Reklámblokkoló

Egyre több olyan oldal jelenik meg, ami közli velem, ha nem kapcsolom ki a reklámblokkolót, akkor nem mehetek tovább.

Innét is üzenem, hogy akkor nem megyek tovább.

Hozzászólások

Az anti-adblock killer megnyitási kísérlete nálam ezzel zárult:

"A szerver nem tudta bizonyítani, hogy valóban a(z) raw.githubusercontent.com domainbe tartozik; biztonsági tanúsítványa a következőről származik: *.adguard.com. Ennek oka lehet konfigurációs hiba, vagy hogy egy támadó eltérítette az Ön kapcsolódását"

Egyetértek, az én esetemben is ez a „default behaviour”.

Ez a közbülső lépés a reklámblokkolóval teljesen fölösleges. Akkor már így kellene: reklám van rajta -> nem mész tovább

“Any book worth banning is a book worth reading.”

+1

Hasonlóképpen látom ezt.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Nekem amúgy nem volna bajom a reklámokkal, ha azok NORMÁLIS reklámok volnának. Ezalatt azt értem, hogy egyszerű, szerény szöveges reklámok, semmi mozgás, semmi villogás, semmi animáció, és ugyanezen elvek alapján tőlem lehetne képi reklám is, de csak normális méretben, azaz mondjuk nem több mint a képernyő egynegyede lenne szánva reklámfelületnek összesen. És ismétlem a kép se legyen film, ne legyen animálva, ne mozogjon, ne ugráljon, stb, és ne legyen hozzá automatikusan induló zene vagy szövegelés...

És, a reklám ami megjelenik azon a területen, az NE VÁLTOZZON olyan értelemben se hogy mondjuk harminc másodpercenként hirtelen valami nmás termék reklámjára cserélődik ki!

Tehát ABSZOLÚT SEMMI MOZGÁS!

Mert az kurvára idegesítő, na. Én emiatt használok reklámblokkolót. A mozgás miatt. Idegesítő.

Ellenben eszembe nem jutna blokkolni egyetlen reklámot se ha az olyan lenne ahogy kirészleteztem fentebb: szolid szöveges reklám vagy állókép.

Nem azt mondom hogy akár ezek is boldoggá tesznek, nem örülök nekik se, de azt megértem, hogy az oldalaknak is élni kell valamiből, tehát oké, reklámozzanak. A baj az hogy nagyon elszaladt velük a ló. Szerintem ugyanis az Olvasó IDEGESÍTÉSE egyáltalán nem ugyanaz a kategória mint a reklám.

Egyáltalán, miből gondolják ezek az idióták hogy majd épp azt a terméket veszem meg ami felbosszant a hülye izgő-mozgó reklámjával?!

Mondjuk nekem reklámozhatnak, vakságom van rá. Azt veszem meg, amire szükségem van, nem pedig azt, amit kínálnak. A postaládámba érkező rakás spam-et még a kapualjban a szelektív hulladékgyűjtőbe irányítom olvasatlanul. TV-m nincs, böngészőben tiltom, ha erőszakos, az meg felbosszant annyira, hogy akkor a tartalom sem érdekel. Tartalmon nem a reklámot értem, hanem azt, amit elolvasnék reklámtalanul.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Akkor fizess a tartalomért, és nem lesz reklám.

Érdekes, hogy a szakmai tartalmakat mindössze némi kukimagyarázkodás elokézásával elérem, és a számomra bulváros tartalmak akarnak a reklámblokkoló eltávolítására rávenni. Amit tehát ott nem "kapok meg", arra igazából nincs is szükségem.

"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli

Alternatív lehetőség, ha az oldal nem tud megélni előfizetőkből/támogatókból: a reklám kihelyezésekor vegyék figyelembe a látogatók ingerküszöbét, illetve eleve az oldal megjelenéséhez passzoló megoldásokat alkalmazzanak (a figyelemfelkeltő megjelenés nem egyenlő a rikácsolóan ízléstelen pofába tolással).

:)

+1

Örök emlék, amikor a PH-n ment a műsor ez ügyben, oszt írogatták, hogy kapcsoljátok ki nyugodtan, mert csak szakmai jellegű reklámok lesznek, mondom akkor legyen. Erre első reklám ami arcomba jön, vegyé fel hitelt, me az neked jó... Ghostery vissza, PH meg bekaphatja...! 

Szinten. Adblocker mar csak biztonsagi okokbol sem lesz kikapcsolva.

Én mindkét oldalon ülök (web-es felhasználó / szolgáltatás üzemeltető).

Sajnos mint szolgáltatás üzemeltető, valamiből fent is kell tartanom az oldalt. Valamint valamennyi ellenszolgáltatást is szeretnék azért a sok munkáért amit az oldalba beleölök a fő munkaidőmön kívül.
A reklámblokkolókkal nem foglalkozok. Aki nem akar reklámot látni, az ne nézegesse. Akik analfabéták annyira, hogy nem tudnak reklámblokkolót használni azoknak is megvolt a lehetőség mindig is az oldalon, hogy kikapcsolják a reklámokat még a GDPR előtt is.

Viszont a GDPR óta, mivel igyekszem megfelelni ennek a törvénynek. Annyira visszaesett a bevétel, hogy gondolkozom bezárom az oldalt.

Az oldalam pedig nem mondható kis forgalmú oldalnak.

Azt látom, ha másba fektetném az energiám sokkal többet hozna anyagilag. De már annak is jobban örülnék ha többet tudnék együtt lenni a családdal.

Ezt csak azért írom le, hogy lássátok a másik oldalt is ami ellen tiltakoztok. Persze nálam szerintem nincs annyira sok tolakodó reklám és lehet lehetne ezzel fokozni a bevételt azon a néhány emberen aki nem él reklámblokkolóval, vagy csak egyszerűen nem kapcsolja ki a reklámok megjelenítését. De én már belefáradtam abba a küzdelembe, amit csak azért, hogy üzemeltessek egy ingyenes szolgáltatást törvényileg / adóügyileg / fenntartáshoz szükséges kifizetésekbe / emberileg / munkába bele kell fektetnem.

> Akik analfabéták annyira, hogy nem tudnak reklámblokkolót használni azoknak is megvolt a lehetőség mindig is az oldalon, hogy kikapcsolják a reklámokat még a GDPR előtt is.

> Ezt csak azért írom le, hogy lássátok a másik oldalt is ami ellen tiltakoztok.

Ellened - vagy bárki ellen, aki GDPR-től és adblockertől függetlenül lehetővé tette a reklámok kikapcsolását - szerintem senki nem tiltakozott. Az egyre erőszakosabbá váló reklámdömpinggel - amikor 1 "egység" tartalomra jut 2-3 "egység" reklám - na azzal van baja az embernek.

Igaz. Úgy látom Magyarországon mindenki letolja rajtam kívül. De vannak személyre szabott és nem személyre szabott reklámok.

A személyre szabott reklámoknál adatokat gyűjtenek Rólad sütik stb. segítségével. Ezek oldalakon is átívelő jelölések.

Ez alapján tudják, hogy pl. napelemet keresel, tehát elkezdenek megjelenni mindenhol a napelemes reklámok. Ez sokkal nagyobb bevételt hoz. Viszont ez GDPR-ba ütközik (legalábbis ha jól értelmeztem). Ezt külön kell engedélyeztetni. Alapból nem lehet pipálva.

Nálam tehát alapból ez nincs bepipálva, bár van egy gomb az összes süti elfogadására.

Kb. a felhasználók 50% Soha nem kattintott rá sem tagadásra, sem elfogadásra. Azaz más volt amíg utólag tilthatták le a reklámot, ha úgy látta volna pl. zavaró valamiért. És más most amikor addig nem jelenhet meg személyre szabott reklám (ha jól értelmezem a törvényt - erre jó lenne ha egy okos ember tudna választ adni, NAIH-tól kérdeztem, de még nincs rá válasz), amíg nem hagyta jóvá. Igaz a nem célzott reklámok addig is megjelenhetnek. De azok meg jóval kevesebbet hoznak.

Kellene egy reklámblokkolót blokkoló blokkoló! :)

Ezen gondolkodnom kellene, de a két blokkoló szó más nyelvtani pozícióban van. Azt írta, hogy egy reklámblokkoló (működését lehetetlenné tevő) (program). Mindkét () helyén jó a blokkoló szó, csak más minőségben, jelentéstartalommal.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Ha valaki nem akar reklámot, akkor arra nem lehet reklámbevételt tervezni, pont. - (Ennélfogva megélhetést sem.) - Nem is értem, hogy a kezdetektől ez miért nem világos? Hogyan lehet.., - miért lenne törvényes, - erre kényszeríteni?

Az érzelmeken, GDPR-en és megélhetésen túl is van ám értelme a blokkolásnak.

Konkrétan az az eset, amikor jön a reklám, azaz megjelent előttem 1db fapina - és ezt próbája a szkript megszámlálni...

...és teker az oldal betöltése, mert a *ad* szerverre egy órát kell várni vagy elérhetetlen.

A másik az oldal mérete és "eloszlása":

- Ne legyen több a reklám, mint az oldal!

- Ne lassítsa a letöltést és megjelenítést!

Igaz, a mai nagy sávszélességeknél (ami jobbára csak nagyobb városokban érhető el), meg a mai gyors gépeknél (már akinek) mindegy.

Vagy nem.

Próbáld ki a pi-hole -t, nálunk ez szűri a háztartást :)

Én is pi-hole-t használok, és időnkén a statisztikán csodálkozok hogy menyi szart dob el. Általában nálam 25-27% körül mozog. Mondjuk a feleségem egy bulváros oldalra téved akkor, szépen megdobja harminc fölé is.

Igazából szerintem ezzel az a gond, ha korlátolt mobil nettel nézed. Monduk van1 giga leforgalmazható adatod abból 200-300 Mega megy a lecsóba. És ebből a szemszögből fájdalmas leginkább számomra a reklám.