yandex.com mail host-ról miért nem fogadnak levelet?

Kedves rendszergazdák!

Túl finom volt a megszólításom, pedig nem vagyok nyugodt. Mi az oka annak, hogy egy cég nem fogad be egyes free szolgáltatóktól levelet? Van egy yandex.com-os mailcímem, küldtem róla hivatalos levelet, mire az illető cég szervere ezt volt képes mondani:

Message rejected under suspicion of SPAM

Mindeközben a gmail.com-os címről vidáman befogadta a betűre azonos levelemet, hiszen csak a feladót állítottam át a mail kliensemben.

Hozzászólások

Szerkesztve: 2020. 03. 03., k - 00:23

Hogy (min keresztül) küldöd nekik az e-mailt?

Gyanús, hogy azt írod, átállítottad a feladót az e-mail kliensben, bár ez önmagában még nem probléma (eltérő beállítások tartozhatnak hozzá).

Ha esetleg az internet szolgáltatód SMTP szerverén keresztül küldted az e-mailt, akkor jogosan tették SPAM könyvtárba.
Úgy látom, mind SPF, mind DKIM rekordjuk van, vagyis az általuk küldött e-mailt egy kulccsal aláírják és meg van határozva, melyik IP-ről küldhetnek e-mailt a domaint használva (ezt ellenőrizhetik fogadó oldalon).
Úgy látom, DMARC policy alapján nem kellene visszautasítaniuk, de a SPAM-szűrőben valószínűleg szép pontokat kap érte és a beállított küszöb alá érhetett...

Ha van a szolgáltatónak saját SMTP szervere és nem az van beállítva a levelező kliensben, akkor állítsd be azt ehhez az e-mail címhez, így valószínűleg nem kerül a SPAM-ek közé.
Ha esetleg a Gmail levelezés is a fenti módon működik, azt is érdemes beállítani a kliensben.

Bocs, ha félreértettem, de van rá esély, hogy ez magyarázat a kérdésedre.

A yandexnél és a gmail-nél is a saját smtp-je van beállítva, nem a netszolgáltatómé. Az nem világos, mire írod, hogy szép pontokat kaphat a SPAM-szűrőben a yandexes levél? A tartalom sima text, még HTML part sem volt hozzá. Egyedül egy UTF-8 text.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Azt arra írtam, ha nem a rekordban rögzített IP küldi, esetleg nincs aláírva... viszont a saját smtp-jét használva ennek nem kellene gondnak lennie.

Előfordulhat az is, hogy felkerült a küldő IP-je valamelyik feketelistára, és ez okoz gondot (időnként a Gmail is felkerül egy-két helyre).
Esetleg küldj egy e-mailt a https://www.mail-tester.com/ teszternek, abból elvileg kiderül, ha valami nincs rendben.

Szerkesztve: 2020. 03. 03., k - 05:01

A yandex egy agresszív kereső. Sok helyen alapbol dropolják a fenébe. Mail szolgáltatásáról nem tudtam, lehet hogy onnan is jott az áldás és tíltották az egészet, onnan jövő értelmes levél híján.

Túl sok párhuzamos kérést indít egy hostra, nem vár, tolja a latogatasokat, mintha dos támadás lenne. Ha nincsen indokolatlanul túlméretezett a szerver, képes lerohadni. Sok esetben orosz oldalról jövő támadásnak veszik, mire kiderül, h ja...ez csak a keresőjük már megint. Google eseten ilyen nem tapasztalható.

> nem vagyok nyugodt

Nocsak, az orosz intervencios barataid fajlaljak, hogy kitiltjak oket? Plane ugy, h omlik toluk a szemet?

Szegenyke:(

 

Kersz cserebe egy savanyucukrot?

Nem tudtam, hogy ömlik tőlük a szemét, nyilván ez volt részint a kérdésem lényege. Ezt egyébként üzemeltetőként állítod, vagy előítéletesen vélelmezed? Azaz tény vagy vélemény?

Azért regisztráltam náluk, mert szeretnék megválni a Google-től.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

... én a yandex.ru -t használom, kb. 10 éve, eddig még nem volt gond vele.

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.

Talán mert erősen spammelős szolgáltatás, amit sokan úgy oldanak meg, hogy bannolnak komplett domaineket, vagy akár komplett TLD-ket.

"Sose a gép a hülye."

Azért kérlek alássan, mert például az egyik SMTP szerveremre naponta ~200 spam ömlik be mail.ru forrásból és mindenféle abuse levelekre szarnak magas ívben, ezért sok helyen a teljes IP tartomány már blokkolva van.

Ezt a dolgot úgy hívják, hogy email sender reputation score, ha a szolgáltatótól ömlik a szar és ez ellen nem tesz semmit, akkor ez lesz az eredménye.

Keress más szolgáltatót, akik jobban odafigyelnek arra, hogy mennyi a junk és spam aránya.

Eselyes, hogy az onnan omlo spam/phishing miatt.

Nálunk nincs tiltólistán, de lehet azért került fel rá, mert mondjuk annyira foglalkoztak a spammel, mint a qq.com-nál. Nálunk ők lettek kitiltva, mert napi több 100 spam jött tőlük, és semmilyen visszajelzésre nem reagáltak. Ha a gmail.com csinálná ugyanezt, akkor az is tiltólistán lenne.

Nagy Péter

Napi szinten megelégeltem a 10k+ spamet, és konzekvensem nem fogom feloldani akkor sem, ha Putyin könyörög érte térden állva.

Nem feltetlenul passziv onkeny, nalam peldaul adott mennyisegu spam (es egyeb "jocselekedetek", mint pl tomeges SMTP auth kiserlet vagy az SMTP protokoll hianyos implementalasa) altal szepen kipontozzak magukat a mailszerverek (IP alapjan adott idore feketelistara kerulnek, es semmilyen levelet nem fogad el toluk a szerver). Semmi manualis rosszindulat vagy nehezteles, de ha omlik a szenny, akkor megy a feketelistara.

Szerkesztve: 2020. 03. 03., k - 17:28

Ruszki cenzúra, jó cenzúra. ;) Az ugye nem tűnt fel, hogy a Yandex dobta vissza? :D 

If you have sent a message to a Yandex address and received a non-delivery report that states the following: “Message rejected under suspicion of SPAM”, this means that the contents of your message was recognized by Yandex.Mail as spam.

https://yandex.com/support/mail/bounces/yandex/message-rejected-under-suspicion-of-spam.html

Tényleg nem tűnt fel. Ha ezzel kapcsolatban nem lenne kérdésem, nem indítottam volna ezt a témát. Egy teljesen hivatalos, magyar nyelvű levelet küldtem egy labornak címezve, amelyben nincs melléklet, nincs HTML part sem, inline kép sem. Egy egyszerű UTF-8 szövegtörzs csupán. Ja, és URL sincs benne.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Szerkesztve: 2020. 03. 03., k - 18:37

Én "hasonlóba" futottam bele, domain nem publikus, de @xyz.hu -ról @xyz.hu szolgáltatón (tehát full itthoni cucc) keresztül ment volna ki egy rakat email egy rakat országnak.. Kanada, Irán.. és még egy amire nem emlékszem, nos az ottani SMTP szerverek egyszerűen aszonták hogy "szevasz". Valami sablon mailerdaemon üzenet jött vissza, amiből semmi extra infó nem kiszűrhető.. Szóval vannak ilyen történések :/

Sajna a techsupporttal nem tudtam még kontaktba kerülni.. Pedig egy sima egyszeru domainről van szó, semmi extra karaktert nem tartalmaz, a szolgáltató IP / mask tartománya sem volt fenn soha semmilyen listán, stb.

Sima "test" üzenet sem ment el nekik.

Az összes többi ország aki meg volt címezve megkapta az üzenetet rendben.

Szerk.: ps.: saját domainről van szó, aminek az MX.e nem egy "sablon szolgáltató" úgymond, tehát nem g-mail,freemail,yandex,yahoo,stb..