CIB bank és az igazi IT megoldások

 ( denton | 2018. november 19., hétfő - 21:09 )

Azt már megszoktam, hogy a mobil app nem frissül eléggé gyorsan, gyakran nem mutatja a rendes egyenlegeket, lassan frissül, stb.

De a mai...
Rápakoltam a hitelkártyámra egyszer 80e Ft-ot, utána 20e Ft-ot (két alszámláról, ez alszámlaközi átvezetés volt)
Erre kapok 4 sms-t, duplázva a 2 befizetést, de úgy, hogy a befizetett összeg is növekedett minden befizetéssel, tehát 200e Ft íródott jóvá a hitelkártyán.
Én már csak olyan jófej vagyok, hogy hívom a bankot, na meg nehogy rámsüssék, hogy sunyítok.
A cc-s el is vonult egy jó időre utánajárni, elsőre nem nagyon értette a problémámat.

A válasz az volt, hogy ez normális, mert 6 óra után így megy, este frissül majd mégegyet (vagy mifene). Majd reggelre a jó összeget fogja már mutatni.

Oké, értem én, hogy a cache:clear majd később fut, de korábban a korrekt összeget írta, utána meg duplán írnak jóvá valamit az cache meg frissülés para? :)

Komolyan, sokszor én szégyenlem magamat, hogy php-val dolgozom, pedig nem kéne, mert láthatóan magasabb minőséget produkálok mint egy bank, ahol már azt se tudják, mit csinálnak...

Nah joccakát....

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

A PHP-val csak egy baj van, de az egy lista.*

Amugy erdekes, hogy itt a UK-ben (legalabbis NationWide-nal) a szamlaatvezetes azonnali (pl. folyoszamlan tartok ~£200-ot, maradek megtakaritasin, plusz igy kevesbe tudnak lenyulni). Viszont az is erdekes, hogy tudjuk, hogy a banki rendszereket nagyjabol csak foltozgatjak (vagy csak a kritikus es izolalt reszek vannak meg Fortranban, ki tudja), de azert ott se lehet egyszeru fejlesztonek lenni...

Heteket varni access requests valaszra, korlatozott userrel fejleszteni, es egy install kerelem 1 het... persze gondolom nem mindenhol pont ilyen, de azert amit forrasok alapjan osszeraktam; nem egyszeru... :)

*: bocs, csak ma is PHP-t kellett turnom Java helyett, es meg mindig megdobbent, hogy mennyire atlathatatlan es bejarhatatlan az a kodbazis. Szivesen neznek en jo PHP kodot, de azert akkor is hianyozna a type-system (oke, tudom, PHP 8 (vagy melyik az uj most) mar tamogatja a type-hintet ("weak+dynamic is awesome" huszarok latjatok, azert a tipusokig meg ezek (. + JavaScript) a nyelvek is felnonek, ha nem is gyorsan, de legalabb lassan), de azert az is csak egy hakolas vegeredmenyeben, nem szerves resze a nyelvnek...)

Olyan ez is mint a repulo uzem, ott meg orias mainframek csucsulnek a hatterben.
Jol emlekszem nagy dirdurr volt, hogy 30 ev szolgalat utan nyugdijaztak egyet a tengerentulon, mert sikerult kivaltani.
Csomagok dolgait vitte a hatan, az egesz azert kerult ki, me IBM es volt 1 nap amikor keveredes volt a csomagoknal az atalas alatt/utan.
Lusta vagyok elokeresni. Sokan sokkal authentikusabbak kozvetlen kozelbol, de ok gondolom nem nyilatkozhatnak.
Anno megboldogult Paul baratommal :( beszelgettunk az AT&T apropojan hasonlo temarol...

Nem attól jó egy rendszer, hogy mainframe-en fut-e vagy sem - hanem attól, hogy aki csinálja az jó szakember-e vagy sem. Amúgy a "repülősök" bő 15 éve azon melóznak, hogy a lehető legtöbb mainframe-et kiváltsák újabb eszközökkel. Például mert a hozzáértők egyszerűen meghalnak.
Egy csomót már ki is váltottak, van amelyik rendszer jók sikerült, van amelyik kevésbé.

--
Gábriel Ákos

Azért azt tegyük hozzá, hogy a sok cloud, meg distributed meg webscale szoftver esetén hatalmas erőforrás megy el arra, hogy "na akkor mivel is monitorozzuk azt, hogy ha valami lehal", míg a mainframe 30 éve már tudta azt, hogy kihívja magához a gyártó szakemberét karbantartásra, ha gondja van.

Egyik este utalni akartam és talán 503-at kaptam... Utolsó számlám kifizetik amin ez a számlaszám van, lemegyek és felmondom a számlám.

"erre az esetre nem gondoltunk" :)
--
Gábriel Ákos

Ejj, a Machine Learning nem tanul a hibajabol.

---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nah, így a mai nap estére végül sikerült helyreállítaniuk. Kellett rá majdnem 24 óra....

Ez inkább valami bankos hülyeség, mint informatikai gond. Tőlem duplaannyit vontak volna le hó elején, mert előző hónapban megcsúsztam és valami titkos (vagy földi halandó által előre nem ismert) zárási nap után jött be a zsé. Meg is lepődtem, mikor hívtak, hogy nem sikerült a terhelés, mert egy üzenetrögzítőnél nem intelligensebb (-nek mutatkozó, mert lehet munkaköri leírás, hiába szakítottam volna félbe kérdéssel, mondta volna tovább az előre írt szöveget, ami kicsit idegesítő volt, de a minimális interakcióból biztos voltam, hogy ember) személy ezt közölte. Nekem kellett felhívni a bankot értelmes embert találni, aki elmondja a frankót. Fedezet lett volna, de én beállítottam a limitet, és jól is tettem ezek szerint.

Mostanában nagyon lezüllöttek CC-sek terén.
Egyrészt nem értenek rendesen semmihez, és nem tudnak beszélni, volt már félreinformálás is. Kibaxottul hadarnak, sokszor érthetetlenül beszélnek. Szörnyű.
(igaz én is hadarok meg minden de nem is megyek cc-snek:) )

Jaja, előző havi csúszás pont azért volt, mert előtte félreinformáltak egyszer, aztán azt gondoltam, megint csak nem dőlök be nekik, és akkor meg pont jót mondott volna :D