Sziasztok!
50-80Ah körüli kapacitással keresgélek lifepo akksit. Nem nagyon ismerősek a márkanevek, segítsetek melyiket érdemes venni, melyiket elkerülni. Eddig a Voltas meg a Greencell jött sokszor szembe.
Szerk: 12V-os
köszi!
- 1236 megtekintés
Hozzászólások
Jobban jársz ha összerakod magad, vagy összerakatod valakivel.
gwl.eu
fer-vill.hu (Szőr Feri a szakértője)
energom.hu (Gombos Attila a szakértője)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A cellák tényleg jó áron vannak, de szettben már nem tűnik olcsóbbnak.
https://shop.gwl.eu/Winston-12V-24V-48V-sets/WINSTON-12V-480Wh-LiFeYPO4…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
12V 110Ah-s LiFePo akku töltéséhez milyen töltőt ajánlotok? M8-as csatlakozója van, szerintem 20A körüli töltő (5-6 óra töltési idő) nekem megfelelne.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Töltőről klasszikus értelemben nincs értelme beszélni a töltést és kisütést a BMS vezérli. Vagy választasz olyat ami kommunikál a BMS-el, vagy be kell állítani a BMS-en a max áramot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké akkor nevezd meg a készüléket amiről van értelme beszélni... :)
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mire akarod használni? Autóban generátor van, hálózaton tápegység, PV-nél MPPT.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hálózatról tölteni kellene (csónakmotorhoz)
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CCCV (Constant current, constant voltage) tápegység kell hozzá. Az a lényeg, hogy ne szabályozza az áramot és a feszültséget, mint a töltők teszik. Leg triviálisabb egy trafó+diódás egyenirányító. Szoktak rövidzárvédelmet, meg csilivili extrákat berakni, de az csak a sallang. A lényeg hogy az akku is tudja hogy mennyi árammal terhelheti. Ha a BMS nem hozzáférhető, akkor az akku adatlapjából ki kell olvasni a maximális áramot, és annak megfelelő tápot illeszteni hozzá.
A gyakorlatban meg úgy működik, hogy annyi lesz a töltőáram, amennyit a táp ad vagy amennyit az akku fel tud venni. De szerintem hívj fel egy céget, segíteni fognak.
Szerk: Még annyit, hogy egy LiFePO4 cellát 1 óra alatt 70%-ra, 2 óra alatt fullra lehet tölteni. A benne lévő elektronika korlátozza a töltési lehetőségeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye azért ez nem így működik. A BMS ilyen szempontból bináris, ha eléri a limiteket akkor megszakítja a kapcsolatot. Tehát olyan töltő kell, ami a megfelelő feszültség tartmányban ad le és van konstans áram korlátja is a töltés első szakaszában, ami a BMS és a cellék áramkorlátja alatti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát olyan töltő kell, ami a megfelelő feszültség tartmányban ad le és van konstans áram korlátja is a töltés első szakaszában, ami a BMS és a cellék áramkorlátja alatti.
Ez valójában egy tápegység.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már itt tartunk: jelenleg régi (10+ éves), méregdrága UPS-eket használunk. Ezek egy része line-interactive, másik része online (kettős konverziós)
Szeretnék helyettük új UPS-t, és ha lehet, akkor már olyat, ami nem ólomsavas akkumulátort használ.
Bár vannak már LiFePO4 akkus UPS-ek a piacon, de jól értem, hogy ezt magamnak is simán össze tudom rakni, komponensekből?
Akku töltő + BMS + akku + inverter?
Akku töltő (DC tápegység) és inverter minden bokorban terem, és ha jól látom, a fent linkelt LiFePO4 akkuk beépített BMS modult tartalmaznak, tehát csak megveszem, összedugom, és készen is vagyok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kb igen. Nem kell hozzá kozmonauta vizsga csak némi műszaki érzék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mondjuk ha mar itt tartunk, ki lehetne iktatni az egesz inverter-mizeriat is. hiszen az akkud tipikusan 12V, pont, mint amit a tap eloallit 230V-bol. mekkora hulyeseg mar, hogy eloszor csinalunk 12V DC-bol 230V tobbe-kevesbe szinuszos AC-t, aztan meg abbol megint 12V DC-t.
asszem mar vagy 10+ eve olvastam, hogy a google DC-iben pont ez csinaltak, egymastol teljesen fuggetlen node-ok, mindegyik sajat tappal, beepitett ups-el. na valami ilyesmit kellene IMHO nezni. csak asszem ezeket nem fogod megtalalni a eu-west-4 melletti kukaban :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"hiszen az akkud tipikusan 12V, pont, mint amit a tap eloallit 230V-bol."
Meg 5V / 3.3V / -12V es ha otthon akarod hasznalni, akkor meg a monitornak is kell valami (vagy 12V-os monitor, de manapsag ritka, regen jellemzobb volt a kulso brick)
De egyebkent van abban valami amit irsz, ennek kivaltasara van egy "picopsu" nevu tap, az a szukseges dolgokat 12V-bol allitja elo
// Happy debugging, suckers
#define true (rand() > 10)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Datacenter környezetben létezik a 48V DC betáp lehetőség, de ezért nem fogjuk most egy füst alatt cserélni az összes tápunkat / eszközünket. Addig pedig a 230V-ot, és ezáltal az invertert nem lehet megúszni.
Még az autómba is szereltem 230V-os invertert, mert bár a legtöbb eszköz, amit ott használni akarok (notebook töltő, telefon töltő, stb.) tudna menni DC betápról, de egyszerűen könnyebb és rugalmasabb mindent a 230V AC-hoz igazítani. (Ehhez csak 1 darab invertert kellett venni.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ma még így van, mert adott a helyi infra hozzá, minden megy AC feszültségről (konverterekkel), de már párszor elmerengtem, hogy majd ha minden háztartásban (vagy elég sokban) lesz napelem meg akkupakk, akkor mennyire lesz fenntartható a többszörös konverzió. Tudom, hogy ez csak álom, de jó lenne tudni, hogy mennyi hőt termelünk (illetve mennyit nem termelnénk), ha kimaradna ez az ide-oda konvertálás. Ebben az esetben elég lenne egyetlen (persze a mai átlagos háztartáshoz méretezett) konverter a kisfeszültségű egységeknek mondjuk 12-24-36-48V-ra (kb. mint az USB-PD töltés csak nagyobb teljesítményre), a többi meg menne ahogy eddig. A kérdés, hogy ezen kisebb lenne-e a veszteség? Persze a kisfeszültségű vezetékelés keresztmetszete szintén dobna a beruházás árán, de ez egyszeri költség, mint ahogy a hagyományos is.
„Niemand ist unnütz! Man kann immer noch als schlechtes Beispiel dienen!”
dzsolt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet szidni az AC-t, és valóban rengeteg baja van, de ezek mára technológiailag megoldottak.
Ellenben próbálj csak meg egy DC-t megszakítani. Vagy nézd meg mit művel a DC a fémszerkezetekkel.
IMHO előbb lesz a HVDC elterjedt, mint az otthoni DC.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Redodo eleg jo, nem kell befrosni, hogy kinai, nemetektol jon. Marine grade.
Liontron ebbol is van marine grade.
Victron ha penz nem szamit, de ez mindent is visz minosegben.
12-24-48V mindegyikbol van.
Ha nem vagy "hozzaerto" szerintem mar nem eri meg epitgetni.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Találtam is róla egy jó kis tesztet.
https://www.youtube.com/watch?v=J2qKSKPoZX4
Azt mondja a srác, hogy negatív hővédelem nincs benne, arra figyelni kell! Ez nálam egyébként se lesz probléma :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tököltem kicsit a rendeléssel redodopower.de -n, volt más dolgom és nem fejeztem be a rendelést, erre rámír a sales, hogy nesze 5%-os kupon. Szóval aki ráér, lehet érdemes pár napig kosában hagyni a cuccot egy kis apróért :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni