1848, "pro libertate" linuxra?

 ( j_szucs | 2006. január 11., szerda - 20:27 )

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

[quote:283d88f451="j_szucs"]Olvastam valahol, hogy a Windows-on ingyenes, egyszerű és nagyszerű "1848" stratégiai játék fejlesztői (magyarok) újabb történelmi témájú játékon dolgoznak, aminek a címe "pro libertate" lesz.
Ma reggel felmentem a játék frissen nyílt weblapjára (www.prolibertate.hu), és - ha már ott voltam, a fórumon megkérdeztem, hogy linuxos verziót nem terveznek-e véletlenül.
Ezt válaszolták:
[quote:283d88f451] #2 Varhegyi 2006-01-11 10:59:48
Ha valaki vallalja a koncertalast, akkor lehet rola szo. Irj ide: info1848@yahoo.com

A jatek Delphi-ben keszul a grafikus motor DelphiX. Gondolom Linuxon siman menne minden kiveve a grafika, annak a kezeleset lehet hogy at kell irni. [/quote:283d88f451]
A dolog nekem magas, de azért arra gondoltam, közlöm itt a hírt, hátha akad itt egy titkos delphi, directx és sdl guru, aki éppen kihívást keres.

Úgy néz ki, hogy szabad a pálya :-)
(Meghát tökjó lenne azt a játékot natívan linuxon látni :-))[/quote:283d88f451]

azért a helyzet nem ilyen egyszerŰ: direktiksz nincs is Linuxra (bill gétsz ilyen dolgokkal nem foglalkozik...) ha pedig nincs akkor át kell írni az egész grafikus motorját, a hangot, ha esetleg támogatja a joysticokat is, winapi szintén nincs linuxra... a Delphi viszont van Linuxra (Kylix néven) és sajnos fizetős... bár van egy ingyenes verziója, de az gondolom nagyon le van gyengítve... talán a játékmenetet nem kéne átírni... egyelőre ennyi...

[quote:6b92b6bce8]azért a helyzet nem ilyen egyszerŰ[/quote:6b92b6bce8]
Szerintem sem. Ha az lenne, lehet, én is belevágnék.
[quote:6b92b6bce8] direktiksz nincs is Linuxra[/quote:6b92b6bce8]
Ezért kell az sdl (gondolom). Ráadásul az van windowsra is.
[quote:6b92b6bce8]a Delphi viszont van Linuxra (Kylix néven) és sajnos fizetős... bár van egy ingyenes verziója, de az gondolom nagyon le van gyengítve...[/quote:6b92b6bce8]
Pedig valami ilyesmi biztos hogy kell hozzá.
Egy keveset google-oztam, és találtam valami "jedi-sdl"-t amit elvileg (a fejlesztője állítása szerint) a delphix kiváltására lehetne használni. Lehet, hogy még mintapélda is van a weblapján egy saját projectjének a portolására.
De még ezzel együtt sem tudom felmérni még azt sem, hogy mekkora munka lenne.
Ezt csak az tudná, aki látja a forrást, és mindkét rendszert ismeri.

Viszont, ránézésre azt mondanám, hogy a dolog nem lehet túl bonyolult se:
csak ki kell rajzolni egy térképet, tudni kell azt gördíteni a négy főirányban; rárajzolni néhány stilizált sereget, ha a térképen egy hatszögletű mezőre kattintasz akkor azt bekeretezni, és nyitni egy helyi menüt.
Alapvetően minden statikus; csak ha egy sereget vonul, akkor van némi erősen stilizált animáció: a két-három katona által képviselt sereg emelgeti a lábát vonulás közben, elég béna módon.
A grafika csak ennyi; a többi már "a mesterséges intelligencia", amit lehet, hogy nagyon könnyű lenne portolni.

[quote:c1f349d504="j_szucs"]Ezt csak az tudná, aki látja a forrást, és mindkét rendszert ismeri.[/quote:c1f349d504]

én ismerem mindkét rendszert, csak a forráskódot nem látom....

[quote:c1f349d504="j_szucs"]Ezért kell az sdl (gondolom). Ráadásul az van windowsra is.[/quote:c1f349d504]

nem muszáj: Lehet OpenGL+OpenAL párosításban is használni..

[quote:c1f349d504="j_szucs"]Viszont, ránézésre azt mondanám, hogy a dolog nem lehet túl bonyolult se:
csak ki kell rajzolni egy térképet, tudni kell azt gördíteni a négy főirányban; rárajzolni néhány stilizált sereget, ha a térképen egy hatszögletű mezőre kattintasz akkor azt bekeretezni, és nyitni egy helyi menüt.
Alapvetően minden statikus; csak ha egy sereget vonul, akkor van némi erősen stilizált animáció: a két-három katona által képviselt sereg emelgeti a lábát vonulás közben, elég béna módon.
A grafika csak ennyi; a többi már "a mesterséges intelligencia", amit lehet, hogy nagyon könnyű lenne portolni.[/quote:c1f349d504]

jó, csak van egy kiss bökkenő: ha jól tudom a direktiksz mindent a bal felső sarokból számol. az OpenGL pedig onnan számolja ahonnan megadtad neki, alaphelyzetben a képernyő közepétől. ez még a kisebb baj, kicsit nagyobb baj hogy az y kordínáta mentén a directiksz + szám esetén lefele megy, az opengl pedig felfele... a 3: a directx pixelekbe számolja az OpenGL meg egységekbe, amiben kb. 4 egység az egész ablak szélesség... de valahol ezt is lehet változtatni...
mondjuk lehet írni egy funkcíót ami átszámolja a directxes kordínátát OpenGLesbe...
huh... bár lehet hogy mégse olyan nehéz... az lenne a legegyszerűbb ha a fejlesztők directiksz helyett OpenGLt használnának...

Olvastam valahol, hogy a Windows-on ingyenes, egyszerű és nagyszerű "1848" stratégiai játék fejlesztői (magyarok) újabb történelmi témájú játékon dolgoznak, aminek a címe "pro libertate" lesz.
Ma reggel felmentem a játék frissen nyílt weblapjára (www.prolibertate.hu), és - ha már ott voltam, a fórumon megkérdeztem, hogy linuxos verziót nem terveznek-e véletlenül.
Ezt válaszolták:
[quote:9d844ea88c] #2 Varhegyi 2006-01-11 10:59:48
Ha valaki vallalja a koncertalast, akkor lehet rola szo. Irj ide: info1848@yahoo.com

A jatek Delphi-ben keszul a grafikus motor DelphiX. Gondolom Linuxon siman menne minden kiveve a grafika, annak a kezeleset lehet hogy at kell irni. [/quote:9d844ea88c]
A dolog nekem magas, de azért arra gondoltam, közlöm itt a hírt, hátha akad itt egy titkos delphi, directx és sdl guru, aki éppen kihívást keres.

Úgy néz ki, hogy szabad a pálya :-)
(Meghát tökjó lenne azt a játékot natívan linuxon látni :-))

[quote:209a307b72]az lenne a legegyszerűbb ha a fejlesztők directiksz helyett OpenGLt használnának[/quote:209a307b72]
Nekik nem :-(
Gondolom a delphi-t ismerik, ezért abban vágtak neki a fejlesztésnek.
Ahhoz meg van delphix; hát kézenfekvő volt, hogy azt használják.
A "delphigl"-t viszont még nem találták fel . :(

A helyükben egyébként én se vágnák neki magam a portolásnak; a játék freeware, a játékra adott minisztériumi támogatást meg akkor is besöprik, ha csak windows verzió van. :(
[quote:209a307b72]én ismerem mindkét rendszert, csak a forráskódot nem látom.... [/quote:209a307b72]
Írj a megadott e-mail címre, talán odaadják.

[quote:9068ffc22c="DirtY_iCE"] az lenne a legegyszerűbb ha a fejlesztők directiksz helyett OpenGLt használnának... [/quote:9068ffc22c]
Szerintem is az lenne a legjobb. Csak úgy látom, hogy mostanában (egy ideje) a [u:9068ffc22c]kártyát[/u:9068ffc22c] fejlesztik a [u:9068ffc22c]direktikszre[/u:9068ffc22c], és nem fordítva... azért ez kicsit durva, nem?

Így aztán próbálj meg opengl-en lépést tartani...
(pl. a Mittudomén-Milyen Legújabb Mapping-gel, amivel még cakkosabban látszik a rallye-autó gumija.)

[quote:aaaf6f63a6="j_szucs"]A "delphigl"-t viszont még nem találták fel . :( [/quote:aaaf6f63a6]

www.sulaco.com <-- OpenGL delphi alatt
nehe.gamedev.net <-- mondjuk ez inkább c++, de azért az összes tutorialt le lehet tölteni delphire is

lehet hogy delphigl nincs, viszont leírás az van (és ez csak a két legnagyobb oldal...) és az OpenGLt amugy se nehéz megtanulni...