-

-

Hozzászólások

Szerkesztve: 2023. 12. 14., cs – 23:34

.

Engem tanított. Élvezetesek voltak az előadásai. Pacher Pálé unalmasabb volt számomra.

Szerkesztve: 2024. 11. 15., p – 15:50

-

Azt hittem még mindig tanít és örökké fog élni. RIP!

Nagyon szeretem a beszélgetéseit Ruff Tiborral és Nagy Gergellyel. Vártam is, hogy lesz még valamilyen folytatása. Sajnos már nem :(

Nyugodjon békében! 

Szerkesztve: 2023. 12. 15., p – 08:21

R.I.P.

Tanított.

Most elkezdtem nézni a videóit a Youtube-on. Mára ennyi :)

Orosz akkor lett országszerte ismert, amikor 2016-ban kikerült egy felvétel a nyugdíjazása előtti utolsó tanórájáról. Egészen pontosan az előadás hatperces intermezzójáról. Orosz a kvantummechanika-előadás közben váratlanul azzal szembesül, hogy alig van valaki, aki meg tudná oldani a táblára felírt feladatot, ezért szenvedélyes beszédet intéz a hallgatókhoz. Ennek során még a lépegető kutyafaszhoz is eljut.

Respect! Nem félt kimondani a kimondanivalót! :D

- minden balfasz tárgyra

- ki a francot ér

- ez egy baromság

- szerencsétlen kolléga

- lépegető kutyafasz így áll fel úgy áll fel

- senkit sem akarok megsérteni a kollégák közül (10-szer)

- szokásos klisék: halat fogni vs. adni

Kevés időről beszél, majd eltol egy 6 perces monológot a semmiről 🤣

Igazi jómunkásember volt!

trey @ gépház

Ez a 2016-ban szerzett országos ismertség a szokásos csúsztatásod!

Oroszt az elmúlt 40 évben fizikusok és villamosmérnökök 1/3-a megismerhette személyesen. Azért csak 1/3-a mert az ELTE-n és Debrecenben is van fizikus képzés, és az OE-n és SZE-n is van villamosmérnök képzés.

Nagy igazságok voltak abban a kifakadásban. Az egyetem dolga az lenne, hogy kőkemény alapokat adjon át, amire lehet építkezni. A mérnöknek képesnek kellene lenni új dolgok megalkotására is, nem csak ismételgetni a már meglévőket. Az lenne a technikus szint. Jakubovics felhozta egy másik topikban egy Ford főtengely jeladójának a debuggolását. Annak kellene a technikus szintnek lenni. (Ez a szint manapság kb hiányzik.) A mérnök pedig az aki fejlesztést tud csinálni a rendszeren. Nyilván egy kész autón a mérnöknek már nem kellene, hogy dolga legyen. A lépegető kutyafasz programozása RZperXC programnyelven pedig olyan, amit egy képzett mérnök fél nap alatt felszed amikor szüksége van rá. Valamennyi kézzelfogható gyakorlat nem árt persze, de az egyetemnek elsősorban elméletet kell tanítania.

Véleményem szerint az emberek kisebb aránya alkalmas mérnöknek, mint akiket képezni kell, ráadásul azoknak a hozzáállása is rossz, akik alkalmasak volnának. Tanárként rendkívül frusztráló lehet, amikor kérdeznél és senki nem tudja a választ. Szerintem régen is az első sorban ült csak néhány ember, aki tudta volna, de most már ők sincsenek ott.

Tegnap tolt fel egyik csatorna egy előadását, és azért tiszteletreméltó, hogy rárakott mikrofonnal is troll... https://youtu.be/kJV7K7QcXGc?si=8jvptHQ_CibKj2G3&t=2122

"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Sose fulld trollba a kretént.

Igen, mérnök info.

Egy kezemen meg tudom számolni, hány olyan tárgy volt, ami valóban releváns a mostani szakmámhoz (hardcore programozás). Bevezetés a számításelméletbe, algoritmus elmélet, meg az infós szakirányon pár dolog kb.

De lehet, hogy ez csak az én szubjektív tapasztalatom. Volt sok olyan tárgy, ami szintén közel állt hozzám, pl. digitális technika, formális nyelvek. Érdekes volt, de nem használom. Lehet, hogy mások igen.

Aztán van az összes többi, mint pl. gazdaságtudományi tárgyak, projekt menedzsment, fizika, szabályozástechnika, stb. Szerintem a legtöbb infósnak soha nem lesz ezekre szüksége. Szakirányba kéne száműzni ezeket. De akkor alig maradna valami az alapképzésben.

Az lenne a kozeposztaly, ami ellenseg. Kell egy aki megtervezi tehat nagyjabol tudja mit csinal. A masik annyit tudjon melyik gombot kell megnyomni, kicserelni, amikor vilagit. Kepzes penzbe kerul, csokkenti a profitot. Manonak pont annyit kell tudni amennyit pont tudnia kell, ha tobbet tud, akkor rendszerellenes lesz. Nem nyero. - Orwell tomoritve. Balfaszoknak.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Az sokkal tobb munka lenne, hogy olyan tantervet keszitsenek, es tarjanak az egyetem vezetese ele (ha mar az keptelen erre), ahol nem forditva kapod az anyagot, hanem logikusan, egymasra epulo rendben.

25-30 eve sajnos mar eleg gaz volt. Ahogy a videoit nezem, a kesobbi evekben se javult ez, legalabb is, a hallgatok felkeszultsege alapjan.

Sokkal egyszerubb kiszavazosat jatszani (BSc-re talan tenyleg nem kell kotelezoen). A HOK meg mindig HOK marad. Vagy keruld el, vagy kerulj kozejuk!

Mellesleg a fizika 3 jegyzet tenyleg csak egy jegyzet volt, ami eleg gaz. Simonyi konyveit peldaul, amelyek meg rendesen, didaktikusan, (nyomda)hibaktol nem hemzsego modon mutattak be egy teruletet, mar reg nem lehetett kapni sehol. Konyvtarban honapos elojegyzes.

Aterzem a frusztraciojat. De reszese volt az egyetem problemajanak o is.

Nem az volt a probléma, hogy "munka" lett volna egy jó tantervet csinálni, sőt még az sem, hogy ne lett volna ember, akiben a szándék meg lett volna. Az a baj, hogy más szempontok is játszanak, nem is kis súllyal. Elsősorban a pénz a tanszéknek, amit a leadott órák * diákok száma alapján kapnak. Meg ki-hogyan helyezkedjen, hogy a szakirányválasztás előtt le tudják fölözni és a saját tanszékre/kutatócsoportba irányítani az évfolyam jobb embereit. És volt 1-2 nagyon mélyentisztelt, megbecsült hangadó ember, aki már 50 éve ott van, és nagyon határozott véleménye van arról, hogy is kéne kinéznie a képzésnek (sajnos minimum 20-30 évvel korábbi kor követelményeinek megfelelően). Többek között miattuk nem lehetett engedni az infós hallgatók villamosmérnöki alapozásából, cserébe mondjuk olyan tantárgyak lettek feláldozva, mint deklaratív programozás. (Pont akkor ami után kb 3-4 évvel futott fel funkcionális paradigmák minden programnyelvbe c. divat. Vagyis éppen pont korszerű lett volna a tudás, amire a hallgatók végeznek.)

Ezek mellett sajnos eléggé harmadrangú kérdésé szorult, hogy a tantervnek amúgy legyen értelme is. Emiatt fel kellett lazítani a előtanulmányi rendet, így semelyik tárgyban nem lehet alapozni arra, amit másik tárgyban elvileg már meg kellett volna tanuljál. Az általam is tartott tárgyban kb a félév 2/3, 3/4-részére sikerült eljutni oda, hogy már nem a szűkséges kontextusról és alapismeretekről beszélünk, hanem végre arról ami a tárgy célja lett volna.

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

A logikus sorrend osszerakasa a feladat kisebb reszet teszi ki. A munka resze az is, hogy at kell utni a szervezeten.

Minden nagy szervezet kisebb csoportokbol (atlapolodo, nem tisztan definialhato stb.) es vegul persze egyenekbol all. Minden szinten kulonbozo erdekek, velt vagy valos igazsagok utkoznek. Ez nincs mashogy sehol. Ha ezzel nem tud sikeresen megkuzdeni egy szervezet, annak rossz vege tud lenni.

A terek es fizika 3 vege nem szep. De ez nem a lejto kezdete volt, hanem egy hosszu ut vege. De nezzuk a jo oldalat! Innen mar csak felfele van, remeljuk :)

En komoly targyat nem oktattam, csak kis valaszthatokat, de jopar diplomatervezot vezetgettem. Sajnos mar igy is meg kellett kuzdjek nem egy erdekes erdekcsoporttal. Elegem is lett...

Viszont felfoghatjuk ugy, hogy politikat is lehet tanulni a BME-n, ami kesobb jol johet.

Hidd el, én láttam belülről ezt a témát. Nem a HÖK-ös szavazás, hanem tanszéki oldalról. Elborzasztott, ahogy és amilyen szempontok szerint dőlt el, hogy milyen tantárgyak legyenek. A tanszékek kb. politikai pártokként viselkedtek, csak kisebb méretben. Elvtelen háttéralkuk, egymással szándékos kibaszások, teátrális (dedós) sértődések, minden volt.

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Megerősíthetem. Sajnos ami ment / megy a BME-n, az ritka gusztustalan, gyomorforgató, undorító, elvtelen, szervilis. Ennél is nagyobb gond, hogy már jó ideje, nem az oktatás, a hallgatók vannak előtérben. Ők csak terhek.
Minden tanszék túlélésre játszik. Bármilyen eszközt felhasználva. Már 20 éve is ez ment a BME-n. Sajnos.

Amúgy akár könyvet is lehetne belőle írni vagy filmet forgatni. Az élet a legjobb forgatókönyv író.

Snöci aka Schnöller tanár úr @Kandó is idén hunyt el. Elméleti villamosságtant tanított.Ritka nehéz, de nagy formátumú karakter volt.

Bölcsészmérnöki Egyetem amiben Ő is szerepet kapott.

Nekem a Kandóról Novotnyhoz, Zalotay Péterhez volt szerencsém. Novotny még talán dolgozik, Zalotay sajnos meghalt már.

Jártam Kandóra és BME-re is, jó hely vomt mind, de ma már lezüllött mind a két intézmény. Pár éve jártam egy szakmérnökire az IE-re amit láttam, nem volt túl szimpatikus.