Google down?

Sziasztok,

 

több eszközön többfajta hálózati kapcsolaton szerveroldali hibákkal behaltnak látom a Google szolgáltatásokat (gmail, youtube, drive)

A státusz táblájuk közben zöld.

Nálatok milyen?

 

Köszi

Hozzászólások

Ugyenez a helyzet itt is, semmi nem működik!

Szerkesztve: 2020. 12. 14., h – 13:07

Finnországban is down, céges és magán accountok is.

Jó illusztráció ez a kis cégnek felhős levelezést topikhoz...

Csaba

Félreértettél: kis cég vagyunk, a Google-től van a levelezésünk. A kolléga az előbb szólt, hogy nem tudja intézni az adóügyeit, mert nem tudja a a céges levelezéséből leszedni hozzá a megfelelő iratot. Szóval konkrétan megakadt egy processzünk pont itt, pont most. Biztos nem tudnánk mi magunk a Google-hez fogható rendelkezésre állást csinálni (főleg nem ilyen olcsón), de a mostani kiesés pont elevenbe talált... Nálam ezzel megvolt G-nak céges vonalon is az első strigula, háromnál repülni fognak. (Magán vonalon már egy ideje a bögyömben vannak, de ezt gondosan leválasztom a céges döntéshozatalról. Remélem.)

Csaba

Ez egy nagyon jó és valid kérdés, amire jelenleg nem tudok egyszerű választ adni. A Zoho-val van tapasztalat másik projektből, esetleg az jön szóba, de alaposabban meg kell nézegetnem mindenféle aspektust. (Pl az is szempont, hogy a kollégák ne rohanjanak el tőle sikítva...)

Csaba

Kicsit olyan érzésem van, hogy túl sok sör mellett zajlik már ez a beszélgetés. A G fizetős szolgáltatásairól, mondom, nem tudom mi lenne helyette, majd ha úgy döntök, hogy már nem elég jó az ár érték arányuk, akkor nekiállok majd keresni alternatívát. Eddig nem volt velük gondunk, de a mai incidens szemfelnyitó volt nekem, nem lehet megoldottként kezelni a cég ezen aspektusát. Csak négy aktív userünk van a cégben, erre nem éri meg saját infrát üzemeltetni, de sajnos az is nyilvánvaló, hogy nagyon függünk a G-től, és ha elesik a szolgáltatásuk, akkor nagyon meg vagyunk lőve, ez hosszú távon nem maradhat így. 

Magamnak hány strigulát adok? Kicsit költői ez, nem vagyok elégedett, de eddig jobb a teljesítmény, mint amire korábban számítottam. Itt nem strigula van, inkább osztályzat. Erős hármast megérdemlem, de a négyesért még keményen dolgozni kell. Remélem, ez kielégítő válasz volt :)

Csaba

Csak halkam jegyzem meg, hogy létezik felhős szolgáltatók között is redundancia. Ezt emailnél a legkönnyebb megoldani. Akár lokálisan, akár másik felhős email szolgáltatónál IMAP-pel fent lehet tartani egy folyamatosan szinkronizált és bármikor használatba vehető másolatot. 

(Én a Windows bakikat szoktam strigulázni. Harmadiknál repül a Windows 10 és jön majd a macOS újra. Ha ott is betelik a 3 strigula, akkor pedig jön a desktop Linux. Csak azt nem tudom még, hogy ha Linuxhoz érek akkor az egész Linuxot strigulázzam a bakiknál, mert akkor hamar kifogok fogyni a lehetséges operációs rendszerekből, persze ott vannak még a *BSD-k. Viszont ha disztribúciónként strigulázom a Linuxokat, akkor azért elég ideig kitartanak :)

Alapból nincs engedélyezve az IMAP és POP3. De az utóbbit inkább ne is használd. IMAP tudja tartani a maildir szerkezetet, ami GMailnél mondjuk nem is maildir hanem csak labelek, de másik oldalon ez mind1 is. Ezzel egyébként meggyengíted a Google accountod védelmét, mert például IMAP brute-force-ra nincs captcha néhány téves próbálkozás után, mivel ott általában nem ember próbál bejelentkezni. Viszont még így sem lesz rosszabb a biztonság oldala, mintha másik email szolgáltatónál lennél. 

https://support.google.com/mail/answer/7126229

Elolvasva a hozzászólást elsőre az jutott az eszembe, hogy a levelezés nem dokumentumtár. Ezt szajkózzuk sok-sok éve az ügyfeleinknek is - javarészt mondjuk hasznontalanul.
Ha fontos iratok csak a levelezésben vannak meg, az már baj szerintem. Ha pedig így van, és mégsincs helyi példány a levelezésből (pl. IMAP kliensben), akkor az még nagyobb baj ilyen esetben.

Nincs olyan szolgáltatás, ami 100%-os rendelkezésre állású, így muszáj a fontos/nélkülözhetetlen dolgokból egy példányt más módon is elérhetően tartani. Az iratokat meg valami megbízható, helyben elérhető tárolón kell tartani (ez is lehet több szinten redundáns persze, és lehet felhős mentése egyúttal), nem a levelezésben.

Persze itt felmerül, hogy a konkrét esetben valószínűleg néhány perces-órás kiesésről van szó, és az éves adóbevallás elkészítésének ilyen mértékű csúszása gondolom nem fog semmilyen problémát okozni a bosszúságon és a várakozáson felül.

Szerintem csak annyit kell tenni, hogy nem szabad elhinni a marketinget, hogy hany kilenc, hanem ugy tekinteni a szolgaltatasra, mint a BKV jarataira.

Tobbnyire ott vannak, elvisznek A-bol B-be, de mar kisiskolas koromban sem fogadtak el a tanarok, hogy "De hat kesett a busz!", hanem jott a lakonikus valasz, hogy "Jottel volna az elozovel".

Tanulsag: nem hagyunk mindent az utolso pillanatra. Hmm. Ezt en is megfogadhatnam, ha mar ilyen baromi okos vagyok... :-)

Tudod az a kaland egy kis cég vezetésében, hogy mindenhez is érteni kell. Nem elég, hogy jól megy a szakma (amire ugye alapítottuk az egészet), meg a marketing és sales (csak hogy legyenek ügyfelek akiknek dolgozzunk), még az IT infrát is vinni kell valakinek (biológus végzettséggel nekem). Szóval az, hogy amatőr vagyok a témában, az evidencia, nem is kérdés, de a profiktól akarok tanulni, akár itt a HUP-on is. Nézd meg, csak ebben a szálban mennyi okos tanácsot kaptam, nem igaz?

Amúgy szépen növekszik a forgalmunk és a profitunk is, de még messze az idő, amíg erre a feladatra szakembert tudunk fölvenni. Addig maradnak az amatőr megoldások.

Csaba

Fentebb csak arra célzott a kolléga, hogy a népszerű cloud szolgáltatásoknál ma már könnyedén el lehet kerülni a "single point of failure" esetét. Legegyszerűbb megoldás pl. egy Synology 2 lemezes NAS RAID-ben, szereléssel/beállítgatással egy délután alatt megvan az egész. Nem kell hozzá semmi extra szakértelem, webes felületről össze lehet kattintgatni mindent. A költsége elhanyagolható egy cég számára, de bajban nagyon jól jön.

Köszönöm, ez nagyon érdekes aspektus. Itt ketyeg mellettem a polcon egy kétlemezes Synology, de nem látom, hogy ez hogy segít a levelezés problémán. (A lokális fájlokat mentem erre.) Miután mindenki homeofficeból dolgozik három különböző városból, erről nem szolgáljuk ki a céges levelezést, van több virtuális szerverünk, előbb tenném oda.

Arra sem találtam valóban működő megoldást, hogy hogyan backupoljak ide Google Suit adatokat (levelezés + drive). Az olyan megoldás az elfogadható számomra, ami automatikus, nem kell hozzá harmadik gép (tehát nem az, hogy az asztali gépemen futó alkalmazás a Synologyra ment, mert ha nem vagyok a gépnél, az nem fog menni). A Dockeres megoldásokhoz kevés ez a vas, natív Synology alkalmazást nem találtam erre. Tudom, az is csak egy Linux, bármit lehet rá hegeszteni, de ha tudsz jobbat, megköszönöm, ha megosztod.

Csaba

Pedig ezt eleg egyszeruen ki lehetett volna kuszobolni.

A kollega toltse fel a fontos dokumentumokat google drive-ba, es telepitse fel a gepere a google drive klienst ami leszinkronizal mindent a gepre.

Innentol kezdve barmikor elerheto minden, akar az internet megy el akar a google all le a file-ok lokalisan meglesznek.

Nem IT userek esetében minden kattintással drámaian csökken a megvalósulás esélye. Nálunk a négyünk közül egyikünk sem IT ember (én sem), olyan megoldás kell, ahol nem kell kattintani. (Pont ez az, amiért kilométerről ki lehet szúrni, amikor egy megoldást csak IT szakemberek terveztek: a földi halandók számára használhatatlanok.)

Csaba

Ingye' kapsz 1 forumbejegyzesre linket, de csak akkor, ha billing issue -val kapcsolatban irsz.
250 USD -ert mar valaszokat is kaphatsz (Production plan). Az eves szinten ugyebar 3000 USD pluszban, a szolgaltatas koltsege melle.
Magyarul cca 900 rudiert evente kapsz olyan supportot, ami pl. egy Hetznernel a 3 EUR/ho koltsegu szolgaltatas szerves resze.

Mielott leirod, hogy ez nem igy van, leirom, hogy de.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

A Hetzner nem egy kő egyszerű IAAS, a GCloud meg PAAS csillió összetevővel? Tehát pl. előbbinél széttárják a kezüket, ha a szerintük hibátlan VM-ben félrekonfiguráltad az XY daemont, utóbbinál meg segítenek és akár meg is csinálják helyetted. Nem tudom, így van-e, csak szerintem kicsit almát a körtével hasonlítás esete.

Az osszehasonlitassal kapcsolatos eszreveteled reszben jogos, reszben nem.

A Hetzner support valasza -legkesobb- 2 oran belul megerkezik technikai kerdesekben, sok esetben a keresnek megfeleloen ok maguk vegzik el a Te szolgaltatasodban a modositast,

A Google support free esetben -ahogy fentebb lattad, a G szerint is- technikai kerdesekben nem letezik. Akkor sem, ha pl. SLA serul a bigtable adott lokaciojaban torteno felrekonfiguralasa miatt.

Ha fizetsz a supportert: ha tobbet tejelsz, valoszinubb, hogy segitenek. DE: G nem segit abban az esetben, ha felrekonfiguraltal valamit a sajat instance -odon belul. Sok eves tapasztalat, mindket esetben.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

"félrekonfiguráltad az XY daemont, utóbbinál meg segítenek és akár meg is csinálják helyetted. "

 

Van valakinek gyakorlati tapasztalata, hogy aws vagy gcloud esetén ilyen esetben mennyi idő alatt jut el az incidens a bejelentéstől mondjuk egy félrekonfigurált systemd service javításáig? (tehát nem komplex, de nem közvetlen az álltuk nyújtott szolgáltatás érintettségében)

A portal.azure.com alatt elérhető publikus supportnak egy ilyen probléma megoldása már komoly fejtörést okozna, úgy általában a felkészültségük és problémamegoldó-képességük nem magas, így mi is leginkább arra használjuk, hogy "nyoma legyen" a bejelentésnek.

Ha kiemelt ügyfél vagy, akkor viszont valóban elég magas szintig el lehet jutni.
Kaptunk Microsoft-oldali Azure product ownert, illetve van lehetőségünk arra, hogy a belső fejlesztésekhez hozzáférjünk, change request-eket küldjünk.
Ez a része meglepően gördülékenyen megy a Microsoftnak.
 

Mennyire reális, hogy a szóban forgó cégnek saját megoldása legyen, aminek az összköltsége (CAPEX, OPEX, de a kiesések okozta veszteség is, stb.) kisebb, mint a $randomProvider cloud megoldása?

Ja, és a thread arról szól, hogy az inboxból nem voltak meg doksik, mert még azt sem csinálta meg a cég, hogy IMAP-pel lehúzza a levelezést egy lokális gépre. Annak, hogy egy Thunderbirdben meglegyen a levelezés lokálisan is, a költsége nagyságrendileg nulla. Számoljuk bele, hogy ez a baseline, innen kéne indulni.

Nem a karbantartas a lenyeg, hanem hogy ki fog neked magas minosegu szolgaltatast nyujtani amikor mukodik es egyben megoldani, hogy nagyreszt mukodjon is.

Az emberunk 1 oraval kesobb tudta befizetni az adojat. Es akkor mi van? Ne meselje nekem senki, h azon mulik a vilag sorsa, h 1pm helyett 2pm-kor fizetett adot.

 

Akkor mar inkabbb egy olyan pelda, h 99 topmenedzser nem tudja megvitatni a vilag dolgat call-on es ezert egett a penz. Az legalabb valoban valid.

"Jah, egy felhő szolgáltató N éve folyamatosan üzemel, most van egy kis kiesés, és ez rosszabb, mint fenntartani egy belső infrastruktúrát és szakembert egy helyi levelezőrendszerhez."

Én a függésben látom a problémát, meg abban, hogy minden egy helyen van. A kis kiesés egy dolog, saját infrastruktúrával is vannak gondok ez nem kérdés, de a cuccaid nálad vannak. 
 

Bármi mást választ az is elromlik, elromolhat.
Ehhez legalább nem kell nagy szakértelem.

Ha egy nagy szolgáltatónál van probléma az sok felhasználót érint, de egy 5 fős irodában, ha az ő "nem felhős" szolgáltatójánál van hiba, az is a teljes céget érinti. Meg feltehetőleg a szolgáltatónál lévő ügyfelek jelentős részét is.

Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

Tatabánya szintén elveszett (pedig "A Google Workspace állapot-irányítópultja" full zöld).

(Jó is ez online óra alatt pont /Meet/)

No Gmail, No soda whiskey. Google Cloud-dal is bajok vannak, de ez lehet a Gmailt is érintő authentikáció hiánya. 

De a Google kereső, Youtube, GDrive továbbra is működik. 

Szerkesztve: 2020. 12. 14., h – 13:15

Digi, voda mobil hálózatból  gmail, YT csak hibaoldal.

UPC vezetékes legalább a belépő oldal megjött, de fiókja nem található hibaüzenet érkezik ha be akarok lépni.

be hát, google pay meg nulla forintos terheléseket rakott a virtuális kártyámra ;))

Szerkesztve: 2020. 12. 14., h – 13:16

inkognitóból eljutni a youtube-ra, meg az identitás menedzsment rész első lépéséhez is pár alap szolgáltatásnál. utána már nem találja az accountokat, ergo itt makkant meg valami ebben a rétegben.

YT OK (csak belépni nem lehet ugye), gmail nekem azt írja nincs ilyen fiók (WTF?) másnak error 500 vagy "Jelenleg nem léptethető be a fiókjába" vagy ilyesmi. Hangouts/Chat szintén halott, Chrome-ból is kiléptetett.

gmail lehalt, megerősítve.

READY.
󠀠󠀠‎‏‏‎▓

Androidos NewPipe (YouTube kliens) hiba nélkül megy :-)
Amúgy fizetős Suite is down.

Szintén nem megy se gmail, se drive, se youtube

Még jó hogy a HUP nem (abban) a felhőben van.

Simán meg a a jutú, bejelentkezett fiókkal csal oops jön fel.

Szerkesztve: 2020. 12. 14., h – 13:31

Nekem más is haldoklik, vsz. a google-érintettség miatt.

Lehet, hogy a Digi szolgáltat nekik internetet.

Jó lesz ez a műszak az SRE-knek. Sok sikert srácok!

16:36 CET, nálam ismét megy minden, céges is, magán is. Kb 20 perc kiesés volt.

Csaba

Vajh lesz-e utána tényfeltáró posztmortem elemzés? Lehet ide linkelni.

Mennyi probléma maradt vajon megoldatlan amíg állt a google? :)

12:30-tól már biztosan újra működött, mert akkor már rendben kimentek az mqtt üzenetek Google cloudba.

Bónusz pont, ha még 0 fok felett is csákány kell a kövek, építési sitt miatt.

Ahja, a kertben nyáron teraszokat képeztem, meg füvesített közlekedőutakat, bontott téglával kirakva a közepén, hogy legyen valami kinézete is és ne a füvet tapossam le... szóval felástam 20 centire, átrostáltam, kapott érett trágyát és növényi hulladékot, komposztot, kartont, majd ment vissza a rostált és egalizált föld és mindez lasagna-stílusban, többet nem is akarom felásni. Na, kb. négy köbméterenként egy köbméter törmeléket rostáltam ki, ráadásul a legelső tulaj hentes volt, komplett birka- és borjúcsontvázak vannak eltemetve itt-ott.

De az ilyen munka arra jó, hogy ne ülj órákat gép előtt, van eredménye, de nem kell egész nap tolni, mint egy betonozást, abba lehet hagyni és mehetek vissza a gép elé ülőmunkát dolgozni. :)

Pár éve télen csóri macskámat nem bírtam eltemetni a kertben miután elütötték a ház előtt :(

Hát, macska sajnos fogyóeszköz, ha ki tud járni... :/

A macska társállat nem fogyóeszköz.

Ha ki tud menni, akkor bizony néha történik vele sajnálatos baleset, akárcsak az emberekkel is, már Pascal szerint is az emberek minden baja abból származik, hogy folyton kimászkálnak a szobáikból.

Budapesti állvédőknél ilyennel lehet kicsapni a biztosítékot ami után jön a bunkó vidékizés... nem teljesen alaptalanul. 

A budapesti állatvédők jobban tennék, ha nem kínoznák pár négyzetméterre bezárva az állatokat és néha kiruccannának vidékre, megnézni, hogy milyen az.

Ha megunod a kerti munkát, akkor milyen sávszélességű internetkapcsolat elé tudsz leülni? 

A UPC jobb napokon tud 150 körül, ha meg a T végre eljutna odáig, hogy beköti az optikát, akkor akár 2000 is... ja, és a szomorú az, hogy ez azt jelenti, hogy itt van az oszlopon az optikai gerinc, csak még nem tettek rá dobozt, pedig három hónapja már előfizettem. Azon se csodákoznék, ha elkezdenének számlázni egyszercsak.

Igen. A macska sajnos ilyen. Mi is próbálkoztunk benti tartással. Az állatorvos tanácsának megfelelően ivartalanítva lett, hogy ne vágyjon kifelé. Ennek ellenére ha teheti inkább kint van.

Az előzőt kb. hasonló körülmények között tartva fél év után történt vele valami. Az árokparton találtam meg. Nem tudom, hogy autó ütötte el (állítólag ~1.5 éves korukig nem tekintik veszélyesnek az autókat), vagy a szomszéd kutyája adott neki. Egy kis vér volt a szája körül. Így ezt nehéz is lenne megállapítani.

Igen. A macska sajnos ilyen. Mi is próbálkoztunk benti tartással. Az állatorvos tanácsának megfelelően ivartalanítva lett, hogy ne vágyjon kifelé. Ennek ellenére ha teheti inkább kint van.

Macskától is függ.

Az egyik ivartalanított nőstény, gyakorlatilag enni és aludni jár be, pár hónapig benn élt, őszi macska volt, tavasszal kiengedtük, öntörvényű antiszociális rohadék, hozzá se érjünk, néha két napig nem látjuk, valahol szomszédol.

A másik tavaszi macska, ivartalanított hím, kinn született, kinn élt, ha beengedjük, akkor benn van, ha kiengedjük, akkor kinn van, kinn alszik, mindegy, hogy milyen az idő, de mindig itt van a ház körül, jön és végtelen mennyiségű simogatást elvisel.

+1, Youtube ment, csak egyszer szakadt meg, Gmail és Gdrive vacakoltak. Most itt is OK

Színes vászon, színes vászon, fúj!

Kérem a Fiátot..

Ígyvanígy. És igazából 2012 óta létezik papíron, de a vendorok OS-ei szvsz 4-5 éve támogatják (Juniper talán 12.3-tól az nem ma volt) . Szóval megint csak a szenvedés megy ezzel is.

Egy check oldal a Cloudfare-től:

https://isbgpsafeyet.com/

Azért a Latest Updates alatt vannak előrelépések.....

Érdekes, hogy a downdetectoron a Microsoft teams-nél is ott a kiugrás, csak az nem múlt el.

Hu bakker, ez mar a harmadik vilaghaboru volt, de gyorsan vege lett, ki nyert?

Vagy csak a Safe Harbour hianyat demonstraltak nekunk, hogy mire szamitsunk, ha pofazik az EU?

Nalunk a ceg felet mar migraltak google cloud platform-ba.

Volt am riadalom :P

Szerencsere a kubernetes pod-ok mentek tovabb, de abszolut semmi nem mukodott, amihez auth kellett; tehat a kubectl, vagy az osszes webes gui, mint a bigquery, login, stb...

Ennek mindenesetre kovetkezmenye lesz. Eddig eleg rozsas volt a gcp migration, most mar nem feltetlenul lesz az. Nem kis penzt fizetunk a google-nak, havi millio eurot mar elertuk vagy nem vagyunk messze tole.

Ilyen leptekben nincs sok alternativa. Elozo cegnel ahol dolgoztam a nagy Amazon leallas utan felhuztunk egy sajat adatparkot Arizonaban vesz esetere. Ez a harmadik vedelmi vonal a Multi cloud es az egyes szamu privat datacenter mellett. Ha minden csak egy ceg felhojeben van akkor csak ido kerdese mikor lesz teljes kieses.

Nalunk is lehetett volna meg cizellalni csak az mar nem erne meg uzletileg aka tobbe kerulne a leves mint a hus...

Azt hallottam egy Kollegatol, hogy az oauth hasalt el globalisan, pl bigtable sem mukodott emiatt (a logokbol kesobb erre utaltak a jelek - kesobb, mivel a stackdriver sem ment).

Tipikus SPOF

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Szerkesztve: 2020. 12. 14., h – 19:56

Today, at 3.47AM PT Google experienced an authentication system outage for approximately 45 minutes due to an internal storage quota issue. Services requiring users to log in experienced high error rates during this period. The authentication system issue was resolved at 4:32AM PT. All services are now restored. We apologise to everyone affected, and we will conduct a thorough follow up review to ensure this problem cannot recur in the future.

DEBUG-on hagyták a LogLevel-t?

Nem tudom, kapcsolódik-e, de az egyik spamgyűjtő Google-fiókomhoz nem tudok hozzáférni. Csak jelszó volt beállítva, helyreállítási lehetőségek nem. Most azt mondja, nem én vagyok én. Kíváncsi vagyok, mi lesz.

:)

Miért vagy olyan biztos abban, hogy te valóban önmagad vagy? :)

Várj úgy egy napot, utána visszaenged. Egyébként pedig ezért kell beállítani a másodlagos email címeket. Úgy is jó ha azok is gmail címek és például a default backupodra meg be van állítva 1db telefonszám. 

Szerkesztve: 2020. 12. 15., k – 21:45

Na, most a gmail kezd lehalni. Tobb sajat domain/sajat cimrol gmailesre kuldve tobb emberkenel is ilyeneket kapok vissza: 

This is the mail system at host sajat.doma.in.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

<valaki.aki.a.cimzett@gmail.com>: host gmail-smtp-in.l.google.com[108.177.127.27] said:
    550-5.1.1 The email account that you tried to reach does not exist. Please
    try 550-5.1.1 double-checking the recipient's email address for typos or
    550-5.1.1 unnecessary spaces. Learn more at 550 5.1.1
    https://support.google.com/mail/?p=NoSuchUser xxxxxxxxxxx.123 - gsmtp
    (in reply to RCPT TO command)

Most az elmult orakban meg ugy altalaban egesz nap 4-5 thread-en is leveleztem elegge folyamatosan gmailesekkel, de kb most (21:36-kor, 20:36 UTC-kor) kezdodott a visszadobalas. Azota viszont ~1:10 valoszinuseggel ment at az email (azaz ~10 probalkozasbol pont 1 sikerult, de a tobbi nem). 

[...]

Igen, nyers smtp-n is mar rogton elakad:

apal@sajat.doma.in:~$ socket -v 64.233.191.26 25
inet: connected to 64.233.191.26 port 25 (smtp)
220 mx.google.com ESMTP xxxxxxxxxxxx.123 - gsmtp
HELO mx.google.com
250 mx.google.com at your service
MAIL FROM:<apal@sajat.doma.in>
250 2.1.0 OK xxxxxxxxxxxx.123 - gsmtp
RCPT TO:<valaki.aki.a.cimzett@gmail.com>
550-5.1.1 The email account that you tried to reach does not exist. Please try
550-5.1.1 double-checking the recipient's email address for typos or
550-5.1.1 unnecessary spaces. Learn more at
550 5.1.1  https://support.google.com/mail/?p=NoSuchUser xxxxxxxxxxxx.123 - gsmtp

Persze, neha meg megy. 

Ha már veszed a fáradságot, hogy használod a kódformázást, kiválaszthatnád a szövegedhez illő szintaxist, mert az automata elég gyenge.

Egyébként a PRE blokk taget, vagy a CODE inline taget javaslom. Ezek használatával hosszú távon kikerülhetők a szintaxiskiemelő hiányosságaiból fakadó gyatraságok.

:)

Jöhetnek a "túléltem a 2020-as fél órás Google-kiesést" pólók...

“Any book worth banning is a book worth reading.”

Pont ezért jó a Google.

Ha áll a cucc és nem tudunk levelet küldeni, akkor nyugi van, mert a túloldalon a szintén Gmailt használó ügyfél/beszéllító/bárki szintén nem fér hozzá a leveleihez.

 

Mindenkinek lesz egy nyugodt délutánja, és a szokásosnál kevésbé fáradtan, kiegyensúlyozottan megy haza.

Szerkesztve: 2020. 12. 17., cs – 11:19

Én most olyat tapasztalok, hogy rendkívül sok emailünk landol a spambe tegnap délután óta. Nekem pedig reggel óta olyat is csinál, hogy amit küldök emailt, azt beteszi az inboxomba is.. Másnál is történnek furcsaságok? (g suite)

Szerkesztve: 2020. 12. 19., szo – 15:46

.