AppleTV+ - Invasion

Hát ez is szar.

Mármint amúgy jó is lehetne, de nagyon, nagyon durván túltolták a woke agendát, azt, hogy a patriarchátus a minden probléma okozója, a férfi csakis rossz, a nő csakis jó lehet, feminista "you go girl" életérzést.

Ennyi Mary Sue-t a Star Wars sequelekben sem láttam.

Spoileres:

 

  • A dokinő
    • férje
      • csalja a feleségét
      • el akarja hagyni őt is és a gyerekeket is
      • gyereket vár a másik nőtől
      • vészhelyzetben is azon jár az esze, hogy
        • a másik csajt hívogassa
        • nem egyszer le akar lépni
      • tanácstalan
      • gyáva
      • gyakorlatilag haszontalan
    • míg maga a dokinő
      • tökéletes anya
      • tökéletes doki
        • lehetett volna, de félretette a hivatását a családja miatt
        • amikor egy másik doki jogosan felteszi a kérdést, hogy mi alapján állítja, hogy ezeket és ezeket leellenőrizte a gyerek vérzős orrfolyásán
          • egy powertrippel kinyilvánítja, hogy ő márpedig a Harvardon végzett, so fok off
            • erre a fújj csúnya patriarcha kénytelen beismerni, hogy ő "csak állami" egyetemen
              • kész, ennyi, a férfi a helyére lett téve
      • talpraesett
        • rájön, hogy a Tesla azért nem indul, mert a férje hülye és be kéne kapcsolni a BT-t a telefonon
        • a családja (gyerekei + a mamlasz férje) érdekében még másik kocsit is lop
          • a Tesla helyett, amit ő, a nő, ugye nyilván ellenzett, mint nem logikus, (vészhelyzetben) használhatatlan választást
            • ennyire okos és előrelátó a hölgyemény
      • bátor
        • amikor a tesze-tosza férje inkább nem nyúlna fegyverhez és nem menne el a kijárási tilalom alatt kajáért a boltba, akkor ő nyilván elmegy (fegyver nélkül!)
        • itt láttam az első "megbicsaklást" tőle, amikor is rajtaütnek a katonák
          • meg se említi a családját
            • de ez nyilván nem negatív, mert a család
              • biztonságban van
              • a segítségért kaját kap amit (gondolom) vissza vihet
              • megteremti a lehetőségét annak, hogy megcsillogtathassa az elhanyagolt doktori tudását
                • főleg amikor a másik doki (gondoltad volna? egy férfi!) idő előtt össze akarja varrni a sebet
                  • de ő, az évek óta nem praktizáló Mary Sue kiszúrja a kis fekete biszbaszt és megmenti a beteg életét
                  • ezzel kivívva a méltán megérdemelt elismerést a patriarcha férfi kollégájától

Oké, de ez csak egy karakter, egy történetszál, nincs mögötte agenda, hülye vagy, hogy ilyeneket feltételezel!!!

Ha csak egy ilyen lenne, akkor oké lenne. De...

  • A japán csaj
    • nyilván leszbikus
      • nincs ezzel gond, kell a francnak a férfi, ugyebár
    • nyilván mindent jobban tud, mint bármelyik (férfi) kollégája
    • nyilván kioktatja mindenki előtt a (férfi) főnökét
    • stb, stb

Kik vannak még?

  • A katona talán még érdekes is lehetett volna valami pozitív férfi szereplőnek, de
    • valami para van az otthon hagyott nőjével
      • aki ki van rá akadva
      • szarik rája
      • valami nem kóser
      • és nyilván a(z) (férfi) emberünk a hibás az egészért
  • A kissrác
    • a manapság szokásos, IT, Stranger Things féle vonulatra felültetett story-line
    • egyetlen pozitívnak mondható férfi fiú karakter
      • persze csak addig, amíg meg nem ismerjük a háttértörénetét, miszerint
        • az a rohadék, patriarcha apja tolószékbe rakta az édesanyját, amikor lerúgta a lépcsőn ("bármi problémától, provokációtól mentesen", nyilván, életszerűen)
        • tejlesen bele van habarodva a halk, de határozott, okos, "tökös" csajba (kellenek a francnak a nőies nők, na...)
    • ott van még a bully srác is
      • akinek az apja nyilván csalja az anyját, minden évben más-más titkárnővel, ezért az anyja kész roncs
    • oké, a brit dialektus/akcentus az tényleg jó, amit a karakterek tolnak
  • Az amerikai elnök
    • aki ugye férfi
      • ja, amúgy nem, hanem nő

---

Egy kibaszott pozitív férfi karakter nincs ebben a rohadt propaganda sorozatban. Egy esendő női karakter nem sok, annyi sincs benne.

A Foundation eddig (már ameddig kitartott a lelkesedésem, a 4. részig) egy csalódás volt.

Ez a sorozat egy csalódás szar propaganda sorozat.

Még megnézem a maradék See-t (az komolyan, eddig, amíg láttam egész jó, pár bugyutaságtól eltekintve), meg a Tom Hanks-es új cuccot, esetleg a focis mittudoménhogyhivjákot, ha már annyi jót rebesgettek róla...

... de azt hiszem, hogy záros határidőn belül le fogom mondani az újonnan előfizetett AppleTV+ előfizetésemet.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2021. 11. 06., szo – 07:36

Ja, és el lett adva a trailerben, hogy Sam Neil is játszik benne, jajj de jó (tényleg jó lett volna). Aztán annyi lett belőle, hogy az első részben meghalt, és ezidáig (az 5. részig) még nem bukkant fel hirtelen, megmagyarázhatatlan módon. Gyakorlatilag az egész kisváros történetszál elhalt azóta (ki tudja vissza jön-e).

Persze ő is egy tipikus férfi karakter.

Tele kétségekkel, önbizalomhiánnyal, stb.

De még ha ezt valahogy úgy adnák elő, hogy oké, tényleg van ilyen problémája a férfi embereknek is (és ez ugye jogos: kinek nincs? Legyen férfi, vagy nő...; és), nem mindenki tobzódik a toxic masculanity-ben, stb., az pozitív is lehetne. "Igen, mindeninek vannak kétségei, de ha a helyzet úgy hozza, akkor az erős karakter felülkerekedik a félelmein"...

De nem. Nincs karakter fejlődés (eddig).

Aki férfi, az szar.

Aki nő, az csoda.

Reménykednék benne, hogy lesz bármi értelmes is ebben a sorozatban, de sajnos nem látok sok esélyt rá...

Magadban keresgesd a hibát. Domináns hímeket szeretnél látni.
A filmekben rendszeresen olyan a nemek elosztása vagy szerepe , ami nem tükrözi a nők való éltben betöltött szerepét. De, összességében kell nézni ezeket. Hogy általában mi a helyzet a filmekben. Ezeknek nem kell mindig megfelelni a nemek arányának. Az életben betöltött szerepüknek. Általában kell, hogy valós kép alakuljon ki. Ha egyszer a másik irányba billenne a mérleg akkor kiveri a biztosítékot? Teljesen jók a karakterek.

A filmek nagy része torzítja a nők jelentőségét. Azt írod puha pöcsök a férfiak. Te megnézel egy sorozatból öt részt úgy találod, hogy kevés benne a domináns férfi és gyorsan leülsz írni egy bejegyzést. lol
Mondjad már, hogy Allen Ripleyt miért nem  férfi alakítja!

Btw qva jó a sorozat. Egymástól független szálakon indul és teljesen más témával. Így egy kicsit összefüggéstelennek is tűnik. Ez addig tart amíg a sorozat címe nem kezd értelmet nyerni. De sokáig még ez is egy mellék téma a történetben.Kb mint a cloverfieldben.  Inkább a karakterek magán életével vagyunk elfoglalva. Csak várni lehet, hogy a szálakból összeálljon  a történet.
Tényleg nem tökéletes, de bakker, hogy ez jusson eszedbe komoly defekt. A legtöbb férfi akkor szokott genderezni, férfigyülöletezni, feministázni ha hiányzik valami az életéből. Ha nem tud dominálni (kell?).

Magadban keresgesd a hibát. Domináns hímeket szeretnél látni.

What? Életszerű karaktereket szeretnék látni. Akik a történések fényében fejlődnek (esetleg, ha anti-hős, akkor visszafele).

A filmekben rendszeresen olyan a nemek elosztása vagy szerepe , ami nem tükrözi a nők való éltben betöltött szerepét

??

Látom bölcsészet"tudomány"it végeztél, vagy valami.

Ezeknek nem kell mindig megfelelni a nemek arányának.

Nem kell. Nekem meg nem kell néznem a woke propagandát.

Ha egyszer a másik irányba billenne a mérleg akkor kiveri a biztosítékot?

Mi lenne, ha kiegyensúlyozott, esendő, de esendőségén felül kerekedő karaktereket nézhetnénk? Nemtől függetlenül. Fasz kivan a Mary Sue-kal...

A filmek nagy része torzítja a nők jelentőségét. Azt írod puha pöcsök a férfiak. Te megnézel egy sorozatból öt részt úgy találod, hogy kevés benne a domináns férfi és gyorsan leülsz írni egy bejegyzést. lol

Valahol nagyon elnézted, hogy miről van szó.

Mondjad már, hogy Allen Ripleyt miért nem  férfi alakítja!

Na, ő például egy szimpatikusan erős női karakter! Nem Mary Sue, mert nem tökéletes. De! Legyőzi a félelmeit és a kényszer hatására bátran cselekszik! Ripley egy jól megírt, erős női karakter! Ilyeneket szeretnék látni.

Btw qva jó a sorozat. 

Lehetett volna. De szar.

Egymástól független szálakon indul és teljesen más témával.

Némmá, hát ha ez teszi a jó sorozatot jó sorozattá, akkor ja, jó sorozat ez :D

Így egy kicsit összefüggéstelennek is tűnik.

What? A történetszálak nem párhuzamosak, hanem a végtelenben jövőben valahol összeérnek? Sose gondoltam volna!

 addig tart amíg a sorozat címe nem kezd értelmet nyerni.

Hát a türelmemet már meg inváziózta, az bittos.

De sokáig még ez is egy mellék téma a történetben.Kb mint a cloverfieldben

Na a Cloverfield (mármint a Lane) az kurva jó film volt. Rendesen adagolt feszültséggel, ahol sose tudtad, maximum a preferenciáid alapján sejtetted, hogy kinek van igaza.

És mi derült ki a végén?

Az, hogy mindenkinek igaza volt :D

Csak várni lehet, hogy a szálakból összeálljon  a történet.

Az biztos összefog állni.

Hogy a misandry, a férfigyűlölet vajon kiveszik-e a sorozatból...; na az jó kérdés...

Tényleg nem tökéletes, de bakker, hogy ez jusson eszedbe komoly defekt.

Nézz már rá kicsit hogy mi folyik a "fejlett" nyugaton, főleg a US of A közbeszédében. Ha te nem látod az agendát a dologban, szólj, megbeszélhetjük.

A legtöbb férfi akkor szokott genderezni, férfigyülöletezni, feministázni ha hiányzik valami az életéből. Ha nem tud dominálni (kell?).

What? :D

Szóval, ha nincs egyetlen pozitív férfi karakter se egy sorozatban, holott a történetnek nem lételeme a hiánya, akkor az azért van, mert kicsi a pöcsöm, és félek a nőktől?

Na hallod, te megfejtetted az egész XXI. századi hálivúdot, meg a kis pöcsűek problémáját, nincs itt semmi látnivaló!

Na de, na.

Komolyra fordítva a szót, vannak ugyan un. férfi-feministák (régen úgy hívták őket hogy eunuch). Amivel nem volt gond 100 éve.

De amikor te, kalvi, azt akarod mondani, hogy én manspread-elek a metrón, és azt hogy ezt én neked itt felvetem, az mansplain-elés, azt nem fogadom el.

Sőt, ha ebbe az irányba akarsz elmenni, akkor úgy gondolom, hogy konkrétan menj a faszomba :D

(Jujj, ez nyilván toxic-masculanity!!!!44111414141)

Sőt, ha ebbe az irányba akarsz elmenni, akkor úgy gondolom, hogy konkrétan menj a kiltoriszomba :D

Remélem így már PC-bb a gyöngécske lelkecskédnek :)

Helyes!

Te tényleg olyan embernek tűnsz, aki Coelho idézeteket írkál a naplójába.

De ezzel semmi gond nincs!

Még így is lehet belőled férfi!

Csak annyit kell tenned, hogy ne add fel! Próbálj termelni egy kis tesztoszteront!

Hogy a farkadat vissza tudják-e varrni a nem-átalakító (nem átalakító?) műtéted után, az már egy másik kérdés...

Ha neked ekörül forog a világod, akkor javaslom, keress fel egy szakembert (ja nem, ne haragudj, ez már nem betegség, szóval azt gondolsz/csinálsz amit akarsz; ha te a péniszeket akarod mindenhol látni, akkor esetleg valld be a feleségednek is a vágyaidat. Valószínüleg életszerűbb történet kerekedne ki belőle, mint az Invasion-ból idáig).

Ha viszont nem más férfiak (nők?) farka körül forog minden gondolatod, akkor javaslom, olvasd vissza a topicot, vagy ha lassú vagy, szívesen elmagyarázom újra; hátha megérted...

Jujj.

Kezded elveszteni a fonalat.

Figyu cicafiú, vagy állj bele abba, amiért az elején kiálltál (amiért tisztelnélek, ha folytatnád, még ha nem is feltétlen értem, hogy miről hablatyolsz), vagy hagyd ezt a szar terelést, mert láthatólag nem megy neked.

A bétáknak ez sose megy.

--

Üdv.:

Egy Sigma

 

 

 

 

:D

Ugyan a fenti adok-kapok is érdekes, de azért jobban örültem volna, ha témánál maradunk.

Persze nehéz úgy érveket ütköztetni, ha a másik fél a legkisebb ellenállás miatt is elkezd terelni meg személyeskedni...

...persze érthető, hogy ha nincs saját gondolata, csak azt, amit a propaganda a fejébe adott... így nyilván nehéz logikusan (vagy egyáltalán) érvelni, ha nem a megszokott sablonok jönnek vele szembe...

... a safe space átka, na...

Nem tanít meg gondolkozni...

Te komolyan fizettel ezert ?

Na ez az altalad leirt "gyonge ferfi" listaba is feljegyezheto.

Amugy nagyreszt egyetertek. Nehol szinte fizikai fajdalom vegignezni teljes szenvedes. Raadasnak sikerult jo rasnya szereploket kivalogatni. Ki is hagytad, hogy az egyetlen feher kvazi kozponti szereplo, egy ideggyenge beteges semmirevalo gyerek meg egy agressziv kiskocsog.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Te komolyan fizettel ezert ?

Nagyon vártam a Foundation-t, egyik kedvenc regényem :)

Tudhattam volna, hogy hiába várom...

Remélem Stanislaw Lem-től nem akarnak bármi mást megfilmesíteni Hollywoodban; a "Solaris" az pont elég volt elrettentésnek...

Y: The last man ?

Csak vicc volt, fogalmam sincs milyen sorozat. 

Hmmm... pedig ilyenkor az ajándékozás előtti hetekben ez vissza szokott kicsit esni.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Na, még egy nőgyűlölő hibbant kretén.

Akkor ennek sem kell a jövőben megtisztelni a bejegyzéseit.

Mert hát, ugyan minek?

Silvester Stallone, Steven Segal,  Bronson, Van Damme, Bruce Lee, Jason Statham, Clint Eastwood, Clint Westwood, Clint Hollywood, stb. 

James Blond, Gladiátor, SuperMan, FuckerMan, Vót eccer egy vad nyugat, és még sorolhatnám holnap estig azoknak a filmeknek a címét, amelyeknek egyedüli és kizárólagos hőse egy férfi. Ha nő fel is tűnik egyikben-másikban, az jellemzően egy - vagy több - seggbuta, szexuálisan vonzó biodíszlet, akiinek az a szerepe, hogy a suttyó-kamasz zsebéből is kiemelje a zsetont.
Lényeg a lényeg, ezek a filmek is a férfit emelik piedesztálra, a férfiből csinálnak hőst, a férfiről szólnak és a patriarchális társadalmi berendezkedés megfelelőségét erősítik benned és minden más nézőben.   
Hadd kérdezzem meg, eddig hány nőnemű bloggert láttál erről a nyilvánvaló tényről, erről a férfi-központúságról visongani?

Most van egy film, mondom: VAN EGY film, amiben mondjuk, hogy visszanyal a fagyi. ÉS???? 

Tehát ha az egyik irányban rendszeresek a túlkapások, akkor nem az a megoldás, hogy innentől igyekszünk középutas megoldásokat választani, hanem az a jó, ha visszanyal a fagyi?

Hadd kérdezzem meg, eddig hány nőnemű bloggert láttál erről a nyilvánvaló tényről, erről a férfi-központúságról visongani?

Elég sokat - mondjuk férfi bloggereket is. Egyik szélsőség sem jó. 

" Egyik szélsőség sem jó. "

Szerintem meg el lehet menni mindenféle szélsőséges (nem ez a legjobb jó szó rá amúgy) irányba, hadd legyenek mindenféle filmek. Férfi-központú, női-központú, csupa fehér főszereplővel, csupa néger főszereplővel, ami csak a filmeseknek eszükbe jut.

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Szélsőség alatt nem ezt értem, sorry ha félreérthető volt. Ha mondjuk csinálnak egy filmet ML Kingről, amiben a főszerepet egy fehér férfi kapná, engem zavarna. Nyilván ez szubjektív, de szerintem nem én lennék az egyetlen, akinek nem tetszene.  Ezt a filmet direkt megcsinálni, afféle "büntetés" gyanánt nekem már szélsőség. 

Silvester Stallone, Steven Segal, Bronson, Van Damme, Bruce Lee, Jason Statham, Clint Eastwood, Clint Westwood, Clint Hollywood, stb. James Blond, Gladiátor, SuperMan, FuckerMan

Kimaradt még WonderwoMan :)

Egyébként ügyesen döngeted a nyitott kaput - a felsorolt színészek nagy része rég nem releváns, SuperMan biszexuális lett, Bond már nem akkora hős az elmúlt pár filmben, a Gladiátor meg valamennyire hozott anyagból dolgozik. 

Ez mégis hogy jött ide? Látom annyira kimosta már az agyadat a woke propaganda, hogy már te is összemosol dolgokat. Akkor leírom mégegyszer, lassan, hátha felfogod: nem az volt a baja, hogy vannak erős/okos nők a filmvásznon, hanem az, hogy a férfi nemet en-bloc génhulladéknak ábrázolják ezek a woke förmedvények.
Az pedig nettó baromság, hogy a korábbi filmek a nőket kizárólag biodíszletként használták volna; tele van a filmvilág kompetens nőkkel, akik nem csak biodíszletnek voltak ott, csak te vagy műveletlen. Vagy vak, mert ha már a Volt egyszer egy Vadnyugatot szóba hoztad, akkor csak szólok, hogy abban a főhős pont a nő volt, ő volt a középpontban, az ő sorsa volt a fókuszban, róla és az ő kálváriájáról szólt az egész. És a legkevésbé sem biodíszlet szerepe volt, hanem elég élethűen ábrázolta, hogy mennyire kemény dolog volt egyedülálló, pláne vonzó nőnek lenni a vadnyugaton, főleg, ha még elég esze is van ahhoz, hogy keresztüllásson az őt és a nyomorát kihasználni akaró pasasokon. De látom te ebből semmit sem láttál, hiába nézted, csak annyit fogtál fel az egészből, hogy Bronson mindenkit lepisztolypárbajozott. (Nem.) Epic fail.

Totál fölösleges volt ezt a sok hülyeséget itt közzé tenned.

Micsoda?

Szerinted a volt egyszer egy vadnyugat c. film hőse egy néhai szajha, egy, az antagonist által megerőszakolt, megalázott nő, aki később is szolgaian vizet oszt az építőmunkásoknak, nem pedig harmonika, aka Charles Bronson, aki, miután bosszúját beteljesítette, ellovagol a lemenő nap fényében?

Erre csak azt tudom írni, mielőbbi jobbulást kivánok. Nagyon rád fér. 

Nem haver. Neked kéne jobbulnod, méghozzá sürgősen.

Egyrészt nem néhai, mert nem halott, hanem egykori. Másfelől meg nem szajha, hanem prostituált, mert nem az a szajha, aki pénzért csinálja, hanem az, akiért kiteszed a lelked, aztán ott kúr félre, ahol tud, ez a nő viszont még azután is hűséges volt az őt a prostik nyomorából megszabadító férjéhez, hogy a főgonosz kiirtotta. Tudod te milyen kemény a prostik élete? Én még elképzelni sem szeretném. És nem, nem magának választotta, azt csinálta, amit csinálni tudott, hogy ne dögöljön éhen. A vadnyugaton szinte csupa kemény, férfiaknak való meló volt. Amit nők is el tudtak végezni, az kb. kimerült a házimunkában, de mit csináljon az, aki a városban él és nincs háza és férje és a helyi konyhák, bárok már nem tudnak neki munkát adni? Elmegy táncosnak és prostinak és várja a pasast, aki kihúzza a szarból.
Arról meg aztán végképp nem tehet, hogy megerőszakolják és megalázzák, az a hapsit minősítette, nem őt; éppen azt demonstrálta a film, hogy milyen belső ereje van annak a nőnek, hogy még ezt is kibírja: "legfeljebb lesz még egy mocskos emlékem" - vagy valami hasonló, most nem tudom pontosan az idézetet (bár ezt nem a főgonosznak mondta). Az meg aztán végképp szomorú, hogy szerinted az szolgaiság, hogy vizet visz azoknak a melósoknak, akik az ő állomását építik fel, merthogy ugye a néhai férje révén állomástulajdonos volt. El kell, hogy keserítselek, de itt épp te vagy az, aki mocskolja és degradálja a nőket és a valódi terheiket, nem pedig az irreális woke superfemale-eket fikázó jobberek. Ők ostoba feminista fantáziakarakterekbe törölték bele a bakancsukat, akik sose léteztek, te viszont egy valóban létezett női sorstípusba tiportál bele: az egykori vadnyugati nők sorsába.
Az meg aztán doszta ultimate facepalm, hogy neked ennyi ragadt meg, hogy Bronson ellovagol a lemenő nap fényében (igazából fényes nappal volt és épp a másik pozitív férfi karakter hulláját vontatta el valahova); hát ez aztán tényleg a magva a filmnek, erről szól az egész. Bronson lő, aztán ellovagol. Nem az, hogy annak a szerencsétlen asszonynak mit kellett kiállnia, hogy a férje életművét ne rombolják le és megtarthassa, amiért kurwa keményen megdolgozott... Igen, ebben két hapsi is a segítségére volt, akik legyalázták a rosszakat; ebből az egyik csak a bosszúért csinálta az egészet, a másik meg egy jó útra tért(?) rabló volt. Patriarchizmuuus...!!!4

Iszonyatosan sekélyes, felszínes és primitív vagy. Tipikus woke.

OMG. Ennyi baromságot. Még kijavítani is komoly munka lenne.

1. Nem a nő néhai, hanem a szajha volta.
2. Neked fogalmad nincs mi volt a vadnyugaton, ezért a róla szóló dumád is csak fölösleges, unalmas szófosás. 
3. A nő nem állomás- hanem földtulajdonos volt. Annak is csak reménybeli.
4. A vizet nem az állomást, hanem a vasutat építőknek vitte. 
5. A nő nem dolgozott meg semmiért kurva keményen, a férjéhez is úgy ment hozzá, hogy előtte még csak nem is látta. 
6. A földet is megpróbálta eladni, ahogy az első nehézségek felbukkantak.
7. Az egykori vadnyugati nők sorsáról neked semmi fogalmad nincs, honnan is lenne? Csak hülye kitalációid, elképzeléseid, nevetséges, stupid képzelgéseid. 
 

A film átköltésével jobb ha felhagysz, mert azt látta rajtad kívül más is. Így meg csak beégsz a sok hülye kitalációddal, hozzágondolásaiddal.
Ahogy a film mondanivalóját sem voltál képes megérteni, felfogni, úgy ne várd már el, hogy azt nyelje be mindenki, ami hülyeséget te ide vetítesz róla.

 

OMG. Ennyi baromságot. Még kijavítani is komoly munka lenne.

Ehhez képest mégis megpróbáltad, de csak faszságokat sikerült összehordanod.

1. Nem a nő néhai, hanem a szajha volta.

A "néhai" azt jelenti, hogy elhunyt.

2. Neked fogalmad nincs mi volt a vadnyugaton, ezért a róla szóló dumád is csak fölösleges, unalmas szófosás.

Elég sokat olvastam róla, szóval egy kevéske van. Nálad mindenképpen több fogalmam van róla, bár egyébként ezt nem tudom mire írtad, mert nem ez volt a lényeg.

3. A nő nem állomás- hanem földtulajdonos volt. Annak is csak reménybeli.

És a férje miért ragaszkodott ahhoz a földhöz? Azért, mert állomást akart rajta csinálni, lévén egy fontos vasúti állomást terveztek oda. Nem baj?

4. A vizet nem az állomást, hanem a vasutat építőknek vitte.

... No comment. :D

5. A nő nem dolgozott meg semmiért kurva keményen, a férjéhez is úgy ment hozzá, hogy előtte még csak nem is látta.

Nem-e? Nem kellett érte küzdenie? Fel is adhatta volna és el is menekülhetett volna, de ott maradt, hogy megvívja, amit meg kellett.

6. A földet is megpróbálta eladni, ahogy az első nehézségek felbukkantak.

De nem tette. So? Direkt próbálod degradálni? Látod, te fikázod a nőket, nem más.

7. Az egykori vadnyugati nők sorsáról neked semmi fogalmad nincs, honnan is lenne? Csak hülye kitalációid, elképzeléseid, nevetséges, stupid képzelgéseid.

Ld. 2. pont, de egyébként pont ezért csinálták ezt a filmet, hogy legyen fogalma az embereknek, de szemmel láthatólag nem értetted meg.

A film átköltésével jobb ha felhagysz, mert azt látta rajtad kívül más is. Így meg csak beégsz a sok hülye kitalációddal, hozzágondolásaiddal. Ahogy a film mondanivalóját sem voltál képes megérteni ,felfogni, úgy ne várd már el, hogy azt nyelje be mindenki, ami hülyeséget te ide vetítesz.

Bazmeg, egyelőre te költöd át a filmet, te vagy az, aki szerint ez arról szólt, hogy Bronson mindenkit lelőtt, majd ellovagolt a naplementébe. Nálad olyan méretű reality check error van, hogy azt semmilyen emberi terminológia nem tudná leírni. Primitívebb vagy, mint a virtuális processzorod.

No comment. :D

Birge, az állomást a föld tulajdonosának kellett megépítenie, amíg oda nem ért a vasút, máskülönben elveszítette a föld tulajdonjogát. Az egész film erre az egyébként valós történetre van felfűzve.

 

De nem tette.

De, tette. Az árverés lezajlott. A földért harmonika licitált legmagasabb áron. Mit néztél te, a TV macit?

 

de egyébként pont ezért csinálták ezt a filmet, hogy legyen fogalma az embereknek, de szemmel láthatólag nem értetted meg.

Aki nem értett meg a filmből egy hangot sem, az te vagy, szerencsétlen. A nő karaktere eredetileg a filmben benne sem volt. Azt ne hazudd már, hogy mégis róla szólt a film mert körberöhöglek. Bertolucci beszélte rá Leonét, aki először hallani sem akart az ötletről. 

Látom, nem nagyon megy neked a jog mellett a filmesztétizmus sem. :))

Bazmeg, egyelőre te költöd át a filmet, te vagy az, aki szerint ez arról szólt, hogy Bronson mindenkit lelőtt, majd ellovagolt a naplementébe.

Nem, koma. Ezt csak te hazudod be ide.

A film alapcselekménye két szálon fut és a végén ér egymásba. Az egyik a vasút lassú, de megállíthatatlan terjeszkedése, a másik a vadnyugat vadságát, korai szabályozatlanságát kihasználó gonosz erők ténykedése. 

Ez a kettő a végén egymásba ér és szimbolikusan lezár regy korszakot. Ezért is az a vége, ami. VOLT egyszer egy vadnyugat.

Ugyanis a vasút kiépülésével a rablóbandák kora leáldozott, mert amíg korábban lóháton napi 150 km-t tudtak megtenni és mire oda vezényeltek néhány katonát, addig a postakocsik, bankok kirablői, családok fosztogatói, gyilkosai már messze jártak, de a vasút segítségével a napi 150 km már napi 7-800-ra nőtt. Emellett a vasút gyorsította az áruforgalmat, a személyek, a munkaerő transzportját is.
A rosszfiúk és a bosszú ideje is leáldozott, felváltotta azt egy dolgos, békésebb kor, a felvirágzás időszaka. De csak a film végén, előtte az egész történet nem szólt másról, mint a filmen végigvonuló bosszúszomjas emberről, harmonikáról és az ő bosszújának beteljesedéséről. Az újvilágban reménykedő, ott kifosztott, lelőtt, legyilkolt ártatlan embereken esett sérelmek megtorlása volt ez, annak tömény szimbolizmusa.

Na, megint tanultál valami érdekeset, mehecc aludni.

Birge, az állomást a föld tulajdonosának kellett megépítenie, amíg oda nem ért a vasút, máskülönben elveszítette a föld tulajdonjogát. Az egész film ezen az egyébként valós történeten vonul végig.

YDS, azon röhögtem, hogy "nem az állomást, a vasutat". Az állomáson dolgoztak és ha nincs sín, vonat se jön az állomására. Meg azon, hogy egyébként kurwára nem ezen volt a hangsúly, hanem azon, hogy szomorú, hogy szerinted szolgaiság, hogy vizet visz nekik. Te mocskolod itt a nőket, nem más.

De, tette. Az érverés lezajlott. A földért harmonika licitált legmagasabb áron. Mit néztél te, a TV macit?

Nem tette. Harmonika az ő oldalán állt, a nő pedig az árverés után leléphetett volna, de nem tette. Your point? Hol tanultál te gondolkodni, valami ostobasági tanfolyamon? Látom jelesre vizsgáztál.

Aki nem értett meg a filmből egy hangot sem, az te vagy, szerencsétlen. A nő karaktere eredetileg a filmben benne sem volt. Azt ne hazudd már, hogy mégis róla szólt a film mert körberöhöglek. Bertolucci beszélte rá Leonét, aki először hallani sem akart az ötletről.

A történelemben nincs olyan, hogy mi lett volna, ha. Jó reggelt kívánok, te sötétség: senkit nem érdekel, hogy mi lett volna benne, ha a rendezőnek áramszedője lett volna, a forgatókönyvírónak meg nyolc kereke, az a kérdés, hogy mit raktak bele végül.
Ami meg a röhögést illeti, itt egyelőre rajtad, meg a woke baromságaidon röhög mindenki.

Látom, nem nagyon megy neked a jog mellett a filmesztétizmus sem. :))

Sose állítottam, hogy jogász, vagy filmesztéta lennék, viszont te voltál, aki kijelentetted, hogy egy gyereket megrángató tanár tette súlyosabb, mint egy csoportosan elkövetett erőszakos emberrablás, illetve most köbméterszámban hordod ide a fasságot erről a filmről is. Szóval neked még ennyire se mennek ezek a dolgok. Továbbá nem megy neked sem a helyesírás, sem a gondolkodás, sem az empátia. Ostoba woke droid vagy.

Nem, koma. Ezt csak te hazudod be ide.

Szó szerint ezt írtad le, te szellemileg visszamaradott gennytalicska: hogy szerinted a film hőse Harmonika, aki miután jól bosszút állt, ellovagolt a naplementébe.

A film alapcselekménye két szálon fut és a végén ér egymásba. Az egyik a vasút lassú, de megállíthatatlan terjeszkedése, a másik a vadnyugat vadságát, korai szabályozatlanságát kihasználó gonosz erők ténykedése.

Ez a kettő a végén egymásba ér és szimbolikusan lezár regy korszakot. Ezért is az a vége, ami. VOLT egyszer egy vadnyugat.

Ugyanis a vasút kiépülésével a rablóbandák kora leáldozott, mert amíg korábban lóháton napi 150 km-t tudtak megtenni és mire oda vezényeltek néhány katonát, addig a postakocsik, bankok kirablői, családok fosztogatói, gyilkosai már messze jártak, de a vasút segítségével a napi 150 km már napi 7-800-ra nőtt. Emellett a vasút gyorsította az áruforgalmat, a személyek, a munkaerő transzportját is.
A rosszfiúk és a bosszú ideje is leáldozott, felváltotta azt egy dolgos, békésebb kor, a felvirágzás időszaka. De csak a film végén, előtte az egész történet nem szólt másról, mint a filmen végigvonuló bosszúszomjas emberről, harmonikáról és az ő bosszújának beteljesedéséről. Az újvilágban reménykedő, ott kifosztott, lelőtt, legyilkolt ártatlan embereken esett sérelmek megtorlása volt ez, annak tömény szimbolizmusa.

Köszönjük a wikipedia perceket, te mentálproletár. Hol cáfolja ez azt, hogy közben a nő van végig a fókuszban és az ő sorsáról szól elsősorban? Azért, mert néha lövöldöznek egy kicsit? Az ő családját is lemészárolta ugyanaz a bandita, nem baj?

Na, megint tanultál valami érdekeset, mehecc aludni.

Újat nem tudtál mondani, csak fasságot, vagy terelést, úgyhogy nem tanultam tőled semmit. Te meg mehetsz a devnullba, vagy a DK-ba, ennyi ésszel ott van a helyed.

Mi bajod van? A nő férjét és a férj gyerekeit ugyanaz a bandita és a bandája ölte meg, mint Harmonika bátyját, de ne zavarjon. Én ki se nyitottam a wikipediát, csak emlékszem a filmre. Egyelőre te idézgetsz be belőle minden irreleváns szart, mintha az bármit cáfolna.

Ki hazudik itt? Elfogytak az érvek, te bulshittel teli woke tál?

A nő férjét és a férj gyerekeit ugyanaz

Csak hát, a nő férjének a gyerekei és a férj sem volt soha a nő családja, te sötét, hazug, ellenkező, buta gyökér. Szopogasd a leirásokat, hátha mégis összejön a sztori egésze abban  a szűk, semmirekellő agyadban. Nekem, már nem hazudsz többet. 

A férj nem volt a családja? A férj és feleség nem egy család? Az igen... Ehhez külön gratulálok. Ehhez mennyi woke fost kellett bekajálnod, hogy kiszard? (Egyébként a férj gyerekei a fogadott gyerekei, de ez már csak hab a tortán. Persze gondolom, ha leszbikus lett volna és egy nőt vesz férjül, az család lett volna.)
Milyen leírásokról beszélsz te elmeroggyant takonyrakéta, te amőbaagyú kulatorony, te fermentált kotontöltelék, te kockakerekű Wartburg-utánfutó, te degenerált ammóniagalacsin, te identitászavaros hűtőszekrény? Semmilyen leírást nem olvastam el, szóval egyelőre te hazudozol itt megállás nélkül. Pl. azt hazudtad, hogy nem állsz velem szóba többet, dehát a woke propagandát tolni kell, ugye? Mi lenne, ha lehúznád magad a slozin az ideológiáiddal együtt? A szarnak odalent van a helye.

Látom annyira kimosta már az agyadat a woke propaganda, hogy már te is összemosol dolgokat.
 

Nem. Ez egy tudatos taktika a részükről, szalmabábozás, hogy az embert védekező pozícióba kényszerítsék, és az általuk arcvesztés nélkül nem nyerhető témáról áttereljék a diskurzust egy olyanra, ahol a képzelt "erkölcsi fölényükkel" "megnyerhetik" a "vitát".

Pontosan tudja, hogy mi a baj az általa képviselt dolgokkal, amiket körömszakadtáig védelmezni próbál, de annyira romlott a lelkülete, hogy képtelen szembenézni önmaga valós mivoltával.

Gyakorlatilag az orwelli duplagondolt valósítja meg itt, premier plánban. 

Szerkesztve: 2021. 11. 06., szo – 20:38

Ize ... Megneztunk harom reszt ... Harmadikon elaludtam. Asszony mondta, hogy nem akar tobbet nezni belole ... valoszinuleg o IS nogyulolo xD

Tobbszor mondta is, hogy hue p*csa. Ugyhogy tuti. Mar ahogy kozolte a fickoval, hogy lebukott is eleg fura volt...

Annyira nem igaziak a karakterek, hogy mar faj.

Mar ahogy kozolte a fickoval, hogy lebukott is eleg fura volt...

Itt volt az (első, második rész?), ahol azt mondtam, hogy "neeeeeee! Ne bassz, remélem nem mennek el ebbe az irányba! Ugyan nagyon sötét sorozat lenne belőle, és szeretném, hogy arra menjen, de neeeee...".

Szerencsére (vagy igazából: sajnos) nem mentek el abba az irányba, amitől irtóztam, de nagyon érdekes történetet és karaktereket adott volna a sorozat.

Hiszen a jelenet előtt és közben: meglehetősen hiányoztak a gyerekek a képből.

Volt egy olyan érzésem, hogy a sült hús nem véletlenül ízlett olyan jól.

Sajnos (szerencsére) nem lett igazam.

A gyerekek még megvannak.

De az nagyon durván drámai-horrorisztikus lett volna, ha az anyjuk megsüti a gyerekeket, hogy bosszút álljon a félre kúró apán. 

South Park nem volt ennyire szégyellős... Sőt!

Az egy igazi dráma...

Ha ezt a történet-szálat követik, talán érdekesebb lett volna a sorozat - és sajnos túlságosan realisztikus... :(

Viszont sajnos eddig nem sikerült egy érdekes-értelmes történet-szálat összerakniuk.

Sajnos náluk nincs egy Erik (Erika?) Cartman...

tudom ajánlani a netflixen futó néger western-sci-fit is mellé, ami az összes előítélettel nyíltan kérkedik

No rainbow, no sugar

így tippre az Idris Elbás The Harder They Fall lesz ez.

Elég átlagos film, vannak kiemelkedőbb része (a szinészek, vagy a kép/zene kombó) meg kevésbé (elég steril a díszlet meg a világ, meg egy tipikus bosszútörténet, ami nem baj, de cserébe eléggé kitalálható, meg elég klisés néha). Szerintem egy belepislantást megér (10 perc után el lehet dönteni bejön-e, nem fog változni utána). 
Ha valaki nem szereti a négereket, annak viszont próbálkoznia sem érdemes, ez nem az ő filmje.

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Nekem nincs bajom velük, csak a netflixen már aránytalanul vannak reprezentálva akár történelem hamisítás árán is. Ez nevetséges. 

A 80-as években volt  a kötelező néger a filmekben (jelezve, hogy mi -a film készítői- nem vagyunk rasszisták), most meg néger minden szereplő és van a kötelező buzi (jelezve, hogy mi -a film készítői- elfogadóak vagyunk).

Kezd hányás lenni ez az egész már.

Ha már, akkor 100 évig alul voltak : https://www.smithsonianmag.com/history/lesser-known-history-african-ame…

(egyébként nem csak Nat Love volt létező személy, hanem a többiek is a filmből, bár elég durván átírták őket (no de szerintem nem erre gondoltál történelemhamisítás alatt :) ). Pl. ő volt az eredeti Stagecoach Mary: https://www.history.com/news/meet-stagecoach-mary-the-daring-black-pion… )

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Én 3 részt végig szenvedtem... hátha.

Lehet ezt követően bármily jó, engem elvesztettek.

Megyek nézni Ted Lasso-t (ja azt már megnéztem és nagyon teccett!)

Szerkesztve: 2021. 11. 08., h – 13:14

Elég rossz sorozat, de nem azért mert kompetens női szereplők vannak benne, hanem mert drámázgatnak scifi helyett.

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Elég rossz sorozat
 

Igen.

de nem azért mert kompetens női szereplők vannak benne
 

Így van.

hanem mert drámázgatnak scifi helyett

Nem.

Ahogy fentebb is említve volt, a Cloverfield/10 Cloverfield Lane hasonlóképp, a drámára lett felépítve a szörny/UFO-k/stb helyett.

De az érdekes volt (a 10 Cloverfield Lane kifejezetten jó, sőt! Zseniális), mert érdekes, több rétegű karakterek voltak benne. (Főleg a 10 Cf. Lane-ben. Gyenge, de erős(ebbé váló) női karakter aki nem Mary Sue? Fuck off, az nem woke!!! - mondanák az Invasion készítői).

Az Invasionban a legtöbb karakterfejlődést eddig a két kissrác mutatta, ahol az egyik felülkerekedett a bully-n, meg legyőzte a rohamát, mert muszáj volt (felülkerekedett a gyengeségén vészhelyzetben), a másik meg a bully, aki a rettenthetetlen álarc mögül kikandikált végre és megmutatta (ugyan nem feltétlen direkt) a fájdalmas/sebezhető oldalát.

A probléma, hogy a női karakterkeknek ilyenekkel nem kell foglalkoznia, hiszen már amúgy is tökéletesek (meg az, hogy eddig az egész story-line a férfiak basztatására, lekicsinylésére - a'la woke - lettek kihegyezve), Mary Sue-k, akik mindent (jobban) tudnak, mindent megoldanak, mindig bátrak, mindig rettenthetetlenek...

A probléma ezzel nem az, hogy megtestesítik a toxic-masculanityt (nyilván az is), hanem az, hogy nem érdekes karakterek.

Ugyanez a baj a hűtlen férjjel is. Nem az, hogy alapvetően egy negatív karakter, mert az oké, kell olyan is. Hanem az, hogy egy dimenziós. Semmit mást nem csinál, csak buta, hazudik, settenkedik, kétszínűsködik, gyáváskodik.
 

Ennél komolyabb karakter fejlődések mentek végbe még a Barátok Közt-ben is. Nem is említve a random török, latin-amerikai sorozatokat, ahol egy epizódon belül három csavar is van (nyilván túlzok, és az se jó).

Az Invasion-ben a női karakter egy valamire van beleírva a történetbe: hogy kidomborítsa, hogy a női karakter mennyivel különb, okos, odaadó, önfeláldozó, bátor stb.

Persze örülnék, ha a sorozat megcáfolna, és a feleség valamiért nem térne vissza a családjához, és ugyan még mindig pozitívnak is le lehetne írni a cselekedetét; de ha önző érdekből (ő is) elhagyná a családját, hogy az elvesztegetett orvosi szakmájának hódolhasson (most belegondolva, lehet tényleg ez történik és ha tényleg, akkor nagyon meg fog változni a véleményem a sorozatról!), és az apa, rájőve, hogy helyette inkább az anyjuk hagyta ott a gyerekeket a saját önző érdekei miatt, ezért elkezd jó és törődő apa lenni (mondjuk eddig is az volt, csak a nő nem volt az igazi neki - ki tudja mi hiányzott a kapcsolatból két gyerek után), aki bátor és megmenti az utódait, ha már az anyja ott hagyta őket, akkor az biztos, hogy el fogom ismerni, hogy a sorozat írói nagyon durván (és jól) megvezettek... itt nem wokenessről, hanem emberi esendőségről/azon felülkerekedésről van szó.

Sajnos nem sok reményem van abban, hogy tényleg így alakul, de ugye a remény hal...

A Cloverfield Lane lényege pont az volt, hogy nem tudod, hogy mi van. Ezért elég logikus, hogy nem nagyon mutogatták benne a potenciálisan scifi dolgokat.

Egy Föld elfoglalása idegenek által nem ilyen sztori. (nem is ez az első sorozat, ami próbálja elalibizni, hogy itt az invázió, de mi majd az embereket mutatjuk főleg, hogy ne kerüljön sokba a CGI)

A tökéletes főszereplő meg nem gond (bár nem is szükséges). Ez is a történettől függ.

“Any book worth banning is a book worth reading.”