Keresztellenorzott ugyintezes (lehetne, de nincs)

Az OTP (vagy a nevükben valakik) megkeresnek. Felveszed, azonosítod magad. De Te hogy ellenőrizod az ugyintezot? 

  • Visszakerdezel egy olyan adatra, amit csak te es a bank lattok.
  • A mobil applikaciora küldenek egy push notification - t
  • Esetleg a kettő együtt.

Es a bank kommunikációja szerint egyik sem lehetséges. 

Es ok firtatjak az ügyfelek felelősségét. Mondanom sem kell, hogy a telszamrol, amiről hívnak, a tudakozóban ~0 infó. 

Hozzászólások

Hibás adatot kell bemondani, amiről csak a bank tudja, hogy hibás. Workaround, na.... de jobb nem jut eszembe

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Ha érdekel a mondanivalója, jelzed neki, hogy most leteszed, és felhívod a bankot a hivatalos elérhetőségen, és azon keresztül folytathatjátok a beszélgetést.

:)

Engem még sosem hívtak az OTP-től. Eleve gyanús lenne ha ilyen történne! Kizárt h bármi infót kiadnék telefonon. 

Amúgy egyszerű: meg kell az illetőtől kérdezned, hogy miként kívánja igazolni, hogy valóban az OTP alkalmazásában áll v. megbízásából keres téged? Aztán amíg nem mond olyan módszert ami számodra szimpatikus addig csalónak tekinted. 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Koncepció szerint van ilyen, és az OTP ezt alá is támasztotta. Banki ügyekben nem szórakozok, ha nem tud azonosítható lenni a hívó, akkor viszlát. Ha tud, akkor elmondja a mondanivalóját en meg a fiókban / netbankban elintézem a többit, ha akarom. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Rohadt egyszerűen, felkészültek, felajánlja hogy felhívhatod az ügyfélszolgálatot, és megkérdezheted, hogy a megkeresés rögzített-e. 

Nálam idén 2x volt ilyen tavaly talán csak 1x, ebből 1 volt szolgáltatás tukmálás, a többi a folyó ügyek rendezése. 

Szóval csak értelmes ember módjára kell hozzáállni. (ebből a 3-ból 2 alkalommal nem tudtam elsőre beszélni, és  következő híváskor mondta el az infót ki ő és mit akar, szóval rugalmasak is)

*nem OTP reklám, eléggé elégedetlen vagyok velük, ezért a szabályok mentén haladunk

Céges ügyben BB és KH valamint a Takarékbank is hív bizonyos összeg rendelkezése felett, ha az szokatlan, tapasztalatom szerint. 

Ő akar valamit és én hívjam fel?  Hát ezt sürgősen felejtsük el! :-D Majd ha én akarok valamit akkor felhívom őket! Tehát ez nem járható út az igazoláshoz! 

Amúgy sztem volt ilyen rublika szerződéskötésnél a marketingre vonatkozóan! 

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Jó, hát vagy kinyögi, h milyen ügyben keres - és pl. fenti esetben akkor megpróbálok utána járni. De sem azonosítani nem fogom maga neki - túl azon h közlöm vele h velem beszél -, sem visszahívni nem fogom, ha nem látok erre alapos okot. Inkább akadjon meg a tranzakció, minthogy bizalmas adatok kerüljenek illetéktelenekhez!

Egyébként atz lehet tudni, h miért kell valós adatokkal igazolnom magam? Miért nem lehet ezeket az azonosítási kérdéseket válaszokat tetszőlegesen megválasztani és előre rögzíteni?

Mert mondjuk ez kapásból tiszta helyzetet teremtene! Aki tudja a kérdést, az a bankól van, ha meg tudom rá a választ akkor személyesen én vagyok aki felvettem a megadott telefont. A dolgot meg lehet annyival bonyolítani, h minden kérdés-válasz kombináció csak egyszer használatos, és amikor fel lett használva akkor ezt rögzíti a rendszer. Egyszerre több kérdés-válasz kombináció is lehet rendszerben.  Célszerűen 3-5 dbt -t előzetesen rögzítenek, aztán amikor bemegy a banka, vagy netbankon keresztül pótolhatja a felhasználtakat. Ebben az esetben nem kéne bizalmas és máshol is felhasználható adatokat közölnöm telefonon keresztül -  pl. anyukám neve v. ilyesmi.  

"antiegalitarian, antiliberal, antidemocratic, and antipopular"

Szerkesztve: 2021. 12. 12., v – 09:21

Igazából magát a jelenséget próbáltam megmutatni. A bankomnak megengedtem, hogy megkeressen igy, ez teljesen ok. Az is, hogy autorizalnak engem. A probléma az, hogy erre viszontiranyban mar semmi lehetőség nincs (így nyilván en sem azonosítottam magam, hanem elkoszontem) . Tegnap az OTP válaszában az jött le, hogy arra hegyezik ki az eljárást, hogy

  • en vagyok a felelős azért, hogy mit mondok (nyilván ez így is van jól) 
  • De: arra semmi lehetőségem, hogy meggyozodjek arról, hogy arra jogosult emberrel beszéltek

Ez szabályozásért kiált... 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

A bemutatkozás megvolt, én azonban nem kérdeztem rá az elérhetősegre. Mar az is furcsa, hogy a hivas időpontjában közölni kell, hogy rogzitik - jobb helyeken az azonosító is elhangzik - az adatkezelés jogalapja felől sem árt tájékoztatni az ügyfelet. Ezek egyike sem hangzott el. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Tapasztalat: Ahhoz, hogy tájékoztasson nem kell azonosítás! Mivel nem egyedi ajánlatot fog tenni, ami névre szóló lenne. Az azonosítást ahhoz használják, hogy a tájékoztatás után szóbeli szerződést tudjon kötni veled! Én ezt elszoktam mondani: most úgy sem fogok önnel szerződést kötni, de meghallgatom az ajánlatát...

Ne adjon meg személyes vagy egyéb banki adatokat

vs.

Fontos tudni, hogy a pénzintézetek, közüzemi szolgáltatók ugyan kérhetnek be személyes adatokat a felhasználóktól az azonosításhoz

Teljes agy@ az egész... 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Az ellentmondások - amik ebben a cikkben is vannak - sajnos ettől nem oldódnak fel. Láthatóan semmilyen épkézláb szabályozás nincs erre a területre. Még az NKI sem tud mit kezdeni ezzel.

Olyan szabalyozatlan ez, mint amikor a szolgáltatónal online veszel egy telefont, akkor azonnal megy minden, de ha le akarom mondani, akkor 15 féle azonosítást követően is kiderul, hogy a folyamat sajnos sikertelen, ismeretlen okból.

Ezek a dolgok nagyon nem jól vannak / egyáltalán nincsenek szabályozva. 

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Én a bemutatkozás után meg szoktam mondani, hogy nem fogok személyes adatot megadni, innentől kezdve eldöntheti ő, hogy érdemes-e folytatni a beszélgetést. Általában nem szokták folytatni :)

Nálam az vágja ki rendszeresen a biztosítékot, hogy mobilon 100 esetből 99 alkalommal nem a call center vezérszámáról, vagy a bankhoz köthető telefonszám(ok)ról érkezik a hívás, hanem valamilyen random, tudakozóban nem szereplő mobilszámról.
ha kevés időm van, akkor ezt szóváteszem, kérem, hogy ha fontos nekik, hogy az ügyfél elhiggye, hogy a banktól keresik, akkor oldják meg, hogy a cc vezérszáma látszódjon (nem fogják, mert az vezetékes irány, a mobilok felé olcsóbb egy mobilos gw-t berakni...), és elköszönök. Ha több időm van, akkor az alapján, hogy gyakorlatilag  két okból kereshetnek (eladni valamilyen terméket, vagy olyan tranzakció történt a számlán, amit egyeztetni kell az üf.-lel), erre kérdezek rá, hogy melyik, illetve ekkor is megkérdezem, hogy hogyan tudom én beazonosítani a hívót, hogy ő valóban:
-a bank alkalmazottja
-és amit kérdez, azt jogosult-e megkérdezni tőlem (Zero Trust paradigma ugyebár...)
Ahol korrekten végzik a telesales/telebanki operátorok/operációs területről üf.hívást intézők felkészítését, ott nincs ezzel gond, ismételt bemutatkozás után jön a sablon válasz, hogy hívjam fel a bank központi számát, és kérjem őt személyesen.
 

Kerüljön bele a mobilos irányba kirakott gsm-adapterben lévő sim-hez rendelt mobilszám akár - csak legyen tudakozóban visszaellenőrizhető, hogy pl. a 1234567-től 1235678-ig terjedő számok a qqtyinbank zéerté call centeréhez tartoznak. Nem kell, hogy hívhatóak legyenek (nem is azok jó esetben), de a visszaellenőrzés nulladik körét megoldaná. Azt, hogy az arról a számról érkező hívásban a hívó az-e, akinek mondja magát, és a kérdést,a mit feltesz, joga van-e megkérdezni, az más lapra tartozik, azt más módon kell rendezni.

Ha név szerint engem keres, akkor megkérem, hogy kölcsönösen egyeztessük a személyes adataimat. Ő bemondja a születési hónapomat, én a napot. Ő bemondja édesanyám leánykori vezetéknevét,  én a keresztnevét. A semminél jobb.

Szerkesztve: 2021. 12. 13., h – 10:16

A bankomnal (Svedorszag) a telefonos alairo toolal a webes interfeszen keresztul azonosithatom a hivo/hivott felet es magamat.

Ha en hivom oket, hogy intezzenek el valamit, akkor megker, hogy lepjek be, majd adjam at neki a kontrollt. Remelem, hogy a bankon belul megy a role based access control...

Ha ok hivnak, akkor vagy nem kell magamat azonositanom (pl megkerdezik, hogy van-e kedvem tanacsadoval beszelgetni valamikor), vagy ugyancsak irany a webbank, ahol azonositom magam, es latom a hivo felet.

Gondolom appon keresztul is megy, de az meg sose hasznaltam, mert nem rakom az auth modult es a toolt ugyanarra a gepre.

szerk: https://en.wikipedia.org/wiki/BankID