Sziasztok.
Adott egy lokális hálózat, amiben van egy router és néhány kliens.
A klienseken van egy-egy DAW szoftver (Ardour).
Meg lehet-e oldani, hogy ha az egyik kliens gépen kiküldök egy bizonyos MIDI-üzenetet a DAW-ok felé, akkor mindegyiken elindul a lejátszás?
Minden PC-n USB-s hangmodul van, DIN-kimenetekkel is (ami most mellékes).
A cél az, hogy minden egyes kliens csak bizonyos feladatokat végezzen el, mást ne.
A kimenet analóg módon tolódik mindegyikről egy keverőpultra.
Csinált már valaki ilyesmit?
- 591 megtekintés
Hozzászólások
Digitális zenekar? (sub)
Debian - The "What?!" starts not!
http://nyizsa.blogspot.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
RTP-MIDI protokollon keresztül valós időben, szinkronizáltan tudod továbbítani a MIDI üzeneteket a többi gépre. Onnantól meg már csak helyben kell beállítani, hogy az adott üzenet elindítsa a lejátszást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy olyat is tudsz, hogy OSC-vel triggereled a lejátszást, ami alapból egy hálózati protokoll. Az Ardour-t nem ismerem annyira; ha nincs benne gyárilag OSC támogatás, akkor teszel mellé egy OSC-MIDI bridge-et.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, akkor a szó, amit kerestem: OSC
https://manual.ardour.org/using-control-surfaces/controlling-ardour-wit…
10-féle lény van:
-- aki ismeri a bináris számrendszert,
-- és amelyik nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet, hogy ez nem az, amit te keresel, de én plugin offloadra hálózaton az AudioGriddert használom, egy ideje egész stabil.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi, már szedem is, megnézemmiez
10-féle lény van:
-- aki ismeri a bináris számrendszert,
-- és amelyik nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos lehet ilyet, de a latency olyan nagy lesz, hogy szerintem nem éri meg. Csináld egy darab combos gépről, low latency kernellel.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok.
Amúgy már tanulmányozom a dolgokat:
https://linuxmusicians.com/viewtopic.php?t=26219
:-)
Amúgy ezt olyan midivalamire használnám, ahol bármi késhet.
De ha a hálózat késéseit belekalkulálja az összes DAW az indításokba, akkor nincs késés, ha jól sejtem.
Nem hálózaton keresztül akarom vezérelni a másikat, mind vezérli önmagát. Csak indítani akarom egyszerre mindet.
10-féle lény van:
-- aki ismeri a bináris számrendszert,
-- és amelyik nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Minden valamirevaló DAW automatikusan delay kompenzál, ezzel ritkán kell külön foglalkozni. Raynesnek igaza van abban, hogy a hálózat rátesz némi késést, de talasztalataim szerint elérték az erre kihegyezett hálós cuccok (mint az AudioGridder vagy a VEPro) azt a szintet, ami már realtime szituban is használható, kb. 20ms körül lehet tartani stabilan helyi hálón.
Viszont a te szitudra lehet, hogy egy jó megoldás a Reaper, ha nem fontos hogy Ardour legyen. A Reaper fut natívan Linuxon (is), teljesértékű DAW, és van benne egy olyan jóság, amit Reamote-nak hívnak, ez több Reaper instance között tud szinkronizálni hálózaton. A késése realtime midizésre nem alkalmas, de indítgatásokra szinkronizáltan igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nos, a Reaper-hez ugyan volna egy regisztrációs kódom, mivel vettem egy ICON88 klaviatúrát, de mivel a gyártó nem volt hajlandó ráragasztani a szériaszámot, nem tudom a Reapert kipróbálni. Épp most egyezkedek velük.
10-féle lény van:
-- aki ismeri a bináris számrendszert,
-- és amelyik nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
60 napig ingyenesen használhatod teljes funkcionalitással, utána is csak szól, hogy túllépted, de nem korlátoz le semmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Totálisan laikus és naív kérdés: egy mai 1Gbit-es switch-en keresztül mennyi a késleltetés (min-avg-max)? Az miért nem elég ehhez a felhasználáshoz? Ezek a AudioGridder meg Vepro miben mások?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha zenei anyagoknál késik valami, azt nem egy logon fogod olvasni, hanem a füled fog jajveszékelni.
Szóval a késés rossz. Néha még pattogáshoz is vezethet, képzeld el például, mi van akkor, ha egy szinuszközeli, nagyon bonyolult görbe megszakad és hirtelen lejjebb vagy feljebb folytatja önmaga kanyarait...
Elsőre ennyit, talán itt más aprólékosabban meg tudja magyarázni, hogy a midizők miért zabálják a processzort, mint a hurkát
10-féle lény van:
-- aki ismeri a bináris számrendszert,
-- és amelyik nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Min-avg-maxot nem tudok mondani, mert nem a sávszél a szűk keresztmetszet, hanem a szoftveres rétegek egymáson, a cpu terhelhetősége, az audio interface drivere és a beállított mintavétel / buffer méret.
Kb. úgy lehet elképzelni, mintha egy csúszkát állítgatnál, aminek az egyik végén "sok sávot és plugint használhatsz" áll, a másik végén pedig "nagyon gyorsan visszahallod, amit leütöttél a billentyűn". Ezt az elképzelt csúszkát a mintavételezés és a buffer méretek változtatásával állíthatod, de van egy határ a késleltetésben, ami már egyszerűen zavaró. Nekem ez a határ 15-20ms roundtrip latency. Mivel itt 1-2ms is ténylegesen számít, a hálózat hozzáadott késése neccessé teszi a dolgot, de helyi hálón nekem még pont megéri, mert cserébe tehermentes a daw-nak kiosztott cpu és belassulások, lehalások nélkül kezelhetek többszáz sávot.
A két szoftver kb. ugyanazt csinálja, a vepro jóval régebb óta fejlődik, kiforrottabb, szebb, egyszerűbb és drága. Az AudioGridder még bontogatja a szárnyait, mára elég stabil és ingyenes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ok, hát azt hiszem ez is egy újabb niche amihez nem fogok tudni hozzá sem szagolni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sub
"Az élet tele van kérdésekkel. Az idióták tele vannak válaszokkal."
"Its easier to fool a man than it is to convince they have been fooled"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni