Hozzászólások
[quote:283d88f451="j_szucs"]Olvastam valahol, hogy a Windows-on ingyenes, egyszerű és nagyszerű "1848" stratégiai játék fejlesztői (magyarok) újabb történelmi témájú játékon dolgoznak, aminek a címe "pro libertate" lesz.
Ma reggel felmentem a játék frissen nyílt weblapjára (www.prolibertate.hu), és - ha már ott voltam, a fórumon megkérdeztem, hogy linuxos verziót nem terveznek-e véletlenül.
Ezt válaszolták:
#2 Varhegyi 2006-01-11 10:59:48
Ha valaki vallalja a koncertalast, akkor lehet rola szo. Irj ide: info1848@yahoo.comA jatek Delphi-ben keszul a grafikus motor DelphiX. Gondolom Linuxon siman menne minden kiveve a grafika, annak a kezeleset lehet hogy at kell irni.
A dolog nekem magas, de azért arra gondoltam, közlöm itt a hírt, hátha akad itt egy titkos delphi, directx és sdl guru, aki éppen kihívást keres.
Úgy néz ki, hogy szabad a pálya :-)
(Meghát tökjó lenne azt a játékot natívan linuxon látni :-))
azért a helyzet nem ilyen egyszerŰ: direktiksz nincs is Linuxra (bill gétsz ilyen dolgokkal nem foglalkozik...) ha pedig nincs akkor át kell írni az egész grafikus motorját, a hangot, ha esetleg támogatja a joysticokat is, winapi szintén nincs linuxra... a Delphi viszont van Linuxra (Kylix néven) és sajnos fizetős... bár van egy ingyenes verziója, de az gondolom nagyon le van gyengítve... talán a játékmenetet nem kéne átírni... egyelőre ennyi...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azért a helyzet nem ilyen egyszerŰ
Szerintem sem. Ha az lenne, lehet, én is belevágnék.
direktiksz nincs is Linuxra
Ezért kell az sdl (gondolom). Ráadásul az van windowsra is.
a Delphi viszont van Linuxra (Kylix néven) és sajnos fizetős... bár van egy ingyenes verziója, de az gondolom nagyon le van gyengítve...
Pedig valami ilyesmi biztos hogy kell hozzá.
Egy keveset google-oztam, és találtam valami "jedi-sdl"-t amit elvileg (a fejlesztője állítása szerint) a delphix kiváltására lehetne használni. Lehet, hogy még mintapélda is van a weblapján egy saját projectjének a portolására.
De még ezzel együtt sem tudom felmérni még azt sem, hogy mekkora munka lenne.
Ezt csak az tudná, aki látja a forrást, és mindkét rendszert ismeri.
Viszont, ránézésre azt mondanám, hogy a dolog nem lehet túl bonyolult se:
csak ki kell rajzolni egy térképet, tudni kell azt gördíteni a négy főirányban; rárajzolni néhány stilizált sereget, ha a térképen egy hatszögletű mezőre kattintasz akkor azt bekeretezni, és nyitni egy helyi menüt.
Alapvetően minden statikus; csak ha egy sereget vonul, akkor van némi erősen stilizált animáció: a két-három katona által képviselt sereg emelgeti a lábát vonulás közben, elég béna módon.
A grafika csak ennyi; a többi már "a mesterséges intelligencia", amit lehet, hogy nagyon könnyű lenne portolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:c1f349d504="j_szucs"]Ezt csak az tudná, aki látja a forrást, és mindkét rendszert ismeri.
én ismerem mindkét rendszert, csak a forráskódot nem látom....
[quote:c1f349d504="j_szucs"]Ezért kell az sdl (gondolom). Ráadásul az van windowsra is.
nem muszáj: Lehet OpenGL+OpenAL párosításban is használni..
[quote:c1f349d504="j_szucs"]Viszont, ránézésre azt mondanám, hogy a dolog nem lehet túl bonyolult se:
csak ki kell rajzolni egy térképet, tudni kell azt gördíteni a négy főirányban; rárajzolni néhány stilizált sereget, ha a térképen egy hatszögletű mezőre kattintasz akkor azt bekeretezni, és nyitni egy helyi menüt.
Alapvetően minden statikus; csak ha egy sereget vonul, akkor van némi erősen stilizált animáció: a két-három katona által képviselt sereg emelgeti a lábát vonulás közben, elég béna módon.
A grafika csak ennyi; a többi már "a mesterséges intelligencia", amit lehet, hogy nagyon könnyű lenne portolni.
jó, csak van egy kiss bökkenő: ha jól tudom a direktiksz mindent a bal felső sarokból számol. az OpenGL pedig onnan számolja ahonnan megadtad neki, alaphelyzetben a képernyő közepétől. ez még a kisebb baj, kicsit nagyobb baj hogy az y kordínáta mentén a directiksz + szám esetén lefele megy, az opengl pedig felfele... a 3: a directx pixelekbe számolja az OpenGL meg egységekbe, amiben kb. 4 egység az egész ablak szélesség... de valahol ezt is lehet változtatni...
mondjuk lehet írni egy funkcíót ami átszámolja a directxes kordínátát OpenGLesbe...
huh... bár lehet hogy mégse olyan nehéz... az lenne a legegyszerűbb ha a fejlesztők directiksz helyett OpenGLt használnának...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvastam valahol, hogy a Windows-on ingyenes, egyszerű és nagyszerű "1848" stratégiai játék fejlesztői (magyarok) újabb történelmi témájú játékon dolgoznak, aminek a címe "pro libertate" lesz.
Ma reggel felmentem a játék frissen nyílt weblapjára (www.prolibertate.hu), és - ha már ott voltam, a fórumon megkérdeztem, hogy linuxos verziót nem terveznek-e véletlenül.
Ezt válaszolták:
#2 Varhegyi 2006-01-11 10:59:48
Ha valaki vallalja a koncertalast, akkor lehet rola szo. Irj ide: info1848@yahoo.comA jatek Delphi-ben keszul a grafikus motor DelphiX. Gondolom Linuxon siman menne minden kiveve a grafika, annak a kezeleset lehet hogy at kell irni.
A dolog nekem magas, de azért arra gondoltam, közlöm itt a hírt, hátha akad itt egy titkos delphi, directx és sdl guru, aki éppen kihívást keres.
Úgy néz ki, hogy szabad a pálya :-)
(Meghát tökjó lenne azt a játékot natívan linuxon látni :-))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az lenne a legegyszerűbb ha a fejlesztők directiksz helyett OpenGLt használnának
Nekik nem :-(
Gondolom a delphi-t ismerik, ezért abban vágtak neki a fejlesztésnek.
Ahhoz meg van delphix; hát kézenfekvő volt, hogy azt használják.
A "delphigl"-t viszont még nem találták fel . :(
A helyükben egyébként én se vágnák neki magam a portolásnak; a játék freeware, a játékra adott minisztériumi támogatást meg akkor is besöprik, ha csak windows verzió van. :(
én ismerem mindkét rendszert, csak a forráskódot nem látom....
Írj a megadott e-mail címre, talán odaadják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:9068ffc22c="DirtY_iCE"] az lenne a legegyszerűbb ha a fejlesztők directiksz helyett OpenGLt használnának...
Szerintem is az lenne a legjobb. Csak úgy látom, hogy mostanában (egy ideje) a kártyát fejlesztik a direktikszre, és nem fordítva... azért ez kicsit durva, nem?
Így aztán próbálj meg opengl-en lépést tartani...
(pl. a Mittudomén-Milyen Legújabb Mapping-gel, amivel még cakkosabban látszik a rallye-autó gumija.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
[quote:aaaf6f63a6="j_szucs"]A "delphigl"-t viszont még nem találták fel . :(
www.sulaco.com <-- OpenGL delphi alatt
nehe.gamedev.net <-- mondjuk ez inkább c++, de azért az összes tutorialt le lehet tölteni delphire is
lehet hogy delphigl nincs, viszont leírás az van (és ez csak a két legnagyobb oldal...) és az OpenGLt amugy se nehéz megtanulni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni