Nooormális?

Lehet szakmai ártalom, de programozóként nagyon tudom utálni a felesleges köröket, a logikátlan kéréseket, az eszetlenséget.
Pl. ha veszek valamit a vaterán fix áron, meg kell adni a kívánt szállítási módot, ellenőrizni kell a címemet, stb.
Ezután lehet véglegesíteni a vásárlást és utána az eladó megkap minden szükséges információt: cím, email, mobil.

Ennek ellenére már többször belefutottam olyan "profi" eladóba, aki fél-automatikus emailben (értsd copy&paste, jó esetben a nevem, termék és ár aktualizálva van benne) közli, hogy küldjem el a címemet, a mobilomat és az email címemet (!) is. Tetszik érteni: emailben kéri, hogy adjam már meg az email címemet.

Az egyetlen logikus (de általam el nem fogadható) magyarázat erre, hogy annyira lusta az illető, hogy nem képes a vaterától kapott emailt megnézni és abból kimásolni amire szüksége van. Inkább a kedves vevő tegye meg helyette.

Hozzászólások

Az egyetlen logikus (de általam el nem fogadható) magyarázat erre, hogy annyira lusta az illető, hogy nem képes a vaterától kapott emailt megnézni és abból kimásolni amire szüksége van. Inkább a kedves vevő tegye meg helyette.

Ennek lehetnek jogi okai is szerintem.

-Amit írsz az a félbolond-ellenőrzés az eladó által. Én inkább megadom kétszer, mintsem egyszer is elbassza(m).
-A másik oldal viszont az általam kiküldésre jelölt automatikus értesítő, amiben az ott leírt számlaszámot ismét elkéri a vásárló. Meg szoktam adni ismét, elsősorban a fentebbiek miatt.

Szóval igen, kicsit kényelmetlen, de valamikor még ennyire sem volt kényelmes. Ennél nagyobb kényelmetlenség ne érjen, én ezt kívánom.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Na, igen, ez az ellenőrzés amiről beszélsz, szomorú hogy itt tartunk, hogy erre szükség van.
Ettől még engem zavarhat, hogy engem is ennyire hülyének néznek, nem?

A vevő érdeke lenne hogy a rendszerben megadott cím, mobil érvényes legyen. Ha nem az, az az ő felelősége. Volt már olyan, hogy valakinek eladtam valamit, foxpost-tal küldtem és nem volt jó a vaterán megadott mobilja, persze csak feladás után derült ki. A vásárló elkérte a csomagszámot, felhívta az ügyfélszolgálatot és átírták neki, hogy megkapja a kódot. Gondolom ő megtanulta a leckét és átírta egyből a vaterán is.

A lényeg, hogy szerintem nem az eladónak kellene megkérdezni a kedves vásárlót, hogy ugye tuti jó minden adat? Erre van a vaterán a megerősítés vásárlás közben. Ráadásul már mindenki előreutalással kéri a pénzt szállítás esetén, tehát a vevő magát szívatja ha nem stimmel valami adat.

A másik, hogy eladóként egy kattintással lehet megrendelni a szállítást a vaterán keresztül. Olyankor a vatera automatikusan átadja az összes adatot a szállítónak, pl foxpostnál ki van töltve minden, csak nyomni kell egy ok-t és adják a feladó kódot. A legtöbb esetben ha küldök valamit azt sem kell tudnom, hogy melyik városba fog menni a csomag vagy mi a mobil száma az illetőnek, minden automatikus.

Szóval, továbbra sem értem miért nem lehet megfelelően használni a rendelkezésre álló eszközöket.

Persze, zavarhat, miért ne zavarhatna. Szomorú vagy sem, szerintem ha valaki egyértelmű előzmények után is rákérdez egyértelmű dolgokra, akkor ott jobb is ha rákérdez :) sőt inkább kérdezzen rá akár harmadjára mintsem én szopjak miatta. Amúgy használd statisztikára a jelenséget, nézd meg a Bálint által írt számokat, valami hasonlóra tippeltem jeah.

--
Vortex Rikers NC114-85EKLS

Hát, ja, nekem sincsenek mondjuk illúzióim az átlagember értelmi képességeivel kapcsolatban.
Volt egy eladó a vaterán, akinek rendesen a szájába kellett rágnom, hogy hogyan tudja a futárt megrendelni a vaterán keresztül és ő volt felháborodva, hogy nem megy neki. Ilyeneket írt, hogy "de értsd már meg, hogy nem engedi! nem tehetek róla, ha ilyen az oldal!" persze, nem volt belépve a vaterára és úgy próbálta...

Mert az emberek többsége idióta! Szomorú de ez van.
Én a napokban adtam el egy bizonyos tárgyból elég sokat.
Akik jelentkeztek érte, azoknak egy sablon üzenetet írtam, hogy milyen adatokat kérek a postázáshoz.
Szépen, felsorolás szerűen meg is formáztam, hogy: név, cím, e-mail, telefonszám

Szerintetek 30 emberből hány tudta hiánytalanul megadni az adatokat?
Kb 18!
Vagy nem írt irányítószámot, vagy telefonszámot, vagy e-mail címet...
Ilyenkor aztán lehetett futni a plusz köröket, hogy ad meg már ezt is meg azt is.

Ez tényleg gáz. Egy rakás terméknél egy sort írnak a termékről és harmincat arról, hogy mit hogyan kell csinálni, meg hogy csak akkor licitáljon ha tényleg meg akarja venni... lol Ez se lehet véletlen. Aztán jön a kék, piros nagy betűs leírás emailben, ami a kedvencem :-)

Ez nem vicc, tényleg sok ilyen ostoba él közöttünk, csoda, hogy képesek levegőt venni! Én régen sokat árultam vaterán, tudnék erről mesélni!
Igen, oda kell írni, hogy csak akkor licitáljon, ha meg is akarja venni, mert rengeteg olyan tyúkeszű egysejtű volt, aki azért ütött le egy terméket, hogy tudjon kérdezni, hogy megkapja a telefonszámom, e-mail címem és személyesen elérjen. Annyi esze nem volt, hogy a Vatera felületen kérdezzen, mert nem vette észre, hogy olyat is lehet!

Ha esetleg arra célzol. hogy annyira rendes akar velem lenni, hogy megadja a lehetőséget arra, hogy a vaterán megadott emailtől eltérő címet adjon meg a szállítónak, akkor azt el tudom fogadni, de erősen kétlem, hogy erről lett volna szó... Eleve, ami a vaterának (értesítéseknek, stb) jó, az miért ne lenne jó a futárnak? Másrészt, ne foglalkozzon ő ezzel ;-) Ha annyira szuper titkos lenne a vaterán megadott email, akkor eleve meg se adtam volna ott ;-) Ezen kívül, akkor én írnék neki, hogy inkább használjuk a gipszjakab-os freemailes címemet a futárnak. De ez elég lámaság lenne, hiszen ő már megtudta a szupertitkos címemet a vaterától. Szóval eléggé sántít ez az elmélet.

Azért az eladók sem mind szentek. - Amikor legutóbb vettem notebookot, érdeklődtem egy használt állapotú iránt is (gyári > újszerű > használt > hibás vagy valami ilyesmi skálát használtak, ha jól emlékszem). Rákérdeztem tételesen a lehetséges gyári hibáira, hogy mit értenek "használt állapot" alatt és hogy HDD-nek van-e hely az SSD mellett. Erre kapom a választ, hogy működőképes a laptop, nem matricázott a billentyűzete (azt nem is kérdeztem, wtf) és hogy holnap küldenek képeket. Vártam, nem jött semmi, rákérdeztem hogy akkor lesznek képek; mi van a meg nem válaszolt kérdéseimmel? Jön a válasz, hogy nem HDD van benne (nem ezt kérdeztem, meg különben is láttam a kiírásban, hogy SSD-vel szerelt!), a hangyás képeken pedig nem láttam semmilyen esztétikai hibát vagy hogy miért sorolták a használt állapotú kategóriába, így rákérdeztem újra. Végül annyiban megállapodtunk, hogy ők sem értik és átrakták az újszerű kategória, én pedig vettem máshonnan notebookot, mert a többi kérdésemre továbbra sem kaptam meg a választ tőlük. :)

Na, igen. Kezdem úgy érezni, hogy eddig mindig szerencsém volt használt dolgok vásárlásával.

Kivéve egy műszert (régi oszcilloszkóp, dög nehéz) amit szállítással kértem és megsérült szállítás közben, aztán elég sokba került a javítása és persze nagyban romlott az értéke is fém dobozán keletkezett horpadások miatt. Az eladó egy banános kartonban adta fel, úgy hogy felül csak cellux védte, pedig a szállító weboldalán, le van írva, hogy egymásra pakolják a csomagokat, azaz úgy kellett volna csomagolni, hogy legyen benne valami normális védelem, hungarocell stb.

Igaz, hogy inkább tünt leejtésnek a sérülés, de mivel nem volt megfelelően becsomagolva a szállító szerint, így rögtön elutasították a reklamációt, kivizsgálás nélkül.
Szerintem az eladó felelősége volt a normális csomagolás, ő nem ismerte el, hogy hibázott, szerinte én tehetek az egészről, hogy szállítással kértem amikor ő személyes átvételt javasolt. A lényeg, hogy nem fizetett semmit a javításba, én fizettem. Szerencsére a vatera kifizette nekem a javítást a végén, igaz, az időmért és a horpadásért nem kárpótolt, de még ez is rendes tőlük.

Volt egy másik incidensem is nem túl régen. Akartam venni valami apróságot, pár ezer forint volt. Az a fajta eladó árulta aki küld automatikus emailt, szép színeset amiben "minden szükséges információ" (tm) megtalálható. "Sajnos", én meg az a fajta vásárló vagyok, aki nem utalgat automatikus levelek alapján pénzt akkor sem ha "minden szükséges információ" (tm) rendelkezésre áll, amíg nem egyeztetek az eladóval. Másik tulajdonságom vevőként, hogy nem telefonálgatok senki után, egy neten kereskedő illető (különösen akkor ha "profi" eladó) legyen képes válaszolni az üzenetekre és ne kelljen utána futkosni.

Szóval nem utaltam, főleg miután elolvastam az értékeléseit, volt aki fizetett és sosem kapta meg amit rendelt. Elvileg "profi" eladóról van szó, rengeteg pozitív értékeléssel, ami persze nem vigasztalja azokat akik hiába fizettek. Ebben ez esetben több dolog is szólt a vakon utalás ellen, pl egy antikváriumról volt szó akik akár el is adhatták közben offline a dolgot.

Ezért ebben az esetben is annyit csináltam, hogy megírtam neki hogy a levél alapján szerintem x lesz az összeg, kérem erősítse meg. Semmi válasz. Teltek a hetek, írtam újra, semmi válasz. Írtam a vaterán is, ott se jött válasz. Érdekes módon másoknak tudott válaszolni a vaterán, tehát nem halt meg, csak nekem nem válaszolt.

Mondom, ok, szerintem 1 hónapnak elégnek kellett lenni arra, hogy válaszoljon ha akar. Adtam neki negatív értékelést, kitérve arra, hogy egy profi eladónak azért illene válaszolni emberi időben. Érdekes módon fél órán belül jött az email, amiben nem értette az értékelést és kérdezte, hogy mikor utaltam a pénzt? Mondtam, hogy nem utaltam, mert a válaszára vártam. Megnézte a leveleket (mondjuk nem volt nehéz mert ugyanarra válaszolt) és elnézést kért, hogy elkerülte a figyelmét a kérdésem... Mondtam neki, hogy sajnálom, kár, hogy nem írt korábban, pl amikor többször is kerestem a termékkel kapcsolatban... Ismét elnézést kért.

Mikor kiderült, hogy már nem kérem a terméket, 180 fokos fordulatot tett és nekem esett, hogy én vagyok a hülye, hogy nem bírtam értelmezni a levelét és nem tudtam küldeni a pénzt, amikor "minden szükséges információ" (tm) ott volt. Meg hogy én biztos azt élvezem, hogy negatívra értékelem az embereket. Ezt persze kikértem magamnak, elmagyaráztam neki, hogy az egész úgy tűnt mintha szándékosan ignorált volna engem, mivel az ő szemszögéből az utalásnak kellett volna a következő lépésnek lennie, bármi egyéb kérdés az ő szemszögéből időpocséklás, hiszen "minden szükséges információ" (tm) benne volt az automatikus levélben.
Még pár emailt váltottunk, de neki állt feljebb és teljesen lement óvodás szintre, ezért egy idő után már én ignoráltam.

Azért, hogy ne csak negatívat írjak mindig: vett tőlem valaki valamit, foxpost automatába kérte, amikor megvette kint volt még a foxpost oldalán a 399-es akció, ezért megírtam neki, hogy úgy néz ki még elmegy 399-ért. Ennek ellenére 600-at utalt szállításra, mert megnézte mielőtt utalt és látta, hogy már nem él a 399-es akció. Ilyen is van.