Teljesen szabad játék

 ( avoros | 2005. augusztus 24., szerda - 15:10 )

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Nagyszerű az 5let, de úgylátom senki sem tévedt még ide, aki ért a szoftverfejlesztéshez... :)
A rendszerterv nem az, hogy mennyi fa férjen a szekérbe, és mennyi hp-je legyen egy városi katonának.
Mond valakinek vmit az UML?
Én mindenképpen szerver-kliens megoldásban gondolkodnék. A szerveroldalon egy JAVA-s J2EE-s alkalmazás mondjuk egy JBoss alkalmazásszerverrel, mögötte mondjuk egy Pstgresq adatbázis. A kliensoldal készülhet C++-ban Ogre-vag, Emberrel, ehhez már nem értek.

Amit első lépésben csinálni kellene, az egy rendszerterv, aminek olyan elemei vannak, mint pl a rendszer felhasználói. Le kellene írni a szereplők UseCase-eit. Ez annyit tesz,h az egyes szereplők (itt játékosra, adminisztrátorra, stb gondolok) milyen cselekvési lehetőségei vannak. Na ez bozzasztóan széles kör, ezért ki kellene találni sablonokat, amikre minden esetet rá lehet húzni. Aztán ki kéne találni,h milyen ojjektumok (:D) vannak a rendszerben. PL: minden szereplő egy objektum. A világ egy objektum, ami tartalmaz földterület objektumokat, ami település objektumokat, és mondjuk bány objektumokat, veteménby objektumokat, stb. A városobjetum tartalamz útobjektumokat, házobjektumokat
soroljam? Egy ilyen rendszerterv kéne. Javasolni tudom a Jude nevű japán ingyenes modellezőprogramot, képes Java doksit genertálni, nameg mindenféle diagrammokat is.

Ezt a sokmindent azért írtam, hogy ITT kezdődik egy projekt. :)
a rendszertervnél, és nem ott,h AD&D, vagy MAGUS, ez részletkérdés. :)
(Én a shadowrunt javasolnám, de leginkább egy egyedi rendszert)

amúgy szívesen beszállnék én is, mert valami hasonlón töröm én is a fejemet.
Persze engem nem izgat a 3D, de nem utasítom el. :)
nnnna.
megyek haza. :D

nekem teccik az ötlet de sok munka van benne....
sztem nyugodtan felhasználhatnátok kezdésnek vmelyik open-source mmmorpg forráskódjait (pl:planeshift asszem szabad),
mindenesetre sok sikerc a játékhoz

[size=24:b8a0fcb498][color=darkred:b8a0fcb498]FIGYELEM!!!! NAGYJÁBOL MEGVAN A CSAPAT!! CSAK EGY EMBERKE KÉNE AKI TUDNA INTERAKTÍV FLASHT CSINÁLNI PL: EGÉRREL IRÁNYÍTASZ EGY PAJZSOT HOGY BEMENJEN A KARD ÚTJÁBA!!!!! SZÓVAL HA VAN ITT VKI AKI EZT MEGTUDNÁ CSINÁLNI KÉREM HOGY VEGYEN FEL MSN- PARTNERNAK!!!!!!!!!NAGYON FONTOS!!!!!!

A CÍMEM: TDT@VIPMAIL.HU[/color:b8a0fcb498][/size:b8a0fcb498]

van itt egyáltalán valaki???

ez nem chat hanem fórum.

Hát úgylátom, már elmúlt a lelkesedés, de azért hátha.

Mindenképp megkéne komolyan nézni a következőt, elég sok mindent jól megoldottak. Hirtelen a liszenszét nem talalom, de free és letölthető a forrás. Azonkívül gyakorlatilag kész.
http://www.eternal-lands.com/

En is szivesen benne lennek a dologban.
Most meginditottad a fantaziamat... Miota megnyitottak a Q3 forraskodjat bennem is felmerult egy GPL mmorpg gondolata. Egy rakas 5letem tamadt a jatekkal kapcsolatban, amik igencsak egyedive tehetnek a mar amugy is eredeti keretrendszert. Pl. lehetne orszag-orszag elleni harc meg teljes gazdasagi szimulacio. Ertem ez alatt, hogy lennenek fegyvergyartasra specializalodott varosok, amik felfegyverzik a nepet, es igy a technikai fejlettseg is befolyasolna a nagy csatakat. Persze ha az orszagok ragyurnak a technikara, akkor a mezogazdasagra is ra kell, mert kulonben ehenhal mindenki. Lehetne meg forum (az eretedi ertelemben), ahol az emberek szavazhatnak - hogy nem csak a kiralyokon muljon a jatekmenet. Ado, diplomacia, ilyesmi.
Sajna nekem is be van korlatozva az idom az egyetem miatt, de a C-t vagom, a jatekmag es a szerveroldali fejlesztesben biztosan tudnek segiteni. Sztem a Q3 motor nusti lenne, mert igy sok idot megsporolhatunk. Amennyiben mar ott tartunk majd, hogy modellezni kell, van egy baratom, aki sztem segitene. Persze nagyon-nagyon-nagyon sok grafikusra lesz szukseg, mert kontinenseket megepiteni nem kis munka. A mai mmorpg-k is ezert keszulnek sokaig...

[quote:98c011ced9="Bodri"]Hát úgylátom, már elmúlt a lelkesedés, de azért hátha.

Mindenképp megkéne komolyan nézni a következőt, elég sok mindent jól megoldottak. Hirtelen a liszenszét nem talalom, de free és letölthető a forrás. Azonkívül gyakorlatilag kész.
http://www.eternal-lands.com/[/quote:98c011ced9]

Huhh, eleg komolyan nez ki! Ki is probalom azonnal :D

---

Megneztem: nem tul egyszeru az iranyitasa, de megszokhato (minden megszokhato) :D

Szerinem csinálj neki egy lapot(atw,uw, vagy valmai)arra egy fórumot és ott vedd magad körbe az érdeklődökkel.Nem sajnálom tőled a HUP adatbázisát, de akkor már lenne valami"főhadiszállásod" !!Engem is érdekelne a dolog.És lenne is pár ötletem.
Szertinem fontos, ha fontosnak érzed a grafikát akkor azt külön valósítsd meg egy kliensprogrammal(pl java,python..etc)
A szerveren csak karakeres kezelőfelületet építs,Meggyorsítja a munkát és mégis használhatóvá, tesztelhetővé válik gyorsan(bugszűrésre, tesztjátékra tökéletes)
Egy ilyen játékon már én is gondolkodtam a haverockal, és szívesen kivennénk a részünket belőlle.Csináld meg a főhadiszállást és szólj.Addig javaslom a http://sourceforge.net/softwaremap/trove_list.php?form_cat=86 átnyálazását.Kollégiumi hálóban már indítottunk Legend of the Green Dragon-t és nagyon faja.

Egy ideje nem hagy nyugodni egy gondolat, és arra godoltam, megosztom mindenkivel.
Van egy játékötletem. Én sem és az ismerőseim sem hallottak ilyenről, viszont itt lehet valaki, aki már igen.
Igyekszem összefoglalni, röviden.
Ez egy fantasy játék lenne, ami abban tér el az eddigiektől, hogy nincsnek (illetve csak nagyon laza) szabályok vannak. Gyakorlatilag a természeti törvények vannak csak lefektetve (mintegy keretrendszer).
Tehát van egy földrész(kontinens), gyakorlatilag hegy és vízrajz térkép. Egy megadott időpontig lehet arra földrészre jelentkezni, tehát azon földrész minden játékosa egyenlően indul. Háromféle módon lehet játszani( egy ember egyszerre csak egyet).
1. olyan játék, mint a sim city, egy falu (később város) ura vagy, ezt építgeted
többféle város lenne, a körülötte lévő erőforrások alapján (élelmiszer, fa kő, olaj, arany, fűszer, stb) tehát ipari jellegű városok, bányászvárosok, mezőgazdasági városok
2. elite jellegű játék -> kereskedsz ezen városok között (van egy darab szekered, aztán lesz egy sor karavánod)
3. szabad harcos csapatod van (néhány fő) ezekkel pénzért véded a kereskedők szekereit, vagy egy várost, vagy éppen ezeket fosztogatod.

Ami a lényeg, nincs benne nem ember-ember kapcsolat. Ezt néhány példán keresztül próbálom elmondani:
-A kereskedő egy város urával alkudozik az áruról, nincs kötött ár, mint az eliteben volt.
-A kereskedő egy másik kereskedőnek adja el a cuccát (miért ne)
-A harcos megegyezik a kereskedővel a vár urával, hogy mennyiért védi meg (több kereskedő összeáll egy karavánba, és több katona védi meg őket...) Annyi AI-t endgedhetünk, hogy vannak az út mentén orkok, trollok és egyéb lények, akik támadják a karavánokat, városokat.
- a harcos elfog egy szekeret és az árut eladja valakinek...

A problémám, hogy órákat tudnék mindegyik témáról mesélni, mert már hónapok óta jár ezen az agyam.

Ja, és miért ide írtam?
Mert azt találtam ki, hogy az alap keretrendszert sem nekem kellene kitalálnom egyedül, hanem egy közösségnek, és akkor még egy programsor sem készült el-->teljesen szabad a játék.

Kérem a véleményeket, de finoman, tekintettel érzékeny lelkemre :D
és, ha sokan azt mondjátok, hogy jó, akkor elkészítek egy alapdoksi rendszert, ami sokkal bővebben kifejti egyesével a témákat, hogy legyen mit utánna bővíteni, módosítani.

Mindenkit megkérnék hogy aki segíteni akar az vegyen fel msn-re a TDT@VIPMAIL.HU -címre

AZ én elképzelésem kicsit más nem fps hanem felülézetesd minta runescape csak sokkal jobb aki bármiben tud segíteni VEGYEN FEL MSN PARTNERNAK!!

alternativ valosagban jatszodo sztorin (fantasy helyett) nem gondolkoztok? Poul Anderson-nak van olyan tortenete pl, ahol a magyarok osszejonnek a vikingekkel es atvitetik magukat europabol amerikaba, ahol onallo magyar allamot hoznak letre es bekeben elnek az indianokkal:))

egy kis fantaziaval meg lehet sporolni a kardozos/baszos sztorit, es megis erdekes dolgokat lehet letrehozni...

[quote:8617b9e5bf="_Joel"]alternativ valosagban jatszodo sztorin (fantasy helyett) nem gondolkoztok? Poul Anderson-nak van olyan tortenete pl, ahol a magyarok osszejonnek a vikingekkel es atvitetik magukat europabol amerikaba, ahol onallo magyar allamot hoznak letre es bekeben elnek az indianokkal:))

egy kis fantaziaval meg lehet sporolni a kardozos/baszos sztorit, es megis erdekes dolgokat lehet letrehozni...[/quote:8617b9e5bf]
wáháháhháháhá....LOL
Beteg egy elme lehet...faja :wink:

Amugy ha ram hallgattok akkor lesz Java kliens és figyeltek az MHP szabvanyhoz torteno igazodasra. Jelenleg nagyon gagyi MHP-s jatekokert kernek a szolgaltatoktol szazezer euros nagysagrendu penzeket a fejlesztok (DVB MHP - a digitalis televiziozas tobbek kozott Java-ra epulo "hozzaadott ertek fejleszto" kornyezete).

Mondjuk az is egy kerdes, hogy milyen hatasa lesz a tarsadalomra ha az Izaurak meg Balazs show-k utan konnyen kezelheto MMORPG-k jelennek meg a TV-ken...

Ezt is erdemes megnezni:

http://www.gameogre.com/betammorpg.htm

Csak annyit fűznék hozzá, hogy én jobbnak tartanám, ha később is be lehet szállni a játékba. Sokan úgy kezdenek el ilyen típusú játékokkal játszani, hogy látják valamelyik havernál, hallanak valakitől róla. Kár lenne őket kizárni a játékból, hiszen az eredeti kezdő csapatból sokan feladják, vagy megunják, esetleg elfelejtik a jelszavukat. Így kialakulhatnak szellemvárosok, amelyeket elhagyott az ura. Azt se felejtsd el, hogy van, aki csak hétvégén játszik egy-két órát, mások szinte non-stop nyomják. Az Engine-t fel kell készíteni arra, hogy mindenki megtalálja a játékban a számítását. Aztán ne felejtsd el, hogy mindig vannak olyanok, akik destruktívak: mondjuk poénból betonfallal veszik körül a kereskedőkaravánt, és kiéheztetik őket. Vagy legalábbis a teljes árukészletet követelik a szabadon bocsátásért.

Brutálisan nagy meló egy ilyen rendszert kidolgozni, csak egy perce gondolkodom rajta, de már ezer meg ezer kihívást találtam benne - szóval nagyon tetszik a dolog!

Te kódolnád a programot? Van valami realitása a megvalósításnak? Segítőtársak, grafikusokkal hogy állsz?
De ha csak elméletben beszélgetünk a rendszerről, akkor is izgalmas a dolog :)

Ez meg egy bongeszobol java web start-tal indulo es telepulo cucc:

http://www.wurmonline.com/

Azt hiszem egy eve neztem meg utoljara, tok jol ment linuxon, csak ot perc utan meguntam a favagast :). Nem vicc, tenyleg fat kell benne vagni. Meg asni. Meg fozni. Azutan atgondoltam a dolgot, rajottem, hogy nekem mindezeket a valosagban is szep lassan csinalni kene, es abbahagytam:)

Egy tíz percre belegondoltam az ötletedbe..., de aztán elakadtam egy kérdésnél:
Körökre osztott játékot tervezel mint a civ, vagy folyamatost mint pl a warcraft?
Amúgy az elv nekem tetszett. Legalábbis szlogennek jól hangzana. Reklámmal nem
lesz gondod ha megírtad! ;)

[quote:97fb6c0c96="toros"]Csak annyit fűznék hozzá, hogy én jobbnak tartanám, ha később is be lehet szállni a játékba. Sokan úgy kezdenek el ilyen típusú játékokkal játszani, hogy látják valamelyik havernál, hallanak valakitől róla. Kár lenne őket kizárni a játékból, hiszen az eredeti kezdő csapatból sokan feladják, vagy megunják, esetleg elfelejtik a jelszavukat. Így kialakulhatnak szellemvárosok, amelyeket elhagyott az ura. Azt se felejtsd el, hogy van, aki csak hétvégén játszik egy-két órát, mások szinte non-stop nyomják.
[/quote:97fb6c0c96]

Ehh, én azthittem, ez egy olyan "páran haverok találkozunk a neten csinálunk egy játékot, játszunk vele 2-3 órát, vagy 10-et, és aztán abbahagyjuk" játék lenne? Szal, mint egy war. Arra az időre mindenki oda tudna koncebtrálni stb nem ragozom. Másrész az én ismerőseim nagy része tuti csak a falas-éheztetős dolog miatt próbálná ki a játékot. Btw, ezzel a példával is reklámozhatod a játékod, szerintem állat. :twisted:

[quote:3aa17d78aa="avoros"]blau, igazad van.

Arra gondoltam (elképzeltem), hogy itt találok egy-két srácot, aki elkezdené a programozást.
DE, előtte kell néhány ember, akivel összerakjuk a rendszertervet, vagy ahogy én hívtam a keretrendszert. Itt lenne szükség fantasy rajongókra például. Esetleg megpróbálkozom egy fanatasy rajongói oldalon...(mekkora sebzést okozzon egy x.szintú katona y szintű fegyverzettel egy átlagos orkon)
Amikor ez olyan állapotban van, hogy programozható, akkor nekiállni az egésznek. Szerintem amikor programozásra kerül a sor, akkor ki kell lépni kicsiny hazánk terültéről, és nemzetközivé "duzzasztani" a projektet, akár a sourceforge-on.
Kb. egy év-két múlva. Végül is ráérünk:-)
Abban is igazad van, hogy megbízható emberek kellenek. Emiatt nyugodt vagyok, hiszen Interneten publikáltam az eredeti ötletet, tehát már most nehéz lenne ellopni.[/quote:3aa17d78aa]

tetszik az ötleted de szerintem egy ilyen mmo-t összerakni lehetetlen. 1 éve masszív star wars galaxies játékos vagyok (mással is játszottam többet-kevesebbet, de ez a leg összetettebb), amit leírtál az ott nagyrészt megvan (van ami kevésbbé részletesen). az a csapat mögött már áll egy everquest, mind a 2 tele van bugokkal, pedig jó pár programozó fejleszti, s nem csak hobbiként. ahhoz hogy ez működjön nagyon sok időt és pénzt kell rászánnod, legfőképp kell (jó)pár programozó. amíg nincs mögötted anyagi háttér szerintem necces. azon meg totál felesleges még gondolkozni hogy mi mekkorát sebezzen. ne érts félre, nem a kedved akarom elvenni ettöl, hisz remek dolgokat írtál le. csak egyszerűen túl sokat akar a szarka tudod :) van akinek ez a hivatása és nem tudja csinálni, hobbiból mmo-t írni hááát. jah, és a fent említett mmo 2-3 év fejlesztés után került béta fázisba, a 2-3 év alatt több tucat ember dolgozott rajta.
pl az sem él hogy hiába kezdik együtt a playerek, van akinek kimarad x idő, az meg ugye egyből hátrányba került holott az egyik lényege hogy balansz legyen. nekem pl 6 hónapba telt azt elérni amit más 1-2 év alatt ér el (jedi knight). swg-ben pár hónapja cserélték le az egész harcrendszert, balanszra pályáztak. elején működött is, de megint ég és föld van akár 2 azonos karakter között is.
mint írtam mmo-t szerintem hobbiként nem fogsz tudni megvalósítani, ahhoz teljes ember(ek) kellenek. wow sem 2 év alatt készült el, már 2001-ben bejelentették, wow és swg közt ég és föld a különbség. wow kicsit gyerekes, craft rendszer nulla. mégis ez is 4 év meló volt, ismétlem önmagam fizetett programozókkal akik már jártasak is voltak a témában.

uh enyhén negatívként hat az írásom, nem tagadom. de ne érts félre, csak azt akartam kifejezni hogy rengeteg mindenre szükség van egy mmo-hoz, szerintem ha nem lenne ennyire összetett és embert kívánó munka (a játékipar leghúzósabb ága ez) már rég lenne gpl mmo. vannak ugyan ingyenesek, de azok részben ingyenesek (warez szerveren fut, lineage 2 pl, bár hivatalosan már elfogadottak ezek a szerverek de alapvetően nem ingyenes, vagy ezer éves (anarchy pl) és most ingyenes fél éves trialt adnak belöle, vagy 1x fizetős de ritkaszar és hamar kijátszható (guildwars)).

szal bíztatlak, ismétlem remek ötleteket írtál le, remélem találsz egy elhivatott csapatot aki nem bánja hogy minden szabad ideje elmegy rá és kitart melletted és a világod mellett. érdemileg nem tudok hozzájárulni a programozásban, de ha egy mmo-s segítsége jól jön akkor számíthatsz rám. szívesen látnék egy hazai terméket, főleg ha gpl :)

Összeszedem a gondolatokat:
Tehát pl havonta, negyedévente, naponta:-) indulna új földrész (jelentkezőktől függ).
Amikor elhagyod a játékot, akkor beállíthatsz paraméterket, hogy mi történjen amiíg távol vagy, ez a rész leginkább a városoknál érdekes.
Hülye példák:
Paraméter: 1 fa min 3 pénz, ha hoz valaki.
Ha összejön x fa y kő akkor építsd meg ezt a házat ide.

A játéknak szerintem folymatosnak kell lennie (warcraft). Esteleg olyan földrészt indítunk, hogy este hat (GMT) szerint indul, és reggel 6- kor szünet, mindenki menjen a dolgára. Bármi lehet...

Kiéheztetés: kereskedő vagyok, van velem egy katona csapat, aki ugyanakkor kezdte a játékot, mint azok akik támadnak, tehát az erők kiegyenlítve. Vagy elküldök egy postagalambot, hogy jöjjön még ide más, pénzért harcolni. NINCS SZABÁLY. csak emberi kreativítás...

Kódolás: nem programozatam kb 10 éve. akkor is adatbázis kezelőset. Összefognám a például itt jelentkezőket.
Első verzió lehet akár karakteres is, mint most a stratega.hu.
A quake3 engine meg van nyitva, a simcityből van GPL-s is, tehár elvileg ezek adottak.

Reklám: marketinget nyomtam vagy 3 évig, salest 5-ig ettől nem annyira félek

:D

Valami hasonló készülődik már pár éve, igaz Fps nézettel de vérbeli fantasy rpg. http://www.planeshift.it
Nézd meg milyen.

szerintem azt felejtsd el, hogy igy osszefogsz egy csapatot.
Az otlet jo, nekem tetszik, de nezd meg pl. azt a tarsasagot, akik a Darwiniat irtak. Gyakorlatilag 3 srac, kemenyen melozott vegig.

Egy ilyen programot - ha jol akarjatok megcsinalni, es komolyan gondolod, nem csak hirtelen lelkesedes - sok ido megirni. Ez ido alatt enned, innod kell.

Csak az openttd-nek, ami nem rendelkezik annyira komoly grafikaval (igaz masutt eleg osszetett) van legalabb 8 programozoja..

Alapits erre egy ceget olyan emberekkel, akikben megbizol, akkor talan lesz belole valami.

Ne felejtsd, te egyben akarsz egy fps-t, varosepitos szimulatorost, nomeg valami kereskedo jatekot. ez _sok_. Megegyszer mondom, nem az otlet ellen vagyok, hanem azt nem latom, hogy erre hogyan szerzel embereket.

blau, igazad van.

Arra gondoltam (elképzeltem), hogy itt találok egy-két srácot, aki elkezdené a programozást.
DE, előtte kell néhány ember, akivel összerakjuk a rendszertervet, vagy ahogy én hívtam a keretrendszert. Itt lenne szükség fantasy rajongókra például. Esetleg megpróbálkozom egy fanatasy rajongói oldalon...(mekkora sebzést okozzon egy x.szintú katona y szintű fegyverzettel egy átlagos orkon)
Amikor ez olyan állapotban van, hogy programozható, akkor nekiállni az egésznek. Szerintem amikor programozásra kerül a sor, akkor ki kell lépni kicsiny hazánk terültéről, és nemzetközivé "duzzasztani" a projektet, akár a sourceforge-on.
Kb. egy év-két múlva. Végül is ráérünk:-)
Abban is igazad van, hogy megbízható emberek kellenek. Emiatt nyugodt vagyok, hiszen Interneten publikáltam az eredeti ötletet, tehát már most nehéz lenne ellopni.

arra probaltam ramutatni, hogy ez eleg kemeny dionak hangzik. Igy elsore persze, en sem vagyok profi programozo.
Viszont ugy nehez lesz fenntartani az elsosegedet, hogyha a melo oroszlanreszet nem te vegzed. Otletekkel ugyanis tele van a padlas. Az olyan ember a keves, aki meg tudja oket csinalni.

A sorrendre: nezz el mondjuk az [url=http://rpg.hu]rpg.hu[/url]-ra, de nem hiszem hogy itt kene kezdeni, en inkabb szeretnem elobb leprogramozva latni ezt a harmast (fps, strat, economy), es utana lehet a konkret ertekeket hozzaadni.
De ez persze csak az en velemenyem.

Teljesen igazad van.
A meló nagyrésze, hogy a keretrendszer meglegyen az én munkám lenne. Ide inkább javaslatokat várnék, a keretrendszer paramétereire (mennyi cucc fér bele egy szekérbe, mennyi életereje van egy katonának, mekkora legyen a távolság két város között stb.)
A programozás az a másik kemény dió. Emiatt nyitottam ezt a fórumot, hogy vajon érdemes-e egyáltalán megírnom a keretrendszert, mert, ha csak egy adag doksi lesz belőle akkor el se kezdem. Máshogyan fogalmazva azt reméltem, hogy találok programozó srácokat.
Egyébként még azt is el tudom képzelni, hogy meg lehetne ebből élni, akkor is, ha minden GPL, de ezt nem mondom el:-)
A cégalapítással meg az a bajom, hogy nincs pénzem. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül.

Az is igaz, hogy tele van a padlás ötletekkel, viszont meg akartam próbálni, hogy hátha az enyém tetszik (tudod saját gyerek) é s lesz is belőle valami.

Mindenesetre könnyen nem adom fel, mert az eddigi hozzászólások konstruktívak voltak, motiválóak, és ezúton is köszönöm mindenkinek.

[quote:1a7b2fb10f="avoros"]Egy ideje nem hagy nyugodni egy gondolat, és arra godoltam, megosztom mindenkivel.
Van egy játékötletem. Én sem és az ismerőseim sem hallottak ilyenről, viszont itt lehet valaki, aki már igen.
Igyekszem összefoglalni, röviden.
Ez egy fantasy játék lenne, ami abban tér el az eddigiektől, hogy nincsnek (illetve csak nagyon laza) szabályok vannak. Gyakorlatilag a természeti törvények vannak csak lefektetve (mintegy keretrendszer).
Tehát van egy földrész(kontinens), gyakorlatilag hegy és vízrajz térkép. Egy megadott időpontig lehet arra földrészre jelentkezni, tehát azon földrész minden játékosa egyenlően indul. Háromféle módon lehet játszani( egy ember egyszerre csak egyet).
1. olyan játék, mint a sim city, egy falu (később város) ura vagy, ezt építgeted
többféle város lenne, a körülötte lévő erőforrások alapján (élelmiszer, fa kő, olaj, arany, fűszer, stb) tehát ipari jellegű városok, bányászvárosok, mezőgazdasági városok
2. elite jellegű játék -> kereskedsz ezen városok között (van egy darab szekered, aztán lesz egy sor karavánod)
3. szabad harcos csapatod van (néhány fő) ezekkel pénzért véded a kereskedők szekereit, vagy egy várost, vagy éppen ezeket fosztogatod.

Ami a lényeg, nincs benne nem ember-ember kapcsolat. Ezt néhány példán keresztül próbálom elmondani:
-A kereskedő egy város urával alkudozik az áruról, nincs kötött ár, mint az eliteben volt.
-A kereskedő egy másik kereskedőnek adja el a cuccát (miért ne)
-A harcos megegyezik a kereskedővel a vár urával, hogy mennyiért védi meg (több kereskedő összeáll egy karavánba, és több katona védi meg őket...) Annyi AI-t endgedhetünk, hogy vannak az út mentén orkok, trollok és egyéb lények, akik támadják a karavánokat, városokat.
- a harcos elfog egy szekeret és az árut eladja valakinek...

A problémám, hogy órákat tudnék mindegyik témáról mesélni, mert már hónapok óta jár ezen az agyam.

Ja, és miért ide írtam?
Mert azt találtam ki, hogy az alap keretrendszert sem nekem kellene kitalálnom egyedül, hanem egy közösségnek, és akkor még egy programsor sem készült el-->teljesen szabad a játék.

Kérem a véleményeket, de finoman, tekintettel érzékeny lelkemre :D
és, ha sokan azt mondjátok, hogy jó, akkor elkészítek egy alapdoksi rendszert, ami sokkal bővebben kifejti egyesével a témákat, hogy legyen mit utánna bővíteni, módosítani.[/quote:1a7b2fb10f]

Készül egy ilyen játék, az egyetlen, bát lényeges különbség, hogy egy egy Elite szerű űrjáték. A címe Vega Strike. Most is folyamatban van a game engine OGRE-ra való portolása, ami ha elkészül szélesre tárja a lehetőségek tárházát. Jelenlegi formájában is már jártszható, bár még érződik erősen az under development hatás. Viszont az egyik legszabadabb játék ma is, bármilyen hajót birtokolni lehet, akár egyszerre egy egész flottát is. Bármilyen objektumra bolygók bányák nagyokk hajókra le lehet szállni.
Jövőbeli fejlesztések között olyan pontok szerepelnek, mint átjárható bázisok küldetések FPS stílusban, multiplayer MORG mód, és még hossza sorolhatnám.
[url]http://vegastrike.sourceforge.net/wiki/FAQ:Feature_Requests[/url]
[url]http://vegastrike.sourceforge.net/[url]

Bár ez nem fantasy, de szerintem érdemes megnéznie mindenkinek, aki nagy szabadsági fokú játékokat szereti. Sajnos a mai kereskedelmi játékokban ez nem jellemző, de mire van az open source...

ezt a [url]http://www.kuber.hu/[/url]-et már az saját adminja sem olvassa?

[quote:fe904ffa8c="zoozo"]ezt a [url]http://www.kuber.hu/[/url]-et már az saját adminja sem olvassa?[/quote:fe904ffa8c]

Hát attól fugg kire gondolsz :), a technikai hátteret én adom, de az ötletgazda nem én vagyok. Ha kell továbbra is biztosítom a hátteret, csak szoljon aki menedzzzselni akarja.

druss42

Elsősorban fantasy, ebben nőttem fel. Éppen egy animáción dolgozom.
Képeket fogok felrakni a mindentbele.hu-ra ha kiváncsi vagy megnézheted.
ssava néven vagyok, egy öreg fószert ábrázolnak a képek kint van a
főoldalon is. Blenderben készült.
By.

Tisztelt Hölgyeim és Uraim!

Mérhetetelen örömmel és büszkeséggel jelentem be Önöknek, hogy a játék oldala elindult, köszönhetően druss42 kollégánknak.
Van rajta minden, mi szem-szájnak ingere, tehát semmi nem áll a játék útjába.
Megtiszteltetésnek venném, ha ennek az oldalnak a rajongói is tagjai lennének a fejlesztői gárdának.
Az oldal címe (egyelőre, amíg ki nem találjuk a játék nevét*):
http://www.kuber.hu/

*mert a nevét sem egyedül én fogom megmondani...

Trey,
szerinted, ez megér ez egy hírt a főoldalra?

[quote:8c143016b8="avoros"]Ja, válaszoljak a feltett kérdésre is.
Mivel teljesen szabad, lehet csinálni más scenáriót.
Pl: Szamurájok. orkok helyett róninok.
Lovagkor
Atom háború után (Mad Max)

hiszen, gyakorlatilag a grafikát kell kicserélni, a szekér és a teherautó között lényegi különbség nincs, csak máshogy néz ki...[/quote:8c143016b8]

Hali.

Szerintem jo otlet, hajra. En szivesen segitenek, ha volna ra idom, de mint szerencsetlen egyetemista, csak nyariszunetben erek ra az ilyenekre. Ha jovore is aktualis lesz, akkor szivesen besegitek, ha tudok.
Mi egy kis bovitheto RPG-t szeretnenk csinalni, de nem grafikusat, hanem nethack stilusut. Csak nem tudjuk, hogy realis-e a dolog.

[quote:3ce9e3bd83="avoros"]
hiszen, gyakorlatilag a grafikát kell kicserélni, a szekér és a teherautó között lényegi különbség nincs, csak máshogy néz ki...[/quote:3ce9e3bd83]

Szekérrel nehezebb parkolni a nagykörúton, meg furcsán néznek, ha a belső sávban előzől az M7-esen :)

nekem:

"Warning: main(/var/users/kuberhu/kuber/web/smf/SSI.php): failed to open stream: No such file or directory in /var/users/kuberhu/kuber/web/cms/templates/247clan/index.php on line 26

Fatal error: main(): Failed opening required '/var/users/kuberhu/kuber/web/smf/SSI.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /var/users/kuberhu/kuber/web/cms/templates/247clan/index.php on line 26"

Nem tudom, nekem kúl műxik...

Kitartást egy nagy kalappal.

Hali, grafikában szívesen segítek ha szükség van rá van pár
képem "referenciának". Csak nem tom őket felrakni sehová +
grafikák papíron.
By.

Amikor készen van a szofvter specifikáció (akár csak nagy vonalakban/vázlatosan) szívesen megnézném. Ha lessz egy jó engine-d, a felület (GUI) fejlesztésében szívesen segítek.

ha lesz 3D, a textúrázásban segítségedre lehetek.

Nem szeretnék szemtelen lenni senkivel, de sikerült amit eddig elterveztem. Magát az ötletet senki nem kérdőjelezi meg. Mindneki újszerűnek és érdekesnek találta. Azt megtudtam , hogy rohadt nehéz lesz (jusson mindenkinek eszébe Churchil mondatait a II. világháború előtt). Jó kedvem van.
Nekiállok és megtervezem a kereteit. Kész.
Engedelmetekkel értesítelek benneteket ugyanezen a fórumon a projekt elindulásáról.
Hajrá ÉN!
Na jó, hajrá MI!
:D

Ja, válaszoljak a feltett kérdésre is.
Mivel teljesen szabad, lehet csinálni más scenáriót.
Pl: Szamurájok. orkok helyett róninok.
Lovagkor
Atom háború után (Mad Max)

hiszen, gyakorlatilag a grafikát kell kicserélni, a szekér és a teherautó között lényegi különbség nincs, csak máshogy néz ki...

[quote:ebabe8d246="avoros"][quote:ebabe8d246="vik1984"][quote:ebabe8d246="avoros"]Ja, válaszoljak a feltett kérdésre is.
Mivel teljesen szabad, lehet csinálni más scenáriót.
Pl: Szamurájok. orkok helyett róninok.
Lovagkor
Atom háború után (Mad Max)

hiszen, gyakorlatilag a grafikát kell kicserélni, a szekér és a teherautó között lényegi különbség nincs, csak máshogy néz ki...[/quote:ebabe8d246]

Hali.

Szerintem jo otlet, hajra. En szivesen segitenek, ha volna ra idom, de mint szerencsetlen egyetemista, csak nyariszunetben erek ra az ilyenekre. Ha jovore is aktualis lesz, akkor szivesen besegitek, ha tudok.
Mi egy kis bovitheto RPG-t szeretnenk csinalni, de nem grafikusat, hanem nethack stilusut. Csak nem tudjuk, hogy realis-e a dolog.[/quote:ebabe8d246]

Pontosan erre gondoltam. kis szerencsével találunk olyan egyetemistákat, akik szakdolit akarnak írni "A világ legnépszerűbb internetes játékának földrajzilag szétszórt programozásában történő részvételéről" :D[/quote:ebabe8d246]

Ja. :)
Szal ha kell nem-grafikus C-s programozas, akkor be tudok szalni, de csak kesobb.

[quote:115e89b9c0="ssava"]Hali, grafikában szívesen segítek ha szükség van rá van pár
képem "referenciának". Csak nem tom őket felrakni sehová +
grafikák papíron.
By.[/quote:115e89b9c0]
Concept Art-nak minden open source játéknál örülnek. Milyen fajta rajzok? Fantasy vagy sci-fi űrhajós téma?

[quote:48aef8efbc="vik1984"][quote:48aef8efbc="avoros"]Ja, válaszoljak a feltett kérdésre is.
Mivel teljesen szabad, lehet csinálni más scenáriót.
Pl: Szamurájok. orkok helyett róninok.
Lovagkor
Atom háború után (Mad Max)

hiszen, gyakorlatilag a grafikát kell kicserélni, a szekér és a teherautó között lényegi különbség nincs, csak máshogy néz ki...[/quote:48aef8efbc]

Hali.

Szerintem jo otlet, hajra. En szivesen segitenek, ha volna ra idom, de mint szerencsetlen egyetemista, csak nyariszunetben erek ra az ilyenekre. Ha jovore is aktualis lesz, akkor szivesen besegitek, ha tudok.
Mi egy kis bovitheto RPG-t szeretnenk csinalni, de nem grafikusat, hanem nethack stilusut. Csak nem tudjuk, hogy realis-e a dolog.[/quote:48aef8efbc]

Pontosan erre gondoltam. kis szerencsével találunk olyan egyetemistákat, akik szakdolit akarnak írni "A világ legnépszerűbb internetes játékának földrajzilag szétszórt programozásában történő részvételéről" :D

"Esetleg megpróbálkozom egy fanatasy rajongói oldalon...(mekkora sebzést okozzon egy x.szintú katona y szintű fegyverzettel egy átlagos orkon)"

Bocsi teljesen még nem volt időm végigolvasni az eddigi hozzászólásokat, de nem szeretném elfelejteni amit mondanék!!!Remélem hasznos lesz!!

Először is, NAGGYON TECCIK a Terved!!!:)
Az alap gond szerintem ott van a sebézesek és ilyen szerepjátékos megmozdulások terén, hogy nem ilyen eccerű ki mit sebez - találd ki hogy egy már létező szerepjáték alapjait akarod-é használni vagy saját világot!Nem mindegy hogy pl. AD&D-alapokat szeretnél használni, ahol egy páncél védő értéke annál jobb minél kisebb (-20 már kb sebezhetetlen:)), vagy pl a magyar M.A.G.U.S. alapjaiból indulsz ki ahol minél magasabb az érték annál jobb! Sztem lényegében mindegy csak el kell dönteni - mert nem keverheted - káosz lenne! Vagy nagyon meg kell tervezni ezt is!:) Minden esetre ki lehet találni teljesen újat is! Ha meghatározod, hogy egy átlag paraszt(kereskedő) életereje 5 akkor ehhez viszonyítva valószínűleg egy kalandor kapacitása kb 20-25-ről indul és valószínűleg erősödni is fog! Jaaa, és kb 1 csapásból megöl egy kereskedőt egy katona vagy kalandor!
No há eggyenlőre ennyi...:D

[quote:bfe35746d9="ssava"]Elsősorban fantasy, ebben nőttem fel. Éppen egy animáción dolgozom.
[/quote:bfe35746d9]
Ez egy ígéretes fatasy rpg mmorg project: [url]http://www.worldforge.org/dev/eng/clients/ember[/url]
A fórumukban linkelheted a rajzaidat, és akkor talán egyszer nem csak rajzok lesznek hanem egy fantasy jaték részei is.
[url]http://forums.worldforgedev.org/[/url]
Vagy a planeshift projectben is örülnének neki: [url]http://www.planeshift.it/[/url] ez is egy igen aktív fantasy project.

[quote:bfe35746d9="Bodri"]
Hát úgylátom, már elmúlt a lelkesedés, de azért hátha.
Mindenképp megkéne komolyan nézni a következőt, elég sok mindent jól megoldottak. Hirtelen a liszenszét nem talalom, de free és letölthető a forrás. Azonkívül gyakorlatilag kész.
http://www.eternal-lands.com/
[/quote:bfe35746d9]
Az eternal lands bár open source, de eléggé restriktív licensz alá esik. Jóformán csak ahhoz van jogod hogy írj egy saját klienst nekik. A server természetesen sem forráskódban sem bináris formában nem tölthető le.
Inkább a fent említett Wordforge:Ember vagy Planeshift-re érdemes építeni, bár ez utóbbiban csak a forrás GPL az art csak planeshifthez használható. Az Ember viszont totál szabad.

Hi!
Eddig nem vagyok valami fantasztikusan nagytudásu emberke, őszintén a phphez is csak nagyvonalakban értek:D
De most kezdtem el aC#-ot és majd idővel ha ezt a nyelvet belelehet valahogy szerkeszteni, akkor segítek:)
so sok sikert és jó étvágyat aki épp most ebédel!;)

Hm. Érdekes, hogy pár éve nekem is megfordult hasonló ötlet a fejemben, Akkoriban volt a nagy MUD láz.
Olyasmit képzeltem el, hogy ne legyen NPC. Még a boltost is igazi ember alakítaná, persze lennének szabályok amiket követnie kell, de általában azt csinálhat amit akar. Nagyon sok kaszt lenne. Favágótól kezdve, vadászig minden. Pl lehet vki boltos, azért kapna xp-t ha elad vagy vesz vmit. Ha olyat is elad ami esetleg nem kell a kutyának sem, akkor több xp-t. Ha szegénynek ajándékoz cuccot, azért is xp-t kap. Mondjuk nem tudná hogy ki a szegény, hanem a játékos mondaná neki hoyg szegény vagyok és ha tényleg, akkor jól járnak mindketten. ;-) Ezek csak ötletek, lehet hülyeség :-) Ezen kívül lenne mesélő (DM) aki tudna változtatni a világ dolgain. Lennének háborúk országok között amiben úgy lehetne részt venni, hogy a király seregébe be kell állni. Közben a katonák közül bárki lehet hős ha pl nagyon jól nyomja. Lehet építkezni, városokat alapítani, stb Szóval egy fantasy simulátor lenne ;-) Biztos, hogy lesz ilyen játék majd, csak idő kérdése.

Léteznek ingyenes fantasy rendszerek is amelyeket fel lehet használni. Ez is jó kis oldal.

...pedig a tervek szépek voltak... :(

Ja engem is felcsigazott, meg is neztem a kepeit ssavanak, van valami a sracba, az a kep a monstarol eleg jo lett.

Úgy néz ki, lesz olyan online rpg amiben lehet várost is építeni. Ezt pl hiányoltam eddig.