DPD WTF 2.

Sokan szidják a DPD-t, kezdem megérteni, hogy miért...

Ezt a csomagot egy DPD Drop Shop-ban adták fel nekem kedden, december 3-án. Még aznap kaptam is róla SMS-t a magyar DPD-től, hogy 2-5 napon belül nemzetközi csomagom érkezik.

Azóta figyelem a nyomkövetési oldalt, hogy lássam hol jár. Kedden szépen meg is jelent a követési oldalon. A gond viszont az, hogy azóta is ott van...

Tegnap már elkezdtem érdeklődni, hogy mégis mikor várható, hogy felvegyék szállításra? Ezt kérdeztem az angol DPD-től és a magyar DPD-től is. Erre az egyszerűnek tűnő kérdésre kaptam a következő válaszokat:

  • a csomag még nem érkezett meg a rendszerünkbe, kérik hogy várjak, amint megkapják látható lesz online. Ez ugye hülyeség, mivel már látható. Ennek több variációját és kaptam Guptától, Ashoktól és a többi "expert"-től.
  • a csomag szállítás alatt van, várjak és amint beér a középontba látni fogom. Erről a csomag nem tudott és továbbra is ugyanott maradt.
  • december 5-én kaptam ezt a választ: a csomag várható kézbesítési dátuma december 6. Ezt nem tudom, hogyan tudnák megoldani, hiszen a csomag még Angliában van... Ezt a magyar DPD-től kaptam, utána elnézést kértek a félretájékoztatásért...
  • a legjobb: a csomagom vár rám pickup shop-ban és van rá 7 napom hogy átvegyem. WTF? Nekik kellene felvenni és elhozni ide Magyarországra

Ma már talán észhez tértek, mert a végén azt mondták, hogy a csomag még mindig pickup shop-ban van és hogy szóltak annak aki érte megy, hogy mindenképpen vegye fel a csomagomat ha ott jár. Amint megtörténik látni fogom online. Elnézést kértek és azzal védekeztek, hogy lehetséges, hogy az üzlet nem jó helyre rakta le a csomagot, a sofőr nem vette fel, stb. 

Ha ma már volt ott felvenni, akkor ebből már csak hétfőn lesz valami. A feladáskor kapott becsült kézbesítési idő december 10. volt egyébként. Érdeklődve várom, hogyan fogja tudni tartani ezt a DPD. Bár olyat is olvastam, hogy a 2-5 nap onnan számít amikor ők a drop shop-ból felvették. Szóval itt is van azért kavarás, mert ezek szerint a december 10 az azt feltételezi, hogy még aznap vagy másnap fel is veszik a drop shop-ból. 

Update, december 6: délelőtt 10 körül felvették végre a csomagot és útban van a DPD depó felé. Holnapra biztos nem ér ide, de ne legyen igazam! ;-)

Update, december 9: este 11 körül a csomag elhagyta az Egyesült Királyságot és Magyarország felé vette útját. A nyomkövetési oldal szerint kétszer is megtörtént ez. Először fél 6-kor, aztán 11-kor. Remélem ez nem azt jelenti, hogy két darabban fogom megkapni...

Update, december 11: délután 1 körül megérkezett Magyarországra. Talán holnap meg is kapom.

Update, december 12: reggel már láttam a nyomkövetésen, hogy kiszállítás alatt van. Később kaptam SMS-t is, hogy 11:38-12:38 között kézbesíték. (nem tudom hogy jönnek ki ezek az idők nekik ;-)). Az ismerős futár jött és annyira betartotta a megadott időablakot, hogy 11:34-kor hívott. A csomag egyébként épségben ideért, a dobozán se volt semmi sérülés.

Hozzászólások

Múltkor meg az volt a bajod, hogy túl korán hozták ki. :(

Szegény céget teljesen megzavarod az igényeiddel.

(Ráadásul azt írtad, hogy megígérték, soha többé nem hozzák ki neked időben.)

"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli

Te kaptál SMS-t... Szerencsés ember :-P Én levelet kaptam a megadott időintervallum vége előtt pár perccel, hogy csomagom érkezett, és hozni fogják... :-)

Ja, erről is megakartam emlékezni: miközben szétizgulom magamat a csomag miatt, kaptam emailt, hogy sikeresen lefoglalták nekem a repülőutat Londonba. Valami BBC-s illető foglalta le, oda-vissza. Először megijedtem, hogy menni kell a csomagért személyesen ;-) Aztán jobban megnézve London - Glasgow volt a viszonylat. Írtam nekik, hogy nem jó emailt adtak meg. A BBC-s illető megköszönte, de továbbra is kapom az értesítőket. Már kétszer kaptam meg hogy a franciák sztrájkolni fognak és emiatt lehet késni fog a gépem. Na, de annyi baj legyen, csak a csomagomat ne olyan géppel hozzák ami késni fog ;-)

Szerkesztve: 2019. 12. 06., p – 21:47

Nekem az elmult 16 evben eleg sok uj / meglevo / kozben “eltunt” futarcegekkel volt/van szoros kapcsolatom. Nem irok nevet, nincs idom gyonni...

Ne baszogasd a DPD-t ,mert *tobbszor* rosszabbat kapsz vegul. En szoltam, *tobbszor* rosszabbat :)

Hazai forrasbol, hazai cellal, karacsony kornyeken xyz ceg 72 oras kesest josol videkre. Emiatt 3 even at inkabb bementem minden erintett futarceg depojaba, unnepek idejen ofc sajat magam reggel 8-ra, es tisztelegtem, mint egy kiskatona :)) 

Ui utolso honapban dolgozna futarnal akinek 3 anyja van.

Vortex Rikers NC114-85EKLS

Szerkesztve: 2019. 12. 07., szo – 15:16

Így kívülről azt gondolná az ember, hogy ááh, futárkodás, mi sem egyszerűbb attól! Ráadásul ma már olyan IT támogatás van hozzá, ami magától csinál mindent, csak A-ból B-be kell elvinni a dolgokat és leolvasni a vonalkódot. Ehhez képest mégsem megy mindig úgy ahogy kellene és erős a gyanúm, hogy nem az IT-s oldal miatt fordulnak elő hibák, hanem az emberek miatt, mert nem úgy végzi mindenki a dolgát, ahogy kellene.

Néha vannak olyan (őrültebb) pillanataim, amikor arra gondolok, hogy csinálni kellene egy futárcéget, csak azért, hogy megmutassam, hogy lehet ezt normálisan is csinálni. Persze aztán mindig észhez térek ;-)

Szerkesztve: 2019. 12. 07., szo – 20:04

Amúgy azt még mindig nem tudom, hogy akkor most az hogy napokig ott áll a csomag, az teljesen normális dolog vagy csak velem kivételeznek?

A feladó szerint ez a szokásos menet és ezzel a Pick Shop-pal mindig ez van, a DPD pedig különféle "magyarázatokat" ad, hogy miért nem vitték el időben. Ezt azért nem értem, mert ha így van, akkor miért nem reklamál vagy miért nem viszi másik pontra ahonnan hamarabb elviszik? Láthatóan a DPD-t nem zavarja, hogy mindenki reklamál náluk, biztos túl sok a csomag és ezért szívatják a népet, hogy ne legyen annyira sok.

Némelyik DPD-s válaszból szintén úgy tűnik, hogy ez "pihentetés" része a folyamatnak náluk... "Jó, jó, vannak ott csomagok, hát, majd elvisszük valamikor őket." A szállítás egyébként a parcel2go.com-on lett rendelve, ott vállalták, hogy december 10.-ére meg fogom kapni. Az ő supportjuk nagyon jó, próbáltak ők is érdeklődni a DPD-nél, de nekik adniuk kell 48 órát a válaszadásra ill. csak akkor tudnak komolyabban reklamálni ha nem kapom meg 10.-ig. Szóval most csak annyit tudok tenni, hogy várom a 10.-ét.