Ma olvastam egy kerdest a neten, hogy ki tudnad-e valtani az online forumokat. Azt szeretnem tudni, hogy el tudnal-e jatszani egy parbeszedben kronikus hazudozokat, ertelmetlen frocsogoket, masok anyjat minden ok nelkul szido kommenteloket, meg a tobbi hasonlo szemelyisegtipust.
Az én célom és tervezetem az, hogy segítsek és építő módon hozzájáruljak a kommunikációhoz. Az ilyen típusú viselkedés, mint a hazudozás, értelmetlen frocsogás vagy mások szidása, nem elősegíti a pozitív és konstruktív párbeszédet. Emiatt nem lenne megfelelő, és nem is szándékozom olyan szerepet játszani, amely támogatja az ilyen típusú viselkedést.
Szerintem a legtobb forum, peldaul ez is, meg fog maradni.
Sőt, nem kell már az embernek átküzdenie magát a mindenféle szakmai tartalmon és kérdéseken, hiszen arra ott az AI, így végre csak arra használhatjuk a hupot, amire való.
Nem pont a kérdéshez tartozik, de amíg nincsen világosan szabályozva minden szar, addig ez részben egy fegyver. Ámbár nem jól mondom, hiszen az AI eszközöket csak jó célra használják, csak jó emberek használják, és tökre körültekintően használják.. vagy mégsem.
A közelmúltbeli nagy AI hype miatt (Sora, Gemini 1.5 Pro) épp a napokban fizettem elő a GPT4-ra, hogy kicsit ismerkedjek a technológiával.
Azt kell mondanom, hogy már a GPT4 is, holott az nem a legújabb modell, elég meggyőző eredményeket produkál.
Szakmailag még nem sikerült kipróbálnom, hogy milyen kódot generál, de a DALL-E-vel elég sokat játszok. A képanalizáló funkciója nem semmi, egy random fotóról olyan részleteket elmond, hogy csak lesek, hogy ezt meg azt hogyan tudta felismerni.
Képgenerálás se rossz, de sajnos a kontextust még nem őrzi meg olyan szinten, hogy egy képet tökéletesre tudjak faragni.
A nagy AI hype miatt az X-re is regisztráltam a napokban, hogy nyomon követhessem az eseményeket, ott jött szembe ma reggel a következő post:
Valaki írt egyszer egy példát: a belsö IT Supportot kiszervezték és egy bizonyos idö után sikerként könyvelték el a kiszervezést, mert 50%-al csökkent a ticketek száma, másfelöl a felhasználók vagy beletörödtek a problémába, vagy megpróbálták maguk esetleg közösen megoldani, mert egyszerüen a kiszervezett Support az X kérdéses lista után vagy nem tudott segíteni vagy nem volt jó a sablon megoldás a nem sablon problémákra.
Kb ilyennek érzem most azokat a chatbotokat amikbe belebotlok, mert hiperszuper, innováció, meg miegymás, de ha nem olyan problémád van amire van magoldása akkor: vagy nem jutsz elöbbre, mert mindig visszatérsz a kezdöpontra és megunod, mert az idöd többe kerül, vagy ha szerencséd van, van humán operátor (nem a pokolból) és nem is kell várni rá (minden ügyintézönk foglalt, próbálja meg késöbb).
Mert nem csak egy db van aki inkább 10 percenként elmegy 15 perc kvszünetre, hogy ne a hülye telefonálókkal kelljen foglalkoznia.
De még itt is kb 50% az esély arra hogy megoldást kapsz.
Nyilván sikerként lesz elkönyvelve, hogy jóval kevesebb megkeresés történt, jóval nagyobb siker aránnyal.
Nem az mondom hogy mindenhova embert kell ültetni, de nem lehet mindenhova csak AI-t tenni (egyelőre), viszont lehet hogy ezzel meg a költségek nönek, mert ugyan kisseb lessz a telefonálós emberek bértömege, de nagyobb azoké akik kiértékelik a dolgokat (na ez a második hiányzik sok helyröl, igy lesz siker és prémium belöle)
A managerek/ügyfelek elmesélhetnék maguktól hogy mit szeretnének (speci). De többnyire csak egy homályos víziójuk van. Ezzel önmagában nincs is baj.
Az AI-nak is el kell mesélni, mert nem gondolatolvasó.
Én meg vagyok az, aki addig kérdezget, amíg nincs elég információ. Ezt vajon érezni fogja majd az AI? Érezni fogja hogy mi az elég? Tudja majd hogy mire kell rákérdezni?
Nyilván egy igénytelen formot hamarabb összerak, mint én. Aztán az utolsó 1-5%-ot (már ahol ez fontos) nem fogja tudni megcsinálni. Mert ahhoz érteni kéne, hogy mit csinál a kód, mi az a szélsőérték amit már nem kezel le jól. Aztán kell a fejlesztő, a humanoid, aki elolvassa a kódot és megérti. Aztán van hogy bele kell nyúlni, de az ilyenkor már végtelen nehéz lesz, mert eddig semmi közöd nem volt az egészhez. És ki tudja mit rontasz el. Sötöb. Nem félek.
Bár amilyen iramban halad az igénytelenedés minden szinten, lehet mégis van félnivalóm... lol.
Hozzászólások
Melyik forumokrol beszelsz?
Általában a fórumokról!
Kizart, hiszen valamivel etetni kell az AI/ML-t.
Az AI miatt ki gondolkozik úgy hogy csak azért tartsuk fenn a fórumokat hogy az AI -nak legyen mit enni?
ChatGPT:
Szerintem a legtobb forum, peldaul ez is, meg fog maradni.
Mert az embereknek kell hogy más szidja az anyját, leszólja stb...
Sőt, nem kell már az embernek átküzdenie magát a mindenféle szakmai tartalmon és kérdéseken, hiszen arra ott az AI, így végre csak arra használhatjuk a hupot, amire való.
És mire való?
Szerintem arra, hogy az emberek kérdeznek, és ha valaki tudja a választ rá és szeretné is mondani, az felel.
Én például most egy egy adatokat filterező, majd a szűrés eredményét csv-be exportáló szkriptet irattam vele. Jól végezte a dolgát.
Mondjuk ez kisebb részben a tanítás, nagyobb részt valószínüleg a safe-guardok, prompt módosítások miatt van így.
Egy "ellenőrizetlen" AI-nak nem lenne problémája a fentiekkel.
De tény, hogy nem vagyok AI expert, szóval a tévedés jogát fenntartom.
Nem látok összefüggést a kettő között.
Nem pont a kérdéshez tartozik, de amíg nincsen világosan szabályozva minden szar, addig ez részben egy fegyver. Ámbár nem jól mondom, hiszen az AI eszközöket csak jó célra használják, csak jó emberek használják, és tökre körültekintően használják.. vagy mégsem.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
A közelmúltbeli nagy AI hype miatt (Sora, Gemini 1.5 Pro) épp a napokban fizettem elő a GPT4-ra, hogy kicsit ismerkedjek a technológiával.
Azt kell mondanom, hogy már a GPT4 is, holott az nem a legújabb modell, elég meggyőző eredményeket produkál.
Szakmailag még nem sikerült kipróbálnom, hogy milyen kódot generál, de a DALL-E-vel elég sokat játszok. A képanalizáló funkciója nem semmi, egy random fotóról olyan részleteket elmond, hogy csak lesek, hogy ezt meg azt hogyan tudta felismerni.
Képgenerálás se rossz, de sajnos a kontextust még nem őrzi meg olyan szinten, hogy egy képet tökéletesre tudjak faragni.
A nagy AI hype miatt az X-re is regisztráltam a napokban, hogy nyomon követhessem az eseményeket, ott jött szembe ma reggel a következő post:
https://x.com/jason/status/1762661211207086374
Nehéz éveknek nézünk elébe, ahogy látom.
Szvsz. aki a szakmában (IT) akar maradni 5-10 év múlva is, annak ideje elkezdenie ismerkedni az AI technológiákkal...
Képgenerálásnál az inpainting, outpainting, upscaling, detailing segít olyat összerakni, amilyet szeretnél (egyelőre).
Nem ismerem ezeket a fogalmakat, de köszi, utánanézek :)
Valaki írt egyszer egy példát: a belsö IT Supportot kiszervezték és egy bizonyos idö után sikerként könyvelték el a kiszervezést, mert 50%-al csökkent a ticketek száma, másfelöl a felhasználók vagy beletörödtek a problémába, vagy megpróbálták maguk esetleg közösen megoldani, mert egyszerüen a kiszervezett Support az X kérdéses lista után vagy nem tudott segíteni vagy nem volt jó a sablon megoldás a nem sablon problémákra.
Kb ilyennek érzem most azokat a chatbotokat amikbe belebotlok, mert hiperszuper, innováció, meg miegymás, de ha nem olyan problémád van amire van magoldása akkor: vagy nem jutsz elöbbre, mert mindig visszatérsz a kezdöpontra és megunod, mert az idöd többe kerül, vagy ha szerencséd van, van humán operátor (nem a pokolból) és nem is kell várni rá (minden ügyintézönk foglalt, próbálja meg késöbb).
Mert nem csak egy db van aki inkább 10 percenként elmegy 15 perc kvszünetre, hogy ne a hülye telefonálókkal kelljen foglalkoznia.
De még itt is kb 50% az esély arra hogy megoldást kapsz.
Nyilván sikerként lesz elkönyvelve, hogy jóval kevesebb megkeresés történt, jóval nagyobb siker aránnyal.
Nem az mondom hogy mindenhova embert kell ültetni, de nem lehet mindenhova csak AI-t tenni (egyelőre), viszont lehet hogy ezzel meg a költségek nönek, mert ugyan kisseb lessz a telefonálós emberek bértömege, de nagyobb azoké akik kiértékelik a dolgokat (na ez a második hiányzik sok helyröl, igy lesz siker és prémium belöle)
A managerek/ügyfelek elmesélhetnék maguktól hogy mit szeretnének (speci). De többnyire csak egy homályos víziójuk van. Ezzel önmagában nincs is baj.
Az AI-nak is el kell mesélni, mert nem gondolatolvasó.
Én meg vagyok az, aki addig kérdezget, amíg nincs elég információ. Ezt vajon érezni fogja majd az AI? Érezni fogja hogy mi az elég? Tudja majd hogy mire kell rákérdezni?
Nyilván egy igénytelen formot hamarabb összerak, mint én. Aztán az utolsó 1-5%-ot (már ahol ez fontos) nem fogja tudni megcsinálni. Mert ahhoz érteni kéne, hogy mit csinál a kód, mi az a szélsőérték amit már nem kezel le jól. Aztán kell a fejlesztő, a humanoid, aki elolvassa a kódot és megérti. Aztán van hogy bele kell nyúlni, de az ilyenkor már végtelen nehéz lesz, mert eddig semmi közöd nem volt az egészhez. És ki tudja mit rontasz el. Sötöb. Nem félek.
Bár amilyen iramban halad az igénytelenedés minden szinten, lehet mégis van félnivalóm... lol.
Valahol szidni kell őket, így nemre szavazok :)