Hajbazer uj kedvenc autoja: BMW havi elofizeteses ulesfutessel

Fórumok

Azt hittem a hircsardan jarok, amikor olvastam ezt a cikket:

https://www.bbc.co.uk/news/technology-62142208

Ez az extra mar 20 eve is letezett. Komolyan itt tart a kapitalizmus, hogy ezt is draga penzert beszerelik mindbe, hogy szoftveresen kikapcsolhassak, ha nem fizetsz?

BMW introduces new heated seat subscription in UK

BMW has sparked debate after offering an online subscription to turn on heated front seats in its cars in the UK for £15 per month.

A monthly heated steering wheel subscription costs £10.

Subscriptions have been available for features on BMW cars for some time in the UK, but the heated seat offer started this month.

The company says customers can enable all hardware features for a one-time payment if they prefer.

The features are available via BMW's ConnectedDrive online store and are activated remotely, with no need to visit a dealer.

[...]

But the company argues that the ability to add new features can be helpful for owners who change their minds after purchase. 

And it is particularly useful, BMW wrote, for second-hand car owners, "as they now have the opportunity to add features the original owner did not choose".

Hozzászólások

Ez már a purgatórium.... nem azért mert a bmw a mikrotranzakciókat kiterjesztette a csúcsmodelljeire, hanem azért ha senki nem reagál fog lefele csorogni a flagshipekbe majd az átlagmodellekbe, és végül a többi gyártó is felkapja majd a fejét, hogy ezt így is lehet?

Nem emlékszem pontosan melyik modell de lehet az egyik suzuki volt ilyen, vagy csalami más, de a lényeg: opciós volt a ködlámpa, ha pedig kérted, akkor odament a szaki és lepattintotta a fedőelemet róla és becsavarozták a kapcsolót a műszerfalra... maga a ködlámpa benne volt... szóval voltak itt hasonló fecskék korábban, csak fejlődünk, és az EU/fogyasztóvédelemnek kellene megzabolázni ezeket különben annyi...

Nyugatabbra nincs fogyasztovedelmi kultura. Ez keleti privilegium. A GVH hamarabb fogja a BMW-t megbaszni ezert, mint barmelyik nyugati szerv.

Kinaban meg a taxi appnak is te mondod meg az ut vegen, hogy akarsz-e fizetni (igaz, ha nem fizetsz, a taxi app uzemeltetojenek feljelentesere jol el is vernek a rendorok, de ez most mas kerdes). Itt meg lassan az inflaciokoveton tuli havidijemelesrol is kapsz egy mailt a spam mappadba es azzal bele is egyeztel. Ha nem tetszik, 3 oran at varhatsz amig felkapja a hetkoznap reggel 10 es du 4 kozt hivhato customer service telefon, es kozben hallgathatod infinite loopba , hogy nezd mar meg 600-adszor is az appjukat, hatha abban van olyan gomb, amit keresel (nincs).

Ja meg a masik kedvencem: a tobbi gyar majd kirohogi, aztan ra 1 evre ok is bevezetik, hogy "csak egyfele szeket gyartanak es szoftveresen blokkoljak az extrakat per authorised user"

Leglatvanyosabb pelda amikor a Samsung hangosan rohogott azon, hogy az Apple kivezette a jack dugot. Aztan ok is kivezettek. Aztan ugyanezt megcsinaltak a charging brickkel is. Na itt pont ezt fogjak eljatszani az autogyartok. Vagy ezt sem, mert kevesunket erdekel. Amig hulyeknek van penze addig el lehet adni ilyeneket.

"hogy ezt is draga penzert beszerelik mindbe"

nem az a lényeg, hogy pont olcsóbb mindegyikbe beleszerelni, mint váltogatni, hogy igen, vagy nem? 

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Nem olcsobb, mint egysegesen berakni ulesfutes nelkulit. :)

De valoszinuleg olcsobb az alapanyag, mint a ketfele szek gyartosori processze. Tobbek kozt errol is szo van. (Mas kerdes, hogy a Fold eroforrasait ez mennyire pazarolja)

Ezeket a cegeket ket dolog erdekli: kevesebb koltseg es tobb bevetel. Ne legyenek senkinek illuzioi. :)

Ez ertheto is. A vevo igenye is ki lett szolgalva, a gyarto tobbletkoltsege (plusz valamennyi haszon) is ki lett fizetve. Ez igy korrekt.

Ellenben senki nem akar ulesfutes nelkuli autot, se szoftveresen blokkolt ulesfutest. Ha mar legyartjak, eleg nagy taplosag ezt muvelni. Mondanam, hogy "a fogyaszto hulyenek nezese", de pont az a baj, hogy azert lehet megtenni, mert tenyleg hulyek a fogyasztok es megveszik igy.

Az egyetlen megoldas okosabb fogyasztokat nevelni/tanitani.

Az apossal pont semmi baj a tortenetben, se azzal, ahogy a gyar az apossal bant. Az szerintem egy korrekt process volt mindket fel reszerol. :)

De a "legyartjuk es szoftveresen kikapcsoljuk" dolgot azert lehet megcsinalni, mert a buta emberek nem szavaznak a penztarcajukkal.

Vagy az is egy lehetoseg, hogy a user tudja, hogy ha megkeresi az ellenallashuzal ket veget, es egy kapcsolon keresztul rakoti az akkura, akkor mukodni fog. Idovel lehet, hogy megjelennek olyan szerelok (meg olyan alternativ hardware-ek), amik megoldjak a dolgot. Azert gyari autokat nem most kezdtek el atalakitani emberek a sajat igenyeik szerint.

Engem a jogi resze fog erdekelni: mit tesz az autogyarto, ha a userek tomegesen bekapcsoljak 3rd partyn keresztul a beszerelt, de nem aktivalt eszkozoket? Mert be fogjak.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Garanciaidoben szerintem mar tudod a valaszt, hogy mit tesznek. Egyertelmu. Kulon erdekes, ha ez egy nyilt vegu lizing, vagy tartos berlet, es visszaveszik-e igy.

Garanciaidon tul es amikor mar biztos, hogy nem adod vissza az autot a banknak, akkor meg nem csak emiatt nem akarsz BMW-t markaszervizbe vinni. Egy ujabb okod lesz mashol javittatni.

Odaig nem hiszem, hogy sullyedni fog a BMW, mint az Adobe, hogy perrel fenyegeti azt, aki amugy meg is vette a nem CC-s Photoshopot es mereszeli is meg mindig hasznalni. De nem ez lenne az elso eset, hogy nem kene ilyesmin meglepodnom.

Odaig nem hiszem, hogy sullyedni fog a BMW, mint az Adobe, hogy perrel fenyegeti azt, aki amugy meg is vette a nem CC-s Photoshopot es mereszeli is meg mindig hasznalni. De nem ez lenne az elso eset, hogy nem kene ilyesmin meglepodnom.

Azt se hittük el, hogy a windows-ban reklám lesz. Oszt most úgy néz ki lesz, ráadásul záros határidőn belül.

Simán kinézem a bmw-ből, hogy nem engedik elindítani a kocsit egyik reggel, mert "violation of the intellectual property" és távolról letiltják. Oszt mehetsz busszal, amíg be nem viszed a bmw márkaszervízbe, hogy ott extra büntetés mellett visszaállítsák neked.

Onnantól hogy a kocsit a tesla-val az élen kiengedték az internetre, a gyártó fantáziájára van bízva, mit fog gecizni a vásárlókkal.

Hát mit mondjak, ez nekem még kevés, hogy beleszeressek.

Kikapcsolt autórádióból szóló kötelező reklámokat még rakhattak volna bele. Vagy legalább előfizetéssel kikapcsolhatókat. Esetleg egy kényszerkapcsolt önvezető üzemmódot, amikor valamelyik multi nagyáruház mellett megy el a kocsi és nincs tele a csomagtartó, akkor muszáj beállni, és addig nem indul el, amíg a smartbirka tulaj tele nem vásárolta.

Azt viszont örömmel fogom végignézni, amikor ezt esetleg véletlenül feltörik és ingyen aktiválják, akkor multiék hogy fognak puffogni, DMCA-zni és tolvajt kiáltani extraprofit-éhségükben.

Es amelyikben ezek az altalad felsorolt feature-ok nincsenek benne, azokat ki kell vinni a bontoba, mert min 10%-kal tobb CO2-t bocsatanak ki es kornyezetszennyezoek.

(Amugy a kikapcsolt radios reklamosnak tulsagosan eletszaga van, az onvezetos multiba beallas max egy pushy kerdesig jutna el nagy igen es kicsi nem gombbal ;) )

min 10%-kal tobb CO2-t bocsatanak ki es kornyezetszennyezoek

Igen, ez is nagyon fontos!

az onvezetos multiba beallas max egy pushy kerdesig jutna el nagy igen es kicsi nem gombbal ;)

Pedig új értelmet kaphatna a Tesco egyik régi szlogenje: Nem kell tovább mennie, Tesco. (és nem is menne tovább az autó)

Önmagában az előfizetéses rendszerrel nincs komoly bajom, csak szerintem ezt nem lehet normálisan és ésszerűen megvalósítani. Vagy ha elméletileg meg is lehet, a BMW nem fogja :)

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Előfizetéses rendszer normálisan megvalósítva úgy nézne ki, hogy magáért az autóért fizetsz elő, de az a BMW tulajdona marad és ott nyilván azt mókol szoftveresen, amit akar, mert az övé.

Így viszont, hogy az autó a te tulajdonod, nem kicsit tisztességtelen üzleti magatartás, hogy egy eredetileg beépített funkcionaitástól foszt meg, ha nem fizetsz rá elő még pluszban. Te kifizetted, amennyibe a BMW-nek került legyártani az autót ülésfűtéssel együtt, meg még a profitot is kifizetted mellé, amiből befektetőék tudnak venni új yachtot, meg kubai szivart. Meg még fizess azért, hogy szoftveresen egy bitet átkattintsanak, aminek a fűtés és az autó szempontjából semmi hozzáadott értéke nincs, csak korlátozza azt.

A berlest addig partolod, amig nem futsz tulkeresletbe. Ha tulajdonlod, az akkor is a tied amikor epp mindenki masnak is szuksege van a berelhetoekre.

A tartos berlesnek viszont van ugy ertelme, hogy "garancia vegeig", aztan csereled masik garanciasra. De ugy <10 ev alatt kifizeted az egyik kocsi arat ha 3-4 evente igy ulsz uj autoba.

Persze nem minden elofizetes lehuzas, de egyre tobb a lehuzas elofizetes a piacon.

Szerkesztve: 2022. 07. 14., cs – 23:59

Az index is lehetne előfizetéses, sokan tudnának spórolni.

Az ülés változzon át fapaddá, ha nem fizetsz extrát.

Minden pedálhasználat kerüljön 1 EUR-ba.

DRM alap működést tudnia kell: internet nélkül ne induljon be az autó.

A firmware-be kell secure boot védelem. Ha birizgálod, automatikusan feljelent.

Ha nem fizetsz, rabságba ejt az autó, miközben bent ülsz. Harmadik felszólítás után belehajt a szakadékba. Lapos vidéken alternatív megoldásként az utastérbe engedi a kipufogógázt.

Avval is lehetne plusz pénzük, ha az autó cryptót bányászik. Ezt te akku és üzemanyag formájában fizeted ki.

Slusszkulcs helyett bankkártyaleolvasóval lehessen indítani az autót.

A HUD popup ablakokban reklámokat vetít a szélvédőre. Prémium előfizetéssel is, csak akkor kevesebbet.

Utángyártott alkatrészekkel nem indul be. Chipes a gumi és az ablaktörlő pl.

Írtam volna, hogy tanuljanak a nyomtatógyártóktól, miszerint egy kritikus fogyóalkatrész cseréje többe kerül az autónál, de ez már amúgy is így van.

"A firmware-be kell secure boot védelem. Ha birizgálod, automatikusan feljelent."

Elotte meg kell csinalni a lobbis nagybefektetest ami utan ez megterul. Buncselekmeny secure boot nelkuli autoval elindulni, mert gyilkos hackerek kezere segitheted jatszani az autot igy ez gyilkossagi kiserletnek minosul. Amelyik orszag nem teszi be a BTK-jaba annak tobbet kell fizetnie az Europai Ugyeszsegnek.  USA felbontja a kereskedelmi egyezmenyt minden orszaggal, ami ezt nem teszi be a BTK-jaba.

Nekem ezzel az a bajom, hogy a hardver árát amúgy is kifizeted, hiszen benne van a kocsiban. Innentől kezdve csak még egy bőrt húznak le rólad, ha használni is akarod.

Ez se fogyasztóvédelmi, se gazdasági, környezetvédelmi okokból nagyon nem szép dolog. Én durván tiltanám az ilyet.