Bringasok figyelmebe

Mivel ma talan a HUP olvasoi kozul az atlagnal tobben kelnek utra bringaval, hadd adjak nehany tanacsot:

* A biciklit mindenhol bizonsagosan le kell zarni. Mivel a lenyeget mas mar leirta, itt egy iranyado link - a lenyeg: massziv zar, forgalmas hely, legalabb egy kereket hozzafogni a vazhoz. Nekem meg egyetlen bringamat se loptak el! Ha nagyon gaz a hely, az elso kereket a bringahoz kell zarni, a kerekrogzito zarat pedig magaddal vinni. Varosi bringara minel kevesebb extrat kell szerelni.
* Erdemes fejvedot ('sisak') hordani, de a kesztyu tobb esetben ved meg a serulestol.
* A forgalomban mindig jol lathatoan es magabiztosan kell kozlekedni: a latasi viszonyoknak megfeleloen legalabb hatul lampat kell hasznalni (ez kotelezo is), illetve vilagos ruhazatot es minel tobb fenyvisszavero elemet hasznalni.
* Az autosok, gyalogosok 'szivessegeit' mindig feltunoen meg kell koszonni, hogy lassak, orulsz a figyelemnek.
* A jardan a KRESZ szerint maximum 10 km/h sebesseggel szabad biciklizni.
* Erdemes kulon kerekparozasra gyartott ruhakat hasznalni, es azt a celallomason lecserelni, esetleg zuhanyozni is.

Hozzászólások

Két észrevételem lenne:
1. A járdán nem szabad biciklizni, csak abban az esetben ha forgalmi szabályok ezt nem teszik lehetővé a út szélén.

2. Lakat nem azért van, hogy megvédd a bringádat, hanem hogy tovább tartson ellopni. A figyelmet semmi nem pjótolja.

Érdekes. A körúton pl. rengetegen bicikliznek a járdán, mindegyiket meg kellene állítani és az útra parancsolni a szabály értelmében. Ott viszont nagyon veszélyes a biciklizés az úttesten és sok más helyen is a parkoló autók és a közlekedő autósok miatt...szóval előbb kellene megoldást alkotni és utána szabályokat hozni.

--
qmi - Linux/FreeBSD SysAdm
http://www.libren.hu

+1
Nem érdekel a KRESZ előírása egészen addig, amíg többtonnás kamionok között kell kockáztatni az életemet egy kisváros centrumában. Majd ha csinálnak kerékpársávokat a járda és az úttest között, ahogyan Németországban láttam, akkor lehet szabályoskodni. (és ha majd a kaminok végre elkerülik a várost)

Magyarországon az úttestet az autók számára építették, a járdát pedig a gyalogosok részére. Ennyi.
A kerékpárosok részére kerékpárutakat szoktak építeni más országokban.
Ezért van az, hogy a kerékpárosnak Magyarországon nincs helye sehol: az úton az autókat "zavarja", a járdán a gyalogosokat. Egyszerűen az úthálózat/infrastruktúra tervezésekor/kivitelezésekor nem számolnak a kerékpárosokkal.

Ez a gyökere szinte az összes kerékpárossal összefüggő konfliktusnak.

U-lakatoknak is vannak sajna gyenge pontjaik :(.
Az én első noname óccsó (2 vagy 3 ezer volt, nem emlékszem) lakatom alig egy fél év után egyszerűen szétesett, pedig nem is csapkodtam semmihez. A második, a bringalakat.hu-n is reklámozott citadel tovább bírta, ennek kb másfél év után tört el a műanyag(!!!) tartókonzolja, így nincs mivel a vázra fogatni, hátizsák meg nincs mindig nálam -> kuka.
Pozitívum, hogy a bringát még nem vitték el, de ezzel együtt is bosszantó :(.

egyébént a legszomorúbb, hogy ellopják. én még sose loptam el más bringáját.

--
nincs aláírásom

Ha van egymas mellett 5 bringa, akkor nem a 6 kilos 'hajolanccal' vedettet fogjak piszkalni, amig a tobbi sodronyzarral van odakotve. Ezt akartam kifejezni.