Vanda, vagy My Black Friday

Vandácska egy kicsikét butácska. :-(

A korábban átkapcsoltattam a szolgáltató routerét bridge módba. Most valamiért visszaállt router módba. Telefonáltam a Telekom ügyfélszolgálatára. A szokásos hülyeségek végighallgatása után kapcsolták Vandát:
- Röviden mondja el a…
- Át szeretném kapcsoltatni a routert bridge módba.
- Ha jól értem, akkor az otthoni internetszolgáltatással kapcsolatban akar hibát bejelenteni.
- Nem.
- Ha jól értem, akkor a mobilszolgáltatással kapcsolatban akar hibát bejelenteni.
- Nem.
- Kapcsolom egy kollégámat.

Utána már a szokásos körök jöttek: Kapcsolt egy mobilost, aki kapcsolt egy internetest, aki kapcsolt egy szakembert, aki megoldotta a problémát.

Ami a szomorú: Nem találtam olyan számot, amivel Vandát el lehet kerülni. Hozzá képest, a menüben való bolyongás és utána a bölcsész végzettségű ügyfélszolgálatos egy kész felüdülés volt.

Hozzászólások

Nekem Vanda eddig bejön. Korábban hosszasan kellett bolyongani a statikus IVR menüben, aztán vagy megtaláltad a kellő menüpontot, vagy nem. Most mondasz egy-két kulcsszót, és két lehetőség van:
a.) Vanda match-csel a kulcsszóra és egyből jó operátorhoz jutsz,
b.) Vanda nem match-csel a kulcsszóra, és egyből humánhoz jutsz, aki majd jobban match-csel a kulcsszóra.

Nekem viszonylag gyorsan ment a menüs bolyongás, mert előtte mindig letöltöttem az aktuális menütérképet, így gyorsan végignyomtam. Akkor az volt a baj, hogy első körben mindig olyanhoz kapcsolt a rendszer, akinek lövése sem volt a dologhoz. Mondjuk ez most is megmaradt. :-)

Most is letöltöttem a menüt, aztán a hívás után jött a meglepetés. Az biztos, hogy az esetemben gyorsabb nem lett az ügyintézés. Eddig még soha nem volt olyan problémám, amit hús-vér ügyfélszolgálatos nélkül el tudtam volna intézni.

Talán annyi a tanulság, hogy ha az első kérdés kivételével mindenre nemet mondok, akkor kerülök a leggyorsabban humanoidhoz.

ingyen etessuk a ai t a T nek.

En mondtam neki, hogy tetszik a hangod, csak nagyon darabos vagy.
Nehez ejszaka.
Megiszunk valamit ?

Abban maradtunk, hogy mobilos hibat akarok bejelenteni.

Azert megkoszontem.

Csak engem frusztrál, hogy egy MI-vel kell beszélni?
Első találkozáskor lefagytam, mint a windows :-)

Egyébként teljesen jól ismerte fel a problémád, mivel ezzel az otthoni hibajelentés foglalkozik. (senki más)

Ez egy ütős érv. Csak nem igaz.

Korábban külön menü volt a hibabejelentés és a műszaki segítség kérése. A átkapcsolással a műszaki segítség foglalkozik (senki más). Amikor egy évvel ezelőtt az első átkapcsolást intéztem, akkor egyből a műszaki segítség kérését választottam. Azt már más kérdés, hogy – mivel túl sok telefonáló volt – ezért a rendszer egy „semmit nem tudok, de a telefont fel tudom venni” ügyintézőhöz kapcsolt. Ő aztán kapcsolt egy otthoni hibabejelentőhöz, aki aztán végül kapcsolt a műszaki brigádhoz.

Tehát gyakorlatilag az útvonal nagyjából megegyezett a mostani útvonallal, csak korábban kb. 3 mp. alatt végignyomtam a menüt, a kötelező „sokat kell várni” szöveg után. Ez a szöveg most is megmaradt, plusz még Vandát is hallgatni kellett egy kicsit, amíg eljutottunk addig, hogy előadhatom a problémámat, és válaszolhatok a kérdéseire.

Vanda nem csinál mást, mint kiváltja a menüt. Arra tippelnék, hogy a menü összerakása sokkal kevesebbe került, mint Vanda „kitaníttatása”. De ha már drága, akkor legalább legyen lassabb is.