Cégautó vagy sem (költségek függvényében)

ATV: Szabadulnának a céges autóktól a vállalkozók a drága üzemanyag miatt
https://www.youtube.com/watch?v=P7_K22MV1Bw

Kezdjük a tankolással:
1 - 480/730 = ~ 34.5% kedvezményt kapunk, ha magánnéven van az autónk. A cégből a pénzt  kitudjuk venni  (HIPA-t nem számolva, mert azt mindkét esetben fizetünk)  vagyis 1-0.91*0.85 = 22.65% - on.
Mint látható a kettő között van 12% veszteség minden egyes tankolásnál. Kérdés az, hogy ezt a veszteséget visszanyerjük -e máshol az autó költségeinél, összehasonlítva az osztalékként kivett pénz költségeivel. 

TFH max cégautó adót fizetjük havonta vagyis 44 ezret. (Nekem csak ilyen cégautóm van 200Le ++) 
TFH havi 5x tankolunk 50 litert vagyis kb 90 huf per liter felárat fizetünk (felár többi része adó lenne, ha kivennénk a pénzt). Ez összesen 22.500 huf többlet költség (5*50liter*90huf).

Meg kellene spórolnunk havi 44e+22.5e huf-ot ami 66.5e huf. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy havonta annyi költséget kell amortizálnunk, aminek ennyi az adója.

66.5e/0.2265 = 293e huf

Amennyiben ezen összeg felett számolunk el költséget az autóra, akkor megéri, ha ez alatt, akkor nem.  (Jelen számolásban ez tankolás nélkül értendő összeg!)
Amennyiben többet tankolunk, akkor az rontja jelenleg az eredményt, ha kevesebbet javítja. Ha egységes lesz az üzemanyagár mindenkinek, akkor megint csak javul.

Ha az autód értékét, már elszámoltad/leamortizáltad, és jelenleg csak a szervizköltségek vannak, akkor az vajon 293e huf felett van havonta? Ha igen, akkor megéri tartani.

// A probléma jelenlegi egyik megoldása lehet, ha az autó üzembetartója magánszemély lesz.  Ennek különböző feltételei vannak, amibe most nem megyek bele.

Hozzászólások

Oh, én majd a cégautót magáncélra használóknak a vergődését várom. T'od azoknak a kisnagyfőnöknek, akiknek meg van engedve, hogy használják a céges nagyautót, de nekik kell tankolni saját zsebből. Vagy azokét, akiknek eddig meg volt engedve, hogy céges benzinkártyára tankolják a magánútjaikon elfogyott lónyálat. Fáj ni fog ez még sokaknak...

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Igen. Csak nagyon sok helyen üzletkötőknek, rendszergazdáknak, középvezetőknek, stb úgy adják a cégautót, hogy a magáncélú használat üzemanyag költségét fizetni kell. Viszont cégautónál most ugrik a benzinár kedvezmény.
Hasonlóképp sok helyen, a cég fizeti a magáncélra történő használat üzemanyagköltségét. Itt is lesz jópár hely ahol ez ki lesz vezetve.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A saját kocsidba azt tankolsz amit akarsz. Itt most cégautóról volt szó, feltételezem, az autódat és a motorodat nem cég számlára vették.
Itt most az otthon is cégautóban feszítő Olcsó Jánosokról van szó.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Te cégtulajdonos vagy. Az egy másik kategória.

Alkalmazottként, hazavihető cégautó használat ugyanolyan rabszolgalánc, mint a magáncélra használható céges laprop, céges telefon, céges korlátlan mobil internet előfizetés. Ezek az eszközök, mind arra szolgálnak, hogy az ember munkát végezzen hasznot termeljen a cégnek. Nem magának, hanem a cégnek ahol alkalmazott. Azért kapja az illető, hogy a gazda füttyentésére bármikor ugorjon és a láb mellé simuljon. Jó érzés a 1-2 éves, drága, céges autóból kiszállni a családi összejöveteleken, ahogy villantani a prémium telefonnal,  csak épp aki ilyenekre van rákényszerülve sokszor nem keres annyit, hogy mindezt saját magának megengedhesse. (Láttam már családapát összetörni, mert Aquaworldből kifelé jövet fél évi fizetését amortizálták le a céges terepjáróról.)
Ez keveredik össze az emberek fejében sokszor, mert nem az a megbecsülés jele, hogy használhatod magáncélra a a céges motyót, hanem az, hogy annyit keresel, hogy ugyanezen dolgokat otthonra megengedhesd magadnak. Sokan ezeket a dolgokat, mégis kitűntetésnek veszik.
 
 

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Nem mindegy, hogy fizetésként kapja vagy ilyen csomagban. Ebben a  csomagban többet lehet adni. A pénzből pedig a több az jobb.

Abba azért gondolj bele, ha azért veszek valakinek autót, hogy ugráltassam, akkor maga az ugráltatás nekem is munka. Nálunk a munkaidő szent. Ha valaki túlórázik, akkor vagy ő vagy én elbasztunk valamit. Mindig megvizsgálom, ha ilyen történik, mert zavar.

Persze, hogy nem mindegy. Ha fizetésként kapja, akkor azt arra költi amire csak akarja. Akár még egy öltönyt is vehet belőle és elmehet állásinterjúra. Plusz, ez fizetésként, neked, munkáltatóként, még többe kerül. Ha szimplán elautózik egy hónapban két tank lónyálat, akkor azt leírod költségként. Ha fizetésként adod jönnek a járulékterhek. Ha meg csak kocsihasználat van, akkor úgyis ketyeg az időarányos amortizáció a kocsira. Ha egy tízmillás autóról beszélünk, amit mondjuk öt évig tol az arc, akkor havi 166kHUF-ot spórol neked azért, hogy nem is álmodik ilyen autóról. Mert ha akarna ilyen autót, akkor ennyivel kell többet kérnie. Ennyit meg megér, hogy reggelente a kölyköt nagy autóból tegye ki az iskola előtt és a szomszédjai májrákot kapjanak az irígységtől.

A munkaidő szentsége ott megtörik, mikor a zsebbe kerül a céges mobil. Ezt ugye illik kompenzálni. Csak nagyon sok helyen a vezetőség úgy érzi, hogy maga a mobil is elég kompenzáció, ha elég drága és korlátlan a net rajta. Vajon itt hányan olvassák a HUP ot, ilyen konstrukcióban?

Ha jól vannak szervezve a dolgok, nem kell ugráltatnod a majmot lesz más aki ugráltassa. Ott van a közvetlen főnöke, az ügyfelek, a munkatársak, a tciketing rendszer.
Az, hogy túlórázik valaki szimplán papírozás kérdése. Láttam olyan ügyeleti rendszerben dolgozó informatikust, akinek azokon a napokon voltak a szabadnapjai, mikor nem volt ticketje. A dolog kellemetlenebbik része, hogy ezt mindig hó végén tudta meg.

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A járulék is költség. Valamit nagyon keversz. Ha n hufot szánok valamire, egyik esetben a dolgozónál landol 0.5n a másikban 0.7n. Nekem attól még n. 

"A munkaidő szentsége ott megtörik, mikor a zsebbe kerül a céges mobil."
Az biztos. Főleg amikor magáncélra használják munkaidőben.  Munkaidő = fel lett bérelve az ember valamire idő alapon. Lényegében munkaidőben minden nem munkával töltött idő lopás. 
Én nem így nézem. Csak akarom láttatni, hogy nem csak munkavállalói érdek van. Korrektséget nyújtani is kell.

 

Sajnálom a rossz tapasztalataidat. 

Vállalkozóként nagyon is jól tudod, hogy az általad elköltött x összeg és x összeg nagyon nem ugyanaz. A jól elköltött pénz az amelyik megtérül. Az ami a dolgozód tőled való függőségét csökkenti, nem az. Neked, ahogy minden munkaadónak az az elsődleges célod, hogy a maximumot kapd azért, hogy a minimumot adod.
Pl. Van egy üzletkötőd, vagy biztosítod, hogy megvehesse azokat a státusztermékeket ami boldoggá teszi és az első alkalommal dobbant tőled a kicsit még több illúziójáért, vagy alátolod az összes státuszterméket és plusz kényelmi dolgot egy épp elfogadható fizetésért és máris hűséges kutya lesz, mert tudni fogja, hogy mindezt elveszíti, ha dobbant. Mindkettő x összeg, de nem ugyanaz a kettő.

A nem fizetett időben a dolgozó által végzett munka meg nettó nyereség a cégnek. Simán kompenzálhatja a céges időben való netezést.

Vállalatvezetőként, csakis cégérdek van. Mindaddig lehet játszani a szociálisan érzékeny, mindenkit megbecsülünk, stb. dumát, míg az nem lesz fájdalmas a főkönyvnek. És az, hogy kihasználod a munkavállalók fillérbaszását, butaságát sehol nincs tiltva. Az üzleti élet 90%-a ilyen social engineeringeken alapul.  
 

"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Ma már az sem tudható, hogy szeptemberben mi lesz, megszűnik a 480, vagy egyáltalán lesz-e üzemanyag, vagy esetleg feltolják a 480-at 599-re... Persze az sem, hogy érdemes-e várni. Ez a világ már élhetetlen szar, és csak rosszabb lesz. 

Azokat a bérlet árakat, amik már 10 éve változatlanok? :D Remélem érzed, hogy a tömegközlekedés kurva olcsó. Bármelyik. Egyedül egy robogó fenntartása van közelében a tömegközlekedésnek.

Hivatásos pitiáner - Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @

Wat??? Hol alkottam én pro/kontra véleményt? Egy tényszerű állítást közöltem, amit gondolom te is olvastál, de ha nem, olvashattál, nem én találtam ki, de tessék egy forrás, gyorsan rákeresve: https://mandiner.hu/cikk/20220624_karacsony_gergely_budapest_bkk_jegyar…

Idézet 1 (keiemelés tőlem):

A főpolgármester posztja szerint a pótdíjak összege is emelkedik, de a BKK-bérlet ára változatlan marad.

Idézet 2 (kiemelés szintén tőlem):

Nem emelünk árat, mert nincs az áremelés, ami megoldaná a budapesti közösségi közlekedés finanszírozási problémáit. A probléma elsődleges oka ugyanis az, hogy a magyar állam a többi európai országhoz képest jóval szerényebb részt vállal a fővárosi közösségi közlekedés finanszírozásából, a város saját forrásait viszont elvonja” – indokolta.

Nem értem teljesen, hogy miért engem találtál meg ezzel, amikor csak egy kérdésre válaszoltam egy elérhető információval.

Ez a lényeg, nem? Környezettudatosság 'n shit.

Btw úgy könnyű "tudatosnak" lenni, hogy nem igényel semmi extra odafigyelést. A melóban és is úgy gyűjtöm a szelektívet, mint a kisangyal, de amikor otthon meglátom, hogy el kéne mosni a tejfölös dobozt, akkor inkább kidobom a kommunálisba. A tömegközlekedés ugyanez, nehogy már azzal a villamossal kelljen mennem, amin tavalyelőtt a haverom látott egy csövest!

Ha bármennyire is szempont a környezettudatosság, akkor piaci árat a benyára, nyomott árat a csövesekkel teli buszokra, aztán hadd szóljon, majd a piac elrendezi. 

Szerkesztve: 2022. 08. 06., szo – 10:00

A cégautó extra üzemeltetési árának is meg kell valahol majd jelennie. Legkézenfekvőbb megoldás a termék ára. Akármi lesz, végül csak a földi halandó fizeti majd meg a plusz költséget.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Mekkora a valtas koltsege?

Amikor/ha megszunik a benzinaras majomkodas, mekkora a koltsege hogy visszaterjunk az eredeti allapotra?

---

Kis szines... Ha valaki emlekszik, vagy atelte, az NDK-ban volt ilyen. Az ottani kocsik joval olcsobban tankolhattak, a kulfoldiek (NSZK, de a tobbi barati orszag is). Ha bennfentes voltal, tudhattad, hogy az orszagban valamiert nincs szappan. Csak valami pici, kemeny, budos cucc. A benzinkutas sracok nagyon orultek, amikor ajandekba kaptak a szocialista relacio keretein belul egy-egy kis szappant... A srac szeme egyenesen konnybe labat, amikor hazaindulaskor megkapta a maradekot, es meglatta a zold, almaillatu Luxot.

Mi kell most otthon? Szen, tuzifa, toltott aksi?

Ha csak oda-vissza üzembetartói, akkor 2x8e azt hiszem. 

Ezzel a megemelt költségekkel, egy erős autót ami  15 milla alatti árú, már nem érdemes cégre venni. Kérdés: van-e 15m alatt erős autót. Nem kell feltétlen új, mert az amortizáció a használtra is ugyanannyi év.

És ki amortizál, ha nem céges az ótó, illetve hogyan számolja el az ócsó üzemanyagot költségnek a cég? Vagy megugrik az árbevétel, amit másképp hazudnak le? Nyilván szürkén/feketén bérelheti a cég ingyen egy magánszemélytől a kocsiparkját, ha "jóban van" a NAV-val, mert akármi. Ha meg nem ingyen bérli, az megint adózik. Vagy a munkavállalók nevére veszi,de az meg megint csak vicces. (Biztos vannak ezekre módszerek, vagy majd  kidolgozzák, de eléggé necces lesz.)

Amikor ilyet csinál a cég onnantól kezdve semmit nem tud elszámolni. Üzemanyagot sem számol el. Fentebb írtam, osztalékként felvett összeget magánemberként költi el.
Indoklásként azt mondanám, hogy az autó értékesítés alatt áll, amíg nincs új vevő addig költségcsökkentés miatt kivettük a cégből. Ügyvezetői felelősségem gazdaságosan üzemeltetni a  vállalkozást. Minden autó vége úgyis eladás. 

Ez a matek lényege, hogy az adók miatt már nem minden esetben éri meg elszámolni. Jobban jár a tulajdonos, ha kiveszi saját névre az autót és osztalékot vesz fel mellé. Mivel a változások miatti kockázatokat felesleges bevállalni, ezért érdemes első körben csak üzembetartóival megoldani.

Milyen ÁFA? szgk-ról van szó nem teherautóról, ez implicit a cégautó adóból  kiderülni kellett volna.

Számolni kell persze, mert a finanszírozás sem mindegy. Nálam spec az volt, hogy megvette a bérlős cégem aki bérbe adta a másiknak. Így a fél áfa visszajött az szgk-ra is.

"CSAK EGY TANKOLÁST ENGEDÉLYEZ A MOL NAPONTA AKKOR IS, HA TELJES ÁRON TANKOLUNK"
"Húsz liter lesz a tankolási limit egyes benzinkutakon"
 

Egyre gyanúsabb az egész, hogy valami "váratlan rossz" fog történni a finomító karbantartása közben - ami jóideje világtrend lett mostanság -. :) Valaminek az előkészülete érződik a hirtelen megszaporodott hasonló "szigorítással" - amit a benzinkutak, önhatalmúan vezetgetnek be, pedig a "stratégiai tartalék" felszabadítása duma jó!!! -, szóval én várnék egy hónapot az üzemeltetőváltással! :D