na, nem teljesen uj, ugyanis nincs kedvem 17 honapot varni. nem csak azert ennyi a varakozasi ido, mert a VW-nel eppen nem lehet PHEV-et rendelni, de ha lehetne is, akkor is mar csak 2023-ban jonne meg, hanem mert allitolag minden egyes darab a gyartosoron mar konkret ugyfelrendelesre keszul csak, es igen nagy a kereslet.
nem akartunk kisbuszt, elmentunk kiprobalni az Audi Q7-et es a Volvo XC90-et is, de egyszeruen annyira praktikatlan harom gyerek mellett, hogy nem vallaltuk be. jelenleg ha megyunk pl Magyarorszagra akkor vinnunk kell a borondoket, a bringat, a rollert, a kismotort, a futobiciklit, egy valag jatekot, etc...
a Q7-nek az ulese zsenialisan kenyelmes, ezt viszont alairom; az XC90 elavult muszerfalatol pedig mar a probaut elso par perceben kirazott a viz, mintha lemaradtak volna 5 evet.
ami nekem fontos volt, hogy legyen benne aktiv savtarto, HUD, panorameteto, es ha lehet, legyen PHEV ami tud nekem igazibol 30km-t. a T7 tudja mindezt. a masik lehetoseg, amit nezegettem a V-Klasse volt a mercitol, de a muszerfal ott is le van maradva vagy 5 evet...
es igazabol miutan meggyoztem az asszonyt, hogy kisbusz legyen, es jo lesz ez nekunk 25k+ km/ev mellett harom gyerekkel, jott a hidegzuhany: az egesz orszagban van vagy 40db, amibol bizony egyet sem akarnak eladni nekunk. konkretan a probaut utan mondtam a kereskedonek, hogy akkor vinnem, erre mondta, hogy sajnos nem fog menni, es nezzuk meg mennyi lenne rendeleni egyet... leultunk az irodajaban, vegigmentunk a konfiguratoron, mondtam neki, hogy 360-as kamera menjen csak bele (ekkora autohoz), erre mondta, hogy hat akkor az +4 honap, a panoramateto is szinten ennyi, ha szerettem volna a HK hangrendszert, az megint 4 honap, ...
ez nekunk nem volt elfogadhato, nem tudtunk ennyit varni (a harmadik gyerek meg nincs velunk, de hamarosan erkezik, es nyilvan egy varandossag sem tart tovabb, mint 17 honap, ez belathato), ugyhogy elkezdtem korbehivogatni az autokereskedeseket, hogy ki az, aki nem csak hirdeti, hanem van is neki. talaltam kettot (a 13-bol [ennel tobb darab van Svajcban, viszont HUD+panoramateto+L2 onvezeto csomaggal csak ennyi, mint kiallitasi darab) aki el is adna nekem, es az egyik Zürich mellettihez be is mentem. ez volt a szerencsem.
(kis kitero: az itt toltott tobb, mint egy evtized tapasztalata az, hogy ha az ember odamegy, es el akar intezni valamit, akkor el lehet; telefonon/e-mailben konnyebben lepattintanak, de ha eloben ki tudod dumalni magad, akkor mukodik minden. csakhogy itt svajcban nem szokas az, hogy te csak ugy odamesz, plane idopontfoglalas nelkul... :D igy mindig meglepodnek.)
jot beszelgettem az eladoval (miutan meglepodott hogy en az utcarol csak igy beesve szeretnek egy T7-et), es kiderult, hogy ketto darab van a cegnek, es nem nagyon akarjak ok sem eladni, de azt mondta, megkerdezi a cegen belul, hogy lehet-e, majd egy papirlapra felirta az adataimat - mar rogton gondoltam, hogy kuka lesz az a lap, de meglepetesemre egy hettel kesobb hivott, hogy megiscsak eladjak nekem a bemutatoautot.
igy, ahogy irtam is az elejen, nem teljesen uj, van mar benne ~4500km. de ezen kivul minden benne van, amit szerettem volna.
az a hir jarja, hogy a 2023-ban szallitott autok mar dupla ekkora akkupakkal erkeznek, mivel 2023 augusztus 1-etol megvaltozik a nemet allam PHEV auto tamogatasi programja, es 80km lesz a minimum hatotavkovetelmeny, amit a VW tartani is akar. az a hir is jarja, hogy hamarosan rendelheto lesz dupla elektromos motor es osszkerek meghajtassal is. ha igy lesz, ott leszek a sorban, hogy atuljek abba :-)
hetfo ota van meg, azota csak ~150-200km-t tettem bele, viszont nagyon szuper. felelmetes, hogy az adaptiv tempomat a kanyarok elott fekez, a tablak felismerese alapjan elore lassit illetve gyorsit, mindezt aktiv kormanyzas mellett.
nem gondoltam volna, hogy ennyire adja, de nagyon! :D

- NagyZ blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 854 megtekintés
Hozzászólások
Na de a legfontosabb kérdés ... ugye automata váltós?! :)
Egyébként jók ezek a Multivanek, ültem benne - sajnos nem elöl.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak automataval aruljak :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Helyes-helyes.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kinézetre több pozitív dolgot is látok rajta (egybeesik az én választásommal):
- fehér
- rendes felnije van
- gyárilag sötétített üvegezés
- VW csoport terméke
A formavilág messze áll az enyémtől.
Használd egészséggel!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
koszi!
en szivesen maradtam volna a BMW-nel, de nem gyartanak kisbuszt, az X7 is inkabb csak jatekszer ehhez kepest, pedig 25%-al dragabb.
egy dologgal nem ertek egyet: en nagyon szerettem volna, hogy ne feher legyen, de mivel bemutato modell, igy nem en valasztottam a szint. ha egyszer rendelek, akkor ket tonusura fogjuk festetni :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig a fehér egy hálás szín több szempontból is. Az emberekben él a tévhit, hogy a legolcsóbb szín, de ez nem igaz. Régen az lehetett, de már nem. A VW csoportnál a "céges szürke" a 0 forint feláras opció (vagy egy fosbarna).
Egyrészt, a fehér messziről látszik éjjel-nappal, tehát bizonyos balesettípusok megelőzése szempontjából ez előnyös.
Másrészt, a hiedelmekkel ellentétben, kevésbé látszik rajta a kosz.
Lesötétített ablakokkal kurva jól néz ki.
Az utolsó 3 autómat szándékosan fehérben rendeltem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt is hasonló a felállás: fehér szín, szép felni, gyári sötétített ablakok :)
(* a képek nem sajátok, de ~ugyanilyen)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koreai seggbe koreai lofaszt nem?:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az enyémen Continental AllseasonContact van, abból is az öntömítős (ContiSeal) verzió :) Gyárilag Hankook volt rajta egyébként, de lecseréltem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> a tablak felismerese alapjan elore lassit illetve gyorsit
Az enyém csak kiírja, de nem bírálja felül a sebességet tábla alapján, szerencsére. Olvastam, hogy nemsokára pedig minden autón kötelező lesz ez Európában. De előtte rendbe kellene tenni a táblákat. Pl. amikor autópálya lehajtó sávja mellett van egy 60-as tábla, azt folyton benézi. Be is baszna, ha lefékezne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
at lehet allitani, hogy csak kiirja, vagy at is vegye az ACC. nekem eddig 1x tevedett, de itt jok a tablak.
a fekezest ne ugy kepzeld el, hogy bumm, 60as tabla, es satufek 60ra, hanem latja mondjuk 200m-rol elore, hogy tabla jon, es akkor elkezd lassulni (es tolteni az akksit), igy igazabol meg sem erzed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szép kocsi, jó kocsi. Nekem is eljött az ideje a kisbusznak, pont lemaradtam arról, amit kinéztem, úgyhogy tovább vadászok. Én a negyedikhez szeretnék hasonlóra upgradelni, háromhoz még elegendő volt a 7 személyes. Néggyel is elférnénk, de a hátsó ülés szerintem nem biztonságos a mostani kocsinkban. Anyóst még beültetem, de a gyereket nem szeretném rendszeresen ott hurcolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ma is beletoltunk egy 100ast, csak ajanlani tudom! nagyszeru utazoauto.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végre valaki autót is vesz, nem csak valami pótszert. A long kivitel már egészen fun kategória, egyedül a hasmagassággal nem vagyok kibékülve.
A panoráma ablak külön jóság, különösen ha terepen kell a kocsiban dolgozni. Viszont a reflektív tetőablak roló kötelező felszerelés.
A rövid villanyos hatótávot én is fájlalom. Minap nézegettem az új villanyos furgonokat, de ott még nagyon el van gurulva a gyógyszer.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat az autorol nekem nem ilyen kirandulos busz elkepzeleseim vannak de hat nem vagyunk egyformak :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bezony. Nálam az autó arra való, hogy engem, családot, csomagokat, fél tonna elektronikai hulladékot, egy köbméter fát, tiz zsák cementet, három zsák trágyát, egy fűkaszát és rotakapát, fél kisrepülőgépet, két-három havert a cuccaikkal, és ezen felsoroltaknak véletlenszerű kombinációját el tudjam vinni A és B pont között. Bónusz, ha egy esetleges probléma esetén kényelmesen elaludhassak a kocsiban.
Igen a fentiekből megvalósítható a legtöbb egyéb autófajtával. Pl. egy Altoval is el lehet vinni 600 kiló fát, csak rohadt kompromisszumos.
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem te kevered az autot egy truck-al.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na ebbe már egész tekintélyes mélyládát lehet pattintani.
Persze egy jó erősítővel!
Bár lehet a sok üveg miatt hangnyomásmérésen nem teljesítene túl jól, de legalább rezonálna mint a jóisten! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ebbe már egész tekintélyes mélyládát lehet pattintani"
A legfontosabb. Esetleg még bundás kormányvédő :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg a plüss dobókocka!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bólogatós kutya
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
CD fellógatva a visszapillantóra!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emelek egy rózsafüzérrel a visszapillantón! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Wunderbaum, lehetőleg több éve felbontott csomagolásból :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Àlomfogó! Kristályokkal, extra erős tollakkal!
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vaníla, kókusz. Bátrabbaknál ez még fenyővel megfejelve. Mint minden nyugati import használt prémiumban a '90-es évek elején. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki nem csak hallgatni, de élvezni is akarja a zenét, annak fontos! ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én mélyládástul vettem a kocsimat, és azóta tudom élvezni benne a zenét, amióta végre kivettem belőle. Egész jól sikerült eladni is az egész cuccot, és jópár kilóval könnyebb lett a gép. Csupa nyereség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy jó-e vagy sem az rengeteg dologtól függ azért:
- Milyen fejegység?
- Milyen hangszórók?
- Hány literes mélyláda? Zárt, vagy reflex nyílású? Hova van elhelyezve?
- Milyen erősítő? Kell-e hozzá kondi?
- Kábelek minősége?
Szóval ez nem csak annyiból áll, hogy vesz az ember pár dolgot, bedobja a kocsiba aztán várja majd hogy de jó lesz. Meg kell tervezni a mélyláda nagyságát, elhelyezését. Kiválasztani a megfelelő hangszórókat: mély, magas, csipogó.
Kell-e, érdemes szigetelni az ajtókat, csökkenteni a rezonanciát.
Én egy hónapig tervezgettem az autóm audio rendszerét mielőtt nekiálltam az építésnek. Aztán az építéssel is elment pár hét. Igaz ebből az egyedi építésű mélyláda volt, illetve az erősítő esztétikus beépítése a csomagtartóba volt a legnagyobb meló.
Na de a végeredményért megérte a sok beleölt pénz/munka, mert veszett jól szól.
Egyszer még hangnyomásmérő versenyen is sikerült vele megcsípnem egy 3. helyezést, szóval büszke is vagyok rá! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legalább valami rommá tömörített mp3 input megy rá? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"hangnyomásmérő versenyen"
Ja láttam már ilyet, amikor egy kombit addig tömnek zenecuccal, hogy a végén már csak 2 személyes lesz, de legalább hangos :D
Nekem amit a gyárba beletesznek az jóvanazúgy. Biztos van gyáriakban is jobb-rosszabb, de eddig amihez szerencsém volt mind megfelelt, hogy út közben szóljon valami a háttérben. Egy új autót biztos nem túrnék szét hangszóró cserék, meg egyebek beszerelése miatt.
A másik kedvencem az ilyen -számomra- értelmetlen átalakítások sorában a porig ültetés, a direkt széles felni kisebb gumival megerőszakolva, meg a futómű elbaszás direkt terpesztéssel. Meg ezek együtt. Mikor a gumi odakenődik kanyarban a sárvédő élére :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizony, az autó tuning egy életérzés, egyfajta önkifejezés, kitörni a szürke tucat autók közül!
Ezt csak az értheti igazán aki benne van!
Én csináltam vagy 5 évig, de már az átalakítások papíroztatása lassan többe kerül mint maga az átalakítás...
Aztán most a COVID miatt nem is nagyon voltak tuning találkozók :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
arra, hogy a busz kereke korbeforog, a bobita, a baby shark, a soco bate vira meg a tschu tschu wa menjen orakon at, teljesen jo a gyari. nem csufitom el az autot "tuninggal" :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem V-Klasse-om van. 2014 óta fut a design. Úgy tudom a VW drágább, mint az MB ebben a kategóriában, csak nem értem miért (MB nagyobb +200 mm /VW nagy, MB közepes/). Nálam a VW szóba sem jöhetett, teljesen más minőség a tapintása.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a tapintas engem nem izgat annyira, a V-Klasse muszerfala annyira 10 evvel ezelotti, hogy na, es nem tud L2-ot, sem HUD-ot. nekem ezek kellettek :-) de izlesek, es pofonok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van olyan autóm amiben van, engem nem hat meg. Hiányát sem érzem.
A két kaszni közötti 200mm már érdekesebb. Nekem hiányozna. Egy ideje vizsgálom a lehetőségét, hogyan lehetne nagyobb buszom. MB sprinterből van 7 méteres, ebből kellene 3,5t-s verziót átépítetni, 7 személy plusz raktérre. Ekkor hátul lenne még 2 méter a kerékpároknak. A bajom ezzel a tróger műszerfal, a kevés lóerő. Az árát már megemésztettem. A 3,5t fölé menés azért fájna, mert nincs rá jogsim valamint a szabályok miatt tovább tartana minden út. Esetenként különbő stoppok is a parkolóba terelhetnek egy komplett hétvégére
Milyen konstrukcióval vetted? A gyors cserék azt üzenik felém, hogy ez valami bérlés/lizing lesz.
Milyen motor van benne? Le?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van az 300mm is wheelbaseben, de szerintem nem veszes (de a merciben nem ultem - ami nem tudja az elektronikai rendszereket, amit en szeretnek, az szoba sem jott).
PHEV, 1.4L-es benzin + elektro motor, papiron 50km, gyakorlatban 35km korul megy teljesen elektromos uzemmodban, eleg jo.
lizing, igen. kertem bele teljes szervizcsomagot is (gumicsere _es_ gumi, szerviz, etc), mert hogy mivel haszongepjarmu, igy a BMW/Audi/etcvel szemben az elso 3 evben sincs benne ingyen a szerviz munkadij. 3.3% lizingre adtak (az XC90-es ajanlatom 0.9% volt), de a tozsden tobbet keresek ezen a penzen, mintha kifizettem volna az autot cashre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
150 Le az csak benzin része? Jól megy?
Nekem 200Le dízel is kicsit lomha, ha most vennék akkora 258Le-t venném.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
218 LE-t adnak meg az autonak hivatalosan, 116 az elektromos motor, 136 a benzin kulon-kulon
"jol megy" az szubjektiv: en elfogadtam, hogy csaladi autozok, sok sok kilometeren keresztul, nem kilincsel fordulok. erre tokeletesen megfelel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"jol megy" az szubjektiv: en elfogadtam, hogy csaladi autozok, sok sok kilometeren keresztul, nem kilincsel fordulok. erre tokeletesen megfelel. :)
+1, gondolom itt a use case az, hogy 99%-ban autópálya+ACC
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Travel Assist :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez felesleges kerdes volt mert mind tudjuk ra a valaszt :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennek az autonak nem az a lenyege, hogy belenyomjon az ulesbe, ezt szerintem mindenki belatja. egy csaladi busznal kit erdekel?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mekkora tömeget kell vinnie annak a 200Le-nek?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor-hogy. 2,5t-től
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja úgy már érthető, hogy kevésnek érződik 200 ló.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert a mercivel ellentetben ehhez normalis acelt hasznalnak, ami nem mallik el 8 eves korara.
Regi tevhit, hogy a merci nem rohad, igazabol takarekositottak es a "nem" kikerult. Jelenleg az egyik legrohadosabb nemet auto.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gratula, három gyerekre nagyon kényelmes választás, használjátok egészséggel!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól néz ki. Nekem ami nem szimpi benne az a rövidsége és, hogy nagyon alacsony a marmagassaga. Szemelyautos. Hihetetlen, hogy hasonloval ott "felakad" az alja, ahol egy mondeonak meg sem roccen.
Igaz en abnormalis hasznalatot adok elo veluk, traktornyomok , dozer utak, de leginkabb magyar kozut.
Viccesen, de a kornyeken tobb "alcagepet" lattam mostansag, szerintem ide hordjak a tesztpalya helyett mar a gyartok.
Multkor egy mercedest elotte egy audit sikerult loni.
Gratula. Jo vetel. A 25k+ ev az eleg combos. Bar ingazasbol 1 2 kor es siman megvan, nekem 20k top, igy home officeval es multkor 1.5 honapot allt a parkoloban.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
par bp<>zurich ut, meg lemegyunk erdelybe, nyaralgatunk, es siman osszejon akar tobb is mint 25k. szerencsere nem kell izgulni a lizingben, hogy mennyit megyunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az a hir jarja, hogy a 2023-ban szallitott autok mar dupla ekkora akkupakkal erkeznek" olcsójánosoknak is legyen valami, mi a baj a benzinnel? :-)
Balesetmentes vezetést.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik partnerünk most akarja lecserélni az 500e+ km Caddy-t. ..
2 év a várólista. :)
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol
Sose fulld trollba a kretént.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja, ahogy irtam is, makom volt. ha a rendelesnel nem raksz bele 360as kamerat, panoramatetot, elektromos csomagterajtot, es nem a PHEV verzio kell, akkor csak ~egy ev.
a PHEV-et tenyleg csak annak ajanlom, aki otthon fel tudja rakni tolteni ejszakara.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni