Sziasztok!
Valaki épített már autó akksiból szünetmentest? Lehetséges? Milyen vezérlővel ajánlott? 230-240v AC kimentet kellene.
- 769 megtekintés
Hozzászólások
indító akkumulátor != munka akkumulátor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Villamosmérnök kolléga 1000VA-s régebbi APC-kre pakolt jó vastag kábbellel 2x12V-os autó akksikat. Kiválóan működtek, és olyan 3-5 évet bírtak az akksik. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgyse nagyon fogja ciklálni UPS üzemben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 a munka akkumulátornak. Árban jobban jön ki, mint az indító akkuval. Azonkívűl az inverter töltési-kisütési karakterisztikája arra van beprogramozva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahol rendesen ciklálva van (11 V alá), ott az ólom-savas munka akku is hamar befosik. Az AGM-ek picit lassabban kezdik el veszteni a kapacitásukat, de nem bírják sokkal tovább. Sziget üzemű rendszernél a LiFePO4 az üdvözítő megoldás.
UPS üzemben viszont nincs igazi ciklálás. Max. töltöttségen pihen az akku, és az élettartama alatt <10 alkalommal csinál komolyabb áthidalást, akkor se merülésig. Az indító akku amúgy is olcsó. Ráadásul egyesek (magam is) levedlett indítóakksit még simán beraknak UPS-be. Amelyik nem fosott be teljesen (cella szakadás vagy zárlat), csak nagy áramot nem szeret már leadni, az ilyen helyre még simán jó egy darabig, és ,,ingyen" van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Max. töltöttségen pihen az akku, és az élettartama alatt <10 alkalommal csinál komolyabb áthidalást, akkor se merülésig.
Vidéken az áramszünetek rendszeresek. A múltheti szélvihar, nálunk 1 fázis 8 órás kiesését okozta. Nyáron meg gyakoribbak az áramszünetek. Nálam földkábelen jön az áram, de KÖF/KIF trafóig légvezeték van.
Megnézném, hogy fullra lemerített indítóakkudat hogyan töltöd vissza? És az inverter le fogja meríteni. Szerintem nyári időszakban néhány hónap után elpusztul egy inverterre akasztva. De csinálok egy próbát, egy használt akkuval, aztán majd beszámolok az eredményről. :)
Egy 100Ah-s indítóakku brutális méretű, egy hasonló kapacitású munkakkuhoz képest.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én pont a Sharanból levedlett 100 Ah-s indítóakkukat szoktam erre használni. Nem olyan nagy az.
Vidéken élünk, de a hosszú áramszünetek szerencsére nálunk nem gyakoriak. Volt már, hogy akkuról ho-ztam, de az ilyesmi ritka. Ha tudom, hogy sokáig be kell osztani a powert, akkor úgyis leakasztok mindent, ami nem kell így az akku is lassabban merül.
Abban teljes mértékben igazad van, hogy a kisütött indító akku jó eséllyel kuka (főleg ezek a 2nd life-osak, amiket erre használok). De ezek az akkuk az eredeti funkciójukból már amúgy is szanálva lettek, így nem olyan nagy gond, túlélem.
UPS-be direkt indítóakkut nem vennék, ezt adom. De amit már amúgy is itt esz a rosseb, azt azért belerakom. Addig se egy drága új akkunak ketyeg az óra.
Utolsó védelmi vonalnak pedig ott van a három fázisú aggregátor. Így utólag már kisebbet vennék, mert feleslegesen nagy a teljesítménye, cserébe sokat zabál és kurva nehéz. Szerencsére ritkán kell indítani.
Érdemes hozzá tartalék szilikon benzincsövet tartani. Megkeményedik, aztán lerázkódik, pont amikor a legjobban kéne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem pont ilyen kellene napelemhez. Tudsz olyan helyet esetleg, ahol ilyen LFP akksit lehet venni, lehetőleg balanszerrel együtt? Normális áron? A töltőm kezelné, illetve a 4 cellás LFP a 12 V akksi feszültségéhez is jól illeszkedik, így az inverter is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ,,normális áron" része nem szokott teljesülni.
amazon.de-n szoktam nézegetni, de lehet van, aki jobbat is tud.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kőbányán a hajósboltban láttam magyar összeszerelésű LiFePo-t, majdnem megvettem.
Sajnos a z url-re nem emlékszem de tuti volt weboldala.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről ha valakinek van infója szívesen venném.
Lakóban szeretnénk majd LiFePO4-re váltani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- igen
- igen
- passz, de itt két példa is van, alaposan bemutatva:
- https://www.youtube.com/watch?v=VM7blJ-oV84
- https://www.youtube.com/watch?v=rH6y51sQMeM
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kicsi APC-re már kötöttem rá vmi 55Ah körüli autó akkut, paraszt módon párhuzamosan a gyári akksijával, Működött, tök jó időket bírt. :)
Nyilván sok idő volt, mire feltöltötte, de az nem lényeg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencséd volt akkor h nem terhelte túl az invertert.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet úgy volt megcsinálva, h x amperrel tud tölteni, és viszonlátásra. De nem saját kútfőből voltam ilyen hülye, mások is javasolták a megoldást, h nem lesz vele gond.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert terhelne tul? Amig az akku feszultsege el nem er egy bizonyos szintet, addig a toltes fix arammal tortenik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert a kommersz UPS-ek úgy vannak tervezve, hogy az akku x perc után lemerül, és annyi idő alatt nem melegszik túl.
Haver csinált ilyet, hogy milyen fasza lesz, hogy elmegy az asztala egy fél napot áramszünet esetén, aztán egy óra után jött az égett lakkszag a trafóról...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát ha nem kenyszerhuti...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, hat igen, a meritesi oldalon valoban lehetseges, ha a nevleges teljesitmeny kozeleben hasznaljak, en arra gondoltam, hogy azert aggodik a forumtars, hogy a toltoaramkor megy tonkre.
Szetszedesnel erdemes egyebkent raguglizni a bennuk levo trafo tipusszamara, en lattam mar olyat, hogy a 600VA-es (vagy 800, mar nem emlekszem) keszulekben a trafo nevleges terhelhetosege 400VA volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egészen biztos vagy ebben a fix áramban?
Akkor is fix ha nagyobb aksit teszel bele, aminek kisebb a belső ellenállása?
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most ezt igy a vilag minden tipusarol nyilvan nem lehet biztosan kijelenteni, de ami eddig megfordult nalam, azokban aramkorlatos volt a toltes, igy pedig nagyjabol fuggetlen az akku belso ellenallasatol.
Egy ilyen gagyi szunetmentesre kiserletkepp tettem LFP cellakat is, ha valahol, hat ott ki kellene buknia a dolognak. Ugyanugy 1A-rel tolti, mint a bele valo 12V 7Ah akkukat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor csak azon múlik a dolog, hogy kibírja-e ha nem 8 órát hanem mondjuk 40-et kell töltenie folyamatosan?
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyen idotavlatban ez mar nem jatszik, akkora hokapacitasa semminek nincs. Olyan van, hogy 5 percet bir, egy orat nem, de olyan, hogy 7-8-at igen (ugye 7Ah 1A toltoarammal), 20-at meg nem mar aligha.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akasszon ra egy kulso toltot nem vedett aramkorrol, az ups meg ne toltse...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Be is baszna, ha az akksi belső ellenállásán múlna a töltőáram.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
napelemes threadbe nézz be.
Ez https://www.li-ion.hu/SPS-Soho-SH1000-inverter-UPS pl. alkalmas lehet.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ilyen autóba való savas akkut nem tartanék kényes elektronikai berendezés (számítógép) közelében. A savgőz láthatatlan gyilkos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt nem venni kell? like Kemot URZ3405B
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Óvatosságra intelek, komoly offline terhelés esetén:
-leolvad az inverter mint a szar, szerencsésen nem kap lángra semmi.
-az akkuk a negyedik terhelt eset után kukásak lesznek.
* hibára hívva macséta-suhintással kellett iziben vágnom vagy 8-10 éve, mert már megfogni nem lehetett a kábelt sem, pedig Back-UPS. Fogó+kulcs verzióhoz több perc kellett volna, machete meg a “csomiban” volt, persze olyan helyszínen, ahol az UPS mellett kartondobozok álltak :( szóval rövidesen már nem mentem kókány-ups hibákra, főleg nem lépcsőházakhoz.
Ne tedd baszki, ha nem vagy piromániás szerencsejátékos.
Vortex Rikers NC114-85EKLS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
leolvad az inverter mint a szar, szerencsésen nem kap lángra semmi.
Ez nekem új, hogy a soho ups-ek ilyen gagyin vannak megcsinálva. Kösz, hogy megosztottad.
Lehet azért kapni olyan ups-t otthoniban is, mai erre van méretezve. Pl.:
https://www.szunetmentes.com/homesin-smart/11-homesin-1000-smart.html
az akkuk a negyedik terhelt eset után kukásak lesznek.
Remekül belőtted a ciklusszámot. Látom tapasztalatból beszélsz :-)
Igen, egy indító akksi 3-4 ciklust bír ki 10,5 V-ig sütve. Egy munka akksi 30-40-et.
Szerencsés esetben azonban ritkán van szükség hosszú áthidalásra. Ha pedig az akksi már a második életét éli (önindítót már nehezen tekerte, de egyébként még jó), akkor lehet relevanciája beletenni. Figyelni kell persze rá, tényleg van-e még benne szufla, nehogy beszopjad.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Spórolnak a hűtésen, azt a 4-5 percet még túlélik, amíg a gyári akksi bírná.
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kazanhoz ilyen homesin tapom van, nagyon priman uzemel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt egyébként tudni, miben más a Deluxe a Smart-hoz képest?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kisebbek ott is 12V-osak.
Jó nekem a Smart, csak kíváncsiság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Deluxe azt bedugod es kesz, nem tudsz semmit allitani, a smarton egy rakat parameter testre szabhato.
a masik eeboldalukon jobban fel van sorolva: https://szunetmentes.info/szunetmentes-tapegyseg-kazanhoz/
Állítható paraméterek:
- kimenő feszültség és frekvencia
- gyorstöltési feszültség
- csepptöltési feszültség
- mélykisülési feszültség
- töltőáram
- üresjárati kikapcsolás
- ECO üzemmód
- AC és DC újraindulás
- generátoros üzemmód
Mi a különbség a DeLuxe készülékcsaládhoz képest | - Targonca és "zselés" akkukhoz is beállítható, amitől megnő az élettartamuk - Power Userek számára ajánljuk |
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól látom hogy ez a Homesin smart kilóra ugyanaz ,mint a napelemes topikban ajánlgatott SPS SH1000?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi az a ventillátor külön? :)
Az rendes alkatrésze a szállításnak vagy csak demó terhelés?
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Demó terhelés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Demo, hogy valoban jol megy (no nem mintha foton lathato lenne) az ac motor, mert valodi szinuszos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni