tanitani kene.
Jah, a melymagyarra meg egy jo pelda, amikor megveszi a mogyi popcorn-t, mert az magyar, a tescosat meg nem veszi meg, mert tescos, holott tokugyanaz a termek, csak mas a csomagolasa (tessek kinyitni, a T csomagolas alatt ott lapul a mogyi-s zacsko). Stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es en ezt mar vagy tiz eve mondom :( 4 ev alatt boven le lehetne annyi kozgazt es allampolgari ismeretet adni, hogy az emberek nem arra szavaznanak, aki a legtobbet igeri, nem azt vennek, ami a legolcsobb, nem probalnak mindenaron az utolso hatarig kihasznalni a hitelkeretuket (lsd. keresek 100 egyseget, rezsire/kajara/egyebre elmegy 90 egyseg, akkor fel tudok venni hitelt, hogy 10 egyseg reszletem legyen. Ha meg romlik a forint, novekszik a reszlet, akkor jon a kaki) es ilyen aprosagok.
De komolyan: melyik partnak erdeke, hogy ne robotok legyenek a szavazopolgarok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az állatok jobb helyen nem tápon élnek. Jobb helyen a növényeket nem vegyszerezik. Jobb helyen, otthon. :)
Az a "baj", hogy a magyar tömegtermelt áru ugyanolyan minőségű mint a külföldi, csak drágább. Mert a szabályok ugyanazok, a génkezelt vetőmag/állatmag ugyanaz, a használható és használandó (vegy/táp)szerek is ugyanazok. Vidéken még jellemző, hogy az emberek egymás állatait és növényeit vásárolják/cserélik. És ez nem olyan, mint amikor a boltban megvesznek valamit..., ez öröm. És szerintem több öröm van a növény/jószág felnevelésében, mint a nagy földek gépekkel való tiprásában, az állatok tápozásában, és az APEH-től való rettegésben. Persze néha Mari néni is tápozza és vegyszerezi a génkezelt magról hajtott növényeit/állatait, de Mari néniben van valami, ami az ismeretlenekben nincs. Például szívén viseli az élőlényei sorsát és nem a pénztárcáján. Ez csak úgy eszembe jutott.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az a "baj", hogy a magyar tömegtermelt áru ugyanolyan minőségű mint a külföldi, csak drágább."
Ez annak baj, aki termeli az arut, mert nem versenykepes. Tonkre fog menni. A vasarlonak pedig azonos minoseg mellett altalaban, foleg Magyarorszagon az preferenciaja az ar fele huz, es nem a termek szarmazasa fele. Ez van. Lehet mondani, hogy nagy orom a joszag felnevelese, stb., csak akkor ne akarjon sajat magabol, mint termelobol mestersegesen versenykepest faragni. Ismerje be hogy nem versenykepes, es vagy tegyen azert, hogy legyen az, vagy vegye tudomasul, hogy tonkre fog menni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A baj az, hogy magyarországon megtermelni valamit általában jóval drágább, mint külföldön.
Magasabbak jóval az adók, drágább a szállítás, drágább a munkaerő (megintcsak jórészt az adók miatt), stb.stb.
Az egész ország nem versenyképes, és a legtöbb ok a magas adóterhekre veethető vissza.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg az is baj, hogyha megveszel egy rekesz magyar sárgarépát, akkor az aljába oda vannak dugva a hitvány, rothadt darabok, míg az olasz árunál ilyesmi sohasem fordul elő. Szóval a mentalitáson is lenne mit csiszolni. Az meg, hogy bezzegamagyar finom jóízű, hát, már réges rég nem igaz.
--
"I tried to get into business school, but on the qualifying exams, I passed the ethics test."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos ez +1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anyósom egy kis, vidéki boltban dolgozik. Panaszkodott, hogy nem érti hogy van az, hogy a külföldröl származó gyümölcsök tiszta, szép dobozban/ládában érkeznek, a magyarok pedig szakadt, mocskos, a téeszidőkből származó ócska ládákban. És ahogy írtad, a külföldi áru nincs tele törött, nyomott, rohadt darabokkal, míg a magyar igen.
Erről az "Indul a bakterház" c. film azon jelenete jut eszembe, mikor kiborul a túró a földre és az öregasszony összesöpri, mondván a pöstieknek jó lesz az. Úgy tűnik, ez a felfogás még ma is él.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mitől lennének összenyomódva a gyümölcsök, mikor sokszor még zölden rakják őket a ládákba? Miért lennének mocskosak a ládák, mikor egy ládát általában nem használnak fel kétszer?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem arról beszéltem hogy összenyomódott, meg mocskos. Az aljába vannak _rejtve_ a hitvány példányok, a tetején meg a szép, hogy azt hidd, az a láda mind olyan széppel van tele. Na ilyet csak a magyar termelők csinálnak.
--
"I tried to get into business school, but on the qualifying exams, I passed the ethics test."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És tegyük hozzá, hogy drágábban csinálják mindezt, mint a külföldi a jobbat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát..., nem arra válaszoltam. :)
Nem hiszem, hogy csak magyar termelők csinálják ezt, de lehetséges, hogy a legtöbb Magyarországon fellelhető meglepis láda hozzájuk köthető.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudja fene. Én csak leírtam, amit hallottam tőle.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem feltétlenül minőségbeli különbség van. Aki azért szereti a magyar barackot, mert az valóban ízletes, az szívesebben veszi meg egy látványosan szép, de kevésbé ízletes spanyol ellenében akkor is, ha külcsínre kevésbé sejtet finom belsőt. (Vagy pl. ugyanaz a szőlő máshová ültetve más zamatú bort adhat, mivel az érésen van a hangsúly.)
Ettől még mindkét termék lehet ténylegesen első osztályú, csak más körülmények mellett termett. Az ára "természetesen" ettől még nem lesz versenyképes, mivel nálunk pl. nincs "ingyen napfény".
De egy kistermelő nem fogja tudni felvállalni ennek a marketingjét, ráadásul a közízlés nagyon erősen manipulálható bármely országban. Datolyatermelő országokban pl. sokszor takarmánycélokra használják azt a gyümölcsöt, amit itt bárki leemelhet a boltok polcairól és jó pénzért megvehet, mivel fogalma sincs, hogy teljesen más ízvilág és minőség is létezik.
A gazdaságosságról és kereskedelemről hollandok például tudnának mesélni, de ott a családi gazdálkodás kicsit más méreteket jelent, mint nálunk.
Kicsit olyan ez, mintha bérelni szeretnél x mérnökórányi munkára programozókat. Ha jól definiált feladatról van szó, elméletileg bárki meg tudja csinálni határidőre normálisan, aki ért hozzá. Ettől a ponttól kezdve neked az az érdeked, hogy a világ bármely pontján élő szabad kapacitásokból a legolcsóbbat válaszd ki, nem valószínű, hogy lesz részrehajlás hazaiak miatt(ld. pl. tendereztetés).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a "baj", hogy a magyar tömegtermelt áru ugyanolyan minőségű mint a külföldi, csak drágább
Ez így ebben a formában nem igaz. Biztos vannak ugyanolyan minőségűek is, sőt nagy valószínűséggel gyengébb minőségűt is találni, de aki pl. látott már brazil csirkét és magyar csirkét az tudja miről beszélek és nem mondaná, hogy ugyanolyan, csak drágább...
Szóval sok mindenben jobb lenne/lehetne a hazai termék, csak a nagy adóterhek és a kisebb termelt mennyiség miatt lehetetlen versenyezni árban az igazán tömegtermelt külföldivel.
Nem annyira fekete és fehér a helyzet, mint itt sokan lefestik és az említett "turbómagyar" sem feltétlenül annyira hülye, mint itt sokan próbálják beállítani, mert abból a szempontból teljesen igaza van, hogy ha mi sem támogatjuk annyival a hazai termékeket, hogy kicsit magasabb ár mellett is mégis előnyben részesítjük, ha jobb minőségű, akkor azzal hosszútávon méginkább igába hajtjuk a fejünket és mégnagyobb függőségbe kerülünk a külföldi beszállítóinktól.
Ha pedig majd a kilós kenyeret is úgy kell külföldről importálnunk, akkor majd elgondolkozhatnak páran, hogy biztosan jól van-e ez így...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A small flaw in the story: a zsido tyuk garantaltan nincs korulmetelve, legfeljebb a kakas...
SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tenyleg?
[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a különbség köztük? (Mármint a körülmetélhetőséget figyelembe véve?)
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már baromfi és zsidó akkor liba.
Töltött libanyak. :) Vagy föstölt libamell sólettel. :P
* te tudod hogy qju vagyok ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valszleg arra célzott, hogy héberéknél, is csak a férfiakat csonkítják meg.
körülmetélhetőségi szempontból meg nincs különbség, mert egyiken sincs mit körülmetélni.
__________________________________________________________
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.
Slackware Linux 12.1 | 2.6.26.7-janos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne lenne. Igazi szakember _mindent_ korbe tud metelni.
:)
Aki azt allitja, hogy nem, na az a kokler es eretnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
körülmetélhetőségi szempontból meg nincs különbség, mert egyiken sincs mit körülmetélni.
Igen, erre próbáltam meg utalni.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem te is láttál már kopasz nyakú csirkét... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fúj de hűvös számomra ez a téma, mármint amit a fickó csinált.
Bemegyek egy boltba, nem az jut az eszembe hogy mi lesz az én vásárlásom következménye. :D
********************
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkens)
http://holo-media.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebéd.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni