o365 vállalati csomag értékesítés

Sziasztok,

Egyik ügyfelem szeretne áttérni o365 szolgáltatásra az eddigi telepített exchange és dobozos office-k elhagyásával. Valami miatt ódzkodnak attól, hogy regisztrálják magukat, beállítom nekik a rendszert, lehívom a szükséges licenszeket és utána a használt licenszek függvényében a céges kártyájukról vonja az MS a havidíjat. Ez legutóbbit szeretnék elkerülni, jobban szeretnének olyan megoldást, ahol megkapják a hó végén a számlát, ők pedig utalják. Az MS-nél közvetlenül beállított felületen nem láttam ilyen lehetőséget. A kérdésem az lenne, hogy mi a megoldás ebben az esetben? Kell közbülső disztribútor/viszonteladó? Lehet esetleg ez az én cégem is? Hogy működik ez a Microsoftéknál?

Köszi,

kincza

Hozzászólások

Ezek a cégek első ránézésre disztribútorok. Van amelyik végez végfelhasználó felé is értékesítést, van aki nem.

Ezeknél jóval többen vannak a CSP partnerek, akik valamelyik disztribútorral állnak szerződésben és értékesítenek M365-öt. (Pl. mi is.)

Szerkesztve: 2023. 09. 13., sze – 12:40

 "Kell közbülső disztribútor/viszonteladó?"

Igen.

 

"Lehet esetleg ez az én cégem is? "

Igen.

 

"Hogy működik ez a Microsoftéknál?"

Regisztrálod magad MS partnerként (https://partner.microsoft.com), benevezel a CSP programra (enrollment), és keresel egy szimpatikus disztribútort akivel leszerződsz.

Nem tudom ez mennyire használható, de plusz infó: https://learn.microsoft.com/hu-hu/partner-center/indirect-reseller-tasks-in-partner-center

 

Ez után értékesíthetsz M365 termékeket.  Ez úgy néz ki, hogy az ügyfél tenantja hozzá lesz rendelve az accountodhoz, és a disztribútorod accountjához, és a disztribútor belső rendszerében adod fel a rendeléseket az egyes licenszekre, amit a disztribútor utána neked számláz ki, te meg az ügyfél felé úgy ahogy akarod.

A szerződéses részeket nagyon nézd át, és az ügyféllel is rendesen kell szerződni, mert van olyan fizetési konstrukció amire nagyon rá lehet faragni, ha rossz ügyfélnek adod el.

(Lásd "éves elköteleződés havi fizetéssel":  ha egy ilyet megveszel, azt havonta számlázza neked a disztribútor, de ha az ügyfél mégis lemondja, akkor neked akkor is fizetned kell a lejárat végéig, az ügyfélből meg pereld ki, ha tudod.)

... azt nem kérdezte, megéri -e? :)

Licensz mennyiség kérdése. 5-10 licensz esetén nincs sok értelme, 50-100 licensz körül már megérheti. Az biztos, hogy csak azért nem regisztrálnék egy ügyfél miatt, hogy ne kelljen használni a kártyáját.

Menet közben is tud szopás lenni, piszkosul kell figyelni az éves fordulókat, mert ha automatikusan megújul valami éves előfizetés (ami a default) és az ügyféllel nincs lepapírozva, hogy mehet, akkor elég sokat lehet nagyon rövid idő alatt bukni.

Van lehetőség 30 (vagy 60? fene se tudja már), napos demo verziót adni ügyfélnek, ami az önmagunk tökönlövése kategória.

Lemondani csak lejárat előtt X nappal lehet, viszont ha nem mondod le (elfelejted), akkor az automatikusan egy egy éves előfizetés 25 db. O365 standard licenszre, amit köv. hónapban kiszámláz a dealer.

Ráadásul folyamatosan nyirbálják a haszonkulcsot is - no persze annyiért adod amennyiért akarod, de annál drágábban mint amennyiért az MS-től venné a user elég nehéz adni. (mondjuk a "havonta utólag fizeted átutalással" kényelmi szolgáltatásért cserébe még 1-2% rátehető pluszban jelen esetben)

Igazából akkor van értelme az egésznek, hogy ha te menedzseled a user M365 környezetét, és lehetőség szerint nem csak egy ügyfélét. Önmagában  M365 licensz viszonteladása nem egy hatalmas biznisz, ahhoz képest mennyi kockázata van.

30+ licenszről lenne szó (o365 standard és premium), elképzelhető, hogy ennyivel már megérné regisztrálni, illetve akadna más ügyfelem is aki bejönne alá. Technikailag én menedzselném, szóval lehet, teszek egy próbát. Legfeljebb előre fizettetem velük, de attól parázok, hogy a különböző időpontokban indult licenszek a különböző évfordulók miatt kavarodást okoznak.

kincza

Különböző időpontban induló licencek tudnak egyszerre lejárni, ha meglévő előfizetést bővítesz. Annyira nem vészes egyébként.

Persze ismerni kell az ügyfélkört és ahhoz igazítani a fizetési feltételeket. Olyan előfizetést szerintem is kockázatos indítani, ami 1 évre szól és havonta fizetendő - ilyet olyan ügyféllel sem merek csinálni, akivel hosszú évek óta jó viszony van: 1 év alatt akár meg is szűnhet tetszőleges okokból.

"céges kártyájukról vonja az MS a havidíjat. Ez legutóbbit szeretnék elkerülni"

Kell egy másik kártyát csinálni és tartani rajta, pár forintot. Ha törik, nem úszik minden.

"Herman Miller bútort követelünk a föld összes görbe hátú kompjúter zombijának"

Azért a fenti alapján (csinálj coa szépség versenyt) nem hazai trend. Amúgy engem sem érdekel már, megy a /dev/null-ba (még mindig nincs exchangeünk amit annyira kerestek ;)).

Amúgy nem tudom , hogy ebben mi a sales, ha valaki el akar adni valamit nem lehet az a célja , hogy szopassa ilyenekkel a meglévő ügyfelét. Sam bácsi akkor tutira nem fog megtalálni ha lopod a vackukat. 

Nálam azt érték el, hogyha mégegyszer egy intézményi szoftverbeszerzésnél , ahol nem vagyok alkalmazott a pályázatíróink beírnak kapcsolattartónak letöröm a kezüket. Ahová meg én tartozom amíg itt leszek addig ilyen mennyiségi szarságot nem fognak kötni ;) great sales