Fizikai szerverüzemeltetés területen dolgozó nőt ...

Címkék

Fizikai szerverüzemeltetés területen dolgozónak számít, aki képes

  • fizikai szerverek, központi adattároló eszközök (storage stb.), hálózati eszközök (router, switch stb.), mentőeszközök stb.
    • előkészítését,
    • összeszerelését,
    • bővítését,
    • ellenőrzését,
    • rackbe szerelését, polcra helyezését,
    • bekábelezését (táp, ethernet, fiber stb.),
    • bekonfigurálását,
    • operációs rendszerének vagy virtualizációs megoldásának telepítését,
    • napi üzemeltetését,
    • hibaelhárítását,
    • stb.

önállóan elvégezni, vagyis, tipikus fizikai szerverüzemeltetéssel foglalkozik. Akik csak SSH-n, virtuális gép matató megoldásokon (VMware vCenter stb.), távoli asztalon stb. keresztül adminisztrálnak, vagyis életükben nem jártak még munkavégzés céllal szerverteremben, szerverszobában azok nem.

ismerek | az vagyok.
21% (166 szavazat)
nem ismerek.
79% (610 szavazat)
Összes szavazat: 776

Hozzászólások

Készséggel elismerem, hogy a tünetorientált diagnosztika alapelvei mentén szemlélve ez a feltételezés plauzibilis, mindazonáltal a Trey Kollégával az évek során kialakult - igen élvezetes - kapcsolatom teljességgel mellőz mindennemű homoerotikus felhangot.

A feleségem pedig nő.

Én még transzit se láttam szerverüzemeltetésben, nem hogy nőt. De ezek szerint léteznek. 

Én randiztam pár NŐ-vel az IT szektorból, pláne a rózsaszíntől (de ők csak magentának mondják), de nem nagyon érdekelte őket a szakma, csak eszköz volt, nem "szerelem".

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Szocialista csökevény ez a műszó. A mögöttes érvelés hasonló volt mint a mostani, de az eredmény még így sem annyira abszurd. A szocializmus korát már magunk mögött tudjuk, ez a "szülő" szó meg itt maradt a múlt emlékeként. A mi múltunk most a nyugat jövője. Sok sikert kívánok nekik hozzá, de mi ebből már inkább kimaradnánk. 

Off: Erről a kérdésről a szervertermi stock fotók jutottak eszembe, ahol mosolyogva, vígan beszélgetnek emberek a teremben. Ott ahol 42U * 2-4-6-10 db apró ventilátor üvölt szekrényenként, a klímáról nem is beszélve.

Developerek kozott most mar eleg sok van. De az allando szexista hozzaallas elegge megneheziti a beilleszkedesuket. Sajnos van egy ferfifajta, amelyiknek konyhan kivul nem lehet szoknyat hordani, kulonben bamul, csunyan nez, eles megjegyzeseket tesz, mindenbe belekot, ...

Aki tenyleg szeretettel csinalna, azt nagyon hamar elkergeti egy-egy ilyen kvazi bully user. Akik maradnak IT-ben ennek ellenere is, azok az eros identitaserzettel rendelkezo nok. De kozottuk meg tenyleg ritka, hogy geek lenne.

Na, ezert.

(ez a kolleginaktol cirka 1-1.5 evtized alatt gyujtott info, zanzasitva)

Szomorú, ha még ez megy :( , de még ha ez is az egyik ok, azért kíváncsi lennék, hogy mennyire különbözik a nemek érdeklődése, mert én igazán még szakmában dolgozóknál sem látom azt az érdeklődést, inkább csak a szorgalmat és munkamorált, de ahogy írtam, kevés olyat látok, aki tényleg szeretné is. 

Sőt, lassan már a pasik között is kevés :)

Volt egy táncos "tábor" Szegeden, de ezek a mai "kockák" még nappal is táncoltak én meg elhúztam a számtech kiállításra :D, vagy pl egyik szombaton pont mikor beütött egy nagyobb SMB sebezhetőség és tömeges kihasználása, délelőtt még tettem pár óvintézkedést, este megemlítettem a latin táncos bulin, hogy náluk volt-e valami készültség, de azt se tudták, miről beszélek :D

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Vagy ez megy (itt nyilván a régebbi mentalitásból fakadó viselkedésre gondolsz), vagy a bullying kifejezés értelmeződik át, mint ahogy a muciológiában folyamatosan minden. A svédeknél az afro- és közel-keleti-svédek populációjának hirtelen növekedése után a szexuális erőszakok számának ugrásszerű szaporodására reagálásként átértelmezték a szexuális erőszak fogalmát, hogy a vikingek évtizedek óta kiherélt leszármazottai által elkövetett immár bűncselekmények (pl. amikor a férj külön szerződésben rögzített, de az adott pillanatban mindig beleegyezési kötelezettséggel járó helyzeteken és mennyiségen kívül akarja megpaskolni a felesége seggét) még mindig kiadhassák a kategória zömét.

"The vision of Christ that thou dost see
Is my vision’s greatest enemy."

kulonben bamul, csunyan nez, eles megjegyzeseket tesz

Nekem úgy tűnik, hogy a leggázabb emberek is normalizálódnak, ha általános maszlag helyett a konkrét 1-1 nemkívánatos eset pontosan vissza van jelezve kb azonnal. Még jobb, ha a visszajelzést a közeli kollégák/szemtanúk/ teszik az illető fölé.

Nem ismerek ilyet. Szerintem ezeket a követelményeket még én se hozom maradéktalanul, igaz én nem dolgozok üzemeltetésben. Viszont IT területen láttam már nőket, nem nagy számban, de vannak, és van 1-2, aki tényleg jól képzett, nem marad el a férfi kollégáktól, csak hát az nem túl gyakori ugyebár. Pedig semmi olyan nincs ezen a területen, amit nő ne tudna megérteni, megtanulni.

Bár én azért a szerver rackbe helyezését kivenném, mert pl. nőtől elvárni, hogy ha eleve összeszerelt szervert tesz rackbe, azért annak van súlya elég tisztességesen, vagyis lehet, annak függvényében, hogy milyen hűtés, hány meghajtó, stb. van benne, szerintem férfiak közül se menne adott esetben mindenkinek. A többi pont az okés, semmi olyan nincs bennük, amit nők közül akárki ne tudna megcsinálni, ha hajlandó lenne megtanulni.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Milyen szép is volt egy olyan hajnal a munkahelyemen, hogy: szerver ki, békára le, gyárban a légpisztolyhoz húz, fedél leszed, por kifúj, majd visszahúzni a szerverszobába, visszapakolni, indítani, közben egy laza kávé és pingelés, majd nagy megkönnyebbült sóhaj, mikor már a távoli asztal is működött.

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Így van. Nálunk a komolytalan szerverszobában egy építkezés után jó 1 évvel lett kifújva minden. Azóta eltelt több mint 10 év. Takarítva nagyon ritkán van, soha semmi nem lett fújva.

6 év után mostanában bontottunk meg egy nonstop futó szervert hibás memória miatt, patyolattiszta belül.

A folyosón lévő rackszekrény után így is előrelépés volt, valamint sosem lett teljesen kész, de legalább zárható volt. Én időmben amúgy viszonylag rend volt és főleg a költöztetés idején kellett porolni, de az utódom már egy az egyben raktárak használta, tele volt mindenféle dobozzal és még az indokoltnál is porosabb volt mikor mostanában látogatásom tettem ott :(

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Az apa és az informatikus férfi, az anya nő.

Rossz közegben dolgozok, én még bevallom, nem láttam, nem ismerek. De el tudom képzelni.

Miféle igény? Ha ért hozzá, és tudja is, és szereti is csinálni, akkor tök mindegy, hogy der, die, vagy das...

Nem szeretném ha csak azért vennének fel nem-férfit, hogy valamiféle quotának megfeleljenek. De ha érti a dolgát akkor nem érdekel a neme.

Egyébként üzemeltetésben nem ismerek hölgyet. Programozók között igen.

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

> Nem szeretném ha csak azért vennének fel nem-férfit, hogy valamiféle quotának megfeleljenek. De ha érti a dolgát akkor nem érdekel a neme.

Ez tök igaz. De az is baj, ha valaki csak azért nem jelentkezik, mert nő, és furcsán néznek rá a szerverteremben, vagy azért nem veszik fel, mert nő, és nem hiszik el, hogy jól végezné a munkát. A nemnek se ilyen, se olyan irányban nem kellene számítania, de a valóság sajnos ettől távol áll.

Nem szeretném ha csak azért vennének fel nem-férfit, hogy valamiféle quotának megfeleljenek. De ha érti a dolgát akkor nem érdekel a neme.

Engem sem érdekel, amíg kiváltságokat nem kér csak azért, mert ő nő. Ha elvgézi pont azt, amit egy férfi, akkor jöhet.

Volt egy ilyen aspiránsunk:

- Jogsid van?

- Nincs, az kellene?

- Valahogy el kell jutni A-ból a szerverközpontba, a szerverrel együtt ... Hogy állsz a készenléti munkavégzéssel? Éjszakázás? Hétvégék? Ünnepnap? Tervezett több napos munkák egyhuzamban?

- Háááát ...

- Oké, majd térjünk vissza a kérdésre, ha nem "háááát ..." lesz a válasz és lesz jogsid.

Azóta sem keresett.

trey @ gépház

Ez nem női specialitás. Férfiak között is van ilyen szép számmal. :)

Normális helyen pedig kiváltságok semmilyen tulajdonság alapján sincsenek. Munka van, cserébe bér van. Ha túlóra van nem nyavajog a dolgozó, cserébe túlórás bért is kap üzembiztosan, fehéren.

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Mégis, azt tapasztalom, hogy a női kollégák akarnak folyamat otthon maradni, mert:

  • folyik a gyerek orra
  • sárgát fosott
  • kitette a gyökér óvónő az óvodából
  • gyerekúszásra kell vinni
  • stb.

A 7/24/365 üzemeltetés nem az a munkakör, ahol csak úgy félreteszed a munkát, ha olyanod van, mert megvár az holnap is.

trey @ gépház

Ilyesmikért van hogy én is otthon maradok. A feleségemnek is munkahelye van, megesik hogy nekem könnyebb megoldani az ilyesmiket. Erre való a szabi, a csúszó, vagy hogy HO-t kérek egy-egy napra. A munka el van végezve (a macska meg fel van mászva).

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

De te 7/24/365 üzemeltetéssel foglalkozol?

Igen. 100+ fizikai, és k*va sok virtuális.

És négyen csináljuk, tehát senki sem pótolhatatlan. Nyilván a tervezett nagyobb melók előre láthatóak, és akkor úgy is tervezem a családot, hogy gyerekhez backup felvigyázó legyen készenlétben.

A napi rutint bármikor átvesszük egymásnak a kollégákkal ha kell.

Az az egy problémás eset, ha akkor jön egy ilyen hívás amikor valami nagyon elb@szódott, és tűzoltás van. De szerencsére ez igen ritka, azért dolgozunk egész nap, hogy előre lássuk amit csak lehet, és elhárítsuk mielőtt bekövetkezik. :)

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

7/24/365-ös üzemeltetés, azaz ti megoldottátok a 100.00%-os rendelkezésreállást? :) Haváriát teljesen kizárni sosem lehet, pont az a lényege. Még a msft-nak, cloudflare-nek, amazonnak sem. Max. nekik van annyi emberük és pénzük, hogy sok mindenre fel vannak készülve, és azokat gyorsan megoldják. Amit meg nem tudnak, azt lassabban.

ti megoldottátok a 100.00%-os rendelkezésreállást?

Te is tudod, hogy olyan nincs. ;) De 7/24/365-ös készenlét van. Nincs olyan, hogy valami megsuvad, és éppen nincs rá szerveres. (Igaz ez hálózatra is, de az másik csoport)

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

7/24/365-ös üzemeltetés, azaz ti megoldottátok a 100.00%-os rendelkezésreállást

Az emberek rendelkezésre állása 100%-os, nem a szervereké ;-)

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ezt be kell lánom, valóban.

Máshol tudok olyan főnökről, aki szándékosan el sem olvassa a női önéletrajzokat. Kategórikusan nem vesz fel nőt. Saját elmondása szerint nem azért, mert egy nő nem tudná ellátni a feladatot. Hanem mert 11 összeszokott profi hím dolgozik az irodájukban. Ha oda bedob egy nőt, feltör a tesztoszteron, és elcsúszik a melóról a fókusz.

Tehát nem a nőkben nem bízik, hanem a saját embereiben. :D

(Megjegyzés: nem is tudok róla, hogy lett volna oda női aspiráns, de ha lenne sem venné fel)

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Na, ezen a ponton kezd érthető lenni, ha valaki nem akar nőt a csapatba.

A hím közösség zárt csoportban szexista viccekeket dobál, szabadszájú, rossz modorú. A legtöbb hölgy ezt rosszul viseli.

A férfiakat emiatt viszont frusztrálná, h disztingválnia kell a munkahelyén, ahol korábban nem kellett. Nehéz így igazságot tenni. :)

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Lehet, hogy újat mondok, de apaként én is simán vittem a gyereket orvoshoz, úszásra, vagy mentem iskolai nyílt napra, vagy csak összeszedni az oviból, ha kellett.

Ez nem úgy megy, hogy minden ilyen feladat az anyáké.

Plusz nem minden női kolléga anya és nem minden férfi kolléga apa.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

a férfiak rugalmasabbak

Szerintem max annyira mint a feleségük/párjuk. Vagy a férfi üzemeltetők utódai soha nem betegek, kizárólag a női üzemeltetőké?

S ha netalán egy házaspár mindkét tagja üzemeltető, akkor a gyerek otthon kellene üljön betegen, egyedül, mert anya és apa "tudják hogy mi a fontos az életben"...?

Voltam én rugalmas, éjjel 3-4-5-kor válaszoltam a telefonhívásra, mert gond volt, s nem volt ki megoldja. S volt olyan is, hogy munkahelyem volt rugalmas s én vigyáztam a gyerekre, mert a feleségem nem tudta megoldani. Ha viszont egyikük se tudna volna megoldani a hiányomat, akkor viszont könnyes búcsú lett volna, egyből beadtam volna a felmondásomat s keresek más munkahelyet...

Most komolyan, nem a munkaadó kellene megoldja, hogy az alkalmazott pótolható legyen a munkahelyen? Elvárnád, hogy inkább otthon legyen pótolható?

Én is ezt gondolom, hogy ahol már a büdzsé megengedi a HR osztályt, és már nem csak a bérszámfejtést csúfolják annak, akkor már pont hogy ezt a tökéletlen és gyarló erőforrást, mint emberek, kell úgy menedzselnie, hogy jó legyen a rendelkezésre állásuk. Mind az egészséges munkavégzés, mind a helyettesítés megoldott legyen.

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Pontosan hany novel dolgozol,

A csapatomban nincsen nő (nyugodtan jöhetnek), de ez nem nagy cég. Eljutnak az infók A-ból B-be. Ráadásul elég közeli kapcsolatban állok a HR-rel.

Egyebkent mint vezeto, itt es mas temakban ismeri a tulajdonos az altalad kepviselt allaspontot? Mert sokszor szepen osszemosodik a sajat es a ceg allaspontja itt. 

Gyér próbálkozás ez. A személyes véleményem, amit bármikor a legfelsőbb vezetés (vezérigazgató és igazgatótanács) részére is átadok.

Egyébként, miért is számít ez? Mármint azon kívül, hogy frusztráltságodban másba nem tudsz belekötni?

trey @ gépház

Szerkesztve: 2022. 07. 18., h – 18:32

A KSZK idején volt pár lány akivel simán csináltunk együtt patch-kábeleket és legalább ketten is az üzemeltetést választották foglalkozásnak… de nem tudnám megmondani, a munkahelyükön kellett-e szervert emelniük valaha (az AS/400-at meg a Sun Enterprise 10000 -t akkor se nekik kellett), egy oprendszert gondolkodás nélkül felhúznak valószínüleg a vasra, a virtualizációs környezettel együtt.

Különbenis, én is felesküdtem hogy komoly munkát nem bízok olyan gépre amit magam is meg bírok emelni..

Dolgoztam olyan helyen, ahol a szerverterembe az IT osztályról bementek a lányok (is), dugdosták a kábelt, telepítették amit kellett, cserélték a RAID-ből kipusztult hdd-t, stb. Azt nem tudom, hogy ha emelni kellett akkor ők csinálták-e azt is.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Kollegam no, meghozza a jo csaj kategoriabol, es rutinosan mozog az adatkozpontokban. Egyedul nem emelget 4U -s szervereket, nem hulye, elvegre erre a celfeladatra kitenyesztette mar az evolucio a ferfiakat. De az egy unitos szervereket berakja egyedul is ha kell, felteve, ha ertelmes magassagban van a sin. Valszeg kajdlisabb mint en, szoval vissza kene vennem a beszologatast neki, de mit csinaljak, tulsagosan elvezem. Mondjuk ot sem kell felteni ezen a teren, a polkorrektseg neki sem fekszik, inkabb a szemedbe mondja amit gondol, de nekem ez bejon.

En inkabb attol felek, hogyha noi fizetest kap egy kifekezetten szakmai munkaert, akkor elobb utobb dobbant oda ahol a munkaja erteket fizetik es nem azt nezik, hogy hol hordja a szakallat. Sajnalni fogom, ha elmegy, marmint nem ot, mert neki jobb lesz, hanem magamat, mert hianyozni fog.

Sok férfi hozzáállása alapján ők kiérdemelték, hogy ne is menjen oda nő, a többieket meg sajnálom :D

Milyen "jól" is néznek ki az F1 garázsokban a nők, akiket az amerikai Liberty Media beerőltetett oda. Kereket nem cserélnek, mert gondolom nehéz. Komolyabb szerelési munkákat nem csinálnak, mert az is nehéz fizikai munka.

Ott vannak, hogy meglegyen a diverzitás. Ha már ott téblábolnak, letörlik ronggyal az autót, meg megfogják a sisakot.

trey @ gépház

Kurva egy világ ez a szerverüzemeltetés, lehet már ott dolgoznak: https://www.youtube.com/watch?v=U_t1YlJEMIw

"Az élet tele van kérdésekkel. Az idióták tele vannak válaszokkal."

"Its easier to fool a man than it is to convince they have been fooled"

Szerkesztve: 2022. 07. 18., h – 21:12

Ismerek olyan nőt, aki kb. 13-15 éve még tudott ilyeneket, akkor még "csak" HP vPAR/IVM technológiákkal, rx8640-ekkel (utolsó emlékeim szerint), HP-UX 11iv2/v3 mellett/alatt... A nő már sajnos nincs velünk (alkalmazás üzemeltetőnek állott át), az rx sem, így maradt 2db BL870c és a 11iv2/3... még max 1-2 évig. :(

A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.

Lassan az a baj, hogy férfiban sem ismerek ilyet... Amekkora emberhiannyal kuzdunk....

Ja, amúgy inkább úgy lett volna a helyes a kérdés, hogy: az általam ismert összes üzemeltető férfi/van köztük legalább egy nő/nem ismerek egyetlen üzemeltetőt sem. Gondolkoztam egy ideig, hogy a leírásnak leginkább megfelelő, általam ismert személy (aki mellesleg nő), az üzemeltetőnek számít-e... Szerintem sok itt a programozó, aki egyetlenegy üzemeltetőt se ismer, nemtől függetlenül.

Manapsag erre nincs is szuksege, de a ferfi kollegaknak sem.

Ellenben szerintem a no kollegaimmal ellentetben a tobbseg itt nem tud infrastruktura kodot irni, pipeline-t irni a sajat kodjahoz, kubernetesben uzemeltetni stb stb.

El lehet donteni melyik a versenykepesebb.

Egyetértek. Ez egy elég kényelmes érv, hogy úgyis van valaki más, aki megcsinálja. Egész addig, amíg egyszer csak épp nem lesz, akkor jön jól, ha az ember ért azért a fizikai részéhez is.

Persze értem én, egyre több a bérelt infrastruktúra, amihez tech support is jár, így a hardveres részéhez nem kell általában hozzányúlni, meg sokszor már felhőben van az adott szerver inkább, így még annyira sem, de erre nem lehet alapozni állandóan.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Egész addig, amíg egyszer csak épp nem lesz, akkor jön jól, ha az ember ért azért a fizikai részéhez is.

Manapság már a serverek sinjei, kártyái, meg minden fizikai szara "hülyebiztos", egy 6 éves számára is világos jelölésekkel. Nem igényel erős mérnöki tudást, hogy akksit cseréljünk a raid kártyában, vagy betegyünk egy gépet a szekrénybe. Maximum fizikai erőt, ha nagyobb storage servert (fullra rakva 3,5-es HDD-kel) kell a felső unitokba tenni. :D

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Egyszer fussunk össze majd, amikor hozol magaddal egy világtalant, én meg adok a kezébe egy 0-ra konfigot storage-ot, amit fel kell majd konfigolni, RAID, volume, LUN, utána rácuppanhat az FC switchere, zónázhat stb. Aztán ha végzett, akkor jöhetnek a virtualconnect-ek, meg a vlan-ok.

Nem beszélve arról, hogy ezek szerint te kb. a kínálat aljával találkoztál. A legtöbb gyártónak a portfóliója aljáig van az, hogy CRU (Customer Replaceble/Repair Unit), a közepétől a tetejéig hozzá sem nyúlhatsz, a certifikált mérnök az, aki üzembe helyezheti, ha gond van, szervizelheti stb.

Egyébként, a "húzd ki a sárgán világító diszket és tegyed be helyette az újat is" is okozhat problémát, nem is kell messze menni a példáért:

https://hup.hu/node/178791

trey @ gépház

Ohhh! Értem.

Akkor mást gondolunk a "fizikai" hozzáértésről. Én úgy értettem fizikai az, amihez hozzá kell nyúlnom a vacsavacsa kezecskémmel. A RAID tömböket, vlant, pool-okat, management eszköz konfigurálást nem tartottam fizikainak. Félreértettük egymást. Bocs.

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

A nyitóból:

Fizikai szerverüzemeltetés területen dolgozónak számít, aki képes

  • fizikai szerverek, központi adattároló eszközök (storage stb.), hálózati eszközök (router, switch stb.), mentőeszközök stb.
    • előkészítését,
    • összeszerelését,
    • bővítését,
    • ellenőrzését,
    • rackbe szerelését, polcra helyezését,
    • bekábelezését (táp, ethernet, fiber stb.),
    • bekonfigurálását,
    • operációs rendszerének vagy virtualizációs megoldásának telepítését,
    • napi üzemeltetését,
    • hibaelhárítását,
    • stb.

önállóan elvégezni, vagyis, tipikus fizikai szerverüzemeltetéssel foglalkozik.

trey @ gépház

Nem beszélve arról, hogy ezek szerint te kb. a kínálat aljával találkoztál.

Hogy ez alja, vagy teteje, azt nem tudom, mert engem nem érint az ára. De tudatosan így kérjük, mert a NBD gari is lehet hogy későn van egy NIC, vagy RAID vezérlő cserére.

Amit mi használunk, ott úgy néz ki, hogy mindent mi cserélünk, egyészen addig amíg nem kell csavarhúzó (nagyon leegyszerűsítve), mert onnan már a szállító küldi a "mérnököt", akkor is ha nem akarom. (A mérnök szó nem véletlenül került idézőjelbe, mert volt már hogy világtalant küldtek :D )

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Nekem nincs bajom a Dell-el.

A vas működik. Ha valamiért nem, akkor meg működik a garancia.
Elérhetőek, lehet velük beszélni, és a nextbuesinessday gari valóság.
Az idrac jól használható.

A Blade kiírtásán sokat dolgoztunk. :D

A munkahelyünk nyilván eltér abban, hogy más az üzemeltetési stratégia, és más az üzleti logika.
Biztosan mások az erőforrások, a célok is.
Nem feltétlenül rosszabb egyik a másiknál. Csak más.

"A megoldásra kell koncentrálni nem a problémára."

Maguktól berepülnek a szerverek a kínai hajókról a szervertermekbe, hogy a kolléganőid kódot tudjanak írni rá? Vagy hogy kell ezt érteni?

Egyébként nálunk ez úgy ment, hogy jött egy új HP szerver. Valahogy a hajóról a gép lejött, teherautóra került, a teherautó elhozta az irodánkhoz. Levittük a kiskocsit, a hordár rátette, elköszönt. Felvittük az emeletre, a gépterembe betoltuk. Jött egy HP-s mérnök, és ő emelte be a helyére a rack szekrénybe, rögzítette és telepítette az OS-t. Én végignéztem, aztán átadta a root jelszót, elköszönt, lelépett.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ahhoz, hogy HP által certifikált rendszermérnök (system engineer) legyek (tehát, abban az értelemben, ahogy gee írta, hogy "HP mérnök"), nem szükséges diploma. Ahhoz HP minősítések szükségesek.

Tehát:

  • hiába van mérnöki diplomád, nem leszel tőle HP mérnök

és

  • hiába van HP mérnöki papírod, nem lesz tőle mérnöki diplomád

Nem, nekem nincs mérnöki diplomám, viszont van 10 csillió HP rendszermérnöki certifikációm. Tehát, amikor HP rendszermérnökként kimegyek egy ügyfélhez, akkor HP mérnök vagyok.

Remélem, ez segít megérteni.

Ja, nem csak HP Accredited System Engineer vagyok, hanem HP Master Accredited System Engineer. Nem mintha számítana. 

trey @ gépház

Tehát, mit szeretnél mondani?

Válaszoltam a kérdésre, hogy hogyan kerül a hajóról a rack-be a számítógép.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Köszi a megerősítést, hogy a hiedelmekkel ellentétben, ez a szakma ma is létezik!

Egyesek szerint a felhő egy térben is időben végtelen valami, ami magától működik :D :D :D

Általában balfasz fejlesztőktől szoktam ilyeneket hallani.

Csak föltöltöm a felhőbe aztán kész! Minek ahhoz szerver!

Akiknek lövésük nincs arról, hogy az mi és hogyan/mitől (vagy kinek a munkájától) működik.

trey @ gépház