Telekom email big fault

Kedves szakik,

Volt már téma a hupon,  az "Access denied due to spamming (vade) - code_501" telekom mailszerver bug, én frissen szoptam ezzel.

Tegnap, tehát 2020.02.10-én jelezte egy ügyfelem, hogy valami zavart észlel a @t-online.hu email címével, az istennek sem jönnek a bejövő emailek (természetesen iszonyat fontos emailt várt). Idős user az ügyfél, sajnos nem tudom már őt átszoktatni másik email címre. A maileket simán pop3-mal töltögeti thunderbirddel, 30 napig meghagyjuk a mailszerveren az inboxot. Épp a világ másik végén voltam, kínomban gyorsan bejelentkezek a telekom webmailbe, jónak tűnik, a thunderbird kliens legutolsó beérkező emailje ugyanaz, amit a webmailen láttam. (Délelőtt 11.45 volt az utolsó incoming mail)

Gyorsan küldök pár emailt az ő címére, (délután 14-15 óra fele kb)  és élből visszapattant a telekom mailszervertől a mailjeim, miszerint a feladó:

MAILER-DAEMON@web-out.onbox.hu

host mx.t-online.hu[84.2.44.11] said: 550 5.1.8 Message
rejected: Access denied due to spamming (vade) - code_501 (in reply to end
of DATA command)

Tehát nem spam-be rakta a telekom mailszerver a dolgaimat, hanem visszadobta.

Felhívtam az 1400-at, túlszenvedtem magam a "Vanda vagyok" MI-n, és szerencsére egy értelmes ügyintézőhöz jutottam, aki nagynehezen megerősítette, hogy valóban gond van. Ticketet felvette, és pár óra múlva valóban működött az ügyfelem mail címe.

Ez a mailcím szinte ős telekomos, legalább 20 éve használja az ügyfelem, nem volt vele semmi gond, de én még olyat nem láttam, hogy napközben egy spamfilter megváltozik, és mindent visszadob.... :(

Szóval ha valaki egy kicsit rálát a telekom email infrastruktúrára, az írjon kérem!

Hozzászólások

Az IP címek és a webes history alapján én arra tippelek, hogy a userednek a freemailre van irányítva a telekomos címe, és mehetett rajta keresztül valami, ami miatt a freemail eldobja. (ott sajnos amúgy is elég tré a spamszűrő)

Szóval első körben ezt az átirányítást szüntesd meg.

Köszi, ezt csekkoltam, webes gui szerint nincsen ilyesmi. Ez a kérdéses telekomos mailcím már akkor létrejöhetett, amikor még 20 forint lehetett egy gombóc fagyi, és a drágalátos ügyfelem tuti, hogy semmit sem változtatott! Spamszűrő is legalacsonyabban van, rajtam kívül meg senki se piszkálja a webes guit (legalábbis remélem :))

Véletlenül belekerült a címbe, hogy "email". Ha az kiveszed akkor tökéletes telekom topic tud indulni :D

Vanda a "nincs internet" "nincs telefon" "elfelejtettem befizetni a számlát" "kigyulladt a huawei modem" kérdésekig jó, utána teljesen haszontalan :)

Szerkesztve: 2020. 02. 12., sze – 15:54

Nyomatékosan meg kell kérni őket, hogy szedjék le a kéretlen és rosszul konfigurált spamszűrést a mailboxról - de ne csak a modem ip-címén, hanem eleve a címet vegyék ki a szűrésből, különben mobilneten továbbra is kapja a hibaüzeneteket. 

 

--

update: ma nálam is bejelentkezett ez a csodálatos szolgáltatás. ügyintéző természetesen full inkompetens, nem érti mi az az smtp. hívjam a 1422-őt, ők tudnak majd segíteni (nem fognak tudni).

update2: sikerült értelmes emberrel beszélnem, és mivel webmailen is reprodukálható a hiba (az elküldött üzenet nem kerül az elküldött-folderbe, hanem kimegy a dróton az ötödik dimenzióba), ezért felvették hibára. Addig is gmail-smtp-t beizzítottam...

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Hatodikán is volt valami. Ezt a választ kaptam: Az axnetmx.t-online.hu szerver, ami a levél fogadásért felelős, blacklistre került.

Mondjuk 1 db email elég volt, hogy megoldják és értelmes választ adjanak.