A francia hatóságok letartóztatták Pavel Durov-ot, a Telegram alapítóját

A vád:

Ma késő délután egy párizsi repülőtéren a francia hatóságok őrizetbe vették Pavel Durovot, a Telegram üzenetküldő alapítóját. Állítólag holnap súlyos vádakat készülnek ellene felhozni, amelyek a terrorizmus támogatásával, csalással, pénzmosással és gyermekek elleni bűncselekményekkel kapcsolatosak. Mindez látszólag a Telegram szinte teljes moderálásának hiányából ered. A francia hatóságok szerint a titkosításnak és a kriptovaluták támogatásának köszönhetően a Telegram az új kedvenc eszközévé vált a szervezett bűnözésnek.

Durov egy 39 éves férfi, aki vagyonra tett szert azáltal, hogy megalkotta a VKontaktét, a Facebook orosz verzióját, mielőtt a Kreml kiszorította volna saját cégéből. Oroszországot elhagyva indította el a Telegramot, amely különösen Európában vált rendkívül népszerűvé. Ma vették őrizetbe, amikor magángépe Azerbajdzsánból a párizsi Bourget repülőtérre érkezett.

   

Részletek itt.

(A cikk nyomokban Mesterséges Intelligencia által szolgáltatott adatokat tartalmaz, így a tartalmát érdemes duplán ellenőrizni!)

Hozzászólások

Szerintem az összes Vasedényt is be kellene zárni, mert késeket (is) árulnak, amivel lehet gyilkolni (is)!

A tudomány és a hit vitája akkor eldőlt, amikor villámhárítót szereltek a templomokra.

Szomorú addendum ez az Assange ügy után. Az Euroszojúz autoriter birodalommá próbál csavarodni, de már nincs meg hozzá a gazdasági súlya. A szólásszabadság lábbal tiprása természetesen EU forrásokból is megoldható. Ez egyben újabb pofon a szemellenzős nyugat és euroszojúz-imádó fanboyoknak. Az euroszkeptikusoknak sajnos mindenben igaza van. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

Ultima ratio: egykutyák! Ezek szerint nyugodtan elkaphatják egyes újságírók, üzletemberek, bankárok is a gravitációs betegséget az Euroszojúzban. Ha valaki szóvá merné tenni szigorúan rámutatsz Oroszországra, tessék ott is sorban esnek ki az emberek a 10+ emeletről. 

Ami hup nicknevemet illeti eredetileg amolyan szatíra volt, fekete tükör az akkoriban komcsi-patyomkin nosztalgiában tobzódó metroszexuális zindex népeknek. A fajtád valahogy nagy kanállal zabált az illatos pinájú Tyereskovától a Partizános Gyulyás Marciig mindent ami/aki a letűnt szovjet korszak szimbólumtárából kölcsönözte a nevét. 
Megvan a diszkrét bája annak amikor Partizánból kritizálják az orosz agressziót és újraéledő szovjet imperializmust.

“Az ellenség keze betette a lábát”

Ennek a szerencsétlenek már az is elég volt, hogy orosz származású, mégsem zelenszkijnek hívják. Ez elég a bebortonzesehez. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Nem az orosz Anyácska börtönözte be, hanem a szabadság bölcsője nyugat.

Szerintem egyelore nincs itelet, igy elozetesben van es nem tudni, hogy be lesz-e bortonozve vagy sem. Az orosz Anyacska mar kinyirta volna ha nem tetszik neki, el lehet donteni melyik verzio a jobb.

"A popular Russian channel says that Telegram is also used by Russian forces to communicate, and that if Western intelligence services gain access to it, they could obtain sensitive information about the Russian military."

Lehet inkabb innen fuj a szel es nem magaval a Telegrammal van bajuk.

Nem helyeslem hogy letartoztattak, de a tenyek nelkuli okoskodast sem ertem.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Szólásszabadság, mint olyan a nyugaton nem létezik.

🤷‍♂️

De, ne legyünk igazságtalanok! Ha van annyi pénzed mint Musk-nak, akkor vehetsz magadnak nyugaton egy saját platformot, ahol nagyjából megpróbálhatsz szabadon beszélni. De arra számíts, hogy folyamatos támadásnak leszel kitéve (pl. Amerika jó csatlósa, az EU jelenlegi vezetése már célzott arra, hogy be kéne tiltani a Twitter-t az EU-ban ... :)

trey @ gépház

Felmerül a kérdés, hogy egy saját szuverenitását fontosnak tartó ország miért nem csinál saját nemzeti platformot? Nemzeti twitter, nemzeti facebook, nemzeti messenger, nemzeti videómegosztó, nemzeti felhő?

Ezek közül semmit sem kellene a nulláról fejleszteni. Mastodon, disapora*, Signal/Mattermost, LBRY (Odysee) vagy a Video kódjának kiganézása a mostani hányásból, OpenStack. 

nemzeti felhő van: Kormányzati Adatközpont (NISZ)

 

FB, twitter stb.. - meg ezek kommersz dolgok - minek fektessen bele az állam, elég ha szabályozza.

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

Felmerül a kérdés, hogy a Signal-ban van-e mégis valamilyen backdoor? Gyanúsan nagy a csend a szabad internetes kommunikáció másik bajnoka körül. Az nem csípi a franciák csőrét? 

Ez az egész újabb tanulság azoknak, akik valódi szabadsághoz adnak eszközöket. A Nyugat csak hazudja a szólásszabadságot. Bezzeg Satoshi Nakamotot soha sem fogják elkapni a "demokrácia" közvádlói. 

A Signal kizárólag E2EE, a Signal Foundation nem rendelkezik kulcsokkal az üzenetekhez. A Telegram ezzel szemben opcionálisan E2EE. Telegram esetén továbbá vannak publikus csatornák és csoportok, Signalon minden privát, így igazából nincs min számonkérni a moderálást.

Ez a moderálás a másik nagy kedvencem.

Amikor képesek egyesek arra gondolni, hogy vélemények betiltása majd megfékezi a... mit is? A gondolkodást?

Tetszettek volna nem lezülleszteni a társadalmat arra a szintre, hogy megjelenjenek a laposföldhívők, szcientológusok, holdraszállás-tagadók, 911-trutherek, fóliasapkások, holokauszttagadók, stb. Ha már ez a szint, akkor mit akarunk? Bezzeg a demokráciát nem akarja betiltani senki, tehát hülyének lenni addig van jogod, hogy szavazz, de addig már nem, hogy radikalizálódj. Viszont radikálisokra meg lehet szavazni, most ettől vannak betojva.

Csak ezek a szemétládák közel 100 éve (vagy 1000) éve hülyének nézik az embert, úgy tekintenek mint az age ofos parasztra, kitermeljük 50 foodért, aztán beküldjük ide-oda-amoda melózni, ha kell harcolni. Egyén szinten meghagyjuk a döntés illúzióját, sőt még erősítjük is azt a képet, hogy magad útját járad (de ez továbbra is csak illúzió), de társadalmi szinten az egész meg van szervezve, nincs itt szabad döntés valójában.

A lényeg hogy a zsebünk legyen megtömve. Ez a probléma.

Előre bocsátom, hogy teljesen egyetértek azzal, amit írsz.

Tetszettek volna nem lezülleszteni a társadalmat arra a szintre, hogy megjelenjenek a laposföldhívők, szcientológusok, holdraszállás-tagadók, 911-trutherek, fóliasapkások, holokauszttagadók, stb. Ha már ez a szint, akkor mit akarunk?

Sajnos ennek az alacsony szintnek az is velejárója, hogy ha valamire rásütik, hogy konteó, akkor a magukat nagyon okosnak hívő emberek ezt bemondásra el is hiszik. Holott ez pontosan ugyanaz a szint, a nem gondolkodás szintje. Aztán maradnak azon kevesek, akik hajlandóak mindent megfontolás tárgyává tenni.

Persze lesznek olyan témák, amik megfontolás és átbeszélés után is abszolút hülyeségnek tűnnek, pl. laposföldhívők, holokauszttagadók, ... Én pl. azokat a konteókat élből nem tudom elutasítani, amik mögött nagy tudású emberek állnak, főként ha az a szakterületükbe is illeszkedik. Azért azt se felejtsük el, hogy számos konteóról kiderült, hogy tényleg összeesküvés volt. ;-)

Azért azt se felejtsük el, hogy számos konteóról kiderült, hogy tényleg összeesküvés volt. ;-)

Az osszeeskuves elmelet definicioja:
"a theory that explains an event or set of circumstances as the result of a secret plot by usually powerful conspirators"
és/vagy
"
a theory asserting that a secret of great importance is being kept from the public"

A cikkbeli listabol ket dolog hatott negativan a tarsadalomra (masodik definicio alapjan), a tobbi kit erdekel? Pl. a kubai dolog nem valosult meg, azt tenyleg csak elmeletnek lehet nevezni, ellenben pl. a dohanygyarak es uzemanyaggyarak nem csak elmeleteket gyartottak.

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

A cikkbeli listabol ket dolog hatott negativan a tarsadalomra (masodik definicio alapjan), a tobbi kit erdekel?

Én mind annak látom, hogy emberek jelentős részére komoly hatása lehetett, ezekre:

  1. a korszak ellenkultúrájának minden jelentősebb alakját
  2. dohányzókra
  3. kis babákra és családjukra
  4. melegekre, illetve mindenkire, akit annak ítéltek a műszer alapján
  5. a kubai illetve az amerikai népre
  6. minden emberre
  7. minden emberre, főleg az atombomba része

Illetve az első definícióra még inkább illenek.

Attól, hogy csak terveznek valamit, attól az még összeesküvés.

Azt, hogy kik az összeesküvés résztvevői, azt már sokkal nehezebb meghatározni. Lásd pl. a dohánygyárak esetét. Ott pl. mely tudósok, mely médiumok, mely politikusok, ... voltak benne, azt nehéz lenne megmondani.

  1. a korszak ellenkultúrájának minden jelentősebb alakját
  2. dohányzókra
  3. kis babákra és családjukra
  4. melegekre, illetve mindenkire, akit annak ítéltek a műszer alapján
  5. a kubai illetve az amerikai népre
  6. minden emberre
  7. minden emberre, főleg az atombomba része

1. "A hosszas huzavona végül Lennon győzelmével ért véget"
2. a dohanyzok es a kornyezetukben levo nemdohanyzok is erzik a hatasait, jelenleg is
3. a holtakra mekkora hatast gyakorol hogy mi tortenik a testukkel?
4. a cikk szerint 400 emberre volt hatassal, ez nem a tarsadalom
5. "a gyakorlati megvalósítás azonban végül elmaradt"
6. igen, minden emberre
7. mert amugy nem lett volna atombomba vagy urprogram?

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Nem kell olyan messzire menni, gondolj csak a környezetbarát akkumulátor gyárakra idehaza!

 

Miért buktak be?

- mert a lakosság tiltakozott? / nem

- környezetvédelem miatt? / nem

- mert Debrecen 22.000 Fideszes szavazót vesztett? / nem

- azért mert visszaesett a kereslet az EV autók iránt? / igen

 

Ha nem lett volna kereslet visszaesés, ma is azt hallgatnád, hogy attól lesz Magyarország zöldebb, ha a világ összes akkumulátorgyárát itt építenék meg.

vilagosan megirtak tobb helyen

Majd megnyilik romaniaban, ok mar a ciannal is megfeleloen tudtak banni; ha meg megis atjon Magyarorszagra a szennyezes az jogallami lesz, a HVG meg majd megirja, hogy azert kaptunk szennyezest, mert a kormany ezt is elbarmolta, mivel Putyin. :)

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

> Felmerül a kérdés, hogy a Signal-ban van-e mégis valamilyen backdoor?

Feltűnt, hogy TOR böngészőből, maximális védelem mellett, a szkriptek tiltása után Linuxon a Google kirúgott.

This network is blocked due to unaddressed abuse complaints about malicious behavior.

 

Android telefonról csinálva ugyanezt Linux helyett már nincs figyelmeztetés, csont nélkül átmegy. 

Az egyszeri ember azt gondolná, hogy Android alól futtatott TOR böngésző megfelel az NSA megfigyelhetőségi kritériumainak.

Franciák maguktól intézkedtek..

De szívesen látnék olyan királyt, aki maga vívja a csatáit! 

Trója, Akhilleusz

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

Szerkesztve: 2024. 08. 25., v – 13:29

Érdekes. Ezek szerint akkor vagy terrorista támogató, ha a terroristák használják a szoftvered?

Tehát a pidgin fejlesztői nem terrorista támogatók, mert bár ahhoz is van e2e encryption plugin (legalábbis 20 éve volt), de nem használják erre a célra. Ha elkezdik használni, akkor ők is mennek a dutyiba?

Remélem az EU csinál valamit a franciákkal, mert elképesztő dolgokat csinálnak ezen a téren is. A szerőzi joghoz is enyhén szólva más a viszonyulásuk, meg ha jól emlékszem ott volt a kültéri wifi is lekorlátozva 10 mW-ra.

A francia bíróság működik hétvégén is? Nálunk csak ügyelet van. (Ha ilyen időszakban vki a gondviseltjének megtagad egy életveszélyes állapotot megelőző beavatkozást, akkor hívjuk az ügyeletes bírót)

Őőőő, hol lehet feljelenteni a Magyar Pénzverdét, amiért a lenyomozhatatlan bankjegyek forgalomba hozatalával támogatja a terrorizmust? :-)

Egyiket se fogják ráverni. Ahhoz be kéne bizonyítsák, hogy eleve szándékosan ezeket támogatta, azért hozta létre. Lehetetlen. Kicsit izmoznak rajta, mert nem tetszik nekik a titkosítás. Erről nem a Telegram tehet, ha akarom, bármelyik chat-en titkosítok kézzel OpenPGP-vel vagy OpenSSL-lel, amit átnyomok még ugyanabban a szkriptben BASE64 kódolásra, aztán a fhansziákok bhachassák, nyugodtan nyomhatják rá az AI-t, meg amit akarnak.

Sőt, én ennél messzebbre megyek, én a kormányok helyében előírnám, hogy aki ilyen publikus chat/VoIP titkosítást nyújt, az köteles ezt végpontok közötti titkosítással nyújtani, ez lenne a garancia, hogy nem él vissza az adatokkal, nem farmolgatja, adogatja el az adatokat, meg a polgárokat se károsítja meg senki beszélgetés, küldött adatok kifigyelésével. Épp úgy, ahogy már minden normális, magára adó weboldal SSL-lel működik, így kéne ennek lennie IM/VoIP esetében is.

Igen, értem én, hogy így egy csomó bűnözőn meg terrorpistán nem találnak fogást, de azokon amúgy se nagyon tudnának, azoknak már most is megvannak a kidoglozott titkosítási meg jelnyelves dark webes csatornáik, és nem a nyilvános, titkosítatlan szolgáltatásokat használják már évek óta. Felesleges most az egyszeri polgárt ezen csesztetni, hogy titkosítást használ.

Amit nem értenek a kormányok, hogy ez a titkosítás a mai technológia velejárója, a hardver sok éve elég erős hozzá, a kriptográfiailag biztonságos módszerek is már régóta kint vannak közkincsben, free + open-source implementációban, minden platformra, innen nem lehet betiltani meg visszaszívni, akármennyire is szeretnék. Az a vonat kb. már 20-30 éve elment a Petőfi Csarnok felé, és nem lehet visszavontatni. Lehet ellene kapálózni, de csak ők lesznek nevetségesek. Főleg, hogy nemzetközi szolgáltatások is használják, tehát azokat nagyon betiltatni se lehet.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

A világ a kínai módi felé megy szerintem, vagyis az egyszeri ember is totális megfigyelés alatt van/lesz, amit az AI végez. Ehhez az kell, hogy a jóemberek ne is akarjanak titkosítva beszélgetni egymással, ergo minden ilyen törekvés ellen tűzzel, vassal, és koholt vádakkal kell küzdeni. Ha valaki titkosít, akkor vagy pedofil, vagy külföldi ügynök, vagy pedofil csak kellett neki fél év vizsgálati fogság, míg ezt töredelmesen bevallotta.

Ha sikerül az állampolgárok majd összes kommunikációját elemezni, akkor nem lesz tüntikézés meg hasonló botorságok, mert aki kilóg a sorból, az nem kap olyan szociális benefiteket, mint például hitel, vagy a kölykének szabad iskolaválasztás, és ennyi bőven elég, hogy lázadozás helyett beálljon a sorba.

Most nagy a szabadság nyugaton, de ez csak egy átmeneti állapot, ahogy a nyílt internet záródik, úgy majd a szabadságjogok is fakulnak még egy kicsit, és a végén beüt az aranykor. Mármint az elitnek, nem a plebsznek, az észre sem fogja venni, hogy rabszolga, pont úgy, ahogy ma sem lázadozunk az ellen senki, hogy társadalom nagy része bérrabszolgaként él, alig valami megtakarítással, vagyis alig valami eséllyel, hogy kitörjön a jelenlegi életéből.

Mi infósok még jók vagyunk, mert közel az elithez tartozunk, de sokan vannak akik havi néhány százezerből próbálják nevelni a gyerekeiket a romló iskola és egészségügyi körülmények között. Mi kínai gyarmat leszünk, úgyhogy számukra elég csekély az esély a prosperálásra, lévén a kínai civilizáció mindig is rabszolgatartó volt, most is erre lesz szükségük, csak már kitalálták, hogy hogyan lehet mindenki a saját pribékje. Ebben a dologban nagy igazsága van Hajbinak, az okostelefonos elhülyítés valós dolog, elvégre egy jó fajta drog minden munkásnak kell, hogy ne legyen érkezése nem hogy lázadozni, de még meg se forduljon a fejében, hogy a világ nem szupi-szuper.

Mint ahogy Magyarország is előre meg, és nem hátra. Látjuk. 

Ja, értem én, hogy erről álmodnak, totális megfigyelés meg minden, de aztán majd megébreszti őket a párnacihára kifolyt és kihűlt nyáltócsa. Az egy dolog, hogy ők mit szeretnének, az egy másik dolog, hogy a modern technológia a közhatalomnak is brutálisan átírta a játékszabályokat, ahogy a világ működik, ezt el kell fogadniuk.

Lehet régen még tudták nyomni ezt a tilccsunkbemindent, meg cenzúrázzunk, tartsunk mindenkit tudatlanságban és teljes kiszolgáltatottságban című hozzáállást, ez ma már, a mai netes, globalizált, magas szinten kompjuterizált és okoseszközökkel megtűzdelt világban nem működik. A kínaiak is feleslegesen ökörködnek a nagy tűzfallal, kb. az nem játssza ki, aki nem akarja, vagy annyira 1 bites műszakilag.

Az oroszok is izmoztak ezzel, hogy jajj, 128 bites titkosításnál erősebbet nem lehet importálni, bla, bla, vágyálmok, közben meg a jópolgár felmegy az első nemzetközi weboldalra, ahol ott vigyorok a https címke mögött a 256 bites SSL, meg ilyen 2048 bites RSA okosságok, akkor is, ha Putykó elvtárs kínjában leszopja saját magát. Valahogy ezek nem értik meg, hogy nem a KGB-s meg Junosz kistévés idők mennek, ahol cenzúrázgathat, meg korlátozgathat.

hajbazert most ne keverjük ide, ő pl. a titkosítás ellen van, hogy az SSL így bloat, úgy amúgy, közben meg rohadtul téved, mert ilyen disznó kormányzatok ellen igenis szükség van rá, és nem csak a babzsákfejlesztők paranoiája. Lennének egyébként dolgok, amikben igaza van, tervezett elavultatás, okostelefonos hülyítés, stb., de a technofóbságot annyira túltolja, hogy azt nem tudja vele kompenzálni, hogy 1-2 ponton véletlen igaza van.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Az ellen nem, de látod, valami ellen mégis véd, ha a fhanszilyákoknak ennyire nem tetszik, hogy próbálják a fejlesztőt is rács mögé dugni.

Vicc az egész, ott is rohadt nagy jogállamiság lehet, ilyen koncepciós perekkel, csak égetik magukat nemzetközileg. Ezzel csak azt érik majd el, hogy még többen használják a Telegramot, aki eddig nem ismerte, most már csak azért is használni fogja, mert tiltott gyümölcs, ami cool. A Snowden elleni hadjárat is kb. csak ennyit ért.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Szerkesztve: 2024. 08. 25., v – 22:19

RUMBLE

Chris Pavlovski:

 

I’m a little late to this, but for good reason — I’ve just safely departed from Europe. France has threatened Rumble, and now they have crossed a red line by arresting Telegram’s CEO, Pavel Durov, reportedly for not censoring speech. Rumble will not stand for this behavior and will use every legal means available to fight for freedom of expression, a universal human right. We are currently fighting in the courts of France, and we hope for Pavel Durov’s immediate release.

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

2018-ban az Orosz kormány korlátozta a Telegram elérhetőségét.

Ez ellen 50+ NGO és szervezet tiltakozott emelte fel a szavát.

Írtak az ENSZ-nek, Európa Tanácsnak, EBESZ-nek -- hogy támadják meg Oroszország lépéseit és követelik a szólásszabadsághoz és a magánélethez való alapvető jogokat online és offline egyaránt.
Arra is buzdítja az internetes cégeket, hogy álljanak ellen az alaptalan és törvényen kívüli megrendeléseknek, amelyek sértik felhasználói jogaikat.

Nem hallom most szavukat !

Mi történt azóta ?

Pavel Durov 2014 óta nem él Oroszországban, visszadta útlevelét - nem orosz.

A szólásszabadság már nem jog ?

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

"Pavel Durov 2014 óta nem él Oroszországban, visszadta útlevelét - nem orosz." - Lehet, most kezd el majd gondolkodni, jól tette-e amit tett?

"Amikor a VKontakte napi látogatottsága az orosz állami tévé nézettségének a dupláját hozta, és Durovék nem voltak hajlandók beleállni abba, hogy az orosz állami propagandát tolják a közösségi hálózaton, a Kreml hadjáratot indított Pavel Durov ellen – emberöléssel vádolták meg, lefoglalták a szervereit, milliárdos pénzügyi manőverekkel próbálták ellehetetleníteni. Durov végül kiszállt a saját cégéből, majd a karib-tengeri St. Kitts és Nevis szigetekig menekült. Ezután született meg a Telegram...." (forras)

Kivancsi leszek elkezd-e majd ilyesmin gondolkodni ;)

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

2018-ban az Orosz kormány korlátozta a Telegram elérhetőségét.

Ez ellen 50+ NGO és szervezet tiltakozott emelte fel a szavát.

Most korlatozza valaki a Telegram elerhetoseget? Jo hogy nem csupa nagybetuvel irsz a felkover melle :)

"Már nem csak tehetségekből, de a hülyékből is kifogytunk..."

Szerintem akkor fogják elengedni, ha bevezetnek valami alap "violent content" beállítást, amit publikusan lehet közölni, nem publikusan pedig beleegyezik abba, hogy az EU hatóságok hozzáférhessenek legalább IP-címekhez, időpontokhoz, ha az üzenetek titkosítottak. Nem EU cégként egyébként nem tudnák erre kötelezni.

úgy tudom, hogy Dubai bejegyzésű a cég és a francia állampolgársága mellett van Egyesült Arab Emírség-i állampolgársága (amit nagyon nehéz megszerezni, 25 év ott tartózkodás kell)

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

Valahol máshol olvastam, hogy emiatt kerülte az európai utakat mostanában, de nehéz lenne bizonyítani anélkül, hogy nyilvánosan elismeri vagy valaki mutat egy tárgyi bizonyítékot.

Mindenesetre a cikk kapcsán nekem egyből az ugrott be, hogy egy francia börtönben kicsi az esély rá, hogy kiessen az ablakon, talán azért ment oda, miután beszélt Putyinnal.

Nem olyan bonyolult ez.

Az orosz titkosszolgálat már nagyon régóta rá akarta tenni a kezét a Telegramra, nem véletlenül tiltották be 2018 és 2020 között.

Most, hogy a kurszki ukrán támadás gondot okoz nekik, még inkább szükségük lenne arra, hogy kontrollálják, ki mit ír és olvas Telegramon.

Durov a magángépével meg szándékosan egy olyan országba ment, ahol körözik, gyakorlatilag feldobta saját magát - nem akar véletlenül kiesni egy ablakon.

Nekem is gyanús, hogy egy ilyen szintű arc, aki jó eséllyel be van kötve megfelelő informátorokhoz (elvégre valahogy megúszta eddig is az ablakon kizuhanást és azt is, hogy tollvonással elvegyék a vagyonát) most ennyire amatőr módon besétál egy csapdába. Mennyire hihető, hogy nem tudta hogy körözik?

BTW nem akarok cinikusnak hangzani, remélem tisztázódik a helyzet és szabadon engedik, vagy találnak valami konkrétabb bűncselekményt és nem ilyen koncepciós perekkel intézik el, DE nagon remélem, hogy a Telegramot ez semennyire nem fogja érinteni. Örülök hogy végre ismerőseim közül is sokan használják, én is lassan 9 éve és szemben sok másik alkalmazással ez tényleg mindent alárendel a használhatóságnak.

Egyrészt Francia állampolgár (is). Másrészt egyszer beszámolt róla, hogy azért hagyta el Oroszországot, mert nem akarta megosztani az adatokat az orosz hatóságokkal.
Egyébként a Telegramon is van moderáció, de nem mennek át cenzúrába.

Durov édesanyaja ukrán, Oroszországból való kivonulása után egy darabig Ukrajnában élt.

A letartóztatásának köülményei komoly kérdéseket vetnek fel.
Amikor repülőre szállt, Franciaországban (ahol cask átszállni akart) még nem volt körözött személy. Mielőtt a gépe földet ért volna, előtt pár perccel került fel a körözési listára.
Már másnapra bírósági ítéletről meg 20 évről meg ilyenekról beszéltek. (Koncepciós per?)
Mielőtt ez az eset megtörtént, titkos izraeli katonai dokumentumokat szivárogtattak ki a Telegramon. Izrael állam kérte a közbeavatkozást (hogy hozzáférést, a feltöltők adatait vagy csak szimplán az adatok törlését, azt nem tudjuk). A Telegram ennek nem tett eleget.

Itt kezdődött az ámokfutás.
Nem vagyok annyira biztos benne, hogy ez Franciaország saját ötlete volt. De tökmindegy, nem akarom védeni a szarban úszó csigazabálókat.
Igen, az Assange és Snowden után minimum problémás és igen, Musk helyében egy kicsit kényelmetlenül érezném magam. Főleg azok után amit a Facebook-művek vagy akár alőtte a Twitter is meglépett akár az éppen hivatalban lévő amerikai elnökkel szemben, akár más politikusokkal a világon. Egyértelműen és közvetlenül beavatkoznak ezzel a választásokba is, mivel az állampolgárok jelentős része ott tájékozódik. Az algoritmusokról nem is beszélve.

Szinte biztos, hogy Izrael nem fogja megkapni amit akar (sem az EU).
Legrosszabb esetben megszűnik a TG, lesz helyette más. (és ne jöjjön senki a Signallal, amit a CIA-FBI közösen üzemeltet)
 

Meglátjuk mi lesz, de az biztos, hogy az ultraliberális elfogadó progresszív köcsögök mégsem annyira elfogadóak, mint mondják. Az igazság fáj. Nagyon fáj és ezért rombolnak.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...

Volt valami olyan pletyka, hogy startupként jelentős adományt kapott egy szervezttől, ami a CIA fedő cég volt.

ééés jöttek behajtani az adósságot..

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

pure e2e -re igaz, amit írtál, de:

itt egy rendszerről (application + server)  beszélünk - te nem tudod, hogy mit csinál _még_ a signal kliens.

pl. kulcs+ip cím+timestamp elküldése egy biztonságos tárolóba ?

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

Erre vonatkozott a kerdesem: tudjuk, hogy kuldi / nem kuldi?

Illetve ha nem kene, de megis kuldi nem bukna le vele k gyorsan?

Jelenleg a Signalnak nincs olyan feature-je, hogy a history-t vissza tudna allitani legalabb 1 aktiv device nelkul. Ez nekem arra utal, hogy (meg) nincs suskus.

A Signal kliensei nyílt forrásúak, és mivel E2EE-ről van szó, ezért pont emiatt minden átlátható, mivel a lényeg, a kriptográfiai műveletek a nyílt és auditált kliensekben történnek, ez az E2EE lényege. Az ember azt hinné, hogy egy IT-s szagportálon ez alapismeret. Továbbá, a Signal "pure e2e", jelentsen ez bármit is; valószínűleg a P2P kifejezést kerested. A szervernek nincs komoly szerepe a történetben, a protokoll úgy lett megtervezve, hogy ne kelljen megbíznod a szerverben.

Ami a korábban említett CIA fundingot illeti, valószínűleg az Open Technology Fundra gondolsz, aminek titkosszolgálati kötődéseit felesleges lenne vitatni, hiszen nem titkoltan állami szervezet, tehát még csak nem is "fedőcég". Tény, a fedőcég jobban hangzik, mert az beindítja a fantáziát, mintha rejtett, titkolt machinációk folytak volna a háttérben, igazi sötét művészetek, és ezt egyszerűen imádják az emberek, a jó misztikumokat, de sajnos nem erről volt szó.
Az OTF támogatása a Signal projekt szintjén ráadásul elenyésző volt, közel sem annyi, amennyi alapot adna "behajtásra" (még ha a technológia feltételek lehetővé is tennék). Egészen konkrétan kicsivel kevesebb, mint 3 millió dollárról van szó. Ez a támogatás 2013 és 2016 között történt, tehát nem játszott szerepet a Signal (akkoriban TextSecure, RedPhone) kickstartolásában, ugyanis azok 2010-ben jelentek meg. A támogatás a Signal Foundation alapítása előtt (2018 vs. 2016) véget is ért. Egyébként is, egy valamire való titkosszolgálat nem támogatáshoz köti a behajtás jogát.
Az összeg mértékét és "behajthatóságát" mindenesetre jól kontextusba helyezi, hogy a Signal Foundation 105 millió dolláros kamatmentes kölcsönnel indult, amelyet Brian Acton, a Whatsapp társalapítója biztosított. (Aki már akkoriban kiszállt a Whatsappból.) A protokoll licenceléséből azóta is annyi bevételük van, hogy 3 évre lebontott 3 millió dollár komolytalan súlyú. A 2022-es nyereség például 26,1 millió dollár volt.

A valóság valószínűleg az, hogy az amerikai kormány számára is hasznos egy önálló SOTA E2EE protokoll, ahogy a Tornak is hasznát veszik.

Szerintem abban megegyezhetünk, hogy mindenki szereti ezeket a szolgáltatásokat használni, aki egy bizonyos foknál nagyobb diszkréciót akar, de nincsenek meg a lehetőségei és forrásai speciális eszközök használatára. ;D

Nem kell a kommunikációs tartalmakat, kulcsokat tárolni hozzá, hogy a bűnüldözés hasznos (kiegészítő) információkhoz jusson egy rendszer használata kapcsán.

Arról mit tudunk, hogy mit tárolnak a szerverek a userek aktivitásáról? A rendszer azonosítja a felhasználóit és valamilyen naplók biztosan vannak.

Már a csatlakozás (bizonyos csatornákhoz), részvétel és/vagy bármilyen aktivitás (pl. párbeszéd, fájlcsere, bűnözőkkel/terroristákkal közös használat bűncselekmények idején) vagy annak hiánya (eltűri, eltitkolja) jogsértő lehet.

Ezek ugye metaadatok, amiknél helyesen rámutatsz arra, hogy nagyon értékes adatforrások. Épp ezért kliensoldalon kerülnek titkosításra. A Signal Foundation az alábbi metaadatokkal rendelkezik:

  • regisztrációhoz használt telefonszám
  • regisztráció ideje
  • utolsó használat ideje

Máshoz a kliensek nem biztosítanak hozzáférést.

Jelenleg signal felhasználó vagyok. Családon belül azzal kommunikálunk. (sok időbe telt míg rávettem őket)

Ha komolyabb feladatra kellene, megfontolnék e Treema-t. Valahogy bennem van, hogy ha amiért fizetek, ott csak nem adnak el. Tudom.....

Ez az adományokból élünk, hát .... fene tudja. Meg a telefonszám, aki tudja a számom le tudja csekkolni, rajta vagyok -e.

Én Telegramot használok elsősorban; majd ha nem szarnak bele abba a több éves feature requestbe, hogy lehessen importálni beszélgetéseket a Telegram exportjából, akkor megfontolom a váltást. A legtöbb chat időzített törlés módban van, viszont ami nem, az okkal. Ezzel nyilván nem is vagyok egyedül, még az ismeretségi körömben is tudok több olyan példát, ahol döntőfaktor volt, hogy a Telegram simán tud importálni Whatsappból.
Aztán olyan basic feature-ök is még mindig hiányoznak, mint kép küldése tömörítetlen fájlként, valamire való képszerkesztési lehetőségek, például nyíl behúzása, vagy egy üzenet egy részletének idézése és arra válasz.

Ez az adományokból élünk, hát .... fene tudja.

Alapítványnak is ugyanúgy lehetnek bevételi forrásai, a Signal Foundationnek is vannak. Annyi ilyenkor a kikötés, hogy a nyereséget reinvesztálni kell. A Proton is már foundationként üzemel, aztán továbbra is ugyanúgy túlárazottak.
Én inkább preferálom ezt a modellt, mert őszintén szólva, már nagyon elegem van a corporate platformokból, amik a beetetési időszak után gyakorlatilag kivétel nélkül lejtmenetbe kapcsolnak UX és etikusság terén.

Meg a telefonszám, aki tudja a számom le tudja csekkolni, rajta vagyok -e.

Beállítások → Adatvédelem → Telefonszám → Ki találhat meg a telefonszámom szerint? → Senki

Ahogy elnézem, a laptomon billentyűzete kezd döglődni. Eddig is volt, hogy nem vett be betűt, de egyszerre kettőt.

Jelenlegi felhasználásra tökjó a Signal. Ha egyszer lesz egy olyan project, ahol jó lenne, akkor kipróbálnék egy Treema-t. 5€ nem pénz. De családi szinten felesleges.

Pavel Durov a Telegramhoz, nem a Signalhoz kapcsolódik. Valószínűleg az a probléma, mint több más esetben a múltban. A Telegram by-default hozzá tud férni az üzenetekhez, hacsak a felek nem használták a Secret Chat funkciót, ami E2EE, de még akkor is rengeteg metaadatot gyűjt a platform. Márpedig ha ezekhez hozzá tud férni, és nem adja át a kért adatokat, akkor az az együttműködés megtagadása. A legtöbben pedig nem használják az E2EE funkcionalitását a Telegramnak, mivel nincs a userek arcába tolva és elég limitált.
Ezeken felül a Telegram moderációja elég hanyag, a simán csak jogsértő tartalmakat publikáló nyílt csatornákat, csoportokat sem igazán távolítják el. A Telegram alapvetően már nem csak egy csevegőplatform, hanem közösségi hálózat, az oldalak megfelelői ott a csatornák, a csoportfunkcionalitás pedig hasonló, mint Slacken és Discordon. A hatóságok ehhez mérten is állnak hozzá, nem érdemes a sima, klasszikus csevegőplatformokkal összevetni.

Nem tudja véletlenül valaki, hogy Farnciaország az jogállam?

Érdekes megfigyelés:

Napokban ment a TV-ben az 1980-as Házibuli című film Sophie Marceau-val. Számoltuk, hogy hány néger lesz a filmben. Amíg számoltuk, 1 darab volt :D

Semmi köze ahhoz, amit kérdeztél, csak úgy megemlítettem :D

trey @ gépház

elhúzták a rendőrök nótáját ?

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

Az Egyesült Arab Emírségek bejelentkezett, hogy konzuli támogatást nyújt Pavel Durovnak, mivel állampolgáruk és nyomatékosan kéri ennek a sürgős biztosítását.

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

A francia kormány éppen 17 milliárd dollárt veszített Pavel Durov letartóztatása miatt. Az Egyesült Arab Emírségek befagyasztották a 80 Rafale vadászrepülőgép vásárlására vonatkozó megállapodást, és azt állítják, hogy Pavel Durov letartóztatása felháborító. Pavel az Egyesült Arab Emírségek állampolgára és Hamdan Al Maktoum miniszterelnök-helyettes közeli barátja.

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

Teleksz cikk holnap:

 
A szabad vilag elleni agresszioval es oroszpartisaggal vadolja Franciaorszag az emiratusokat. A tersegben mar megjelent a Charles de Gaulle anyahajo, biztositando a demokratikus alapelvek ervenyesuleset. A partnerek - koztuk Ukrajna- feltetlen tamogatasarol biztositja Franciaorszagot a demokracia megovasaert inditott harcaban.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Ez hatalmas :-D

Telegramhoz új adminok jöttek:

link

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

Peter Hummelgaard dán igazságügyi miniszter szerint Dánia betilthatja a Signal, a Telegram, a WhatsApp és más végpontok közötti titkosított üzenetküldő szolgáltatásokat a szervezett bűnözés elleni küzdelem érdekében.

 

https://x.com/visegrad24/status/1830279523885019319

 

Egy kezdő informatikus képes megnyitni egy portot és end2end message-inget csinálni. Ha szervezett bűnöző lennék, miért ezeket az appokat használnám? Pláne úgy, hogy eközben még azonosítanom is kell magamat.

Felnyitod a kezdőknek szóló könyvet az example chat server résznél és bepötyögöd. Lehet, hogy 1 hét többlet meló után már a titkosítás is menni fog...

Egy "komoly" bűnszervezetnek már saját rendszergazdája, szerverei és maguknak fejlesztett appok állnak rendelkezésre - nem fogják használni ezeket a publikus szolgáltatásokat.

Hogy nézne már ki egy freemail-es címmel egy fegyver nepper vagy kokain báró ??

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

Szerkesztve: 2024. 09. 03., k – 14:02

NEWS:

Mikola Olescsuk tábornok elbocsátása után kisajátította az ukrán fegyveres erők légierő-parancsnokságának Telegram-csatornáját, és átnevezve azt Mikola Olescsukra.

így lett 30ezer követője.

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.

Pavel Durov, a Telegram társalapítója elmondta, hogy az üzenetküldő az illetékes hatóságok jogos kérésére a felhasználók IP-címét és telefonszámát is nyilvánosságra hozhatja. Tisztázta, hogy ez az intézkedés a Telegram szabályainak megsértőire vonatkozik, és azért vezetik be, hogy a bűnözőket visszatartsák a messenger belső keresési funkciójával való visszaéléstől.

Telegram frissítette szolgáltatási feltételeit és adatvédelmi szabályzatát, világszerte egységessé téve azokat.

1920. augusztus 01. a Magyarországi Tanácsköztársaság vége.

1918. március 21. – 1920. augusztus 01. Magyarországi Szocialista Szövetséges Tanácsköztársaság.

Nagyon nagy történelmi bűn, hogy létrejöhetett Magyarországon, 1918-ban a tanácsköztársaság.