Két laptop, egy eset

Fórumok

Nemrég elkeztem dolgozni egy új ügyfélnek és a környezet természete miatt MC (most confidential) besorolást kapott a project. Ennek sok következménye van, de ami a legjobban zavar, hogy kaptam postán egy második laptopot. Annyira kellett kb. mint sivatagban a homok, hivatalosan ez a hetedik számítógép a házban. Lekaparom az arcom, hogy mostmár két teams prüttyög, meg állandóan cserélgetni kell az asztalon, mert nem férek el, meg sose tudom mit hova mentettem.

Lehet ezt értelmesen kezelni? Arra gondoltam, hogy felrakom a polc tetejére bekapcsolva és RDP-n lépek bele, de a GPO tiltja. Még most szüttyögök a security-vel, hogy engedjék már meg, de ha nem fogják van valakinek valami más ötlete? Köszi!

Hozzászólások

Két gép virtuálba, egy vasra :)

2 laptop a polcra, KVM switch + monitor + billenyűzet + egér az asztalra.
--
Légy derűs, tégy mindent örömmel!

vagy egy IP KVM arra a gepre es arra "rdpzel" (inkabb vnc szokott az lenni) - bar lehet a kulso monitort/billt is tiltja a GPO :)

esetleg kivenni es image-elni a disket/ssd-t belole, ha nincs TPM beallitva akkor elvben tudod futtatni virtualis gepben utana

Ha nem válik be a másik dolog, akkor észben tartom ezt is, köszi. A gépet szétszedni nem akarom és nagyobb asztal sem fér el. Nem picsogni akartam, csak a két gépen két különböző társasággal beszélek és két különböző dolgot csinálok rajtuk. A meglévő laptop, monitor-állvány, monitor, billentyűzet+egér és lámpa mellé csak kicsavart helyzetben fér oda még egy laptop az asztalra, nem ergonómikus már pár nap után fáj a nyakam.

Ez a KVM cucc jó lenne szerintem, másik monitorom van és akkor két monitorral tudnék kényelmesen váltogatni a két laptop között.

sose tudom mit hova mentettem

Az baj, mert az új ügyfél dolgai - az említett besorolás miatt - nem is lehetnének máshol, mint azon az eszközön, amit ők küldtek. Feltehetően az új ügyfél annak sem örülne, ha olyan dolgok kerülnének a laptopjára, amik nem oda tartoznak.

Ezen leginkább az tud segíteni, ha figyelmesen dolgozol :)

Esetleg azt megteheted, hogy használsz egy külső tárhelyet, pl. egy NAS-t, és az új ügyfél gépéről ahhoz nem engedsz hozzáférést, így a bizalmasnál is bizalmasabb dolgok maradnak az új laptopon, minden más meg megy a NAS-ra, ahol olyan jogosultságokat és titkosítást állítasz be az egyes könyvtáraknak, fájloknak, amit akarsz. Ezt meg lehet pitykézni felhővel, szinkronizálással, NAS-hoz bárhonnan történő hozzáféréssel stb-vel.

 

A "nincs elég hely az asztalon" problémára már kaptál jó ötletet (KVM).