Windows a vizitdíj-fizető automatákon

 ( erenon | 2007. február 5., hétfő - 13:37 )

Windows fut a vizitdíj-fizető automatákon. "A vizuális tájékoztató funkciót opcionálisan hangos tájékoztatóval is ki lehet egészíteni, ilyenkor beépített sztereoerősítővel, két hangfallal is el van látva, sőt külső hangszórók is kapcsolhatók hozzá. A kezelői felület a nemzetközi standard Microsoft alapú rendszer." Az automatákról itt és a gyártó honlapján.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Hogy miért nem tudja a nővérke megírni az átvételi elismervényt a pénzről, miközben az orvos megvizsgál? Vagy ne kérdezzek hülyeséget, abból senkinek nem lesz budai villája, meg A8-as Audi-ja?

Elolvastad a cikket?
Az OBIrol volt szo.
50000 beteg, 260000 orvos/beteg talalka evente.

En spec orulok, ha automatizaltta valik a varolista kezelese es a fizetes.

Utalom amikor a 20 perccel utanam beslattyogo oregasszony beballag az orvoshoz elottem mikozben en 39 fokos lazzal hasogato fejfajassal fetrengek a varoban.

Mindenhol ilyenek kellenek. Az meg nem erdekel mi fut rajta... Nen hiszem, hogy tetel lenne az araban az OS koltsege.

Inkabb aggaszt, hogy adott esetben drotnelkuli halon megprobalhatja tovabbitani az adataimat. Meg a bankkartyamet is.

Ne aggódj - ettő még ugyanúgy be fognak járkálni előtted... A várólista, meg a sorszám semmit sem ér, ha a nővérke kiszól, hogy "Jöjjön be, Gizi néni!"

Azt hiszem ezért jó, ha valaki orvos házba nősül bele.
Érdekes, nekem se kell soha várnom:-)
Menjek én a ...
tudom:-)

Akkor abban a rendelőben te vagy a "Gizi néni"? :)

En meg szerencsesebb vok mert nosulnom sem kellett hozza tesom orvos sogornom gyocceresz szal oket kerdem amikor orvosomat es gyogyszereszemet kerdem ;o))

Anyós orvos, feleség gyógyszerész.
Múltkor a cigin láttam a feliratot, "Az orvosok és a gyógyszerészek segíthetnek a leszokásban" vagy ilyesmi.
Ekkora hülyeséget, leginkább miattuk kell rágyújtanom:-)

Én "Ákoskám" vagyok a sor előtt, nem Gizi néni, de így is hallom a fogcsikorgatást, ahogy elhaladok a sor előtt...

addig orulj amig nem a hideg acel csiklandozza a vesemedencedet valamelyik lazas beteg jovoltabol :-D

Bonusz: ki talalja meg a hibbant referenciat a fenti mondatban?

"Utalom amikor a 20 perccel utanam beslattyogo oregasszony beballag az orvoshoz elottem mikozben en 39 fokos lazzal hasogato fejfajassal fetrengek a varoban."

Jaja.

"Az meg nem erdekel mi fut rajta..."

Engem se, amíg megfelelően végzi a dolgát. Eddig úgy néz ki, hogy beválik, bár még az elején vagyunk, így a "sikeres működésről" balgaság beszélni. Hónapok alatt derül ki, hogy beválik-e vagy sem.

--
trey @ gépház

[off]
Utalva egy másik hup-os thread-re, nehogy jöjjön egy félőrült beteg, és elkezdjen ilyeneket kurjongatni:

Select all / copy / new mail / paste / to random @ mail.com / send mail

[/off]

Utalom amikor a 20 perccel utanam beslattyogo oregasszony beballag az orvoshoz elottem mikozben en 39 fokos lazzal hasogato fejfajassal fetrengek a varoban.

en is, ezert szoktam telefonon idopontot kerni/egyeztetni - ha letezni is alig tudok akkor hasznos dolog - legutobb nagyon bejott.
szerintem meg el ez a rendszer es csak egy hivas...

csak masnapra lehet a haziorvosomhoz bejelentkezni.
Reggeli vagy hetvegen kialakult rosszulletnel eleg maceras...

>> Utalom amikor a 20 perccel utanam beslattyogo oregasszony beballag az orvoshoz elottem mikozben en 39 fokos lazzal hasogato fejfajassal fetrengek a varoban.

a helyi intézmény bezárásával majd ez a kellemetlen várakozás is egy csapásra megszűnik, helyette szórakoztató utazás tölti ki ugyanazt az időt

Kapják be.

sőt, a gps-ben is wince megy (van amelyikben).

sőt, a volt sulim termináljain is wince megy.

sőt, a sarki kocsmában a zenegép is win98 logót mutat bekapcsoláskor.

hehe

"sőt, a sarki kocsmában a zenegép is win98 logót mutat bekapcsoláskor."
Füredi Preszó @ Debrecen meg kékhalált is mutogat :)

ha zenélés közben, akkor egy bónusz szám azért jár, ugye? :)

:)

A villamosokon úgy tudom valamilyen BSD fut, ami vicceket mesél meg érdekességeket ír ki ill. szép tájképeket mutogat.

hehe. hát szegeden tuti nem, itt csak a reklám megy :)

Minorék régóta csinálnak mindenféle kiosk-okat és automatákat. Logikus lépés volt, hogy erre is kitalálnak valamit.

Ami pedig a nővérkét illeti: nővérke eszik, alszik, minden hónapban fizetést kér, járulékot kell utána fizetni, beteg lesz, gyereket szül. Vagyis minden olyan dolgot csinál ami miatt már párszáz éve elkezdtük az emberi munkát automatákra meg gépekre cserélni (hogy ez most jó vagy rossz dolog-e az nézőpont kérdése: ajánlott irodalom a Dűne ciklus ugyebár:). Nomeg a nővérke ne nyúlkáljon pénzhez utána meg kvázi steril eszközökhöz...

Amúgy azon tűnődöm, hogy a Sun-os vékonykliens + ADSL + pénzgyűjtő doboz ami USB-vel kapcsolódik kombinációval nem lehetne-e ezt olcsóbban kihozni egy központi infrastruktúrával. Persze ha szemfüles lettem volna akkor ez az ötlet már tavaly nyáron eszembejut és most én is mutogatnám a prototípust, meg szerezném a reklámszerződéseket, hogy az automata üresidejében megjelenő reklámidőt értékesítsem:) Nomindegy, erről lecsúsztam (pedig ez az ötlet már decemberben eszembe jutott).

"Amúgy azon tűnődöm, hogy a Sun-os vékonykliens + ADSL + pénzgyűjtő doboz ami USB-vel kapcsolódik kombinációval nem lehetne-e ezt olcsóbban kihozni egy központi infrastruktúrával."

Ha megcsináltad volna Sun vékonyklienssel olcsóbban, mennyi esélyt látnál arra, hogy te nyerd meg a pályázatot? Nekem van tippem (0%-hoz közelít) :)

--
trey @ gépház

Egyáltalán nem biztos az a 0% közeli érték. _Csak_ és kizárólag a járulékos költségek nagysága határoz meg egy ilyen projektet - ha a döntéshozó megkapja a maga járulékát, a többi lényegtelen.
Sajnos ezt már én is nagyon jól látom, eddig ilyen szempontból volt szerencsém burokban élni.

Elnézést kérek, hogy _Joel részéről tisztességes eljárást feltételeztem, és úgy szavaztam meg a 0% körüli értéket :)

--
trey @ gépház

Ja, igen, bocs. Akkor tényleg :)

Én is kb. ennyire tippelek. Kicsit különös, hogy ilyen gyorsan előrukkoltak az automatával,
és ráadásul az állam még támogatja is. Ezt hívják erős hátszélnek.

Fel se merül bennem, hogy az egész vizitdíj dolgot csak azért vezették be, hogy el lehessen adni egy csomó automatát. Ilyesmi csak lázálmaimban történne.

Ave, Saabi.

Na ennek örülök, mert bennem sem merült fel :)
Arra meg ne is merjünk gondolni, hogy ennyi autómata árából, mennyi hasznos dologra lehetett volna költeni - pl orvosi műszerek...

http://www.procontrol.hu/GyartasFejlesztes/Termekeink/ParkControl/parkcontrol.htm

VS

http://www.procontrol.hu/GyartasFejlesztes/Termekeink/MedSys/medsys8.htm

Nincs hatalmas különbség, tehát akár két nap alatt is lehet prototípust gyártani, ha megvan a stabil alap... A többi már csak a fejlesztők fizetésén múlik: ha kapnak elég plusszropit és kólát a cégnél töltött felejthetetlen éjszakákért, akkor akár pár nap alatt működő komplett megoldás áll össze. Nem kell mindig összeesküvéseket keresni, elég ha szimplán paranoiás az ember :)

off

"Vagyis minden olyan dolgot csinál ami miatt már párszáz éve elkezdtük az emberi munkát automatákra meg gépekre cserélni (hogy ez most jó vagy rossz dolog-e az nézőpont kérdése: ajánlott irodalom a Dűne ciklus ugyebár:)."

Bárhogy is csikorogtatom a fogaskerekeim, nem rémlik, hogy a Dűne erről szólna, de lehet, hogy újra kéne olvasnom. :)

/off

Szerintem Asimovra gondolhatott.

--> Butlerian Jihad

Valoban Dune de csak emlites szintjen fordul elo.

"ne alkoss gepet az elme hasonlatossagara"

hat az emlitesnel azert tobb, gyk az egesz vilag e motivum kore epul

Jaja, csak ahhoz, hogy ezt tudd el kell olvasni mind a 6 kotetet + a 6 elozmeny kotetet + az utotortenetet aminek meg csak a fele jott ki... Igaz ezek kozott van 2 konyv, amit igazan fajdalmas olvasni:).

De irhattam volna a Hyperion-t is, amogott is hasonlo gondolatok vannak...

Asimov meg pont nem arrol szol, hogy a gepek vs emberek - nala inkabb szimbiozis ez a viszony.

Amugy ugyis be kell rendezkednunk egy olyan vilagra, ahol sokkal dragabb es kevesebb energia all majd a rendelkezesunkre (Ha 10 even belul nem allitjuk le a nem megujulo alapanyagbol szarmazo CO2 kibocsatast, itt nagyon csunya vilag jon el meg a mi eletunkben) - ergo csokkenni fog a gepesitettseg es megint tobb emberi kezi munkara lesz szukseg sok teruleten.

Attol fugg, hol. A Birodalom/Alapitvany ciklusban vagy a Robot-ciklusban ?
Mondjuk, az Alapitvany es Fold cimuben (egyik uccso konyve) probalja a ket szalat osszefogni (de sztem eleg nyogvenyelos), viszont ott kiderul, miert nincsenek a Birodalomban es az Alapitvanyban robotok...

UPDATE: Asimovra gondoltam :)

A Dune az egy regeny.
Abban csak emlitik. Fontos elem, de a kozponti tema a Kwisatz Haderach nem a Butlerian Jihad.
Azt csak megemlitik, hogy azert gepeszu ember(Mentat) es nem embereszu gep(AI).

Dűne ciklust írtam... az meg nem 1 regény, hanem alsóhangon 6, az utód által összehozott változó minőségű történetekkel együtt pedig már 13

de en nem :)
es nem is a te hozzaszolasodra valaszoltam :-D

Azt nem is olvastam. Csak az N-ik valaszt arra.

Imadom ezt a threading megoldast.
Gyozzem megtalalni mi volt a szulo hozzaszolas...

Akkor mi lesz, ha lefagy???

akkor kétségbe esünk

utána reteszelünk

Mivel van kültéri verziója is, ami a spec. szerint -25 °C-ig tárolható, elképzelhető, hiszen volt itt már -30 °C-nál hidegebb is. :)

--
trey @ gépház

Hmm, és akkor feltuningolódik a processzor benne, mikor ilyen hideg van? :)
---
A definite turning point has been reached.

Ja, hogy erre van pénz?
De minek ilyen feladatra ilyen erős gép és windows xp??? Amúgy nem gond, ha stabilan működik a következő kormányváltásig, amikor is a kukába fognak kerülni, addig meg úgyse szed gyűjt be annyi lét, mint amennyibe került...
Üzlet az egész világ!
Nem éri meg betegnek lenni (semmilyen szempontból sem), de ha már mégis megtörténik, akkor is jobban járunk ha el se megyünk az orvoshoz, hanem kikúráljuk saját magunkat: ilyen díj, olyan díj, hálapénz, méregdrága mérgek a hívatalos méregraktárakból (patikák), stb...

Amúgy nem gond, ha stabilan működik a következő kormányváltásig
Te tudod mikor lesz az? 3,7,11... vagy hány évig kell stabilan működni ennek a szerencsétlen gépnek?

2007 Márc. 15. ;-)
De ne politizáljunk...

2007 Febr. 3, nem? ;)

kibérlik addig a francia idegenlégiót is

Az árát és a bruttó 300 Ft-os díjat figyelembe véve én párszor tíz évre becsülöm a megtérülést.

ha tényleg 2.6M, akkor 2 600 000 / 300 = 8667
Olyan helyen, ahol több orvos is rendel párhuzamosan hamar megtérülhet.

De minek ilyen feladatra ilyen erős gép és windows xp???

Nem kurvara mindegy? Nem az a gep/XP paros kerul ott 2.6 millioba, hanem a megfelelo ember Cape Verde-i nyaralasa. :-)

---
pontscho / fresh!mindworkz

2.6M? elég drága egy ilyen rendszerért. A játékiparban ezért a pénzért már egy kétmonitoros, kétalaplapos szekrényt kapsz és ott se a procit fizettetik meg, hanem a grafikát, játékélményt és persze az ipari alkatrészek sem olcsók (bankjegyelfogadó, érmefelismerő, vandálbiztos kivitel).
Ha valódi beágyazott pc alaplapot használtak, akkor azért az is tud drága lenni. Ha meg valami asztali megoldást használtak, akkor sokat fognak rohangálni alaplapokat cserélni 2-3 év múlva.
Csak azért mertem megjegyezni, hogy minek P IV, mert a feladat nem indokolja és akkor minek berakni egy nagyobb, gyorsabb, drágább rendszert, aminek ráadásul a meghibásodási esélye is nagyobb?
De ők a fejlesztők, ők tudják, hogy pontosan mit raktak bele és miért.

De ők a fejlesztők, ők tudják, hogy pontosan mit raktak bele és miért.

Sanda gyanum azt sugja, hogy ez volt keznel kilora a raktaron. Pl. Minornal eloszeretettel pakolnak a kioskokba ilyen szemetet, ami meg csak nem is ipari minosegu, hanem a fent emlitett Gizi neni unokajanak is van a TESCO-bol beszerzett szamitogepnek csufolt abakuszban.

---
pontscho / fresh!mindworkz

Nem ismerem őket. Csak azt tudom, hogy ipari kivitelben is vannak P IV megoldások, meg konyhaiban is... Meg azt is tudom, hogy ha olyan az ügyfélkör, akkor a magas ár ellenére simán belekerülhet valami vacak egy kívülről ipari kivitelű rendszerbe... De mondom, nem ismerem ezt a céget és fogalmam sincs a megoldásaikról.

Tipp: mar evek mukodnek a magan egeszsegpenztarak. Ugy tudom, az ilyen meg olyan dijat kifizetik. De ezt senki ne vegye keszpenznek, mivel a sajtoban volt rola szo. Tagkent meg is jelolhetsz kedvezmenyezettet. En evek ota igy veszek gyogyszert es veszek igenybe egeszsegugyi szolgaltatasokat. Ha a munkaltatod fizeti a tagdijad, akkor ingyenbe van, ha te, akkor a kezelesi koltseget is beszamitva az adovisszateritessel egyutt is a nem adokoteles szolgaltatasokra olcsobban jossz ki. Az adokoteles szolgaltatasok es termekek eseteben akkor, ha kapsz par % kedvezmenyt.

Nem nagyon találtam hivatkozást ROHS -ra :DDDD lehet, hogy nem is felel meg?:)

Egy ideje Európában minden terméknek meg kell felelnie az ROHS követelményeinek, így előfordulhat, hogy nem kell külön feltűntetni, vagy felesleges leírni az adatlapba (hisz különben forgalomba se kerülhetne).

Hát ha valahol nincs verseny termékek között, akkor tényleg felesleges feltűntetni, egyébként viszont nagy betűkkel szokott virítani az adatlapon.
---
A definite turning point has been reached.

Az RoHS Európában nem igazán jelenthet versenyelőnyt, mert kötelező minden készüléknél, ahogy a CE is az. De másik földrészeken, ahol nem kötelező (csak ajánlott, vagy még az sem), ott versenyelőnyt jelenthet bizonyos esetekben (mert pl. EU-ba értékesíthető, illetve felhasználható alkatrészként olyan készülékhez, amit majd EU-ba akarnak értékesíteni). Pl. az IC gyártóknál figyelhető meg, hogy vannak IC-k, melyeket gyártanak RoHS és nem RoHS kivitelben is és választhatsz, hogy melyiket veszed.

Már csak az a kérdés, hogy a vizitdíj automatához mit használtak fel... mert ügye akár bennragadt raktárkészlet vagy szimplán kölcségek csökkentése érdekében olcsóbban lehet hozzájutni nem RoHS eszközökhöz...

Közbeszerzésben biztos jó áron adják az ilyet :D 100-200%-os árrés... sőt Vajon mi lesz, amikor lefagy a gép? Akkor a rendelés szünetel? :D Mint a terminálok városszerte..

Meg mi az, hogy microsoft alapú? Az egy cég, nem rendszer/ technológia.. Azt még értem, hogy a Vágási Feri Microsoft 95-öt akart venni, na de mégis... :D

Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c)

"Szerző: toros
Dátum: h, 2007-02-05 12:40

Hogy miért nem tudja a nővérke megírni az átvételi elismervényt a pénzről, miközben az orvos megvizsgál? Vagy ne kérdezzek hülyeséget, abból senkinek nem lesz budai villája, meg A8-as Audi-ja?"

Mikor voltál utoljára dokinál?
A nővérke
-ellenőrzi, hogy aktív-e a TB-d
-kezeli a programot, ami gyógyszert ajánl a páciensnek
-írja a receptet
-fogadja a telefonos bejelentkezéseket (mert ugye csak így lehet már menni)
-időpontot ad a páciensnek
-ezt regisztrálja
-megírja a táppénzes papírokat
-------EZT EDDIG MINDEN BETEGNÉL MEG KELL CSINÁLNIA-----
és a szerencsétlenebbjének:
-leveszi a vért
-infúziót ad
-injekciót ad
meg minden.

Rémálom, ami van: a telefon egyfolytába csörög, kész őrület. Az orvos közben esetleg élet-halál kérdésről dönt, a nővérrel egy szobában. Ez nem a Mucsaröcsöge Alsó-i iroda, hanem Bp XII. ker. (Gazdagéknál, tudod)

Én olyan körülmények között windowst sem installálnék.

Hát ja, több adminisztrátor kéne az orvosok mellé, mondjuk van is tippem, hogy hol van túl sok fölösleges aktatologató...
--
Gentoo motto: It's worth spending eight hours trying to make something load 20ns faster.

Legyen most már itt is?

Igen, mert nem az orvosnak kellene zárót meg státuszt írni, ahhoz kicsit sokat tanult, hogy a meló ~felében gépeljen.
--
Gentoo motto: It's worth spending eight hours trying to make something load 20ns faster.

állítólag nagyszámú beszédfelismerős vista beszerzésén gondolkodnak ;)

Jól fog kinézni a kórlapon: Gizike úgy megdugnám magát ;-)))

--
A nyúl egy igazi jellem. Ott ül a fűben, de akkor sem szívja!

meg az: "ah, francba, hol kell ezt kikapcsolni?!"

--
status: no carrier

Hmmm, szerintem azért nővérkének lenne ideje, hogy egy átvételi elismervényt letépjen, és a kezembe nyomja a papírt. Legfeljebb mikor van egy kis szabadideje, amíg az orvos vizsgál valakit, megír előre ötöt, és akkor már csak le kell tépnie a lapot, mikor jön a beteg. Vagy mittudomén, belépőjegy kell, mint az állatkertben, ami egyben számla is. Persze, ez ugyan pluszmunka, de azért nem hiszem, hogy ez a 20-30 másodperc olyan mértékben leterhelné, hogy még a legutolsó vidéki SZTK-ba és milliókért kell venni windows-os automatákat. Inkább költsenek lélegeztetőgépre...

az, hogy az ilyen agyrémek kiagyalói mint a vizitdíj, nem mérték fel mivel jár ez (akár költségekben), nehogy már a nővérkék munkaköri leírásának módosításához vezessen, hogy a nagy büdös semmiért pluszban még folyamatosan pénztárnokot is játsszanak, visszajáróval, váltsamárfelkedveskémmel, denemtudokvisszaadnival

Erre az orvos anyósom mondott még egy jót:
"kikérem magamnak, hogy 300 forintot érek"
Kicsit végiggondolod, van benne valami...

Végiggondoltam. Nincs benne semmi. ;)

Akkor eddig ingyen dolgozott?
(Mert a fejkvótát most is megkapja (ha háziorvos), ha meg kórházi orvos, akkor van neki fizetése, nem?

Sztem meg offtopic vagy, a problema letezik, nem arrol kell vitazni letezhet e ilyen problema, hanem hogy a kezelesre mi a praktikusabb. Egy valasz erre, hogy a noverke. A te felvetesed (akar jogos akar nem) nem megoldas.

tiszteletben tartva a kommentemmel szemben megfogalmazott magánvéleményedet (mindamellett, hogy szerintem nem ismered az "offtopic" kifejezés jelentését): a szűkebb problémára létezik már megoldás, erről szól a cikk

Ez egy helyes lépés lett volna, ha csak a nyuggereknek, munkanélkülieknek, és a 18+ felüli diákoknak kellene fizetni.

A 20-30 másodpercnél sokkal nagyobb probléma, hogy ha a nővérke kezeli a 300 Ft-ot, akkor gyakorlatilag egy pénztárt kell üzemeltetniük.

KisKresz

Azert kivancsi vagyok, hogy az evi x alkalommal fizetendo vizitdij hogy is mukodhet a gyakorlatban kozponti adatbazis hianyaban. Mindenki maganal tartja a korabbi elismervenyeket, vagy bemondasra muxik? Ezt hogy kezeli le az automata?

Ez jó kérdés. Eddigi információk alapján mindenkinek magának kell 'könyvelnie' a befizetéseket. Ezt a gépnek is biztos könyvelnie kell, hiszen valami alapján azonosítja a beteget. Ha meg azonosítja, akkor már nem nagy dolog vezetnie a befietéseket. Ezt az adatbázist meg biztonsági okoból illik ugye máshol is tárolni.... És lehet folytatni tovább...

Ha jól emlékszem minden alkalommal kell fizetni, x felett a _jegyzőnél_ lehet visszaigényelni :-)

Nálunk a múltkor az ápolónő rendelt, diagnózis, receptfelírás, minden...

"Trollhammaren sveper igen..."

Ez általában úgy működik, hogy egyes cégek foglalkoznak valamilyen területtel (pl ügyfélhívó), aztán megjelenik egy új terület (vizitdí automata), ami félig-meddig profilba vág, akkor azonnal rányomulnak. Megtehetik, eséllyel, hisz nem teljesen nulláról indulnak. Így csinálja a Medsys, vagy pl ők is: qmatic.

És miért windows?
Egy cégnél akár évek, évtizedek óta foglalkoznak valamivel, de csak úgy nem írják át linuxra a régi programjaikat azért, hogy hosszútávon valamennyi költséget spóroljanak vele. Egy ilyen rendszer árához képest egy win licensz ára elenyésző, a vevő simán kifizeti, emiatt nem érdemes a bejáratott úttól eltérni. Max hetente egyszer újraindítják a rendszereik vezérlőgépeit. Az meg senkit nem érdekel, hogy egy egyszerű kioszk mögött ott fut a win xp, msn-nel, outlook express-szel, pasziánsszal.

Kb. ez igaz az aktuális helyzet leírására is. Tudtommal a tervező/kivitelező cég korábban parkolóautomatákkal, ügyfélhívóval foglalkozott, innen már nem olyan nagy varázslat átpofozni a rendszert másra, ha eredetileg jól írták meg. Márpedig ők képesek rá, hogy jól írják meg:) Viszont úgy tudom, nem a Minor a lényeges, ők "csak" forgalmaznak, hanem a Procontrol nevű cég (link a hozzászólások elején), akik tervezik és gyártják.
Fognak egy lapot, megtervezik a "kasztnit" (=fémköpeny pl.), belepakolnak egy pc-t, rá operációs rendszer, majd arra a saját programjuk. Ha fagy, újraindítják illetékesek, ha cserélni kell benne valamit, könnyebben hozzáférhető. Lehet, hogy van okosabb megoldás, viszont így az ára egy "igazi" szennyeződés-por-stb. védett, minimálhűtéssel működő, speciális akár beágyazott rendszerű ipari célgéphez képest lényegesen alacsonyabb lehet, főleg tömeggyártásban.

Ettől függetlenül a keresztplatformos fejlesztés esetükben szerintem is okosabb lenne, hiszen pont az ilyen konvertálható gépeknél fordulhat elő, hogy valamiért több operációs rendszert is használniuk kell. Ráadásul unixalapokon [drága/olcsó] de jó:)

Úgy kellene ezt is, mint a pályadíjat. Vagy mint a BKV-s vonaljegyet.

Benzinkutaknál vehetsz matricát, azzal mehetsz orvoshoz. Tehetősebbek, betegesebbek bevásárolhatnak előre többet, hogy szükség esetén rögtön az orvos ajtaja előtt tudjanak sorba állni. Ha valaki előrelátó, tart magánál néhányat, hogy balesetkor ne az árokba borítsa a mentős.

Vagy feltöltőkártya. Dokinál csak lehúzod, amíg van keret, gyengélkedhetsz. De lehetne fizetni SMS-sel is, csak akkor a rendelőnek online kellene lennie.

A lehetőségek végtelenek... :)

>> Ha valaki előrelátó, tart magánál néhányat, hogy balesetkor ne az árokba borítsa a mentős.

vagy lehetne mondjuk általánydíjat fizetni. lehetne mondjuk um... tb a neve.
wait.. nevermind.

Az nem jó, már elment másra.

lemme guess: vizitdíj-fizető automatákra

Rendes ellátást szeretnél ? Hmm lehetne mondjuk hálapénz a neve. Na ezt kéne elfelejteni. Többek között.

köszi hogy bevágod a kormánypropaganda passzusait, de hogy kapcsolódik ez pont az én hozzászólásomhoz?

Pont annyira demagóg és semmitmondó. :)

szeretnék jobb ellátást, a hálapénz abcúg, tb-t fizetek, mit felejtsek el?

A parára gondolt ő, persze ezt nem lehet eradikálni 4 év alatt, mint ahogy gondolják Ott Fenn, de a vizitdíjnak nem is ez a célja.
--
Gentoo motto: It's worth spending eight hours trying to make something load 20ns faster.

A mindkettőt. Pont erről van szó, hogy ez így nem működik. Pont ezért kell változtatni. A TB felelőtlenül és rosszul gazdálkodik, az orvosok fölött nem gykorol ellenőrző feladatot. Az orvosok meg úgyerzik, hogy semmibe veszik őket, haragszanak a betegekre, kutyaként kezlik őket. Úgyérzik, hogy nincsenek megbecsülve. A biztosítok meg megfogják nézni, hogy melyik orvos mire mit számol el, melyik orvossal elégedettek a betegek, hol gyogyulnak jobban. A jó orvosok jutalmazva lesznek, a rosszak, akikkel elégedetlenek az emberek nem fognak elvegetálni sehol. Ez így megy normálisan mindenhol. Erre lehet mondani, hogy komcsi propaganda, de az ilyen baromsagokkal nem tuok vitatkozni. Nem köpködni kéne, hanem értelmesen végiggondolni, hogy mit kéne csinálni. Én nem gondolom, hogy az adócsökkentés ebben a helyzetben bármit megoldana, nem hogy mindent.

látod így mindjárt emberibb, hogy a végére becsempészed a személyes magánvéleményedet is, a népszabi szemelvényt skippeltem

Nah ez a baj, hogy mindent skip-elsz ami nem illik az idelogiaba és közben a masikat hívod agymosottnak, gondolkodásra képtelennek. Én pedig sajnos tapasztalati úton és logikusan végiggondolva jutottam erre a véleményre, mivel sajnos nagyon sok orvossal volt dolgom és 10-ből kb. 2 volt normális.

Felkéne már mérni ésszel, hogy a megszorítáaoknak és változásnak senki nem örül,mivel elvolt eddig a langyosban jól, de nincs alternatíva, mivel a jobboldal, csak cirkuszol, érzelémket korbácsol és mindenre nem-et mond. Nem nem akarom meghallani, hanem nincs mit ! Valahogy úgy kéne, ahogy az általuk leárulózott MDF, de hát ők meg hiteltelenek. :(

Ne politizáljunk, egyébként lényegében igazad van, csak a gatyamadzagot nem jó helyen kezdték el meghúzni.
Tessék mondani, mikor indul eljárás az ellen az 1M ember ellen, aki nem fizet TB-t, de kéne? Tessék mondani, aki nem fizeti, azt ezentúl a sürgősségi ellátást követően kirakják a kórház elé, ha nem pengeti ki az ellátás ellenértékét? (Hope so.) Tessék mondani, az egészségügyi pálya fog ezentúl kilátásokkal kecsegtetni?
--
Gentoo motto: It's worth spending eight hours trying to make something load 20ns faster.

Elvileg az is lesz, de az nehezebb, mivel tech feltételek hiányoznak. Gondolom fog kecsegtetni, mert a jó orvosok eddig is halálra keresték magukat, csak remélhetőleg ezután adózni is fognak. Ismerek orvost, aki 500eFt-ot simán összeszed hálapénzből havonta. Másik meg aki magánrendel zsebre, roszabb esetben nem is sajat rendelőt és eszközöket használva. Háziorvos meg 2-3eFt-ot kér 10perces kiszállásért. Szóval a szakma sajnos a kiváltságok elvesztése és a átszervezések kellemetlenségei miatt is tiltakozik, nem csak szakmai okok miatt. Keressenek jól, de legyen felelőségük és vegyék emberszámba a beteget. A beteg embernek a jószó nagyon fontos lenne. Nem ez a leereszkedő stílus.

ez a halapenz duma nagyon szarsag...
en meg soha nem fizettem orvosnak ozt megis meggyogyultam.
sot, mivel az elmult ket honapban beteg voltam es tobbszor is jartam orvosnal, azt tapasztaltam, hogy igaz hogy szervezesben igazi dilettansok, de igyekeznek.
majd jutalmaznak meg jo orvos meg rossz orvos megjarobetegellatas... na gratulalok! majd megnezem, amint itt is cost/beteg lesz az elsodleges szempont.
a legolcsobb az lenne, ha kezeles vagy gyogyszer helyett mindenki kapna egy simogatast a fejere.
sot! akar, miutan befizettem a vizitdijjat, akar megsimogathatnam en is a sajat fejemet, ugy meg olcsobb.

B+! Ez nem egy multivallalat! Ez a magyar egeszsegugy, ami a mi penzunkbol megy. IMHO/SZVSZ esatobbi

nekünk a születéskor majdnem megölte a feleségemet az orvos, de természetesen utána tartotta a markát az 50 rugóért

barátom szülő feleségénél üvöltözni kellet a vajúdó anyukák között az orvosra hogy bánjanak vele emberként
a markát persze 100 rugóra tartotta az is

ezek a tetvek

és van a többi: a fiatal kezdő orvos, aki nem kért semmit, csak 1 perces odafigyeléssel megmentette a feleségem és a fiam életét
olyan keveset keres hogy leírni szégyellem

stb

szóval igenis hogy forgassák fel az eü rendszert gyökerestül
szántsák fel és vessék be sóval

Annak nem ez a módja, és nem 2-3-4, hanem 10-15 év alatt sikerül.
--
Gentoo motto: It's worth spending eight hours trying to make something load 20ns faster.

es ott alltak a smasszerek az ajtoban akik levernek, ha nincs halapenz?
erdekes, en 28 ev alatt egyszer sem kenyszerultem ilyen helyzetbe, pedig voltam mar beteg.
furi dolog ez...
nalam pl. a buszvezetok probalkoznak be rendszeresen, hogy '50-es jo lesz?'
en azt szoktam mondani, hogy nem lesz jo, en a jegyet kerem (ti. az utazasert fizetek, nem zsebpenzt osztok)
de ez megint egy masik kor.

Lehet szerencsed volt.
Nagyapamat egyszeruen addig nem mutottek meg, amig oda nem csusztatta a boritekot.
Erdekes modon mindig csusztak az idopontok, soha nem fert mar be az aznapi mutetek koze. Az allapota meg csak romlott...
A boritek utan masnap reggel egybol volt szabad idopont.
Biztos ez is csak a szerencse volt...

ezt itt a policy miatt nem tudjuk folytatni

Sajnos a mostani formájában a vizitdij csak adminisztracios problema, mivel annak kikuszoboleset amit szerettek volna, nem ertek el.

ki, mikor, miért akkor, és mit szeretett volna elérni? miért nem érte el? és ha nem érte el, akkor most mi lesz?
így első körben ennyi kérdés merült fel bennem.

Az ilyen rendszernek a celja az, hogy az orvoslatogatasok szamat esszerusitse. Ha penzt akarnanak beszedni annak van egyszerubb modja. Viszont a kronikusan hobbibol orvost latogatok felmentest kaptak..

akkor ennek minden materialista világnézetű orvos ujjongva kell hogy örüljön

ez ismet oriasi bullshit.
tenyleg vannak, akik elhiszik, hogy a magyar egeszsegugy alap problemaja az a sok oreg betegeskedo ember, aki meglepo modon igenis folyamatos orvosi kontrollra szorul? igen! sokan vannak, de akkoris betegek lesznek, ha fizetni kell.
jo, lehet vitatkozni, hogy marisneni hanyszor szorul ra valoban az orvosi kezelesre, mert mar epphogy csak fibrillal.
igy most marisneni nem fog orvoshoz menni, mert mar futesre meg kajara sincs penze.
igy marisneni majd szepen vernyomasproblema miatt leesik a lecson, eltorik valahol es 100x tobb penzbe kerul a tb-nek, mint az a parszor 300 Ft, amit ki akartak belole sajtolni.

hat leszopom magam, de komolyan...

eyez00 írta:
az a sok oreg betegeskedo ember, aki meglepo modon igenis folyamatos orvosi kontrollra szorul? igen! sokan vannak, de akkoris betegek lesznek, ha fizetni kell.

Nem is kell fizetnie vizitdíjat akrónikus betegnek.

eyez00 írta:
jo, lehet vitatkozni, hogy marisneni hanyszor szorul ra valoban az orvosi kezelesre, mert mar epphogy csak fibrillal.

Ezt a fibrillálást ne feszegesd tovább. :-)

eyez00 írta:
igy most marisneni nem fog orvoshoz menni, mert mar futesre meg kajara sincs penze.

GOTO 1

szerk.: témával kapcsolatban ld. fentebbi hozzászólásomat.
jóccaka
--
Gentoo motto: It's worth spending eight hours trying to make something load 20ns faster.

ccc... es ki donti el, hogy mi kronikus?
az hogy a sok oreg hullik szet, az pl. kronikusnak szamit?
most elesett, most ez faj, most az faj. ez kronikus?
vagy maradjon otthon a fajasaival? aztan kozben az egyik pl. daganat, vagy akarmi...?

es megegy! az oreg mamoka egesz eleteben fizette a tb-t, amit azert fizetett, hogy ellassak, ha beteg.
bizonyata tevedek, hogy az a parszazezer/millio Ft, amit az ember elete soran tb formajaban befizet, nem fedezi az idoskori nyavalyait is... b+! fedezze!

eyez00 írta:
ccc... es ki donti el, hogy mi kronikus?

A közgyógyellátás kapcsán is eldöntik, meg az orvosokat ilyesmire képzik 6 évig.

TB: ebben egyetértünk.
--
Gentoo motto: It's worth spending eight hours trying to make something load 20ns faster.

Sajnos a rendszer elmebeteg.
Én mióta megszülettem egy adott betegséggel élek együtt. Ez jelenleg nem gyógyítható, és ennyi idő után, már az sem valószínűsíthető. hogy "kinövöm". Viszont, a gyógyszereimet csak "szakorvosi" ajánlásra írhatja fel a háziorvos, tehát rendszeresen járnom kell a "szakorvoshoz", a rendszeresen elvégzi ugyan azt a vizsgálatot, mely természetesen némi hullámzással ugyan azt az eredményt adja. Lopják az én időmet, lopják a sajátjukat, és legnagyobb sajnálatomra költik rám azokat az adó forintokat amimet nem indokolt. amiket lehetne másra.

Ezen a 300 Ft nem fog változtatni, mivel a sok "reformer-szervező" egymás hatását kioltó rendelkezéseket hoz.
Sajnos egyszerűen alapjaiban kelene újra tervezi a szabályokat, hogy átláthatóak és észszerűek legyenek. A magán tőke ezen, mivel a szabályozás csak állami lehet nem tud (nem is akar) segíteni.
Valójában a bürokrácia egyre nő, tehát az egészségügy adminisztrációs költsége is egyre nő (pl. a 300 Ft, tételesen le kell könyvelni).

Ez így pár hét után sommá ítélet, de gyaníthatólag igazad van, bár mi is volt a cél?
--
Gentoo motto: It's worth spending eight hours trying to make something load 20ns faster.

Mond a hobby nyuggereknek, hobby munkanélkülieknek.

siposa írta:
Ha valaki előrelátó, tart magánál néhányat, hogy balesetkor ne az árokba borítsa a mentős.

FUD
--
Gentoo motto: It's worth spending eight hours trying to make something load 20ns faster.

Tudom, tudom, kizárólag hangulatkeltő elem :) Mentősöknek respect.

Nem borít senkit az árokba a mentős, fel se fogtad a helyzetet, vagy túl sok kuruc.info-t olvasol.
--
Gentoo motto: It's worth spending eight hours trying to make something load 20ns faster.

Sőt, akár a temetésed is előre kifezetheted egy SMS-sel... Nah jó, ez kicsit lehet, hogy morbid volt... :P

nem kicsit. nagyon

Egy ilyen automata, legalább is az amit én ismerek 2 millió és még pár-százezer Ft.
Sajnos ezen egy OEM Windows pár tízezer FT-ja nem igazán látszik meg, mint "árnövelő" tényező.

ne legyen rajta se windows, se binux! egyaltalan ne legyen se automata, se vizitdij!
a fizetesem kb. felet minden honapban ado/jarulek cimen 'onszantambol befizetem' (levonjak) a magyar allamnak.
ennek egy _jelentos_ resze tb (ertsd tarsadalom biztositas) es egeszsegugyi hozzajarulas.
biztos tevedek, amikor arra gondolok, hogy ezek osszfuggesben lehetnek az orvosi ellatasommal, ha szukseges...
sz@rom le, hogy wireless vagy blutusz! en a kezelesemet _ELORE_ kifizettem, mint ahogy minden rendes adozo allampolgar.

rm -f /dev/vda*

Lehet, hogy a vindóz licencdíj elenyésző, de akkor is szomorú. Hiszen pont az ilyen "célalkalmazásokra" kiválóan alkalmas lenne linuksz, vagy "bármi", ami nem vindóz. Vagy itt is kell word, meg emesije?

A vizitdíjról meg inkább hagyjuk..

A Microsoft-féle nemzetközi standard kezelőfelületről csak én nem hallottam még?

"Szerző: snq- új
Dátum: h, 2007-02-05 15:38

az, hogy az ilyen agyrémek kiagyalói mint a vizitdíj, nem mérték fel mivel jár ez (akár költségekben), nehogy már a nővérkék munkaköri leírásának módosításához vezessen, ...."

Felmérték. A szitu a következő:
-a számlaadással teljesen kimutathatóvá válik, hogy hány vizsgálat van naponta: ahol kevés, az a rendelő megszüntethető (ugyanaz lesz, mint a pedagógusoknál: nálunk 16 diák jut egy tanárra, az EU-ban 21, akkor megyszüntetünk...)
-a doki nem tud csak jövő hétre időpontot adni, mert a sok adminisztráció miatt csökken a vizsgálatra fordítható idő, erre te elmész maszek orvoshoz, vagy nem mész dokihoz -> még kevesebb vizitdíjas számla -> még több megszüntethető rendelő

Szóval a megoldás brilliáns: nem zárjuk be a rendelőket most, hanem leszoktatjuk az embereket róla, és utánna az alacsony kihasználtságra hivatkozva majd bezárjuk a rendelőket.

:) a példásan megtakarított pénzt rögtön vissza is lehet forgatni erősebb pajzsokba, kényelmesebb markolatú viperákba, nagyobb hányingert okozó vegyi készítményekbe, ívesebben szálló lövedékekbe, markosabb legényekbe

Azok valamiért ott vannak, nem díszőrség, vagy LOVASBANDÉRIUM (LOÁL).
--
Gentoo motto: It's worth spending eight hours trying to make something load 20ns faster.

:D

--
status: no carrier

Bazz de inkább gyurcsány mint Orbán... De én mindketőtt szjba rugdosnám szivem szerint... Sok hatalom éhes tetves köcsög...

Az egyik kitermelte a masikat :)
Egyik kutya, masik eb. Csak a csontostalert kuzdenek...

- Szerbusz Ferikém! Tudom rég nem hívtalak.. De.. Vóna egy nagy kérésem..
- Mongyad Árpád.
- Van itt raktáron egy rahedli játékgép. El kéne adni. Nem köll az eü-höz pár információs automata?
- Nemtom. Mi ebből a hasznom?
- Öcsém, ez nem olcsó kínai bóvli! Szterejó, van benne pénzbehúzó meg minden, csak több jött mint kéne, telített a piac, nem tuggyuk hova rakni őket.. Tudod mi van Ferikém..
- Pénzbehúzót emlegettél?
- Azt, azt! Még bevételt is hozhat.
- Akkor mi lenne ha bevezetnénk a vizitdíjat és a ti automatáitokat használnánk hozzá?
- Jóvan, ilyesvalamire gondótam.
- Fifty-fifty?
- Áll az alku.
- Oké. Holnap megbeszéljük a részleteket az irodámban.
- Merre is van most?
- El se tudod téveszteni. Az a nagy kupolás, tudod..

Pár héttel korábban:

- Szerbusz Ferikém! Tudom rég nem hívtalak.. De.. Vóna egy nagy kérésem..
- Mongyad Árpád.
- Van itt raktáron egy rahedli Algopyrin. El kéne adni...

:D

Nemreg szobatars ment kivenni bankautomatabol penzt, rohog egyet, szol hogy menjek oda, hat latom hogy az automata kijelzojen epp a Windows XP bootol. Nevettunk egy jot. Kozben kijon a bankbol egy mukso, ranez o is es megjegyzi a tobbi kifele tarto kollegajanak hogy "a windows tablazatnal tart, most huzza". Aztan meg kijott nehany ember, de nem igazan tudtak bemukodni.
En nem ertem ilyen hardverekre miert windowst raknak.

"En nem ertem ilyen hardverekre miert windowst raknak"

szvsz elkeseredettségükben, mert várták a 2.6.20 stablet, és erre kijött az rc7 :DDD


Ha nem ejtesz fogságba, sosem leszek szabad.

Korábban leginkább OS/2 volt bankautomatákon, több helyen még mindig az van (valamelyik szupermarketban szedtek szét egy ilyet, aztán néztem..)
Azután "modernizáltak".
És hallom több helyről: küzdenek vele rendesen (biztonsááág..).

(Egyébként (bár ez off kissé) milyen biztonsági probléma fordul elő egy ilyen bankautomatán?)

Legtöbb esetben kártyákkal való vissza éllés... Fizikai támadás... Ritkán port behatolás (De jó is lenne 1 xps autómata usb vel :P Élvezném keményen... Új lambosghini új ferrári ... villa, luxus jackht :D ) Lényegében ritka a szoftwares támadás... Azt nem lehett csak iszonyu feltünően ...

Ez hol volt ???

Revkomarom, VUB bank asszem, holnap megnezem pontosan.

Fasza lesz az orvosnál kinlódni mert ez a szar szarrá fagyott... Miért nem lehetett normális os ra megírni ???

Fémbillentyűzet hanyattegérrel
68.990Ft

Tiszta olcsóság ... bazzki ez rablás ...

Azért arra nagyon kíváncsi lennék, hogy mennyibe kerül az egész rendszer kiépítése, és a 300 Forintos díjak mikor hoznak profitot az állam számára. Mert egy ilyen gép nem olcsó, pláne, ha úgy szerzik be őket ahogy eddig... :( Végülis kb. 100 díjból már összejön az oprendszer ára. Várom már, mikor emelik a vizitdíjat, mert a csilivili rendszer üzemeltetése veszteséges... :(
Kedden megyek véradásra - ott is van orvosi ellenőrzés - és vizitdíj? :P

Majd február 15-től, tehát még ingyen szívják a véred ;-)

--
A nyúl egy igazi jellem. Ott ül a fűben, de akkor sem szívja!

"mindenki számára ingyenes a szűrővizsgálat, a terhesgondozás, a véradás, a sürgősségi ellátás és a járványügyi ellátás."

forrás

Tudom hogy FUD-FUD, és nem érzitek a különbséget a politika és a szokásos trollkodás közt, de azért jobb ha ennek _is_ utánanéztek.

Mellesleg a vizitdíj végre elrettenti a vénasszonyok erre hajlamos (elég nagy) részét attól hogy unalmukban a dokihoz járással elégítik ki a szociális igényeiket, és ezzel az orvos hatékonyságát (nem kis idő egy ilyet lerázni) csökkentik és a valóban betegek gyógyulását is akadályozzák.
Úgyhogy menjen csak a sírás, ha tényleg beteg vagyok, nekem megér ennyit hogy nem várok ki 20 "fájahajam" Jóskanénét.

szerk: nem csak Polesznek szól, hanem minden FUDolónak

Asszem, szorol szora az en velemenyemet fejezted ki. Ritkan jarok dokihoz, de akkor oka van es szeretnek emberi idon belul bejutni es vegezni. Ezert szivesen aldozok 300 Ft-ot. (felso hatar is van, asszem evi 6000, szoval aki ennyit fizetett, az tobbet nem fog. Evi 6000 meg nem akkora penz, hogy ezen sirjunk.)

És akolléga által kalkulált összeg mikor térül meg?
"Én úgy tippelem az az a költség legalább: 300 000 Ft x 6 000 gép = 1 800 000 000 HUF"

Megint nem arra költünk amire kell, még egy felesleges bürokratikus elem. Ki tudja lehet, hogy aki csak beszélgetni jár annak a 300 Ft is megéri. Nekem ez egy újabb bőr amit lehúznak - elvégre az ember azért fizeti a TB-t...

Üdv.,
KAMI
--
OpenOffice.org | A Böngésző - magyarul | Kiterjesztések - magyarul

A hivatalos hírek szerint a legolcsóbb 300 000 felett van kicsivel, a legdrágább 2,6 millió Ft.
Kb 6000 vizitdíj automatát kell beállítani.

Én úgy tippelem az az a költség legalább: 300 000 Ft x 6 000 gép = 1 800 000 000 HUF
és persze ezt üzembe is kell helyezni, meg gondolom felügyelni

Windows költsége kb: 25 000 Ft x 6 000 gép = 15 000 000 HUF

A vizitdíjfizető-automata egybeírandó, mivel nem az automata fizeti a vizitdíjat, amellett ha külön lenne, a vizitdíjfizető akkor sem lenne kötőjeles, hiszen ugyan három tagból áll, ám hossza nem haladja meg a hat szótagot. Más megfontolásból, ám a hozzászolásmegjelenítés se két szó. A téma terjedelmes kifejtésre kerül a helyesírási szabályzat 95. és 142. pontja között.

Tudom, süt belőlem a rosszindulat, de ha ilyet olvasok, könnyen magyarázható. Nemde?

http://index.hu/politika/belfold/koka2515/

KAMI
--
OpenOffice.org | A Böngésző - magyarul | Kiterjesztések - magyarul