megyek jósnőnek...

dehogyis.

még tavaly egy fb bejegyzéshez fűzött kommentemet törölte a tartalom megosztója, mert kérdezni mertem PAV II.-ről, üzletszabályzatról, GKI-ról, meg ilyesmik.

mert a piacot torzítja úgy az über, ahogyan a többi bérfuvarozó is, hiszen egy vállalkozóival (vagy akár anélkül is) űzik a sportot, miközben a taxisnak, a buszvezetőnek meg az egyébként díj ellenében fuvarozást végzőknek (úgy a pilótáknak, ahogyan a cégvezetésben a szakmai irányítóknak is) egy vödörnyi kötelezettsége van a megfelelésért.
szóval még akkoriban jósoltam problémákat, ma meg ezt olvasom. hogy tiszta legyen, a cikkben említett vállalkozás hirdetése alá írott fb kommentben mertem kérdezni még tavaly.

szó se róla, megtalálta a piaci rést a csávó, kapott az alkalmon, csak hát -gondolom én- a hiányosságok, a képzetlenség, esetleg egyes nemzetközi furgonosok (közlekedési) agyatlanságai idáig vezettek.
akkor is, meg itt a hupon egy korábbi, az übert érintő negatív(?) hozzáállásom sokaknak nem tetszett. őket kérdezném: ha anyátok/apátok utazott volna ebben az eutaxis furgonban, mi volna az álláspont momentán...?

Hozzászólások

En nem kevernem bele az Ubert es ezeket. Itt (Cambridge) az Uberesek is pont ugyan olyan taxis rendszammal maszkalnak mint a tobbi taxisceg emberei. Az Uber csak egy diszpecser, akik idegesito hangu telefonos kisasszony helyett szamitogepet hasznalnak.
Vagy akkor a Fotaxit is szantsuk be ha az egyik alvallakozoja csal?

A megoldas ellenorzes lenne illetve ertelmes utasok (peldaul ha nem hajlando betartani a szabalyokat szallj ki azonnal)

--
http://blog.htmm.hu/

Az Uber nem csak diszpécser, hanem egy taxiscég. Csak épp sok helyen nem akar megfelelni a taxiscégekre vonatkozó előírásokra.
Ugyanis a pénzt is ő szedi be, a taxisokat is ő fizeti ki, és nem csak a fuvart közvetíti.
A diszpécser csak jutalék ellenében fuvart közvetít, de a sofőr kapja meg a pénzt a fuvar után. Az Ubernél nem így van.

Azon persze lehet vitatkozni, hogy az előírások idejétmúltak-e.

Ez belföldön is megy, elég csak felnézni az Oszkárra és látod hogy ma az autósok kb 80%-a üzletszerűen műveli a "szakmát". Ezért se használom már a szolgáltatást, mert kihalt belőle a közvetlenség, ami a "régi Oszkáron" még megvolt. Mindenféle külön vizsga és ellenőrzés nélkül vezetnek sokan naponta 4-5 Budapest - Szeged távot. Reggel elindul a Multiplaval és ingázik fel-le.
-------------------------
Dropbox refer - mert kell a hely: https://db.tt/V3RtXWLl
neut @ présház

Csak és kizárólag az üzemanyagköltséget szabad beszedni, ami efelett van, az adóköteles jövedelem - a továbbiakról nem is beszélve. Őszintén szólva lövésem sincs, hogy nekik minek kell megfelelni, és megfelelnek-e egyáltalán.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

"lövésem sincs, hogy nekik minek kell megfelelni, és megfelelnek-e egyáltalán."
hogy Te sem tudod (más utazótársaddal együtt), az egy dolog. hogy ők nem tudják (vagy ha igen, beleszarnak), az meg a személyszállítási piac torzítása, meg ilyenek.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

A feladat (eredetileg) az, hogy beülsz valaki autójába, mert ugyanarra megy mint te, és beleadod az üzemanyagköltség rád eső részét. Ő jól jár, mert olcsóbban jön ki, te is jobban jársz, mert olcsón és kényelmesen eljutsz egy másik városba, és a környezet is jól jár, mert mondjuk átlag három autó helyett egy közlekedik.

Ez nem hivatásos személyszállítás. Én is voltam sofőr amikor hetente mászkálnom kellett egyetemre, és ültem is be másokhoz - teljesen jól működik a modell. A rendszer pedig igyekszik kiszűrni a kóklereket, száguldozókat, nem sofőrnek valókat, az értékelésekkel. Ha valaki már százszor vitt embereket és 10ből 9 jóra értékeli, akkor van olyan jó, hogy meg mered kockáztatni a beülést. Természetesen trust factor, itt is van, de ez az olcsóság ára.

--
arch,ubuntu,windows,android
zbook/elitebook/rpi3/motog4_athene

> Ha valaki már százszor vitt embereket és 10ből 9 jóra értékeli, akkor van olyan jó, hogy meg mered kockáztatni a beülést.

hát, azért nekem eddig több rossz tapasztalatom volt ilyenekkel, mint jó, pedig nyilván nem az 1.3/10-es emberekhez ülök be.
- az egyik 'pesten belül elvitt városnéző túrára, GPS-t bekapcsolni lusta volt (pedig ziher, hogy a dugókat kikerülte volna), és a légkondi pont aznap romlott el - persze az ablakot lehúzni nem lehet, mert konstrukció miatt olyan. az értékelésemet feldughatom magamnak
- a másik az 1:30-ra írt utat megteszi 1:00 alatt, persze végig száguldva az autópáylán. oké, túléltük, de lazán lehetett volna olyan is, mit itt az OPben
- a harmadik az 1:30-ra írt utat 2:30 alatt teszi meg, s még a szingli lányokra is rámászik az autóban
- etcetcetc

Nekem volt olyan taxisofőr, aki mellett féltem, olyan aggresszíven vezetett. Az út után lepontoztam és leírtam. Nem tudom, lett-e valami következménye, de ha másokat is zavar, akkor idővel rossz lesz a pont átlaga és lesznek utasok, akik nem őt választják.

Olyan is volt, hogy az Uber sofőr az alvó gyerekemet kezdte a kocsijából kirángatni, miközben az asszony a másik gyereket bevitte a házba, és mikor a kocsihoz visszatért, azt látta, hogy sír, üvölt és rúgkapál a gyerek, miközben a csóka próbálja kihúzni a kocsiból. Gyorsan rászólt, hogy azonnal eressze el a gyereket, odament, kivette ő, bevitte, aztán megírta a negatív értékelést.
Rá pár perccel csengett a telefon, az Ubertől hívták és kikérdezték, mi hogy volt. Mondták, hogy intézkednek. Ilyenkor megkérdezik a sofőrt is, hogy mi történt, bekérik a kocsiból a kamera felvételét, aztán majd döntenek. Az Uber sofőrnek tilos hozzáérnie egy utashoz, így várhatóan ezért nem csak a csillagos átlaga ment le az embernek, hanem meg is ütötte a bokáját.

A nicked alapján férfinek gondolnálak. Hogy derült ki számodra, hogy a harmadik taxis a szingli lányokra rámászik az autóban?

Egyébként az Uberben szerintem pont az a jó a sima taxihoz képest, hogy 1) megvan, hogy ki vitt, szóval ha valami történik, akkor ott a név, cím, másfelől az összes ilyesmit: rossz útvonal, koszos autó, illetlen viselkedés, veszélyes vezetés, stb. be lehet jelenteni az appban, és következményei vannak.
Én pl. kaptam már vissza teljes fuvardíjat azért, mert a sofőr épp be akart palizni és elment városnéző túrára.

Nemtom a PAV mennyire szamit. A taxikon - a biciklikkel ellentetben - van rendszam, elvileg jogositvannyal rendelkezo ember vezeti, aztan megis tobbet szabalytalankodnak, mint azok.

--
When you tear out a man's tongue, you are not proving him a liar, you're only telling the world that you fear what he might say. -George R.R. Martin

taxiban, volánnál, bkval nem történhet ilyen? :)

de. ám a bíróság előtt a hivatásos pilóták esetében tisztázva van a jogalap, a többi meg egyszerű állampolgárként áll oda -már ha túlél egy ilyen balesetet ugye-. ég és föld a különbség, nem részletezném, mert még a végén vérszemet kapnak a hipohonderek.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

röviden: amiért neked felfüggesztett, az nekem letöltendőnek néz ki.
neked nem kell tudnod olyan dolgokat, amiket nekem igen, s ezeket számon is kérik rajtam, pedig mindketten kormánykereket tekerünk. én évente frissítem ismereteimet önszántamból, öt évente kötelező továbbképzés, neked meg átadták x éve és senki nem követel tőled ilyesmit.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Nem értem a hír kapcsán miért (és hogy) próbálod ezt bárhogy is kötni az Überhez. Csak hogy tisztázzuk - már az Über előtt is voltak (nem is kevés) külön személyszállításra berendezkedett végek, akik kisbuszokkal vitték az utasaikat (Tipikus példa a Romániába közlekedő http://budapestkolozsvar.hu Sova Impex, akik 2001 óta foglalkoznak ezzel, de még ez előtti időkből is rémlik hasonló cég). Szóval ilyen, és ehhez hasonló szolgáltatás volt, van, és lesz is.
Az meg, hogy ezek néha-néha baleseteznek az pedig statisztikailag sajnos elkerülhetetlen. És mivel a cikkben nem említik, hogy pontosan miért történt a baleset, így az se biztos, hogy emberi hiba okozta azt (simán el tudom képzelni, hogy a sofőr elájult vezetés közben pl).
Szóval abszolút nem értem a reakciódat a cikk kapcsán
____________________________________
Az embert 2 éven át arra tanítják hogyan álljon meg a 2 lábán, és hogyan beszéljen... Aztán azt mondják neki: -"Ülj le és kuss legyen!"..

az über csak egy példa volt, lehet oda kellett volna írni a felsoroláshoz hogy "a teljesség igénye nélkül".

"Az meg, hogy ezek néha-néha baleseteznek az pedig statisztikailag sajnos elkerülhetetlen."
ahogy a hivatásosok körében is, ám ott van kontroll, annak jogalapja, vannak követelmények, kötelező utas- és árubiztosítás, kötelező éves és szigorú műszaki vizsga a járműveknek, szóval van mit kockáztatni. ezeknél meg nincs. röviden-tömören.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Szerintem a budosgyoker magyar mentalitas, majd jol kielozom oket jobbrol es befurakodok jeles peldaja, egy jol megerdemelt vegkimenetellel. Remelem a sofor tuleli es lesz ellene legalabb 3 "emberoles" kiserlet vad. Sajnos valosagban nem. Tipikus ijb minek voltak ott az utasok megallapitassal le fogjak zarni. Remelem megusszak az utasok es majd megkezelik maganuton a ceget. Joggal nem fognak tudni mit kezdeni, magyarorszagon. Itt ha jol bepialva ledozerolsz valami csaladot akkor is max. kapsz egy kis szanatoriumot kedvezmenyes szabadulassal, muanyag lakat helyett. Tucatnyi pelda van erre a kozelmultbol is.

Nem előzött szerintem senki semmit. Szerintem az történt, hogy az A8 be volt állva - szokás szerint - a haladó sávokon. A gyorsítósávon meg kint dekkolt a műszaki hibás teherautó, aminek a fenekét a rendőrautó "védte". Múlt ősszel 2 hét alatt láttam egy-két hasonló esetet. Álló kocsisor láttán lassítottam, mert normál tempóban úgy se férne be az ember.

Míg el nem felejtem: amikor kint voltunk, akkor az A8/A81-en Stuttgart közelében meg volt nyitva a leállósáv is a forgalom számára.

Dehogynem. Pont ezt irjak, a kisteher a palyan rohadt le, ezert allt be az egesz. Gondolom valamiert nem tudtak arrebb tenni muszaki mento nelkul. Rendorok a forgalmat tereltek, vagy amit ilyenkor szoktak, az o gepuk volt a gyorsiton.
Par cikket elolvastam, egyik sem ugyanazt irja.
Paraszt jott latta a sort, nanehomanmajdkieleozom elojott es tortenet vege.

Majd megmondjak eljarasban a tutit.

Fentieket a "vadkeleti" "azsiainep" feltetelezesbol kiindulva gondolom.

Remélem, hogy a végeredményt is publikálják majd.

Egyébként a napi dugók ellenére is kellemes nosztalgiával gondolok vissza arra a két hétre. A dugó ellenére se volt senki idegbeteg. Mondjuk a kollegám a jobbegyben már néha ki volt akadva, amikor a rádió bemondta, hogy 'Stau', vagy a navigáció, hogy 'Verkehrsstörung'. :-)

megfeledkeztél a németeknél hagyományos katasztrófanézegetőkről. bármi bárhol történik tőle 100 km-en belül, ha ráér (márpedig ráér), beül az autójába, elmegy megnézni. így az úton a már párszáz autóból álló dugó lesz párezres. egyébként meg nem ritka, hogy felhajtó/lehajtó körül lassulnak, beállnak, csoszognak, főleg a nagyvárosokra igaz ez, napi háromszor, plusz ha baleset van.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

nem hát. alapesetben az osztrák meg a német nem nációra izgul (ez inkább a francia meg a román), hanem az adott hónapban a súlyos problémát előidéző kategóriára.
persze a maga módján mindegyik tud genyó lenni.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

lehet hogy itthon így menne. de tőlünk nyugatabbra brutál keményen veszik az ilyet. úgy az út szélén a zsandárok, ahogyan a bíróságon a talárosok.
szerintem még mindig van magyar chaffeur osztrák/német/francia/olasz böriben pár éve.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Én liberalizálnám a belföldi tömegközlekedési piacot, és utána szigorúan ellenőrizném. Nyilván van igény ilyenekre, amikor a néhány fős kisbusz gyorsabban, kényelmesebben, olcsóbban visz le Szegedre, mint a volán, vagy a MÁV. Legyen (ellenőrzött) verseny, a Szeged-Bp+ráhordás vonalon, és tartassuk be a szabályokat az ott versenyzőkkel. De persze mit várok, amikor itt az állam majd megvéd mentalitás, meg a megoldjuk okosban hozzáállás megy...

És hogyan akadályozná meg az adminisztráció a hibákat?

Én pl. gondoltam rá, hogy az Uberrel dolgoznék a szabadidőmben (nem lett belőle semmi végül).

Megcsináltam a papírmunkát:
- kellett egy erkölcsi bizonyítvány
- egy orvosi vizsgálat, ahol az orvos előtt el kellett olvasni a betűket a falon
- egy teszt, ahol papír térképen kellett útvonalat tervezni, illetve térkép nélkül kellett megválaszolni olyan kérdéseket, hogy X város melyik autópálya mellett fekszik.

Ezzel kaptam egy private car hire igazolványt, Ubernél vagy bármelyik másik minicab cégnél dolgozhatnék vele.

Egy dolog kellene még, egy autó, amit az alapnál erősebb műszaki vizsgán néznek át, és az autóra egy lényegesen drágább biztosítást kell.

Ezek egyike sem garantálja azt, hogy nem vagyok egy idióta fasz, aki a leállósávban akar végigelőzni álló kocsisorokat, vagy nem leszek olyan fáradt, miután hosszú órákat vezettem autópályán, hogy nem veszem észre, hogy valaki áll előttem.
A jó hír, hogy miután mind meghaltunk, a drágább biztosítás úgy fizet majd kártérítést az utasok családjainak, hogy a biztosítónak nem lesz nagyon rossz.

Nem azt mondom ezzel, hogy nem kell szabályozni a cégeket, hanem azt, hogy a konkrét baleset elkerülésében nem sokat számított volna ez.

a csoportos személyszállítást bonyolító járművezetőnek még pszichológiai vizsgálat is van (a PAV II egyik vizsgálata), ami a taxisnak is kötelező. akkor a többinek miért is nem...?
értem én hogy 22. század meg közösségi szaladgálás városban/országban/kontinensen, de akkor miért hisztizne párszáz/párezer ember, ha mondjuk holnap reggel 8kor megalapítanám (usa-beli szabályok importálásával persze) az első városi sheriff hivatalt, aztán ennek szellemében elkezdenék rendet rakni és rendet tartani a városban....? pedig ugye van rendőrségünk, de hát gondolom magamban "mi baj történhet?" ezek is mind így keltek fel egyik reggel: überes/bérfuvarozó/fekete taxis leszek...

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

És a pszichológiai vizsgálat megvéd az álmosságtól? Mert ha igen, megcsináltatom, jól jönne néha!

Feltételezem, te vagy a saját városod szabályait írod, vagy a Magyarországra vonatkozó szabályokat.

Én meg azt mondom, hogy én az én városom szabályai szerint kiváltottam a személyfuvarozó engedélyt, az összes adminisztrációjával, vizsgálatával és költségével. Teljesen mindegy, hogy az Uber-hez szegődöm el, vagy valamelyik másik fuvarszervező céghez, mindhez ugyanaz kell.

És ezzel az engedéllyel, és mondjuk az Addison Lee (taxis műszakiztatott, taxis biztosításos) nagy fekete autóját vezetve is ugyanúgy tudok balesetet okozni, mint ha a saját (taxis műszakiztatott, taxis biztosításos) nagy fekete autómmal az Uber appot használva vinném az utasokat, vagy mintha valami facebook csoportban összetrombitált pár embert szállítanék az alap műszaki vizsgán megfelelt és alap biztosítású autómmal.

Nem véd meg se a nyakbaakasztós arcképes kártya sem a személyfuvarozási engedély.

alapvetően arra hívtam fel a figyelmet, hogy milyen követelmények vannak, kikre vonatkoznak.
minden más csak az alaptörténetet elhagyó vita lehetősége.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

a követelmények között képzések is vannak, melyek egy része a baleset-megelőzést szolgálják. persze a rendszeres és kötelező gyakorlati tréning itt is hiányzik, de ettől függetlenül a közlekedésről, a közlekedésben tanusított magatartásról a hivatásosoknak oktatnak többet. másik kérdés, hogy melyikben meddig maradnak meg ezek az élmények.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Nem figyelsz, és hadilábon állsz a logikával is.

Nem figyelsz, mert leírtam, hogy van érvényes személyfuvarozási papírom, ha akarnám, holnap beleülhetnék egy taxiba, és vihetném az embereket. Nem csak a levegőbe beszélek és találgatok. Leírtam, hogy mik voltak a követelmények ahhoz, hogy megszerezzem a papírt. Leírtam, hogy nem kellett olyan képzésekenn részt vennem, ami baleset megelőzést szolgálna. Ha figyeltél volna, akkor nem ismételgetnéd továbbra is a követelményeket.

A logika meg ott hiányzik, hogy azt feltételezed, hogy ha valaki részt vesz mindazonkon a képzéseken, amik szerinted kellenek (vagy kellenének), akkor nem lesz baleset. De ez így, ebben a formában hülyeség. Nem lehet kijelenteni, hogy az agyonképzett és agyontesztelt sofőr soha nem vét hibát, soha nem fárad el úgy, hogy nem veszi észre, soha nem kap szívrohamot, nem ájul el, stb. Ezekből mindből lehet baleset (nem biztos, hogy lesz, de lehet). Tehát az a logika, hogy ha lett volna képzés, nem lett volna baleset, az hibás.

részben van csak igazad. nem állítom, hogy nem lesz baleset, ha minden képzést abszolválsz (bár hogy hogyan maradt ki nálad az egyszerű B kategóriás vezetési elméleten túlmutató oktatás az kérdés), de ha meglesnéd a biztosítók éves statisztikáit 20-30-40 évre visszamenőleg, akkor látnád, hogy az úrvezetők 90%-ban felelősek a közlekedési balesetekért, míg a hivatásosok 6-7% körülit hoznak (nem résztvevője vagy szenvedője, hanem okozója).
ha figyeltél volna a téma elejére (meg korábban mikor ilyen témához fűztem kommentet ugye), akkor megértenéd, hogy miről ugatok: ha szabályozások alapján követelmények, elvárások vannak bizonyos munkavégzéshez, akkor biza nem árt megfelelnie azoknak, akik azt a melót szeretnék végezni.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

> a taxisnak is kötelező. akkor a többinek miért is nem...?

Mert mar a taxisoknal sem mukodik, sokkal tobb a paraszt, mint a normalis.

Nezzuk:
- ulok a taxiban, radion epp arrol beszelgetnek (az en soforom is) hogy megkopasztottak nehany szerencsetlen videkit, akinek nem volt helyismerete
- hotelben taxit rendelnek a vendegnek 18:00-ra, 17:50-re megerkezik, majd elkezd hoborogni, hogy _kesik_ a vendeg, majd ot perccel a megbeszelt idopont elott elmegy
- a repterrol a nepligetig az M0-M3-Hungaria utvonalon vitte a biznisz vendeget (elore megbeszelt fuvar, afas szamla, whatever)
- varom a taxit, megall a 2x3 savos ut tuloldalan, zebra sehol, de felhiv, hogy fussak at, mert nem akar megfordulni
- haverral megyunk ejjel egyik kocsmabol a masikba, o fizetett keszpenzzel, es ottmaradt a tarca a kocsiban. diszpecsert felhivtuk, mondta, hogy a kocsi mar elment, majd szolnak a sofornek, hogy nezze meg. Termeszetesen nem lett meg a penz. Feljelentes megvolt, erre hirtelen megtalaltak.

Ez a kozelmult termese mind, szoval jobb lenne nem tuldicserni szegeny hienakat, akiknek meg pszicho tesztre is kell menniuk.

+1
a Fotaxi a legnagyobb sutyerakok gyulekezete, akarhanyszor azokkal utaztam, mindig valami nagypofaju hoborgos taplot fogtam ki. Inkabb hivok masik tarsasgtol kocsit a repterrol a varos iranyaba is (ugyebar a Fotaxi-nak van a kijaratnal foglalt helye, mindenki masnak kintrol kell bejonnie). Ilyenkor max. varok par percet mig bejutnak a felvevoponthoz ahol allok.
--

Aztán ha véletlenül mégis belefutsz náluk valaki nemjóba, ne engem anyázz ;) Olyan sokat azért nem taxizok már mostanában. A megboldogult 2012 előtti években sokat mentem reptérre oda-vissza, azóta már nagyon keveset, városon belül meg vagy BKV vagy robogó, taxi meg csak sörözés után haza.
--

1.) Nem lehetne az a megoldás, hogy a "hivatásos" bérfuvarozókat szívassák egy iciri-picirit kevésbé, és ne az ő szintjükre húzzák le az übereseket?
2.) "Ha anyád-apád ült volna a furgonban". Nézd, hogy kit mikor és hogyan ér baleset millió dolog befolyásolja... Szerintem nem lenne jó általánosítani.
--
"Csak webfejlesztést ne..." -ismeretlen eredetű szállóige-

az überes is bérfuvarozó. akkor lehet személyszállító, ha minimum taxisvizsgát tesz, és megfelel a jelenlegi idevágó szabályozásoknak. vagy esetleg pl lehetnék én főmérnök/vezető atomfizikus pakson? elnyomkodom/húzkodom a gombokat/karokat, mi baj történhet....

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."

Leírom mégegyszer, hátha elolvasod:

Az überesnek ugyanolyan vizsgája van és ugyanolyan feltételeknek felel meg, mint a többi, aki más cégnél szállítja az embereket. A cég nevétől nem lesz hirtelen veszélyesebb a szolgáltatás.

De ez mind irreleváns, mert a taxisvizsgával és a szabályoknak megfeleléssel is simán okozhat balesetet az ember.

balesetet lehet okozni mindenhogyan. az überes probléma a bevonulásuk után kezdődött, amikor még szó nem volt semmiféle képzésről. hogy ez változott-e a közelmúltban, nem tudom. de mindegy is, nem csak velük van teli a piac f*sza, hanem a taxisok, buszosok egy részével is.

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."