- blackberry blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1954 megtekintés
Hozzászólások
Szomorú, de emiatt sokkal kisebb lett az esélye, hogy a te járatoddal bármilyen probléma legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Malaysian *cough* airlines *cough*
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye van az a klasszikus, hogy ha viszel magaddal egy bombát a gépre, akkor szinte nulla az esélye, hogy legyen mégegy, mert hát hányszor van olyan, hogy két bomba van a gépen. A matematika hihetetlenül kegyetlen tud lenni, azt se szokták elhinni, hogy pont ugyan annyi az esélye az 1-2-3-4-5 sornak kijönnie lottón, mint bármely másik számsornak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem úgy érti, hogy a szerelők, az irányítók és a pilóták is pár hétre összekapják magukat.
Ettől függetlenül én lemondanám az utat már csak babonából is :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, ebben lehet valami, viszont ez akkor azt is jelenti, hogy sűrűbben kell legyen egy lezuhant repülő ahhoz, hogy ... kevesebb lezuhant repülő legyen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt pl. pont azt írják, hogy a néhány éve lezuhant malaysia gép mennyire meglökte a nagy, lakatlan területek feletti légtér ellenőrzést, szóval jah. egy-egy ilyen eset lök egyet a későbbi biztonságon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jah, statisztikailag marha nagy biztonságban leszek :)
Amúgy remélem nem valami szériahiba miatt potyognak ezek a gépek...
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól hangzik de nem igaz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem független esemény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ha pilótahiba okozta? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Morbid, de az a pilóta nem fog már többet balesetet okozni, szóval megintcsak független esemény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha a legrosszabb pilótájuk lezuhant, akkor csökkent az esélye a lezuhanásra, nemde?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyàltalàn ki miért és hova akár utazni egy etióp társasággal? Vagy eddig egy jó cég volt? Még is lepôdtem reggel, mennyi európai és északamerikai áldozat volt, azt hittem valami afrikán belüli társaság.
Ps: az érintett repgéptipus repülését világszerte letiltották.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleve miért nem tudják megoldani, hogy valahogy ejektálja az utasokat úgy, hogy a székbe ejtőernyő van építve? Valami automatizmus, amely leválasztja a farokrészt és kitolná az utasokat. Nyilván nem akarok dobálózással megoldani ilyen bonyolult mérnöki kérdést itt 2 mondatban.
Meg zuhanás közben felteszem foroghat is a gép, ami nehézzé teszi. Illetve ott van a légnyomás különbség, az oxigént is meg kellene oldani az utasnak míg földet ér. A hő különbség is nagy lehet, illetve a nagy sebesség is gond. De van-e akkor is egyáltalán kutatás ez irányba?
Mivel sehol nem olvastam hasonlóról, ezért gondolom ennyire nehéz megoldani, vagy túl magas a kutatás-fejlesztés-tesztelés-bevezetés költsége.
Sajnos a tesztelési költségek sok esetben olyan magasak, hogy szerintem a cégek élesben tesztelnek "amit lehet".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Röviden, tömören drága, és semmivel se jobb mintha a géppel együtt esel le, sőt :>
Szerintem ha rákeresel csillió helyen elmondják bővebben is.
Fedora 28, Thinkpad x220
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Közben ezt olvasgatom: http://www.todayifoundout.com/index.php/2014/02/dont-commercial-airplan…
Szerk.:
https://www.theguardian.com/notesandqueries/query/0,,-1507,00.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rákérdeztem egy repülőmérnök barátomnál. Idézem:
"Ha dobható a kabin akkor a gép többi részében mondent valami gyorzárral kell megoldani (hidraulika, vízrendszer stb..) mivel minden a törzsön megy keresztül. Be lehetne rakni a törzs fölé a merevített gerincbe amihez kapcsolódna de ott is kellenek gyorscsatik.
Egyből jön a merevített gerincű gép ami extra súly. A kioldó szerkezet meg egyáltalán ahogy kapcsolódik extra súly.
Az ernyők még extrább súly.
Ha megnézed az etióp gép is küzdött 3600 lábig. Ha nem is ismered az átváltást akkor is kikövetkezteted, ha 33.000 láb 10 kilóméter akkor 3600 az nagyjából valamivel több mont 1 km. Onnan megint csak baszhatod a több tonna súlyt nem fogja meg semmilyen ernyő... Főleg nem ha több száz km/h-val halad.
Az meg hogy élesben kísérleteznek elég nagy baromság. Az a baj, hogy nagy az igény a repcsikre mert ma már minden hülye repül hála a fapadbak. Ráadásul elnöki szinten szeretne repülni 3 forintért. Hatalmas nyomás hárul ránk a légitársaságra, és a gyártókra hiszen akkor is megy a hiszti ha nem produkálnak időben. Sok kommentet olvastam h jajj hogy néz ki a gép meg para h 20 eves a gep stb. Szóval ez valahol igény h azonnal ide vele.
A másik, hogy ez mindig így volt, hogy egy típus gyerekbetegségei sajnos csak aktív használattal derül ki. Ami azt jelenti h forgalomba kell allítani. Lásd a neo motorjai.
És amúgy meg a költségekre kitérve... El sem tudja valoszínuleg kepzelni hany millio euro meg dollar van csak abban h tovabb fejlesztettek a 737 A300 csaladokat. Hat akkor meg egy teljesen uj tipus. Megis megteszik. Szoval nem a penz meg a fejlesztes sosem itt a baj.
A típust fikázzák most amúgy, meg az emberek megnyugtatásából és marketingből, hogy ők mekkora kiralyak letiltják a gépeket de... A lion air is ugye egy le nem oktatott rendszer miatt zuhant le... Lényegében a robotpilóta ellenében dolgozott a szemelyzet a robot meg tette amit kell. Tehat emberi hiba volt. A gép hibatlanul mukodott. Ha ez megismetlodott megint akkor az sajna megint nem a gep hibaja, hanem az embere. Ugyanis olyan szemelyzet vezetett akinek meg nem volt meg a hianyossag potlasa. Ergo a gép tokeletesen mukodott.
Persze sokan azt mondjak majd h a Boeing veri a balhet a halott pilotara de akar hogy nezem szakmailag... Nem.
A gép azt tette amire terveztek. Az h rosszul allitottak be nem a gep hibaja.
Hozzateszem... Amennyiben ugyanaz volt a baj."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Plusz az utasoknak szkafanderben+sisakban kellene utazniuk, hogy érjen valamit az ejtőernyő. Ráadásul gyanítom, hogy a legtöbb baleset fel/le száláskor van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Ethiopian Airlines egy elég jó nevű légitársaság.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végre arra is kaptam választ, amit kérdeztem :), nem is tudom, hogy jött ez az ejtőernyő :)
Nem tudtam, Etiópiáról sosem a minőség jut eszembe, (talán max kávé fronton) és repülni se repültem még.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mar rovid idon belul a masodik, lehet, hogy ez a tipus bugos.
https://www.theguardian.com/world/2019/mar/10/ethiopian-flight-302-seco…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az Ethiopian Airlines, a kínai polgári légiforgalmi hatóság és a Cayman Airways karibi légitársaság egy időben jelentette be, hogy a hétvégén Addisz-Abeba mellett szerencsétlenül járt típusból, a Boeing-737-8 MAX-ból egyelőre egyetlen egy sem repülhet - írja az MTI."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elvileg egy ilyennel repülök: Boeing 787-9 Dreamliner
Nem tudom ez miben különbözik a lezuhant géptől*, de remélem ez nem bugos.
* repülőkhöz annyit értek, hogy a nagygépeket Boeing-nek, a kisgépeket Airbus-nak hívom :D
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://hu.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380
"Az A380 jelenleg a legnagyobb utasszállító repülőgép a világon."
Szerintem a lényegi különbség:
Airbus: európai
Boeing: amerikai
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
akkor olvass kicsit utana, kb az osszes airbus nagyobb a neki megfelelo boeingnel :)
--
A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Dreamliner egy modern és gyönyörű repcsi, egy műszaki csoda. Az egyik nagy favoritom. :) LINK
Létezik belőle a 8-as, 9-es és a 10-es, így sorrendben egyre nagyobbak, amivel te fogsz menni egy 63m hosszú és majdnem 6 méter széles gép, kb 300 utas fér bele, légitársaságtól függ, szerintem 3-3-3-as ülés elrendezéssel.
Maga a balesetet szenvedett gép sem valószínű, hogy bugos, az első eset pilótahiba volt (azért az se gyakori, nyugi), lásd a korábbi hozzászólásom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 2010-es estnél kiderült egyáltalán a pontos ok?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vezetni szoktál? Javaslom a road rage és a bad drivers kulcsszavakat. :) Ezek persze nem halálesetek. A rendőrség szokott posztolni a durva halálos balesetekről. Hogy mennyire durva, azt kegyeleti okokból nem részletezik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
no, ennek meg mi köze van az egészhő?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az hogy az autópályán és országúton nagyobb valószínűséggel fognak szétszóródni a testrészei (meg a miénk is), mint repcsi krátere környékén. Erről be is ugrott a Death proof közepe, de valós példaként, ott a román facebook stream. Ha nem egy nagyobb jármű jön szembe, hanem egy busz, akkor még több a vétlen áldozat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Eddig semmi bajom nem volt a repüléssel, most már lett :("
Erre vonatkozóan írtam, hogy a közúti balesetek is jelentősek. Illetve azok nagyságrenddel valószínűbbek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne parazz, ez nem befolyasolja semennyiben sem a Dreamliner biztonsagossagat. Ha az megnyugtat olvass olyan statisztikakat amik elmagyarazzak, hogy sokkal nagyobb esellyel er valami baleset a repuloterre menet mint repules kozben.
Ha felsz egy kicsit a repulestol akkor nezz olyan videokat ahol elmagyarazzak, hogy mit hogy csinalnak ha gaz van, sokaknak segit, peldaul ot: https://www.youtube.com/channel/UCwpHKudUkP5tNgmMdexB3ow/videos
(Es neked talan nem jo otlet Air Crash Investigationst nezni repules kozben. :) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A 737-et meg a Dreamlinert (787) ne keverjük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Blackberry azt irta, hogy Dreamlinerrel megy, arra reagaltam fentebb.
Most latom, hogy a nyito postban viszont 737 van, ha az az igazsag akkor valoban hulyeseg amit irtam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az első infóm az volt, hogy 737-essel megyek, később derült ki, hogy a Dreamlinerrel.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Orulj az upgrade-nek :)
En meg valoszinu fifo modban olvastam a threadet mert csak az utolso informacio maradt meg...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni