ezt is mikor tudtam meg, miután már közel két éve volt meg a kocsink....
egy opel signumról beszélünk, amivel európa szerte szoptak párezren, de a mai napig nem vállalta a gyár hogy konstrukciós hiba lenne az egész. ne haragudj, mi másnak tekintsem ezt a szarkupacot, amikor a legtöbb probléma a nagynyomású szivattyúval (300ezer), meg a láncfeszítő műanyag(!) alkatrész letörésével van. következő a tankban lévő szivattyú (15ezer, ennyibe kerül kb minden autóé).
szóval az idén többet állt mint ment. tavasszal közel két hónapot áll mire találtam egy mókust aki bevállalta a kisszivattyú cseréjét. persze kurvára nem úgy csinálta ahogy kértem (meg ahogy az opel előírja): szedd le a kipufogódobot, majd a tankot, aztán a kábelekre kurvára vigyázva cseréld ki. ehelyett szétdöntötte az amerikanische style hátsóüléseimet, amik azóta sem a helyükön vannak. kifizettem, majd mikor észleltem a problémát, visszamentem elmesélni (a hangerőt és a stílust képzeld hozzá).
hozzávetőleg egy hetet használtuk, mikor újra megállt. három napos hibakeresés után (mert nehogy az OBD megmondja hogy egyáltalán milyen autóra dugtad!) elérkeztünk a nagynyomású szivattyúhoz. ebből menet közben háromszori változtatás során két féle szivattyút használt fel az opel: a continental ami nekem van, meg egy másik. előbbiből bontott sehol, utóbbiból is ritka de nem lehetetlen.
emellé érkezett a műszakira való felkészítés, ami hozta magával a bal első axiális csukló cseréjét (bagatell 10ezer), meg az időközben berohadt jobb hátsó fékmunkahengert (30ezer). ez utóbbit nem értem, mi soha nem használunk kéziféket a parkolások során, csak az egyes fokozotat, nem hiába.
fenti manőver műszakival együtt 435ezer. még a következő héten zárlatos lett az alig két éves akku, újabb 20ezer.
most éppen töltés nincs, nem kizárt hogy a generátor ment tönkre, mely minden autónál kiváló tervezési munka: sehol semmi szigetelés a pára vagy víz ellen. magyarán két hétnél több időre támasztod le csillaggarázsban, nagy valószínűséggel megkukul. ezt jelenleg 50ezer körülinek saccoljuk, de konkrét összeget valószínű kedden fogok megtudni...
értem én hogy ez egy 2004-es autó, de ha belepakolták az akkor elérhető összes kurva biztonsági felszereltséget (ott is légzsák nyílik ahol nem gondolnád), nem utsó sorban egy hatos audi komfortjával ér fel, akkor igazán tehettek volna még egy picit azért, hogy ilyenkor elmondhasd mint egy hatos audinál: tudom miért költök évente 300-500 között az autóra. ha már egyszer felsőkategóriásnak szánták (lehet hogy az ilyenek miatt nem lett az...?)
ennyi pénzért (1.2m) ugyanis akkoriban egy kb ennyi idős hatost is vehettem volna (2500 cm3, kombi, automata, fűtött ülések, digitklíma meg egyéb faszságok), felújított váltóval persze. de gondoltam minek szopassam a kölköt, elvégre neki keresünk autót.
a signum pedig a maga 4.5 méter hosszával meg a megnövelt tengelytávjával, az apró 2.2 literes 155 lovas motorjával meg a kurvabiztonságos kasztnival igencsak vonzó tanulóautónak nézett ki (avagy lakotton belüli ütközésnél hatalmas eséllyel élve száll ki a gyerek, ellentétben egy golf/mazda3/civic/swift/corsa kategóriával...).
igen sokan kérdezték, hova a bánatba vettem a gyereknek ekkora autót... nos egyrészt az első évben én hajtottam többet, ebből következik hogy így 40 felett a kényelmet keresem. a másik pedig az, hogy neki is tetszett, főleg az utólag berakott érintőképernyős multimédiás navigációs androidos baszás.
hogy az alja kategóriáról is essen pár szó:
állítólag a tsi és tfsi motorokat is kerülni kell, mert kurva hamar szétolvad a hengerfej. egy ismerősnek a 12 éves fabia járt így: a három hengerből egynél alapjáraton nincs kompresszió. mások az ilyen motorral szerelt golfokat kurvázzák hasonló problémák miatt.
vagy még azt tudom elképzelni, hogy kapmányban (őszintén) hirdetik az autógyártók, hogy ne várjál semmi jót az 5 évesnél idősebb autókról, mert úgy terveztük és gyártottuk hogy jó sokat szopjál vele. ennyit kell őszintén kimondani. amúgy ezelőtt 5 használt autóm volt, ebből egyet vettem 8 évesen, a többi mind 10 felett járt. az öt autóra öszesen nem költöttem annyit 2002 és 2018 között mint erre az egyre az idén. opel párti voltam. idáig, valószínű ez volt a háztartásban az utolsó opel, amit megvettünk, ugyanúgy járt mint a samsung a tv után...
- uid_2783 blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1270 megtekintés
Hozzászólások
Akinek van majomra, annak legyen banánra is! Van egy erős érzésem, hogy innentől minden autó fenntartási költsége meredeken emelkedni fog. A magasabb szintű cél valójában az, hogy ne is tudjon mindenki fenntartani autót. A jobban sikerült szívó benzineket még sokáig életben lehetne tartani műszakilag, de ezekre le fognak csapni környezetvédelmi különadókkal, vagy hasonló módon el lesznek lehetetlenítve és kész. Aztán jöhet a Great Reset.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez utóbbit nem értem, mi soha nem használunk kéziféket a parkolások során, csak az egyes fokozotat, nem hiába.
És csodálkozol?
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
látszik hogy mennyire nem értesz hozzá. bármennyire is hihetetlen, az a hátsó fékmunkahenger:
-dolgozik amikor az autót fékezed
-három hónapnyi állás során rohadt be (valószínű)
-nyilván nem új állapotú volt már a berohadás előtt sem
de használd orrba-szájba a kéziféket egy tizenplusszéves autónál, aztán télen ne csodálkozz ha befagy/berohad akár a bowdenezés, akár a munkahenger.
ti szoktátok mondani: bízz bennem, mérnök vagyok. hogy-hogysem ezt a motort is mérnök szülte. ám ha az anyja még idejekorán falhoz baszkodja, szebb lenne a világ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linkeltem a topicot egy Opel márkaszervizes barátomnak. A válasza olvasás után ennyi volt: "Van baj"
És nem a verdára célzott
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja, főleg hogy maguk sem tudják, miért nem működik a távolsági fényszóró (addig eljutottak hogy a jel kimegy...), meg a tempomat... de ők az opel minősített szervize, meg egy hupos topik olvasása után valamelyik pszichológiai szakvéleményt is képes alkotni....
tényleg van baj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2018-ban megvettél egy olyan autót, amiből összesen kb. százezret gyártottak. 1,2 millióért egy jó Astrát kaptál volna, de te a nagy zsákutcás szart választottad. Vectrából 2004-ben másfélszer annyit gyártottak, mint Signumból összesen, de neked Vectra sem kellett. Aztán most fikázod a szart, amit megvettél. Szerintem nem kell pszichológusnak lenni ahhoz, hogy a döntéseid összességét bárki hülyeségnek tartsa.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Vectrából 2004-ben másfélszer annyit gyártottak"
pont ugyanezzel a hatféle motorral (Vectra C). a többit nem kommentálom, mert nincs értelme, de tényleg :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vectra esetén választhattál volna más motorral autót, mert nem tíz darab volt eladó az egész országban. Élek a gyanúperrel, hogy 2018-ban már lehetett tudni, hogy a 2004-es gyártású autódban lévő motor problémás. Valahogy fura, hogy az internet korában úgy vettél autót, mintha nem lett volna választék.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem igazán éreztem késztetést utána olvasni, hogy ennek az autónak mi minden baja lehet. illetve a vásárlás előtt csak annyit tudtam róla, hogy "jé, ilyet gyártott az opel...?".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
illetve a vásárlás előtt csak annyit tudtam róla, hogy
...ilyet még nem láttam, főleg itthon. De azért KELL!
Aláírás _Franko_ miatt törölve.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor a környéken ez volt a legjobb állapotban ennyi pénzből. nem kell ezt túlspilázni, te biztos kurvaisten minden faszságban kurvára tökéletes vagy, soha nem nyúltál mellé semmiben. irigyellek :> (dehogy)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"jaja, főleg hogy maguk sem tudják, miért nem működik a távolsági fényszóró..." - Akkor te rossz szervízt láttál, mert nekem adott márkára specializálódott szervízzel nem volt gondom. Egyébként meg ha midnen elektronika, akkor megfelelő autóvillamossági szakember nélkül valóban nem fognak tudni érdemben diagnosztizálni. Az meg sokba kerül - nekik, merthogy van olyan hiba, aminél nem tudják a villanyos böszme rezsióradíját ráterhelni az ügyfélre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ennyi erővel csak az ország körbetelefonálása lett volna 40ezer, amiből csak azt tudom meg, hogy amíg nem viszem oda az autót, addig senki semmit nem tud mondani. két opel szervizben jártam a rejtélyekkel (tempomat és távfényszóró). küszöbön van egy harmadik szervizbe menetel, kimondottan villamossági guruk, mindenki csak dícséri őket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-meg az időközben berohadt jobb hátsó fékmunkahengert (30ezer). ez utóbbit nem értem, mi soha nem használunk kéziféket a parkolások során
Erre ne végy mérget. Ha a csomagtartóban nincs semmi és a hátsó ülésen sem ül senki nem biztos, hogy a hátsó fékek működnek, ezért szokott berohadni. A kéziféket meg ha nem használod, akkor legközelebb azon fogsz duzzogni, hogy megeszorult a kosszal megtelt megrozsdásodott bowden, a kézifék nem enged többet ki, menet közben elkezd a kerék füstölni, kimelegszik, a meleg miatt a csapágyból kiolvad a kenőanyag és végül csapágyat is kell majd a bowden mellett cserélni.
De hát te jobban tudod, autóhoz, focihoz és politikához mindenki ért.
Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindig behúzom a kéziféket. Hollandiában sokszor 2-3 hétig bele sem ültem a kocsiba, nemhogy beindítottam volna, szépen állt a ház előtt, és utána ment. 22 éves, 200 000km van benne (tudom, ennyiért meg sem éri autót tartani, de kényelmes), de minden évben megkapja a gyári előírások szerinti éves szervizt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha jól tudom, az Opel Signum-ban négy tárcsafék van. A kéziféket nem tárcsával csinálják, hanem dobfékkel, azaz hátul van tárcsafék üzemi féknek és dobfék is a "kéziféknek" - ez két külön fék. A dobfék pedig, ha nem járatod meg, berohad. Akkor is, ha mindig ki van engedve, akkor is, ha pl. lerakod a kocsit pár hónapra behúzott állapotban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a tárcsafék munkahengere volt berohadva. nyilván az idő vas foga.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kézifék egy érdekes állatfajta:
Ha nem használod berohad. De legalább nem fog, így az esetek többségében észre sem veszed. Csak a vizsga előtti átnézéskor, mikor be akarják húzni, elszakad. De télen, főleg este, ha tudod, hogy nem fogod használni egy darabig, ne húzd be. Nem biztos, hogy elindulsz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már szar modelek: Toyota Avensis 2AZ-FSE 2,4 benzin direktbefecskendezős. Tök jó autó, kivéve ha beleesel abba a pár százalékba (rossz nyelvek szerint két számjegyű) ahol a használat során a blokbból kiszakad a hengerfej csavar menete. Az USA-ban (ott volt jelentős a 2,4 l benzin penetráció) ez annyira ment, hogy cégek alakultak a menetjavító kittek gyártására. A Toyota ott kiterjesztett gariban fűzött blokkot cserélt. Gari után meg egy cég kittje használatát javasolták. Euban viszonylag kevés volt a nagy benzines, szóval leszarják. Oldd meg magad......! Toyota nagy benzines. Szuper megbízható, szóval én is belehúztam. A kárt le se merem írni. Tanulság...... Óvakodj a direkt befecskendezős benzinesektől. Senkinek nem jött össze. Se a VWnak se az Opelnek, Se a Toyotának. Azért próbálkoztak, mert emissziós normák. Csak ennyi idő alatt ezt nem tudták kitesztelni. Ráadásul most meg vehetek bele 100-as benzint. Mert kukoricát jó ötlet a benzinbe tenni. Te meg egyél bogarat, mert éhezik a föld. Kíváncsi vagyok az elektromos autókra, úgy 10 év múlva mik fognak kiderülni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Először elvitted egy sufniszerelőhöz, aki a gyári előírásokat szinte biztos, hogy nem ismer és/vagy "jóvanazúgybammeg" hozzáállással dolgozik (garázs a ház alatt stílusban...) - hogy milyen módon adtad elő utólag a sirámaidat, azt el tudom képzelni - bár gondolom maximum verbálisan, merthogy papír ugye vagy volt róla, vagy sem...
Az, hogy tetszőleges OBD kütyü nem fog minden gyári információt megkapni a kocsitól, az nem újdonság - vannak kifejezetten jó, gyártófüggetlen OBD-s diagnosztikai eszközök, igaz, azok többszézezres árkategóriát képviselnek - viszont jellemzően online módon megy a diagnosztika - adott járműhöz naprakész gyári parancskészlettel operálnak.
"alig két éves akku" - az előző autómban amikor legutoljára akkut cseréltem, arra 1+1 év garancia volt - egy év után elvittem a garanciajegyen feltüntetett szervízbe, mértek ezt-azt, és onnantól élt a 2. évre a gari. Ha az aksi tényleg az általad írt módon kuka, akkor lehet a töltésvezérlés is kuka... Nem tudom, a németek egybe rakták a generátorral, vagy cserélhetőek-e külön...
"berohadt jobb hátsó fékmunkahenger" - Mikor volt előtte rendes átvizsgáláson az autó? Nem, nem okosba' mókusnál, hanem értelmes, hozzáértő szervízben? Merthogy az illendő éves átvizsgáláson ez már korábban fel kellett _volna_ hogy tűnjön. Meg vezetés közben az, hogy a fék féloldalas.
Ja, az előző autómat, egy Ford Fusion-t ~15 évesen adtam el, a legdrágább nem tervezett javítás a motorvezérlőben a gyujtásvégfokok cseréje volt 45E Ft-ért - a gyári új vezérlőre csere helyett, ami 350-450E ft között mozgott volna valahol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Először elvitted egy sufniszerelőhöz"
karosszérialakatos, első alkalommal a rezoncsövet cserélte, kifogástalan munkát végezve. másik kérdés hogy két hétig vártam mire elért az autóig.
"hozzáállással dolgozik"
az idővel van gondja, de nagyon. a képlet egyszerű: olyan nincs hogy a hátsó ülés alatt nincs szerelőnyílás.
"milyen módon adtad elő"
és még fékeztem magamat. elpofáztam, megkértem hogyan csinálja, nem véletlenül. fél napos normális munkához nem volt kedve, pár óra alatt szétdönteni az ülésrendszert ahhoz meg igen. kétlem hogy az én hibám, hacsak annyiban nem, hogy a sarki opelszerviz erre kiszabott közel 70ezres munkadíját nem kívántam kifizetni, plusz nem vihetem a 15ezres szivattyút hanem a nála kapható 120ezrest kellett volna kifizetni (amit 70 körül kaphattam volna meg a bárdinál).
"Az, hogy tetszőleges OBD kütyü nem fog minden gyári információt megkapni a kocsitól"
az egy sablon technika. bár a tököm se tudja hogy egy setra busz kiolvasásához a laptopon kívül minek egy kisebb szünetmentes-méretű fémdoboz meg egy kurva nagy koffer. mindegy is, az a lényeg hogy 2020-ban még nem vagyunk ott, hogy egy tizenhat éves autó képes legyen bemutatkozni (heló, signum vagyok, z22yh motorral), az ugyanúgy elgondolkodtató, mint ahogy az OBD agya ami kb 286-os processzor szintjén leledzik.
"az előző autómban amikor legutoljára akkut cseréltem"
általában három évente szoktam cserélni. ez egyik pillanatról a másikra lett zárlatos (a töltést sem vette fel). szólj ha nálad ezt bármelyik akku előrejelzi ;)
"a németek egybe rakták a generátorral, vagy cserélhetőek-e külön.."
erre a kérdésre valszeg kedden kapok választ. gondolom lesz majd generátorcsere (mi más) 70ezerért. hogy a jövő hétre mi marad még az autón, aminek a javítása legalább 100ezer, fingom nincs, reggel óta ezen gondolkodom.
"Mikor volt előtte rendes átvizsgáláson az autó?"
tavasz a "mi rohadt széjjel a sózott hótól", ősszel pedig a "hogyan rugaszkodunk neki a télnek" témakörök miatt, illetve szükség szerint. esetünkben a tavalyi év volt az első teljes év az autónak nálunk, tehát a fenti kettőn kívül másra szükség nem volt. az idén kétszer állt három hónapot...
"értelmes, hozzáértő szervízben"
már az ezelőtti '98-as asztrikust is a megfelelő helyre hurcibáltam, gondolhatod hogy ezzel meg főleg nem teszek kivételt.
"fel kellett _volna_ hogy tűnjön"
micsoda? a két ácsorgás és javítás között összesen nem ment 100 km-t se.
"a fék féloldalas."
tükörjégen maximum, vagy akkor ha minden megállásod 470-ről padlófék, beparkolásod meg fordulatból kézifékkel... vagy nem tudom. normális közlekedés esetén legfeljebb ha intenzív fékezésre kényszerülsz, máskülönben nem veszed észre.
"egy Ford Fusion-t ~15 évesen adtam el"
az egyik normálisan gyártott ford, a (szintén tizenéves) focus mellett.
"a legdrágább nem tervezett javítás"
volt nálad, a következő gazdájának még kinézhet más, ettől nagyobb értékű történés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OBD kommunikációjában vannak szabványos parancsok/kérdések illetve válaszok, meg vannak gyártófüggő extrák. A kis kínai OBD-olvasók a szabványos kérdéseket el tudják küldeni és az azokra érkező szabványos válaszokat tudják értelmezni. Midnezt jó esetben. A gyártói extrákat meg nem. Ez az, ami sokba kerül, és amit nem minden szervíz vesz meg - van olyna, ahol ha kell, hívják az eszközzel/szoftverrel rendelkező szakit, aki megcsinálja a diagnosztikát - a gyógyítást meg ráhagyja a szervíz munkatársaira.
A Fruzsi köszöni szépen, azóta is jól van, vezérlés (+vízpumpa), kuplung, gyújtótrafó (+kábelek), komplett kipufogó volt cserélve a nálam töltött utolsó néhány évben - meg persze évente rendes, eredetileg Ford-ra szakosodott szervízben normálisan megcsinálva az éves szervízterv szerinti összes munka. Sajnáltam is eladni, de mire sikerült olyan céget találni, ahol a beteg motorvezérlőt gyakorlatilag másnapra(!) életre lehelték, addigra már elindult a "B"-terv, azaz egy másik autó beszerzése.
Mivel még most sincs benne 200E km, így motorikusan biztos, hogy van benne bőven tartalék - 1.4-es szívó benzines, ami talán ha 2-3 alkalommal volt maximális terheléssel (5fő+csomagok) hajtva.
Ja, az időhiányos szerelőt én a jövőben mindenképp elkerülném - ha a munkához kapcsolódó "körítésben" ilyen trehány, akkor vajon a munka lényegi részét mennyire csapja össze?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk hagyjuk azt is, hogy a hivatalos márkaszervízekben mit művelnek az autóval, és hogy ott is sokszor mennyire nem értenek hozzá és/vagy mennyire beleszarnak.
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne is mondd! Pont ilyen beragadó fékhenger problémánk volt egy kocsival, ami akkor összesen kb. 3-4 éves volt, és addig kizárólag márkazervízben járt, ütemre vittük az összes előírt szervízre. A fékhenger meg beragadt külföldön úgy, hogy ott kellett megjavíttatni - mire kiderült féktárcsa csere is kellett, pár nappal meghosszabbítva a tartózkodást. Természetesen ottani márkaszervízben... A fékhenger utána is rendszeresen beragadt, nyikorgott valami stb. Tippre nem szedték szét és pucolták ki, hanem csak kicserélték a legdrágább alkatrészeket, befújkodták kicsit WD-40-el a hengert, aztán kiszámlázták a csillagos eget. Többször járt a problémával márkaszervízben, de valahogy megoldhatatlannak bizonyult a probléma. Már éppen a kezembe vettem volna az ügyet és elvittem volna a kocsit egy tisztességes szakemberhez, de aztán úgy alakult, hogy elkerült alólam a kocsi (céges volt), és másnak a problémája lett az ügy.
Jó régi történet (10+ év), nem is akartam volna előrángatni, csak azért írtam le hogy én azóta nem hiszek a márkaszervízek tökéletességének mítoszában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autószervíz olyan a pasiknak, mint a csajoknak a nőgyógyász. Kifejezetten jól kell tudni választani. Igaz Ford, de én pl. Bp.-ről Bercelre hordtam a kocsit, mert onnan márkatársaktól kifejezetten jó referenciák voltak, és a tapasztalataim sem mutattak mást.
És ha már logós márkaszervíz, akkor -szintén Ford- Auto Fort, Mester utca, karosszériajavítás. A telibe fényezett (biztosító felé "gyári technológiával" elszámolva) karosszériaelem néhány év után bemattult, közelről árnyalatban is észrevehetően eltért a többitől. Ez utóbbi még elfogadható, de a gyorsabb mattulás/színvesztés nem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az M1 mellett (a nyugati szélen) van egy teherautószerviz (se települést se márkát nem írok, pedig megtehetném). ott 4-6 órát vársz (de fingod nincs miért), majd amikor bekerülsz, az egy órás munkából három lesz. csakhogy lehessen számlát írni...
hagyján hogy minden műveletnek a gyártó által megadott normaideje van. de amikor nagyszerviz (olaj, szűrők, szíjjak és néhány apró mozgó bizbasz kötelező cseréje) van, akkor még két órát lóg a zsír új akkumulátorokon a töltő... 5 éves teherautó, második garnitúra akku. aztán mikor jeleztem hogy erről szó nem volt (mert mondjuk mennék fuvarba), meg akarták etetni velem hogy a gyár előírása. megkértem hogy mutassa meg, szerintem azóta is keresi. ~15ezer Ft nettó rezsióradíjjal minden számla harmada pofátlan haszonszerzés (privát vélemény).
egyrészt a műveleti sebességük miatt utálja őket aki oda jár, másrészt ez a téma sokaknál volt gyanús. aztán egyszer csak kirakták a műhelyajtókra hogy idegenek (sofőrök) ne tartózkodjanak a műhely területén. egyikünk sem szakértette meg se az alkatrészeket, se a javításokat, de többen voltunk akik érdeklődtek két szendvicsezés között arról, hogy miért lóg az autónk munkavégzés nélkül... ha készen van, akkor hadd menjünk, ha meg nincs akkor meg mi történik. ilyenkor szokott jönni a hablaty. azt meg sem említem, hogy az ilyen cuccok, mint szűrők, szíjjak (bizonyára ritkán kopó alkatrészek) általában nincsenek készleten, gyere vissza x nap múlva... olaj meg számlatömb az mindig van.
amikor adnak időpontot, és hat órán át csak a parkolóban állsz mint egy fasz, rengeteg időd van nézelődni, figyelni, meg észrevenni dolgokat.
azt meg nem lehet, hogy a biatorbágyi javműhelybe menjen mindenki. ott se hely, se ember, a fuvarozásban meg lehetőség nincs 200-300 km-eket üresen futkorászni piszlicsáré problémákkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sose értettem miért vesznek ilyen fosokat az emberek, hogy aztán a gatyájukat is ráköltsék
No rainbow, no sugar
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezért a pénzért és ettől olcsóbban olyanok voltak a kereskedésekben, amikről tudtuk hogy félévente/évente lehet ennyit költeni rá, vagy látszott hogy hol kezdett rohadni (avagy folytatódik tovább), illetve belülről leharcolt, vagy motorikusan kitiport belű járgányok.
a bűvös határ 8-10 éve az egymillió Ft volt amit meg kellett ugrani, manapság a kettő millió - használtautónál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2014ben 800ért kaptam jó állapotú, 13 éves autót. De kb. évente elvitt 200at,cserébe sosem hagyott útszélén, s hétvégére mindig kész volt a javítás. A 200 sok? Nem feltétlenül, új autó cascoja ennyi, ami a régire meg felesleges volt. Mondjuk pont nem kereskedésben vettem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
16 eves autora miert koltesz ? Ha egy ekkora foshalom, minden belerakott forintot el is egethetnel.
Kiviszed a puszta kozepere egy 5 literes kanna benzinnel, meg gyufa a negy sarkaba.
Ilyen filleres fostalicskakat nem szabad javittatni. Nekem ez mar a juszt sem szallok ki belole ha mar ralocsoltam a gatyam hozzaallasnak tunik. Biztos csak en vagyok ugy, hogy ja persze.
Autot 2004 utanit legfeljebb az elso gazdajatol, maskent sehogy, mert azt mar elotted lekotlasztottak.
Tudom, en is igy csinalom, akinek nincs penze, az szopjon maganak a garazsban, vagy locsolja csak, ahogy te is teszed.
Auto tartasa nagyon nem alapjog, hanem luxus volt es marad is, ebben a keleti blokkos szegenyhazban.
Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nehezen gyújtok meg egy autót, amit ~két éve 1.2m-ért vettem. a nemértem szituáció alapjáraton az elbaszott konstrukcióval van (lásd fél európa szopott a nagynyomású szivattyúval, egy másik része a láncfeszítő leszakadásával, külön-külön is 300-500ezer a vége). az összes többi amit felsoroltam csak hab a tortán, tizenéves autóknál simán előfordul. de hogy egykupacon jön elő....
(5 autómra összesen nem költöttem ennyit ~18 év alatt)
mindegy. cinikusan jelzem hogy az idei félmillió nem volt elég. reméljük a töltésprobléma megoldása után sikerül autózni egybefüggően két hetet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
reszvetem a signum miatt.
sajnos opelbol utoljara kb a 'csepp' kadett volt ertelmesen megbizhato modell.
legkozelebb vegyetek koreai/japan autot. azok is sokat kurvultak az utobbi idoben, de alapvetoen magasabb muszaki platformrol indultak , mint az eu gyartok (a mernoki/gepeszeti muszaki tartalomra gondolok nem pedig a csilingelo/intelligens biszbaszokra az utasterben/csomagtartoban)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
alapvetően ez egy rohadt kényelmes autó, az 1.9 cdti változatot istenítik, mert pl az enyémhez képest töredék mennyiségű problémák vannak. ilyeneket lestem mielőtt ezt vettem, de kivétel nélkül mindegyik putri belsővel rendelkezett sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Volt egy pár használt autóm (régi peugeot, régi corsa, nem annyira régi peugeot). Amikor az utolsó évben egy hónap szerviz egy hónap futással váltotta egymást és fél év alatt eltapsoltam rá 600 kilót akkor veszteség ide vagy oda aprópénzért elszórtam a piacon és ültem be az újba. Nem bántam meg.
A használt autó meg az új is drága lesz, csak más ütemezésben. Az új viszont nem fog állandóan az út szélén hagyni, és állóideje sem lesz (általában).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni