Távoktatás

ma összefutottam a társasházba lakó tanárnővel, telihold képpel közölte milyen fasza hogy nincs suli hétfőtől
meg hogy a gyerek biztos örül neki
(nem örül neki semennyire de mindegy)
kérdeztem tőle hogy is lesz ez a digitális távoktatás, skype vagy youtube vagymiaf...
szerinte az utóbbi lesz, bár ott elakadtak hogy igazából elég lenne országosan egyet-egyet csinálni mert minek legyen 342 videó 2 ismeretlenes egyenletekről... bár kicsit bonyolítja hogy a nem teljesen egzakt tudományokról mindenki azt tanított iskolánként amit ahogy jónak látott

Hozzászólások

Nincs semmiféle központi mondás. Minden iskola úgy oldja meg, ahogy a kompetenciái megengedik. Nejemnél évek óta van digitális osztály, van hozzá kompetencia IT és oktatásmódszertani oldalról is. Nekik könnyebb. De Borsodban nem tudom hogy lesz (főleg hogy sok szegény családban nincs internet meg számítógép).

Kivancsi lennek erre a tavoktatas dologra, nem igazan latom az oktatasugyet erre felkeszulve....

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Magam reszerol erre hasznalnam most a koztevet. (A politikai vonalat szeretnem, ha kihagynank)

Altalanos iskolanal pl: 8 csatornat elinditani, a hozzavetoleges allastol, ahol epp tartaniuk kellene a tanmenetben, minden tananyaggal; a sajat tanarok pedig az esetleges lemaradasokat, stb. probalnak korrigalni, illetve ezekhez magyarazatot adni.

A szolgaltatok meg kotelezo jelleggel sugaroznak ezeket az adokat, illetve ahol van visszanezhetoseg, ott azt bztositani kotelesek (kulonosen azert, mert lehet 3 gyerek is, harom kulonfele evfolyamban).

Nem olyan nehez ez. Jovo het kozepere akar mukodhetne is, nyilvan hibakkal, hoanyossagokkal, de nem elvarhato a hibatlan mukodes.

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Ha nincs otthon számítógép vagy internetkapcsolat
Azok a pedagógusok, akiknek nem áll rendelkezésére otthoni számítógép vagy internetkapcsolat, – a helyi lehetőségeket is figyelembe véve – az iskolai infrastruktúrát használhatják. A számítógépteremben, a helyi könyvtárban vagy a Digitális Jólét Pontokon a tanulók is használhatják az informatikai eszközöket, tanulhatnak vagy elkészíthetik anyagaikat. Ezen esetben érdemes időbeosztást készíteni, hogy egyszerre minél kevesebben tartózkodjanak egyazon térben.

És mi lesz azokkal a tanulókkal, akiknek nem áll rendelkezésre? Valószínűleg egy kicsit többen vannak…

Ezt ne tőlem kérdezd. Nyilván lesznek olyanok mindkét oldalról, akik különböző akadályokba ütköznek - hiszen attól, hogy a tanárnak van otthon számítógépe, nem jelenti azt automatikusan, hogy a digitálisos távoktatásos dolgokat használni tudja (vagy egyáltalán ismeri).

Erre a helyzetre nemigen volt idő felkészülni, így tökéletes(hez közeli) megoldásban reménykedni hiú ábránd.

En a kreta szuloi modulban talaltam egy ilyet:
$subdomain.e-kreta.hu/Adminisztracio/ELearning ahol van par anyag, ami az itt talalhato anyagokra hivatkozik.

Mondjuk nalunk a gyerekek nem fernek hozza az e-kreta -hoz, tehat nem vilagos, hogy hasznalhatnak ezt...

Error: nmcli terminated by signal Félbeszakítás (2)

Ha elég a hang kapcsolat, akkor talán ez is elég: https://zello.com/

- Mivel szimplex (nyomni kell az adás gombot, ha beszélni akarsz) azaz egyszerre egy beszélhet, ezért pl. nincs hangzavar a háttérzajok miatt.

- Kis sávszélesség igényű.

- Visszahallgatható.

- Nagyon egyszerű a használata.

Az oktató létrehozhat egy csoportot, elmondja amit szeretne és egyesével szólíthatja válaszra a tanulókat.

De van még belőlük kínálat: https://www.digitaltrends.com/mobile/best-walkie-talkie-apps/

Szerkesztve: 2020. 03. 15., v – 13:09

Ja, a cégemmel hat éve nyomulunk távoktatás ügyben (egyetemi szint és a fölött), eddig a legtöbb helyről elhajtottak, hogy minek távoktatás, mikor az oktatók oktatgatnak ingyen is.

(Aztán kapom most a kétségbeesett telefont...)

Viszont van ennek egy érdekes folyománya: ha most kiderül, hogy az oktatáshoz az egyetemistának be se kell járnia, akkor hamar eljutunk odáig, hogy minek tartjuk fönn azt a sok drága épületet? (Én tudom, hogy az egyetemeken kutatás is van, nem csak oktatás. Már ahol nem csak alibiznek.) Plusz ugye mennyivel jobb az MIT előadásait hallgatni mint a jánosbogárd alsó népfőiskola amatőr jutyúbjait. Lesz itt még egypár nagy meglepődés a fejlődés eme szakaszában...

Csaba

Talán ez is oka lehet az óckodásnak: Az egyik oktató elearning tananyag fejlesztéshez való hozzáállása (sok évvel ezelőtt):

Nem fogja kiírni a fejéből a tudását - még ha kényszerítenek, akkor sem -  mert akkor nem kell majd órákat adnia és nem lesz rá szükség.

Amúgy sw-kel hatékonyabban lehetne tanulni, de kell az ember aki megsimogatja a diákot.

A Discord egész tűrhető, legalábbis ma 3 órát "tartottam" vele (kettőt meg Facebook-on - soha többet ;) ). Szokni kell, teljesen más, mint élőben, meg a diák hozzáállása is kell, de elindulásnak jó.