Lifehacker rovat: Mikor kell tankoni?

Ismét jelentkezik trey lifehacker rovata, amiben általában hasznos életvezetési tanácsokat olvashatunk. Ezúttal arról, hogy mikor kell tankolni menni. Tankolni akkor kell menni, amikor az autó jelzi, hogy az üzemanyag-szint megkívánja a visszapótlást!

Kérjük, kerülje a pánikvásárlást, így jut mindenkinek elegendő üzemanyag!

Hozzászólások

Mondjuk ez békeidőben is faszság. Bármi közbejöhet bármikor, hülyeség centizgetni. Akkor csináltunk ilyet mikor siheder koromban közösen használtunk egy autót a bátyámmal, és egymásra próbáltuk lőcsölni, hogy ki tankoljon.

Aki aludt már benzinkúton kocsiban nyitásra várva, az pontosan tudja, hogy tankolni legkésőbb akkor kell, ha a mutató fél tanknál van, és mindig legyen egy tartalék teli kanna is a csomagtartóban.

A tanács nem zárja ki a józan ész használatát. Megfelelően kell érteni. Idestova 35 éve járok autóval, motorral, de még soha nem fogyott ki az üzemanyag a járműveimből. Ésszel él az ember!

A tanács nem fogyatékosoknak szólt, hanem azoknak, akiknek az idejük drága. Nem leárazáskor kell menni, nem akkor, amikor a balfasz pánikvásárolók mennek. Akkor kell menni, amikor szükséges és akkor is megfelelő idősávban.

Kevered a KELL és a LEHET szavakat. Utána kéne nézni a különbségnek.

trey @ gépház

Azért erősen kocsi függő. Mikor átvettem újonnan a kocsimat, ugye elsó út a benzikút ott beletoltam 48.5L (50L tank). Azóta se tankoltam soha annyit :D maxom 44L volt de akkor már nem volt "pálcika". Szóval az, hogy alacsony nem jelent sokat. Ki kell tapasztalni. Én is akkor járok mikor kigyullad a "szegénységjelző" de ilyenkor is csak ~42L megy bele, szóval bőven tudnék még menni vele KM-ert.

Fedora 42, Thinkpad x280

> Aki aludt már benzinkúton kocsiban nyitásra várva

Az valamit nagyon elbaszott. Főleg manapság az önkiszolgáló és 24/7 benzinkutak korában.

> tankolni legkésőbb akkor kell, ha a mutató fél tanknál van

Akkor túl sok az overhead. Szerintem annyi km-t kell minimum bennehagyni, ami az első benzinkútig, esetleg az első kórházig, netán az első országhatárig elég, paranoia függvényében.

Az valamit nagyon elbaszott. Főleg manapság az önkiszolgáló és 24/7 benzinkutak korában.

Nagyvárosi lehetsz... Vidéken adott esetben 30-70 kilométerre van a legközelebbi benzinkút, és jellemzően kora este bezár.

A környékünkön egyébként a COVID előttig volt egy csomó 24/7 benzinkút, de a COVID során bevezettek rövidített nyitvatartást, amit azóta is megtartottak. Máig ki van írva a "totemoszlopra", hogy nyitva 0-24-ig, de valójában többségükben 21:00-kor vagy 22:00-kor bezárnak.

>> Aki aludt már benzinkúton kocsiban nyitásra várva

>Az valamit nagyon elbaszott. Főleg manapság az önkiszolgáló és 24/7 benzinkutak korában.

Nem ma volt és nem Magyarországon. Amire ki akarok lyukadni az az, hogy bármikor bárhol lehet hasonló szopás. Ésszerűbb ha mindig legalább félig van a tank. Ez olyan mint szárazon tartani a puskaport.

Például egyszer az volt, hogy nem működött a bankkártya terminál egy kúton. A sok szerencsétlen ott dekkolt a órákat, nekem meg volt kp-m, fizettem és kész. Az, hogy legyen KPd, az hasonló alapelv, mint hogy legyen félig legalább a tank bengával. Szinte soha nem kell, de amikor mégis, akkor meg nagyon.

 

Pláne nem értem, hogy pont most mikor sorállás van a kutakon miért volna pont az a válasz, hogy utolsó pillanatban kell tankolni. Ha időben tankolsz, akkor ha látod hogy sor van akkor inkább mész a következőig, vagy nap tankolsz éjjel vagy hajnalban. Ha pedig éppen ki van fogyva de menni kell, akkor meg állhatsz a sorba. Most például vasárnap este még kiugrottam tankolni, mert már zavaróan félig volt a gép. Másnap olvastam, hogy sorba állnak az emberek. Nekem meg pont azért nem kellett beállni, mert volt elég nafta.

Szerintem backeld ki valahogy, hogy veget erjen a benzinarstop, es akkor vegre normalis aron tankolhatsz.

 

Vagy csak ugorj at barmelyik szomszed orszagban, hogy megmutathasd, hogy neked futja.:)

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Szerintem igen, mert nálunk az árcsökkentés nélküli benzin sem kerül ~ 1000 forintba, csak 549-be:

https://holtankoljak.hu/index.php?ua_map=1&uz_tip=4&myrad=10#tartalom

Én itt tankolok:

  100-As Benzin E5: 549.9,- Ft / liter Győr, Szigethy Attila út 111. 1.76 km

trey @ gépház

Bicskén sorban álltak az A rendszámos személyautók (belterületen) és kannaszámra vitték el az olcsó benzint (vasárnap este).

Azt senki sem tiltja, hogy négyszer menj be a shopba fizetni. Szóval hoztak ezt-azt, de ma is játszi könnyen lehet Magyarországon olcsón sokat tankolni, és a magyar adófizetők pénzén élősködni.

Gondolom a választásokig tart a bőségszaru kiüritése, aztán jön a kemény világ. Tapsolj nyugodtan, ha ez tetszik neked.

Több lehetőség van. Mondjuk a magyar közpénzből kipótolt hatósági ár csak magyar rendszámos autóra vonatkozzon, a külföldi tankoljon piaci áron. Vagy ne a rendszámot nézzük, hanem fizetéskor mutassa fel a szig+lakcim+jogsi kombót (magyar papirok), ha nincs, piaci ár van. Stb. Csak gondolkodni kéne egy kicsit.

Vagy szüntessék be ezt a cirkuszt, nem szocializmus van, ennyi a piaci ár. Ha nem tetszik, nem tetszik.

Keressük azt a szűrővizsgálatot ami alkalmas a "meg se szülessen" mondásod támogatására: https://hup.hu/comment/2759862#comment-2759862

De eddig úgy néz ki nem létezik. Segits kérlek megtalálni.

"Egy ilyen ügyeskedő 257 142 tankolás"

Majd egyszer állj neki kiszámolni hogy mekkora az átmenő forgalom Magyarországon... Hint: kurva nagy. Bőven elég az, hogy a tranzit nálunk tankol, hülye is lenne máshol.

Azt mondtad meg se szülessen, pedig nincs rá szűrővizsgálat, csak születés utáni. Aki baromságokat beszél, jelenleg úgy tűnik, hogy te vagy. Épp ezért magyarázom hogy az automata általánositásba ne kényelmesedj bele, hanem nézz utána annak amiről pofázol.

Ha kiderül hogy van ilyen konkrét szűrés, elnézést fogok kérni, de eddig nincs meg.

Mondom, mielőtt nekiállsz gyereket csinálni és pofára esel, egy orvossal tanácskozz. Nekem van egy haverom, aki Brno-ig ment gyerekért (majd nézz utána mit jelent), azt üzeni, tudna neked mesélni a vizsgálatokról. Dolgozz még kicsiit ezen. Engem meg a Google kereséseiden való felokosodásaiddal hagyj békén.

trey @ gépház

"Engem meg a Google kereséseiden való felokosodásaiddal hagyj békén."

Félreérted: megkértelek, hogy segits megtalálni ezt a fajta szűrést, mert nekem nem sikerült.

"Nekem van egy haverom, aki Brno-ig ment gyerekért (majd nézz utána mit jelent), azt üzeni, tudna neked mesélni a vizsgálatokról."

Elég lenne megválaszolni, hogy ez a fajta szűrés létezik, ez a neve, és itt van róla az infó. Nehéz? A haverod tudja?

Volt egy thread ahol kinyilatkoztattad hogy az SMA-s gyerek meg se szülessen: https://hup.hu/comment/2757538#comment-2757538

Hiszen olcsóbb elmenni szűrésre mint 720 millió forintos gyógyszert adni neki. Ami igaz, csak úgy tűnik nincs ilyen szűrés (csak születés utáni).

A mondanivalódat nem tudod mivel alátámasztani. Neked kellene itt adatokat hoznod, nem nekem. Én kérdezek, utánajártam, segitséget is kértem benne, de csak lófaszkodást kaptam.

Szülőkre vonatkozó genetikai tesztet még találtam, ahol elmondják hogy egy felnőtt ember hordozó-e, és adnak egy %-os esélyt arra, hogy a gyerek SMA-s lehet, de az is csak születés után derül ki.

https://www.pentacorelab.hu/genetika-arlista

Natera Horizon Carrier Screening

Comprehensive, actionable carrier screening

Horizon genetic carrier screening helps couples determine the risk of passing on serious genetic conditions to their child. It can be performed either preconception (ideally) or during pregnancy.

Jelenleg több, mint 3000 féle géndiagnosztikai meghatározás érhető el, gyakorlatilag minden ismert genetikai hátterű betegséggel kapcsolatos vizsgálatot el tudjuk végezni.

Horizon 4 panel Cisztás fibrózis, Duchenne izomsorvadás, Fragilis X szindróma és a gerincizom sorvadás (SMA). 189.000 4-6 hét

 Mondom, menj el egy orvoshoz és tájékozódj. Majd ha bizonyítottan minden ilyen lehetőséget kimerítettél és mégis beütött a baj, utána nyújts be igényt 720 milliós gyógyszerre.

https://www.pentacorelab.hu/genetion

Tudom, most jön, hogy ez is hülyeség, meg a Nők Lapja Cafén az SMA-s Benőke anyukája azt mondta ...

trey @ gépház

https://www.pentacorelab.hu/hordozosag

"Olyan betegségek korai, gyermekvállalás előtti szűrését kezdjük meg hazánkban elsőként, amelyek a szülőkben recesszív formában nem okoznak betegséget (a két génkópiából az anyai vagy az apai hibás, a másik ép). Abban az esetben azonban ha a gyermek mindkét egészséges, de hordozó szülőtől a hibás génvariánst örökli akkor kialakulhat az adott betegség. Ezen betegségek közé tartozik leggyakrabban az SMA, a fragilis-X, a DMD és a CF is, de ezek mellett kinálunk olyan vizsgálatcsomagot is, amely több, mint 100 recesszív betegség hordozóságát szűri egy lépésben."

Ez gyerekvállalás előtti teszt, aminek háromféle kimenetele lehet:

- sma off

- sma lehetséges

- sma biztos (?) ha mindkét szülő hordozó

Az első eset a boldog.

A második eset a kétséges, ami csak születés után bizonyosodik be.

Az utolsó esetben én is azt mondom, hogy inkább fogadjanak örökbe.

Tehát, a dolog nem egybites, mint ahogy hangoztattad.

Éppen ezért vertem az asztalt hogy konkretizáljatok mielőtt Rompikáztok.

Ja, és köszi, belinkelem a másik threadben is.

"Mondom, menj el egy orvoshoz és tájékozódj"

Természetesen amikor gyerektéma lesz, orvosokkal fogunk konzultálni, és élünk a szűrési lehetőségekkel, de ha már véleményed van, megdolgoztalak hogy hozz rá adatot. :)

Tehát, a dolog nem egybites, mint ahogy hangoztattad.

Tehát, megint csúsztatsz (nem ez az első alkalom). Nem., nem egybites. Ezért menj orvoshoz. Erről beszélek. 

Természetesen amikor gyerektéma lesz, orvosokkal fogunk konzultálni, és élünk a szűrési lehetőségekkel, de ha már véleményed van, megdolgoztalak hogy hozz rá adatot. :)

Köszi, hogy megértetted a lényeget. Aztán, ha mindent megtettél és kell, menj a gyógyszerért. Itt azzal van a baj, ami a legtöbbször. Baj után sopánkodnak az emberek, hogy 

  • el kellett volna menni orvoshoz
  • kellett volna biztosítást kötni a rommá égett házára
  • nem ártérbe kellett volna építkezni a figyelmeztetések ellenére
  • stb.

trey @ gépház

Szerintem a jövedéki adók miatt még így is vastagon keres az állam minden eladott üzemanyagon, csak éppen arányaiban kevesebbet mint eddig. (Ha jól hallottam kicsit csökkentették a jövedéki adó mértékét, hogy az árfolyamrögzítésből valamit átvállaljanak a kutaktól.) Ha valóban nálunk tankolnak a kamionok, az lehet hogy vissza is pótolja azt, amivel kevesebb arányaiban a jövedéki adó bevétel adott mennyiségen. Látni kellene a pontos számokat, de azoknak a kiadása nem hobbija a kormányunknak ugye. Úgyhogy itt is csak találgatni lehet, mint a vakcinák esetén.

Eddig azon rugóztatok, hogy az üzemanyag fele jövedéki adó, ahogy fent említették. Az állam lemondhat a nagyobb adóról, ha helyette nagyobb forgalmat csinál. A több ezer litert tankoló kamionokkal sem az volt elsősorban a baj, hogy nagy anyagi kárt okoztak (ahogy fentebb írták, nem is biztos, hogy okoztak), hanem az, hogy logisztikai problémát okoztak bizonyos kutakon.

Ez itt a nagyobb probléma. Mondjuk én azt sem tartom kizártnak, hogy egy küszöbön álló esetleges háború miatt az állam visszatartja a gázolaj egy részét (meglepetés:: azzal mennek a katonai járművek egy része), hogy stratégiai tartalékot képezzen, csak ezt nem feltétlen köti az emberek és az ellenség orrára.

trey @ gépház

Engem most per pillanat nem is annyira a helyi logisztikai problémák zavarnak (személy szerint tudtam múlt héten és ehéten is tankolni), hanem hogy sok átutazó külföldinek ajándéba adunk egy raklap pénzt. Ha leegyszerűsited, akkor ez történik. Nem csak kamionok kelnek át nálunk, hanem sok szgk is.

Kár, hogy érdemeben nem reagálsz arra, amit írtam.

Nem csak kamionok kelnek át nálunk, hanem sok szgk is.

Ahogy elhangzott, hogy nem azokkal van a baj.  Egy tankon 2800 Ft-ot fog? Óriási. Ha már itt van, itt vásárol be, itt hagyja a pénzét stb. Amit te csinálsz, az tényleg a dolgok leegyszerűsítése. Kicsit bonyolultabbak az összefüggések.

trey @ gépház

FYI: ez egy egyelőre májusig szóló ideiglenes intézkedés.

És tudtommal nem szocializmus van.

/me ásít

A geci kommunista franciák!

Beszáll a benzinköltségbe a francia állam

Literenként 15 eurócentes kedvezményt biztosítanak áprilisban a kutakon minden üzemanyagra. Az ok: a magas üzemanyagár.

Literenként 15 eurócentes kedvezményt biztosít április 1-től négy héten keresztül a francia kormány az autósoknak a benzinkutaknál az üzemanyagárak folyamatos növekedése miatt – jelentette be Jean Castex miniszterelnök.

 Az intézkedés mintegy 2 milliárd euróba kerül az államnak. Vonatkozik a vállalkozókra és a háztartásokra is, és minden üzemanyagra érvényes lesz. "Ez azt jelenti, hogy minden teli tanknál kilenc eurót (3400 forintot) lehet majd megtakarítani" – mondta a kormányfő a Le Parisien című napilap honlapján megjelent interjúban.

[...]

"Hogyan érthetnék meg a franciák, hogy két euróba került a gázolaj, miközben az olajipari vállalatoknak továbbra is nagy a nyereségük?" – kérdezte a miniszterelnök.

Húzd már ki a fejed a balliberális propaganda seggéből!

trey @ gépház

"FYI: ez egy egyelőre májusig szóló ideiglenes intézkedés."

Nahát, véletlenül a választás utánra. A franc gondolta. Az embernek néha vannak saját ötletei is, nem tudtam, hogy a ballib propaganda véletlenül egyetért velem ebben.

Éppen pár órája kellett tankolnom..., - déli kisváros MOL-kútja, kerek 700 volt literje. Legutóbb még 579.90-ért folyt a tankba, kb. egy hete.

(Asszon már basz*gat a 480-assal, de én kitartok, nem etetek "szemét"-üzemanyagot a motorral. - Akkor inkább gyalogolok. :) ) Biztosan "sokat segítek" a klímának, ha leteszem az autót egy időre, várom a tavaszt a kerékpározáshoz. - (A klímabaj az, hogy a szomszédban "azellenség" mind hevesebben égeti a légköri oxigént.., - pedig még alig van zöld a pótlására.)

Rá se ránts.., kevesebb cigi és kevesebb sör, asszonnak kevesebb virág..., és a probléma megoldva.

Ilyet én is láttam egy hete egy hajdú-bihari közepes város Shell kútján.

Kutas egy új kliensnek, miközben én benyát tankoltam másik oszlopnál:

-Asszonyom! Ki se szálljon, nincs gázolaj!

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Lenyugozo ez az empatia, ez valami fideszes sajatossag? :D "nekem legyen jo, mindenki mas meg dogoljon meg"

Asszony kettonnas, munkahoz hasznalt terepjaroja kaphato benzinmotorral is, de az nem valami racionalis valasztas hozza...

Teged meg nyilvan nem erdekel ha mas nem tud dolgozni. Egesz addig amig a boltban eppen nem lesz valami termek amit megvennel, mert aki megtermelne vagy szallitana, az "szopjon", aztan lehet hisztizni...

Nem masok valasztasarol van szo, hanem a valosagrol. Ti azt hiszitek hogy amit megvesztek az a tescoban terem, rohogve gunyolodtok mindenkin, most eppen azon aki dizelmotoros autot hasznal. Aztan mikor majd nem lesz a boltban Kinder-tojas meg intimbetet meg ceruzaelem (nyilvan teljesen random dolgokat sorolok, nincs jelentosege), akkor jon a posze nezes, meg hogy GYURCSANYSOROS!
 

Pont úgy kezelem ezt, mint ahogy az egyszeri ember az IT felhőt. Azt hiszik, hogy magukról működnek, végtelen kapacitásúak és sosem állhatnak le.

Mi a különbség? A random embernek milyen empátiája van felém, amikor vasárnap/éjjel egy szerverszobában szopok, hogy a felhő felhőnek látsszon? Ahogy őt nem érdekli, hogy miért megy a levelezése folyamat, engem nem érdekel, hogy ki tölti a Tesco polcokat.

Én sem várok el empátiát a Tesco polctöltőtől, de engem sem igazán érdekel az ő problémája. Arra ott a szakszervezete.

trey @ gépház

A józan észt finomitja a tapasztalat. A 7es BMW 55 km-t írt még ki, amikor leállt a motor. Szerencsére a kolléga tudta, hogy több tank is van a kocsiban, és a küszöbön "ugrálva", a kocsit himbálva átlötyögtette az üzemanyagot az egyik tankból a másikba, hogy félre tudjunk állni, amíg megjön a kanna.

A 80 és az 55 km nincs olyan messze egymástól - hol van a különbség fasza életvezetési technika és az ostobaság között? Szerintem a user tök jogosan várja el, hogy ha 55 km-t ír ki a meglehetősen sokba került autója, akkor elmenjen még (változatlan körülmények között) legalább 30-at.

Számomra dilemma az autó:

Alapból száraz tankra első kattanásig tankolok  (nem lötyögtetünk így ki).
De!

Ez jó a lerakodás/iszaposodás ellen. (Újkorától így kell, ha 10 éves autóval kitalálod, hogy mostantól így csinálod, rábaszhatsz)
Ez rossz az üzemanyag szivattyúnak, aminek a hűtését maga az üzemanyag biztosítja.

Nem tudom. Engem a szopás faktor érdekel csak. Hol leszek, amikor beszarik egy olyan alkatrész, ami amúgy nem szokott. 

Unixnál nem találtam. Vélelmezem csak gyári van belőle. Ritkán kell.

 

ps.: én is az iszap elleni védekezést választottam, mert szerintem gyakoribb

A biztonság a mai magyar utakon és forgalomban annyira relatív, már új autóval sem vásárolod meg soha az életbiztosításod. Az újra ott van szükség igazán, ahol: ad 1, naponta el kell autóznod min. egy Óvár és Tatabánya távolságot oda és vissza, ad 2, egy igen jó fizetés és egzisztencia múlik rajta, ad 3, egyszerűen van rá elkölteni való pénzed, akár kettőre is. :)

Minden egyéb esetben tökéletesen megfelel a használt. (Főként nekem, aki 4-et korábban már totálkárra pusztított. - Én így szoktam megállni és kiszállni belőle és persze másikat venni. - Nekem tökéletesen felesleges lenne egy új. - (Sőt kifejezetten ellenjavalt, és semmi nem indokolja. :) )

Igy van. Uj auto sem garantal semmit. Viszont noveli az eselyet annak, hogy tulelj egy balesetet es, hgoy ne legyel rokkant. Penzugyileg egy suzuki swift es egy jo elet/balesetbiztositas jobb valasztas. De a kerdes az, hogy szeretnel-e rokkantan elni vagy esetleg meghalni?

De nem csak balesetben van nagyobb eselyed arra, hogy ne legyen bajod, hanem kevesebb az esely is arra, hogy baleset erjen, az automata biztonsagi rendszerek miatt.

https://www.youtube.com/watch?v=TikJC0x65X0

 

De termeszetesen ez az en szemszogem a sajat szokasaim alapjan. De ha autot csak varosban hasznalnam max 50 kmhval es sosem mennek autopalyara, akkor egy olcso regi pici auto sokkal jobb valasztas.

Ahhoz kepest, hogy okos befektetesekben probaltok utazni

Az autóra nem befektetésként gondolok. Miért tenném? ettől még igaz, hogy betöltöm a 8 hónapja 10M-ért vett autómat a konfigurátorba, most 13 körül  újan, használtam meg akár többért. Ezek tények.

trey @ gépház

Megnéztem én is, 3-as Golf-hoz gyári minőségű (normált meg takarékost nem vennék) olyan 20 eFt, nem a világ, viszont Aurishoz 100 eFt, az azért már észrevehető (a Toyotában egyébként pont most cserélték visszahívásban, de nem volt benne a leírásban, hogy mi baj van vele, csak leáll, vagy folyni is tud valahova). A Golfba beszerelni sem nagy etwas, szerintem hamarabb megvan, mint elmenni a szerelőhöz, a csomagtartó alján van egy kis ajtó, onnan hozzáférsz (egyszer mértem, hogy kap-e villanyt, mert az autóban az egyetlen nem gyári cucc a riasztó, naná, hogy az szart be, és letiltotta).

Én nem veszek hetente autót, mint Trey, nem hobbi, kényelmi eszköz.

Miért nem veszünk japán autót. Egyszer volt egy Nissanom, akkor fogadtam meg, hogy soha többet használt, soha többet japán, de legfőképpen: soha többet használt japán autót! :D

(99-ben egy vízpumpa 150 ezer volt hozzá, amikor egy Passat-hoz 20 ezerért lehetett venni

trey @ gépház

Majd meglátjuk, hogy kell-e hozzá valami. Szerintem benzinpumpa nem fog kelleni, az, amit visszahívásban kicseréltek, azért 11 évig működött (és valószínűleg még működött volna egy csomót). A Golf-fal fillérekből autóztam, nem rohadtam le egyszer sem, 14 éves volt, amikor hozzám került. Tudta a fontos kritériumaimat (megbízható, és belefér a csomagtartóba a kempingcucc). A mostani kritériumaimat meg nem (olcsó, megbízható, jobbkormányos), azért van a másik. Amúgy a Golf-hoz 100eFt körül van egy  vízpumpa + vezérműszíj + görgők + munkadíj, a Toyota meg láncos. Amúgy sem az alkatrészre megy el a pénz nagy része, hanem a benzinre (a Toyotáról még nincs statisztikám, a Golfba kb. havi egy tank benzin ment bele, az akkoriban olyan 20eFt volt, az éves szerviz meg márkaspecifikus, de nem márkaszervizben olyan 60eF).

Insigniámba egy bosh szivattyú volt szürkén vmi 55e. Itthon a gagyi volt ugyanakkor 70+fa. De nem is ez a ciki, mert sok autónál le kell venni a tankot a művelethez. Ahhoz meg az kell, h kilocsolják a vérbe, ami benne van.

Amúgy szintén, negyed-harmad alá nem nagyon engedem, sosem tudhatom, mikor nézek be vmi giga dugót.

Tehát, majd ha az autómban 100K kilométernél EMIATT 5% eséllyel TALÁN elromlik a szivattyú, akkor a második vagy a harmadik tulajának lesz egy fisz-fasz költsége. Aki nem számít rá., mert egyébként a használt autóknak nem szokott semmi baja lenni. Ezért foglalkozzak én vele :D

Amúgy szintén, negyed-harmad alá nem nagyon engedem, sosem tudhatom, mikor nézek be vmi giga dugót.

Erre lehet készülni. Ezért nem kell sem 2 forintos csökkentésnél kútra rohanni, se pánikvásárlásba esni. 

trey @ gépház

Nem szoktam ráugrani a 2 forintos emelésekre, én is ugyanúgy prémium dízelt tankolok mai napig a saját vasba, és nem érdekel, hogy most 480, 600, vagy akár 1000ft.

A melóba járós benzinesbe pedig minden csütörtök-pénteken tankolok. Tegnap úgyis kellett volna, reggel gyors megitattam.

A többi meg egyéni kérdés, ki-hogy vigyáz a vasára. Van annak oka, h itthon lepusztul lomok vannak a használtatutó piacon.

A többi meg egyéni kérdés, ki-hogy vigyáz a vasára.

Én is vigyázok rá! Majd garanciában cseréltetem, ha szükséges. Olyan lesz, mint az új!

Az autó, amiből legutóbb kiszálltam, 36 ezer kilométerénél, olyan állapotban volt, hogy a Welt Auto-s kereskedő ki se tette a pórnépnek, hanem elpasszolta rokonságába. Ennyit arról, hogy mennyire vigyázok rá. :D

trey @ gépház

Megnéztem, HAHU-n valaki jóval több km-mel 1.15milláér hirdeti. Azt nem hiszem, hogy elkapkodnák. De ő legalább rendesen körbefotózta a kocsit.

De a többienk a tetején (mármint most 700 körül, de mindig az aktuális piacot nézve) kezdeném el hirdetni, mennél kevésbé sürgős annál drágábban. A legfontosabb, hogy csinálj tisztességes képeket róla! Komolyan! Ahogy így ránézek a hirdetésekre, sokról jóformán az sem derül ki, hogy milyen színű az autó. Vevőként a fene akarna ilyeneket nézegetni, hogy a helyszínen derüljenek ki a turpisságok. Arra repülnék rá, aki legalább felrak tisztességes fotót és leírást.

Én amikor eladtam kocsit, akkor előfizettem a nagy felbontású nagyítható képekre, és nem bántam meg. Ahogy leírják ezek a cikkek, pontosan azokra kell figyelni a képekkel és szöveggel, és akkor égni fog a telefon, csak győzz nemet mondani a pofátlan alkudozóknak!

régi kérdés, de adok "egy" választ:

volt egy 2003-as S80-as Volvom (D5 - 2.4 - common-rail turbo diesel - 163LE + 1db VGT - meg 300e km). Kb. 1,5milliót locsoltam rá - azt hiszem még 2019-ben 1 év alatt, szóval nem túl rég - egy meghibásodott tankszivattyú miatt (mert az vitte magával ugye a magasnyomású szivattyút is) és ebből a legkevesebb az előtte beletankolt gázolaj minősége/mennyisége/ára volt, egy új magasnyomású szivattyú alaphangon 500e HUF...

A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.

Tudom, tudom...

Azt az autót rommá törtem (engem viszont megvédett) 2019. 10. hónapban, de a "roncs" HaHu-s hirdetését is "követendő példaként" hivatkozták sokat látott Volvo-s kollégák... A vevő megkapott hozzá mindent IS, amit én 8 év alatt az autóhoz hozzá-/bele-/alá-/érte tettem. Ha, 0km-esen vettem volna, akkor kb. én is "trey quality"-ban adtam túl rajta... A banánra meg soha nem sajnáltam... Sőt, most egy V70-es D5-öt hajtok és már 60km-re lakom a munkahelyemtől meg az atomerőműtől, ahova hívás esetén be kell autókáznom, szóval a száraz tank itt nem játszik...

A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.

Az igazán tökös gyerekek nem tankolnak, amíg nem lesz egyszámjegyű a kilométer, vagy 0 felett van a mutató a kocsiban.

Volt egy kollégám, aki szintén ilyen profi life coach volt: ő azt csinálta, hogy minden út előtt kiszámolta, mennyi benzin fog kelleni a céges kocsiba, és annyit tankolt a lakása melletti kúton. Azt mondta, nem akar hitelezni a cégnek, mert a kocsit bármikor visszaveheti a cég, és benne marad a drága benzin.

Az igazán tökös gyerekek nem tankolnak, amíg nem lesz egyszámjegyű a kilométer, vagy 0 felett van a mutató a kocsiban.

Neked is: KELL vs. LEHET

KELL = amikor muszáj, mert az autó már nem fog menni

Érted ... Ez nem azt jelenti, hogy szükség esetén nem lehet. Ha én tudom, hogy a városban fogok kóricálni, ahol 500 méterenként van egy kút, ugye nem akarod bemagyarázni, hogy majd hirtelen és váratlanul ki fog fogyni? Ha meg tudom, hogy elindulok, akkor megtankolnom az autót előtte csutkóra.

Mi nem érthető?

trey @ gépház

Úgy érted, hogy az igazán tökös gyerekek nem akkor tankolnak, amikor KELL, hanem amikor még éppen van annyi benzinpára a tankban, hogy be LEHET gurulni vele az első benzinkútra? :)

ugye nem akarod bemagyarázni, hogy majd hirtelen és váratlanul ki fog fogyni?

Mármint a fenti példa után, amikor a bömös 55 km-n feladta a harcot? Én naiv VW/Skoda userként nem gondoltam volna, hogy ilyen lehetséges, de látod.

Nem tudom, hogy megvannak-e a minapi történések a kutakon, illetve olvastál-e, néztél-e ezekkel kapcsolatos híradásokat? Kétlem, mert akkor nem kérdeznél hülyeségeket.

Én nem számolgatok semmit, ha megyek, teletöltöm. Mire jó ez a számolgatás?

trey @ gépház

Reggel néztem a csepeli kutakat, üzemelnek és nyugis forgalom van. Ez a pánik nem tartott sokáig úgy néz ki. Aki tegnap hajlandó volt meghallgatni Hernádit, tudhatja hogy egészen specifikus okokból volt/van átmeneti hiány egyes kutakon.

Ez akkor lesz vicces, ha begurulsz a benzinkutra mikor mar "--" a hatralevo tav, es kiderul hogy nincs uzemanyag...

Benzinesnel ez kevesbe problema, de ma reggel Gyorben nem volt a kuton alapdizel, sem premiumdizel (konkretan SEMMILYEN dizel uzemanyag), benzinbol csak az egyik fajta fogyott ki (szerencsere nekem benyas az auto, de asszonye peldaul dizel... remelhetoleg eleg lesz a benne levo ~70 liter amig valamennyire normalizalodik a helyzet...)

Az én felhasználói szokásaimmal, ha megvárom míg jelez a kocsi, már rég késő. Mikor negyedig van a tank, akkor szoktam tankolni, mert bármikor adódhat egy 1-200km-es út amikor sürgősen kell menni és nem érsz rá megállni kúton.

Mikor kell tankoni?

Kell tankolni?
Nem szoktam a bringámat tankolni, kocsit pedig ritkán kell.
Igaz, a hét legtöbb napján csak kb. 5 km-en belüli távolságon mozgok meg onnan vissza.

Ti elő szoktátok venni rövid, 5..8 km-en belüli távolságokra is az autót, ha nem kell egy hátizsáknyinál több cuccot cipelni?
Ha igen, akkor miért az autó mellett döntötök?

Élethelyzetfüggő. Én heti két alkalommal megyek egy irodai napot kocsival, de akkor több dolgot intézek sorban (nejemet is viszem, dog daycare, irodai munka, bevásárlás, egyéb ügyek).

Három napban helyben maradok.

Hétvégén ha rokonlátogatás, program vagy egyéb dolog van, az tuti hogy vagy a város másik vége vagy másik megye.

Aki sokat biciklizik az szerintem azért teheti meg, mert csak saját magát meg a hátizsákját kell vinnie. Úgy könnyű.

Aki sokat biciklizik az szerintem azért teheti meg, mert csak saját magát meg a hátizsákját kell vinnie. Úgy könnyű.

Na ja, volt nálunk is gyerekülés a bringán. Szerencsére már mindkét gyerekem maga teker az általános iskolába. Elsőben és másodikban még velük mentem. Ma már önállóan tekernek.
Ez reggelente 2,5 km és délután ugyanígy haza. Ami nehezebb: szakadó eső és a jeges napok. Ekkor busszal + gyalog mennek, kb. 20 perccel hamarabb indulva.

Ha igen, akkor miért az autó mellett döntötök?

 

Nincs biciklis ut a kornyeken, es tavaly el is utottek egyet, sztem nem elte tul, volt mento, rendor, tuzolto, meg valami fekete ponyvaszeruseg is.

 

En nem engednek ket telepules kozott igy utat epiteni/felujitani, hogy nincs mellette bicikliút.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Igen ez valós. Régen szűk 80-nal tolták a járművek. Ma akárhogyis, kövér 100-zal (sőt nem ritkán bírsághatár felett) haladnak. Egy bringás mögé érve ha van szembejövő, 100..120-ról többen nem tudnak időben 20-ra lassítani a gyakorlatban. Az ilyen el fogja sodorni a bringást.
Ma tényleg fontos lett a kerékpárút. Szerencsére egyre többet építenek. Viszont még sok idő lesz, hogy minden település közti száguldós út mellé kerül.

Mostanra itt (Környe-Vértessomló) is elkészült már a kerékpárút. Ezáltal itt is biztonságosan lehet 4 kilométert megtenni a két település között. Ráadásul ez a kerékpárút belecsatlakozik az Oroszlány-Tatabánya kerékpárútba. Remélem máshol is egyre több fog a forgalmasabb utak mellé épülni.

Úgy hogy valójában befásult állapotban nem az úton levő dolgokra koncentrál, csak „sodródik” az úticélja felé. Lélekben már lehet hogy ott is van az úticéljánál és az ottani problémákat rendszerezi. Még városi kerékpár piktogrammal jelölt útrészen is ugyanez az úticélhoz „sodródás” gyakran megfigyelhető. https://www.youtube.com/watch?v=MhilsH1Rjb8

És ez legtöbbünkre talán nem igaz, de a súlyos bringásbalesethez elég egyetlen lélekben máshol levő, nem a közvetlen környezetére figyelő autósvezető, amelyik elüt.

"En nem engednek ket telepules kozott igy utat epiteni/felujitani, hogy nincs mellette bicikliút." - Sajnos a drótszamaras lobbi kisírta magának, hogy a kerékpárutakat nem kötelező használni, illetve ott 30km/ó a megengedett sebesség... (érdekes, hogy erre a kresz-előírásra "haraptak", de a piros lámpára, gyalogos átkelőre, egyirányú utcára és hasonlókra vonatkozó szabályokat kifejezetten khm. "lazán" kezelik... )
Szóval én azzal egészíteném ki, hogy főútvonal mellett ha van kerékpárút, akkor azt legyen kötelező használni. (Vagy a főútvonal kezelője szórja meg kerékpárral behajtani tilos táblákkal a főutat, _és_ ennek a betartását szigorúan ellenőrizze a megfelelő hatóság.)

Én nagyon sokat tekerek, balcsit simán 8 óra alatt körbe, hidegben szinte minden reggel görgőzöm 20 percet, de olyan barom autósok vannak, h félek, szarul járok. Haverom már 2x ütötték el, engem szerencsére még nem.

Melóhely meg 30km-re van, ami nem lenne gond, de a forgalom.

Valami 208km. Amúgy 47 éves vagyok, jelenleg 99kg (nyáron kevesebb párral), úgyhogy nem vagyok az a bicajos alkat. De heti 5 konditerem után nem lesz vékony az ember. :) Amúgy 25.5km/h a balcsi kerülésem legjobb átlagsebessége, de sztem azt már nem döntöm meg.

Kivilágítás, láthatóság, jobbra tartás rendben van? Bocs én, csak egy autós szemszögéből tudlak szemlélni. Mifelénk egy viszonylag frekventált útvonalon is felélednek a tekerősök. Túl azon, hogy mindent megtesztek a láthatóság és észrevehetőség oltárán. A reggeli csúcsban az autó vezetők legalább 80%-a, percre pontosan kiméri a beérkezés idejét. Látom én is Őket, hogy milyen csipahegyekkel érkeznek be. Tíz percel indulás előtt, nem lehet felkelni. Nekem ne is mondja senki, hogy ilyenkor útra kész. A félelmeteket megértem.  

Szerkesztve: 2022. 03. 11., p – 20:24

Tankolni kb. negyed készletnél kell. Renault dci motorokat tönkre lehet tenni azzal, hogy alacsony a szint az üzemanyag tartályban. A visszafolyó diesel üzemanyag meleg, ez mikor visszakerül az adagolóba buborékok keletkeznek benne és a rezgés darálja lassan az alkatrészeket. Mielőtt megmondod a tutit olvass utána.

Továbbá rendkívül kellemetlen ha a SÓHER LÁMPA világít.

Fél tankig hagyom kiürülni, aztán telenyomom. Csak és kizárólag OMV MaxxMotion benzin, otthon is és a sógoroknál is. Szívó benzines Toyota-m van (1.8 VVTI). Tegnap 2,50 euro-ért csurgattam.

Meglepoen sokan tankolnak itt premium uzemanyagot. Van aki tapasztalt mar kulonbseget, az aran kivul? Lattam mar helyet, ahol a premium dizelre is 'B7' volt kiirva.

Kevésbé kormolódik a moci belülről a prémiummal, illetve az jobban leoldja a szemetet. Olyasmire ne számíts, h nyersz mondjuk 5% kraftot, vagy h kevesebbet fog enni akármennyivel is. Szimplán kevesebb lesz a lerakódás. Ha az a fajta vagy, aki 5 évente új kocsiba ül, akkor ezt is lesz@rhatod.

Az nem a motorolaj dolga lenne, hogy leöblítse a henger falát? A dugattyú tetején és a hengerfej alján meg csak elég meleg van az ütem elején, hogy elégjen. Ez szerintem legalábbis hagyományos, nem túlzottan kihegyezett szívómotorokra igaz. Az elmúlt 23 évben mi nem foglalkoztunk ezzel, nem érezni, hogy a kocsi gyengébb lenne, olajat nem eszi, de persze bele nem látok motorba.

Szerkesztve: 2022. 03. 14., h – 19:02

Az osszes agymosott idiota ertelmi fogyatekos fideszfasz elmehet a jo qrva anyjaba! Ma egy oram elment ra mire egy 30ezres varosban vegre talaltam olyan benzinkutat ahol tudtam tankolni. Persze olyan uzemanyag ott sem volt amilyet szerettem volna, tankoltam 6 litert amivel eljutottam a kovetkezo varosig, ahol sikerult tankolnom (mennyisegi korlatozas: 20L) mert ez a kisz titkarbol lett fasiszta fereg, akit TI nyomorek barmok megszavaztatok olyan szinten tette tonkre ezt az orszagot ahogy meg soha senkinek nem sikerult.

Ja es mivel orbanisztaban ugyebar torveny bunteti az igazsag kimondasat, nyugodtan ramkuldhetitek a rendorseget, mocskos nyomorult tetves fergek