Kedves szakik,
Volt már téma a hupon, az "Access denied due to spamming (vade) - code_501" telekom mailszerver bug, én frissen szoptam ezzel.
Tegnap, tehát 2020.02.10-én jelezte egy ügyfelem, hogy valami zavart észlel a @t-online.hu email címével, az istennek sem jönnek a bejövő emailek (természetesen iszonyat fontos emailt várt). Idős user az ügyfél, sajnos nem tudom már őt átszoktatni másik email címre. A maileket simán pop3-mal töltögeti thunderbirddel, 30 napig meghagyjuk a mailszerveren az inboxot. Épp a világ másik végén voltam, kínomban gyorsan bejelentkezek a telekom webmailbe, jónak tűnik, a thunderbird kliens legutolsó beérkező emailje ugyanaz, amit a webmailen láttam. (Délelőtt 11.45 volt az utolsó incoming mail)
Gyorsan küldök pár emailt az ő címére, (délután 14-15 óra fele kb) és élből visszapattant a telekom mailszervertől a mailjeim, miszerint a feladó:
MAILER-DAEMON@web-out.onbox.hu
host mx.t-online.hu[84.2.44.11] said: 550 5.1.8 Message
rejected: Access denied due to spamming (vade) - code_501 (in reply to end
of DATA command)
Tehát nem spam-be rakta a telekom mailszerver a dolgaimat, hanem visszadobta.
Felhívtam az 1400-at, túlszenvedtem magam a "Vanda vagyok" MI-n, és szerencsére egy értelmes ügyintézőhöz jutottam, aki nagynehezen megerősítette, hogy valóban gond van. Ticketet felvette, és pár óra múlva valóban működött az ügyfelem mail címe.
Ez a mailcím szinte ős telekomos, legalább 20 éve használja az ügyfelem, nem volt vele semmi gond, de én még olyat nem láttam, hogy napközben egy spamfilter megváltozik, és mindent visszadob.... :(
Szóval ha valaki egy kicsit rálát a telekom email infrastruktúrára, az írjon kérem!
Hozzászólások
Az IP címek és a webes history alapján én arra tippelek, hogy a userednek a freemailre van irányítva a telekomos címe, és mehetett rajta keresztül valami, ami miatt a freemail eldobja. (ott sajnos amúgy is elég tré a spamszűrő)
Szóval első körben ezt az átirányítást szüntesd meg.
Köszi, ezt csekkoltam, webes gui szerint nincsen ilyesmi. Ez a kérdéses telekomos mailcím már akkor létrejöhetett, amikor még 20 forint lehetett egy gombóc fagyi, és a drágalátos ügyfelem tuti, hogy semmit sem változtatott! Spamszűrő is legalacsonyabban van, rajtam kívül meg senki se piszkálja a webes guit (legalábbis remélem :))
Véletlenül belekerült a címbe, hogy "email". Ha az kiveszed akkor tökéletes telekom topic tud indulni :D
Vanda a "nincs internet" "nincs telefon" "elfelejtettem befizetni a számlát" "kigyulladt a huawei modem" kérdésekig jó, utána teljesen haszontalan :)
Te is szoktad szívatni? :))
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Én megpróbáltam neki elmagyarázni hogy a Huawei DHCP szervere által advertiselt DNS szerver(eke)t szeretném override -olni, nem értette. A kollega értette, de ilyet nem tud az eszköz. Viszont DHCP-t kikapcsolni lehetett, az lett a megoldás. :)
Nyomatékosan meg kell kérni őket, hogy szedjék le a kéretlen és rosszul konfigurált spamszűrést a mailboxról - de ne csak a modem ip-címén, hanem eleve a címet vegyék ki a szűrésből, különben mobilneten továbbra is kapja a hibaüzeneteket.
--
update: ma nálam is bejelentkezett ez a csodálatos szolgáltatás. ügyintéző természetesen full inkompetens, nem érti mi az az smtp. hívjam a 1422-őt, ők tudnak majd segíteni (nem fognak tudni).
update2: sikerült értelmes emberrel beszélnem, és mivel webmailen is reprodukálható a hiba (az elküldött üzenet nem kerül az elküldött-folderbe, hanem kimegy a dróton az ötödik dimenzióba), ezért felvették hibára. Addig is gmail-smtp-t beizzítottam...
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
Hatodikán is volt valami. Ezt a választ kaptam: Az axnetmx.t-online.hu szerver, ami a levél fogadásért felelős, blacklistre került.
Mondjuk 1 db email elég volt, hogy megoldják és értelmes választ adjanak.
a válaszuk esetleg megvan írottan, be lehetne copyzni? Nálam már megjavult az ügyfél, és azóta várom a telekom visszajelzést, hogy megoldották a problémát