Sztálin

Alekszej Feodoszjevics Vangenheim

Tóth Géza

folytassam a sort?:)

Hozzászólások

Szerkesztve: 2022. 08. 22., h – 22:18

Tart ott az időjárás jelentés, hogy 24h-ra előre nagyon nagy pontosságú. A pontosság az előrejelzési idő növelésével csökken. 

 

Emiatt ami 85 éve vicces volt, az ma lehet valid. Nyáry Krisztián nem számolt azzal, hogy vannak számítógépeink ma már és a világ össze van kötve.

Egyrészt sosem lesz 100%, másrészt vihar esetén mindig jobb az egyik irányba tévedni, mint a másikba.

Egyébként a hozzáállás teljesen ugyanaz, mint az oroszoknál, szerencsére gyakorlatban sokkal nehezebb ma már kivégeztetni valakit.

“Any book worth banning is a book worth reading.”

kb 10-12 órás előrejelzésről van/volt szó. 

https://www.youtube.com/watch?v=UZ1A-nIKe7M  (Ezt nézd meg. Azóta nagyon fejlődött a számítási kapacitás és egyre több az amatőr állomás is.)

https://gobertpartners.com/how-quickly-can-a-forecast-change

 

Ettől függetlenül ez politika. Kormánynak ilyenkor válaszolnia kell rá. Nagy kár érte a téves riasztással az országot.

Minek? Van egy operatív törzs, aminek a rendelkezésre álló információk alapján kell döntéseket hozni (nekik gondolom volt linkjük). Az OMSZ nem hoz döntéseket. Ha valaki elbaszta, akkor az bizony az illetékes elvtárs operatív törzs volt.

Mert az OMSZ vezetője hibázott? Ezt akarod mondani?

Lófaszt.

A valóság az, hogy nem akarták az esélyét sem meghagyni, hogy megismétlődik 2006. Nagyon helyesen. De ma mindenből politikát kell csinálni, abból is, ha esik, vagy ha éppen nem. Ezért inkább a tűzijáték elhalasztásáért a döntést valójában meghozók, a saját felelősségüket elkenve, megnevezik felelősnek az OMSZ-t, menesztik a vezetést, odaraknak majd valaki lojális faszt, így jövőre akkor is verőfényes napsütést fognak jósolni, amikor már a vihar feltépi a tetőcserepeket. Nagyon jó lesz!

" Kormánynak ilyenkor válaszolnia kell rá. "

Nem, a kormánynak nem kell válaszolnia, amúgy sem értik, még csak körülbelül sem, hogy működik az előrejelzés (amit a mostani reakciójuk is alátámaszt).

"Nagy kár érte a téves riasztással az országot."

Most még egy hétig nem szigoríthatnak a covid szabályokon :)

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Nemcsak az idő, hanem a távolság is fontos. 20-án este 8 körül éppen villámokat fotóztam Rákoscsabáról. Nem volt az a zivatar annyira messze. Radar szerint kb Fehérvár-Balaton között félúton lehetett és nagyjából északfele mozgott, ezért nem ért el Budapestre (nem mentettem le az időképről az mp4-et, mert nem gondoltam hogy ez később ilyen "fontos" lesz). Szerintem összességében nem lőttek mellé a 80%-al. Simán benne lehetett a pakliban, hogy akár Bp-fele is jöhetett volna. Nincs földrajzi akadály a két helyszín között, ami miatt a két hely légköri paraméterei nagyon eltérőek lehettek volna.

Bár valóban nem láttam katonai reptér időjárási prognózist, de nekem logikusnak tűnik, hogy az is legalább egy 100km-es körzetre vonatkozik, márcsak azért is, mert 1-2 géptípusnak a fordulóköre is simán megvan ennyi.

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Nem, ez egy nagyon régi legenda, ami meglehetősen jól tartja magát. Nyilván egy 2 mach sebességgel röpködő holminak viszonylag nagy terület kell a forduláshoz, de egy ekkora fordulókörű vadászt viszonylag könnyű lenne lelőni, mert nagyon kiszámítható lenne a mozgása.

Jó végülis igen, lusta voltam utánanézni a fel-leszállásnál az ilyen közelkörzet, távolkörzet, megközelítési folyosók tipikus méretének, ezért hoztam ezt az irreleváns példát. :) Nilyán a fel-leszállásnál nem a mach 2-es fordulókör fog számítani.

Régóta vágyok én, az androidok mezonkincsére már!

Te, mint szakértő milyen időjárást jósoltál aznapra? Vagy el voltál foglalva a délolasz meteorológiai számításokkal? :)

A főni itthon se volt. Akkor nem mindegy? Na meg biztos nem a lacipecsenyések bevételvesztesége miatt volt a pellengérre állítás :)

Vagy neked volt veszteség, mert megnézted volna élőben? Én még tv-ben sem nézegetném.

Előző nap meg Mándokit mondták le, remélem jól megverték az illetékest :D vagy legalább sarokba állítottak, mint az oviban.

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Mindenhez is hozzáértő Oregon...

Csak halkan teszem fel a kérdést, a RomoluszRémusz hadvezér kapitányunkat miért nem vonják felelősségre amiért lefújta a légiparádét ?? Még jóval az OMSZ bármilyen javaslata előtt ...

Persze te neked 24h előrejelzés mindenre is jó, kivéve amikor nem jön be. Tudod az időjárás az nem egy gyár... nem egy üzlet.. nem egy valami amit kézzel megfogsz és ha mindent úgy csinálsz, akkor az úgy lesz.

Nem, az időjárásra mint olyanra kurvára kevés befolyása van az embernek és mint ilyet, előre lehet prognosztizálni hogy mi és mi nem történhet adott időn belül. Na most ha neked úgy kellene céget vezetned, hogy ilyen jóslatokra kell hagyatkoznod és van egy ~~35-40% esély hogy bizony felrobban a gyárad (az amúgy 0.5-1% helyett) gondolom te akkor is elindítanád a gyárat, mert a cirkusznak mennie kell. Aztán ha felrobban a gyár, hát akkor szétteszed a kezed, de hát erre nagyon kevés... 35-40% esély volt csak ... 

De már annyira nem érdekel.

Igaza van mindenkinek aki helyesli ezt a döntést hogy az OMSZ vezetőket azonnali hatályal leváltották. Nem kell ide ilyen. Majd ül a helyükre másik ember, aki emiatt nem meri majd elmondani az OT -nak hogy mire számítson, esetleg majd ilyenkor megdöglik egy-két tucat ember, nem baj, őket nem vonják majd ekkor felelősségre, majd előrángatnak 1 darab embert valahonnan a mélyből akire rávernek mindent. 

szánalmas ez az egész tényleg.

Persze, nyilván nagyobb. Ez nem is volt kérdés.

"Én a helyükben az időjárást is kirúgnám, mert micsoda dolog az, hogy elmaradt a vihar.
Ki hozta a döntést? Nem az OMSZ. Akkora Aperitív Csoport volt, amekkora kellett. Külön meteorológiai csoport alakult.
A döntést mindig az OCS hozza meg és annak a vezetője mondja ki a végső szót.
Tehát, a felelősség az övé.

Téves előrejelzések.
Ha valaki látott már meteorológiai modellezést, látott már időjárás előrejelzést, vagy egyáltalán halvány fingja van a meteorológiáról, időjárásról, időjárási jelenségekről, az nagyon jól tudja, hogy 10 órával az esemény előtt, legfeljebb saccolni lehet az adott térség időjárásának várható alakulását.
Modellek készülnek, az előző és a pillanatnyi időjárási helyzet, a műholdképek, a frontok, a magas és alacsonylégköri, földközeli szelek, a troposz-és sztratoszféra aktuális állapota, mozgása, stb. alapján.

Ha a politikai meteUrológusok, újságírók és face mete, vagy urológusok megfigyelték volna egyszer is, hogy az előrejelzésekben mindig ott vannak az előfordulási százalékok. Azért, mert 100%-ra nem lehet megmondani. A veszélyhelyzeti figyelmeztetések amelyek adott térségre adna ki, az is válószínűsít.

Az elmúlt hetek és napok rendkívül instabil viszonyok miatt, egy fél órára előre képtelenség pontos előrejelzést adni. Pillanatok alatt alakulhatnak ki helyi, lokális záporok, zivatarok, viharok.

Az OMSZ az adott helyzetben teljesen korrekt előrejelzést adott."

Nem tudhatod milyen egyéb szakmai hiányosság volt. Pl létszám hiány, ügyelet hiány, etc. Elmaradt vagy késlekedő fejlesztések, biztosított forrásokkal.

Azt gondolom, hogy ez inkább utolsó csepp lehetett.

A jó vezető nagy kincs. Azt nem basszák ki azonnal. Nagyon ritka az előfordulása. 

Amikor egy vezető jellemhibából vét, akkor nincs más mint a csere. Amikor szakmai hibából vét, akkor lehetőség a képzés.

Default ellenzéki hozzáállás a velük nem egyetértők felé. Sokszor hallottam már, minden indok nélkül. Gondolom kell valami kapaszkodó. Adok még ilyeneket:

- fideszbirkák

- agymosottak

- fogatlanok

- vidékiek

- tanulatlanok

- nem tudják mi az a demokrácia

- nem utaznak, nem tudják mi van nyugaton

- hívők

- neresek

- járandóság vadászok

- megalkuvók

- nincs önálló gondolatuk

 

Remélem ezek segítenek, hogy jobban érezd magad. :)

Nem tudhatod milyen egyéb szakmai hiányosság volt. Pl létszám hiány, ügyelet hiány, etc. Elmaradt vagy késlekedő fejlesztések, biztosított forrásokkal.

Azt gondolom, hogy ez inkább utolsó csepp lehetett

Az elobb meg P-ertekeket kertel, de ez csak utolagos indokkereses mas dontesehez. Az abszurd valosag az az, hogy azert rugtak ki, mert kirughattak. Olyan veletlenek nincsenek, hogy eppen most lett eleguk belole valami mas miatt. Majd legkozelebb kilovik az ezust-jodid kolloidot idoben.

(Par eve azzal volt sokkal nagyobb baj, hogy vihart josoltak, de nem fujtak le a tuzijatekot. Abba szerintem tobben bele is haltak.)

Azt gondolom, hogy ez inkább utolsó csepp lehetett.

Nem ismerem a magyar munkatörvénykönyvet, és az ember szerződését, de gondolom akkor már kapott fegyelmiket, és akkor most ennek a legutolsó fegyelminek az eredményét mondta el Gulyás Gergely (hiszen ha jól emlékszem, szándékos szabotázst is emlegetett Ifj. Lomnici Zoltán), és akkor ez alapján rúgták ki.

Különben megint lehet menni a bíróságra.

és így semmi akadálya nem lehet az OMSZ vezetői által kért két pontnak:

Az OMSZ integritásának visszaállítása és szakmai függetlenségének megőrzése érdekében az alábbi lépéseket tartjuk elengedhetetlenül szükségesnek:

1. Az Operatív Törzs idén augusztus 20-hoz köthető tevékenységének, döntéshozatalainak, kapcsolattartási módszereinek átvilágítását független vizsgálóbizottság által. Az átvilágítás eredményeinek nyilvánossá tételét és azok alapján a döntéshozatali mechanizmusok fejlesztését.

2. Az augusztus 20-ra vonatkozó meteorológiai prognózisok szakmai kiértékelését független vizsgálóbizottság által. A kiértékelés nyilvánossá tételét. A vizsgálat idejére dr. Radics Kornélia és Horváth Gyula felmentésének visszavonását.

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Az omsz  azt mondta, hogy 0.7<P(20-án este vihar lesz Bp.-en)<0.8, semmi mást. Ez a közlés magában hordozza azt is, hogy a "20-án este vihar lesz Bp.-en" esemény 0.2-0.3 val.séggel _nem_fog bekövetkezni. 2022.08.22-én a kisebb val.ségű esemény következett be. Ha 1000...0000 hasonló időjárási helyzetet meg tudsz várni/figyelni, akkor abból vélhetően 20-30% körül lesz a "nem vihar", és 70-80% körül a "vihar" kimenetel.

Nem, ne folytassad! Inkább írj olyan postot amit nem kell googlizással kezdeni, ahhoz h értse az ember mit is akarsz mondani. Egyáltalán nem szellemes az ilyen, épp ellenkezőleg: szánalmas! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Nyugi, ő is guglizassal kezdte, hogy kellően intellektuális legyen. Mellesleg most Hitlert nem irhatta, mert az jó csávó, mert harcolt a gonosz oroszok ellen. (Sztálin nem az volt, de a DK székházban nem találják a vonatkozó leírást a probléma feloldására) 

Az azért nagyon durva, hogy ezek az emberek mindig tudnak asszociálni.

Ha holnap a karmelita mellett meghal egy szemüveges ember, akkor Orbán Pol Pot unokája lesz az esti órákban :) 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Amúgy meg személy szerint örülök, h kibaszták őket! Gyakrabban kéne az időjósokat felelősségre vonni! Helyre tenné kicsit őket! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Mondjuk hogy ertem, de en ugy gondolom ez nem egy olyan egzakt dolog amire ra lehet mondani hogy A vagy B. Hiaba 90% a valoszinuseg valamire, attol meg ott van az a 10% is... Egyebkent nekem tobbnyire mukodni szokott, de ha rovid tavra kell gyorsan informacio akkor radarkep es kesz.

Én kerékpározom, és így ki vagyok téve az időjárásnak. De már nem is érdemes elolvasni az előrejelzést mert kb köze nincs a valósághoz.  Én nem vitatom, h itt valami bonyolult dologról van szó, de ez engem nem érdekel. Engem _csak_az_ érdekel, h megtudja-e mondani milyne lesz az idő v. sem? És nem tudja. Hát akkor húzzon a picsába az egyenleteivel együtt! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

A folytatást lehagytad:

"A tegnap esti események a tegnap délelőttig rendelkezésre álló modelleredmények, illetve az ezekből alkotott forgatókönyvek nem valósultak meg. Az akkori eredmények közül a legkevésbé valószínű történt meg. Ez a bizonytalansági faktor sajnos benne van a szakmánkban
"

Eleve valószínűségekről beszélünk. Ha valaminek 90% a valószínűsége, akkor is ott van az 10% a pakliban, hogy nem következik be (vagy fordítva). Erre egyik esetben sem lehet azt mondani, hogy tévedtél, csak azt, hogy ez van, végül a kisebb valószínűségű esemény következett be. 

Mi lett volna fordított esetben?  

Lassan eljutunk a meteorológus = agysebész-ig. Folytasd. 

Mondja ezt az aki munkaideje 90%-ban a hupon tolja a faszságot.

Mi az összefüggés? Ha én meteorológus lennék, időmből akkor is kifutná a HUP-ozás, abban biztos lehetsz. Naponta feldobni egy érmét nem nagy művészet. 

Másik megfejtés az lehet, hogy nem mindenki 10-17 óráig dolgozik, mint egy budapesti irodakukac.

trey @ gépház

Hagyjuk már ezeket a ködösítéseket! Tőlem 30 évig is járhattak egyetemre és tömhették a fejüket bármivel, az eredmény, amit letesznek az asztalra, az a lényeg. Az meg siralmas volt 10 éve is, amikor beszéltünk róla és azóta sem fejlődött lófaszt se.

Hány félév valszámot, matstat-ot és hasonlót tanultál autószerelés mellé?

Mondjuk ördögöd van, mert felsőfokú rendszerprogramozó szakmám tananyaga volt, úgyhogy mellélőttél. Ráadásul ugyanaz a tanár oktatta, aki a győri egyetemen :D :D :D

trey @ gépház

Felsőfokú gengszterprogramozókat én is tanítottam... Nos, nem a legnagyobb agyak voltak... Letettek egy P(A) értéktartományt az asztalra a légkör ismert állapota alapján, ami attól, hogy az A-esemény ellentéte következett be, még nem tévedés/hazugság, mert az 1-P(A) lényegesen nagyobb, mint nulla, és egyszeri eseményt vizsgálva minden P(A)>0 esemény bekövetkezhet.

mert minek kellene neki, szerinted? ahhoz hogy php kodot irjon vagy UI-t fejlesszen? hagyjuk mar. lehet maszturbalni arra, hogy te ezt imadod es 0-24 ilyeneket csinalsz, de masra nem jo.

ide tudnek irni ezer temakort amire nulla szuksegem volt miota az egyetemen tanultam, akkor biztos szar mernok vagyok! :)

Az érmefeldobásnál mi a valsége, hogy fej lesz? Igen, 0.5. Ugyanúgy, mint annak, hogy írás. Kockadobás esetén van 33% esélye annak, hogy legfeljebb kettest dobsz. A prognózis az, hogy 67% valséggel 2-nél nagyobb értéket dobsz. ("nem lesz vihar"). Te mégis dobsz egy egyest. Attól, hogy a "P(n<=2)=1/3" esemény következett be, még a "P(n>2)=2/3" is igaz, és ha sok eseményt vizsgálsz, ez utóbbira érdemes fogadni.

Jó dolog, ha valaki tanul valszámot meg a négy alapműveletnél komolyabb matekot...

Terelésre nem válaszolok. Saját maguk bevallották, hogy a legvalószínűtlenebb forgatókönyv jött be. Telibe'szarja néhány gyopár értelmiségin kívül mindenki, hogy mutogatják a képleteket. Ez nem szakma, hanem a tenyérjós színvonal. Pontosan annak is tartottam mindig őket, azok is maradtak.

Mutogassátok egymásnak a számokat, meg a képleteket. Én maradok annál, amit 10 éve is írtam. Kinézek a kibaszott ablakon és megnézem milyen az idő. A meteorológusoknak nem azt nem sikerül eltalálniuk, hogy milyen lesz az idő, azt sem tudják pontosan, hogy adott pillanatban milyen az idő.

Van ezen még mit fejleszteni. Iskolapad helyett fogjanak egy békát, egy dunsztos üveget meg egy létrát. Az sem volt pontatlanabb. 😆

trey @ gépház

Terel a tököm, te kezded megint :D

A véleményed megértem és elfogadom az időjóslással kapcsolatban. Azért pontatlan, mert ez ilyen, nem lehet pontosabban, statisztika, meg saccolás, meg radar, meg matek, aztán jön egy szellő és keresztülhúz mindent. Ez van. Nem ez a lényeg.

Hanem az, hogy ha tudjuk, hogy ez ilyen, akkor milyen dolog ezért kirúgni valakit, mert nem jött be a sacc vagyis a ksiebbik esély jött be, amiről tudjuk, hogy szintén benne van a pakliban? A következő brigád tűpontosan fog időjósolni? Azoktól meg lehet majd rendelni a jóidőt vagy mit várnak ettől? Vagy majd őket is kibasszák, ha egy 80-20-as saccolásra nem az elvtársak által elvárt időjárás következik be? 

"Én maradok annál, amit 10 éve is írtam" 
Azt tudom :) Ezt már kérdezni akartam: miért bukkant fel a követett tartalmaim között egy 10 éves Hó? című topik úgy, hogy látszólag senki nem piszkálta (nem látok benne új hozzászólás stb)? Véletlen? Aligha :D 

Csak olyat tartunk a háznál, ami délben meg tudja mondani, h este lesz-e zivatar (gondolom a következő vezetőnek erre kell vállalkoznia). Amelyik valószínűségekkel szélhámoskodik az meg örüljön, h csak simán kirúgják. Nem úgy van h meteorológia mondja meg h mire van szükségünk. Mi mondjuk meg neki h mit várunk tőle. Ha nem tudja teljesíteni - márpedig nem tudja - akkor elverjük a háztól. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Kockadobásnál az n>2 valsége 2/3, ha egyszer dobod fel a kockát, akkor meg vagy bejön, és a 3, 4, 5, 6 valamelyikét dobod, vagy nem. Attól még az n>2 a valószínűbb esemény, hogy 1, vagy 2 lesz a dobás eredménye. Mert egy darab eseményed van, aminek a kimenete bármelyik, "A*" esemény lehet, ha P(A*)>0.

Ez már nagyon primitív még tőled is. Az egész informatikai szakmádat annak köszönheted, hogy alapkutatók felírtak hasonló képleteket különféle részecskékre, ahol nagy valószínűséggel az fog történni, amit az egyenletek jósolnak. A meteorológusok sok nagyságrenddel nagyobb rendszereken dolgoznak. Szimuláld le a Földet, vagy Európát, vagy akár csak Magyarországot. Úgy, hogy közben jönnek be a mérési pontok és olyan gyors algoritmus kell, hogy lefusson még időben az előrejelzés. Igen komoly informatikai feladat is.

> Ez már nagyon primitív

Így van! Egészen pontosan boolean. Ez egy olyan interface ami csak true v. false -ot  fogad - már a délben feltett kérdésre, h este lesz-e zivatar?  És az összes valószínűséged meg egyéb bonyolultságodat majd magadban intézd el, mert ami mindezt megméri az a kérdésre adott válaszod lesz! 

És miután elbasztad a választ, akkor aztán végképp szánalmas előhozni a valószínűségeidet meg az egyéb bonyolultságaidat magyarázatként - megkerülve az interfacet! Amennyiben a tudomány nem képes gyakorlatban használható választ adni, annyiban létezése az öncélúságban merül ki. Erre láttunk gyönyörű példát! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

"Ez egy olyan interface ami csak true v. false -ot  fogad - már a délben feltett kérdésre, h este lesz-e zivatar" - Na, akkor, neked, ismét... Ilyen választ nem fogsz szakembertől kapni, csak azt, hogy egyik vagy másik meteorológiai esemény valószínűbb, mint a másik, azaz ha kellően sokszor vizsgálod az aktuálissal azonos körülményeket/előzményeket, akkor többször lesz x, mint y kimenete.

"Amennyiben a tudomány nem képes gyakorlatban használható választ adni," - aki érti, hogy mi az, hogy egy esemény bekövetkezésének a valószínűsége, annak tud használható választ adni.

Keresztkérdés: Veszek tőletek egy szakajtónyi SSD-t. Mondd meg (de pontosan ám!), hogy a 20. és a 24. hónap között a megvett 123 darabból a 89. meg fog-e pusztulni. Nem, ne gyere az "attól függ"-gel, igen, vagy nem? És ha azt mondod, hogy igen, és mégis túléli, ugye lehülyézhetlek, hogy egy ilyen egyszerű kérdésre sem tudtál válaszolni?! (Az, hogy lesz-e vihar 6-12 órán belül egy igen labilis légköri környezetben a fentinél sokkal összetettebb, több körülménytől függő kérdés...)

Csak h a fenti interfacet nem a tudomány korlátoltsága, hanem az életben felvetődő helyzetek határozzák meg: pl. lesz zivatar v. sem? Ha az un. szakember nem tud rá válaszolni, akkor nem tartjuk őt tovább a háznál. Ez ilyen :-D Hiába futod az n. kört itt a valószínűséggel, meg bonyolultsággal - ami kezd bohózatba illő lenni mellesleg - ezeket magadban kell elrendezni, kifele marad az interface. 

Nem vállalok garanciát SSD-kre. És ez nem véletlen! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

A kérdésre az a válasz, hogy 70-80% valószínűséggel lesz zivatar. Ennél pontosabban adott körülmények között nem lehet megválaszolni a kérdést. Te, aki kérdezel, te döntöd el, hogy melyik esetre "fogadsz", a magasabb valséggel bekövetkező "zivatar"-ra, vagy a 20-30% valséggel bekövetkező "nem lett zivatar"-ra.

Az SSD-s kérdést azért hoztam, mert nagyjából ezt várnátok el a meteorológusoktól, hogy egy bites választ adjanak olyan kérdésre, amire nem adható szakmailag megalapozottan egy bites válasz. Az, hogy egyesek agya csak egy bites válaszokat képes felfogni, nos, az nem a meteorológusok hibája...

> Ennél pontosabban adott körülmények között nem lehet megválaszolni a kérdést.

Hát ezzel házaljon máshol! Mert ide kevés mint mackósajtban a brummogás! Tekintettel ezekre remélem a szóban forgó intézmény költségvetése is felülbírálatra kerül! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Leszarom, hogy mit szimulálnak, bűvészkednek, bohóckodnak. Az eredményt értékelem. Az pedig értékelhetetlen.

Bírom ezt a "Szimuláld le a Földet, vagy Európát, vagy akár csak Magyarországot", amit úgy adtok elő, mintha minden meteorológus valszám (sic!) szakértő, szuperszámítógép-programozó, meg fizikus zseni lenne.

Ehhez képest gépek vannak, amik adatot gyűjtenek, rendszereznek, összesítenek, szimulációkat futtatnak és eredményeket köpnek ki. A legtöbb meteorológus ezek alapján ír valami jóslatot, bohóckodik a TV-ben stb.

Szeretem bennetek a túlzást nagyon :D

trey @ gépház

Az eredmény az, hogy 70-80% valószínűséggel bekövetkezhet a vihar. Ebből egy bites választ kreálni nem fognak neked, még akkor se, ha ez az elvárásod.

Fentebb írtam SSD_s kérdést, olvasd elé, és te is adj rá egy bites választ: a kupacnyi ssd-ből megjelölt darab elhullik-e 20-24 hónapos kora között, vagy sem?

Nem élettartamot, hanem azt, hogy a 123 darabból a 89. megdöglik-e a 20. és a 24. hónap között. Igen, vagy nem? Nem jóslást kérek, hanem egzakt "igen/nem" választ. Ha már tanultál valszámot, és hardverekkel is elég régóta van tapasztalatod. Mert ilyen jellegű kérdésre várnál el igen/nem választ a meteorológusoktól....

Még mindig nem értem. Én nem vállaltam sosem senki felé, hogy megmondom, hogy mikor melyik SSD fog megdögleni. Nem is feladatom. Ellenben a meteorológussal, aki vállalata, hogy megmondja milyen idő lesz.

Hogy jön össze a kettő?

Nem érdekel engem, hogy egy tál hamuból, fekete kakast áldozva, 1000 adatból vállalata, de vállalta. Ezért tartjuk el őket. Ezért veszünk nekik számítógépeket, ezért etetjük őket.

trey @ gépház

Jaja, ezért nem tartom szakmának. Mert az a valószínűség, amivel dolgozik, számomra semmilyen értéket nem képvisel.

Nem véletlenül van az időjárás előrejelzés jóslás a TV híradók végén, az vezeti fel a bulvár rovatot :D

trey @ gépház

Az elkalandozás nálad van, mert vélhetően kezd derengeni a "várható" és a "lesz" közötti különbség. Az épület tervezése során figyelembe vett adatok és információk alapján sok kilences valószínűsége annak, hogy nem dől össze. De láttunk már karón varjút, amikor például a talajmechanikai vizsgálat eredménye semmi problémát nem mutatott, de a fél épület berogyott egy barlangüregbe. Ott az a P(összedől) >0 valószínűségű esemény mégis bekövetkezett. De olyat is, ahol a kivitelezésnél történt hiba miatt lett problémás az állékonyság.

Az időjárásnál nem lehet tervezni, csak extrapolálni a meglévő adatokból, amiknek a mennyisége, pontossága _is_ korlátos, valamint a légköri modellek pontossága sem 100%-os - de még csak nem is 90, és időben távolodva ez a pontosság romlik. Persze javítható a pontosság több adat bevitelével, csak az adatok mennyiségét növelve nagyjából exponenciálisan(!) nő a modell számítási igénye, illetve ezzel együtt adott hardveren a futási ideje - miközben a megbízhatósága legfeljebb néhány százalékkal javul.

 

Azért tudnak eléggé nagy valószínűséggel (de nem 100-zal) össze nem dőlő épületet  tervezni és építeni, mert ennek a fizikája jóval egyszerűbb és jobban ismert, mint a légkör fizikája. Könnyebb vele számolni, nem is kellenek hozzá szuperszámítógépek. Míg az időjáráshoz igen. Emiatt nem tudunk még jóval nagyobb pontosságot mondani rá. De hát ez mind matek, de ezt neked hiába magyarázzuk, nem érted meg, valószínűleg sosem tanultál felsőbb matematikát.

Ismeretterjesztő (popsci) jelleggel erről a témáról egy nagyon jó könyv ez: https://www.libri.hu/konyv/florin_diacu.egi-talalkozasok.html

Bemutatja azt, hogy a dinamikai rendszerek fizikája miért ilyen bonyolult, hogyan indult ez az egész (az n-test problémától), hogyan ismerte fel Poincaré azt, hogy erre nincs és nem is lehet egzakt megoldás stb.

 Nem, nem azért szar, mert sok az ismeretlen. Hanem azért, mert nemlineáris dinamikai rendszert akar leírni.

Itt van például egy nagyon egyszerű rendszer, a kettős inga:

https://www.youtube.com/watch?v=4xViPStT5II

Ez pár tömegpont mozgásával leírható, nem kell hozzá sok adat. Mégis a rendszer teljesen kaotikusan viselkedik, előre nem jelezhető. De ez nem a sok ismeretlen az oka (a kettős inga esetén 8 darab változó van összesen).

A probléma nem abban van, hogy sok az ismeretlen. A probléma ott van, hogy ezek nemlineáris rendszerek, amelyekről bizonyított, hogy nem lehet egzaktul megoldani őket (ilyen például gravitációban a háromtest-probléma is).

Ezen rendszereket lehet kezelni, becsléseket lehet adni, mert ilyen a rendszerek struktúrája.

Azok a lineáris, determinisztikus rendszerek, mint amit a statikában használnak, azok az üdítő kivételek.

Ismerd meg jobban a mögöttes lényegét ezen rendszereknek, akkor megérted talán, hogy miért ilyen előrejelzéseket adnak.

Nem gondoltam volna rólad, hogy műszaki, tudományos problémák kapcsán ennyire zárkózott, elutasító lennél.

Emlékszel az Earth Simulatorra? Egy időben az volt a világ leggyorsabb szuperszámítógépe. Az pontosan a klimatikus modellek számítása miatt hozták létre. Azért, mert másként nem lehet ezeket a problémákat megközelíteni, csak numerikus módszerekkel (nincsenek egzakt egyenletek).

Az IT fejlődésének ezek a projektek sokat köszönhetnek, cserébe az IT is innovációra van kényszerítve, hogy ilyen modelleket tudjanak jól számolni.

Az egész TOP500-as szuperszámítógép-család ilyen nemlineáris dinamikai problémák kiszámítására van használva (plazmafizika, időjárásmodellek stb.).

Igen, emlékszem egy több milliárd dolláros meteo szuperszámítógépre, aminek az átadását külterületen végezték. A gép jósolta meg az időt, szarrá áztak a verőfényes jóslat ellenére.

Persze, tudom ... az egyenlet, a lufi, a szélkakas ... az oroszok ...

trey @ gépház

Sokadszor... A számítások a légkör _várható_ állapotára adnak becslést, n+1 paraméternek a várható értékét és hibáját(!) adják meg, amikből a leginkább valószínű kombináció alapján készül egy előrejelzés, ami már konkrét időjárási eseményt nevez meg, mint a leginkább valószínű kimenetet. Ha ennek a prognosztizált eseménynek a valsége 0.8, akkor ez azt jelenti, hogy mondjuk 1000 ugyanilyen kiindulási állapotot vizsgálva ~800 alkalommal a prognosztizált, ~200 alkalommal meg más esemény következik be.
A valóságban viszont nincs 1000, de még csak két ugyanilyen állapot vizsgálatára sem lehetőség, csak egyre, arra, ami az akkor és ott zajló légköri eseményekből kialakul.

Persze, tudjuk, az egyenletek, a valószínűség, a magasabb matematika mind-mind a fekete mágia területe...

Amúgy ha már közgáz: te kirúgnád a gazdasági minisztert, ha nem tudja előre jelezni az euróárfolyamot? Hiszen a költségvetést adott euróárfolyammal számolják, ha az nem jön be, akkor aztán még jobban gazdasági kár éri az országot, arra a kormánynak reagálnia kell.

Látod, ott megvan a lehetőségünk arra, hogy befolyásoljuk azt, amit előre kell jeleznünk. Az időjárás nem ilyen. De szerinted helyes dolog volt kirúgni az OMSZ vezetését, mert gazdasági kár érte az országot. Miközben magad is érted, hogy a nemlineáris dinamikai rendszerek milyenek, és az élet gazdasági területén látod is ezt működni.

Én tényleg nem értelek. Csontra benyalod a lakájmédia propagandáját, miközben tudod, hogy ennek a matekja azért hogyan működik?

Szép példája annak, hogy a vezetőt miért kellett lapátra tenni.

Uram-isten! Mi történt! Mi történt!

Mi történt volna? Egy munkaadó nem volt megelégedve egy alkalmazott munkájával és lecserélte. Skandallum! A világ nem baszott még ilyet!

:D

trey @ gépház

Ha valaki aki hatóság arra képtelen, hogy a saját nevét magához vegye, akkor ott full töketlen a vezetőség. 

Ettől a pondrótól elvenni az omsz.hu -t nekem egy levél lenne, ha a cégemet így hívják. Felkínálnék egy méltányos, de számomra jelentéktelen összeget, vagy menne a jogászok és a bíróság a nyakára. Azzal indítanék, hogy büntető feljelentést tennék a rendőrségen szándékos megtévesztésre, védjegy sértésre (domain levelezésre is használható, ami megtévesztésre adhat okot.). Majd utána mehet a polgári.  Két hónap és sírva könyörögne, hogy vegyem át a domaint. 

Most akkor OMSZ = alkalmatlanok, NAV = töketlenek mindenhol vannak.

Csodálatos a kettős mérce az agyatokban, csak mert a kormánymédia ráállított titeket, hogy OMSZ = rossz.

A szombati tűzíjátékot akkor most mindenképpen megtartják, akkor is, ha 2006-os szintű vihar lesz?

Ilyen esetek, mint az OMSZ név a helyes eljárás, hogy az omsz.hu kormányzati kézbe kerül és az oldalon csak egy választó van, amiben fel van sorolva az összes OMSZ rövidítésű állami hatóság/intézmény/szolgálat.

NAV.hu -t is kemény valakinél hagyni. Simán megvehetik tőle, majd küldenek nav.hu -s email címekről pénzbekérőt (nem nagy űgy,  cég adószáma és központi email címe egy helyen van lásd e-cegjegyzek.hu).
Persze, ha ilyen történne, te lennél az első aki lelúzereznéd az alkalmatlan fidesz kormányt. 

Nem nagyobb hülyeség, mint valszámokra hivatkozva eladni egy szakmát, ami tulajdonképpen Magyarországon nem sokkal több, mint lufieregetés.

Ezen mindenesetre megakadt a szemem:

Az OMSZ egykori radarmeteorológusa, Dombai Ferenc augusztus 22-én úgy reflektált Facebook-posztjában az eseményekre, hogy szakmai tévedés történhetett. „Ekkora előrejelzési melléfogásnak 12 órán belüli időszakban szakmai okai vannak, különösen úgy, hogy 85 százalék felett valószínűsítették az előrejelzést” – írta.

trey @ gépház

Látom Trey bővítette a listát, a tanárok mellé bekerültek a meteorológusok is :) Vicces.

btw: 

https://telex.hu/belfold/2022/08/23/horvath-gyula-omsz-interju

Ez azért elég érdekes interjú az illetékessel.

Gyorskérdés trey, te mint vezető (Kormány), tartozik alád egy csoport (OMSZ) mondjuk mittudomén adatmentő részleg. Ott is van csoportvezető.
Te látod azt, hogy valami folyamatosan szar az ottani csoportvezetővel + az egész csoporttal ezáltal, de nem szólsz.  <--  Sőt! Még prémiumot is adsz és még kedves levelet is írsz a csoportvezetőnek (Áder -> kitüntetés, OV levél munka megköszönése), majd jön egy baki és kirúgod őket a francba, mert hét kompetenciahiány meg miegyéb. Mindezt úgy, hogy elvileg ugye Te tudod hogy ez a csoportod + a vezetője már ~6-7-8 éve szarul csinál valamit.

Itt azért kicsit kilóg a lóláb nem ? Gondolom ha érzékeled a problémákat, akkor neked az az első hogy beszélsz a csoportvezetővel, stb , stb, stb, nem a fenti scenariót követed ?

Nyilván lehet azt írni erre, hogy akkor Horváth Gyula hazudik .. meg lehet azt is írni hogy a Kormányzat ferdíti a valóságot ..

ps.: Jah a Dombaison nekem is, és még mindig adott a kérdésem, hogy a Honvédség jóval előbb fújta le a légiparádét, mint ahogy az OT az OMSZ jelzések alapján döntött volna. Érdekes, hogy a Honvédségnél ezért nem vesznek elő senkit.

Látom Trey bővítette a listát,

Már 10 évvel ezelőtt is leírtam erről a szakmáról a véleményem. 

A politikai része nem érdekel. Kisírtátok, hogy ne politizáljak a HUP-on. Majd indítok egy politikai blogot az oldalon kívül, ha úgy adódik.

A meteorológiához valami? Fent egy meteorológus azt írta, szakmai hiba történhetett. Ezt te miért zárod ki?

trey @ gépház

Akkor vedd ki belőle a politikai részt és kérlek válaszolj úgy, hogy vezetőként szerinted normális-e egy részlegvezetőt felmenteni azonnali hatályal és azt mondani hogy már "évek óta baj volt vele és a csoportjával", de azért nem szóltunk neki erről. ?

ps.: én nem zártam ki hogy szakmai hiba történhetett. Nem írtam le ilyesmit szerintem sehol.

Te el tudod képzelni, hogy egy munkavállaló 2020-ban még az év dolgozója volt, 2022-ben meg kirúgják?

Én simán. Példát is láttam rá :D

én nem zártam ki hogy szakmai hiba történhetett

Tehát, nem zárod ki, hogy szakmai hiba történt és nem az a fránya bizonytalansági tényező volt a ludas, amire itt hivatkoznak ... 

trey @ gépház

Persze hogy el tudom képzelni.

De a kérdés nem erre vonatkozott. 

Arra vonatkozott hogy te el tudod-e képzelni azt, hogy neked mint vezető, valakinek a munkájával több éve 6-7-8 - gondok vannak, ezzel te tisztában vagy, de ezt te nem közlöd vele, nem jelzed neki a problémákat, hanem majd az x baki után kirúgod.
Ez mennyire nevezhető normálisnak? Szerintem semennyire.

Na mind1, lapozok egyet.

Egybe rakom a hozzászólásomat -> Oregonra is válaszolok egyáltal lentebb.

Köszönöm a választ! Igen valóban. nincsennek konkrét részletek.

S én is tapasztaltam már sajnos ilyenre is példát. Mondogatja a főnökség magába hogy áá ezzel kezdeni kéne valamit... sokáig mondogatja.. azt csak egy indokra várnak hogy meg tudjanak szabadulni az embertől.
De ez meg nyilván vezetői hiba, mármint hogy nem kommunikál valaki a dolgozóival ha gond merül fel.

És igen arra is láttam már példát amit Oregon írt, hiába szajkozzák el emberünknek hogy mi a baj.. -> nem fogja fel nem érti, stb.

Köszi mégegyszer. Részemről ezt a szálat lezártam.

Itt pontosan mi történt?  Hagyták lejárni és valaki (feltehetően egy nyerészkedő domain bróker) beregisztrálta előttük?  Annyit sikerült kiderítenem, hogy régen az övüké volt, csak nem vették használatba, mondván "a „met.hu” domain név (magyarul tartománynév) választás tudatosan nem az „omsz.hu” volt, gondolva arra, hogy a magyar meteorológia örök, az OMSZ rövidítés nem biztos".

Nem tudom amúgy az ezzel kapcsolatos szabályozást, hogy jogi úton ilyenkor meg/visszaszerezhető-e a domain.  Rövidítések esetén kit illet a domain, ha például az Országos Mentőszolgálat közismert rövidítése is OMSZ?

Arra vonatkozott a kérdésem, hogy megszerezhető-e ha nem egyértelmű, kié, és nem arra, hogyha megszerezték (ez esetben vissza), akkor mit rakjanak rá.

Nem vagyok teljesen domain jogi kérdésekben otthon, de valódi központi akarat esetén akár a vonatkozó szabályozás is változtatható.

Kit érdekel kit illet? Megtévesztésre alkalmas.  Más az erőpozíció. Pondrótól elvenném, pont telibe szarnám mit gondol a domain liberalizációról.

Képzeld el, hogy omsz.hu -s email címről küldenék az operatív törzsnek egy előrejelzést. Na ugye.

Az "erővel elvenni" része érdekelne, ha a céllal egyet is értek, hogy azt pontosan hogyan kivitelezik.  Amúgy a vezető emiatt alkalmatlan, hogy elveszítették a  domaint, vagy emiatt *is*? :D  Annyira jó, hogy a hup-on mindenhez értünk.

(Mellékszál, de amúgy én is akármikor küldök omsz.hu-s email címről levelet, nem kell hozzá a domain a tulajdonomban legyen. Az SPF rekordjuk is "~all" végű.)

"Ellenben a meteorológussal, aki vállalata, hogy megmondja milyen idő lesz." - Szerinted azt vállalta, de ha odafigyelsz, meg van némi természettudományi ismereted is, akkor nem azt mondják, hogy "lesz", hanem "várható". Szóval az alapvetésed rossz, mert nem azt vállalta,  hogy megmondja milyen lesz, hanem azt, hogy milyen _várható_. Mivel nem jövőbelátó, hanem adatokkal és időjárási modellekkel dolgozva kapott valószínűségeket fordít le emberi nyelvre.

Te sem tudod azt mondani egy SSD-re, hogy 20-24 hónapon belül nem fog/meg fog pusztulni, hanem csak azt, hogy várhatóan nem fog megdögleni.

Szóval akkor tovább egyszerűsítve: Az "xyz lesz" és az "xyz várható" különbségén tessék rágódni picit, és ha megvan, akkor tudod merre van az arra...

Semmi baj, mert ha nem azt állítja, hogy "lesz", hanem azt, hogy "várható", az nálam nem tudomány, hanem jóslás. Pont oda értünk vissza, ahonnan indultunk. A Lui Padre színvonalra. Amivel nem is lenne semmi baj, ha nem költenének erre a pszeudotudományra milliárdokat. Hanem kimondanák, hogy a közember számára elérhető időjárás jóslások gyakorlatilag a horoszkóp kategóriával egyenértékűek, azok szórakoztatást, időtöltést, újságok rovataiban a helykitöltést szolgálják.

trey @ gépház

Forrás? Mert ilyet én is tudok mondani... Nagyon nem mindegy, hogy célzottan adott környékre, rövid időtartományra futtatott modellel vagy térben és időben kis felbontással futtatott regionális modellből kaptál valamit. (Amit a telefon "mutat", az jellemzően regionális, időben/térben kis felbontással dolgozó modellből esik ki, és lokális/kis területen kialakuló előre nem látható események/változások simán keresztbe tudják húzni a számításokat)

 

Éberség, elvtársak, éberség!!!
Biztos, ami biztos, ki is kéne végezni az ilyen xar alakokat, akik a bűnös, gyanús Nyugat egyenleteit és képleteit használják, ahelyett, hogy minden állami eseményre jó időt jósolnának!

Sírok vazzeg, hogy a fideszbirkák mindent, még ezt is képesek megmagyarázni, nem pedig annak nevezni, ami: a tomboló, vagdosó ostoba önkényuralom tökéletes megnyilvánulásának...

Sírok vazzeg, hogy a fideszbirkák mindent, még ezt is képesek megmagyarázni, nem pedig annak nevezni, ami: a tomboló, vagdosó ostoba önkényuralom tökéletes megnyilvánulásának...

5 ember haláláért egy szerencsétlen meteorológust vontak felelősségre.

Most egy téves tippért meg a vezetőket. Én mondjuk megvártam volna ezzel is a vizsgálat végét, de ez a helyzet kezelés nálam kevésbé "a tomboló, vagdosó ostoba önkényuralom tökéletes megnyilvánulás"-a. A vezető felel a beosztottaiért és azok munkájáért. -többek között- ettől vezető.

EZ KIB. DURVÁBB LESZ MINDEN NAP:

"Horváth Gyulát, az Országos Meteorológiai Szolgálat elnökhelyettesét is augusztus 21-én az elnökkel együtt rúgta ki Palkovics László ipari miniszter.

Az elnökhelyettes most elmondta: épp háromhetes szabadságom után kezdtem el dolgozni hétfőn, amikor délután berendeltek minket a Technológiai és Ipari Minisztériumba.
Azaz: nem is vett részt a döntési folyamatban."

Az a gyanús, aki nem gyanús, Pelikán elvtárs...
De sebaj, a fideszbirkák ezt is kimagyarázzák, biztos ürgebőrbe varrtt valamit, vagy kulák volt az apja!

szerinted az egyik kiértékelő meteorológus a felelős vagy a vezetőség? Esetleg van harmadik javaslatod?

Azaz: nem is vett részt a döntési folyamatban.

Műszaki ellenőr átveszi a hidat majd az egy évvel később összedől. Szerinted előveszik?

**

birkázás meg pártkatonaság helyett lehetne érdemi gondolatokat is megosztani.

"Polgári nevén Tóth Gézának hívták; szemtől szembe Géza bácsinak szólítottuk, de háta mögött mindenki Északkeleti Betörésnek mondta. Az öregúr a Meteorológiai Intézet egyik vezetője volt. Letartóztatását és csúfnevét annak köszönhette, hogy az általa szerkesztett meteorológiai jelentésben másnapra »lágy nyugati szellőket« ígért, a következő két napra pedig »északkeletről, a Szovjetunió irányából közelgő fagyos légrétegek betörését« jósolta. Ha jósolta, kétségtelenül így volt, mert az öregúr millibár fokokban, szélsebességben és hasonlókban nem ismer tréfát. A következő napon elvitte az ÁVO, »a meteorológiai jelentésbe csempészett imperialista propaganda- és kémtevékenység« címén."

Faludy György - Pokolbéli víg napjaim (részlet)

Szerkesztve: 2022. 08. 23., k – 00:43

Ahogy én láttam inkább az volt a baj, hogy volt egy ember aki nem letagadta, hogy nem az történt, amit mondott, hanem rezzenéstelen arccal beismerte. Ez annyira újító dolog a vármegyékben, hogy már-már veszélyes. Ez nem szokás. Ha átvennék az emberek, még a végén OV lenne a nevetséges, hogy mindenért mást állít be hibásnak. Mennie kell!

Egyszer régen, valamikor a 90-es évek közepén, amikor fősulira jártam, volt meteorológia tantárgyam. Ennek okán egyszer elmentünk az OMSZ-be, amolyan szakmai kirándulás keretében. H. Bóna Márta vezetett minket körbe, és mesélt mindenféléről. Ott kaptam fel a fejem amikor azt mondta, hogy a napi előrejelzések megbízhatósága 49%. És akkor feltettem neki a kérdést: - Ha én az ellenkezőjét állítom, mint önök, akkor annak 51% esélye van, tehát én vagyok a jobb meteorológus? - síri csend volt a válasz :D

I hate those Smurfs!

Vicces. Akik korábban lehülyézték azokat az amatőröket akik saját eszközzel mérték a paksi Duna vizét azok most hivatkoznak az időkép amatőr mérő állomás hálózatára.

Ilyen az egy kézben öszpontosuló, korlátlan hatalom. Lesz ez még rosszabb is. Ezt a rezsimet az utcán lehet elzavarni. Én a hátsó sorból nézem majd,mert elől mennek majd a fidesznyikek.

Az a vicces, hogy én úgy voltam vele, hogy ez egy felelős döntés volt, függetlenül hogy végül nem lett vihar. Mérlegelték a kockázatot és az alapján nem vállalták be. Helyeseltem, most is helyeslem, ezt várom el egy felelős kormányzattól.

Erre most őrjöngés, felelős keresés, meteorológusok fikázása... Csalódtam megint.

Szerintem azért nem ugyanaz, ha kirúgnak az állásodból, mint amikor katonál jönnek érted, soha többet nem találkozhatsz a családoddal és 3 év múlva kivégeznek. (Wikipédián olvastam a sztorit.) Nem mintha mentegetni akarnám a Fideszt, de azért ez egy nem elhanyagolható különbség a párhuzamon belül.

A Covidkor csúszott meg a lábunk a lejtőn. Akkor bizonyította a nép, hogy bármit meg lehet csinálni vele, bezártak minket "két hétre" és alig voltunk néhányan aki egyáltalán tiltakozott ellene. Előre megmondtam, hogy innen nem lesz vissza. Én már lemondtam arról hogy elkerülhető lenne az összeomlás, úgyhogy most már csak a saját dolgommal törődök és páholyból nézem a műsort. Ilyen apróságokon nem tudok meglepődni többé.

 

A témához visszatérve: ugyan nem vagyok meteorológus, de meg tudom különböztetni a különböző esőfajtákat a józan eszem szerint, és 20-án délelőtt már egyenletesen esett, olyankorra már nincsen benne a pakliban hogy vihar lesz. Ahhoz az kell, hogy felgyűljön a feszültség ami hirtelen sül ki. De ha már esik, akkor nem tud gyűlni a feszültség. Ilyennek semmi jele nem volt akkor már. Eső persze simán lehetett volna estére, de viharnak nem volt sanszja. Persze meteorológus sem vagyok meg virológus sem, tehát nem tudhatom, LOL.

sok fidesznyik tapsikol, ELJEN A KIRALY!!! holy holy Viktor, Oregon is megmondta :D

Amit az emlitett emberekkel kapcsolatban látunk most már hosszabb ideje, az konkrétan vallás, és hit. Engedd el. Fejben eldöntötték hogy ezt a rendszert támogatni kell.

Bármit fogsz hallani vagy látni a következő hónapokban és években, alá lesz támasztva, el lesz magyarázva, supportálva lesz.

Lényegtelen, hogy lehetett-e volna később lefújni, vagy sem. Ennyi adat állt rendelkezésre a kérdéses időpontban, ez alapján kellett dönteni. A döntés ez esetben túlzott óvatosságnak látszott - utólag. Mint tudjuk, utólag könnyű mindent megmagyarázni. Senki nem mondja, hogy az operatív bizottság rosszul döntött volna, ennyi volt az adat, így döntöttek, csók. Viszont elverni a port azon, aki az adatot szállította (valószínűséggel együtt) mindenképpen etikátlan.

Látom a kommentekben, hogy milyen szépen működik a Fideszes cancel culture, kiadta a lakájmédia vasárnap, hogy a meteorológusok ellenségek, és tessék, ma már a fideszesek azt szajkózzák, hogy ez nem is tudomány, és semmit nem érnek az előrejelzések.

Kiválóan mutatják be azt a cancel culture-t, amit amúgy egy liberálisok által kitalált, megvetendő dolognak tartanak. Szép látvány.

A bejegyzésed alapján nem tudom  eldönteni van-e bármi fogalmad róla, hogy mi az emlegetett "cancel culture". Arról szól, hogy valakit/valamit vélt vagy valós hibája miatt az élet minden területéről kitörölnek, kiírtanak, ellehetetlenítenek, eltűntetnek. Élő személy esetén utána mennek a közösségi médiában, zaklatják, dox-olják stb.

Fogalomzavar.

Az a lehetoseg nem.merul fel, hogy az OMSZ szakmailag egy nulla?

 

En barmikor rajuk hagyatkoztam, amikor igencsak szukseg lett volna az elorejelzesukre, teljesen cserben hagytak.

Azota ha komoly dologrol van szo (kulteri.munka foleg), akkor fel szoktam hovni nagyanyamat, hogy melyik csukloja faj es a terdeivel mi ujsag. Hidegfront-melegfronz a csuklok, a terd meg inkabb az esoben segitseg, szerintem az paratartalom fuggo. Sokkal megbizhatobb. Komolyan. Csak sajnos 10km sugaru korben pontos.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Előtte nap, azaz augusztus 19-én 12:15-kor az V. kerületben óriási felhőszakadás volt, minden előjel nélkül. A XIV. kerületben pedig akkor és utána egész délután száraz maradt az aszfalt. Egyiket sem jelezték előre - egyszerűen mert nem lehet. Gondolom akkorra is jeleztek valószínűséget.

Működik a kormányzati kommunikációs gépezet. A Kata lazadozas a múlté, erre raugrottatok, mint gyongytyuk a takonyra :) 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Rendesen beparaztatok ettol az erosen elhizott nyugger jogasztol :) Neha azt veszem eszre, -munkatarsaim koreben is- hogy azonnal, ha barmilyen hir jon, osszekapcsoljak orbannal. A kormany viszont nem csak belole all. :)
Merem allitani, hogy sokan puszta felteteles reflexbol szavaztak aprilisban.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Szerkesztve: 2022. 08. 24., sze – 22:44

Azt szeretném megtudni, mivel az OMSZ alkalmatlan és félrevezető téves időjárást ad már régen, kihez lehet fordulni pontos időjárás ügyben 27-el kapcsolatban. Meg-e lesz-e tartva a tűzijáték és mikor? Délelőtt, vagy délután, mert este már híves van. Nem-e lehetne-e ojjat kérni, hogy csütörtökön mondják meg pontosan a kért információkat, mert szombaton jönnek leszerelni a radiátort. Talán kérhetnénk segítséget a Botswanai meteorológiától. Úgy hallottam azok nagyon jók. Bízok benne, hogy nemasd lesz ismét szabotázs és vagy lesz tűzijáték, vagy nem, mert engem egyáltalán nem érdekel.

 

Csak a margóra. De 2ezres kedvezmények már vannak a MÁVnál.. ha tornádó lesz akkor is! :) 

ps.: azt még mindig nem válaszolta meg senki, hogy a honvédség miért fújta le a légiparádét jóval az OMSZ előtt ... ... 

Just my 2 cent...

Szerkesztve: 2022. 08. 25., cs – 09:44

Több mint 200 hozzászólásnál járunk. Ezek alapján a véleményem:

Nem tudom ki volt a vezető és a helyettese, nem ismerem őket, de a kirúgásuk nagyon jó döntés volt.

1. Amilyen vinnyogás lett belőle, abból az derült ki, hogy "mi kutyánk kölykei" voltak.( Magyarul kinevezésük is politikai döntés volt akárcsak menesztésük.) Tehát sikerült tyúkszemre lépni.

2. Minimális kár (befektetés, munka) árán sikerült nagyobb frusztrációt elérni az ellenzéki elit körében mint pl. a vármegye, alispán sztorival.

Megint van egy újabb gumicsont amit lehet rágni, valódi tevékenység helyett.

Ha Viktornak a nagy "kapkodásban" sikerül ilyeneket lépni, mi van ha még meg is tervezi? :D

Az már csak nekünk -akik szeretnének egyszer már egy normális országban élni- baj, hogy ezzel a lépéssel se kerültünk ehhez közelebb, sőt.

De ez nem csak Viktor hibája, ha az ellenzéknek jó a gumicsont, akkor hülye lenne nem azt adni neki.

Gumicsontnak simán jó a sztori, ez is igaz, de szerintem egyszerűbb a fő indok: sokan kiröhögték a törzset a "baki" miatt, és valakinek el kellett vinnie helyettük a balhét.

Ugye nem gondolja senki komolyan, hogy volt bármi köze csórinak augusztus 20hoz vagy ahhoz amit a törzs az omsztól az asztalra kapott.

Ezt még mindig nem értem, ha a törzs kap a nagyon tudományos OMSZ-től olyat hogy 80% hogy vihar lesz. Akkor miért baki az, hogy ez alapján elhalasztják.

Az más kérdés, hogy 2006-ban is elég volt felnézni az égre, hogy józan paraszti ésszel azt mond "ebből baj lesz"

Most is valaki --most nem látom ki- levezette, hogy pár paraméter alapján várható volt , hogy max eső lesz, nem vihar.

De ne menjünk bele most a szakmai rész vizsgálatába. 

Ha te fizetsz egy szakértőnek (fenntartod nem kevéspénzért őket), és az azt mondja hogy 80 százalék (valakitől 85-is olvastam), akkor az a rossz döntés, ha még is megtartod.

Akkor miért baki az, hogy ez alapján elhalasztják

Nem baki. Helyes döntés. Senki nem is vitatta.

Ha te fizetsz egy szakértőnek (fenntartod nem kevéspénzért őket), és az azt mondja hogy 80 százalék (valakitől 85-is olvastam), akkor az a rossz döntés, ha még is megtartod.

Azt akarod ezzel mondani, hogy nagy átlagban minden öt szakértőből, aki valamire 80%-os valószínűséget jósol, egyet ki kell rúgni?

1.Lehet rosszul fogalmaztam, ha van egy szakértőd, aki azt mondja, hogy ne tedd, mert 80(85) % hogy rá fogsz baszni. Akkor ezt nem célszerű ignorálni. Mert ha nem bízol benne, akkor felülbírálhatod, de akkor miért fizeted, ha nem bízol benne.

2. Hogy ne vitatták volna. Feletted mondta Gyuszk "szerintem egyszerűbb a fő indok: sokan kiröhögték a törzset a "baki" miatt"

"hogy ne tedd, mert 80(85) % hogy rá fogsz baszni."

Az omsz nem mondta hogy mit tegyenek vagy ne tegyenek, csak válaszoltak rá hogy valószinüleg milyen idő lesz. A kérdés pedig nem az volt, hogy legyen-e hülye tüzijáték. Azt a törzs hozta meg az előbbi alapján.

 

Eseménysor:

omsz bemondja a tudományt (x% -al vihar) -> törzs elhalaszt -> nincs vihar -> omszos csávó kirúg

Gyuszk nem a döntést (halasztást) hanem a kirúgást vitatta.

 

Azt meg hogy sokan röhögtek a fentieken, onnan tudom hogy beszélgetek emberekkel.

Gyuszk nem a döntést (halasztást) hanem a kirúgást vitatta.

Akkor miért írtad, hogy baki miatt. Ezt mondom. Ha -tételezzük fel hogy a vizsgálat során kiderül- hogy nem volt szakmai hiba-  akkor ki bakizott. Az OMSZ nem, a "törzs" szintén nem, hiszen a kapott infok alapján felelőtlenség lett volna megtartani a bulit.

Akkor most kin kell röhögni, illetve miért kell bűnbak, ha senki nem hibázott.

Persze ha szakmai hiba volt, vagy  ne adj isten szándékosan nyúltak bele a P -t számoló algoritmusba, akkor azért ki lehet rúgni valakit?

Várjuk meg a vizsgálat végét.

Miért, kritizálta bárki az operatív törzset azért, mert lefújta az OMSz előrejelzése miatt a tűzijátékot? Szerintem senki. Jó döntést hoztak, jó inputból. Bárki felelősen így döntött volna. Ezért érthetetlen számorma az, hogy szombaton az ment a médiában, hogy felelős döntés, jólé csináltuk, vállveregetés a törzsnek, majd vasárnap a lakájmédia össztüzet tol az OMSZ felé, mert gonosz OMSZ elszaboltálta nemzetünk túzijátékát.

Érthetetlen, hogy miért csinálták a vasárnapi kirohanást a médiában.

"Akkor miért írtad, hogy baki miatt."

Az emberek egy része kiröhögte a törzset, hogy lefújta a tüzijátékot, pedig végül jó idő volt. Nevezhetjük bárminek. Ezek pedig nem szeretik ha kiröhögik őket, úgyhogy valakit elő kellett rángatni és látványosak kib.szni, akár tehet róla, akár nem. Aztán jött a supporter-mellébeszélés természetesen, mint minden rendes szektában.

Nem baki. Viszont ha nem baki, akkor miért kellett kirúgni azt, aki a 'nem baki'-hoz az adatot szolgáltatta? Ha kijelentik, hogy 'ez van, a lefújás pillanatában rendelkezésre álló információ alapján a lefújás jogos volt, az előrejelzések nem mindig jönnek be, majd megtartjuk egy hét múlva', akkor szerintem senki nem foglalkozott volna tovább a kérdéssel.

De a hatalomnak ez nem volt elég, nekik bűnbak kellett.

Ahogy látom, most is politikai döntés született. 17-en írták alá a tiltakozást, a 18.-at nevezték ki ideiglenes vezetőnek. Gondolom, a többivel nem lehet majd együtt dolgozni, mert ellenséges légkört teremtenek. Isten ments, hogy netán felülvizsgálni kelljen egy döntést.

"Nincs meteorológus végzettsége az OMSZ új vezetőjének"
 

Epic fail, üdv Orbanisztánban, ahol a párthűség az egyedüli kívánalom, a szakértelem meg ócska bolsevista / sorosista / brüsszelista trükk...

vazzerg külföldi ismerőseim egyszerűen nem hiszik el, hogy az EU tagjaként ennyire autoriter vezetés lehet itt
de azt hiszem, ezt Viki hamarosan megoldja (nem, nem azzal, hogy kevésbé autoriter lesz a vezetés)

Nem, attól, hogy kihagytatok egy fontos részletet és azt sugalljátok, hogy megvan az új vezető, miközben egy ideiglenes vezető van.

Nincs olyan híroldal, ahol ne szerepelne a címben az a fontos részlet, hogy "ideiglenes". Kivéve talán a 444 (meglepő) címoldala, ahol ugyan az egyik hírükben szerepel, de egy másikban már a lead-ben "véletlenül" kimaradt.

trey @ gépház

Ugye tudod, hogy ideiglenesen megbízott ügyvezető az nem feltétlen végez szakmai munkát (kirúgják a vezetőedzőt és ideiglenesen a gyúró veszi át a csapatot, mert tudja merre nyílik az ajtó a sporttelepen), tehát nem feltétlen kell neki szakmai embernek lennie az átmeneti időben?

Tehát, igenis fontos tényező, hogy ideiglenes, ezt elhallgatni szándékosan és arra építeni fel egy érvrendszert az fakenews gyártás.

trey @ gépház

<trey mode>

Vezető vagy nem? Ennyi az egész. Kinevezték, ergo vezető. Nem kell magyarázni a semmit.

</trey mode>

Ha nem dolga a szakmai munka, akkor minek kell vezetőnek kinevezni? Illetve bonus kérdés: az intézmény (bármelyik) vezetője feltétlenül szakmai munkát végez? Már egy scrummaster sem feltétlenül, persze nem árt, ha tudja, hogy mivel foglalkoznak a beosztottai.

Ha nem dolga a szakmai munka, akkor minek kell vezetőnek kinevezni?

Leírtam. Példával. Az intézmény napi ügymenetét tudja biztosítani az új vezető kinevezéséig (hiszen ott dolgozott, tudja merre nyílik az ajtó <- ismered ezt a fogalmat?), de szakmai vezetői munkát (nem módosít a jelenlegi munkafolyamatokon, módszereken csak felügyeli annak elvégeztetését) nem végez.

trey @ gépház

Ez igaz.

Kíváncsiságból rágugliztam, mi a helyzet az online újságoknál az új vezető ügyében:

 

  kinevezés meteorológus-e "ideiglenes" szerepel-e a legutóbbi hírben
ahang.hu van van van (headline)
media1.hu van van van (headline)
szeretlekmagyaroroszag.hu van van nincs
index.hu van van van (headline)
444.hu van van van (cím)
origo.hu nincs nincs n/a
888.hu nincs nincs n/a
atv.hu van nincs van (cím)
mandiner.hu van nincs van (szöveg, pedig a linkelt atv-s hírben még a címben volt)
magyarnemzet.hu nincs nincs n/a

Szerintem inkább lépjünk túl az OMSZ témáján, eleve nem is foglalkozik vele a hirtelen eszembe jutó online sajtó 1/3-a.

A 444 másik cikkében lead-jében (ha szeretnéd elmondom, mit jelent) nem szerepelt. A főoldalon.

Szerintem inkább lépjünk túl az OMSZ témáján, eleve nem is foglalkozik vele a hirtelen eszembe jutó online sajtó 1/3-a.

Én nem foglalkoznék vele, ha nem hoztátok volna ide. 

trey @ gépház

Nem tudtam, amikor belinkeltem a végzettséges cikk cimét, és arra válaszoltál, alles zusammen minden más cikket is meg kellett volna vizsgálnom. Bocsi.

ha szeretnéd elmondom, mit jelent

Nem kell, köszi a kedvességed.

Én nem foglalkoznék vele, ha nem hoztátok volna ide

Ez az, foglalkozzunk csak a szép dolgokkal. Az élet szép.

"We have weather people from 6 continents (42 Nations) joining our support for our Hungarian meteorologists." - nem is tudtam, hogy van ilyen oldal: "Climate without Borders"

Egyszerű emberek vagytok, ha forrás megjelölés nélkül egy random twitter-csatornára kitett random képre írt random szöveget komolyan vesztek :)

Ja, azt eddig is tudtuk, hogy agyilag a kevésbé kompetensek közé tartoztok, de azért mégis...

Tehát, a pénz nem jött meg hozzájuk. A lengyelek meg a barátaink. 

🤷‍♂️

A többi meg fakenews:

Nem igaz, hogy nagy ellentétek volnának közöttünk, ez csak a médiában, a kormányainknak nem kedvező, bizonyos körökben látszik így. A barátságunk tovább él, mert a két nemzet együttműködik

trey @ gépház

Szerkesztve: 2022. 08. 25., cs – 15:41

.