Budapest XI. ker Bocskai út. Péntek este kb 8óta nincs net. Más is tapasztalt hasonlót a környéken?
- Ügyfélszolgálat elérhetetlen
A neten körülnézve többen panaszkodnak a UPC megbízhatatlanságára, eddig engem elkerült a balszerencse, de új albérletben már úgy néz ki nincs szerencsém. Tényleg ennyire rossz a UPC?
Edit: Ez lehetne a gyűjtő posztja a UPC is down again típusú posztoknak. Ha már nincs hivatalos jelentés, hogy hol nem él a szolgáltatás.
- 842 megtekintés
Hozzászólások
16+ éve vagyok elégedett UPC előfizető. ;) Elég ritka a kiesés. (8. majd 7. kerület)
Általában csak előre tervezett, vagy rövidebb kiesés szokott lenni. De az is csak nagyon ritkán. Jellemző lehet a 0,5-1 éves uptime, hacsak nem konfigurálgatnak gyakrabban. Az meg általában 0-6 óra kozé esik.
Ez alatt két speciális hiba volt:
- A panel program keretében ;) elnyírták a házba bejövő kábelt. Ennek az elhárítása 2-3 nap volt. Ugyan közben volt net, csak sűrűn szakadozott.
- 2 éve egy ELMŰ átkötés húzása-halasztása miatt volt 6 kiesés. A végén 48+ óra alatt stabilizálták.
Egyéb jelenségek:
- A kezdeti időszakban a DNS sokszor szigorúan monoton lassult. Mostanában nincs ilyen, legfeljebb néha kiesik. De erről nem tudok semmit, mert 10 éve 8-10 egyéb szervert is használok.
- Egyszer a mai szerverüket elkonfigurálták, így az egész UPC domain egy hétre blacklist-re került. :-D
Tennivalók:
Ha kiesést tapasztalsz, akkor alapos diagnosztika után jelentsd a hibát! Ilyen esetben a UPC telefon sem szokott működni. ;)
Ha már több bejelentés érkezett, akkor a "központi hibát" már hangbemondásra teszik.
Az ügyfélszolgálat elérhetetlenségét eddig még nem tapasztaltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam megy. (Bocskaira merőleges utcában)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az utóbbi pár hónapban nálam Sopronban is megbízhatatlan lett. Leginkább csomagvesztés de a héten egyik este volt teljes kimaradás is, ill. pénteken egy kb. 10 perces időszak mikor 30% feletti packet loss. A kiesésnél a modem nem kapott IP-t se a központból. Az online felületen írtam egy hibabejelentést, még várom a választ.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szintén a XI. kerületbn, a Bartók Béla úton, az utóbbi kb. 1 hónapban gyakran vannak kiesések.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Karinthy-n is hasonló a helyzet. Adhattak volna Vodás 4G a szerencsétlenkedések helyett :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegnap este jelentve netes felütelen. Mennyi az átlagos idő míg reagálnak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tegnap este jelentve netes felütelen"
egyszer próbáld ki a telefonos ügyfélszolgálatot. másodszor már nem fogsz vele próbálkozni :D. cserébe ad képet a reakcióidejükről :D, meg a professzionális monitoringról ami náluk működik: botrányvezérelten. Ha nem jelentettem be 0:30 környékén akkor reggel 8ra se lett net. (egyszer gondoltam, ejj csak észreveszik maguktól. hát ők aztán nem: csak az első bejelentéstől néznek bármit is).
Amikor ez elkezdett gyakori lenni akkor írtam egy scrapert ami
1. archiválta az "előre tervezett" karbantartások listáját (volt, hogy egy héten belül harmadik kimaradás volt és felkerült a listára a hibabejelentésem nyomán.. úgy hogy egy fél nappal korábban még nem volt ott)
2. ha eltűnt a raspberry-m az openvpn server-ről akkor küldött egy push üzenetet a linkkel amire a sablonszöveggel küldi majd a bejlentést, meg a captcha-t a formhoz :)
__
Végül megjelent a digi és azóta felhasználóként nem érzékeltem, hogy lett volna kiesés: kb 1 hónapra előre szóltak, a 'kimaradás'-t csak a logokból láttam tartott vagy 2,5 percig. Ha időnként látni lehetett a srácokat amint kötögettek akkor azt éjjel 4körül csinálták.
bp xxii
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted a digi miatti elvándorlás okán kapták össze magukat? Digi általában a köcsögtkom-tól nyúlja le mélytengeri halászhálós mennyiségben az előfizetőket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hehe cuki gondolat: nem, ők továbbra is ugyanolyan fos 'szolgáltatás'-t nem nyújtanak mint eddig csak épp váltottam tőlük amint adódott a lehetőség.
Persze:
- a telekom a legdrágább, de legalább optikánál már ritkán volt szükség az amúgy hasznavehetetlen ügyfélszolgálatukra| tehát drága, de cserébe ritkán kell a hajad tépned
- a upc minimálisan olcsóbb, de a hígfostamit adnak inkább hagyjuk. ( csak azért kerültem hozzájuk a mert Telekom DSL után ők voltak az elsők akik végre optikát húztak..) | hígfos = /szolgáltatás uptime+'helyreállítás' ideje + kiesés gyakorisága/ ; tehát kicsit kevésbé drága mint az előző, de amolyan hol van-hol nincs üzemmód, nem építhetsz arra, hogy stabilan szolgáltatni fognak
- a digi meg mind2-tőnek alávágott és hozza a garantált sávszélt, az üfsz-t meg 1 alkalommal kellett keresnem a beszerelés estéjén, hogy legyenek kedvesek bridge módba rakni az eszközüket, ez kb összesen volt 15p. azóta nem tudom milyen a digi-s üfszolgálat válasz ideje mert nem volt rá szükség, hogy keressem őket. (a honlapjuk kicsit fapad, meg szokatlan volt elsőre pár dolog, de tökéletesen működik, azt adják amit ígértek). | működik.
> most megnéztem : 1,5 éve van meg az előfizetés, ez alatt, egyetlen alkalommal se kellett felvennem a telefont, hogy baxátok meg miért nem tudok dolgozni (miért nincs net). Önmagában már ezért szíves örömest fizettem volna amúgy a telenyomnak vagy a tepicinek is akár az akkori havidíj 1,5x-t is, csak épp képtelenek lettek volna produkálni..
továbbra is @bp xxii. ker
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pénteken reggel 10 körül volt egy kis packet loss emelkedés, 10 perc alatt rendbejött (zugló).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2. kerületben volt egy időszak, amikor rengeteg kiesés volt (7-8 hónapon át heti 1-2 alkalommal akár 2-3 órára is), de aztán megelégeltem, és automatizáltam a hibajelentést egy mobilnetes vonalon. 8-10 hibajelentés után megoldódott, és azóta is mondhatni stabil.
Nagy Péter
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Debrecenben hasít.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Be is baszna, ha egy nyóckeres optika elvágás debrecenig érződne!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni