NAV rendszerek és az áramszünet

 ( _Franko_ | 2019. június 27., csütörtök - 17:13 )

Mi a lófasz is történt ott? :)

--

A NAV informatikai rendszerei átmeneti áramellátási zavarok miatt jelenleg nem elérhetők. A fennakadás huzamosabb üzemzavart okozott, ezért 2019. június 27-én 12 óra 15 perctől teljeskörű üzemszüneti eljárást kellett bevezetni az alábbi, külső elérésű rendszerekben:

- online pénztárgép rendszer,
- Online Számla rendszer,
- Elektronikus Közútiáruforgalom-ellenőrző Rendszer, váminformatikai rendszerek (Külső Kommunikációs Központ),
- uniós kommunikációs rendszerek.

A helyreállítás megkezdődött.

Köszönjük ügyfeleink türelmét!

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Biztos Gyuri bácsi akciózik.

Szorítok az elhárítóknak!

Mi az a "teljeskörű üzemszüneti eljárás"?

Nem tudják mi szart be és mi fog még. Ezért lekapcsolták az egészet. Vagy vírus... csak áramnak hívják. Csernobilban sem sugárzásnak hívták, hanem grafitnak...

Érintett a dolog, de neked honnan az info?

balga módon itt kerestem:
https://onlineszamla.nav.gov.hu/home

Az Online Számla rendszer és az Online Számlázó zavartalanul üzemel. Az áramellátási zavarból adódó üzemszünet 2019. június 27-én 12 óra 15 perctől 14 óra 30 percig tartott.

onlineszamla hp most sem jön be nekem

nekem ez azért vicces:
"Az ezen időszak alatt beküldött adatszolgáltatásokra kérjük, hogy fordítson kiemelt figyelmet. Amennyiben szükséges, kérjük, hogy ismételjék meg az adatküldést vagy a feltöltést."
most ezzel azt mondják, hogy ellenőrizzük le az x ezer számlát,ami tegnap bement abban az időszakban, mert lehet közte olyan, amire nem jelzett hibát a rendszerük? mert, ami hibás, arról amúgy is tud a beküldő, jó eséllyel.

A beküldést én úgy oldottam meg, hogy van egy számlalekérdezés később, ami alapján összehasonlítom a NAV-os és az én verziómat, hogy biztosan az ment be amit akartam, vagyis nem csak a státuszt vizsgálom, hanem a nyilvántartott tartalmat is. Ezzel a módszerrel kikerültem "minden" SW hibaesetet, mert a vizsgálat lefedi azt, hogy garantáltan jó tartalom van beküldve és nyilvántartva.

Nem tudom, én ezt feleslegesnek érzem. Biztos vagyok benne, hogy ami a számlán van, az került az XML-be is. És abban is biztos vagyok, hogy azt küldtem be,amit kellett. Miért kellene azzal foglalkoznom, hogy mi került a NAV-hoz (úgy is az eredeti számla és a könyvelt adatok lesznek a mérvadóak)? Azt nem is említve, hogy azért elég kicsi az esélye, hogy "út közben" történt valami az adatokkal.

Az lenne, de sajnos ért meglepetés ami miatt ezt megcsináltam.
(Saját bug vagyis olyan dolog amire nem gondoltam, hogy lehet így is használni a rendszert, ami hibát eredményez. Menet közben megoldottam, de a megnyugvásomhoz kellett ez. Az én rendszeremet csak a saját vállalkozásaim használják, így kevés a teszt és a visszajelzés is.)