Sziasztok!
Kinéztem egy Thinkpadet az eBay-en, amit Amerikából szállítanának. Többszázszor rendeltem már eBayen, de mindig csak kis összegben vagy Kínából vagy EU-n belülről. Az eBay motorja vásárláskor tőlem előre levonná az ÁFÁ-t, amivel semmi bajom nincs, nem vagyok adócsaló, így is jó vétel lenne a notebook.
A kérdés az, hogy vajon ilyenkor honnan tudja a NAV, hogy mégegyszer ne akarják rajtam bevasalni az ÁFA összegét? Ilyen típusú rendelést még nem csináltam.
Köszi!
- 775 megtekintés
Hozzászólások
Van egy opció, hogy full szervízzel intézik, ha erre gondolsz, akkor ott elvileg nem lesz gondod. A lényege ennek, hogy egy normál szállítmányozó csinálja és intézi a vámkezelést. Szerintem eleve nem adhatják neked oda anélkül, hogy a megfelelő vámot és adókat ne fizesd ki.
Pár éve procikat vettem kintről, hasonló full service módon és nem volt semmi gond, az egyik nagyobb hazai futárszolgálat hozta a cuccot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a Global Shipping Program keretében veszed/szállítják le (egyértelműen ki van írva az oldalon, ha igen) [és abból ítélve, hogy fizettetik az ÁFÁ-t, igen], akkor tudni fogja a NAV, mert arra van a program :)
További infó: https://www.ebay.com/help/buying/postage-delivery/changing-delivery-add…
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi szépen a válaszokat!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel megrendeltem végül a notebookot, és meg is érkezett, leírom gyorsan a tapasztalatokat.
A csomagot munkahelyi címemre kértem, emiatt a címzésen szerepelt egy Kft neve is. Mikor megérkezett a magyarországi DHL telephelyre a csomag, akkor kiküldtek egy cégeknek szóló emailt, amiben be voltak jelölve, hogy milyen dokumentumokat kérnek. Ezután jött a telefonálgatás először az ügyfélszolgálatnak, majd a VÁM csoportnak. Szerencsére a fuvarlevél számra hivatkozva mindig rendben megtalálták a rendelésem. Elmondtam, hogy én a terméket az eBay Global Shipping programjában rendeltem, előre kifizettem az áfát és a vámot, és magánszemélyként rendeltem, csak a munkahelyi címem adtam meg kiszállítási címként. Ekkor küldtek emailben egy magánszemélyekre vonatkozó emailt, amiben egyedül a lakcím sora volt bejelölve, mint igényelt információ. Az emailre elég volt sima választ írni, amiben leírtam a privát lakcímemet (nem kellett szkennelve aláírva elküldeni). Ezután két nap múlva hozta ki a futár a csomagot. (Minden rendben volt, sérülésmentesen érkezett meg az eszköz.)
A tanulság számomra az volt, hogy kicsit rájuk kell járni, hívogatni őket, mert nekik érdekük, hogy náluk várakozzon a csomagom, akkor ugyanis napidíjat kellene fizetnem. Emailes értesítőket nem kaptam az egész szállítással kapcsolatban egyszer sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni