RDP - nyomtató átirányítási probléma

Adott egy Win2016 szerver. Erre a szerverre csatlakoznak egyszerű olcsó linuxos kliensekről az irodában (7 gép), valamint további 5 nem helyi laptop (win10pro) RDP használatával. A probléma ott van, hogy ezen otthon/máshol leledző laptopoknak a nyomtató átirányításai (mivel értelemszerűen az otthonit használják) minden egyes csatlakozás után újabb portot kapnak a rendszertől (TS012, TS013 ... TS026), azaz mindig eggyel növekszik a számozás.

Ez azért probléma, mert a szoftverben minden egyes alkalommal át kell állítani az alapértelmezett printert.

Pl. Xerox printer (átirányítás: 13) >> köv. bejelentkezésnél már: Xerox printer (átirányítás: 14)

Eddig ilyen probléma nem volt. Hogyan lehet megszüntetni ezt az állandó automatikus port szám növelést?

Hozzászólások

Rossz iranybol kozelited a problemat. A problemad oka nem az, hogy "no a szam", az mindig is ilyen volt. Nekem tavolra belepve, az alapertelmezett nyomtato mindig az, amelyik a sajat gepemen alapertelmezettnek van kivalasztva. Tehat ha emberunk becsatlakozik, o mit lat alapertelmezetten kivalasztott nyomtatonak, illetve, milyen nyomtatokat lat ekkor? A korabbi sessionjebol nem kellene latszania mar a nyomtatonak (ha 4x loginolva, majd logoutolva majd ujraloginolva latszanak a korabbi sessionok nyomtatoi az elegge nagy probelma). 

igen, pont ez a gond. Mivel azokon a masinákon az alapértelmezett (és egyedüli fizikailag is létező) printer kerül átirányításra, eleve érthetetlen.

"4x loginolva, majd logoutolva majd ujraloginolva latszanak a korabbi sessionok nyomtatoi az elegge nagy probelma"

A nyomtatók nem, de a tulajdonságok >> portok alatt ott vannak az előző (és már inaktív) portok. Valamint maga a printer megnevezése is változik: printer (átirányítás: X).