Kocsit vennék: szívó vagy turbó? Benzin vagy Diesel? 3 vagy 4 henger?

 ( msandor | 2019. szeptember 20., péntek - 15:56 )

Sziasztok!

11 éves a kocsim, ami meglehetősen fapados, és kis kategóriás.
Érik a cseréje, de tanácstalan vagyok, remélem kapok néhány jó tippet tőletek!

Mik az úja autó kritériumai?
- legyen nagyobb a jelenleginél (Chevrolet Aveo 4 ajtós/szedán)
- szedán kizárva a pakolhatóság miatt
- hatchback/ferde hátú lehet vonóhoroggal
- vagy kombi vonóhorog nélkül
- csak új autó érdekel, mert nagyon fázok a használt kocsiktól
- a legfelső határ 5,5m Ft
- mivel kb a fele van meg, lízingelném fix 48 hónapra

A kedvencem a Skoda Octávia lenne, de az kiesik az anyagi lehetőségek miatt :-(
Így a listám jelenleg így áll:
1. Kia Ceed SW (kombi)
2. Kia Ceed 5 ajtós
3. Opel Astra Sports Tourer (kombi)
4. Opel Astra 5 ajtós
5. Suzuki Vitara

A kocsit tipikusan Budapest és az agglomeráció viszonylatában fogom használni, havi egy-két autópályás kitérővel.

A dilemmám a címben olvasható. A Dieselt kizártam a pár éve kirobbant botrány/hiszti miatt. Nem szeretném, ha a jövőben kitiltaná valamelyik polgármester Budapestről. (külföldre nem nagyon járok, így az ottani tiltogatások nem érdekelnek)

Marad a benzin.
A listából tudtommal már csak a Kia ad szívó motort.
Amiről tudom, hogy a világ végéig is elmegy, csak rendesen karban kell tartani, cserébe gyengébb, mint a kisebb köbcentis turbósok.

A turbós motoroktól kicsit félek, mert ha az elromlik, akkor zsebbenyúlós a javítása.
A kicsi turbós motorok tipikusan 3 hengeresek. Ezektől tartok a legjobban. Ismeretségi körökben sok a rossz tapasztalat velük. Ha turbósat vennék, kizárólag 4 hengeres jöhetne számításba!

Jövő héten mind a 3 modellt szeretném kipróbálni, és lehetőleg mindhárom motorral (szívó, 3 és 4 hengeres turbó).

SUV/Crossover nem izgat, hibridre/elektromosra meg nincs pénzem.

Ennyi lenne, előre is köszönöm, ha tudtok segíteni!

__________________
UPDATE 2019.09.25.

Ma ezeket a modelleket próbáltam ki:
- Opel Astra "K" 5 ajtós 1.4 Turbó 125 LE (4 henger)
- Suzuki Vitara GLX+ 2WD 6MT 1.4 Turbó 140 LE (4 henger)
- Kia Ceed 5 ajtós 1.0 Turbó 120 LE (3 henger)

Pozitív tapasztalataim:
- a 4 hengeres turbó motorok baromi jók, csendesek, nagyon jól húznak
- mindhárom kocsi kényelmes a vezető ülésből nézve
- mindhárom kocsi jól felszerelt, tele van mindenféle vezetés támogató kütyüvel
- mindhárom kocsinak remek a futóműve, szerencsére nagyon szar útszakaszon próbálhattam ki őket, jutott kátyúból is meg fekvőrendőrből is :-)

Negatív tapasztalatai(nk)m:
- a 3 hengeres Turbó motor ritka egy fos, alacsony fordulaton zörög, csörög, mint egy régi diesel a gyengébbik fajtából, és még hangos is, ugyanúgy húzatni kell, mint az öreg kocsim szívó motorját
- az asszony kicsinek, nyomasztóan szűknek érezte a Vitarát a hátsó ülésen ülve, szerinte nem volt stabil a kocsi, ezt én nem tapasztaltam, de az tény, hogy kisebb a fej és lábtér a Vitarában, mint a másik kettőben

Egyéb megjegyzések:
- beleültem az sx4 s-cross-ba is, az érezhetően tágasabb hátul, nagyobb a csomagtartója is
- viszont a kereskedő szerint már az éven nem lehet belőle venni, mert elfogyott, jövőre pedig drágább lesz az új környezetvédelmi normáknak is megfelelő frissítés miatt
- kedvezményt csak a kiás kereskedő adott
- én nagyon pozitívan csalódtam a Suzukiban, de a feleségem annyira rosszul érezte benne magát, hogy ezt végül elvetettük
- fura volt, de a Suzuki szalonban csak Vitara volt kiállítva, állítólag akkora a kereslet minden modellre, hogy azonnal elviszik őket, a szalonban lévő 3 kocsin is volt eladva tábla

A jelenlegi befutó a Kia Ceed SW (kombi).
Futok még egy kört más szalonoknál is, hátha lesz jobb ajánlat, és márkáknál is, hátha találok hasonló ár/érték arányú modellt.

__________________
UPDATE 2019.09.26.

Ma sikerült vezetnem a Kia Ceed 1.4 szívó benzinest, nagyon baba :-)
Úgy húz, hogy megkérdeztem a kereskedőt, hogy biztos nem turbóba ültettek?
Nagyon csendes, alapjáraton a szellőztető ventilátorok hangosabbak a motor hangjánál, de menet közben is halkabb a mostani kocsimnál.
Az úthibákat jól tolerálja, a váltó nagyon szépen "kattan" be a fokozatokba.
Kicsit megnyugodtam, a tegnapi 3 hengeres fostalicska után ez nagyon kellemes meglepetés volt.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

> "Csak új autó érdekel"

Nullkilométeresből már csak a Kia/Hyundai-féle 1.4GDI-t kapod szívó benzines kiszerelésben, minden más turbós. Ajánlható motor, ha nem akarsz "sportosan" közlekedni.

Én is a turbó-mentes élet híve vagyok, de a Kia/Hyundai 1.4TGDI turbós motor egyébként nem rossz.

(Ha valami véletlen baleset folytán az Astra még megvehető lenne a szívó 1.4XE motorral, akkor azt bazi gyorsan felejtsd el. Annak a vezetési élménye egy katasztrófa.)

> "SUV/Crossover nem izgat"

A Vitara ott van a listádon. Ha abban gondolkodol, akkor gondolkodj S-Crossban is.
A Suzuki-féle 1.5-ös turbós motor egyébként szintén frankónak tűnik, ár-érték arányban pedig verhetetlen.

> A kedvencem a Skoda Octávia lenne

Én, mint a Skoda Orrmotor fanclub egyik alapítója, gyakorló (régebbi) Octavia tulajdonos, hadd mondjam azt, hogy nem akarsz semmilyen autót Volkswagen TSI motorral.

Bocs, valahogy nem SUV-ként gondoltam a Vitarára :-)
Azt szerettem volna írni, csak nem jutott eszembe a neve a kategóriának, aminek a képviselői a kis alvázra pakolt magas doboz, kvázi SUV. Pl. Opel Crossland, Kia Stonic.

Van olyan SUV, ami izgatna, de nagyon kívül esik az anyagi lehetőségeimen.

A "kívül esik az anyagi lehetőségeimen" egy érdekes dolog: ha van készelten számodra elfogadható kompromisszumot jelentő autó, akkor jó esélyed van rá, hogy jelentős kedvezménnyel tudod elvinni. Arra számítani kell, hogy készletesből úgy engednek, hogy picit a belengetett ársáv fölé jön ki a kalkuláció, ráadásul a lizing miatt azért elég rugalmasan lehet az önerőt/havi díjat tologatni.

Az illető írta, hogy újat akar, azokkal a TSI-kel már nincs gond. Ha jól tudom, dobták a láncos vezérlést ami annyi gondot okozott, visszatértek a szíjas variánsra.
Amitől óvakodj az a dupla kuplungos váltó száraz kuplungos verziója (ha automatát akarsz), ez egy szar konstrukció, nem ajánlom senkinek. Különben sem vagyok az automata váltók híve.

Szerintem fiat tipo is van szívóval, 5 ajtósan pofàs is.

Szerk.: Megnéztem van, 1,4 nem lesz erőgép, puntot anno azért elràngatta vàrosban.

Hány évig szeretnéd használni? Fontos kérdés, ~180e km-ig azért bírni szokták a turbós motorok.

Ez lemaradt, de 10+ évre tervezek, évi átlagos 20'000- km-es futás teljesítménnyel.

Van egy cikk a Totalcar-on:
Tudod, miért nem kell félni a kisturbótól? címmel.
Ebben írják, hogy 10 év garanciát vállal az egyik japán kocsinál a motor-váltó-turbóra.
És nem is a gyártó, hanem egy biztosító.
Érdemes ránézni.

A kicsi turbóktól fölösleges félni - ha félsz, vegyél húzzukki-t, ők 3+7 évet adnak rá - igaz, picit kötött, hogy hova lehet ezalatt akár éves szervízre is vinni. De a Ford ezrese sem rossz (sőt!), sokadik éve zsebeli be az év motorja díjat.
Vezetési élményre persze más, mint a négy hengeres szívó, vagy akár turbós motorokkal hajtott autóké, de igen gyorsan megszokható, és utána bőven élvezet ezeket is hajtani. (Tudom, idén tavasztól van a "családban" egy EcoSport, és nagyon meg vagyok vele elégedve a 15 éves Fusion után, ami négy hengeres 1.4-es szívó motorral rendelkezik)

Próba... Suzuki: 2-3 kereskedés: később telefonon egyeztessünk időpontot, mert most nincs bent tesztautó/nincs bent kolléga/egyéb okból nem (anyátok...). Dacia: (Duster), igen, lehet, nézünk egy időpontot, mert szinte folyamatosan "kint van" a tesztautó - néhány napon belül megvolt a teszt - nem nyűgözött le. Ford: egyik kereskedés: hozom a papírokat, másolunk jogsit, és utána hozom a forgalmit meg a kulcsot. Másik kereskedés, rövid igényfelmérő beszélgetés után "hozom a kulcsot, és a próbaúton folytassuk a beszélgetést"...
Opel: egyeztetett időpontban mentem, kereskedő fogadott, a tesztautót kívülről megnézhettem, mert épp valami hasfájásuk volt, miért nem lehetett vele egy kört menni.

Ha azt akarod, hogy megerősítsünk abban, hogy vegyél miautónkat, hát legyen - nekem nagyonműanyag volt az egész belső...

A háromhengeres turbós motor önmagában nem feltétlenül rossz. Lehet megbízható és dinamikus is, bőven 100LE/liter teljesítményszint fölött. DE: a hangja és "kultúráltsága" sosem lesz olyan, mint egy négyhengeresnek. A járását pedig úgy "simítják ki", hogy böszme lendkereket tesznek rá, amitől lassan pörög fel és lassan ejti a fordulatot.

A Suzuki valóban nagyon műanyag... de valami fergeteges az ár/érték aránya és emellett műszakilag is tök frankó. Vannak emberek, akiket a műanyag nem annyira zavar. Engem speciel zavar. Kár, mert kénytelen vagyok ezért rosszabb ár/érték arányú vasakat hajtani. :)

A mostani kocsimban nincs is más, mint műanyag. Kivéve az ülés huzat és a lábtörlő :-)
Annó erre futotta, de megszoktam.
Próba nélkül nem vennék vitarát, lehet, hogy megtetszik, lehet, hogy nem, kívülről nekem nagyon bejön.
De kétségkívül jó áron adják, és biztató a 3+7 év garancia a motorra.

A fentebb említett ezres Ford motort hajtom én is egy Focusban. eddig 20k kilométer 9 hónap alatt, és semmi hiba. Ebből persze nem vonok le semmilyen következtetést. Tény, hogy más vezetni, mint egy szívómotorost, de nem jobb vagy nem rosszabb, más. Más a motor karakterisztikája. Idő kell (>1sec), amíg felépül a turbónyomás, és megindul. A motorfék mintha nem is lenne, szépen ki lehet vele gurulni. A teljes átlagfogyasztásom eddig pont 7 liter, jellemzően városban (~80%). A hangja vicces, kicsit pattogós-ropogós, de nem mondanám kellemetlennek. Az autó egyébként meglepően csendes. Ja és már lehet kapni 1.5-ös szívómotorral is, ha ez a preferencia.

Ahogy én hallottam jellemzően a kisturbósokkal sincsen gond.
Csak máshogy kell kezelni őket, mint a turbó nélküli, vagy a klasszikus turbós megoldásokat.

3 henger, szokottnál magasabb fordulat: gyakoribb olajcsere, jobb minőségű kenőanyaggal. Egy méretezett motor nem a méretezett magasabb fordulattól megy tönkre, hanem a magasabb fordulathoz tartozó nagyobb kenésigény nem megfelelő teljesülésétől.

Kis turbó, szinte folyamatosan terhelve: figyelni kell, hogy a turbó vissza tudjon hűlni mielőtt leállitod a motort. Van amelyik gyártó a turbó hűtőkörét függetlenné teszi, és a motor leállítása után is megy a szivattyúja ha kell. Van amelyik meg nem. Bp-aglomeráció viszonylatban bizony neked kellene ott ülni megérkezve a járó motor mellett, és percekig várni, hogy a turbó visszahűljön. Ez mondjuk jót tesz a turbónak, de nem tesz jót a fogyasztásnak. Vagy az utolsó kilométereken kifejezetten alacsony fordulatszámtartományban közlekedsz.
Ezzel a másnak 180-250e km után cserélendő turbóból akár 450-550e km is kihozható.

Illetve a banális sokak által elmondottak: Kinéztél pár tipust, keress rá milyen motor, milyen verzióban van benne, mik a jellemző hibák, stb.

Azt viszont ne felejtsd el, hogy kétféle autós szokott megszólalni internetes portálokon. Az egyik akinek nem jó, és a másik aki szerint nincs ennél jobb. Mindkettő sok esetben marginális, mert azok vannak többségben akik elmennek, megveszik, hajtják, stb. és azt sem tudják, hogy az interneten lehet erről is beszélni. :)
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Volt régebben turbó diesel céges autóm, annak a könyvében olvastam, hogy nagy terhelés után (hosszú hegymenet, utánfutó vontatás) praktikus kicsit járatni a motort. Nem is volt gondom vele, amíg vezettem (33'000- km).

A kinézett három modellről régóta gyűjtöm az adatokat, de nagyon nehéz pusztán az alapján dönteni, mert a legtöbb ember elégedetten használja, és eszébe sincs ezt fórumokon leírni, inkább azok panaszkodnak, akik csalódtak benne.

Minden képen ki fogom próbálni őket, és majd döntök.

Egy turbo csere mondjuk 200k es 8-12 ev mulva esedekes. Ez kerekitesi kulonbseg a most belerakott (5.5M + lizingdij) * 10 ev alatt mennyit kamatozott volna osszeghez kepest, ugyhogy penzugyi szempontbol egyaltalan nem szamit. De ha 300k es 5 ev akkor sem.

Ok, csak a kisturbósok kicsit hamarabb főnek, mert majdnem a teljes fordulatszámtartományban dolgoznak a 4. henger helyett. Ezért nem túl nagy terhelés után is igénylik a hűtést.
- - - - - - - - - - -
"A fejlesztők és a Jóisten versenyben vannak. Az előbbiek egyre hülyebiztosabb szerkezeteket csinálnak, a Jóisten meg egyre hülyébb embereket. És hát a Jóisten áll nyerésre." By:nalaca001 valahol máshol

Mondjuk meg is lepodnek, ha egy uj auto 20-30k km normal hasznalat mellett meghibasodna :D

Azt kell valasztani, amelyik tetszik a sejhajodnak, vagy az asszonynak.

Szamodra kb. lenyegtelen melyiket valasztod, muszaki szempontbol.
Habar evi 20k leirasod szerint leginkabb varosban, az gyilok uzem.
Dieselt eleve hulyeseg volna a hasznalati szokasodhoz nem megfelelo.

Szerintem a lizing konstrukcio kedvezosege alapjan donts.

18 éves turbós autóm van. A turbónak semmi baja. Nem kell félni tőle, legalábbis nem jobban mind bármilyen más alkatrész meghibásodásától.

Az új KIA-kat nem ismerem, nekem első generációs kombi (SW) Ceed van, az nagyon jó. Skoda Octavia-ból ültem át, szinte mindenben jobb a KIA. Főleg kényelemben, és persze árban.

Ha az Opelt még németek tervezték, akkor azt venném. Egyébként a KIÁt. Vagy a Suzukit :-). Ránézésre a Kia Ceed SW pirosban tetszene a legjobban ezek közül.

Én ha úgy lennék eleresztve, hogy paráznom kéne a javítási költségek miatt, akkor inkább használtat vennék 5-6 éves kor körül. Fele áron kapod, és mivel nem áll benne mindened, végsősoron azzal együtt is kevesebbet kockáztatsz, hogy jó adag pechhel lyukra futhatsz. Azokból még van szívó benzines, azok hitem szerint olcsóbban fenntarthatóak, mint a turbós dolgok. De ugye nem ez volt a kérdés :-).

Nekem eddigi kocsijaimmal az a tapasztalatom, hogy simán lehet velük 12-15 évre is tervezni, ha rendesen karban vannak tartva. Tehát ha mégis újat vennék, akkor ilyen távra becsülném a költségeket.

Végsősoron egyszerűen azt kell venni, ami tetszik az ésszerűség keretein belül. Véletlenül sem engedni az asszony kedvéért ha esetleg vita lenne :-)

Az objektív paramétereit megszokod, mindegy lesz egy idő után. Ha rossz példányt fogsz ki az tényleg ultrapech, amiatt nem okolhatod magad. De ha mondjuk az lesz, hogy ahány Astra elmegy melletted az jut eszedbe, hogy inkább olyanban ülnél, mint amiben vagy, akkor olyat kell venni és kész. Persze az ésszerűség határain belül. Ha találsz ilyet, akkor jól elleszel vele.

Protip: dobd félre az ésszerűséget, és vegyél egy Astra, Focus vagy A4 kabriót! 1-1.5M-ér mennek még jó állapotú darabok. Jóval olcsóbb mint egy zsírúj átlagjózsi autó. Sosem fogod megbánni!

Én egy 16 éves, common-rail, turbós, automata váltós, diesel Volvo-t hajtok 8 éve. Váltó, motor gyári. 1db porlasztót és a magasnyomású szivattyút kellett cserélnem 310.000km-nél (kb. 300 ropiba fájt). Motorban olajcsere 10e-ként, váltóban 50e-ként, minőségi olajjal. Most van benne 351.000km (129.000-rel vettem). Múlt héten volt esedékes egy olajcsere + átvizsgálás és semmi baja a kocsinak.

Amikor a Volvo-t vettem, a másik alternatíva a Ceed SW volt, merthát majd lesz egyszer család és kell a hely. Ha most vennék, akkor is Ceed SW, Octavia kombi vagy Suzuki lenne, bár az S80-ban is elférünk - de a szívem vágya ofkorsz egy szép-új V60... Mivel napi kb. 110km-t ingázok autópályán csak az otthon-munkahely-otthon között, ezért még most is inkább diesel-t vennék.

--
A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.

Kisebb egyterűben nem gondolkodsz? C-max, b-max, meriva? Pakolható, de kényelmesebb a kombinál.

Lehet még ezeket kapni? Azt olvastam, hogy a komplett kategória eltűnt a piacról.

C-Max van, a B-Max utódjaként az EcoSport jöhet számításba. Az Opel (sosem kop el) hasonló jószágai nekem valahogy nyomasztóbbak voltak belülről, mint a Ford...

A lízinget gondold meg. Én magánemberként akartam lízingelni (június), majd miután kaptam egy elég rossz ajánlatot az MKB-tól, szétnéztem a piacon és felvettem egy sokkal olcsóbb személyi kölcsönt a Raiffeisennél.

A kereskedő milyen finanszírozási ajánlatot adott? Mert a nagyobb/értelmesebb márkák/kereskedők azért igencsak jó ajánlatokkal tudnak előállni, ez az egyik. A másik, hogy a lizingnél általában fix ügyintésési díjad van nagyobb lizingdíj ("előtörlesztés") befizetése esetén, míg a hiteltermékeknél az előtörlesztett összeg nagyságától függő díjat kér érte a bank.

A lízing ajánlatban 16% THM volt, hitelkamat 14.66%. Ezt a márkakereskedő adta.
A személyi kölcsön szerződést most nem túrnám elő, a THM-re nem emlékszem, de a hitelkamat 7.95%. Talán valami 10000 Ft volt a hitelbírálati díj, illetve miután megkaptam a pénzt és továbbutaltam további ~7500 Ft tartozást könyveltek el (a jogcímet nem tudom, ez megy ugye az állambácsinak).
Havi több, mint 5500 Ft volt a különbség. Az általam talált legjobb lízingcégeknél hasonló kamatlábak voltak, mint a választott banknál. Egy 4 éves Hyundai i30-at vettem, lehet, hogy egy új autónál kerülnek csak elő a jó ajánlatok...

Már kértem ajánlatot pár cégtől, jellemzően 3,2% a THM változó kamat mellett, és 7% a THM fix kamat mellett.
Ettől rosszabb a személyi hitel THM-je.

Most akciós:

Toyota Corolla Hatcback Active vagy Comfort
5.8-6.15 M

Elvbe van kp kedvezmény is - lejöhet akár cirka 100 - 300 ezer kedvezmény, plusz jobb kereskedők tudnak adni még hozzá egy cirka 3%-os kedvezményt, ekkor vhogy igy jön ki a matek:

bruttó ár - regadó(85k) - 300k - *,97 + regadó + olyan 170k a forgalomba helyezés + 300-ért választhatsz magadnak kiegészítőt(pl komplett téli kerék szett megéri, meg a riasztó)

Ha hitel kell a Cetelem lehet egyszerűbb lenne imho. (9,47% 5 évre, de a trükk az benne, hogy minden felár nélkül hamarabb törleszthetsz, vagy el is adhatod az autót 3 év után)

A Casco-ra azért készülj fel, új autón ne sporólj ezzel, de durva lesz.


[új] - No rainbow, no sugar - [új]

Benézek a toyotahoz is, van a közelben szalon.
A casco alap, most is van a régi kocsimon.

Casco:

Régi kocsi=alacsony értékű biztosítás
Új kocsi=magas értékű biztosítás

Hidd el, nem fog tetszeni.


[új] - No rainbow, no sugar - [új]

Végeztem egy casco kalkulációt, meglepően jó árat dobott ki, kevesebbet, mint 11 éve fizettem a mostani kocsimra. Szóval ez nem akadály!

Akkor hajrá :)

A toyota kötelező szervízek egész jóárasok (30-50k), legalábbis egy franciához vagy fordhoz képest.


[új] - No rainbow, no sugar - [új]

Nomostan nekem a Fusion-nak az éves szervíze ebben a tartományban van, és az EcoSport-ra sem mondtak sokkal magasabb várható költségeket.

Ha jól emlékszem, a ceed-re az első 3 évben ingyen van a kötelező szerviz.

csak ha velük lizingelsz


[új] - No rainbow, no sugar - [új]

Bármit veszel mindig, legyen szemed előtt a következő amerikai mondás:
"No replacement for displacement"

A gyári fogyasztási adatokat szorozd be 1,5-2-vel. Egyes down sized, 1-1,2 literes 3 hengeresek többet fogyasztanak mint egy normális 1,8-2 literes motor.
Tavaly mentem egy Ford Ecosport? nevű csodával. Fogyasztás autópályán 130-140-es tempónál több mint 9 liter. Ilyenkor aztán jönnek az okosok és elmagyarázzák miért jobb ez, mint egy nyomatékos dízel, ami elmegy 5-5,5 literrel.

Nem a turbó romlik el a mai motorokban, hanem a részecskeszűrő, kettős tömegű (ez már a benzinesekben is van), EGR szelep. Nekem volt turbós benzinesem (Fiat TJet) 160 ezer km után sem volt gond a motorral, nem fogyasztott olajat, turbó nem fütyült. Persze ehhez hozzájárult az is, hogy nem dőltem be a gyári 30 ezres olajcsere periódusnak, hanem szokás szerint 15 ezrenként cseréltem. Ez a motor van az uj Tipoban is, benézhetsz a Fiathoz is ha új autó kell, nekem anno a Linea egy kellemes meglepetés volt, pár dologtól eltekintve (gyatra fényezés, toronycsapágy). Persze azóta az új Tipo ára a Linea árának majdnem a duplája lett.

Nem vagyok az új autó híve, kevesebb pénzért kapsz jó állapotban lévő, jól felszerelt, megkímélt használt Ceed-et, Hyundai-t, Focus-t Mondeo-t, Exeo-t. Ha több pénzed van, már nézelődhetsz Octavia, Superb, Golf, Passat, Avensis esetleg Accord után is. A felsoroltak mindenikének van kombi változata is (szerintem a kombinál jobb autó nem létezik). Franciákat kizárnám, a Mazda meg lutri a rozsda miatt. A többi exotikus modellt és luxusmárkát hanyagolnám.

"Fogyasztás autópályán 130-140-es tempónál több mint 9 liter." - Tetőcsomagtartó+utánfutó meg a retyerutya a kocsiban. Meg a féltégla a talpadon - így lehet, hogy annyi.
Idén nyáron öten+pakk egy hétre, klímával, autópályán, ~400km-en, a forgalom ritmusát felvéve :) evett valamivel többet, mint 30 litert. Az meg olyan hét és fél lityi százon. Az eddigi összesített átlag valamivel 7 liter alatt van úgy, hogy minden tank benzinben volt legalább 3-400km autópálya, a többi meg jellemzően város.

Uzemanyagtemeto szinten :(

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az aktuális tank benzinnel gyakorlatilag csak város környéki forgalom, nem öregurasan, 6.1-6.2 l/100km között mutat az autó (döntően klímával, mert augusztusban azért bőven volt rá szükség), márkatársak ennél kedvezőbbről is beszámoltak már őszi/tavaszi időszakban, klíma nélkül.

Vegyesben 4.4-4.8, kizarolag varosban 5.4-6.2.

^^ 4 henger turbofeltoltessel, 6 sebesseges valtoval. 40 liter benzin nekem 800km korulre eleg, de mentem mar vele tobbet is. 3 hengerrel es 5-os valtoval azert szarabb lenne :) nekem ezert nem is kellett az utobbi attrakcio.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ez egy üresen 1200kg körüli autó, hatfokozatú váltóval, 125 lóerős, egy literes 3 hengeres turbós motorral - és olyan 5-6000km-es futásteljesítménnyel. Márkatársak ennél a 6-6.2-nél jobb értékeket is "hoztak" már - még szokni kell egymást az autóval, ennyi az egész.
A te példádban mekkora a jármű önsúlya/a motor teljesítménye?

1110kg, *minden* kerheto opcioval telenyomott Skoda Rapid sedan. Bocs hazudtam, nincs benne bor es nincs automatikus savtartas. Ennyi amugy, semmi kiemelkedo. Mar egy Octaviaval is megmosolyognanak, hiszen Polobol keszult. 1197 cm^3, 81kW.

En eleve ugy mentem be a szalonba, hogy a haromhengeres csodakkal engem el lehet felejteni es nem viccelek.

Ui: https://imgur.com/a/QLjs1hL -> ha azt a retek turbózöld levélkét felnyomom 85-90-re, akkor diszkontáron közlekedtem. Ez akkor érdekes, ha balfaszként minden "telepirosat" megcélozok. Előfordul. A képen lévő 41km/h átlagsebességben a felső érték 65km/h: 60-as zónában cikázok az esetek 1/3 ill. 1/2-ében és ez egy hétköznapi kép ahol a dél az csúcs közeli. Még 3-4 lámpa, és ha kikapcsolom a kibszott start-stopot akkor 5.4-5.7/100 körüli egy óra alatt. De kitaposom a belét és próbálom szopatni a nagyokat csicska módjára, akkor 7-8. Ha mindenütt csutkagáz, kipörgetés és padlófék, kikapcsolom a kipörgésgátlót, klímát nyomok ülésfűtéssel vegyítve, közben lehúzom az ablakokat, szar benzint tankolok és minden lámpánál megállok járó motorral akkor felpakolt csomagtérrel sem tudom 9 fölé nyomni ha beszarok akkor sem. Uhh Remélem érthető. Jah prémimum üzemanyagot tankolok és autós-hipohonder vagyok: ha valami zörög vagy csak "nem úgy áll" én megnézetem *szakszervizben*. És 10 ezrenként kibszatom belőle az olajat a pitébe.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Nem kötekedés, csak kérdés. A "minden kérhető opcióban" nem volt digitális klíma?
--
ne terelj

Tok jogos kotekedes, eleg jo szemed van vao. Bemutato-auto volt parasztvakitasra kihegyezve: diszlecek, szinezett uveg, segged kinyalo szoftver, nagyobb kijelzos fejegyseg stb stb. Ehhez merten volt “minden” kerheto, az utolso tablet-tarto szarig. Utolag felmerult amit kerdezel termeszetesen, de annyira nem hatott meg hiszen igy kaptam 1M kedvezmenyt es ket ingyen gyari “ olajcseres” szervizt is belealkudtam. Az meg a merlegen volt, hogy az autoban volt kemeny 850km - 4 honap alatt. Szoval azt is be kellett nyelnem, hogy elsokent nem en fingottam tele az ulest...

Ui az elod Jettaban talan egy dologban volt jobb a (digit)klima: kulon programja volt a paras szelvedo nehany masodpercen beluli lefujasara :) masban en nem elveztem elonyet. De ha nem lett volna 1 miskas meggyozes es nem lett volna egyeb targyalasi poziciom akkor kertem volna. Parasztvakitasnak ehheh.

Ui tenyleg jo szemed van, birom aki figyel a reszeletekre.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

1,7t V6 2.4l-es (kb, pontosan nem tudom) szívóbenzin kabrió. Autópályán sétatempó, Balaton-felvidéken nyitott tetővel örömautózás nyugdíjas módra.

Tankolásnál több tíz liter, mint ahány száz kilóméter. Áhhh, inkább ne is számoljuk ki!

Családdal és telepakolva Grand Scenicem is 8.5 l/100 km-t hoz, pedig tempomatot csak 122-re lövöm be általában. A katalógus adat pedig 6,2 l/100 km országúton.. Ja és persze szintén szívó, de csak 1.6-os (112 LE).

Szivo benzin: elmesz vele a Holdig, visszajossz, megkajalsz es aszol egyet, majd utrakelsz megint. Ennek az a masik oldala, nem kell elfelejteni. Van aki egy miska km korul megy szivo benzinnel par szervizzel mire kidobja. Tultoltott motorral es kellekeivel ez nem tul valoszeru forgatokonyv (fixme).

Ui dizel nem erdekel.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Én is így gondolom.

Nincs ezzel semmi baj, mindennek ara van.

Amikor mas auto volt a picsam alatt es full gazadaskor a pillanatnyi szamlalo fel percre kiakadt ?30-35 liternel akkor sem sajnaltam. Harmasban felbasztam a kuplungot es megforgott a kerek egy oreg (meg nem divatos) capa BMW-nel. Akkor az volt a meno. Most is lehetne ilyet, sokmiskaert vehettem volna nagy amerikai autot es kb. ugy fogyasztana, *de* csikorogna es meg meg is neznek.

Csakhat mara leszarom az ilyesmit, az a lenyeg hogy elvigyen csaladdal egyutt nagy megbizhatosaggal kulfoldre, olcsoert es komoly nemzetkozi szervizhaloval. Sot, ha adnanak cserebe akar egy hellokittys matricas + rozsaszinu *de* olcsobban es biztosabban fenntarthato “nagy” autot atulnek. Azonnal.

Szoval az a kerdes minek mi az ara. Ezt kepletbe fogod az igenyeiddel es kesz. Utana viszont reklamacionak helye nincs :) szoval is nem reklamaciobol irtam.

Ui volt kollegam aki hosszitott limuzinnal jart meloba. Meg kellett tervezni hol jojjon, mert nem mindenutt tudott befordulni lol mhhhahha ahhah. A gatyaja rament, viszont kis tulzassal minden csajt felprobalt akit csak akart akar munkaba jovet. Fenykepezte is oket, amikor felmondott es a cuccait el kellett takaritani... szoval akkor eleg meredek fotokat talaltunk. Megint csak minek mi az ara.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

A skoda háromhengerese tényleg ótvar fos volt anno... De azóta eltelt nem kevés idő, és elég sokat fejlődött a technika.

Errol szerencsere nem tudok mit mondani. Akkor mar nem VW motor volt amugy?

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

imho nem vágom a logikát, hogy 3 hengeres ezres köbcentis autót autópályázásra vesznek...

a fiatról meg annyit, hogy szimpi volt, de elengedtem mert elég mohó étvágyúnak tűnik


[új] - No rainbow, no sugar - [új]

Az enyém kb 7-7,5 körül fogyasztott, lehet valamivel kisebb is volt mint a Tipo nevű utódja. A linkelt adatok kb minden benzinesre jellemzőek.

Én tartok a nagyobbtól. Az ezres is bőven elég pályázásra, néha így is megnyalom a 160-at (és még menne). Veszélyes és fölösleges lenne a nagyobb (nekem).
____________________
echo crash > /dev/kmem

Altalaban max 100km-t autopalyazok egyszerre, illetve evente nehany kulfoldi ut, tempomat 130, es ugy eszik 5-6 liter kozott. Ez igy pont jo. Persze amikor melo miatt egy ev alatt tettem bele 40k km autopalyat, akkor a ceges kocsi dizel volt ofc, nyilvan az arra volt kitalalva.

Hosszú távra veszek kocsit (10+ év), így a használttal már nem kockáztatok.

Hát Te tudod, nem akarlak meggyőzni semmiről. Autóhoz és focihoz mindenki ért. Csak annyit mondok, hosszú távra is egy 3-4 éves használttal jobban jársz, mint egy újjal. Gondolj bele, ahogy kijöttél az új autóddal a szalonból, az ára abban a pillanatban 10-15%-ot esett. A következő 4-5 évben pedig további 40%-al ér majd kevesebbet. Persze a választás függ attól is, hogy mennyit keresel...

UI: a legnagyobb szopás meg az, mikor az újonnan vásárolt autódba belejön egy vadállat egy 20 éves BMW-vel.
Jó tanulság.

Ezek tök jó mondatok, már csak hahunak kéne szólni, hogy így szórják fel rá a használt motyót. :D


[új] - No rainbow, no sugar - [új]

Arulni, barmit lehet barmennyiert.
Senki nem tiltja.
Legfeljebb senkinek nem kell.
A lenyeg az, hogy milyen szinten szuletik deal.

10 évre veszi.

Kivéve egy Toyota hibrid. Az hozza a gyári fogyasztást egész jól.

> mivel kb a fele van meg

A helyedben vennék egy 1.0-s szívó Daciát, vagy 1.3-as szívó Balenot. Mert olvasunk Kiszámolót, és nem urizálunk, főleg nem hitelből. Amire neked kell azokra ezek tökéletesen megfelelnek. Célhoz az eszközt, ha kell kompromisszumok árán is.

De ha már hitel: vedd meg a legolcsóbb S-Crosst. Jobb vétel mint a Vitara (az se rossz btw.). A Suzuki márka casconál nincs jobb ajánlat a piacon. A Suzuki finanszírozásnál sincs.

Ár/értek arányban a Dacia es a Suzuki ami jelenleg verhetetlen. 2.5 mihállyal nem érdemes más újban gondolkodni.

Ha ez így nem pálya, akkor -pont mint Buta Úr- vedd meg a vágyad tárgyát több hitellel. Mert akkor a Toyota, Kia vagy Opel sem lesz elég jó. Az Octaviának legalább örülni fogsz.
____________________
echo crash > /dev/kmem

+1 akinek nem lenne meg a hivatkozott írás: https://kiszamolo.hu/okos-ur-es-buta-ur-autot-vasarol/

Én is ezért javasoltam a használtat. (Még egy használt kabrióval is olcsóbbra jön ki, mint bármi újjal :-)

Kicsit sántít ez a történet, mert eszemben sincs 5 év múlva lecserélni a kocsit. Illetve meglehetősen kockázatos a használt kocsi, láttam már erre is példát. És a kocsitól függetlenül nekem is vannak megtakarításaim, ezután is lesz, jól keresek, futja mindkettőre.

> Mivel tudta, hogy egy mai 6 éves autóval semmi baj nem szokott lenni
LOL

Mindenki mondja ezt a Daciát. Nem tudom ki ült már vagy használt Daciát, de én majdnem vettem egy 1-2 éves Dacia Dustert. Beleültetett a kereskedő és mentem feleségemmel egy próbakört. Szörnyű volt! Papírvékony ajtó, kezemet se tudtam sehova letenni pihenni, mindenütt a kopogó műanyag, alig voltak tárolók, hangos volt az egész az úton (mintha a gumiktól jött volna, na de 30-50 km/h óra sebességnél bent néma csendnek kellene lennie egy autóban). Kérdeztem a kereskedőt, hogy ugye ez a fapados kivitel? Hát erre, dehogy ez a mittudomén milyen extra széria. Nem lett Dacia..

Próbáltam Dusikát én is. Ránézésre még akár tetszhet is. Belül (jó)néhány évvel le van maradva még az újabb verzió is, a vezetési élmény sem igazán győzött meg, ahogy a műanyagok tömkelege sem. Nagy vonalakban, szódával oké, de az apróságok, amiken spóroltak azok azért zavaróak, lett légyen a tárolóhelyek kérdése, vagy épp az ajtóknál a szimpla kéder...

Egy ismerősömnek van, ő szereti a Dustert.

Lodgy-ban ültem próbakörön, semmi zörgés nem volt benne a bukkanókon sem. Rendeltem is egy nagycsaládosat, úgyhogy hamarosan lesz életközelibb tapasztalatom is.

Attól függ, miből ül át az ember Dusikába, illetve milyen elvárásai vannak: lehet jó is. Nekem Fordból átülve nem volt meggyőző, pont a sok apró nüansznyi spúrsága miatt sem. Nem azt mondom, hogy rossz, hanem azt, hogy a költséghatékonyság oltárán feláldotak olyasmit is, ami számomra nem elfogadható.

Hát kb. mint mikor apámnak néztem automata váltós autókat. Többet is elküldtem neki, erre végül vett egy Opel Merivát. Neki nagyon tetszik és meg van vele elégedve (pedig egy Toyota Hilux mellett használja), de én max üsd/vágd autónak használnám. Annyi szerencséje van, hogy nem kell megismernie a "jó" Opel váltót, amire mikor az Opeleket teszteltem mindig azt hittem, hogy szimplán rossz példányt fogtam ki, de a sokadik után sajnos rá kellett jönnöm, hogy ezek ilyenek. Úgy ahogy minden kereskedő elmondja, hogy az Opel Ecotecnek normális, hogy 1 L olajat megeszik 1000 km alatt. Hát lehet hogy valakinek ez normális, nekem nem :)

Te autós újságíró vagy? Ők szokták így kiszőrszálhasogatni az autókat. A műanyagokon rágódni, meg hogy a váltó szar.

Én még nem ültem soha olyan autóban, aminek nem élveztem volna a vezetését. Igaz, hogy a régi kis Suzukiban végig padlón volt a gázlábam, és úgy sem volt elég gyors, de betettem hangos zenét és úgy már jó volt az is.

Nem, de több autót vettem már és ilyenkor rengeteget kipróbálok. Másoknak is segítek vásárlásban.
Én vagyok az, aki képes vidékre is leutazni autóért, kettőt is onnan vettem már.

Ja a tanácsom: Kecskemétről soha ne vegyél autót! Erről megkérdezhetsz olyanokat, akik ezzel foglalkoznak és meg fognak erősíteni.
Van olyan szakember, aki el se megy oda átnézni az autót, hogy egyáltalán érdemes-e felemelni.

Egyébként régi Suzukin (Swift sedan) tanultam vezetni és a hátrameneten kívül nem volt más idegesítő gond vele (ugye: nem szinkronizált, dupla kuplung, reccsenés..). De azért nem ütköznék vele, túl alacsony, kicsi és ma már sok kényelmi felszerelést hiányolnék.

> Kecskemétről soha ne vegyél autót!

Azért egy zsírúj AMG CLA Shooting Brake-t elhoznék onnan szívesen :-)

Mi van egyébként Kecskeméttel? Rossz az aurája?

Odakerül minden hulladék autó, amit máshol nem tudnak eladni. Ha már ott sem megy el, akkor viszik Romániába.
Hahun keress rá autókra, a legolcsóbbakat az adott típusból szinte mindig Kecskeméten adják. Nem véletlenül.
Elmész helyszínre és a telefonban jónak mondott autóból esetleg hiányoznak a légzsákok, a rozsda ette meg, klíma nem működik vagy éppen motor problémája van. Az hogy lemész és meleg a motorja az autónak (mert persze előtte hívd fel, hogy megvan-e az autó) már említést sem érdemel. Ilyenkor felesleges volt az út. Mondjuk ilyen Pesten is volt magánszemélynél, külön kérem hogy ne melegítse be a motort, mert hidegen akarom indítani. Odamegyek, erre nem forró a motor? Hogy ő csak kiállt a garázsból.. Ja.

Egyébként vicces, mert még abból a minimális árból is engednének ami a hahun van, de én múltkor úgy mentem el, hogy mondtam hogy nem akarom megsérteni, de erre az autóra ajánlatot sem teszek. Nyitva volt a vezető oldali ajtó mikor mentem és meleg volt a motor. Ez már rossz jel. De az igazi gond, akkor jött mikor az ajtók záródását teszteltem (általában ezzel kezdtem, de ekkor a végére hagytam) és a vezető ajtaja nem véletlenül volt nyitva, konkrétan nem lehetett rendesen kinyitni/becsukni annyira nem illeszkedett. Szóval így be kellett rakni a helyére :) Ezen kívül még ezer hibája volt a kocsinak, amit persze a kereskedő tagadott. Volt valami 1-1.1 millió Ft, ami nagyon jó árnak számított (volna), de szerintem 500e Ft-ért is odaadták volna az autót (ha vagyok olyan hülye és meg akarom venni a roncsot).

> Te autós újságíró vagy? Ők szokták így kiszőrszálhasogatni az autókat. A műanyagokon rágódni, meg hogy a váltó szar.

Vagy csak olyan valaki, aki nem akar milliokat kolteni valami igenytelen hulladekra.

Lehet hogy azóta van valami új széria, ami hirtelen jó lett. Nekem ez kb 1-2 éves emlék.
Feleségem még így is belement volna talán, mert jól nézett ki kívülről. De én nem akartam minden nap úgy beleülni az autóba, hogy rosszul érzem magamat + a gyereknek elmagyarázni, hogy nem tudja sehova sem pakolni a dolgait.

Apósomnak van, már a második. Az elsőből élve szálltak ki a feleségével és nővérével, miután az öreg elkapta jobbra a kormányt, hogy az előtte hirtelen fékezőt ne üsse el, aki elmondása szerint az utolsó pillanatban nyomott egy satuféket, hogy balra kanyarodjon és belefordultak az útszéli szakadékba. Az autó háromszor fordult át a fején. Az öreg megúszta egy bordarepedéssel, a felesége és a húga sértetlenül szálltak ki a járműből.
Az autóból ez maradt:
https://tinyurl.com/yyneec23

Nagyon örülök, hogy nem lett bajuk!

Azonban engem a pole test annyira nem győzött meg: https://www.4x4magazin.hu/nepperuzo/igy-torik-az-uj-dacia-duster
Csak összehasonlításképpen (egy 15 éves autóval, nekem pont van 1 ilyenem): https://www.youtube.com/watch?v=wPoXTSVdssE
Igaz 3 km/h eltérés van a két teszt között.

Ráadásul képet is tudok egy tavalyi balesetről mutatni:
https://imgur.com/jsvhLHX
https://imgur.com/HSH8QSB
https://imgur.com/CAA2yuf

Álltam a pirosnál, majd hirtelen egy Citroen Jumper hátulról átlökött az egész kereszteződésen. Kb 50-60 km/h-val jött és gondolom nem nézett előre. Szerencsére oldalról éppen nem kívánt senki kanyarodni. Az ijedtségen és a nyakam meghúzásán kívül más bajom nem történt, ennek ellenére két mentő is érkezett. Mivel a Jumpernek a hűtője is sérült, ezért fel kellett rakni trailerre. Én hazamentem az autóval és a javításig így jártam vele a városban. A károkozó pontokat és pénzbírságot is kapott, egyébként pont autóalkatrész kereskedő volt, gondolom azokat szállította.

Csak összehasonlításképpen:
Citroen Jumper (2002-2007) - 2000 kg (áru nélkül)
Renault Modus 1.6 16V - 1245 kg
Dacia Duster (2010–2017) - 1160–1294 kg

Az, hogy kisebb a súlya nem jelenti feltétlenül azt, hogy nem annyira biztonságos mint egy nehezebb jármű. Nézz töréstesztet egy 50-es évekbeli amerikai autóval, aminek a súlya jóval 2 tonna fölött van.
Persze nem egy tökéletes autó, hiszen egy low cost példányról van szó, aminek az ára valószínűleg még a te Modusod újkori áránál is kevesebb.

A baleset dinamikájától és a körülményektől is függ, hogy mit törik és mennyire. Kezdő koromban táttam én is el a szám és hajtottam bele egy előttem álló Dacia Loganba. Az én Polom lökhárítóján a Logan kipufogója szép kerek kör alakú nyomot hagyott (ha megnézed, kipufogó egy vízszintesen álló éles csődarab) azonban a Logan egész hátsó lökhárítója leszakadt.

Ez az olcsó autó átka, a gyenge anyag, a spórolás. Ezért veszek inkább használt márkásabb autót (nem összekeverni a luxusmárkákkal), mint olcsó újat. Mint már írtam, volt új autóm is, a Fiat Linea, azzal is az olcsó anyagokkal és a spórolással volt baj. Nagy részetek itt ezen a fórumon informatikus. Hányan vesznek közületek olcsó de új Tescos laptopot és hányan használt profi gépet? Ugyanez a helyzet az autókkal is.

En majdnem vettem egyet, nem is tudom kinek kellene megkoszonnom, hogy *megsem*. Barki/barmi is dolgozott a hatterben, nagyon halas vagyok neki.

Ennel meg egy sokeves Vitara is komolyabb belul. Iszonyatos erzes volt benne ulni, pedig valamiert hosszu percek kellettek, hogy rajojjek. Raadasul hatul kispolski feelinges. Holott gyerekkel nem utolso szempont ha ki tudja nyujtani a labat :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

De legalabb olcso, mas nem szamit ¯\_(ツ)_/¯

+1

Ceedről és főleg Vitaráról csak jókat hallok! Ismerős kereskedők, szerelők is ajánlják (pedig semmi érdekük nem fűződik hozzá).

Én mivel nem engedhetem meg magamnak, hogy új autókat vegyek, hitelre pedig nem veszek autót, ezért 3 használt autóm van és használtat csak szívót és benzinest veszek (manuális váltóval, de ez gondolom alap vagy legfeljebb robotizált). Továbbá kerülöm a kettős tömegűt, így csak úgynevezett "okoskerék" van, amit jóval olcsóbb cserélni.

Eddig úgy néz ki bejött a dolog és a bajok elkerültek, nem költök sokat az autókra. Megvétel után is kb csak 10-15% lett költve javításra.

A legutóbb mikor harcoltam egy biztosítóval (itt a hupon is nyitottam róla topicot, belém jöttek hátulról) nem akart rendesen fizetni a biztosító, de végül jó sok idő és panasz múlva az Eurotax értéket olyan magasra tornáztam fel, mint amennyiért vettem az autót használtan. Ezt elég nehéz például egy új autóval, ráadásul hitelkárt kötelező soha nem fedezi, bárki is állítja (pl. DAS jogásza) az ellenkezőjét.

Ezzel azt akartam mondani, hogy ha kb 2.7 millió Ft-od van kéznél és ebből autót szeretnél venni, akkor én olyan 2.2 millió Ft-ért vennék inkább használtat. Ez alkuval azt jelenti, hogy kb 2.5 millió Ft-ig nézegethetsz a neten autókat. Kb 15-20e Ft egy normális bevizsgálás, sajnos ezt bele kell kalkulálni az árba, így lehet néhányszor lyukra futsz, de inkább fizetek többször minthogy belefussak egy roncsba. Ahol nem engedik az autót bevizsgálásra vinni vagy pénzt kérnek érte, ott nem szabad vásárolni (mindkettővel találkoztam sajnos már vásárláskor, gondolom tudják hogy olyan rossz állapotban van, hogy úgysem fogod megvenni).

"pénzt kérnek érte" - ez jó, egész jó bevételi forrás. Veszel egy roncsot, felteszed olcsóért a hahura, és pénzt szedsz, hogy nézegeti a nép :-)

És tényleg. Legutóbbi autó vásárlásánál (miközben nézegettük az autókat) két helyen is kértek volna érte pénzt, ez valami új trend lehet.
Az egyik kereskedőnél egy V szériás Volvo-t néztünk és feleségem mondta, hogy nem lát ki belőle, erre mikor emelni akarom az ülést, odaszól a kereskedő hogy ne nyomkodjam, mert elromlik. LOL, ezek után biztosan megveszem :D Ha ennyitől elromolhat.

Ha 10 éves ciklus alatt egy 200 ezer forintos alkatrészen aggódsz, akkor ne vegyél autót. A sok "jaj mi lesz a turbóval" ember. Mi lenne? Ha tönkremegy, kibasszuk. Ennyi.

Mintha azon aggódnék, hogy egy szett gumi 90 ezer a motoromra és 8-10 ezer alatt leíródik 0-ra.

--
trey @ gépház

Azért te is tudod, hogy nem alkatrészt kell venni és nem annyiért amiért te tudod, mert nem építik be. 300-400e Ft egy turbó/kettős tömegú/DPF csere. Ráadásul ezek akkor jönnek el, amikor az autó ér vagy 1.5-2 millió Ft-ot. Ezért adják el olyan 150-300e km-nél még a fiatal autókat is. Évi 30e-el pedig már 5 év múlva előjöhetnek ezek a hibák. És persze rakás ember szaladgál csörgő autóval, meg kiütött DPF-el, de szerintem ez nem normális és bűntetni kellene.

Nem nagyon érdekel a használt autó biznisz. Itt egy új autó első tulajdonosáról beszéltem.

--
trey @ gépház

Mi a fasz, ket gumi a Monsterre majdnem egy szazas? Az komoly. Vagy ez a megfelelo meretnek a felso kategoriaban mert ara?

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ez az ára. A 12+ éves Yamaha-ra is ez a méret ment, minőségi Michelin vagy Pirelli stb. szereléssel ennyi. Ezeken kár a fogat szívni.

--
trey @ gépház

Okés csak meglepett, tényleg nem tudtam. 100e-ből az autómra veszek 4db Nokiant és elmegyek egy jobb étterembe a családdal együtt. Persze taxival, hogy jusson valami jobb pálinka is a bélésembe. Másnap pedig még elnyalunk egy fagyit valahol és megvan a százas.

Sosem gondoltam volna, hogy ekkora biznisz van a motoros lét támogatása mögött.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Ez egy költséges hobbi. Az ilyen hobbik árát nem lehet kifejezni étteremben evéssel.

--
trey @ gépház

Igen vélhetően ez zavar meg, hiszen az autó azért általában alapigény vagy legfeljebb praktikum, a sportmotor meg hobbi. Nem gondoltam bele teljesen, mert mindkettő keréken gurul és helyváltoztatásra szolgál. Megtévesztő, de amúgy piti ügy :)

A kajáláshoz annyi, hogy nem a kajálás a lényeges, hanem az autóra 60 egy szett jófajta gumi. Ekkor a fennmaradó 40-et ne 35 étterem + 5e bármiben határozzuk meg. Legyen mondjuk 60 egy szett gumi és 2x tankolok :) Vagy kipótolom 20-al és apósomnak is veszek egy szettet, szóval azért 8 jó gumit vehetnék. De mindegy is, az a lényeg, hogy nem lehet rossz buli sportmotorra gumit gyártani.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Az autóra hajlamosak az emberek úgy tekinteni, mint valami alapigény. De nem. Az autózás is hobbi. A költséges fajtából.

Tudod, aki majmot vesz, annak legyen banánra is.

--
trey @ gépház

Pedig nekem közel alapigény. Anélkül nincs munkám - kicsit sem mellékesen a családommal kb 1-1.5 órával kevesebbet tölthetnék itthon együtt. Mármint az év összes munkanapján.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

A ceges autot ne keverjuk ide szerintem, az valoban munkaeszkoz.

Nekem már nincs céges autóm, saját autóval járok. Nincs céges notim sem, a sajátommal baszkódok. Először fura volt, de azt hiszem jobb így nekem. Időt spórolok.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

"Anélkül nincs munkám" - plz elaborate. Ha a munkahoz kell, fizesse ki a ceg.

+1

Én a kapros töltöttkáposztát szeretem. Ha neked a paradicsomos a tuti, nekem aztán nem gond :)

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Oke, nem muszaj beszelni rola, ha nem akarsz, de eddig ezeket tudjuk:

- munkara hasznalod az autod
- sajat autod van
- azert nincs ceges autod, mert ezzel idot sporolsz

Ez valahogy nem jon ki nekem, de mindegy, annyira azert nem fontos.

Figyelj Máté.. engedd el.

-Munkára *is* használom az autóm.
-Így van, *immár csak* saját autóm van.
-*Nem* azért nincs céges autóm, mert ezzel időt spórolok.

Engedd el. Tényleg nem fogok fél A4 oldalt telegépelni az életemmel, mivel a., a faszt se érdekelné b., a fasznak sincs kedve hozzá.

Nekem ez a helyzet így most *részben* baromi praktikus, *részben* kényelmes, *részben* szükséges. Egyre inkább utóbbi felé tolódva.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

> engedd el

Nyitott kapukat dongetsz. :)

"de mindegy, annyira azert nem fontos."

Bicajra is 15-20e egy értelmes pár gumi (messze nem a csúcs), és bír 3-4ekm-t. Ez ilyen.

Nekem 2013-as Kia Ceed-em van 1,4-es szívó benzin motorral. Kicsit lomha, de felmegy az emelkedőn, előzni is tudok országúton. Bár jellemzően max. egy utassal és kevés csomaggal utazom.
Ha meg akarod pakolni a kombit vagy utánfutót kötni rá szerintem érdemes megfontolni a turbós 1,4-est.

Ugyan nincs a listádon, de érdemes megnézned a Dacia Sanderot és Logant. Ültem benne, mentem vele egy próbakört és én nem kaptam tőle kiütéseket, mint itt egyesek. Alacsony árért alacsony minőséget kapsz. Már ami a külcsínt illeti. Mivel egyszerűbb technika, kevesebb dolog romolhat el benne. Jó darabig azzal szemeztem 6-7 éve, aztán bementem a Kia szalonba és nyert a Ceed. Bár akkor még 3,5 millióról indult az ára, nem 4,5-ről, mint most.

Mondjuk az én választásomban az is fontos volt, hogy ki tudtam fizetni egy összegben. Nem vennék fel kocsira hitelt, az (nekem) nem olyan fontos dolog.

Nálam kb. a következő kategóriák vannak autóvásárlásnál:

- Minden ami dízel és a Fosvágen konszern ipari hulladékai (VW, Audi, Seat, Skoda stb...) elvből nem jöhetnek be a portára. Maximum tyúkkeltetőnek.
- Túlárazott germán ipari hulladékok (BMW, Mercedes, stb..) Szintén kizárva.
- Néhány márkát nem ismerek, de ismerősi körben jó véleménnyel vannak róla. (Dél-koreaiak, franciák, Dacia stb...). Megfontolnám a vásárlásukat.
- Preferált: Olasz vagy Japán.

Azt hiszem -bár a pontos árakat most nem ismerem- én ennyi pénzért egy Fiat Tipo-t vagy egy Suzuki Vitarát/SX4 Cross-t választanék. De megfontolnám a Kia Ceed-t és a Dacia Dustert-is ( Ez több ismerősömnek van és nagyon szeretik, egy időben nálunk is komoly jelölt volt, de nem fért volna be a garázsba)

----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Hasonlóan gondolkodom, japóból is kizárok párat (nissan, mert az renault, mazda, mert durván rohadnak), úgyhogy igazából csak a toyota, és a suzuki marad. :)

Érdekes szál. Kíváncsi vagyok.

+1

Nézd meg a Megane 4-et is.

Vadiúj 4 hengeres, 1.33 TCe (Renault-Nissan-Merci) turbó benzin motor. Ha megtanulod használni, hálás lesz
a 6 fokozatú váltó, meg segít a fogyasztást is lent tartani.

"hibridre/elektromosra meg nincs pénzem."

5,5 mFt-ért már lehet venni használtan jó plugin hibrid elektromos autókat.
Ha főként Budapesten és környékén használnád és tudod otthon tölteni, akkor sokat lehet vele spórolni.
A zöld rendszám miatt a parkoláson, az adókon és az illetékeken is.
(Pl. Mitsubishi Outlander)

Tudom, hogy kizártad a SUV-okat és a használtakat, de ki tudja, gondoltam gondolatébresztőnek jó lehet! ;-)

A Mitsubishi Outlander zöld rendszámmal kimondottan tetszik, de amikor azt mondom az asszonynak, hogy egy 4-5 éves kocsiért adjunk ki 5 m Ft-ot, akkor az megvétózza :-(
Én meg nem akarok vele vitatkozni, inkább leszarom az egészet, és addig nem veszek másik autót, amíg ez ki nem rohad alólam :-)
A házasságom többet ér egy kocsi miatti vitánál...

Azért ez probléma. Az asszony autószerelő? Vagy sok éves tapasztalattal rendelkezik használt autó vásárlás és birtoklás terén? Én értem, hogy nem akarsz vitatkozni vele. De éppen azért van szűk választási lehetőségetek mert van egy érv nélküli feltétel ami csak lóg a levegőben...
Ez így kicsit fura, hogy egy autóvásárlás kimenetele hatással van a házasságra...

> A házasságom többet ér egy kocsi miatti vitánál...

Vigyázz, mert esetleg pont arra megy rá a házasságod, hogy hagyod magad befolyásolni. A nők nem szeretik: mindenfélét kérnek, akarnak, de valójában csak azt akarják látni, hogy kemény vagy, és magadtól is tudod mi a helyes, nem hallgatsz rá. Shit tesztnek hívják.

Ettől függetlenül én sem vennék 5M-ért 4-5 éves elektromos kocsit ha nem lenne legalább 7M kp-m kocsira. Inkább másfélért jóállapotú tizenéves kabriót, az még jobban triggereli az asszonyt, és még meg is éri az árát :-).

Nálad valami becsípődés a kabrió? Eszembe nem jutna venni, annyira távol áll tőlem az a stílus.
Ha jól gondolom, a kabriókban mindig kisebb a csomagtartó kapacitása, mint a fix tetősökben, nálam pedig a csomagtartó egy fontos kritérium.

15 év házasság után sem értem meg a feleségem, van néhány téma, amit nem lehet megbeszélni vele, mert amit egyszer a fejébe vesz, azon nem tudok változtatni. Ilyenkor nem erőltetem a dolgot, a nyugalmam sokkal többet ér.

Majd fordított pszichológiával fogok rá hatni, ha nagyon sokáig káromkodok a jelenlétében a kocsi miatt, akkor előbb utóbb Ő fogja kezdeményezni a cseréjét :-)
Ezen már túl vagyunk, most már csak a nekem kedvező modell felé kell terelni...

1. A Facebookos csoportban rengeteg olyan tag van, akik szívesen megmutatják az autót, tudtok vele menni egy kört, akár ki is lehet bérelni egy-két napra.
Ha beleülne, akkor lehet, hogy változna a véleménye ;-)

2. A legtöbb kinézetre úgy néz ki, mint az új. Egyszerűen mondd azt neki, hogy új ;-)

2. Végre egy tökös, konstruktív ötlet :)

a biztonság kedvéért le kell nullázni a kilométer órát :-)

szerintem az opelt ne vedd fel a listara. foleg, h mostanaban a franciak megvettek az egeszet (nem veletlen jutott idaig hires a opel). szerintem muszakilag nem egy was ist das.
japan/koreai es szivo benzin legyen lehetoleg.
(zarojelben jegyeznem meg, hogy egy klasszikus szerint autot a havi jovedelmed max 6-szorosa ertekben vegyel. szoval egy jo allapotu, kozepes szivo benzin ~8-10ev korul kellemes upgrade lehet az aveo utan. persze ido mig talalsz egy normalis autobuzit akitol erdemes megvenni egy verdat. de lehet jobban jarsz, mint hitelt felvenni...)

Tanulság: a Kia nem tud normális 3 hengeres turbós motort csinálni. Tanulság 2: A "miautónk" annyira kelendő, hogy lophact kapsz, nem kedvezményt - ha egyáltalán vehetsz belőle...