A szegedi Biro es mas forraskod ellenorzok

Fórumok

Hali!

A Szegeden hasznalt Biro nevre hallgato szoftverrol esetleg nincs valakinek valami informacioja? Barmilyen doksi, ami megjelent rola, egy osszefoglalas, barmi jo lenne.

Erdekelnek tovabba mas hasonlo celu eszkozok is.

By(t)e
TBS::Antiemes

Hozzászólások

Hi!

Irtam neki. Mar nem tudom, hogy o valaszolt-e, es onnan tudtam meg egy masik szemely e-mail cimet, vagy netrol, de a lenyeg az, hogy irtam egy masik illetekesnek is. O reagalt is, mondta, hogy nemsokara fog kuldeni anyagot, csak most nem er ra. Hat, ennek mar kb. 2 honapja, eddig meg nem kaptam semmit. :(

Teged egyebkent miert erdekel? Csak hobbi, esetleg kutatas (pl. te is keszitesz valami ilyesmit)?

By(t)e
TBS::Antiemes

> igen, igazad van. nem csak a szegediekre jellemzo, hanem az osszes
> felsooktatasban >2 eve dolgozo emberre, akik leszarjak a diakokat,
> leszarnak mindent, csak az erdekli, hogy meghosszabbitsak a 3 honapos
> szerzodesuket..
A mai hallgatók összetétele és passzivitása mellett nem csoda, ha a tanárok belefásulnak a dologba...

Túl sok hallgató tkp. csak a papírért (végzettségért) jár (értsd: ,,kerül be'') a felsőoktatásba, a tudás számukra lényegtelen, másodlagos, elhanyagolható. (,,Ugyan minek tanulni, hisz a tudatlanság azonnali!'')

Tanulni nem nagyon akarnak (fizika: energiaminimumra való törekvés), és sajnos nem is tudnak eléggé, az általános és középiskolai oktatás ugyanis nem ad megfelelő eszközöket a kezükbe, s nem derült ki idejében, hogy ki az aki valóban való felsőfokú intézménybe ...

Én sem igyekszem általánosítani, a leírtak saját tapasztalaton alapulnak.

> De ha passzívak a diákok, és így a tanárok is, az életbe nem fog megoldódni
Egyetértünk!
> az egész. Nekem sikerült olyan tanárt találnom aki felkarolt. Mert még
> lelkes.

Szerencsére nekem is vannak még olyan hallgatóim, akik miatt érdemes bejárnom, mert érdekli őket az, amit tanulnak...

"Túl sok hallgató tkp. csak a papírért (végzettségért) jár (értsd: ,,kerül be'') a felsőoktatásba, a tudás számukra lényegtelen, másodlagos, elhanyagolható. (,,Ugyan minek tanulni, hisz a tudatlanság azonnali!'')"

mert már jóformán minden, nem szalag melletti munkához, meg hogy "legyen belőled valami", "kell a papír", aztán ugye ki akar a szalag mellett dolgozni, hát inkább megyek egyetemre, főleg hogy van (államilag finanszírozott) hely bőven...

> mert már jóformán minden, nem szalag melletti munkához, meg hogy "legyen
> belőled valami", "kell a papír", aztán ugye ki akar a szalag mellett
> dolgozni, hát inkább megyek egyetemre, főleg hogy van (államilag
> finanszírozott) hely bőven...

Ez utóbbi miatt viszont túl sok azonos képzettségű végzett ember lesz (feltehetőleg), magyarul ,,önmagában'' a diploma már nem elég.

Ekkor viszont nem lenne érdemes inkább (jól) tanulni, hiszen az azonos papír mögötti tudás is számíthat? Vagy tévednék?

Szerintem Horváth Gyula tanárúrnál próbálkozz (?? horvath kukic inf pötty u-szeged pötty hu ??), ha jól tudom, ő tartja karban a dolgot, algoritmusok 1-2 és idén mesterséges intelligencia kötprogit is biro értékelte ki. Ha van valami publikus anyag, engem is érdekelne.. bár ha előbb jött volna, akkor nem kötprogit írok, hanem pontjavító exploitot birohoz :D :D :D

Egyébként pedig urban legend szinten hallottam, hogy az ACM féle megoldáskiértékelő programra hajaz... linket hirtelen nem tudok, de valami spanyol szerveren hostolt oldal...

Szerk. ja meg programozás alapjai kötelezőket is biro nézegeti.. :P

--
A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.

Egy részét a bíró, az első körben ő keres egyezést, azután jön az elemzés Mesterséges Intelligencia segítségével, de az ha jól tudom már nem a bírón megy. Pl.: ki tudja szűrni, hogy ha egy ciklust valaki for-ral írt meg, másvalaki while-lal, de lényegében ugyan azt csinálja.

--
Az emberi tudás mindenkié!

Ezt igazából soha nem értettem. Adott egy téma, programot kell rá írni. Viszont van 500 hallgató (1. félévben mondjuk), nem tudom elképzelni, hogy akik megírják (legyen csak 25 aki ugyanazt írja és sikeresen), azok között nincs ilyenfajta egyezés. Az idén legalábbis nem tudok ilyenről. Pedig szerintem biztos volt. Mivel nem lehet túl sok féle képpen megvalósítani egy ilyen egyszerűbb programot.

Szerintem azért meglepődnénk, ha megcsinálnánk, hogy egy adott programozó (hallgató, stb.) által írt programokban jellemző fordulatokat keresnénk. Biztos vagyok benne (bár erre vonatkozó elemzéssel még nem találkoztam), hogy rengeteg jellegzetes jegy van abban, ahogy egy ember programozik.
Szóval biztosan nagyon sok dolgot figyelembe lehet venni két program megegyezésének vizsgálatakor.

Hát.... ahogy DK-t ismerem, meglepődtem volna. Nem mintha barátságtalan lenne, csak megvan neki a saját jól bevált "policy"-je :)
Én személy szerint úgy tudom, hogy nem jelent meg még semmi ebben a témában.
Másrészt legtöbb esetben az egyes feladatok megoldását ellenőrző programok nem a biro saját részei, hanem azokat a feladatokat kitaláló oktatóknak kell elkészíteni.
Korábban írtam a birora kiértékelő scriptet én is, nem olyan nagy valami, bár én progalaphoz csináltam, az algás rész nyilván jobban fel van turbózva (lévén, hogy azt is HGy tartja).
Ja és én is úgy tudom - és úgy emlékszem, hogy ezt hallgatóknak is szokta mondani - hogy a program szerkezetének összehasonlítását partneregyetem programja végzi, de ez nem minden tárgyból kerül ellenőrzésre, amit a biro értékel, csak akkor, ha a tárgyat oktatók ezt kérik.

Amúgy konkrétabban mi érdekelne?