üdvözlet és jókívánság

Szeretném mindenféle súlyos átkaimat küldeni a következő semmirekellő kreténeknek:

- Bp. teljes vezetősége
- a BRFK teljes vezetősége
- az összes viszketeg seggű civil szervezet
- az összes viszketeg seggű nem-annyira-civil szervezet
- a támogatóik
- a szimpatizánsaik

Miért?
Tegnap du. be kellett mennem a belvárosba munka miatt. Kicsit siettem. Erre kiderült, hogy valami idióták már megint tüntetnek. Le volt zárva minden a halálba, nem bírtam bejutni a VI. kerületbe autóval. Az Andrássy lezárva, a Dózsa lezárva én meg pont közéjük mentem volna. Egérút persze nem volt, csak várakozás a dugóban, unatkozó rohamrendőrök meg egy vízágyú. Szakadjanak meg.

Előtte már a Lánchídra is kaland volt feljutni az Attila útról az alagúton át, mert rendőrök zárták le az alagutat. Mintegy 35-40 motoros miatt, akik átjöttek konvolyban az alagúton. Hát ennyire kurvára nem számít semmi?

Aztán ma megint jönnék be és mit látok? Nahát, le van zárva minden. Miért is? Néhány egoista exhibicionista kretén miatt, akik kivonszolták a csoffadt testüket az un. Bp. maratonra és ezért le van zárva minden. Körút áll, környező utcák állnak. Senki sehová. Egérút nincs, terelés nincs. Vannak viszont debilek akik a járdáról tapsolnak a futóknak (futnának az autópályán, az sokkal szórakoztatóbb!), a kedvencem az a nyanya volt, aki mint egy közepesen retardált csimpánz tapsikolt nekik. Nagyon szerettem volna elütni.

Meg persze ott voltak a debil zsaruk is, akik feszítettek a motorokon meg az autóikban, szirénáztak mint akiket seggen lőttek és láthatóan kurva fontosnak érezték magukat. Arra persze már nem futotta, hogy egy kurva elkerülő utat kijelöltek volna. Alig ültem 40 percet a dugóban. Előtte persze bementem egy utcába, aminek a vége volt lezárva fehér szalaggal ami a napsütésben nem látszott. Ki már nem engedtek, tolatott vissza az egész sor. Még megkérdeztem a hülyegyerek rendezőt, hogy miért nem az utca _elejét_ zárták le, hogy már be se jöjjön az ember? Magabiztos "öööööööööö......" volt a válasz.

Szóval remélem, hogy az összes rendezőbe, szervezőbe, éceszgéberbe, szimpatizánsba és résztvevőbe mielőbb belecsap a nyári villám és nem fognak tudni éjszakánként aludni a viszketéstől és sírva megfogadják, hogy többet ilyet nem csinálnak.

Én meg jövőre kitalálom a békaügetés és nyúlugrás világnapjait, kinézem a két legforgalmasabb hétvégét és lezáratom az összes főbb közlekedési útvonalat, beleértve a metrót és Ferihegyet is. Aztán ha vki nem akar engedélyt adni, akkor elmegyek Strasszburgig és feljelentek mindenkit, mert korlátozva vagyok a legalapvetőbb emberi jogomban: a hülyének levésben.

Hozzászólások

szerintem kikene tiltani az osszes autot a belvarosbol. inkabb fussanak, mint hogy a sok budos autos menjen.

En ezt kicsit finomitanam. Persze nyilvan nem megallapithato, de akinek a munkajahoz elengedhetetlen, hogy autoval kozlekedjen, az menjen kocsival. A sok ember, akinek siman jo lenne egy robogo is, csak ne uljon mar gepkocsiba. Vagy hasznaljak a BKV-t. Nem tudom miert jo orakat ulni naponta a dugokban, BKV-val eddig mindenhova eljutottam max masfel ora alatt. Sot bicikli is van a vilagon, azzal BP nagyjabol ket vege kozott 2 ora alatt at lehet jutni, ami nem keves, de rovidtavon sokkal hatekonyabb azert, mint barmi mas.

------------------------------------------------------
Ezt ne nezd meg!

Nagy ötlet. Robogót mindenkinek, az autója mellé, mivel azért robogóba elég nehéz bepakolni a családot.
És a robogó olyan könnyen elhelyezhető egy belvárosi lakásban. A lift kényelmesen felviszi, a villanyszekrényben meg jól elfér. Mind a három, amit apuci, anyuci meg a kicsi fiúk használ. Többgyerekes családoknak extra villanyszekrényt biztosít az önkormányzat.
De erre szükség sincs, mivel Budapesten csupa-csupa becsületes ember él és az utcán hagyott robogót nem lopja el senki...

A BKV bezony jó alternatíva, olcsó is, gyors is, kényelmes is. Bárhová eljutni vele, gyorsabban mint egy robogóval. Különösképp a lezárt utcákon. Csupa-csupa rendes, tiszta, kultúrált ember utazik rajta, sose akarnék mással közlekedni.

A fentiekben nincs egy csepp irónia sem, áá, dehogy. Hiszen Budapest ilyen, nem?

Ave, Saabi.

LOL :-) A robogón lévő dobozban meg legyen egy-egy pár görkori (a tartalék tartalékja). Egyébként ez nem teljesen marhaság: Autó, plusz a csomagtartóban egy roller. A BKV nekem spec. akkor lenne alternatíva, ha az 1-es villamos végre-valahára átcsoszogna a Lágymányosi-hídon, mert a helyette arra járó busz ugyanúgy bedugul, ha meg a "négyeshatos" plusz kisbusz megoldást nézem, akkor az átszállások miatt ugyanott vagyok... Ja, és akkor hazafelé sem igazán kellemes móka pl. bevásárolni...

Hat.. Nem a csaladokra gondoltam ez esetben, es nyilvan mas teszta a kozbiztonsag is. Csupan az elvek. A realitasban nyilvan felesleges gondolkodni ilyen esetben.
Mondjuk nekem nincs gondom a dugokkal, elvegre siman atmegyek rajtuk bringaval vagy villamossal. De persze akinek jobb ott ucsorogni, szive joga.

------------------------------------------------------
Ezt ne nezd meg!

Én meg mindkettőt: Futót és autóst is. :D
1. Futóversenyt máshol is lehet szervezni, nem csak a város legforgalmasabb útjain.
2. Építsék már meg végre azt a rohadt M0-ást végig, bővítsék ki még 1-1 sávval és leállósávval, akkor nem kényszerül mindenki arra, hogy keresztül araszoljon azon a retkes fővároson. Szerintem az autósok sem szívesen üldögélnek a dugóban. Ha jól tudom, az M0-ást már kb. húsz éve építgetik... Az ugye ráér, mert azzal nem lehet akkorát szakítani, mint a 4-es metró miatti ingatlanspekulációkkal.
3. A BKV nem motiválja túlzottan az autósokat, hogy, ne üljetek kocsiba, vegyetek BKV jegyet, ami majdnem olyan drága, mint Bécsben, csak ott rendesen zónákra van osztva minden - értsd: egy zóna az egész város, második zóna már Bécs agglomerációja, ha jól emlékszem -, itt meg ha leszállsz az egyik vonalról, lyukaszthatsz másikat - és máris húzósabb az egész, mondhatni rablás. A pesti panelpatkányok közül mondjuk nem tudom, mennyien választják a kocsit.

1. Futóversenyt valóban máshol is lehet szervezni, azonban ez a dolog marketing-oldala elsősorban, aki aszfalton akar futni, hát tegye.
2. Nem csak az M0 a gond... A Lágymányosi-híd a maga 2x2 sávjával igen "karcsú", a villamost meg talán év(tized)ek múlva át fogják rajta vinni. Vasárnap jöttem Észak felől a 11-es úton, és rá akartam fordulni az M0-ra... BMAJKA, aki kitalálta, hogy egy darab sávból (elvileg kettő, de egyre van szűkítva) lehet az elvileg két sávos körforgalomba behajtani, és onnan a hídra...
3. Autós bérlet? Csak a bérlet felmutatójának, mint tulajdonosnak a nevére kiállított szgk. forgalmi engedély felmutatásával érvényes, kedvezményes bérletfajta? (stipi-stopi, az ötlet az enyém :-))) Azaz ha nem hasnzálja az autóját, kedvezményt kap...

+1!
Nagykoruton belulre csak igen indokolt esetben engednek autot. Mondjuk mento, vagy tuzolto mehetne. Mas csak csillagaszati behajtasi dij elleneben. A legfontosabb dolog, amirol szeretnek megfeledkezni az emberek, hogy Budapest utjait egyszeruen nem ennyi autora terveztek! Nem birja el a forgalmat, meg akkor sem, ha nincs lezarva semmi. Elkepzelni nem merem, mi lesz itt, ha lezarjak a Margit hidat, a Szabadsag hid meg meg nem lesz atadva... Valoszinu mosolyogva fogom gyalog megelozni a belvarosi autosokat.

Egyebkent van autom, de csak nagyobb bevasarlasoz, es videkre utazashoz hasznalom. Munkaba inkabb jarok a koszos BKV-val, minthogy 3 es fel orat uldogeljek a kocsiban 20 perc metrozas helyett. Ha mindenki igy tenne, nem lenne akkora dugo allandoan. Sajnos sikk nem BKV-zni, vagy ha az ember megis megteszi, sokszor bliccel. Ehhez jon meg az, hogy a fovaros allitolag nulla forinttal tamogatja a sajat kozlekedesi vallalatat... Szoval sz*ugy. :(
--
Bárki aki aritmetikai módszerekkel akar előállítani egy véletlen számot, az a bűn állapotában leledzik.

Nagyon okos dolog ész nélkül tiltani, ennek magyarországon nagy hagyományai vannak. Okosabb helyeken először alternatív megoldásokat biztosítanak.
A te esetedben akkor volna értelme a kitiltásnak, ha már volna elkerülő útvonal. Mivel okosan úgy szervezték meg a közúthálózatot, hogy kelet- és nyugat-magyarország között leginkább Budapesten keresztül lehet közlekedni, addig ezt el kell viselni, amíg nem épül kellő számú és áteresztő képességú híd Budapesten kívül, amíg nem épül ki rendesen Budapestet elkerülő körgyűrű. Ezek kiépültével tiltás nélkül is megfogyatkozna a Budapesten áthaladók száma, mert - bár ezt autóval nem közlekedőknek nehéz elképzelni - az autósok sem szeretnek dugóban állni és az autósok is szeretnek minél hamarabb eljutni úticéljukhoz.

Ave, Saabi.
ps: amúgy autóval járok munkába, mert szívesebben autózom negyed órát egy tiszta, kizárólag általam és a családom által használt járműben, mint fél-háromnegyed órát egy zsúfolt, büdös autóbuszon.

Felreertettel. Egy utopiat vazoltam fel. Valoszinu, ebben az orszagban soha nem fog normalisan megvalosulni a dolog. Sajnos.

(Egyebkent a nagykoruton belul ritkan megy tranzit-forgalom.)
--
Bárki aki aritmetikai módszerekkel akar előállítani egy véletlen számot, az a bűn állapotában leledzik.

Erdekes nezopont. Gondolom, kutya nem kell, mert ahelyett is morogsz mindenre. Hova tunt Csernus doktor, amikor a vilagnak van ra szuksege...? :-)

SPAMtelenul - POP3 spamszuro szolgaltatas

költözz tanyára. a város nem neked való.

Én fura mód egyet értek a felháborodással.

Én sem értem, hogy miért kell minden nap tüntetni, felvonulni valamilyen tökre lényegtelen események miatt. Lassan már én is rendezhetnék egy felvonulást a 189 cm magas embereknek, aminek ugye egyenes következménye lenne a felháborodás, és a nem180 cm magasok felvonulása... na mindegy.
másik a futóverseny. az addig oké, hogy egészséges, meg minden, de akkor azt árulja el nekem valaki, hogy ezt miért Pest belvárosában kell lezavarni??? azért, hogy megálljon az élet, beduguljon minden? plusz másfelől ez már annyira szerintem nem is egészséges, mintha mondjuk kivinnék a maratonjukat valamelyik külső kerületbe(igaz, akkor tuti nem keltene akkora feltűnést, és nem lenne ott a média sem, és akkor nem lenne benne pénz, és akkor ugye már nem is egészséges egyeseknek...).

Hát kb ennyi lett volna a véleményem. (amúgy én is tömegközlekedek, szóval nem azért gondolom így, mert autóm van:D)

-----------------------------------------------------------------------------------
Rendre csak a kis szellemnek van szüksége, a zseni a káoszt is át tudja tekinteni.
-----------------------------------------------------------------------------------

A tüntetésekre azt tudom mondani, hogy én csak akkor adnék ilyenekre engedélyt, ha az nem korlátozza jelentősen mások jogait (közlekedéshez való jog :)). Ez alól persze lehet 1-2 esemény kivétel, de annak indokoltnak kellene lennie. (Pl. Critical Mass)

A futóversenyeknél meg van olyan, ami nem okoz ilyen problémákat, pl. Pécs-Harkány maraton, Bükki hegyimaraton, stb. Én sem értem, hogy mért pont BP belvárosában van az ilyesmi.

Az biztos, hogy én is jobban leszabályoznám a tüntetésekre kiadható engedélyeket. csak az a baj, hogy akkor meg azért tüntetnének, hogy miért nem tüntethetnek akármivel:D
Félretéve a tréfát, egyetértek veled.

-----------------------------------------------------------------------------------
Rendre csak a kis szellemnek van szüksége, a zseni a káoszt is át tudja tekinteni.
-----------------------------------------------------------------------------------

Valóban. A CM értelme az, hogy jó nagy hype, mindenki ott van, akibe ragadt egy kis csürhetermészet, épp akkora, hogy nem lusta előkaparni az előző CM óta a pincében porosodó biciklijét. A többit tudjuk: Elmennek, ott vannak, majd hatalmas boldogsággal a szívükben haza térnek. Közben az autósokat szidják, mert nem kerülik meg a fél országot - pedig csak Budapestet szeretnék kikerülni, de képtelenség, mert hatalmas kitérővel lehet -, meg nem járnak BKV-vel. Én azzal egyet értek, aki azt mondja, hogy ha van rá reális lehetőség (jegy-/bérletárak, távolság, idő, forgalom, stb.), akkor a tömegközlekedést kéne előnyben részesíteni. Viszont ehhez nem kell felvonulásokat szervezni a belvárosban. Aki inkább a kocsijában üldögél - annak ellenére, hogy nem lenne problémás neki a tömegközlekedés sem, vagy épp a biciklizés vagy motorozás -, mint hogy tömegközlekedjek, az csak arra fog gondolni, hogy "már megint azon a biciklisek". Szóval jó nagy hype a CM és ennyi.

"Évente kétszer megrendezésre kerölő kerékpáros felvonulás, melynek célja, hogy felhívja az emberek figyelmét a városi bringázásra."

Márpedig normális út nélkül nincs városi bringázás. Ami most van, az nulla, a minősége meg főleg. Először talán meg kellene teremteni a lehetőségét annak, hogy az emberek elgondolkozzanak a bringára ülésen. És a fenti idézet az én értelmezésemben erről is szól.

Igen, az első két mondatod teljesen igaz, de. A rossz végéről közelíted, várni hogy majd a kedves illetékeselvtársnak csak úgy eszébe jut valamit jól csinálni, aminek majd hasznát látod, naivitás, ez vezetett bringaútfronton a jelen, nem túl fényes állapotokhoz.

A biciklizéshez leginkább biciklizni vágyó ember kell, aztán pedig bicikli. Mint ahogy autózni is lehet autópálya nélkül, legfeljebb némi kompromisszum árán, sőt a szovjet gépjárműipar remekműveit nézve kijelenthető, hogy még több kompromisszum árán még autóút nélkül is :).

Ugyanígy a biciklihez sem az út az első, hanem az igény, bicilkiutatsávot építeni akkor is ráér, amikor már tízezer ember követeli az illetékeselvtárs ablaka alatt, akkor viszont az út már politikai szempontból is sürgőssé, tehát nem nulla valószínűséggel valósággá válik :).

A figyelemfelhívás elsősorban arról szól, hogy városban biciklizni _neked_ jó, mert ha épp nem szekrénysort szállítasz a világ végére, akkor nemcsak gyorsabban odaérsz, de ez testmozgás, spórolás és dugócsökkentés egyben, a végeredmény meg a nyugati tapasztalat alapján mindenkinek jó, annak is akinek mindenképp autózni kell, annak meg pláne akinek az nélkülözhető. Ráadásul ez az egész viszonylag egyszerűen megvalósítható, ez pedig az a pont, amit a legtöbben nehezen hisznek el, ez ellen sok ezer elégedett biciklissel lehet fellépni. És csak ezek után van az, hogy lesz szíves valaki biciklisávot építeni, mert már van rá igény.

Másik oldalon pedig ott van illetékeselvtárs, aki szerint ha valamire nincs tömeges igény, akkor minek, inkább pasziánszozok, és így is tett. A tanácsadója meg kitalálta, hogy hivatkozzon arra, hogy közpénzpazarlás lenne építkezni, amíg nincs aki használja, és a tapasztalat szerint ez a védekezés be is vált - na ezért van kevés és rossz út, jobb helyeken minden nap autósdugó, meg évente már 2* biciklisdugó is.

Igazad van, de én úgy érzem, hogy ezek igazából egymást generáló dolgok. Amíg nincs jó minőségű és kiterjedt út, a fene se akar bringával dolgozni járni, kivéve a legelszántabbakat. B-) Tehát utat kell nekik építeni, hogy üljenek bringára és ne autózzanak. Viszont út csak akkor lesz, ha sokan követelik. GOTO 1 B-)

Most mit akarsz? Ha bp-i vagy, tudod milyen tré a tömegközlekedés. Ezért aki tud, az magánközlekedik. Emiatt az is vacak és ezzel elcseszik a felszíni tömegközlekedést. És akkor jönnek rá az ilyen hétvégi kreténkedések, ami igazából senkinek nem jó, aki megpróbálja élni az életét.

Ha nem vagy bp-i, akkor persze értem a megjegyzésed.

Ha vidéki lennél, tudnád, milyen gáz, ha nincs tömegközlekedés...
A fővárosiak összetehetik a két kezüket: Nappal a város szinte bármelyik pontjába el lehet jutni tömegközlekedéssel és nem másfél óra van a két busz indulása között egy megállóban. Ez mondjuk Londonról nem mondható el.

Jellemzoen szuletett pestiek szoktak "karogni" (mar elnezest a kifejezesert - no offense) a tomegkozlekedes miatt. Azon ismeroseim, akik vagy videkrol jottek fel velem egyutt, vagy legalabb nehany evet toltottek videki varosban, furcsamod nem szoktak a BKV-ra panaszkodni. (Bar egy obudai haverom mondta, aki most koltozik vissza pestre, hogy ugy veszi eszre, neha mar a BKV-nal is elofordul, hogy a megalloban jon ra, hogy meg kellett volna nezni a menetrendet. :-D )

BTW: tovabbra sem ertem, es igazan elmagyarazhatna nekem valaki, miert jobb magankozlekedni 3 oran at a dugoban, mint felszallni az igaz, hogy koszos, de megiscsak 20 perc utazast igenylo villamosra...?
--
Bárki aki aritmetikai módszerekkel akar előállítani egy véletlen számot, az a bűn állapotában leledzik.

vidéken nem a 4 sávos úton bicikliznek az emberek, miközben tőlük 20 centire sávon belül előzik meg őket 50km/h s sebességkülönbséggel dudálva, anyázva, hogy menjen fel a járdára, vagy az életveszélyes „bicikliútra”.
nem kellemes az sem, amikor buszsáv van az út szélén, én szabályos akarok lenni, tehát a következő sávban megyek, aztán a busz előz jobbról, vele egy időben sávon belül pedig a kocsi előz balról.

+1

Naponta kerékpárzok, munkábajárásilag, ennek ellenére egy CM-en sem voltam, nem is tervezem, kb. ezek miatt.
Meg talán azért, mert a biciklin ülve kijön belőlem az elfojtott antiszociális dög: egyedül szeretek tekerni, nem hiányzik körém sokezer másik biciklis, pont a szabadságérzés veszne el, ami a sava-borsa az egésznek.
A biciklizés Budapesten a szegény ember extrém sportja, szvsz.

tsb

Nem árt tájékozódni, vagy naprakésznek lenni a
használni kívánt városban zajló eseményekből...

--
"There are two kinds of people in this world, and you're not one of them."

Nem veled van problema. Ha tenyleg mindenki csak akkor ulne autoba, amikor igazan feltetlenul szukseges, Bp. utjain hasitani lehetne.

Egyebkent a rendezveny/tuntetes/civilszervezetek/tuntetes/rendezveny dolgok teren egyetertek veled!
--
Bárki aki aritmetikai módszerekkel akar előállítani egy véletlen számot, az a bűn állapotában leledzik.

Egyik klubtársam kártevőirtó. Az ízeltlábú kártevőket írtja.
Pénteken ment dolgozni ahogy azt minden normális ember teszi. Pontosabban csak ment volna, mert a sok tarkabirka miatt fél pestet körbe kellett kerülnie.
Nagy nehezen célhozér és elkezd kicuccolni az autójából, erre a semmiből ráveti magát egy civilruhás rendőr, hogy kicsoda, micsoda, mit akar a permetező készülékkel, mi van a tartályban, mi van a kocsiban, személyi, végbéltükrözés, stb, stb...

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Pár perce hallottam a buszon, hogy még le van zárva a Roosevelt tér és a Lánchíd.
De jó, hogy most nem vagyok otthon Budapesten.
---
Powered by Áram

tré? Úgy tudtam, európai nagyobb városok nyáladzanak olyan infrastruktúrára, mint amilyenen a bkv járművei közlekednek.

Na igen, amióta böszmejárás van szinte folyamatos a cirkusz. Ahogy elnézem ez lesz még egy darabig, (sőt lehet, hogy fokozódni fog.)

A rendőrök nem gondolkodnak ezt már párszor megállapítottam...
Engem egyszer a nyugatihoz nem akartak kiengedni, de a szomszéd utcában simán át lehetett menni, tehát gyak. meg lehetett kerülni őket és a hátuk mögött már ugyanoda el lehetett menni. Akkor mi értelme van lezárni egy utcát??

Egyébként Budapest büdös koszos és zajos.

- - - - -
And the man in the rain picked up his bag of secrets, and journeyed up the mountainside, far above the clouds, and nothing was ever heard from him again...