Eldöntendő kérdések vs magyarországi bankok

Outbox:

Tisztelt XXX Bank!

Az XXX Bank virtuális bankkártya regisztrálható és használható Apple Pay-jel?

Üdvözlettel,

Inbox:

Tájékoztatjuk, hogy amennyiben a bankkártyájának emblémája fel van tüntetve a levelében jelzett szolgáltatónál, úgy a művelet elvégzésének nincsen akadálya. Egyéb esetben kérjük, érdeklődjön a kereskedőnél a kártya elfogadását illetően.

Kérjük a regisztrációval kapcsolatosan vegye fel a kapcsolatot a levelében említett szolgáltatóval/kereskedővel.

Megértését és együttműködését köszönjük.

Most akkor lehet a tetves virtuális kártyát Apple Pay-ben használni (jó lenne tudni, mielőtt megigényelem és kifizetem), vagy nem? :D

Hozzászólások

az hogy virtuális kártya vagy normál az mindegy.

Ez technikailag igaz, de találkoztam már olyan bankkal itthon, ahol pl a Visa digitalizálható volt, a MC nem. (Vagy fordítva.) 

A szóban forgó banknál a default a MC kártya, de a virtuálisak Visák. Szerintem így jogos volt a kérdésem. :)

nem tudom mit vartal egy magyar banktol.

veled mi a baj? ugyfelkent is szeretsz a bre rossz oldalan allni?

 

ha a bankom nem tudja ezt mondani akkor nem fogok ott bankolni; iden ezert is valtottam hitelkartyat. a svajci bankok meg tudtak mondani, amikor erdekelt, hogy hol van apple pay, hol van g pay, hol van samsung pay.

 

(es technikailag sincs igazad, hiszen a penzintezetnek _kell_ az applet integralni pluszban [es a g, es a samsungot...], tehat tudnia es tajekoztatnia kell, hogy mizu)

Ha azt mondta volna a bankod, hogy igen, használható, és kiderül, hogy nem, akkor mit tettél volna? Vagy ha azt híresztelné az x bank, hogy az almánál az y kártyatársaság kártyája nem használható, miközben igen, szerinted a kártyatársaság és az almás cég mit tett volna?
Felelősen és számonkérhetően csak az általános kártyaelfogadási információ adható meg, más még akkor sem, ha az adott ügyintéző saját tapasztalatból tudja, hogy működik vagy épp nemműködik a dolog.
Tudod ha valahol bónnal/utalvánnyal/bármilyen kp. helyettesítő eszközzel szeretnék fizetni, akkor a kérdést ott teszem, fel, hogy tudok-e vele fizetni, nem a kp.helyettesítő eszközt számomra viszonteladóként rendelkezésre bocsátó cégnél.

Az apple pay egyébként egy qrva drága és extrém elvárásokkal terhelt "lehetőség" a bankok számára - rühellik is ott, ahol már copnak miatta.

Az apple pay egyébként egy qrva drága és extrém elvárásokkal terhelt "lehetőség" a bankok számára - rühellik is ott, ahol már copnak miatta.
 

Szerencsére nem a bankok diktálják, hogy mit használjak, hanem a saját meggyőződésem. Így leszarom mennyibe kerül a bankomnak az ApplePay, ha nem támogatja, akkor megyek másik bankhoz, amelyik nem ennyire finnyás.

Most így Covidőkben, az ApplePay + Apple Watch féle - odatartom és csippant - fizetés nagyon sok extra kézfertőtlenítést megspórolt nekem. 

Ha egy bank akadályozza - a kicsinyes extra profitja miatt - a vírus elleni védekezést, az tőlem le is húzhatja a rolót.

na latod, vannak temak amiben teljesen egyetertunk: +1.

 

(en G payt hasznalok android teloval [tudom, tudom, kene venni egy iphonet, de nem tudom mekkora szopas a jo kis G ecobol atulni, es nem tudom mit nyernek vele hirtelen], ezert valtottam hitelkartyat iden, a banknak konkretan jeleztem hogy ez lesz, tordeltek a kezuket, hogy hat ez van, mondom akkor nalam is ez van, kalapkabat)

"Most így Covidőkben, az ApplePay + Apple Watch féle - odatartom és csippant" - Szimpla bankkártyát odatartom a POS-hoz, csippant, és igen, ha kell, akkor PIN-t pötyögök, és ennyi. Nagyon kevés (é. nem nagyon tudok rá példát) hely van, ahol a mások által is érintett dolgok kizárólag a pin.pad gombjai lennének. Sőt. Az a levesebb.
Ja, erre mindegyik fizikailag létező kártyám alkalmas.

"kicsinyes extra profitja miatt" - nincs extra profit, pont a covid-es időkben nincs, bőven szivatják a bankokat egyebekkel - lásd például a hitelmoratórium 2. fázisa, amit november végén kitaláltak, hogy fordítva lesz, mint az első, és mindenféle igazolás meg regisztráció kell hozzá. A bankok elkezdték a fejlesztéseket, beletoltak kifejezetten sok melót, aztán dec. közepén kitalálta a naffőnök, hogy mégse, maradjon mégis az eredeti moratórim meghosszabbítva. Ismerek olyat, ahol a hét végi bejelentést követő hétfőre-keddre volt időzítve a moratórium 2. fázisához készült fejlesztések tesztelésre való átadása... Mondhatni kifejezetten örültek a bejelentésnek (nem).

és igen, ha kell, akkor PIN-t pötyögök
 

Ja hát ha neked a kőkorszaki megoldások megfelelőek...

nincs extra profit

Van.

A bankok elkezdték a fejlesztéseket, beletoltak kifejezetten sok melót, aztán dec. közepén

Ugye ezért toljuk a szoftver-fejlesztésben az agilis módszertanokat. Hogy gyorsan lehessen a változó körülményekre reagálni. Ez be van kalkulálva.

"neked a kőkorszaki megoldások" - nekem a megbízható azonosítás kell, olcsón, minden adatomat nem odaadva önként és dalolva egy USA cégnek, ahol...Mondjuk úgy, hogy szabadabban turkálhatnak az adataimban. Nem, attól, hogy netán EU-ban tárolják az adatokat, még azokra az USA szabályai vonatkoznak, azaz ugyanúgy belekotorászhatnak az ottani "No Such Agency" jellegű szervek, mintha az USA területén lenne az adatközpont. Nem paranoia, csak ha nem muß, nem fizetek egy szekérderéknyi pénzt egy cégnek azért, hogy még a vásárlásaim adatait is gyűjtögesse és használja.

 

Ha azt mondta volna a bankod, hogy igen, használható, és kiderül, hogy nem, akkor mit tettél volna?

ha a bank azt mondja, hogy hasznalhato, de nem, akkor felmondtam volna a szerzodest es az osszes koltseget (ha volt) pedig visszakertem volna.

 Vagy ha azt híresztelné az x bank, hogy az almánál az y kártyatársaság kártyája nem használható, miközben igen, szerinted a kártyatársaság és az almás cég mit tett volna?

nem tudom, de: leszarom, es a beszelgetes szempontjabol lenyegtelen.

Felelősen és számonkérhetően csak az általános kártyaelfogadási információ adható meg, más még akkor sem, ha az adott ügyintéző saját tapasztalatból tudja, hogy működik vagy épp nemműködik a dolog.

ez igy nem igaz, ha az ugyintezo telefonon konkretan azt mondja, hogy igen, mukodik, akkor bizony tudok reklamalni. foleg ha ez szerzodeskotes elott tortenik, tudniillik hazudtak.

Tudod ha valahol bónnal/utalvánnyal/bármilyen kp. helyettesítő eszközzel szeretnék fizetni, akkor a kérdést ott teszem, fel, hogy tudok-e vele fizetni, nem a kp.helyettesítő eszközt számomra viszonteladóként rendelkezésre bocsátó cégnél.

kevered a szezont a fazonnal, ahogy szoktad. a kerdes pont jo helyen van felteve, ugyanis ahogy irtam, a banknak az applelel/gvel/akarkivel szerzodnie kell es backendet kell fejlesztenie hogy mukodjon a dolog (legalabbis itt svajcban mindenkepp, nem hiszem, hogy ez mashol mashogy van).

Az apple pay egyébként egy qrva drága és extrém elvárásokkal terhelt "lehetőség" a bankok számára - rühellik is ott, ahol már copnak miatta.

ki a faszt erdekel hogy szop-e (irjuk mar le rendesen legyszi, nem 12 evesek vagyunk - vagy ne is hasznald igy) a kereskedo? ha majd nem hasznalja, en meg nem vasarolok ott, es akkor majd eszbe kap. vagy nem. ez a szep a kapitalizmusban, elobb utobb kiderul, hogy ki marad eletben.

Vagy ha azt híresztelné az x bank, hogy az almánál az y kártyatársaság kártyája nem használható, miközben igen, szerinted a kártyatársaság és az almás cég mit tett volna?

nem tudom, de: leszarom, es a beszelgetes szempontjabol lenyegtelen.

Nem lényegtelen: a bank a nemleges válaszáért ugyanúgy felelős, mint a pozitívért. csak az egyik esetben te ajvékolnál a hibás válasz miatt, a másiknál meg az almások...

"backendet kell fejlesztenie hogy mukodjon a dolog" - meg egy rakat pénzt fizetni az aple-nek, mert csak, meg... Szóval van még egy rakat dolog, ami nagyon kemény és néha már erősen a "naezmiatökért" kategória.

"Szóval van még egy rakat dolog, ami nagyon kemény és néha már erősen a "naezmiatökért" kategória."

Csak nem az a problema, hogy az Apple megkovetelte, hogy az uj bankkartyaszam legyen kigeneralva abban a pillanatban, amelyikben le van tiltva az elozo es ez kuldodjon el az Apple API-janak? Csak szolok, hogy ez engem mar huzott ki szarbol amikor nagyon rosszkor kellett egy bankkartyat letiltanom, es rogton a surgos hivas utan lattam Apple Pay-ben a meg ki sem postazott bankkartyam utolso 4 szamjegyet, es ra 10 percre fizetni is tudtam vele. (Raadasul a bankom hibajabol kellett a kartyat tiltani, par napra ra fooldalas hir volt, hogy magneskartyacsikot valakik ki tudtak generalni annal a tipusnal).

Ha nem lenne Apple Pay, meg mindig keszpenzt vennek le es azzal fizetnek. De az Apple Pay nalam megvaltoztatott mindent.

"Csak nem az a problema, hogy az Apple megkovetelte, hogy az uj bankkartyaszam legyen kigeneralva abban a pillanatban, amelyikben le van tiltva az elozo es ez kuldodjon el az Apple API-janak?" - Nem, illetve nem csak ez. Aki látta a specifikációkat meg az összes elvárást, az elég sommás véleményt mondott róla - részleteket nem, mert azt nem mondhatott.

"Ha nem lenne Apple Pay, meg mindig keszpenzt vennek le es azzal fizetnek. " - de van, és örömmel adod oda az almás cégnek nem csak a pénzed egy szemmel is jól látható részét a termékeikért, hanem a vásárlásaid, a pnzügyeid jelentős részéről is örömmel és dalolva szolgáltatsz nekik információt.

Nekem nem kell apple-adót fizetnem sem pénzben, sem a vásárlásaim adataival, és nem zsenánt kettő (pardon, három) darab fizikai és egy virtuális kártyát fenntartanom, mely utóbbi természetesen eldobós számmal is rendelkezhetne, de ez most épp nem olyan, hanem 1Ft-os limit van rajta, amit semmiből nem tart megemelni akkor, amikor olyna helyen fizetek vele, amit nem tartok 100%-ban megbízhatónak, vagy épp USA-módra adott cég elrakja, és havi díjat terhel be rá, megadott 1-3 napos intervallumban.

Aki látta a specifikációkat meg az összes elvárást, az elég sommás véleményt mondott róla - részleteket nem, mert azt nem mondhatott.

De nem értem, ez ügyfélként miért releváns?

Megkérdeztem a bankot, hogy figyu má', ez és ez a kártya digitalizálható-e Apple Pay-ben. Erre nem tudtak választ adni. Szerintem erre nincs mentség. Én a bank és az Apple közti szerződést nem ismerem, nem mutatják meg, tehát nem tudok utánajárni a kérdésnek. A bank weboldalán nincs részletezve, vagy legalábbis nem találtam még meg.

Létezik olyan bank Magyarországon (nem ez), ahol nem minden kártya alkalmas NFC-s fizetésre. Szerettem volna utánajárni, hogy ennél a banknál mi a helyzet. Hogy kellene ezt megoldanom? (Tegyük felk, hogy nem informatikus vagyok, hanem kőműves, nem értek hozzá, hogy mi az az API, meg hasonlók.)

de van, és örömmel adod oda az almás cégnek nem csak a pénzed egy szemmel is jól látható részét a termékeikért, hanem a vásárlásaid, a pnzügyeid jelentős részéről is örömmel és dalolva szolgáltatsz nekik információt.

Oké, a user vessen magára, de nem ez volt a kérdés. :) Én azt szerettem volna tudni, hogy odaadhatom-e önként az adataimat az Apple-nek virtuális kártyával, vagy muszáj megvennem hozzá a 20x annyiba kerülő fizikai MC-t.

"Aki látta a specifikációkat meg az összes elvárást, az elég sommás véleményt mondott róla - részleteket nem, mert azt nem mondhatott."

Ez a mondat igy olyan zelleresre sikerult. "Szar, de akinek elhittem, az se mondhatta meg miert." Zeller csak ugyvedek altal alairt hivatalos engedellyel mondja meg, hogy miert szar, amit leszarozott. :)

Te lesz@rod, ha nem neked kell megvalósítani, és hozzádrótozni az almás fassságokat a hazai számlavezető motyóhoz, igen. Én meg lesz@rom az almás naffiúk hasfájását, örüljenek neki, hogy egy csomag budipapírt nem tudnak úgy megvenni, hogy a hőnszeretett almás cég (meg bármilyen "No Such Agency" jellegű USA szerv) ne tudna róla...

Akkor meg végképp kérdezze meg a technikai kontaktot, jelezze a DPO-nak (Data Protection Officer) a kifogásait.

Fura lenne, ha egy architect vagy hasonló úgy akarna integrálni, hogy fogalma sincs, hogy milyen adatok mire kellenek. Főleg így, GDPR-os időkben nagyon megütheti a bokáját, ha olyan adatokat oszt meg 3. féllel, amit nem kéne. De nem csodálkozom, ha nem akarod a bankot felfedni, ha náluk így, bemondásra, egy darab API specifikáció alapján, fogalmatlanul akarnak Apple Pay-t integrálni.