Hardver, azonnal

Sziasztok!

Ha SOS-be kene hardver alkatresz, azonnali kiszallitassal. (ertsd: meg ma, ugy, hogy kihozzak budapesti szallitasi cimre)

Ti honnan rendelnetek?

Fontos, hogy kihozzak, igy az ugorj be az xy cegnez, ok ilyenkor is nyitva vannak, nem opcio.

Koszi!

Hozzászólások

Nehogy leírd mire van szükséged. Eszedbe se jusson.

van ilyen? Ha 8 órás hibajavítás garanciád van a szerverre, akkor OK, de egyébként?

Alza alzaboxba nekem hozott ki szombat este hatkor leadott cuccot hajnal egyre. Alzabox, tehát pár száz métert sétálnom kellett érte, de egyébként full elegedett voltam. 

Az AlzaBoxsszal az a gáz, hogy többnyire tényleg így megy (a legdruvább nekem a szombat este fél 10-kor leadott rendelésről reggel fél ötkor érkezett az SMS, hogy kivehetem), de inkább csak kisebb csomagokkal. Ha nagyobb, akkor – mivel kevés nagy fakk van a tárolóban –, ha az előtted rendelő nem veszi ki azonnal, akkor napok is eltelhetnek…

Szerkesztve: 2021. 11. 07., v – 11:40

a problema ott kezdodik, hogy manapsag a kisker boltok 99%-a nem tart raktaron kb semmit. neha meg egy egeret vagy usb kabelt se. ha kell valami, akkor megrendelik a nagykerben ami 1-2 munkanapon belul leszallitja nekik. a nagykerek meg nem fognak 1-2db alkatreszt neked ajtoig kivinni, csak a nagyobb forgalmu ugyfeleknek szallitanak ki, jo esetben napi 1x.

en ismertem olyan kisker boltot, ahol ha 12ig szoltam, hogy kene ez vagy az (akar egesz speci dolgok is), akkor korbeneztek melyik nagykerben van az raktaron, delutan az emberuk elment erte es meg aznap 17h korul ki is hoztak nekem. de ez csak addig mukodott amig >10mFt forgalmam volt naluk...

Sajnos ramutattal a lenyegre. 

Egyebkent nektek volt mar ilyen, hogy valami gyorsan kellett volna es jo lett volna ha valaki azonnal kihozza a cuccot, akar valami lehetelen idopontban is?

Pl egy kisebb cegnel (ahol nincs preferalt beszallito, meg nem kell PO-t feladni, stb) csinalsz valami troubleshooting-ot, es kiderul, hogy azonnal kene egy disk, hogy mentsuk a menthetot.

olyan nem volt, max akkor szallittattunk ki ha olyan mennyiseg volt hogy sajat kocsival mar nehez lett volna megoldani.

kozel 15 evig szervizeltunk IT uzemeltetes reszekent, altalaban 1-2 oran belul tudtuk javitani a gepeket, sokszor ugyfelnel helyszinen, de ehhez hatalmas sajat alkatresz raktarkeszletunk volt (ha eladtunk egy konfigbol 10-et akkor minimum +1 gepnyi alkatreszt elraktunk tartaleknak), ha valami nagyon specko dolog kellett akkor meg elment erte valaki... olyan volt 1x, hogy pentek este raid5 resync kozben meghalt meg 1 disk, es kellett hirtelen 8db hdd adott tipusbol, akkor zaras elott 5 perccel telefon nagykerbe hogy kell ez es varjatok meg, most indulunk erte... megvartak, de mondom ilyenekhez kell min. 10-20mft forgalom hogy komolyan vegyenek.

aztan atalakult a piac ugy, hogy mar inkabb 5 ev garis brand gepeket vesznek a kis cegek is, amit addig a gyarto cserel/javit (azert errol is tudnek meselni, hogy mukodik a gyakorlatban a NBD, ami 2 hetig is eltarthat...), 5 even tul meg kidobjak ha bedoglik... ugyh mi is lealltunk mar a kereskedelem/szerviz reszleggel.

Szerkesztve: 2021. 11. 07., v – 12:24

Vegyél (vetess) fel (szerződj le), egy lótifuti/szaladozó embert, aki a közelben lakik, és elrohangál egy-két óra alatt a cuccokért. Vagy szerződj le egy taxissal. Nem olcsó, de lefedi az igényeidet. :D

Más realitás nem nagyon látszik.

Egyszer voltam ilyen helyzetben. Megrendeltem éjfél körül, másnap felhívtam a nagybátyámat, hogy hozza el nekem a boltból, én nem mehetek, mert home office-ban vagyok. Mármint akkor. Szóval voltam. :) Egyébként akkor döntöttem el, hogy esedékes egy új számítógép, és RAID1-ben lesznek a disk-ek, mert igen kellemetlen, ha beüt valami baj. Meg is valósítottam, most már így van.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

"Hozok par masik peldat: kifogyott a toner es nincs tartalek, elromlott a laptop toltoje"

 

Nézd, ezek teljesen komolytalan példák. A nulla előrelátás, vagy a teljesen életképtelen kis cégek esetei. Ha egy laptoptöltőt képtelen valaki beszerezni, arra én nem mondanék semmit. Ha viszont akkora kiesést jelent, hogy megéri erre extra megoldást keresni, akkor se mondanék semmit! :D

Szerk.: Pláne Budapesten!

Megrendeled valahonnan a cuccot, kifizeted (kártya/utalás), hívsz taxit, diszpécsernek elmondod mizu, ő vagy talál vállalkozó szellemű taxist vagy nem, ha talál akkor kimegy a csávó és elhozza. 

Viszont ez nem hivatalos szolgáltatás, szóval benne van a pakliban, hogy nem lesz aki elmenjen érte, mert jobban megéri péntek este a részegeket fuvarozni, mint boltba járkálni. Vagy hát biztos van olyan cég is, akik jobban benne vannak ilyesmiben. 

Ha jól értem, akkor nem voltak RAID1-ben a disk-ek, meg talán backup sem nagyon volt, és azon az egy szál gépen függ az egész cég, meg emberek egzisztenciája. Ügyes! :((

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Szerintem nehéz ügy. Ha annyira fontos, legyen tartalék. Vagy legyen fantázia. Tegyük fel, megdöglik a router, akkor egy napra lehessen kirakni egy gépet közvetlenül a netre, amely wifi-n tovább osztja azt a többi gép felé. Vagy mindenkinek fél nap szabi, aztán lecsúsztatják. Ne érezze mindenki magát annyira fontos embenek, hogy ez nem fér bele. Veszteség, de például mi van, ha a villamosenergia-szolgáltató jelenti be, hogy az oszlopon lévő 22 kV / 0.4 kV-os olajtranszformátorát cseréli, szóval jobb esetben egy napig áramszünet? Gondolom, akkor sem kell csődöt jelenteni.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

ha nincs tartalek eszkoz, akkor igyjartak. majd legkozelebb lesz.

ha kifogy a toner, fel kell razni, par oldalt meg kitol utana, addig pont megrendeled az ujat. amugy meg papirmentes iroda! de amugy a sokat nyomtatos ugyfeleunknel mindig van egy uj toner a raktarban, amikor azt felbontjak mar rendelik is a kovetkezot.

uzemeltetek kritikus rendszereket, volt olyan ugyfel ahol 5 perc leallas is nagyon fajt mar nekik. ilyen helyeken ott a tartalek switch a szekrenyben vagy jobb esteben redundansan mukodik parhuzamosan tobb szerver switch, netkapcsolat kulonbozo nyomvonalon es szolgaltatotol, tobb ups, generator etc. meg lehet csinalni ugy hogy amig az epulet all addig mukodjon a rendszer, barmi is romlik el.

Tartalék a polcról. Ha valami ennyire kritikus, akkor kell hogy legyen _nálad_ belőle. Ha nincs, akkor vagy annyira nem is fontos, vagy nem jól mérted fel a dolgokat.

avagy ha magadnak nem tudod megoldani - vagy irreálisan sokba kerül a "szokatlan időben azonnal" - akkor szerződj le valakivel aki biztos ilyen esetekre megoldást.

Én nem tartom életszerűnek azt a dolgot, hogy a) van ilyenre igény mert szükségszerűen meg kell oldani - és még szállítsák is ki b) nincs keret cold spare alkatrészekre

> szerződj le valakivel aki biztos ilyen esetekre megoldást.

igen, egyszer csinaltunk auditot egy cegnek, es feltunt, hogy irrealisan sok (kb 1mft/ho) penzt fizetnek halozat uzemeltetesert egy cegnek, akik gyakorlatilag semmit sem csinalnak, egyszer ossze lett love a rendszer, es nagyon ritkan kell hozzanyulni. aztan kiderult a szerzodesbol, hogy 4 oran belul cserelik a meghibasodott switcheket, routert, tuzfalat, az orszag egesz teruleten (voltak videki telephelyek is). tehat ez kerult ennyibe, hogy a polcon tartottak sok millio erteku tartalek eszkozt, es ha kellett ki is szallitottak, be is uzemeltek barhol.

ez a pénz akkor irreálisan sok, ha 
- a cégnek erre nincsen szüksége (nyakamat rá, hogy ennek a szolgáltatásnak az ára 8 v 12 órára árazva nem kevéssel lenne olcsóbb)
- olcsóbban meg tudja oldani házon belül

Ha a teljes üzemeltetési költségnek ez a szerződéspont csak töredéke (tegyük fel, havi 300 000Ft) akkor még azt sem feltétlen mondanám, hogy irreálisan sok...

- szerintem ott nem volt indokolt, nekik 3 nap mulva is raert volna :) (persze ezt nem en dontom el nyilvan).

(de volt olyan ugyfelunk is akik 1 orat sem birtak ki halozat nelkul (milliardos forgalmu, fel europat ellato logisztikai kozpont), viszont nem akartak egyaltalan kolteni sem uzemeltetesre sem tartalek eszkozre... pedig kb percenkent buktak milliokat ha nem ment a rendszer)

- nem hinnem hogy 8 v 12 orara olcsobban jonne ki, mert az eszkoznek akkor is ott kell allnia a polcon, es a mernoknek ugyanugy el kell autoznia kukutyinfalvara beuzemelni es konfiguralni... max nem kell annyira nyomni a gazt :)

- max 2 evnyi penzbol megvehettek volna ok is a tartalek eszkozoket, de a szallitas es konifguralas meg akkor sincs megoldva

Általában a normális eszközök tudnak automatikusan konfigot menteni FTP-re. Vagy konfig módosítás után (Juniper) vagy cronjob szerű (lásd cisco kron) és onnan visszatölthető relatív egyszerűen.

Ha Next Business day, az azért lehet olcsóbb, mert nem kell mindenféle extrát fizetni a kiszaladó embernek. Egyáltalán nem biztos, hogy oda a helyszinre egy fullos mindenes főmérnöknek kell haj (és szem) lobogtatva rohannia, hanem egy jó technikusnak aki stabilan vissza tudja tölteni a konfigot és esetleg egy mobilnettel teamviewerrel ráereszteni a szupermérnököt, ha egyáltalán kell.

Ezt a mérnök dolgot picit túltolták, amikor egy hotswap diszk cseréhez is "küldjük a mérnököt". Mivan??? :) Az biztos, hogy jól hangzik és a juzer leolvad, hogy itt a Mariana árokból hozott tudással felvértezett ember szalad hozzájuk, csak ez sok esetben simán fölösleges.

nyilvan, arra utaltam csak, hogy nem eleg a ceg sajat hazifutarjat/aruszallitojat/kezbesitojet elkuldeni a polcrol levett tartalek eszkozzel, valakinek azt ott helyben at is kell dugdosnia, esetleg modulokat, sfp-ket atraknia, konfot visszatolteni stb.

amugy en sokszor tavvezerelek igy helszini operatorokat, mit hogy csinaljon, de sokszor tovabb tart igy mintha en mentem volna oda...

a "sokszor tovább tart, mintha én mentem volna" fennáll 2 óra út oda, 2 óra út vissza intervallumra is? Akkor vagy nagyon béna a remote hand,
vagy irtózatosan komplex a munka. szerintem.

A mai világban ahol az okostelefonnal tudja neked mutatni mi történik - kis túlzással akár színvak is lehet...

Mekkora felárat vagy hajlandó fizetni ezért a szolgáltatásért?

Annak nyilván van költsége, hogy saját magad tartalék eszközökkel rendelkezz. De annak is van költsége, hogy más cégek árukészketet tartsanak fenn, futárt fizessenek, aki mindig rendelkezésre áll stb.

Hány százalék az a felár, amit hajlandó vagy kifizetni azért, hogy más készletet, futárt tartson fel ahhoz, hogy néha szükség lehet erre. Azt nem várhatod, hogy valaki majd puszira csinál neked ilyen szolgáltatást. 

Azt a felárat fordítsd tartalék képzésre és kész. 

Szerkesztve: 2021. 11. 07., v – 18:34

A problémát háromféleképpen oldom meg a cégnél.

- több éles HW-m van mint szükséges (meleg tartalék)
- nem dobom ki régi készülékeket így azokat bármikor berakhatom  (langyos tartalék) :)
- az új készülék fogyóeszközeiből (hdd is) mindig van készletem (önálló alkatrészellátás)

Szerkesztve: 2021. 11. 08., h – 08:31

Nem hinném, hogy van ilyen.

Mivel manapság egy tisztelgéses VGA-t sem lehet kapni (mivel hiánycikk), kétlem, hogy bárki pattintana nekem ma estére egy RTX 2080 Ti -t :D

Na ja. Pláne, hogy mekkora kamuzás folyik sok helyen a "nincs raktáron", vagy csak a beetetés szintjén.

Pont az Alza volt olyan, hogy fasza áras termékeket rakott ki, amikről aztán kiderült, hogy csak vevőcsalogatók.

Pár éve rendeltem valami drága (ott persze tűrhető áras) VGA-t (nem magamnak, és szívességből). Na, az a mai napig "jön". :D

(Mivel volt már előtte esetünk velük (hasonló), nem is érdekelt, egy hét múlva máshonnan rendeltem meg. Egy nyamvadt e-mailt se írtak azóta se! :D)

Nyilván az ember megbízhatóbb helyeken vásárol komolyabb infós cuccokat, de az olcsóbb "biszbaszokat" a gagyi webshopokban is meg lehet rendelni persze.

(Szerintem amúgy a topik a pici/olcsó supportról szól sok kicsi cégnek, ahol a személyes beszerzés a support költségével járna, viszont az alkatrészt szállítással együtt az ügyfél fizeti. Ezért érthetjük félre sokan. Persze ez csak tipp!)