Tesco Webshop Again! bankkártya mizéria

Tesco házhozszállítás. Online biztonságos bankkártyás fizetés, így otthon kártya elő sem kerül, a webshopban lett bepötyögve.
2019. május 29. Házhozszállító megjön, számla átad, lemegy második fordulóért. Második forduló megjön. Minden megérkezik, három tétel kivételével. Házhozszállító közli, hogy valaki másnak a bora kiömlött, ezért azt a három tételt fel sem hozta. Az eredeti számla X összegről szól, közli, hogy azokat levonja, így X-3063Ft-ot kell csak fizetni. Módosított összeg számlán aláír, ember elmegy.

Pár óra múlva telefon a tescotól, hogy elrontottak valamit, többet vontak le, nem a három különböző 1 db tételeket vonták le, hanem az egyik tételből az összeset, így jóval kevesebb összeget fizettem, itt megnevez egy Y összeget, küldenek majd egy POS terminálos ipsét akivel rendezhetem a különbözetet(kb 8khuf). Mondtam nekik, hogy most út közben vagyok, sem az eredeti, sem a módosított számlaösszeget nem látom, sem azt, hogy mit vontak le végül, hívjanak vissza másfél óra múlva, addigra up to date leszek. Hazamegy, elővesz dolgok, netbankban megnéz, hát ott X összeg van fogva nekik, csak ennyi látszik, egyébként a számláról még nem vonták.

Felhívom Tescot, hogy akkor semmi gond, a teljes X összeg le van fogva, én nem húzok újra kártyát, amíg nem látom, hogy tényleg csak az Y összeget terhelik be, mert pillanatnyilag azt látom, hogy részükre több összeg van lefogva a számlámon, mint ami jár nekik.
***
Egyszer egy másik webshoppal volt hasonló sztorim, egy pár support szinttel fentebb kellett tolni a sztorit az ügyfélszolgálati lótifutiknál, és ott már el tudták intézni, hogy a lefogott összeget helyesbítsék, de azok az ügyfélszolgálati lótifutik akik a level1 rendszer alap kezelőfelületét látják csak, és nem értik, hogy hogyan működik ez a befoglalás, azok képtelenek ezt megoldani,valszeg nincs UI sem hozzá nekik. Ott végül a pénzügyi csoport oldotta meg és lehívta a megfelelő összeget a zárolásból, és elengedték a többit.

Vajon a TESCOnál is keresztül lehet verni a normális bankkártyaműködést?

Telefonon mint a droid azt ismételgetik, hogy ők már az Y összeget beállították, és hogy a maradék összeg 20 napon belül feloldásra kerül, új bankkártya tranzakciót kell indítani a különbözetre. Én továbbra is azt látom, hogy az eladó részére a magasabb X összeget zárolták. Persze holnap első dolgom lesz beszélni a bankkal, de a hasonló korábbi sztorim alapján megint azt fogják mondani szerintem, hogy X zárolva van a részükre addig ne csináljak semmit amíg az nem véglegesítődik alacsonyabb összegre vagy nem sikerül valaki hozzáértőt (megfelelő jogosultsággal és hozzáféréssel rendelkezőt) leültetniük a gép elé és módosítani a bevásárlás összegét.

Ti kötnétek az ebet a karóhoz, mint én, vagy simán lehúznátok a kártyát megint, bízva abban, hogy tényleg azt csinálják amit mondanak (annak ellenére, hogy semmi erre utaló jel nincs a netbankban)?

2019. május 30 Update
Kártyakibocsájtó bank tájékoztatása a fiókban:
A kártyás vásárlás fedezetét az eladó részére biztosító zárolás látszik, él, de semmilyen lehívás nem történt belőle sem jó, sem rossz összegben.
Húzzak-e le kártyát újra vagy ragaszkodjak hozzá, hogy ott a zárolás, hívják le abból? - A jelenlegi zárolást oldja fel az eladó, és csak akkor történjen ebben a vásárlásban új kártyás tranzakció. Amíg a jelenlegi zárolás él, azt eladó bármikor lehívhatja, erre megvan a megfelelő protokoll. Eladó ügyfélszolgálatán "valaki mással" kellene beszélni...

2019. május 31 Update
A TESCO-nak sikerült végre elérnie azt a problémás állapotot, amit jeleztek, hogy fennáll, azaz a zárolást a rossz, Y összegre mérsékelték, hiába Magyarországon úgy tűnik a bankkártyaműveletek is annyi időt vesznek igénybe, mint az államkincstári utalások.

Mellékzönge: Nem is tudom mi lett volna, ha július elsején tényleg elindult volna az azonnali 5-perces átutalás? Akkor aztán tényleg anakronizmus lenne ez a kétnapos átfutás, hát még a kincstári utalások hasonló időtartama.

Mindegy, felhívtam őket, hogy most már én is azt látom, amit ők állítanak, utaljak, vagy hoznak egy terminált vagy egyéb? Én legszívesebben utalnék, de azt nem akarják, majd valamikor kiballag valaki egy terminállal.

Hozzászólások

Amikor reggel elindul a kiszallitasi asszisztens, akkor kerul zarolasra a teljes osszeg (ami a futarnal van osszes cucc, annak az erteke + a szolgaltatas dija, tehat nem az elozoleg megadott iranyar). Amikor a futar visszaer, akkor ebbol a zarolasbol annyira nyujtjak be a tenyleges igenyt, amennyi a vegosszeg volt (mert ugye, nem vagy koteles mindent atvenni, tok mind1, hogy az helyettesito termek vagy esetedben serult termek). A zarolas feloldasat a bankod fogja elvegezni magatol (ehhez sem a Tesconak sem egyeb, zarolast vegzo egyeb cegnek nincs koze, toluk fuggetlen). Azt, hogy ez mennyi ido (1-2-5-10-15-20-30-60-90-X nap), a bankkal kotott szerzodesedben fogod megtalalni. Mivel a Tesco, mar benyujtotta a terhelest a kisebb (es hibas osszegre), ezt o mar modositani nem tudja. Tehat vagy kiszalad hozzad egy terminalos ficko, hogy ezt korrigalni tudja, vagy ha nem bizol bennuk, akkor a bankkal torolteted a teljes tranzakciot es a Tescoval megbeszeled, hogy a teljes osszeget vonjak le a terminalos fickoval.

Nem megoldás, csak kíváncsi vagyok: miért nem kiszállításkor fizetsz?

Én mindig úgy fizetek és még semmi gondom nem volt. Plussz előbb pakolohatok be mint fizetni kéne szóval nem olvad ki semmi és azért a pos terminál sem atomfizika, fél percnél többet még nem szórakoztunk vele egyszer se. Egyszer kétszer nincs az amit rendelek, mondom akkor minek a webshopba már 2 hónapja de ezen kívül semmi gondom velük.

Bankkártyával nem csak vásárolni lehet, létezik olyan tranzakció is, hogy előengedélyezés (preauthorisation), és ennek a párja, az eladás engedélyes után (komplettírozás, sale after authorisation). Ezt jellemzően hotelekben használják, ahol érkezéskor zárolják a kedves ügyfél számláján az összeget, majd távozáskor terhelik be ténylegesen. Valószínűleg ugyanez a tranzakciópáros van a Tesco (és Auchan, Spar, CBA, stb) online rendelések mögött is, mert épp ilyenekre találták ki.

A bankkártya tehát teljesen jól működik, a Tesco is jól használja.

Nem szorosan tartozik ide, de nekem pl olyan problémám van a bankártyával, hogy Debrecen nagy központi elhelyezkedésű kórházában, pont a Tesco mögött, de gyalog azért messze, nem lehet kártyával fizetni a bejáratnál lévő büfében, mondjuk lehet a dokik nem bánják (titszelet a kivétel bának).
Én szívem szerint a navos pénztárgépek helyett eltörölném a kp-t és akkor már nehezebb trükközni. Ja és a hálapénznek is betenne, a borravalót is látná a NAV, stb..

Ezzel a "toroljuk el a kp-t" propagandaval az a baj, hogy onkent es dalolva mondasz le "veleszuletett" jogodrol, hogy barkivel uzletet kothess a vilagban ugy, ahogy nektek tetszik (pl eladod valakinek a hasznalt pc-det, csak hogy ne autos legyen a hasonlat).
Zuckerberg meg a harombetusok likes this.

Szóval fogalmam sincs, hogy a Tesco alkalmazott rontott el valamit, vagy szoftverhiba, bármelyik lehet, tekintettel arra, hogy amit állítanak az nem igaz a bank szerint - már hogy a vásárlás helyes összegénél kevesebbet terheltek. Semmit sem hívtak le. Ott áll a zseton és várja, hogy lehívják, akár a helyes összegben. A TESCO pedig ahhoz ragaszkodik, hogy nem, ők egyszer javították az összeget, de rosszra javították, és többször nem tudják javítani. A kártyakibocsájtó bank értetlenül áll eladó állításaival szemben. Valami a TESCO saját rendszerében lehet...
Nem dolgozik valaki a TESCOnál? :)

Nem a Tesco erte el ezt az allapotot. Mivel nem azonnaliak a dolgok, ezert most dolgozta be a bank ezt a valtoztatast, amit a tesco korabban eszkozolt. Amig nincs azonnali, addig ez ennyire nyugos.