Microsoft és Forma 1

Címkék

"A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerdán hivatalos közleményében adta hírül, hogy a 2008-as, a 2009-es, illetve a 2010-es idényben a Bridgestone lesz az F1 hivatalos gumiszállítója, míg az egységes elektronikát a Microsoft szolgáltatja majd."

Cikk itt.

Hozzászólások

Bridgestone gumi, Microsoft. Az F1 is egyre szarabb lesz.

--
trey @ gépház

Hahah, micsoda vicc!
Pedig ha linux lenne, akkor:
- Sumi! Most jott ki a 2.6.16.255.124! Mar forgatjak a boxban, javitva van benne a motor performance problema, alljal mar ki majd kernelcserere. Csak szolok, hogy kozben egy kis locking problema van benne, ugyhogy a fek nem mukodik majd, csak a kovetkezo verzioban, GKH eppen most csinal patchet a kilaton a laptopjan.

Persze tudom en, hogy ferrari disztribkernelt kell hasznalni, az mindent megold!

Hagyjuk mar ezeket az ovodas vicceket :>

Itt ha jól értem, hardware-ről van szó, azt viszont nem csinál olyan sz@rt az ms. Az egereiket pl külön szeretem :-). Persze nem rolls royce :-D

Az ECU (ismert még EMS - Engine Management System - néven is) egy olyan számítógép ami a belső égésű motorok működési paramétereit dolgozza fel, és vezérli többek közt a gyújtást. Egyszerűbb ECU-k vannak a mindennapi autókban is. Ezek ilyen beágyazott-like eszközök, aminek van firmware-je is. Elképzelhető, hogy a szoftvert az MS csinálja.

Monjuk én jobban bízok olyan ECU szállítokban, mint pl. a Bosch, Magnetti Marelli, Delco, Motorola, Hitachi, Nippon Denso, Mitsubishi. Akik már tettek le valamit az asztalra az autóiparban.

Tender volt, az MS nyert. Ebben profi szokott lenni (árban alávágni bárkinek).

--
trey @ gépház

Hmm, viszont a szoftver nem igazán lehet közös szerintem (esetleg a az "OS", bár ez hülyén hangzik).
Minden motornak más a karakterisztikaja, más beállításokkal futnak (egy átlagos sorozatgyártású "mezei" 100LE teljesítményű motornál is van simán +/- 5LE szórás, amit a vezérlőelektronikával lehet korrigálni /tudom, csináltuk./).
/OFF/ Nem is gondolná egy átlag gépkocsitulaj, hogy mi mindent tud az motor/váltó/stb ECU-ja és miket lehet állítgatni :-) /ON/
Most egy Forma-1 motornál, amikor +1% teljesítményért ölni tudnának, szerintem kétszer is meggondolják, hogy "egységes" beállítások legyenek.
Vagy én értettem félre és a befecskendezési mátrixok (vagy hogy hívják ezeket magyarul?) szabadon variálhatóak...

Felolem lehet microsoft a szolgaltato, csak ne windoz fusson a szamitogepeken.

Jarva a vilagot mindenfele latni olyan allandoan mukodo eszkozokon beszart windozt, ahol ennek nem lett volna szabad megtortennie: kivetitok, nyilvanos terminalok, vezerlo szamitogepek...

A microsoft sem gondolhatja, hogy felkeszult egy unix szintu feladat megoldasara.

Csak két órát kell kibírnia :-)
Amúgy kíváncsi leszek, hogy fognak közös nevezőre jutni a csapatok az ECU szoftverének egységesítésénél.
/POÉN ON/
Ennek is az lesz a vége, hogy majd le lehet szedni a netről a F1.ECU.ferrari.2009.hungaroring.mschumacher.racing-settings.cracked.iso és hasonló című fájlokat.
/POÉN OFF/

Vagy a F1 kicsit kesobb kezdodik majd, mert a service pack telepitese kozben aprobb problemak merultek fel a kozponti szamitogepen... :)

A F1 magantulajdon. Nem reszvenytarsasag, ne kozkincs, vagy ilyesmi. Azt csinalnak vele, amit akarnak, ez csak a penzrol, reklamokrol szol, nem a versenyzokrol, kocsikrol, vagy szorakoztatasrol. Nalam egy szinten van az olimpiaval, ami szenten nem a sportrol szol mar igen regota.

Viszonylag hosszu ideig stabilan mukodni. Valamennyire legyen hw hibakra erzeketlen. Legyen elronthatatlan fizikai vagy emberi hibakra egy hataron belul. Ne legyen varatlan reboot , lefagyas , olyan hibak, amiknek az oka kiderithetetlen, es a hibakat - ha kiderulnek - honapok mulva javitjak.

Nem tudom ki emlékszik még a "néhai" ÚJ ALAPLAP magazinra?
Nos ebben volt egy olyan cikk, hogy "A befalazott szerver esete". És persze a cikk nem arról szólt, hogy véletlenül befalaztak egy szervert (mint Fantozzit), és arról sem szólt, hogy ez avégett lenne így, mert így biztosan távolról tudják "managelni" a szervert.

Apropó! Az éppen itt olvasgató windowsgurukhoz lenne egy kérdésem:

Ugye a windows azért olyan kafa oprendszer, mert mindent (szinte egy két klikkel) lehet adminisztrálni a GUI-n futó "varázslók" segítségével. Majdhogynem teljesen automatikusan megy, vagy pedig ha nem, akkor olyan szinten van, hogy egy "kezdő" is simán elboldogul a hálózat karbantartásával e grafikus "kütyük" segítségével.
Jól írom?
Tehát maximálisan felhasználóbarát! És a fő erőssége, hogy grafikus felületen lehet administrálni (nem elírás: direkt maradt ki a 'z').*
És más beállító program nincs is ugye amivel olyan szinten (annyira egyszerűen) lehetne karbantartani a hálózatot mint a GUI-s cuccokkal?

A kérdés, csak az, hogy egy ilyen befalazott szrever esetében, ha mondjuk egy 56K-s faxmodem szolgáltatja az internet kapcsolatot, mert egy távoli faluból (tanyáról) akarna valki szervert adminisztrálni, akkor HOGYAN?
Hogyan tudja a GUI-s "varázslókkal" ezt egy 56K-s faxmodemes kapcsolattal megvalósítani?

* MAGYARÁZAT:
Administrálni "Műszó, jelentése W32 szerver karbantartása (javítócsomagok feltelepítése, új felhasználók létrehozása... stb.) amely közben a rendszergazda imádkozni is szokott (rendszeresen) a sikeres feladatmegoldás érdekében"

Bár már 1000x megfogadtam, hogy a kérdésbe burkolt kekeckedéseidre - mint ahogy a többiek - nem válaszolok én sem, de egyszerűen nincs szívem az embereket hülyén hagyni (úgy látszik ez a gyengém), így hát itt a válasz a kérdésedre:

Gond nélkül menedselhető (nem elírás: direkt maradt ki a 'z' ;) RDP-vel, akár 28.8K-s faxmodemes kapcsolaton is...

> Ugye a windows azért olyan kafa oprendszer, mert mindent (szinte egy két klikkel) lehet adminisztrálni a GUI-n futó "varázslók" segítségével.

Tudtommal ez nem igaz, csak a legalapabb dolgokra van gui, minden egyebet a rendkivul intuitiv es felhasznalobarat REGEDIT segitsegevel lehet allitgatni. A registry valtozok neveit pedig a remek, GOOGLE nevu dokumentacio kezelo rendszerbol lehet kinyerni.

A'rpi

Megjegyzem, hogy win-re is lehet rakni SSH-t, van nagyon sok szép és hasznos parancssori tool is hozzá. Ami meg nincs, azt kiegészíted a kedvenc OpenSource progijaiddal (pl nálam alap a wget for windows). Elég soknak van win-s portja.

A távoli tanyákra is lassan eljut a szélessáv wifi-n. Nálunk faluhelyen még ADSL is van pár éve.

A távoli asztalnak további előnye, hogy egy ablakon bellül lehet nyitni jó sok parancssort, nem kell folyton újra belépni, mint puttyban :)

Sajnos linkkel nem tudok szolgálni, de pár éve olvastam róla, hogy Angliában volt egy olyan eset amikor egy teljes napot állt a légiforgalom (ha jól emlékszem), mert a megbízható rendszer nem bizonyult megbízhatónak.

Persze a "magas rendelkezésre állás"-t redmondban másképp értelmezik.
Talán úgy, hogy "24 órás support" :-)

Bocs, ha rosszul írtam valamit...
Majd legfeljebb hungerguru kijavít :)

Igen, hungerguru kijavítja nagyapaeXPertet, ismét.

Konkrétan ott egy integer overflow bug okozta a problémát a légiforgalom irányító szoftverben. (Nahát, ismét nem Windows/MS hiba, hanem third-party...)

Esetleg legközelebb ne csak a bulvársajtó kiemelt címei alapján tájékozódj, hanem szakmailag is nézz utána a dolgoknak. (Szakmailag... Jaj miket írok neked így véletlen, hisz nem is ez a szakmád ;)

Új súgó? :-D

--
Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 1.80GHz, 512 MB ram, 2.6.17.3-cvk-dell

Tegye fel a kezét az, aki nem a karambolokért nézi az F1-et... :)

Na végre, valami izgalom is lesz a Forma-1-ben végre :D

Régebben olvastam valahol, hogy az egyik csapat informatikai vezetője nyilatkozott, és azt mondta hogy a verseny közben a kocsikról érkező információt Windows 2000 alapú szerverekkel dolgozzák fel. Sajnos most nem találom a cikket.

(duplapost volt)
Amúgy ha jól emlékszem a McLarenről szólt a cikk.

Szerintem csak a közvetítéshez-versenylebonyolításhoz ad cuccot. Magyarán a kínwin fogja közölni a mért időket, webkapcsolat, kamerakapcsolgatás, infolekérdezés... pl. italautómaták elhelyezkedése, üditőkészlet stp...
No persze csak két reboot között.
A csapatok maguk gondoskodnak a belső informatikájukról. Ott azt használnak amit akarnak. A motorelektronikát meg a motorszállító határozza meg. Speci célhardver aminek a 100 fokot is birnia kell. Igön
titkos dolgok.

Tévedsz, a vasat(ECU) adja egy alap OS-el, a csapatok csak paramétereket változtathatnak. Nem árt tudni, hogy egy F1 szintű motor levezérléhes egy Windows CE bonyolultságú OS kevés lenne. Azért gáz ez a hír, mert a nagy ECU gyártók(Tray már sorolta) nemrégen kezdtek el RTLinuxal fejleszteni ECU-kat, de az MS még semmit nem tett le ezügyben. 1,5 évük van, hogy kifejlesszenek valami hasznélható cuccot. Gáz lenne, ha a Control-Alt-Del gombot ki kellene hozni a kormányra. Kiváncsi leszek a vasra is meg a szoftvere is, ha ki fog szivárogni róla egyáltalán valami hír.

Valaki azt írta, hogy: "A microsoft sem gondolhatja, hogy felkeszult egy unix szintu feladat megoldasara.".

Nos, ez elég komolytalan mondatnak tűnik. Másokhoz hasonlóan én is megfogadtam, hogy nem fogok az ilyenekhez hozzászólni, de most mégsem bírom megállni.

Soha se értettem miért gondolja a nagyrabecsült gyülekezet azt (tisztelet a kivételnek), hogy a hülyék mindig a Microsoft oldalán vannak.

Nyilván mindenki tudja, hogy 1980-ban készül el a Microsoft első igazi, IBM PC-ken működő Unix operációs rendszere Xenix néven. Gondolom valami tapasztalatot azért csak összeszedtek e téren.

Ja... igen. Véletélenül van itt néhány "felkészületlen" ember, akik fénykorukban, mielőtt a Microsoftnál operációs rendszereit kezdték volna hegeszteni, mindenféle Unixok-kat, VMS-eket, meg Mach-okat terveztek.

Kéretik elolvasni az életrajzukat.

Richard Rashid
Dave Cutler
Dave Probert
David Solomon
Rob Short

Ők lennének azok a "hülyék" ugye, akik nem készültek fel egy Unix szintű feladat megoldására.
Nahát, nahát. Bár csak én lennék ennyire hülye, de sajnos nem vagyok.

Egyébként van itt még egy kis csemege az eredeti témához kapcsolódva: A McLaren áll a Microsoft mögött

Na jóccakát!

PutAbout

teljesen egyetértek
http://www.motec.com/
itt található egy cég
többek között GT-ben használatos egységes rendszer
Milyen meglepő win alapú, volt szerencém ilyenhez, mivel a GTR nevű játék ennek a telemetriai proginak dobja át a cuccot, nagyon jól használható, és mindenki ezt használja veresenysportban
nagyon megbízható. érdmes megnézni, akit meg érdekel a téma 3-4e-ért megveheti a játékot. nagyon fog neki tetszeni, mikor ezzel elemzed ki a körödet, mikor kezdő voltam másodperceket találtam a pályán... ajánlom mindnenkinek.

Idézet a blogodról:
"Megfogadtam pár éve, hogy olyan arrogáns leszek a nyílt forráskódú "szoftverkommunista" közösséggel, amilyen csak tudok (pedig nagyon távol áll az én természetemtől) cserébe, hogy ők is vérlázítóan azok. Kölcsönkenyér visszajár és én visza is adom."

Tulajdonképpen mit keresel itt? Szerintem neked a prog.hu sokkal jobban megfelelne.

A fentiekkel egyébként akár egyet is tudnék érteni, de a tapasztalat sajnos azt mutatja, hogy a Microsoft server operációs rendszerei még mindig nem képesek azt nyújtani úgy teljesítményben mint megbízhatóságban, mint a kereskedelmi unix-ok. A linux-ról ne beszéljünk, az kb. ugyanaz a szint, mint a windows.

Ave, Saabi.

Ezekszerint nemsok köze van az MS-hez a dolognak. Idéznék...

MES rövidítés nem más, mint a McLaren Electronic System, egy független fejlesztői vállalat a McLaren csoporton belül.

A cég immáron tizenöt éve független fejlesztői csoportként tevékenykedik, és látja el elektronikai rendszereivel a Forma-1-es mezőny jelenlegi csapatait. Ugyan a MES rövidítés tartalmazza a McLaren előtagot, és a csapat wokingi Technológiai Centrumában székel, nincs különösebb kapcsolatban a Forma-1-es részleggel.

"A McLaren Electronic System egy független fejlesztői vállalat a McLaren Csoporton belül. Célja az, hogy olyan autóelektronikai berendezések széles skáláját kínálja ügyfelei számára, melyek kimagasló megbízhatóságukról és csúcstechnológiájukról híresek."

A MES nem csak a McLaren összes riválisának, hanem a WRC-ben szereplő csapatoknak is a beszállítója, így nem mondható tapasztalatlannak ezen a területen.

Akartam volna írni, hogy Hungert és Nagyapát kérik a színpadra, de úgy tűnik maguktól is idetaláltak. :-D